Kirjoittaja Aihe: Kuuhulluus  (Luettu 3646 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

sudensilmät

• Ankeuttaja
Vs: Kuuhulluus
« Vastaus #25 : Tammikuu 13, 2009, 17:32:15 »
Kyllä,minulla on unettomuutta täydenkuun aikaan.Lumoutuuko teistä kukaan täysikuusta?
Tarkoitan sitä kun täysikuu on taivaalla niin katseeni pysähtyy kuun kohtaan.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Tammikuu 13, 2009, 21:41:33 »
Minä olen viime aikoina pannut merkille, että kärsin univaikeuksista juuri täysikuun aikoihin. Muuten nukun hyvin, liiankin paljon, mutta täysikuun aikaan minulla on vaikeuksia nukahtaa ja heräilen tavallista useammin yöllä.
Tajusin vasta erään keskustelun myötä kiinnittää tuohon huomiota ja huomasin, että juuri täysikuulle unettomuus osuu.

Oletteko muuten huomanneet, kuinka energistä ulkona on yöllä täyden kuun mollottaessa taivaalla?
Niinpä. Itse tykkään täysikuun aikaan käydä mm. koirien kanssa lenkillä. Juuri viime täydenkuun aikaan kävin illalla koirien kanssa lenkillä. Täällä meillä päin on mukavaa, kun voi kävellä reittejä, joissa ei ollenkaan ole valaistusta, pelkässä kuunvalossa joka on yllättävän kirkas ja valaiseva. Se on sitä muutenkin, mutta varsinkin täysikuun aikaan tunnelma on jotenkin erilainen.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa No Speed Limits

• Palleromaisen tanakka ja takakorkea<3
  • Vuotislainen
  • ...something beautiful...
    • Suomenlapinkoira Frodon elämää
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #27 : Tammikuu 15, 2009, 15:39:04 »
Minä en pysty nukkumaan täyden kuun aikaan. Tosin pystyisin, jos en omistaisi kolmen kuukauden ikäistä koiranpentua :) Se tuntuu olevan täyden kuun aikaan todella levoton. Yleensä se nukkuu rauhallisesti koko yön, mutta täyden kuun aikaan se vaeltelee ympäri huonetta, saattaa hetkeksi lysähtää johonkin nurkkaan ja sen jälkeen jatkaa taas vaeltelemista.

Onko teillä koiria/muita eläimiä, jotka ovat levottomia täyden kuun aikaan?
...Tulepas Kalle tänne, ulos teelle, Kustaan ikkunan alle... ^^ Hauskaa vai mitä?

Erkku -> No Speed Limits

Poissa veeeti

• Vuotislainen
  • You had me at hello.
« Vastaus #28 : Tammikuu 15, 2009, 16:35:32 »
Minäkin olen alkanut potemaan tätä. Saan todella myöhään, eli aikaisin aamulla unta. En myöskään näe mitään unta. ._. Minä useimmiten vain piirtelen yöllä, tai katson telkkarista tulevia chatteja. :D

Lainaus
Lumoutuuko teistä kukaan täysikuusta?Tarkoitan sitä kun täysikuu on taivaalla niin katseeni pysähtyy kuun kohtaan.
Jos kuu ei vain ole pilven takana, niin saatan vaikka jäädä jopa yli puoleksi tunniks tuijottamaan sitä. o.o
You say, "Dreams are dreams.
"I ain't gonna play the fool anymore."
You say, "'Cause I still got my soul."

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Tammikuu 15, 2009, 20:03:16 »
Huomasin vasta pari päivää sitten jotakin. o.O

En ehkä poekaan täydellistä kuuhulluutta. Olen joskus ajatellut niin sillä yleensä nukun huonosti juuri tuohon aikaan, mutta kun viime täysikuun aikaan nukahdin hetkessä tajusin vasta, että silloin nukun hyvin. Mutta sitten analysoin paria päivää ennen täysikuuta, jolloin oli menossa viimeinen neljännes, eli melkein täysikuu. Silloin en nukkunut ollenkaan.

