Kirjoittaja Aihe: Meikkaaminen  (Luettu 32781 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Meikkaaminen
« Vastaus #125 : Toukokuu 31, 2010, 22:42:33 »
Ensinnäkin mitä mieltä olette meikkaamisesta?
- Minusta meikkaaminen on ihan normaalia, mutta myös meikkaamattomuus. Ei sillä niin väliä käyttääkö joku meikkiä vai eikö.

Meikkaatko itse? Miksi? Mistä lähtien olet meikannut?
- Aloitin meikkaamisen joskus ala-asteella discoihin, silloin laitettiin jotain luomiväriä ja huulikiiltoa. Yläasteella aloin meikkaamaan kouluun päivittäin, ensin meikkivoidetta ja luomiväriä sekä ripsaria, myöhemmin sitten kajaalia ja poskipunaakin. Minulla oli ysiluokalla sellainen "goottivaihe" jolloin kajaalia tuli laitettua oikeasti aivan liikaakin. Lukiossa meikkaaminen vähentyi ja en edes joka päivä jaksanut laittaa yhtään mitään, kun kouluakin saattoi olla vain muutama tunti päivässä. Nykyisin meikkaan yleensä niin, että laitan meikkivoiteen sekä mahdollisesti puuterin, joskus sipaisen luomiväriä, mutta en edes osaa mitään hienoja meikkejä laittaa, niin että luomella olisi tyyliin viittä eri ruskean sävyä eri kohdissa. Yleensä laitan valkoista luomiväriä ja ehkä jotain tummempaa sitten ulkonurkkiin. Ripsaria en juurikaan käytä tai kajaalia, koska minun silmäni alkavat nykyään vuotaa niin herkästi että koko ajan saisi olla kurkkimassa peiliin jos joku olisi vaikka levinnyt. Huulipunaa saatan laittaa joskus, mutta ei mitään räikeitä värejä siinäkään. Eikä ole yhtään katastrofi lähteä kauppaan ilman mitään ehostustakaan.

Millainen on normaali meikkisi?
- Siitä kerroinkin juuri edellisen kysymyksen jälkeen :D

Mitä tytöt ajattelevat kun pojat meikkaavat ja toisinpäin?
- Minusta on aivan sama meikkaako joku poika. Riippuen tietenkin millaista meikkiä hän käyttää ja miten se sopii kantajalleen. Ihan niinkuin tytöilläkin.

Onko mielestänne meikkaus liian yleistä?
- En tiedä, sillä kyllähän todella suuri osa ihmisistä, varsinkin siis naisista, meikkaa. Mutta kaunis meikki on hyvännäköistä. Se minua ihmetyttää, miksi todella nuoret jo meikkaavat nykyisin. Kun itse olin ala-asteella niin kukaan ei meikannut päivittäin kouluun, yläluokilla sitten jotkut laittoivat vähän discoihin jotain huulikiiltoa ja luomiväriä tai ripsaria, mutta minusta on kamalaa jos joku 10- vuotias tyttö kävelee vastaan täydessä pakkelissa.

Luokitteletko ihmisiä helposti heidän meikkaustyylinsä mukaan?
- Oikeastaan en. Arvostelen kyllä (hiljaa mielessäni) meikkausjälkeä ja sen sopivuutta kantajalleen, mutta en oikeastaan kategorioi ihmisiä sen mukaan.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #126 : Toukokuu 31, 2010, 23:07:37 »
Itse en arkena juurikaan meikkaa, joskus laitan meikkivoidetta tai puuteria, jotta iho hieman tasoittuisi, sillä ihoni tuntuu olevan aina melko punoittava. Kesällä kaikki sanovat, että olen palanut naamastani, mutta tosiasiassa varsinkin poskeni ovat punaiset ympäri vuoden, tästä syystä en ikinä käytä poskipunaa, haluaisin, että ihoni ei olisi niin punoittava. Iholleni on myös vaikeaa löytää meikkivoiteita, niin että ihosta ei tule liian tumma, koska aina en voi käyttää vaaleinta sävyä meikkivoiteessa ja puuterissa tuon punoittavan ihoni takia. Kesällä se ei haittaa, koska silloin se on ihan luonnollista, että iho ei ole aivan kalpea, pyrin silti kesälläkin käyttämään melko vaaleita sävyjä, koska se on hirveän näköistä jos tumma meikkivoide jää epätasaiseksi.

