Kirjoittaja Aihe: Digimon  (Luettu 10778 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Digimon
« Vastaus #50 : Tammikuu 18, 2012, 19:24:02 »
Minä pidän Digimonin ensimmäisestä kaudesta. Toinen kausi on myös ihan hyvä, mutta lähinnä katson siitä vain niitä jaksoja, joissa on ensimmäisen kauden valittuja lapsia. He tuovat minusta sarjaan sen oikean tunnelman. He ovat minusta myös paljon mielenkiintoisempia, kuin muiden kausien valitut lapset.

Olin 11-12-vuotias, kun ensimmäinen kausi tuli Neloselta ensimmäisen kerran. Vaikka olinkin silloin kova Pokémon-fani ja haukuin pari vuotta nuoremman ystäväni kanssa (joka siis myös oli kova Pokémon-fani) aina Digimonia, niin silti katsoin sitä. Taisin kuitenkin salaa tykätä siitäkin. :D

Katsoin sarjaa yleensä kuusi vuotta vanhemman siskoni kanssa. Nauroimme aina Agapion dubeille, mutta muuten sarja oli hyvä. Wernen alettua dubata sarjaa, siitä tuli vielä parempi. Luultavasti siksi, että paremman dubin ansiosta siitä tuli selkeämpi.
Muistan vieläkin, kun kuulin ensimmäisen kerran Wernen dubin. Kuulosti ihan hassulta, kun oli tottunut Agapion dubbeihin. Uusiin ääniin tottui kuitenkin nopeasti ja minusta ne sopivat hyvin hahmoille. Minua ei haittaa, vaikka ääninäyttelijät tekevätkin useampia rooleja. Kaikista ei edes välttämättä huomaa, että on sama näyttelijä. Esim. minulta meni kymmenen vuotta huomata, että Koshirolla ja Takerulla on sama näyttelijä.
Täytyy tosin sanoa, että sillä joka näytteli Mimiä Agapio-dubissa, oli edes hieman yritystä. Kunnon studiolla esim. Wernellä, hänestä olisi saattanut tulla ihan hyväkin näyttelijä.

Suosikki hahmojani ovat aina olleet Yamato, Koshiro ja Mimi.

Sarjassa on kiva juoni ja hyvää huumoria. Animaatio ei ehkä ole kaikkein parasta, mutta ei huonoakaan.
Edelleen tulee katseltua joskus ensimmäistä kautta. Minulla on nauhalla melkein kaikki Wernen dubbaamat ensimmäisen kauden jaksot, sekä muutama valmiskasetti, joissa on vielä Agapio-dubit.

Että minua naurattaa vieläkin, kun tämän Pokémon-fani-ystäväni kanssa haukuimme aina Digimonia, mm. lausahduksella "Pokémon on paras! digimonit alas!". Pokémon piti aina kirjoittaa isolla ja een päälle piti aina laittaa se heittomerkki, kun taas Digimon piti aina kirjoittaa pienellä. Siitä huolimatta nousimme seitsemältä aamulla (tai valvoimme sinne asti, en muista enää, mutta kuitenkin) sinä aamuna, kun Digimonin toinen kausi alkoi, sillä halusimme nähdä millainen se on. :D

Digimon-elokuvan kävin katsomassa elokuvateatterissa ja se on minusta edelleen ihan hyvä. Ainoa mikä häiritsee on se, että se on Amerikan versio ja hahmojen nimet ovat erilaiset, kuin tv-sarjassa. Elokuvassa on kuitenkin ihan hyvä juoni ja tykkään myös sen huumorista.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2012, 19:36:19 kirjoittanut Mansikkarahka »

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #51 : Tammikuu 18, 2012, 20:06:44 »
Minä pidän Digimonin ensimmäisestä kaudesta. Toinen kausi on myös ihan hyvä, mutta lähinnä katson siitä vain niitä jaksoja, joissa on ensimmäisen kauden valittuja lapsia. He tuovat minusta sarjaan sen oikean tunnelman. He ovat minusta myös paljon mielenkiintoisempia, kuin muiden kausien valitut lapset.

Allekirjoitan tämän täysin. Digimon on niitä lapsuuden suosikkisarjoja tai ainakin se oli minusta monta kertaa mielenkiintoisempi (ainakin animesta puhuttaessa) kuin Pokémon, kun noita kahta aina vertaillaan.

Toinen kausi, eli Zero Two käytti hienosti ykköskauden lapsia tunnelmanlisääjinä ja yksittäiset jaksot – mitä niistä nyt ylipäätään muistan – olivat hienoja. Muihin tuotantokausiin en ole liiemmin tutustunut.

Digimonissa oli myös hyvin tehtyä musiikkia. Plus hahmodesignit (Digimonien kohdalla) olivat parhaimmillaan julmetun hienoja.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2012, 17:40:59 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Heinäkuu 26, 2012, 22:15:25 »
Ah, Digimon.. Ehkä rakkain sarja, jota olen joskus lapsena katsonut (nm. vieläkin näin melkein 18-vuotiaana Gomamon-, Palmon- ja Patamonpehmolelut hyllyllä.) Huomattavasti Pokemonia mielenkiintoisempi ainakin omasta mielestäni..

Rakastan Adventurea, pidän Zero-Two:sta, en niinkään välittänyt Tamersista, Frontierin tarina oli ihan kiva (mutta lapset muuttuvat digimoneiksi? nej tack) ja enempää en ole katsonut.

Adventure. Alkuperäisyys, ihanaakin ihanammat hahmot, loistavat musiikit ja hieno tarina. Hahmoista pidän eniten Yamatosta ja Gabumonista, vaikka muksuna suosikkini olivatkin eri hahmot.. Kellään ei ole niin syvää ystävyyttä ja ymmärrystä missään animessa (mitä olen nähnyt) kuin kyseisellä kaksikolla.. Yamato on yksinäinen susi (ja rakastan aina sarjojen yksinäisiä susia..), ja hän kasvaa, kuten kaikki muutkin, sarjan aikana paljon..

Zero Two... Nuoremmat valitut, Hikari ja Takeru tekevät vahvan comebackin, muut vanhat valitut taustalla, ja uudemmat rinnallaan. Ihanaa tunnelmaa, ja pidän etenkin tavasta, jolla vanha kausi nostetaan mukaan: samoja musiikkeja, ja esimerkiksi muistelujakso, Wizardmonin haamu ja Takerun painajaiset.. Hahmot jälleen aivan upeita, täytyy myöntää, että suosikkini ovat vanhoja valittuja, mutta Daisuke on aivan ihanan hölmö, ja hänen ilmeensä aina, kun Takeru tekee jotain, mistä Hikari huomioi hänent.. Kuitenkin, suurin osa jaksoista on vähän tympeämpiä, ja yleensä katsonkin vain ne, joissa vanhoilla valituilla on jokin isompi rooli..

Digimonin musiikit täytyy vielä mainita.. Voisin kuunnella tiettyjä soundtrackeja maailman tappiin, ne ovat niin älyttömän kauniita ja upeita. Pidän etenkin Butterfly:n pianoversiosta todella paljon, ja Brave Heart sopii digivoitumismusaksi hyvin..
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."