Kirjoittaja Aihe: Salapoliisi Conan  (Luettu 2021 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Herne

• sääskimuori
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ^ Dumbledore
  • Tupa: Puuskupuh
Salapoliisi Conan
« : Heinäkuu 24, 2008, 03:05:46 »
Onko kukaan lukenut?
Se on siis mangaa. Siinä 16 vuotias lukiolainen salapoliisi Shinichi Kudo kutistuu myrkyn voimasta 6 vuotiaaksi tapiksi. Hän asuu tyttöystävänsä, Ran Morin luona. Ran ei siis tiedä, että kutistunut Shinichi, eli Conan on hänen poikaystävänsä. Pieni Conan auttaa Ranin isää, hölmöä Kogoro Moria selvittämään murhia, hänen tietämättään.

Tämän sarjan on tehnyt Gosho Aoyama. sarjasta on suomeksi ilmestynyt 46 osaa.  Itselläni on sarjasta 31 osaa. Onko kenelläkään yhtään osaa/pokkaria omanaan? Jos on, niin monta?
Toisille oot muru, mulle oot koko pulla!

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Salapoliisi Conan
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2008, 14:26:45 »
Olen lukenut ja hyviä ovat!;)

Itselläni on joku öö lasketaampa...9 osaa. Aika vähän, mutta lisäähän minä koko ajan hankin. Sarjan lempihahmojani ovat Kaito Kid, Conan/Shinichi, Ran ja Kogoro Mori. Kaito kidin mielenkiintoisuus piilee kai siinä salatussa hankilöllisyydessä ja hänen upeissa tempuissaan ja juonissaan. Hän on tosiaankin mestarivaras (ja piirtää hyvinXD). Kogoro on juuri ihanan tyhmä tyyppi ja hänen kommenttinsa ja lausahduksensa ovat hauskoja.

Minusta Gosho Aoyama toteuttaa sarjaa erittäin hyvin ja siitähän on olemassa ihan jopa japanilaista TV-sarjaa. Valitettavasti en ole sattunut näkemään kun ei kerran suomessa edes tule;(

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
« Vastaus #2 : Heinäkuu 25, 2008, 16:08:15 »
Kyl mä aloin lukee tätä jo heti sillo ku SC suomeen tuli, ja siitähän taitaa olla jo jonkun aikaa.
Aluksi pidin sarjasta todellakin, sillä silloin vielä olin suuresti dekkareiden ystävä itsekin.
Sikson kanssa luettiin, ja vuorotellen osteltiin. Ainaki päästiin johonkin numeroon kakskytjotain..
Kai..

Hahmot oli ihan kivoja.. Varsinkon Kogoro, joka toilailullaan sai kaiken menemään mönkään :DD.
Conan (tai Shinichi) oli välillä ärsyttävä, ku se oli niin ah-tiedän-kaiken-ihminen.. Mut kaikenlaisia
persoonia tarvitaan, tai muuten olis liian samanlainen se koko köntsä, eikä siinä olis enää mitn
mielenkiintoista. Tapauksetki oli onneks monipuolisia, ettei ne ainakaa jääny polkee paikoilleen
samanlaisiana. Joskus ne oli ehkä vähän liian mutkikkaita, ja laiskana persoonana en jaksa lukee
hirveen pitkii selostuksia miten joku teki jonkun murhajekun. Joo, olen laiska..

Sit niinku aika usein käy, koko juoni alkaa polkee paikallaan. Conan ei löydä niitä pahiksia, Ran on
nyyh nyyh ja Kogoro saa kaiken kunnian itselleen. Jos tätäki sarjaa tulee vielä parikyt kappaletta
lisää, ehkäpä tuplasti vielä enemmä, nii kuka jaksaa?

Ja muutenkin mun innostus mangaan laski aika paljon.. Siks en oo tätäkää jaksanu paljoo enää lukea.

Kurisu

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 27, 2008, 18:00:04 »
Olen lukenut ja omistankin ne meilkein kaikki eli tykkään paljon:) ainut asia mikä niissä ärsyttää että ne pöyrivät samaa ympyrää, eli että jokaisessa Conanissa on noin 3 uutta murhaa ja siinä sitten pöyriikin :).Mutta veikkaan että kohta siinä jotain (ehkä) selviää ... (epäselvää....)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2008, 17:31:22 kirjoittanut Kurisu »

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #4 : Elokuu 07, 2008, 20:11:52 »
Olen koukussa Conaneihin. Aina kun käyn kaupassa käyn lehtihyllyllä, ja petyn jos uusinta ei ole tullut.
Tarina on hyvä, ja olen ihastunut rikos(draama)juttuihin, mutten jaksa lukea kirjoja joten Conan on hyvä vaihtoehto sille. Omistan n. 25 (?) Conania, ja ne 'maistuvat' hyviltä monenkin lukukerran. Jotkut jutut luen kuunnellen dramaattista musiikkia, joka antaa lisäpotkua tarinalle.