Ylä-asteella meikkasin ihan arkipäivinä, muutamana päivänä viikossa, en silloinkaan meikannut jokapäivä. Nykyään ripsarit ja muut kuuluvat juhlatilaisuuksiin ja sellaisiin, ei todellakaan arkipäivään. On kiva, että arki ja juhla eroavat näin, ettei ole joka päivä meikkiä, vaikka tokihan arki- ja juhlameikit ovat erilaisia. Jos meikkaa arkena, niin tykkään mahdollisimman luonnollisesta lopputuloksesta, eli ripsaria ja meikkivoidetta, ei muuta.
Huomaan että minusta on tullut muutamassa vuodessa paljon huonompi meikkaaja kuin esim. yläasteella, kun en ole sen jälkeen meikkiä jokapäivä käyttänyt. Joskus se vähän ärsyttää, kun pitäisi laittautua, mutta tuntuu, että siinä ei onnistu niin hyvin kuin ennen. Olen silti tyytyväinen ratkaisuuni olla meikkaamatta arkisin.

Hirveintä on kai se, kun jollain on liikaa pakkelia naamassa, luonnollisesti meikattu ihminen näyttää paljon kauniimmalta. Luokittelen kyllä meikin ja vaatteiden perusteella joitain pissiksiksi. En myöskään tykkää siitä, jos meikki menee ihan överiksi. Muistan kun joskus Helsingissä minua vastaan käveli tyttö, joka oli meikannut mustalla luomivärillä yläluomensa, sekä alaluomet, niin että mustaa luomiväriä tuli reilusti posken puolelle. Se oli järkyttävän näköistä.

Mielestäni ilman meikkiä pitää pystyä lähtemään ruokakauppaan, lenkille ja sellaisiinkin urheiluharrastuksiin, joissa ollaan jonkun ryhmän kanssa. Myös töihin pitää pystyä menemään ilman meikkiä, tuo kyllä varmaan riippuu alastakin, mutta itse menen yleensä töihin ilman meikkiä. Meikkaus ei saa olla sellainen pakkomiele, ettei mihinkään voi lähteä ilman meikkiä. Ymmärrän kyllä, jos haluaa laitaa meikkiä silloin, kun lähtee esim. kaupungille.

Itse olen kai epäreilu tässä asiassa, kun en pidä meikkaamista yhtään poikien juttuna. Mielestäni miehien ei pitäisi meikata, ei varsinkaan mitään ripsaria ja kajaalia, ymmärrän jonkun meikkivoiteen, vaikka en oikein pidä siitäkään pojilla. Tiedän, että ajattelen epäreilusti ja epätasa-arvoisesti. En edes tykkää mistään meikattujen rokkareitten tyylistä. Vaikka jokaisen oma asiahan se on meikkaako vai ei, eikä sen pitäisi muita häiritä, tai olla sukupuolesta kiinni, että "saako" meikata, mutta en vain itse tykkää tuosta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2010, 23:12:47 kirjoittanut whitemouse »

Poissa Air Princess

• Twilight-hullu
  • Vuotislainen
  • Eclipse 30.6<333
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #127 : Kesäkuu 01, 2010, 20:59:39 »
     Ensinnäkin mitä mieltä olette meikkaamisesta?
Mielestäni meikkaaminen on ok, kun meikkiä käytetään hillitysti. Liika meikki näyttää typerältä ja rumalta. Mielestäni meikki ei kuitenkaan sovi pienille lapsille.
     Meikkaatko itse? Miksi? Mistä lähtien olet meikannut?
Meikkaan kyllä, koska pidän siitä. Tykkään laittaa itseäni ja en siksi meikkaa vain sen vuoksi, että näyttäisin nätiltä vaan myös sen vuoksi, että se on kivaa! :) Olen käyttänyt meikkiä "aktiivisesti" n. pari tai kolme vuotta eli n. 5-luokalta lähtien.
    Millainen on normaali meikkisi?
Normaali meikkini on hyvin yksinkertainen: ripsiväri ja sipaisu huulikiiltoa. Halutessa myös hieman luomiväriä ja poskipunaa. Tykkään raikkaasta huolellisesta meikistä, jossa ei yritetä käyttää liikaa tavaraa eikä vain sutaista jotenkin. Kun teet meikkisi huolella, siitä tulee varmasti nätimpi kuin meikki, jonka määrällä yrität peittää suttuisuuden! :)

Minkä puolesta elät, jos olet minä? TWILIGHTIN<333!

Poissa karoliina

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #128 : Kesäkuu 02, 2010, 10:26:02 »
Itse olen kehittänyt pahan tavan meikata joka päivä. Yleensä laitan meikkivoiteen, puuterin ja ripsivärin. Itse aloitin meikkaamisen säännöllisen kasiluokan lopulla, Eli noin vuosi sitte.
olen varma että olin saamassa kutsua Tylypahkaan, kunnes pöllö törmäsi lentokoneeseen.

