Kirjoittaja Aihe: Fushigi Yuugi  (Luettu 1197 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sedai

• Rikkinäinen sähikäinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Ah, Korpinkynsi rotkosta!
  • Tupa: Korpinkynsi
Fushigi Yuugi
« : Lokakuu 18, 2008, 19:25:12 »
Elikkä ajattelin aloittaa tällaisen aiheen kyseisestä mangasta! :) En ainakaan löytänyt kyseisestä mangasta topicia...

Siis asiaan..
Fushigi Yuugi on Yuu Watasen kirjoittama 18 osainen manga sarja, jonka viimeinen osa on juuri ilmestynyt. Sarja kertoo kahdesta 15-vuotiaasta lukioon pyrkivästä tytöstä, Miaka Yuukista ja Yui Hongosta, jotka löytävät kirjastosta mystisen kirjan, joka imaisee tytöt sisäänsä. Kirjan sisällä he päätyvät muinaista kiina muistuttavaan maahan, jossa Miakasta tulee Eteläisen Konaninmaan Suzakun neito ja hänen tehtävänsä on etsiä seitsemän toveria, joita kutsutaan Suzakun seitsemäksi tähdeksi. Jos hän onnistuu kokoamaan yhteen nämä toverit hän voi kutsua Suzaku-jumalan ja voi toteuttaa kolme toivomustaan.

Väärin käsityksen kautta Yuista tulee Miakan vihollinen ja hän ryhtyy Itäisen Kutonmaan Seiryun neidoksi, jonka tehtävä on vastaavasti löytää Seiryun seitsemän tähteä, joiden avulla hän voi kutsua Seiryun.

Siinä idea näin pähkinän kuoressa! :) Ei ehkä kovin selkeästi, mutta ehkä tajuatte.

Kysyisinkin sitten:

Jos olet lukenut kyseisen sarjan, mitä pidit siitä?
-Itse pidin sarjasta todella paljon! Sarjassa on juuri sopivassa määrin huumoria ja Pidän kovasti Miakan ja Tamahomen suhteesta, vaikkeivät he lempihahmojani olekaan! :)

Siitä päästäänkin sopivasti seuraavaan kysymykseeni! :)
Eli mistä hahmosta pidät eniten sarjassa?
-Minun hekilökohtainen suosikkini on ehdottomasti Chichiri ja hyvänä kakkosena Tomo! :P Chichirissä on niin monia puolia, että ihastuin häneen heti! :D Ihanat Chibi hahmot ovat niin söpöjä, mutta pidän kuitenkin enemmän Chichirin vakavasta puolesta... Paras silloin, kun hänellä ei ole maskia! :))
Tomosta aloin myös pitää heti, kun hän esiintyi ensimmäisen kerran mangassa! :) Hän on lievästi pelottava(hui!) ja jotenkin salaperäinen... harmi, että hän kuoli.. :((

Sitten vielä näin lopuksi: suosittelisitko sinä sarjaa muille?
-Minun vastaukseni on ehdoton: KYLLÄ! :)) Edellä mainituista syistä! :D

Siinäpä hiukan asiaa minun suunnaltani, kertokaa te loput!! :D

-Sed

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Fushigi Yuugi
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2009, 13:22:45 »
Aah, Fushigi Yuugi. Ihana sarja. Mukavaa jännitystä ja huumoria, ja ennen kaikkea ihani hahmoja. Minun ehdottomat suosikkini ovat Nuriko ja Hotohori, sekä Tasuki ja Chichiri. En yhtään tykkää Tamahomesta. Fushigi Yuugi on siksi niin hyvä sarja että se on saanut minut itkemään ja nauramaan moneen otteeseen, eli se on hyvin monipuolinen ja siinä on hyviä juonenkäänteitä, kunhan vain pysyy niissä itse kärryillä. Välillä kaikki tuntui sekavalta ja siinä oli liikaa draamaa liittyen Miakaan ja Tamahomeen. Silloin alkoi vähän kyllästyttää, mutta kuitenkin se on erinomainen manga.

Reina Tanaka

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 13, 2009, 19:29:00 »
Ah, FushiYuu! Suosikkisarjani heti Sailor Moonin jälkeen. Tykkään kovasti siitä, että FushiYuu sopii lähes kaikille; toimintafaneille, rakkaudennälkäisille, huumoria kaipaaville... ihan kaikille! Suosikkini hahmoista ovat ehdottomasti Chichiri, Nuriko, Tasuki, Soi, Yui ja Miakan veli Keisuke. Keisukella on niin outoja juttuja. "Senkin sinkku", kuten Tetsuya oivasti asian ilmaisee ;) Chichiri taas on ihan hirveän suloinen! Hahmoista inhoan eniten Tamahomea (rasittava) ja Tenkoa (hirveä sadisti). Suunnilleen kaikki loput hahmot ovat ihania, myös Nakago, kun herraa alkaa ymmärtää. Niin joo, ja Hotohori on mielettömän ihana<3

Poissa Carelna

• pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pitikö minun sanoa jotakin?
    • Saint Walden's School
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2009, 22:40:13 »
Sain sarjan luettua tuossa muutamia kuukausia sitten ja aloin uudelleen lukea sitä, jäin tosin viidenteen osaan jumiin. Kai? Eli voin sanoa, että todellakin pidin Fusigi Yuugista! Tein siitä joskus esitelmän koulun sarjakuvatyöhön, mutta ei siitä sen enempää.

Päädyn nyt tälle täysin vastakkaiselle puolelle kuin te muut, koska olen vannoutunut Tamahome-fani! : ) (Takasta en pidä yhtä paljon). Miaka ottaa välillä päähän, mutta Chihiriin minäkin ihastuin. Samoin kaksoset, Amiboshi ja Suboshi ovat suosikkejani, vaikken yleensä "pahiksista" pidäkään. En nyt muista kumpi heistä oli mukavampi, sillä sekoitin heidät jo keskenään. Hotohori on hiukan harmittavan omistushaluinen ja muutenkin ikävä toisinaan, kun taas Nuriko on niin hölmö, että hänestä jopa pidän. Aluksi olin täysin Tasukiakin vastaan, mutta lopulta hänkin nousi yhdeksi lempihahmoistani. Yui ja Nakago ja muut Konaninmaan hahmoista ovat mielestäni hiukan pelottavia, vaikka Yuita ei pahemmin voikaan syyttää. Keisuke ja Tetsuya ovat suloisen typeriä : )

Pidän FusiYuusta juuri sen monipuolisuuden vuoksi, jonka muutkin jo mainitsivat. Erityisesti kuolemantapaukset itkettivät suuresti ja taas monille ilmeille nauroin. Watase on kyllä taitava : D
God blessed the broken road that led me straight to you.
Fairytaler -> Carelna