// EDIT

Nyt löytyy hyllystä vähän päälle 35 (n. ?) Conania, ja jos Kirjatorille tulisi Conanit takaisin niin menisin heti ostamaan loput :< Nyt ei vaan oikein löydy mitään hyviä kirjoja alesta, se vähän rassaa *murr*.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2009, 11:54:11 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Dunja

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Marraskuu 01, 2008, 21:19:11 »
Olen lukenut Conaneita nyt n. vuoden verran. Hyviä ovat, ja aina kun näen kirjastossa niin nappaan mukaan, kunhan se vain on oikea numero. Viime aikoina lukeminen on jäänyt juuri sen takia, että kirjastosta en ole löytänyt, enkä ikinä muista kaupasta katsoa. Conaneissa on se ärsyttävä puoli, että ne pyörivät aina samoissa jutuissa, ja jäävät kesken vikassa luvussa. Sitten menee taas ties kuinka kauan, ennen kuin päsee jatkamaan, ja on jo unohtanut mitä on tapahtunut.

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Joulukuu 07, 2008, 15:04:46 »
Olen Conaneita lukenut kans jonkun vuoden ja nyt jummaan jossain 45:sessa kun ei kirjastosta tahdo uudempia löytyä. Joululahja toiveena olisi Conanin vuositilaus, mutta tuskinpa sitä saan. Minusta Conan ei varsinaisesti jummaa paikallaan, sillä tykkään lukea ihan noita murhaselvittelyjä. Ajattelen asiaa siltä kantilta, että mitä nopeammin Conan löytää Ginin ja Vodkan ja muuttu takaisin teiniksi (jos siis oletetaan, että näin käy), sitä nopeammin sarja loppuukin, ja mieluiten sarja ei loppuisi ainakaan lähiaikoina.

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Helmikuu 01, 2010, 18:54:23 »
Pidän Conanista (lue: olen koukussa) valtavasti! Juuri ilmestyi osa 58.
Ostin sen tänään kaupasta, ja nyt minulla on 21 Conania.

Mielestäni vaikka Conanit "jummaavat paikoillaan" se on oikein viihdyttävä.
Aina tapahtuu jotain pientä, mikä vie eteenpäin, tai valottaa menneisyyttä.
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Syyskuu 24, 2011, 23:46:14 »
Conanit on mukavaa pähkäiltävää aina silloin tällöin, kun yrittää miettiä kuka on syyllinen. Tosi sarja hieman tuntuu jummaavan paikoillaan :D Lisäksi naurattaa kaikki kohtaukset missä ollaan ihan että hui murha lukitussa huoneessa! Aina se on jotenkin niin mahdoton, mutta sitten Conan ratkasee x) Ja lisäksi mietityttää, että miksi poliisi ei koskaan epäile Conania, kun sehän on aina murhapaikalla? :DD Ja miksei Conan tunnu kasvavan lainkaan? (Tai jos myrkky estäisi kasvamasta, miksei kukaan ihmettele sitä?) :D Että joo. Tavallaan toivoisin jo että löytäisipä Conan jo ne Vodkan ja Ginin, ja jatkaisi sitten lukiolaisena kunnes saa Kaito Kidin kiinni tai jotain :D
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #9 : Tammikuu 30, 2012, 10:04:51 »
Ja lisäksi mietityttää, että miksi poliisi ei koskaan epäile Conania, kun sehän on aina murhapaikalla? :DD Ja miksei Conan tunnu kasvavan lainkaan? (Tai jos myrkky estäisi kasvamasta, miksei kukaan ihmettele sitä?) :D

Conanissa itseäni hämää aina uudelleen juuri tämä, että välillä ollaan niin tieteellisiä, tarkkoja ja analyyttisiä ja toisaalta logiikka on välistä aivan mahdottoman reikäpäistä!

Itse tykkään Conanissa muun muassa siitä, että siinä pääsee kurkistelemaan japanilaiseen kulttuuriin hieman eri tavalla kuin supertyttösarjoissa, vaikka tietysti tämäkin sarja varmaan tarjoilee myös aimo annoksen kliseitä. Se lienee kuitenkin ensisijaisesti kirjoitettu japanilaiselta japanilaiselle ainakin päätellen vaikkapa lukuisista japanin kieleen liittyvistä arvoituksista.