Eemi

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Kesäkuu 02, 2010, 14:22:13 »
En meikkaa...viel. Ens vuonna meikkaan, nyt mull on niin usein treenei et menis hermot ku pesis niitä pois. Ja ei, en mee futistreeneihi meikit naamas. Monet mun kaverit kyllä meikkaa, osa vähän liianki paljo... Tönäsin kerran yhtä meijän luokkalaist selkää matikan tunnil, ni puuterit ropsahti kirjalle. Tirskahdin ja se kyseinen tyyppi luuli, ettei kukaa nähy. Sit se rupes sillee hieroon kirjaa, mut ne puuterit vaan levis ja kirjast tuli iha samee. Kyllä saatiin kavereitten kanssa hyvät naurut ja pitkäks aikaa.

Kyllähän mä joskus kattelen ihmisten meikkejä silleen miettien et, minkähälaine toi on? Kyllä musta meikkien perusteella on tavallaan aika huono arvioida, minkälainen on ihmisenä. Kertoohan tietty meikki vähän että minkälainen on. Kyllä must on aika suuri ero et onko meikannut ihan sopivasti, nätisti ja niinku ns "kuuluu", eikä niin että on ripsarii kilotolkul, kajaalii koko silmäluomet täynnä ja puuterii ja/tai meikkivoidettaki niin että iho on ihan luonnoton.

Oltiin vähän aikaa sitte leirikoulus(oltiin kyllä vitosellaki, mut kutosel(nyt) oli paljon kivempaa). Käytiin yhdessä kylpylässä ja kyllä siellä huomas ku muutamat silleen läästi itteensä aika paljon kaikkee. Hei haloo, me mennään saaristoon, ei sinne kannata lähtee pakkelit naamas. Ok, myönnetään, oli mullakin koko ajan täydet meikit siel, mut silti. En mä nyt taksivenettä varten meikkais iha hirmuna.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #130 : Kesäkuu 02, 2010, 15:50:37 »
Täällä on tullut jo kiitettävästi kommentteja siitä, miten meikki vaikuttaa mielipiteisiin jos mitenkään. Haluaisin heittääkin väliin kysymyksen, mitä ajattelette meikkaamattomista ihmisistä? Jos kadulla ei tulisikaan vastaan sitä pakkeliin hukkuvaa pissisihqdaata, vaan selvästi meikitön kasvo?

Itseäni kiinnostaa vastaukset tuohon, koska en meikkaa, vaikka ikää löytyy jo mukavasti. En osaa sanoa mitään yhtä, suurinta syytä. Osittain vaikuttaa tietty se, etten ole koskaan aloittanut, ja nyt on jo niin paljon järkeä, ettei kehtaa mennä ekat meikit naamassa minnekään. (Tiedätte, niitä juuri meikkauksen aloittaneita naamoja, kun meikkiä on liikaa ja väärissä paikoissa.) Lisäksi olen mukavuuden haluinen. En jaksaisi pestä meikkejä pois, saati laittaa niitä joka aamu. Muutenkaan ei riitä aika... :D
Toisinaan olisi mukava saada silmät suuremman näköisiksi, mutta ongelmansa tuottaa silmälasit. En edes tiedä, miten pitäisi meikata, että silmämeikki näkyisikin lasieni takaa, mutta ei näyttäisi oudolle.

On myös mukava kävellä sateessa, hyppiä liikuntatunnilla ja muutenkin hinkata naamaansa tietäen, ettei meikit voi levitä. Peitepuikkoa käytän tarvittaessa, ja voin sanoa, että on kummallinen taipumus nojata kädellä/pyyhkäistä/hinkata/etc aina sitä kohtaa, missä peitepuikkoa on. Toisin sanoen, jos joskus saisin meikit naamaani, pyyhkisin ne vahingossa pois päivän mittaan <3
Myös huulirasva kuuluu varustukseen, lähinnä talvisin. Omaan myös huulipunia, jotka kuuluvat juhliin sitten.

Olen siitä onnekas, että minulla on hyvä iho. Se ei ole läikikäs, rasvoittuva tai mitään, millaisia virheitä ihmiset ovatkin ihoihinsa nimenneet. Kulmiani rakastan! Ne ovat tummat ja 'siiven malliset', kuten yksi kavereistani luonnehti.
Silmistäni en sitten niin pidäkään, minusta ne ovat liian pienet :D Jostain syystä ne näyttävät kuitenkin isommilta lasit päässä, vaikka minulla onkin miinuslinssit.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #131 : Kesäkuu 02, 2010, 19:43:28 »
Hmm. Itse olen meikannut jo vuosia, mutta siltikään minulle ei tuota sen suurempaa ongelmaa lähteä meikittä ulos. Kuitenkin siitä on tullut niin osa 'minua', että tunnen oloni ehkä hieman epämukavaksikin ilman? Kun on tunne ettei ripset osukaan silmälaseihin tai silmiä voi hieroa mielin määrin. Omistan myös silmälasit, ja vaikka ripseni ovatkin tummat ja suht pitkät, silmäni silti 'uppoavat' eivätkä näy juuri mihinkään. Vaikka silmäni ovatkin suht isot. Minusta on mukavaa korostaa kauniita asioita kasvoissani, kuten juuri silmät, ja peittää vähemmän kauniit asiat.

