Kirjoittaja Aihe: Matka maailman ympäri 80 päivässä (piirrossarja) + muut Willy Fogg sarjat  (Luettu 11863 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
Muistaako kukaan kyseistä piirrossarjaa? Siinä Phileas Fogg (tunnetaan myös nimellä Willy Fogg) -niminen leijona lyö vetoa, että pystyy matkustamaan maailman ympäri 80 päivässä. Siinä seikkailivat myös mm. hänen palvelijansa Passepartout-kissa(lausutaan Paspartuu), hänen ystävänsä Tico-hamsteri, prinsessa Romy-kissa, ilkeä Transver susi, joka yrittää estää Foggin maailman ympäri matkan ja salapoliisikoirat Fix ja Bully, jotka jahtaavat herra Foggia, koska he epäilevät tätä englannin pankin ryöstöstä. Sarja perustuu Jules Venren samannimiseen kirjaan. Kyseinen sarja taidettiin esittää viimeksi vuonna 2000. Pidin sarjasta todella paljon ja olin ottanut jaksoja nauhallekin, mutta myöhemmin niiden päälle oli nauhoitettu muuta. Ostin jopa saman nimisen videon, mutta petyin sillä se olikin tiivistetty 75 minuuttiin, joka tarkoitti tietysti sitä, että monia kohtia piti leikata pois. Myös melkein kaikki ääninäyttelijät olivat eri kuin alkuperäisessä. Mutta maanantaina satuin näkemään Prismassa, että kyseinen sarja on julkaistu nyt 6 dvd:n boksina, eli sisältäen kaikki 26 jaksoa ja vielä alkuperäisillä ääninäyttelijöillä. Minun oli pakko ostaa se.

Sarjasta on tehty myös kaksi jatko-osaa, Matka maailman keskipisteeseen ja Matka kapteeni Nemon kanssa. Toisessa Phileas Fogg lyö vetoa, että käy maailman keskipisteessä 70 päivässä ja toisessa herra Fogg lähtee selvittämään laivoja upottavan sarvivalaan arvoitusta. Molemmissa sarjoissa on 15 osaa. Pidin myös näistä sarjoista kovasti. Näistä ei kuitenkaan ole ainakaan vielä julkaistu tuollaista dvd boksia, joissa olisi koko sarja, vaan ainoataan 75 minuuttiin tiivistetyt versiot.

Matka maailman ympäri 80 päivässä -sarjan jaksot:

1. Suuri vedonlyönti
2. Hyvää matkaa
3. Salaperäinen ranskatar
4. Tuomion temppeli
5. Valepuvussa
6. Seikkailu Bombayssa
7. Tien pää
8. Viidakon vaarat
9. Romyn pelastaminen
10. Lahja Parsille
11. Syylliset
12. Haaksirikko
13. Hovimestarin ongelma
14. Matkalla Yokohamaan
15. Akitan sirkus
16. Pysähdys Hawaijilla
17. Matka kuumailmapallolla
18. Välienselvittely
19. Totuuden hetki
20. Villin lännen sotamaalaus
21. Outo juna
22. Pakkasessa
23. Määränpäänä Liverpool
24. Tuli kannen alla
25. Viimeinen juna Lontooseen
26. Päivästä kiinni

Lue lisää sarjoista:
Matka maailman ympäri 80 päivässä
Matka maailman keskipisteeseen
Matka kapteeni Nemon kanssa

Mitä piditte kyseisestä sarjasta?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2009, 22:24:11 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
Vs: Maailman ympäri 80 päivässä (piirrossarja)
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2008, 11:17:59 »
Yksi lempparisarjoistani^^ Kaikki noista. Pidin ihan valtavasti Fineas Foggista ja Passepartousta (eikös se lausuta Paspartuu?, t:llä). Jos en ehtinyt näkemään jaksoa, niin päivä meni pilalle :) Harmittaa, kun niitä ei ainakaan tietääkseni esitetä tällä hetkellä televisiossa, sillä katsoisin niin mielelläni. Ajattelin, että jos joskus löydän, niin voisin ostaa sarjan, jonkun dvd-boxin tms. Jos löydän ja mikäli rahat riittävät.

Sarja(t) on minusta yksi parhaimmista ja laadukkaimmista, joita lapsuudestani muistan. Lisäksi kertoo jo paljon, että ehkä muistan sen parhaiten. Nykyaikaiset, uudet, lastenohjelmat eivät pysty kilpailemaan millään ko sarjan kanssa. Muutenkin mielestäni silloin kun minä oli lapsi, oli paljon parempia ja ennen kaikkea laadukkaampia lastenohjelmia.

