Kirjoittaja Aihe: Marvel  (Luettu 1433 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Marvel
« : Elokuu 23, 2008, 02:34:11 »
Mitä mieltä olette Marvelin sarjakuvista? Mitä kaikkia marvel sarjiksia luette/olette lukeneet?

Minä pidän Marvelin sarjakuvista todella paljon, sillä hahmot eivät ole (Hulkkia lukuunottamatta) liian ylivoimaisia sankareita tai täydellisen siviili elämän omaavia hahmoja kuten esim. DC:llä.

Minun Marvel faniuteni alkoi, kun olin ekalla. Olin lomamatkalla isovanhempieni kanssa Bulgariassa (olin käynyt koulua vasta yhden päivän), kun huomasin hotelli huoneessa, että äitini oli laittanut tietämättäni Hämähäkkimies lehden kassiini. Kotiin päästyäni aloitin heti kestotilauksen. Muihin Marvel hahmoihin en ole kovinkaan paljoa tutustunut, mutta silkkaa uteliaisuuttani olen ostanut 1 Ihmenelosia käsittelevän marvel-lehden (sitä ei julkaista enää, mutta siinä julkaistiin aikanaan milloin minkäkin sankarin seikkailuja suomeksi), 1 Thori käsittelevän marvelin, 2 DC vs Marvel julkaisuja ja 1 Rautamiestä käsittelevän ihmesarjan ja 1 Ryhmä-X lehden.
Hämiksissä minua lähinnä viehättää se,että Peterin on helppo samaistua. Hän on pelkkä koulukiusattu kaveri jolla on samoja vaikeuksia, kuin kaikilla manu ja matti meikäläisillä. Hämiksen voimatkin ovat esim.Teirksen voimiin verrattuna niin pienet, että tappeluissa on vähän jännitystäkin mukana ja Hämis voittaakin yleensä käyttämällä harmaita aivosolujaan.

Muoks. Nyt olen aloittanut RX tilaamisen ja muitten vanhojen Marveleitten kerämisen.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2010, 23:50:45 kirjoittanut Hämppyli »
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Marvel
« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2008, 11:16:32 »
Marvelsarjakuvia (puhumattakaan 90-luvun legendaarisesta Spidey-sarjasta) on tullut luettua pienestä asti. Rautamies on aina ollut suosikkisankarini. Muita suosikkejani ovat esim. Spider-man, Kapteeni Amerikka, Wolwerine, Liekki, Möykky, Tohtori Outo (Kuka häntä ei rakastaisi?) ja Reed Richards. Superroistoista sydäntäni lähimpänä ovat olleet mm. Norman Osborn vihreän alter-egonsa kanssa, Venom, Mefisto, Kultakuoriainen, Kuoriainen, Kingpin (Mikä nerokas hahmo!) ja Tohtori Mustekala. Sellaisista yksin toimivista oman käden oikeutta toteuttavista hepuista kuten Daredevilistä ja Punisherista (Spider-mania lukuunottamatta) en oikein ole koskaan tykännyt (Eikä vähiten koska Punisher murhasi Kultakuoriaisen). Eniten nykyisissä Marvel-sarjakuvissa pidän kuinka ne parodioivat monia asioita, kuten nyky-USA:n politiikkaa, esim. tuolla rekisteröintilaillaan joka mustamaalasi Rautamiestäkin juuri parahiksi leffan kynnyksellä. Tietysti mukana on myös iättömiä hauskoja kommentteja ja totuuksia.

"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • pöö
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Heinäkuu 25, 2009, 18:09:23 »
Itseäkin kiinnostaisi lukea, mutta en vaan löydä niitä mistään. Olen nähnyt Spider manin, X- men (1), fantastic fourin ja Hulkin elokuvina, ja haluaisin lukea ainakin ihmeneloset sarjakuvana, voisiko joku vihjaista, mistä, miten ja miten paljon maksaa? Minun seudun kirjastoista ei löydy...
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Elokuu 29, 2009, 20:20:48 »
Ikävä kyllä joudut tilaamaan ihmenelkkusi ameriikasta, sillä suomessa ei julkaista muuta Marvelia enää, kuin Hämistä ja X-Meniä säänöllisesti. Sitten on myös kerran puolessa vuodessa ilmestyvä ihmesarja, joka saattaa, joskus ottaa ihmenelosia ohjelmistoonsa (tänä vuonna tuli Wolverinea ja vuoden loppupuolella tulee Hämistä).

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Toukokuu 07, 2011, 18:23:18 »
Tuosta aloitus viestistäni on kolme vuotta aikaa ja koska olen siitä kypsynyt ja mielipiteitäni muuttanut niin uusi viesti tuntui asialliselta.