Minulle on ihan normaalia, ettei jotkut ihmiset meikkaa. Vaikka itse olenkin meikkifriikki, ja omistan enemmän meikkejä kuin keskiverto suomalainen nainen (kuinka monella oikeasti on 7 ripsiväriä tai lähemmäs 200 eri luomivärisävyä?), en siltikään katso ketään kieroon, joka on ilman meikkiä.

Oma normimeikkini on aamuisin pohja (meikkivoide + puuteri, joskus peitepuikkoa), poskipuna, (silmäluomien pohjustus), (luomiväri), eyerliner, ripsiväri (mahdollisesti myös toinen) sekä huuliin kiiltoa, punaa tai ihan vain rasvaa. Kulmani ovat tummat, mutta rehottavat toisinaan, joten aamuisin nypin hajakarvoja pois, ja jos liikaa lähtee niin kulmakynä apuun.

En kuitenkaan ymmärrä, miksi meikkaamisesta tehdänä niiiiin suuri ongelma. Itse jopa pidän ns. kosmetiikkablogia, ja kaikki kosmetiikkaan liittyvä on itselleni arkipäivää! Miksi se siis joillekin on ongelma?
Hän on kuin sade tai pimeys, tai kivi joka täytyy kiertää, että pääsisi eteenpäin.

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
« Vastaus #132 : Kesäkuu 02, 2010, 23:28:06 »
Suvituulin kysymykseen meikkaamattomista ihmisistä. Suoraan sanoen itse en ajattele siitä mitään sen suurempaa normaalitilanteessa – jos edes huomaan meikittömyyden. Toki myönnän, että sen verran pinnallisuutta on ilmassa, että jos on naama aivan ruvella ja pikimustat silmänaluset ja muutenkin jotenkin täysin seinästärepäistyn näköinen niin mielessäni käy, että jos vähän meikkiä laittaisi niin voisi peittää pahimmat sillä. Eipä sillä, ei se minua suoranaisesti häiritse ja yleensä en edes kiinnitä huomiota tällaisiin asioihin esimerkiksi kaupungilla, koska ei monista välttämättä voi edes sanoa onko kevyt, luonnollinen meikki vai ei meikkiä ollenkaan. Joten normaalitilanteessa ei tule ajateltua meikittömyydestä oikeastaan mitään ellei se sitten jotenkin todella pahasti paista esiin (ja itseäni useamman vuoden nuoremmat eivät herätä meikittömyydellä huomiota oikeasti ikinä negatiivisessa mielessä). Voisin sanoa, että henkilökohtaisesti kiinnitän enemmän huomiota tummaan meikkiin ja selkeästi näkyvään meikkaustapaan kuin meikittömyyteen.

Itse olen meikkaillut nyt oikeastaan vain pari vuotta kunnolla oikeastaan päivittäin. Jotenkin löysin itsestäni uuden puolen vasta lukiossa, jossa tajusin, että pystyn korostamaan meikillä asioita, joista pidän itsessäni. Erityisesti silmiäni, joilla tykkään herättää huomiota. Siis en sillä tavalla, että meikkaisin vahvasti, sillä niin se ei todellakaan ole. Ripseni vaan ovat normaalivalaistuksessa olemattoman vaaleat, mutta ripsarilla saan niihin volyymiä ja ne korostavat nätisti – tekevät silmistäni suuremmat ja nukkemaisemmat ja itse tykkään siitä efektistä älyttömästi. Positiivista kommenttia olin silmistäni kuullut ennenkin, mutta nykyään vielä enemmän kuin ennen.

Noin arkisin käytän lähinnä meikkivoidetta, peitepuikkoa ja valokynää tarvittaessa, mutta yleensä vähintään puuteria ja ripsaria. Huulipuniin tai -kiiltoihin en ole koskaan sen suuremmin mieltynyt, huulirasva riittää minulle yleensä. Kajaalit ja luomivärit ovat jossain kaapin perällä, en erityisemmin käytä nimittäin mitään muuta edellämainittujen lisäksi. Kulmakynää käytän melko harvoin, sillä tykkään kulmistani nypittyinä ihan tällaisenäänkin. Lisäksi toki lakkaan kynsiäni, mutta en sitäkään tee säännöllisesti ajanpuutteen (ja siis myös laiskuuden) vuoksi. Toisaalta tykkään kyllä kotona kokeilla uudenlaisia jippoja mutta ihmisten ilmoille en oikeastaan voimakkaassa, näkyvässä meikissä ikinä astu.