Itseäni ärsyttää kuitenkin hirveän moni asia Conaneissa. Ei pelkästään se, ettei juoni tunnu etenevän millään vaan myös henkilöiden turhaannuttava samankaltaisuus. On tavattoman tylsää, kuinka kaksosia (kirkujia, mörköjenpelkääjiä, uskollisia rakastettuja ja niin edelleen) Ran ja Kazuha ovat tai kuinka selkeästi näkyy se, millaiset tyypit ovat mangakan mielestä siistejä: heillä on esimerkiksi melkein aina puku päällä... Toivoisin vähemmän toistuvia kaavoja henkilöhahmogalleriassa. Välillä hahmot kuitenkin yllättävät, ja esimerkiksi onkin piristävää, että iloinenäänekästissilyyli-amerikkalaisnainen versus hiljainenluonnollinenmuttakaunis-japanilaisnainen rikkoutuu esimerkiksi Sonokon kohdalla. Vaikka Sonoko ehkä muuten onkin hieman, uh, kliseinen ja mitäänsanomaton hahmo.

Myös välillä esiinpuskeva ällösöpöys on aika urgh. Ystävänpäivätarinat ovat mangoissa poikkeuksetta ärsyttäviä suklaahihittelyjä, vaikka sekaan saataisiinkin verinen murha.

Eipä silti, haluaisin kuitenkin tietää, miten kaikki päättyy!
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #10 : Heinäkuu 27, 2012, 14:45:53 »
No nyt vasta löysin topicin tälle... :)

En erityisemmin lue mangaa, mutta Conan-sarjasta olen lukenut kaikki sitä mukaa kun niitä ilmestyy kirjastoihin. Tapausten ratkaiseminen, tai minun tapauksessani yrittäminen, (en ole kuin pari kertaa ollut Conania nopeampi) on hyvää työskentelyä aivoille ja huumoriakin löytyy ihan tarpeeksi.

Mutta kyllä, niinkuin on jo mainittu, Conanit junnaavat paikoillaan, ja murhia sattuu liiankin tiheään. Se, ettei Ran tai muut ole vieläkään hoksannut, kuinka Conan on aivan liian välkky ykkösluokkalaiseksi, on ärsyttävää. hahmot ovat liian samankaltaisia, mutta ulkomaalaiset, niinkuin ne muutamat amerikkalaiset ja saksalaiset, joita sarjassa on esiintynyt tuovat vähän helpotusta :P

Ja milloin Conan viimeinkin joko paljastuu, kertoo Ranille todellisen minänsä tai saa mustapukuiset roistot kiinni? Huh, toivottavasti ei tarvitse odottaa numero 100 asti!
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Clayrien tytär

• Poni, ei aasi <3
  • Vuotislainen
  • Valitseeko kulkija tiensä vai tie kulkijansa?
« Vastaus #11 : Huhtikuu 13, 2013, 00:22:52 »
Olen Conan-fani henkeen ja vereen (josko asiaan vaikuttaisi myös se että rakastan Holmesia...?), joskin Potter vetää tiukasti yli.

On totta että juoni polkee paikoillaan ja nyt on ilmestynyt juuri osa 74... Saisi kieltämättä alkaa tapahtua jotain ratkaisun suuntaan. Itse hlökohtaisesti kuitenkin rakastan näitä mysteerejä, joskin tapaukset alkavat toistaa itseään. Ja ollaan kaverin kanssa mietitty (kun näitä tsunameja sun muita siellä päin on ollut) että entäpä jos Aoyama kuolee? Lopullinen ratkaisu jäisi peittoon... En kestäisi sitä! Joten parempi olisi että ukko ottaa sen kynänsä käteen ja piirtää lopunkin, kiitos! :)

Omana minulla about 25 pokkaria Conania. Pääsääntöisesti lainaan kirjastosta ja luen sitten, koska pokkarin hinta lähentelee jo pilviä, eikä köyhällä opiskelijalla ole varaa sijoittaa niihin paljoa. Keräilen kirpputoreilta etsimässä Conania (kuten muutakin mangaa) ja usein löytyykin halvalla, halvin tähän mennessä on ollut 3 pokkaria 50 senttiä. Ei paha risti omasta mielestäni :)

Lempihahmojani ovat (ehdottomasti!) Kaito Kid, Shinichi/Conan, Ai/Sherry/Shiho Miyano, Heiji, Ran ja Kazuha :) Ei Kogoro ja Eri sekä poliisitkaan pahoja ole :)
Hot stuff Hufflepuff! We work hard and we play fair
Allright, we polite, loyal, huffling day and night
Hands up Hufflepuff! We don't sweat the small stuffs, no~~