Joka kerta, kun katson jotain versiota maailman ympäri 80 päivässä -ohjelmasta/sarjasta, niin mieleeni muistuu tuo lapsuusaikojen ohjelma. Eli, jos joku ei vielä tajunnut, minä pidin noista kaikista kolmesta ihan valtavasti!

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
Vs: Matka maailman ympäri 80 päivässä (piirrossarja)
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2008, 11:21:45 »
Ajattelin, että jos joskus löydän, niin voisin ostaa sarjan, jonkun dvd-boxin tms. Jos löydän ja mikäli rahat riittävät.

~Xanie

Itse ostin kyseisen dvd boksin Prismasta ja se maksoi 19,95. Se sisältää 6 dvd:tä.

Sarja(t) on minusta yksi parhaimmista ja laadukkaimmista, joita lapsuudestani muistan. Lisäksi kertoo jo paljon, että ehkä muistan sen parhaiten. Nykyaikaiset, uudet, lastenohjelmat eivät pysty kilpailemaan millään ko sarjan kanssa. Muutenkin mielestäni silloin kun minä oli lapsi, oli paljon parempia ja ennen kaikkea laadukkaampia lastenohjelmia.

~Xanie

Minustakin nämä vanhemmat piirrossarjat ovat paljon kivempia kuin nykyiset. Pidin aikanaan myös Tohtori Sykeröstä, Tao Taosta, Maija Mehiläisestä, Sandrokanista, Smurffeista, Peukaloisen retkistä jne. Nykyään tulee vain Pokemoneja sun muita.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2008, 13:17:11 kirjoittanut Tanzu »

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2008, 12:37:40 »
Ajattelin, että jos joskus löydän, niin voisin ostaa sarjan, jonkun dvd-boxin tms. Jos löydän ja mikäli rahat riittävät.

~Xanie

Itse ostin kyseisen dvd boksin Prismasta ja se maksoi 19,95. Se sisältää 6 dvd:tä.
Pitäneen siis mennä koluamaan kaikki Prismat läpi, jos se kerran sieltä löytyisi^^ Eikä edes mikään hirveän kallis. Kiitos vinkistä :)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2008, 13:27:53 »
Tämä oli kyllä pienenä ehdottomasti yksi lempisarjoistani. Äiti otti tuolloin nauhalle kaikki Matka maailman ympäri 80 päivässä, Matka maailman keskipisteeseen ja Matka kapteeni Nemon kanssa - sarjojen jaksot ja olin noihin videoihin pienenä hirmu kiintynyt. Valitettavasti en ole enää noita nauhoitettuja jaksoja pystynyt katsomaan vuosiin, sillä meidän VHS-nauhuri on rikki (eikä sitä ilmeisesti edes pystytä korjaamaan) eikä kukaan ole viitsinyt DVD-kauden alettua ostaa uuttakaan. Muistan kyllä pienenä katsoneeni nuo videot läpi ties kuinka monesti ja olleeni aivan rakastunut kyseiseen sarjaan: se taisi olla Muumien ohella lempparini.

Koska muistini on hämärtynyt melko paljon, en muista tapahtumia kovinkaan selkeästi, mutta mielessäni on siltikin kuva, että nämä sarjat sisälsivät myös jännitystä. Ei nyt tietenkään kovin paljoa, mutta pienen lapsen mielessä osa jaksoista saattoi tuntua melko jännittäviltä ja ehkä osittain jopa pelottaviltakin. Muistaakseni jossain jaksossa prinsessa Romy aiottiin polttaa roviolla ja pienenä jännitin sitä kohtaa aina ihan hirveästi ja halusin, että joko isä tai äiti katsoi tuota jaksoa kanssani. Matkalla kapteeni Nemon kanssa oli mielestäni myös jännittävä - koko sukellusvene oli jo mielestäni ihan hirmu pelottava juttu, sillä olen pienestä asti jollain tapaa pelännyt vedenpinnan alla olemista.

Passepartoutin nimi tuotti minulle pienempänä myös aina pieniä ongelmia ja muistan olleeni hirmu turhaantunut siitä, että sen piti olla niin vaikea *naur*. Lempihahmoani en kyseisestä sarjasta oikeastaan osaa enää sanoa, mutta voisin veikata, että pidin pienenä prinsessa Romysta ihan sen takia, että prinsessat olivat mielestäni pienenä niin ihania. Jos katsoisin nuo jaksot nyt uudelleen, veikkaisin lempihahmoni olevan joku muu, mutten kyllä näin hataralla muistilla osaa sanoa kuka se voisi olla.