Meikkaus ei ole minulle välttämättömyys, mutta ihoni on valitettavasti rasvoittuva, joten puuteri pitää sen mukavan mattapintaisena. Lisäksi olen herkkä punastumaan ja muutenkin aurinko ja oikeastaan mikä tahansa muukin suurempi ärsyke saavat ihoni punoittamaan, joten on ihan kiva juttu pystyä vähän hillitsemään meikillä tätä punaisuusefektiä.

En pidä itseäni rumana ilman meikkiä, mutta erityisesti tuo ripsien lähes valkoisuus on harmittava juttu silloinkin kun muuten ei tule meikattua. On nimittäin aina välillä päiviä, jolloin en meikkaa (usein ne päivät menevät kiireen tai väsymyksen piikkiin, mutta eivät toki aina). Muuten meikkaamattomuus noina päivinä ei häiritse itseäni, mutta olisihan se kiva, että ripsien olemassaolokin näkyisi. Meikkaamattomuus ei ole minulle mikään ongelma kuitenkaan enkä häpeile olla meikittä oikeastaan missään, suurimman osan elämästäni kun olen toki kulkenut meikittä kaikkialla – mutta tietyissä tilanteissa kuten juhlissa, nätti meikki myös lisää juhlatunnelmaa ja tuo viimeistellymmän vaikutelman, joten jo siksikin meikkaan. Lisäksi meikkaaminen on jotenkin terapeuttista ja miellyttävä tapa ottaa aikaa vain itselleen. Sama on hiustenlaiton kanssa – juuri siksi kiroan tällä hetkellä lyhyttä kampaustani, sillä pitkiä hiuksia on ihana laittaa. Ennen kuin leikkasin hiukseni saatoin viettää tunnin tai parikin päivässä kokeillen erilaisia kampauksia, vaikken ollut edes lähdössä minnekään. Terapeuttista, kuten sanoin.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Craza

• välikappale
  • Vuotislainen
« Vastaus #133 : Kesäkuu 03, 2010, 19:04:51 »
Minä olen nykyisin mennyt meikissä sillä mielellä että kaikki tai ei mitään. Jotenkin olen vähän väsynyt tähän naisten meikki maailmaan. Lähes kaikki meikkaavat ainakin jollakin tasolla. Jollakin tavalla, kaikista väitteistä huolimatta, tunnutaan ajattelevan että meikkaaminen on vähän kuin jonkinlainen naisten velvollisuus. Joo eihän sitä siellä perustuslaissa seiso, että naisten on käytettävä meikkiä, mutta eikö kulttuurilliset tekijät ja asenteet olekin ne kaikkein vaikeimmat? Varsinkin juhlatilaisuudessa, on suoraan sanottuna melkein häveliästä ja homssuisen näköistä ilmestyä juhlavaan tilaisuuteen naama puhtaana. Tästä tulee vähän sellainen olo, kuin naiset olisivat liian rumia tai jotain, eivät kelpaa sillä naamalla minkä omistavat vaan heidän _on oltava_ reilusti kauniinpia ja ihananpia kuin miehet, sillä eiväthän miehetkään rumia ole, vaikkeivat meikkiä käytäkään. (Vaikka oikeasti meikki ei kylläkään välttämättä aina kaunista kantajaansa.) Juu tiedän kyllä että viestistäni saattaa kuulta pienimuotoinen katkeruus, mutta siltä minusta tuntuu kun asiaa oikeasti alan miettimään.

Joten, jos aijon meikata miksi sitten en kanssa näyttäisi siltä että minulla on meikkiä? Jos kerran pakkelia pitää naamaan tunkea, tungetaan sitten kanssa kunnolla. Löysin eyelinerin aivan uudestaan kun silmien rajauksen myötä aloin tehdä sillä kaikenlaisia muitakin kuvioita silmiin ja sen läheisyyteen. Ynnä muut räikeät luomivärit ja naama koristeet. Tämän vastapainoksi sitten on päiviä etten jaksa laisinkaan panostaa meikin kanssa pelleilyyn. Silloin itse asiassa alkaa inhottamaan miksi ihmeessä tahdon tunkea naamaani järkyttävät kasat kemikaaleja, jotka vuosien mittaan kertyy elimistööni. Muistan lukeneeni jostakin, jonkun tutkimuksen, että jos tytöt aloittavat meikkaamisen liian aikaisin siitä voi ilmetä jotain ongelmia...en tarkkaan muista mitä, mutta ei mitään kovin kivaa. No tutkimuksen tutkimukset..