Olen laskeskellut näitä juttuja ja huomannut, että nukun aina hyvin, hyvin huonosti juuri n. 2-3 päivää ennen täysikuuta, en juuri täysikuun aikaan. Poenko siis milteitäysikuuhulluutta? :D Huono nimi, mutta näin voi kyllä olla. Täysikuun aikaan yleensä nukun hyvin, mutta pari päivää ennen aina huonosti. Jännää. Saa nähdä, päteeköhän tämä nyt oikeasti. :D

Ja tuosta kuulumous-jutusta... :P Onhan se kuu nätti, juu, varsinkin kun täysikuun aikaan kaikki valaistuu taivaalta katsoen. Mutta tähdet ja planeetat ovat huomattavasti kiinnostavempia. Tuijottelen sitä kuuta vähän väliä, mutta keskityn kyllä hieman enemmän etsiskelemään tähdistöjä ja galakseja. ^^
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #30 : Syyskuu 24, 2009, 19:33:38 »
Joo, minä "poden" kuuhulluutta. Täysikuuöinä en vaan saa unta, ja minulla on aina kylmä silloin, vaikka kuinka monta peittoa ja villasukkaa olisi.
 En oikein usko tuohon luulosairauteen, että oireet tulisivat kuvittelemalla. Tai siis, olen monta kertaa saanut huonosti unta parina peräkkäisenä yönä, ja kun olen sitten almanakkaa katsonut, niin on ollut täysikuu. Äidilläni ja isoäidilläni on samanlaisia "oireita" täydenkuun aikaan.
 Kuun valo ei tätä aiheuta, on pimennysverhot. Eikä tätä voi selittää oikein kuukautiskierrollakaan, ihan liian epäsäännölliset.
 Onko kenellekään tullut sellainen huima ajatus päähän, että jos kuuhuilla ihmisillä on jossain kaukana menneisyydessä ollut esi-isänä ihmissusi? :D Tai siis, kun ihmissuteus on "laimentunut" sukupolvien kuluessa, niin jälkeläisillä olisi jäänyt vain unioireita? :D Hauska ajatus..

"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #31 : Syyskuu 27, 2009, 14:46:04 »
Olin huomannut aikaisemmin, että nukun aina joskus tavallista huonommin. En tiennyt, mistä se johtui, enkä kyllä asiaa sen suuremmin pohtinutkaan. Viime vuoden maantiedon tunneilla kuulin tästä jutusta opettajalta, ja se ajattelin sen olevan ratkaisu ongelmaani. Seuraavan täydenkuun aikaan tulin varmaksi asiasta.

Itselläni olen myös huomannut, että täydenkuun ajan lisäksi nukun huonommin myös uuden kuun aikaan (olikohan nimitys nyt uusi kuu... no joka tapauksessa, täysikuun "vastakohtaa" tarkoitan).

Hulluja ja kummallisia unia näen lähes joka yö, eli tästä asiasta on vaikea mennä sanomaan juuta taikka jaata :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2009, 17:53:02 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #32 : Syyskuu 27, 2009, 15:54:33 »
Ja taas yksi kuuhullu ilmoittautuu.. Siis täydenkuun aikaan en saa unta, tai heräilen keskellä yötä n. 30 min välein. (katsoin kellosta kerran)
Minun mummollani on sama erikoisuus, mutta isälläni ei ole, siis hyppäsi yhden polven yli. :) Alussa se oli rasittava ja pidin sitä vikana, mutta nykyään olen oppinut elämään sen kanssa ja kutsun sitä erikoisuudeksi, ei se mikään vika ole, se on osa minua.

ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

cottoncandy

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Syyskuu 27, 2009, 16:19:30 »
Yleensä täydenkuun aikaan nukun aika heikosti enkä saa millään nukuttua. Heräilen paljon,ja joskus herään just about minuutin ennenku herätyskello soi aamulla.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #34 : Heinäkuu 03, 2011, 02:10:31 »
Hieman on kuuhulluutta, eli juuri unettomuutta ja levottomuutta täysikuu öinä.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #35 : Heinäkuu 03, 2011, 02:14:48 »
Mikä topic :D

Mutta itse olen huomannut itsessäni kuuhulluuden merkkejä.
Ensinnäkin en pysyty nukkumaan juuri yhtään. En saa unta, ja jos onnistun nukahtamaan, näen ihan outoja unia jotka muistan hyvin. Sitten olen levoton ja usein vain tepastelen ympyrää kun olen huomannut että minusta tulee todella agressiivinen. Ilman mitään syytä. Yks kaks vaan suutun perusteellisesti. En tiedä mille suutun mutta niin siinä käy kun kuuhulluus iskee. Sitten, minun on ihan pakko katsella kuuta. Se voi johtua siitä että kuuta on kiva katsella mutta kerran kun katselin muina miehinä kuuta ulkona, äiti tuli tökkimään minua koska vaikutin siltä kun olisin transsissa :o
Kokeilkaa katsoa kuuta pitkään. Minulle käy niin että kuun loiste vahvistuu ja kaikki sen ympärillä mustuu. Ja sitten kun katson jonnekkin muualle, menee hetki ennen kuin näen muutakin kuin mustaa. Silmistä luultavemmin johtuu mutta äiti sanoi että katselin kuuta niin aaveimasesti silmät ihan ammollaan..
jännä..