Kirjoittaja Aihe: Looking for group  (Luettu 1137 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

katajapuskanen

• Ankeuttaja
Looking for group
« : Tammikuu 02, 2009, 21:11:40 »
Eli yritin kovasti ettiä mutta en löytäny tästä sarjakuvasta omaa topiccia, joten päätin sitten tehdä semmosen. Saa poistaa jos täällä nyt kuitenkin on jossain.

Eli siis (kopsattuna melko suoraan wikipediasta) Looking for Group on Ryan Sohmerin ja Lar deSouzan luoma fantasiahenkinen verkkosarjakuva, joka ottaa vaikutteita useista eri lähteistä, kuten Terry Goodkindin Sword of Truth-sarja, Robert Jordanin Ajan pyörä-sarja ja suosittu Blizzard Entertainmentin MMORPG World of Warcraft.Sarjakuva on täynnä mustaa huumoria ja parodiaa, mutta huolimatta runsasmittaisista kevennyksistä, siinä on myös vakavempia hetkiä. Tarinan päähenkilöitä ovat haltija Cale'Anon, epäkuollut velho Richard, papitar Benny, minotaurus Krunch ja kääpiö Pella. Cale'Anon (Cale) on metsästäjähaltia, joka kamppailee lajiinsa kohdistettuja stereotypioita vastaan - hän haluaa olla ystävällinen, lainkuuliainen ja uljas sorrettujen puolustaja. Vaikka Cale vaikuttaa yksinkertaiselta henkilöltä, jonka tietämys maailmasta on varsin puutteellista, hän on osoittautunut yllättävän erinomaiseksi taistelijaksi, etevänä sekä kahden miekkansa, että jousiammunnan puolesta. Hän on järkkymättömän lojaali ja rikkoo jopa lakia ja riskeeraa henkensä suojellakseen ystäviään. Calen kumppaniksi ryhtyy pitkästymisestään johtuen epäkuollut velho Richard, joka tarvitsee vain vähäisimmän syyn tuottaa tuhoa, on puhtaasti paha henkilö. Hän on erinomaisen pätevä manipuloimaan toisia ja yliherkkä nimestään, joka ei ole niin kovin uhkaavan kuuloinen. Richard on erinomainen mustan magian käyttäjä, jolla on ilkeä huumorintaju, sekä ongelmallinen historia orpokotien kanssa. Richardin arvonimiä ovat "Chief Warlock of the Brothers of Darkness" (Pimeyden veljesten johtajavelho), "Lord of the Thirteen Hells" (Kolmentoista Helvetin Herra), "Master of Bones" (Luitten herra), "Emperor of the Black" (Mustan keisari), "Lord of the Undead" (Epäkuolleitten herra), sekä erään pienen rannikkokylän pormestari, jonka hän kertoo olevan varsin kaunis keväisin. Benny'Joon, tai lyhyemmin Benny, on papitar, jonka Richard ja Cale tapasivat etsiessään parantajaa. Hän on mieltynyt väkivaltaan ja pärjää hyvin taisteluissa. Hän on ilmeisesti ryhtynyt palkkasoturiksi päästäkseen rahavaikeuksista.
Krunch on käytännössä kasvattanut Bennyn ja kutsuu häntä usein vihreäksi muksukseen (green kid), jonka hän on lyhentänyt muotoon "Gid". Bennyä jahtaa mainitsemattomasta syystä komentaja Tenmet Aelloon, joka on valmis luopumaan jahdista vastineena myyttisestä aarteesta, nimeltä "Sword of Truth" (Totuuden miekka).

Mun serkku näytti mulle tän sarjakuvan ekan kerran kuukausi sitten ja mä innostuin siitä hirveesti, koska se oli niin hirveen hauska. Vaikka englanti ei suju kovin hyvin niin oon suurella työllä päässy viimein loppuun asti (tai niin pitkälle kun sarjaa nyt on)Tykkään eniten Richardista vaikka Calekin on todella kiva.  On kanssa kiva huomata aina yhteyksiä tuttuihin kirjoihin tai telkkari sarjoihin ja on aina kiva nähdä minne porukka suuntaa seuraavaks. Ekan kerran sarjakuva vaikutti aika raaalta mut sitten siitä raakuudesta oppi tavallaan tykkäämään. Ja ilmeisesti sarjasta on tulos elokuvakin jota ootan kanssa tosi innokkaasti ;)

Olis tosi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä jotka on lukenu.
Tässä vielä linkki
http://www.lfgcomic.com/page/1- katajapuska

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2009, 21:27:03 kirjoittanut katajapuskanen »

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Looking for group
« Vastaus #1 : Tammikuu 01, 2010, 22:27:06 »
Nostan!

Itse eksyin sarjan pariin musiikkivideoitten kautta ja leffaa odottelen yhä innolla.
Sarjakuva koukutti heti, lähinnä Richardin oikeasti hauskoilla vitseillä. Juonesta pääsi alussa kiinni ja se oli ihan mielenkiintoinen. Sitten se tosin alkoi menemään vähän oudoksi ja ihan rehellisesti, minulla ei ole tällä hetkellä hajuakaan mitä Cale ja muut kumppanit aikovat tehdä... :D Ehkä se on odottelu sivujen välillä, mutta pitäisi lukea uudestaan koko sarja.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!