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #134 : Kesäkuu 03, 2010, 21:55:51 »
Lainaus
mitä ajattelette meikkaamattomista ihmisistä?
Meikkaamaton ihminen on paljon parempi näky, kuin se pissisihqdaa. En siis välttämättä itsekkään meikkaa aina kaupungille, joten ainakaan mitenkään negatiivisesti en ajattele. Ei välttämättä edes tule kiinnitettyä huomiota siihen, jos joku ei meikkaa. Mielestäni meikkaus ei ole mikään sellainen juttu, että teini-ikään tullessa tai aikuisena tarvitsisi meikata, kyllä sitä voi ihan hyvin meikittömänäkin kulkea.
Se on kyllä totta, että naisten nykyään jopa odotetaan meikkaavan juhlatilaisuuksiin. Ajatelkaa jos, esim. linnanjuhliin tulisi nainen, jolla ei ole meikkiä? Sitä ihan varmasti päiviteltäisiin, mutta tuo nyt taas on huono esimerkki ja ihan eri juttu, kun sinne linnanjuhliin kuitenkin pukeudutaan tietyn etikettikaavan mukaan.
On ihan yhtä normaalia olla meikkaamatta, kuin meikata.

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Kesäkuu 04, 2010, 07:56:16 »
 Vaikka olenkin vasta viidennellä (viimeistä päivää), luokallani on jo muutama meikkaava tyttö. M laittaa pelkästään ripsaria, ja ripsarit jäävät ripsien kärkeen epäluonnollisiksi paakuiksi. M näyttää rumalta. S meikkaa koko naamansa ja onnistuu kieltämättä paremmin kun M, mutta hänellä on vaaleat hiukset, ja se näyttää epäluonnolliselta. K laittaa ripsaria. Mitään muuta en osaa sanoa. Ihan hyvin se sitä laittaa. L on ehkä kaikkein onnistuneinen meikkaaja luokaltani, tosin hän ei ehkä välttämättä tarvitse meikkiä, hänellä on ilmankin melko tummat piirteet.

Entäs minä sitten? Luojan kiitos, minun ei ikinä tarvitse meikata. On niin tummat ripset jo valmiiksi. Legoparini pajassa sanoi aina, ettei kellään VOI olla yhtä tummat ripset ilman ripsaria, ja M, S, K ja Lkin kyselevät, mitä ripsaria käytän, kun ripseni näyttävät niin tummilta. Minun ei ikinä tarvitse upottaa rahojani meikkeihin! =)

Tunnen yhden POJAN, jolla on niin pitkät ripset, että ne menevät takkuun ja näyttävät jo oikeasti rumilta. Voisikohan semmoiselle ostaa vaalentavaa ripsaria? Huomenna on ruusujuhla, ja tunnen melko hyvin sen pojan kummin. (poika on ekalla)

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #136 : Kesäkuu 04, 2010, 21:10:03 »

Meikkaus on ihan ok, jos siitä ei tule pakkomielle ja ennen kaikkea jos näyttää ihan ihmiseltä meikit naamassa. Musta on ihan järkyttävää nähdä joitain melkein aikuisia sen näköisiä että yrittää esittää klovnia tai jotain kun on niin paksut pakkelit. Ja sama myös joillain pienillä tytöillä ( ja vanhemmillakin) jotka näyttävät siltä, että laittavat naamaan ekaa vastaantulevaa mömmöä. Ja liian tumma meikkivoide ( ja siitä jäävät rajat) on kanssa kauheaa kateltavaa!
Hmm... Ihmiseltä näyttäminenkin on aika suhteellista. Esimerkiksi tiettyihin tyyleihin (gal) kuuluu erittäin vahva meikki, mutta kyseessä ei ole vahingossa sattunut ylilyönti vaan, no, katutyyli.

Joo, tarkoitin nimenomaan selvästi huonosta meikkaustaidosta johtuvaa sotamaalausta, tyylit on juttu erikseen. Niitä arvostan ihan oikeasti, mutta tyylitön pieleen mennyt meikki ja hieno jotain katutyyliä edustava meikki on onneksi helppo erottaa toisistaan :)
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #137 : Heinäkuu 16, 2010, 20:47:05 »
Hoo, mietin tuota ihan samaa asiaa itsekin juuri vähän aikaa sitten!