Lainaus käyttäjältä: Xanie
Sarja(t) on minusta yksi parhaimmista ja laadukkaimmista, joita lapsuudestani muistan. Lisäksi kertoo jo paljon, että ehkä muistan sen parhaiten. Nykyaikaiset, uudet, lastenohjelmat eivät pysty kilpailemaan millään ko sarjan kanssa.
Olen tästä täysin samaa mieltä ja olen itseasiassa puhunut kavereideni kanssa useastikin siitä, kuinka nykyään lastenohjelmat ovat jollain tapaa kehittyneet täysin väärään suuntaan. Niistä on tehty liian nykyaikaisia ja niiden asiat käsittelevät mielestäni asioita, jotka eivät vielä ihan lapsille kuulu. En vain pidä siitä, että pikkulapsille suunnatuissa lastenohjelmissa seikkailee tyttöjä, joilla on päällään napapaidat ja kasvoilla hirveä kerros pakkelia. Sarjat, jotka tulivat aikana, kun olin itse pieni, ovat huomattavasti soveliaampia lapsille ja niistä välittyy oikealla tavalla se tunnelma, mikä lastenohjelmista mielestäni pitääkin välittyä. En tietenkään voi väittää kaikkien nykyajan lastenohjelmien olevan täysin läpimätiä ja epäsoveliata pienille lapsille, mutta mielestäni lastenohjelmien kehitys on menossa väärään suuntaan. Ja onnistuin nyt puhumaan aika ansiokkaasti off-topicia ja antamaan itsestäni hirveän tiukkapipoisen kuvan nykyisten lastenohjelmien suhteen, mutta yritän uskotella itselleni että tämä sivusi tätä aihetta edes hieman ja että ymmärrätte pointtini.:D
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2008, 13:42:10 »
Minulla ei ole oikeastaan mitään lempihahmoa, sillä pidän aika moneta hahmosta. Lempikohtiani olivat mm. Romyn pelastaminen ja sirkuskohtaus, jossa veitsen heittäjä (Transver) yrittää tappaa Passepartoutin. Olen tässä nyt katsonut sarjan uudestaan DVD:ltä ja pidin edelleen kovasti. Täytyy toivoa, että muutkin sarjat ilmestyvät aikanaan dvd bokseina.

Muistan muuten vieläkin ulkoa Matka maailman ympäri 80 päivässä sarjan alkutunnarin:

"Seikkailuun meitä kutsutaan,
herrasmies kun vedon lyö,
on kiire kilpaan.
Phileas Foggilla on työ
kiertää maailma
ja kotiin ennättää.

Minä olen Passepartout
ja minä Tico ystävä.
Minä olen prinsessa,
rakkaudessa kestävä.

Maapallo mennään kiertämään,
päivää kahdeksankymmentä
on aikaa seikkailuun.

Kuinka aika riittänee,
kun päivät hupenee,
ja maailma on suuren suuri.
Lontoo, Havaiji, Hongkong,
ne pian nähty on ja Singapore.

Kuinka pitkä onkaan tie,
kun juna meitä vie
ja laiva, elefanttikin.

Muutkin meitä seuratkaa,
niin hauskuus jaetaan.
Hei, tule mukaan vaan,
niin hauskuus jaetaan.
"
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2008, 12:54:21 kirjoittanut Tanzu »

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2008, 18:23:14 »
Nostalgiaa! Tuon täytyy tosiaan olla tehty kahdeksankymmentä luvulla, koska minäkin olen katsonut sitä lapsena. ;) Meillä sitä katsoi äiti ja lapset. Sen jälkeen siitä on näytetty uusintoja, mutten tiedä onko ne alkuperäiskielellä. Alkuperäisversio on puhuttu espanjaksi niin kuin Muskettikoiratkin. Olisikohan tuo tullut aika äkkiä Muskettikoirien jälkeen? Molemmat kuuluivat myös minun lempisarjoihini. Jos taas ei muisti petä, niin myöhemmin televisiossa näytettiin sama sarja englanniksi nauhoitettuna ja olin ihan kauhean pettynyt siitä, kun se oli puhuttu englanniksi. Olin justiin itse vissiin kouluun mennyt, joten osasin lukea tekstitystä ja mä rakastin espanjan kieltä, lyhyitä tavuja, jotka vielä erityisesti tekee puheen kiivaan kuuloiseksi. Mä muistan vielä, että inhosin ihan oikeasti Phileas Foggia. En osaa sanoa miksi. Mua vaan ärsytti, kun tuntui että se käytti ihmisiä jonain pelinappuloita itsekin, ja rakastin Passepartoutia ja Tikoa. ;) Ja mä säälin tavallaan kauheasti sitä tyyppiä, joka yritti sabotoida Foggin yritystä päästä 80 päivässä maailmanympäri. Eikö sillä ollut sellainen kiva vihreä silmä, joka loisti ja sitten sitä aina näytettiin?