Olen edelleen suuri Marvel-fani. Tilaan sekä Hämähäkkimiestä, sekä Ryhmä-X:ä ja hankin kaikki erikoisjulkaisut, albumit, kirjat jms. Lisäksi käyn säännöllisin väliajoin antikvariaareissa (joita on täällä peräti 4) ja kirppareilla hankkimasaa täydennystä kokoelmaani.

Ekassa viestissäni ylistin kovaan ääneen Hämistä, mutta sanoisin, että nykyään suosikkihahmoni aseman jakavat Thor ja Deadpool (mikä on aika hassua, koska nämä eivät muistuta toisiaan missään suhteessa). Thorissa pidän eeppisistä tarinoista, jotka ovat (etenkin Walter Simonsonin kirjoittamat) välillä kuin supersankareitten Taru Sormusten Herrasta. Deadpool taasen on aivan hulvattoman hauska ja absurdi hahmo. Ei taida löytyä toista hahmo, joka saisi päähänsä väsätä nojatuolin C4-räjähdysaineesta.

Ekassa viestissäni saa myös vähän sen kuvan, kuin pitäisin Marvelia Raamattunani. No en nyt sentään. Marvelin tarinat ovat yksinkertaisesti mainiota viihdettä ja niissä on hyvä sekoitus huumoria, oikeasti älykästä juonta ja kunnon supersankari toimintaa.

Kautta aikain parhaimmat Marvelin käsikirjoittajat ovat mielestäni Stan Lee, Walter Simonson, Chris Claremont, Fran Miller ja Mark Millar.

Viimeaikoina olen alkanut hankkia kokoelmaani (paikallisem Akateemisen Kirjakaupan avulla) englannin kielisiä tarinoita, joita tullaan tuskin koskaan suomeksi näkemään. Tällä hetkellä hyllystä löytyy yhteensä 18 (jos 2 Marvelin ja toisen kustantamon välistä crossoveria lasketaan) enkunkielistä kirjaa ja albumia ja voin sanoa, että Suomen tarjontaan tyytyvät jäävät paljosta paitsi. Suosittelen lämpimästi kaikkille englantia osaaville, hyvän sarjakuvan ystäville Planet Hulk-kirjaa, joka on loistavasti kirjoitettu ja upeasti piirretty. Lisäksi se tuo Hulkkiin (jota olen aina pitänyt melko yksipuolisena hahmona) paljon lisää syvyyttä ja sympatiaa.

Pähkinän kuoressa: Myönnän, että Marvel ei (liian usein) julkaise mitään älyllisesti haastavia tarinoita, mutta kuitenkin viihdyttäviä ja hyvin piirrettyjä, joita on hauska lukea. Niitä älykkäitäkin tarinoita löytyy ja monet hahmot ovat todella puoleensa vetäviä. Supersankari tarinat myös saavat sisäisenlapseni ryminällä esille ja kutkuttavat mielikuvitustani. Lisäksi minulle on syntynyt Marvelista keräilly vimma, joten lompakkoni ei ole ihan heti turvassa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2011, 22:52:28 kirjoittanut Hämppyli »

Captain Jean-Luc Picard

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Joulukuu 29, 2014, 19:32:33 »
Itse olen innostunut niin paljon Wolverinesta, että sen takia Marvelin sarjakuvat kiinnostaa! Kirpparilta löytyi joskus kaksi MEga Marvel - nimellä otsikoitua paksua sarjakuvaa, joissa päähenkilönä oli juurikin meikäläisen lempihahmo Wolverine. Yhden uuden paksun Wolverinen ostin sarjakuvakaupasta, Hunting Time 1 tai joku sellainen... :D

Marvelin sarjakuvat ovat melko hyviä, vaikka itse tykkäänkin niistä tietyistä piirtäjistä - kaikkien jälki kun ei miellytä. Nimiä en osaa sanoa.

Marvel on saanut myös paljon kritiikkiä naisten esineellistämisestä, vaikka onkin kunnostautunut siinä (hieman). Vieläkin kyllä näkee naisten vääntyvän aivan mahdottomiin poseerausasentoihin, joissa näkyy sekä takamus että etumus. Joku harrastelija taiteilija oli piirtänyt mieshahmoja samoihin asentoihin ja sain nauraa itseni kipeäksi :'D Naurettavan näköistä.

Tahtoisin ostaa lisää Wolverine sarjakuvia, mutta kun pelkästään sarjakuvakauppaan astuminen on melko iso kynnys ja kirjakauppoja kolutessa olen jotenkin missannut nämä sarjakuvat... ehkäpä kun on taas rahaa voisin uskaltaa ostaa jatkoa tuolle jo olemassa olevalle Wolverinelle...?
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!