Minulla on aika pitkälti sama juttu kuin Notturalla, että kesällä meikkaaminen jää vähemmälle - tai ainakin näin kuumalla kelillä, koska siitä ei yksinkertaiseti ole mitään hyötyä, kun naama kiiltää hiestä joka tapauksessa. Eilen olin jopa töissä täysin meikittä, tänäänkin pelkkää ripsaria eikä mitään muuta. Minusta ainakin tuntuu siltä, että jos iho on ruskettunut, liika meikkivoide ja puuteri näyttää vähän tökeröltä. Tai ehkä tämä on vain joku minun oma kokemukseni, joka ei oikesti päde kehenkään muuhun :D
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #138 : Heinäkuu 18, 2010, 22:02:52 »
En minäkään kesällä meikkaa, ellei ole juhlat tai jotain. Edes festareille en ole meikannut, kun se on jotenkin epäkäytännöllistä, jos meikit leviää. Kesällä saatan joskus laittaa meikkivoidetta tai puuteria, kun sillon ei haittaa vaikka meikit leviäisikin sillon kun menee uimaan, mutta en yleensä laita sitäkään, koska kesällä hikoilee niin paljon, ettei siitä oikein olisi hyötyä. Pyrin kesällä mielummin laittamaan meikkivoiteen sijasta niitä voiteita joiden pitäisi tehdä ihosta mattapintainen ja joissa on uv:suoja, ettei naama pala. Vaikka kyllä se naama noista voiteista huolimatta kiiltää sillon kun hikoilee, mutta itsellä on ehkä vähän parempi mieli kun kuvittelee, ettei iho pala silloin niin helposti.
Kesällä kyllä huomaa tuon, että joillain on pakkomielle laittaa meikkiä aina, kun tullaan ripsarit naamassa uimaan, ja yritetään varoa ettei meikit leviä, mutta välillä ne leviää silloinkin. Ei siinä mitään, vaikka kesällä meikkaisikin, mutta jos on lähdössä uimaan, niin ei kannata laittaa meikkiä, koska silloin vaikuttaa vain jotenkin turhamaiselta rannalla, ja jos on jo meikannut, niin kyllä ne meikit on parempi putsata kotona pois ennenkuin tulee uimaan. Mutta siis kesällä on kyllä ihan hyvä olla ilman meikkiä.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #139 : Heinäkuu 18, 2010, 23:09:50 »
Minä en meikkaa ikinä, lukuunottamatta joitakin poikkeuksia kuten juhlat tms. ja silloinkin käytän vain ripsiväriä. Ei minulla kuitenkaan ole mitään meikkaamista vastaan, en vain itse jaksa, kun näytän ihan siedettävältä ilmankin. :D Sitäpaitsi on kiva näyttää esimerkkiä että luonnollisestikin voi näyttää hyvältä (enkä tarkoita tällä mitään että olisin omasta mielestäni joku superkaunis).
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #140 : Heinäkuu 18, 2010, 23:37:53 »
Itse meikkaan tosi harvoin kesällä mutta sitten kesäloman loputtua kun koulut alkaa niin meikkaan päivittäin kouluun. En kuitenkaan tunge naamaani sentin paksuista meikkikerrosta vaan meikkivoidetta, vähän puuteria, luomiväriä ja ripsaria. En kuitenkaan meikkaa viikonloppuisin ellen ole menossa jonnekkin. Miksi oikeasti meikata jos on vaan kotona tai vaikka koiraa ulkoiluttamassa. Pikkusiskoni (joka on minua vuoden nuorempi) niin meikkaa oli arki tai ei. Ja välillä ihmettelen, kun sunnuntaina hän meikkaa, lenkittää koiraa ehkä puoli tuntia ja on muuten kotona. Miksi oikeasti meikata kun on vain kotona löhöämäsää, en minä ainakaan viitsi.

Poissa Rat-Tail Jim

• Rock n Roll -sekopää
  • Vuotislainen
  • Feuer Frei
    • Feuer Frei
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #141 : Heinäkuu 19, 2010, 00:23:26 »
Kesällä meikkaaminen on epäkäytännöllisyyden multihuipentuma. Ripsivärit ja rajaukset leviävät kun hikoilee/pyyhkii hikeä, ja jos tekee mieli mennä uimaan, pitää ensin pestä meikit pois.

En itse meikkaa kesällä kuin vähän, mutta syksyisin, talvisin ja keväisin otan sen takaisin. Käytän yleensä meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä, eyelineriä, kajalia ja huulikiiltoa tai -rasvaa, joista jälkimmäistä yleensä talvisin. Kouluaikana on äärimmäisen poikkeuksellista, jos minut näkee ilman meikkiä. En meikkaa, koska se kohottaa itsetuntoani, vaan siksi, että pidän meikkaamisesta ja itseni muokkaamisesta oman kauneuskäsitykseni mukaiseksi. Sitäpaitsi näyttäisin typerältä ilman meikkiä, sillä olen muuten todella laitetun näköinen.

Ja mitä tulee miesten meikkaamiseen, voin sanoa vain, että meikkaavat miehet vievät meikkaamattomat 6-0. Miksi meikkaaminen olisi vain naisten juttu?
Und der Haifisch, der hat tränen, und die laufen vom Gesicht, doch der Haifisch lebt im Wasser - so die Tränen sieht man nicht.

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #142 : Heinäkuu 20, 2010, 21:29:41 »
Miksi oikeasti meikata kun on vain kotona löhöämäsää, en minä ainakaan viitsi.

Minulle ainakin meikkaaminen on harrastus, nautin siitä. Eli joskus on ihan kiva vain meikata yksikseen ja kokeilla jotain uutta ;)
Hän on kuin sade tai pimeys, tai kivi joka täytyy kiertää, että pääsisi eteenpäin.

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #143 : Heinäkuu 20, 2010, 21:41:34 »
Miksi oikeasti meikata kun on vain kotona löhöämäsää, en minä ainakaan viitsi.