Minua kanssa hieman kauhistuttaa nämä nykysarjat, mutta toisaalta sarjathan tuntuvat vastaavan vain siihen, mitä kaivataan. Kyllä se paljon minusta kertoo, kun tietyt sarjat kestävät aikaa. Se kertoo sen, että tietyt aiheet ovat ajattomia kuten ystävyys ja rakkaus ja klassikot syntyy juuri niistä kertovista asioista. Ja vaikka tarinankerronta on muuttunut hektisemmäksi ja pitää olla paljon toimintaa, tunnepuolikin on tärkeä. Minua ottaa päähän se, että nykyään dubataan liikaa sellaisiakin ohjelmia ja sarjoja, jotka ovat kouluikäisille suunnattuja, eivät kuuluu ihan pikkulapsille ja joiden kohdalla pitäisi olettaa, että lapset osaavat jo lukea.
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #7 : Toukokuu 28, 2008, 19:54:58 »
Nostalgiaa! Tuon täytyy tosiaan olla tehty kahdeksankymmentä luvulla, koska minäkin olen katsonut sitä lapsena. ;) Meillä sitä katsoi äiti ja lapset. Sen jälkeen siitä on näytetty uusintoja, mutten tiedä onko ne alkuperäiskielellä.

Uusintana tuo on esitetty tietääkseni vain suomeksi dubattuna. En ole edes nähnyt tuota espanjankielistä versiota.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #8 : Toukokuu 28, 2008, 22:53:36 »
Oii, minä muistan tämän piirrossarjan ja olen toivonut näkeväni sen uusintana jo vaikka kuinka kauan. ^^ Täytyykin vakavasti harkita sen dvd-boxin ostamista. Ihan alkaa jo sarjan tunnusmusiikkikin soida päässä, kun Tanzu laittoi sanat. :D Kuten monet muutkin, olen sitä mieltä, että nämä vanhat lasten piirretyt ovat hirmu paljon parempia kuin nykyiset. Voisivat näyttää näitä uusintoina sen sijaan, että keksisivät koko ajan jotakin uutta ja ärsyttävämpää... *mutinaa*

Koska muistini on hämärtynyt melko paljon, en muista tapahtumia kovinkaan selkeästi, mutta mielessäni on siltikin kuva, että nämä sarjat sisälsivät myös jännitystä. Ei nyt tietenkään kovin paljoa, mutta pienen lapsen mielessä osa jaksoista saattoi tuntua melko jännittäviltä ja ehkä osittain jopa pelottaviltakin. Muistaakseni jossain jaksossa prinsessa Romy aiottiin polttaa roviolla ja pienenä jännitin sitä kohtaa aina ihan hirveästi ja halusin, että joko isä tai äiti katsoi tuota jaksoa kanssani.
Olen samaa mieltä tuosta jännityksestä! :) Mielestäni sarja tosiaan oli sopivalla tavalla jännittävä, ei missään nimessä liikaa. Tuo roviokohta on elävänä minunkin mielessäni, se on ehkä jopa parhaiten päähän jäänyt yksityiskohta koko sarjasta! :o En muista pelkäsinkö sitä oikeastaan, ainakin nauroin pikkuveljen kanssa sille, kun Passepartout pelasti prinsessan ja oli käristää jalkansa (vai muistankohan ihan väärin...). ;D

Jos minäkin alan miettiä sitä lempihahmoa, niin se taisi olla juuri Passepartout (jonka kuvittelin pitkään kirjoitettavan tyyliin: Basbartuu ^^'). Itse Phileas Fogg oli jotenkin ärsyttävä, otti kaiken kunnian kaikesta, vaikka Passepartout suoritti monen monta urotekoa hänen puolestaan (kuten juuri sen prinsessan pelastamisen). Saatan kyllä tämänkin muistaa väärin... aargh, pakko päästä näkemään se sarja uudestaan. :'D

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2008, 09:56:53 »
Minä myös muistan sarjan, tai en itse sarjaa kun se tuli televisiosta, mutta enoni (minua 3 vuotta vanhempi) nauhoitti videolle paljolti piirrettyjä ynnä muita sarjoja ja Willy Fogg oli yksi niistä. Tanzun laulun sanoista tulee mieleen jo muistikuvia sarjasta. ^.^'' Olen samoilla linjoilla muiden kanssa siinä, että vanhat lasten sarjt ovat parempia kuin nykyiset. Verrataan Pokémoniin josta mielestäni tämä villitys pitemmälle lähti, se on animea enemmänkin kuin lastensarja, mutta mielipide sekin. Ja nykyään lastenohjaajan silmin katsonkin lastenohjelmia eri näkökulmista kuin ennen.

Matka maailman ympäri 80 päivässä osan olen nähnyt ehkä eniten, kai se on minulle omalla tavallaan monipuolinen. Kierretään maasta toiseen ja tavataan erilaisia ihmisiä. Ja pitäähän sarjaan saada aina muutama pahis mukaan, tuo sopivasti lapsille jännitystä. Hahmotkin ovat sympaattisia ja heihin on helppo samaistua, minun suosikki Hahmoni oli kyllä Tico, pieni mutta tärkeä hahmo kuitenkin. Itse herra Fogg oli minusta hieman liian kaikki tietävä ja hän oli samalla jotenkin ylpeä, mutta kuitenkin vaatimaton. Tai no, minulle hän oli hieman outo tyyppi.. :'D  Passepartout oli mukava ja hupaisa tyyppi (vertaan häntä jotenkin Roniin), herttainen vaikka palvelija olikin. :) Prinsessa tietysty ol lapsena minun silmiini kaunis kuin mikä, mutta nyt hän on vain hahmo muiden joukossa. En osaa hänestä sanoa juuri mitään, aika empattiinen tyyppi. :'))

Sitten tämä Matka maan keskipisteeseen, se oli ainoa näistä kolmesta jota en ollut nähnyt loppuun. Videon nauha oli loppunut kesken nauhoitukse.. :'( Mutta tässä muutama viikko sitten ystäväni lainasi minulle tämän dvd:nä. Ja dvd:stä voisin sen verran sanoa, että vaikka en kyseistä osaa herra Foggin matkoista ehtinyt katsoa kokonaan, niin dvd:stä puuttui vaikka kuinka paljon tapahtumia, harmillista.
Tykkäsin myös Matka kapteeni Nemos kanssa osasta, oih, päällimmäisenä tuli mieleen kun Tico rakastui siihen hulabaloo tyttöön.. :'')) ^.^''

~~Ind
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2008, 10:28:50 »

Mutta tässä muutama viikko sitten ystäväni lainasi minulle tämän dvd:nä. Ja dvd:stä voisin sen verran sanoa, että vaikka en kyseistä osaa herra Foggin matkoista ehtinyt katsoa kokonaan, niin dvd:stä puuttui vaikka kuinka paljon tapahtumia, harmillista.
~~Ind

Kyseinen dvd:hän on vain typistetty versio sarjasta, joten tottakai siitä puuttuu tapahtumia.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #11 : Toukokuu 29, 2008, 10:32:45 »

Mutta tässä muutama viikko sitten ystäväni lainasi minulle tämän dvd:nä. Ja dvd:stä voisin sen verran sanoa, että vaikka en kyseistä osaa herra Foggin matkoista ehtinyt katsoa kokonaan, niin dvd:stä puuttui vaikka kuinka paljon tapahtumia, harmillista.
~~Ind

Kyseinen dvd:hän on vain typistetty versio sarjasta, joten tottakai siitä puuttuu tapahtumia.
En tiennyt sitä siinä vaiheessa. :P Ihmettelimme kyllä takakannesta dvd:n lyhyyttä mutta ajattelimme että siitä on jätetty pois kaikki alku- ja loppusoitot seka uuden kertominen ja vanhan kertaus. Toisin se kuitenkin oli.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Toukokuu 29, 2008, 11:16:02 »
Muistan kyseisen sarjan, oli minun lemppari joskus. Jotkut tapahtumat ovat vieläkin muistissa ja jos näen jonkin elokuvaversion, yritän muistella miten kyseinen kohta menee piirretyssä. Suosikkini oli ehdottomasti Tico-hamesteri, sillä se oli söpö ja hauska.

En tainnut katsella niitä "Matka maailman keskipisteeseen" ja "Matka kapteeni Nemon kanssa" kuin muutaman jakson, mikä hieman kaduttaa. Ne tulivat yläasteaikoinani ja minulla oli hieman sellainen asenne etten varmana katso lastenohjelmia. Nyt aikuisena on hieman eri asenne ja jotkut lastenohjelmat voivat olla parempiakin kuin jotkut aikuisten ohjelmat. Kyllä mieluummin katselee Phileas Foggin seikkailuja kuin Kauniiden ja rohkeiden pinnallista juonittelua.

Toivon, että kyseinen sarja tulisi uusintana, katsoisin sen varmasti, sillä mielestäni tämä oli lasten ohjelma jota voi aikuisetkin katsella (kuten myös Maija Mehiläinen, Tohtori Sykerö, Smurffit yms.). Nykyiset lastenohjelmat ovat aivan järkyttäviä ja niihin dubataan kaiken lisäksi inhottava kimittävä ääni. Olen joskus vitsaillut, että ei ihme että nykypäivänä lasten mielenterveyspalveluihin on pitkät jonot, sillä lastenohjelmat ovat mitä ovat. Ei niitä nykypäivän Pokemoneja ym. voi katsella tulematta hulluksi.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Loi

• Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #13 : Toukokuu 29, 2008, 11:46:25 »
Lainaus
Uusintana tuo on esitetty tietääkseni vain suomeksi dubattuna. En ole edes nähnyt tuota espanjankielistä versiota.