Minulle ainakin meikkaaminen on harrastus, nautin siitä. Eli joskus on ihan kiva vain meikata yksikseen ja kokeilla jotain uutta ;)

Kyllä minäkin tätä välillä harrastan ja kokeilen uusia meikkejä, mutta tarkoitan tuolla nyt siis sitä että herää aamulla ja meikkaa ensimmäisenä vaikkei ole lähdössä kesällä kokopäivänä minnekkään ja pysyy kotona koko päivän :)

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
« Vastaus #144 : Heinäkuu 20, 2010, 21:42:34 »
Mä en juurikaan käy uimassa kesällä, joten mun meikkaustottumukset ovat suht koht ennallaan. Tosin olen jättänyt meikkivoiteen pois ja korvannut sen vähän peittävämmällä puuterilla. Mulle meikkaaminen ei ole mitään pakkopullaa, että pitäisi laittaa joka päivä tunti meikkiä naamaan, mutta en kuitenkaan mielelläni lähde ulos meikittömänä, puuteri on kaveri.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Heinäkuu 24, 2010, 12:23:02 »
Minusta meikkaaminen on ok, mutta itsen en meikkaa-vielä. Liiallinen meikin käyttö kuitenkin ärsyttää. Sehän pilaa ihon ja lisää niitä epäpuhtauksia, joita yritetään peittää. Ripsivärin käyttö ja hillitty puuteri ovat minusta tarpeeksi meikkaamista.

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Heinäkuu 25, 2010, 22:19:36 »
Liiallinen meikin käyttö kuitenkin ärsyttää. Sehän pilaa ihon ja lisää niitä epäpuhtauksia, joita yritetään peittää.

Asiantuntijoiden mukaan meikki suojaa ihoa ilmansaasteilta ja muulta.
Toki liika on aina liikaa, mutta (laadukkaat) meikit eivät tuki ihohuokosia. Ei meikkaaminen tietty varsinaisesti paranna ihoa, mutta ei se sitä kyllä huononnakaan.

Poissa Jents

• hapankorpputyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #147 : Heinäkuu 27, 2010, 12:47:11 »
^ Tietty, jos jättää pesemättä, jää siitä aina jälki ihoon. Mutta esim. talvella meikki suojaa myös pakkaselta :>

Poissa Svitanie Tonttu

• Onnettoman oikukas
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #148 : Elokuu 07, 2010, 15:04:10 »
* Ensinnäkin mitä mieltä olette meikkaamisesta?
No mikäs siinä, jos ite tykkää :)

* Meikkaatko itse? Miksi? Mistä lähtien olet meikannut?

Meikkaan, ei tiedä ''syytä'' miksi meikkaan, mutta pidän siitä :) Kutosella meikkasin tosi harvoin, sillo vaan jotai ripsaria. Seiskan alussa käytin jonkun aikaa ripsaria+jotain vaaleaa luomiväriä, mutta sitte seki jäi ja nyt keväällä oon alkanu taas meikkaamaan säännöllisemmin :)

* Millainen on normaali meikkisi?
Luomiväri+rajauskynä+ripsiväri, joskus huulikiilto

* Mitä tytöt ajattelevat kun pojat meikkaavat ja toisinpäin?
Poikien meikkaaminen on ok, poikien ajatusmaaimasta en osaa sanoa

* Onko mielestänne meikkaus liian yleistä?

Ei mun mielestä

* Luokitteletko ihmisiä helposti heidän meikkaustyylinsä mukaan?
Tietyllä tasolla joo..
''Emme lopeta leikkimistä sen takia, että vanhenemme. Vanhenemme sen takia, että lopetamme leikkimisen.''

''Hänet vastaanotti lääkäri, joka totesi:
Tonttu on lisätty keskusteluun'' (c)ryhmis

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #149 : Elokuu 07, 2010, 17:32:02 »
Itse en meikkaa paitsi joskus jos sattun sille tuulelle. Silloinkin yleensä vaan ripsaria, joskus jos haluan vähän väriä laitan tummanpunaista huulipunaa :)
Muuten en yksinkertaisesti vaan jaksa vaivautua. Pärjäähän sitä ilmankin.
Muiden meikkaaminen ei häiritse, paitsi jos sitä meikkiä on niin paksusti että se on melkeen jo kuin joku naamari, eikä siitä tyypistä enää näe/muista miltä se "oikeasti" näyttää. Silloin alkaa mennä jo hiukan yli...
Sekin ärsyttää jos joku ei voi astua jalallaan ulos, ilman täydellistä meikkausta, voi herranjestas sehän olisi maailman loppu... (toivottavasti kukaan ei loukkaannu, se ei ollut tarkoitukseni)
Mutta siis, itse en tosiaan oikeastaan meikkiä käytä.
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/