Sitten voi olla, että sotken Muskettikoiriin, koska muistan sen, että jompikumpi noista sarjoista esitettiin tyhmästi dubattuina. Siis että mitä järkeä on näyttää Suomessa muuta kuin suomeksi dubattu sarja, mutta väitän silti, että jommastakummasta noista on näytetty englanniksi dubattu versio. :) Joo, myöhemmin Matka maailman ympäri on näytetty suomeksi puhuttuna, mutta ihan ensimmäinen versio siitä on espanjaksi ja sekin on näytetty Suomessa, mutta sen on täytynyt tapahtua noin 80-luvun puolivälissä tai enintään 80-luvun lopulla, muttei yhtään myöhemmin, eikä sitä ole sen jälkeen näytetty, mikä ainakin minusta on harmi. 

Muok: Tuollahan se Wikipediassa sanotaan, että sarja on esitetty ensi kertaa Suomessa alkuperäisellä kielellä 1985, ja uusinnat suomeksi 1990, 1995 ja 2000. Eli niin se sitten varmaan menee ja mä sotken, mutta näköjään muisti joissain asioissa toimii. :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2008, 11:57:20 kirjoittanut Lizlego »

Tapiirirakkautta

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2008, 14:11:40 »
Lainaus

Muok: Tuollahan se Wikipediassa sanotaan, että sarja on esitetty ensi kertaa Suomessa alkuperäisellä kielellä 1985, ja uusinnat suomeksi 1990, 1995 ja 2000. Eli niin se sitten varmaan menee ja mä sotken, mutta näköjään muisti joissain asioissa toimii. :)

Tuo selittääkin sen miksi en ole nähnyt sitä alkuperäiskielellä puhuttua versiota, olen ollut silloin vauva.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #15 : Toukokuu 29, 2008, 16:40:21 »
Minulla olisi muutama kysymys tuosta DVD:stä. Onko siinä ihan alkuperäis dubbaukset suomeksi? Kuuntelin youtubesta nimittäin jonkun ihme version tuosta tunnarista jossa ilmeisesti oli uudelleen nauhoitetut dubbaukset. Ihan yleisestikkin kannattaako tuo Dvd ostaa? :)

//Okei Indigo:), täytyy harkita sitten vielä. Kieltämättä ne uudet dubbaukset eivät kuulostaneet kovinkaan hyviltä korvaani ja teemalaulukin oli ihan outo.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2008, 16:52:04 kirjoittanut Jessie »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #16 : Toukokuu 29, 2008, 16:46:11 »
Minulla olisi muutama kysymys tuosta DVD:stä. Onko siinä ihan alkuperäis dubbaukset suomeksi? Kuuntelin youtubesta nimittäin jonkun ihme version tuosta tunnarista jossa ilmeisesti oli uudelleen nauhoitetut dubbaukset. Ihan yleisestikkin kannattaako tuo Dvd ostaa? :)
Ainakin siinä DVD:ssä jonka lainasin ystävältäni oli uudet dubbaukset ja totta puhuen, en pitänyt siitä. Mutta tottumus kysymys, olin tottunut niihin edellisiin dubbauksiin. Kannattaa ostaa, jos haluaa sen katsoa, ostaisin minäkin vaikken dubbauksista pitänyt. :)
Mut älä syytä mua jos oli turha ostos.. ;)

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #17 : Toukokuu 29, 2008, 17:07:37 »

//Okei Indigo:), täytyy harkita sitten vielä. Kieltämättä ne uudet dubbaukset eivät kuulostaneet kovinkaan hyviltä korvaani ja teemalaulukin oli ihan outo.

75 minuuttiin tiivistetyssä DVD/VHS-versiossa on uudet ääninäyttelijät, mutta tässä kuuden dvd:n boksissa, jossa on siis koko sarja, niin siinä on alkuperäiset suomalaiset ääninäyttelijät.

Tuo Youbesta katsomasi pätkä on muuten siitä tiivistetystä versiosta, jossa alkutunnarin sanat ovat eri kuin alkuperäisessä versiossa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2008, 17:11:40 kirjoittanut Tanzu »

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #18 : Toukokuu 29, 2008, 18:16:12 »
Kiitos paljon Tanzu:) Nyt voin sitten käydä hyvillä mielin ostamassa tuon kyseisen boxin, pelästyin jo että jos siinä on jotkut uudet dubbaukset, mukavempi kuulla ihan alkuperäiset äänet ja se alkuperäinen tunnusmusiikkikin on paljon parempi.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #19 : Toukokuu 30, 2008, 19:53:30 »
Kävin katsomassa youtubesta pari pätkää. Sen alkulaulun ja sitten sen prinsessan pelastamis kohdan. Ah, kun olen ihan täpinöissä^^ On se vaan niin hyvä, vieläkin olen sitä mieltä :D Täytynee tosiaan ostaa se dvd boxi, kun sellaisen jostain löydän.

Menenkin tästä katselemaan lisää, kun kerran taas keksin tuon youtuben (en aina tajua, että sieltäkin voisi yrittää jotain etsiä^^)
Tai sitten kuorimaan perunoita...

~Xanie

Poissa Loi

• Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #20 : Toukokuu 31, 2008, 02:50:41 »
Onko siinä DVD-boksissa ollenkaan sitä ihan alkuperäistä versiota vaan vain suomidubbaus? Se ensimmäinen dubbaus oli ihan ok, mutta koska satuin itse katsomaan sitä sillä ihan alkuperäiskielellä jäin kaipaamaan myös sitä.

Tapiirirakkautta

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #21 : Kesäkuu 01, 2008, 13:50:51 »
Onko siinä DVD-boksissa ollenkaan sitä ihan alkuperäistä versiota vaan vain suomidubbaus? Se ensimmäinen dubbaus oli ihan ok, mutta koska satuin itse katsomaan sitä sillä ihan alkuperäiskielellä jäin kaipaamaan myös sitä.

Kyseisessä dvd boksissa on se alkuperäinen suomidubbaus, eli se joka oli siinä tv-sarjassa.

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #22 : Kesäkuu 01, 2008, 20:04:19 »
Ihana sarja, Muumien rinnalla se paras piirrossarja ikinä. Saitte minut hinkuamaan tuota DVD-boksia:) Meillä on kyllä kaikki jaksot videolla, nauhoitettuna telkkarista joskus 90-luvun alkupuolella. En ole katsonut niitä aikoihin, mutta muistan tapahtumat melko hyvin. Vanhat VHS-kasetit eivät kuitenkaan kestä loputtomiin kuten eivät laitteetkaan, joten siksi täytyy harkita DVD:n ostamista, jos se ei tuon kalliimpi ole. Ehkä sitten näytän niitä omille lapsilleni joskus:D Olen nähnyt jaksot lukemattomia kertoja, pienenä kun oli tapana tuijotella tuollaisia uudestaan ja uudestaan. Sarja on todella hyvä ja laadukasta piirrettyä, tällaisia saisi tulla telkkarista nykyisinkin. Täytyy varmaan alkaa katsella jaksoja nyt kun vielä videot toimii.

Vaikka kyseessä onkin lastenohjelma, on se sen tyyppinen että sitä katsoo myös vanhempana mielellään. Itseasiassa asioista saa enemmän irti nyt kuin silloin pienenä, jolloin keskittyi seuraamaan lähinnä sitä jännittävää seikkailua ja hahmoja. Eihän silloin joskus pienenä vielä ymmärtänyt esimerkiksi leskenpolttoa tai että ne palvovat siinä Kali-jumalaa. Myös maantiedon ja historia tietojen lisääntyessä oli kiinnostavaa kun alkoi vähän vanhempana pysyä kärryillä miten se reitti maailman ympäri menee ja mistä on kyse kun puhutaan että Suezin kanava on juuri valmistunut ja paljon muuta. Historian- ja maantiedonopiskelua parhaimmillaan:)

Lempihahmoani en kyseisestä sarjasta oikeastaan osaa enää sanoa, mutta voisin veikata, että pidin pienenä prinsessa Romysta ihan sen takia, että prinsessat olivat mielestäni pienenä niin ihania. Jos katsoisin nuo jaksot nyt uudelleen, veikkaisin lempihahmoni olevan joku muu, mutten kyllä näin hataralla muistilla osaa sanoa kuka se voisi olla.

Minulla on sama juttu, muistan että pienenä Romy oli suosikkini, sellainen kaunis ja herkkä prinsessa. Ja Tico oli tietysti ihana. Joskus liian pienenä rupesin lukemaan Jules Vernen kirjaa ja petyin kun siinä ei ollut Ticoa, Transferia ja Fixkin seikkaili ihan yksikseen ilman Bulia. Nuo hahmolisäykset sopivat lastenpiirrettyyn kyllä hyvin, tuovat sopivasti lisää huumoria ja jännitystä. Ja Aoudan nimen muuttaminen Romyksi kummastutti silloin, mutta ehkä se on ollut ihan lausumisen kannalta järkevää.

Nostalgiaa.
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #23 : Kesäkuu 01, 2008, 23:05:07 »
Oi! ihania muistoja tulee tästä mieleen! Olen katsonut melkein koko sarjan lapsena. Tämä on niin jotain <3 Katsoimme Olipa Kerran Keksijöitä yhteiskuntaopintunnilla ja Phileas Fogg (sanoin lapsena sarjaa aina Phileas Foggiksi) tuli aivan mieleen, sillä siinä oli samoja ääninäyttelijöitä. Lempihahmoni oi ehdottomasti prinsessa Romy. Enkä pitänyt hänestä ainoastaan siksi, koska hän oli prinsessa, vaan siksi, että hän oli kaunis harmaa kissa, hänellä oli kiva ääni, hän pukeutui eksoottiseen huiviin ja hänet pelastettiin erittäin jännittävästi jonkinlaisten uhrimenojen keskeltä. Kestin sen, ettei Romylla ollut kovin kaunista nimeä. Silloin en pitänyt kyseisestä nimestä, mutta nyt se on todella kiva. Passepartout (en muuten tiennyt todellakaan että se kirjoitetaan noin, olen aina ajatellut sitä vain Pastartuuna) oli myös lempihahmoni.

Tämän sarjan taso on tosiaankin parempi kuin nykyiset piirretyt. Ennen lastenohjelmienkin tekoon oikeasti paneuduttiin. Viikonkohokohtani oli aina se kun sain katsoa Matkaa maailman ympäri.

Mutta vau, DVD-boxi! Onneksi stalkkasin käyttäjiä ja päädyin sitä kautta tähän keskusteluun. Taidankin huomenna polkaista marketeille ostamaan kyseisen boxin. Mahtava aloitus lomalle!

Odotan sitä päivää kun suomessa aletaan taas vanhoja piirrettyjä näyttämään uudestaan.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Croadhengel

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Kesäkuu 09, 2008, 13:01:18 »
Lempisarjani pienenä! Aivan mahtava. Varsinkin juuri tämä maailman ympäri, Nemon matka ja maailman keskipisteeseen eivät kyllä olleet läheskään yhtähyviä kuin tämä.
Ostin sen 6 DVD boxin ja loistava sarja oli edelleen. Eniten pidin Amerikka -jaksoista, mielestäni kuumailmapallolla meno ja junasähellykset olivat niin mahtavia! Laulut myös hyviä! Vähiten pidin ehkä Hawaiji jaksosta, koska se oli erillinen muihin verrattuna. Fix ja Buli aivan loistavia myös, vihdoin sain nähdä sen kohdan, jossa Transver lyö Fixiä halolla ja juottaa Passepartoutille jotain unijuomaa. Videolla kun tämä jäi kesken siihen, kun takaa oli Transver juuri tulossa. Ärsytti ^^

Lempihahmojani ehdottomasti Fix & Buli, lähinnä heidän sähellyksen vuoksi. Päähahmoista oikein kukaan ei nouse parhaaksi, itse en Passepartoutista niin hirveästi pidä. Tai siis Phileas häntä parempi hahmo, samoin Tiko (vai Tico?).
Suunnilleenhan sarja menee näin:
Lähtö Lontoosta
Eurooppa -jaksot
Intia -jaksot
Aasia -jaksot (mm. Hongkong)
Japani -jaksot (Sirkus ja "miten pääsee Yokohamaan" kun ne etsi sitä laivaa monta päivää, siis Phileas Fogg ja Romy, kun Tico ja Passe oli viety siihen Carnatic (?) alukseen.)
Monta laivalla jaksoja, kuten se Hawaiji ja Meksiko
Amerikka -jaksot (San Fransisco, Junamatka, jossa Transver oli hajottanut sen pitkän sillan (Niin mahtava kohta :D) ja Intiaani-kohtaus ja sitten oli vielä se postikärry -juttu
Sitten oli se lumessa meno sillä lautalla tms. ja sen jälkeen Phileas yritti löytää laivaa Liverpooliin ja siitä Lontooseen! :)

Sitten mukava laulu oli myös se:
"Pääsimme vihdoinkin, Amerikkaan,
rajattoman (?) toiveiden, Amerikkaan,
siellä laulu raikuu,
takana (?) on taivas vaan,
mahdollisuus uusi, aukeaa."

Ostaisin kyllä, jos Boxille tulisi myös Nemo ja Matka maailman keskipisteeseen -jaksot. Niitähän on 15 molemmissa, joten ihan kolme DVD:tä riittäisi niihin.

Anteeksi sekava viestini! ID
'Hermione kirkaisi. Musta ponkaisi seisaalleen. Harry Sätkähti kuin olisi saanut sähköiskun.'