Kirjoittaja Aihe: Mp3-soittimet, myös iPodit  (Luettu 13361 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Mp3-soittimet
« Vastaus #75 : Kesäkuu 10, 2009, 16:35:33 »
No, tilasinpa sitten E-ville nimisestä verkkokaupasta Diel Symphony 300 8Gt soittimen. Soittimessa on kosketusnäyttö, 8Gt muistia ja se maksoi vain 45e (koska on kiinalaista halpatuotantoa). N. viikon odottelin ja postissa tuli kotiin asti ja vieläpä ehjänä. Viikon käyttelin kunnes kosketusnäyttö rupesi heilumaan ja ei reagoinut enää kosketukseen. Toisin sanoen täysi susi joka ei kestä mitään. No onhan tuolla takuuta 1v. Ongelma vain on se että pitäisi jaksaa lähettä kiinaan. Mitä tästä opimme?. No sen että osta suoraan kunnon soitin.
Asd

Poissa Tiukukello

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Kesäkuu 10, 2009, 21:25:15 »
Mp3-soitin -addiktoitunut ilmoittautuu!

Aina kun kotoa lähtee tulee soitin napattua taskuun mukaan. Kuluu aika paljon mielenkiintoisemmin, oli sitten missä tahansa.
Oma pieni soittimeni on merkiltään Creativen MuVo v100. Valkoinen. Kolme vuotta on yhteiselomme jatkunut täysin ongelmitta! :D Tilaa soittimesta löytyy 512 MB, eli biisejä mahtuu noin 70-80 kappaletta. Eihän se paljoa ole, mutta olen jo tottunut. Soittimen mukana kulkee Koss'n The Plug -kuulokkeet, joita ei kyllä turhaan kehuta. Yhdistettynä soittimeni hienoon EQ -säätimeen sekä bassovahvistimeen tuloksena on erinomainen ja kirkas äänenlaatu. Musiikkia korvilleni, todellakin~ Tästä johtuen kuuntelenkin aina pienimmällä mahdollisemmalla volumetasolla, eli ykkösellä. Ja pelkästään toinen kuuloke korvassa, mikäli haluan ympärillä olevia kuunnella. Oikein korvaan laitettuna Plugit nimittäin estävät ulkopuolisen äänen kokonaan, mikä ei ole ollenkaan huono asia.

Viime aikoina olen alkanut ajatella että ehkä olisi jo aika päästää MuVo hyvin ansaitulle eläkkeelle ja ostaa uusi soitin. Haaveilen Sansan Fuzesta, koska se on yksinkertaisesti nätti ja se tukee microSD -muistikortteja, jolloinka tila ei ole rajoitettu kuten esim. iPodeissa. :] Ja sen voi ladata tietokoneella = ei enää pattereiden kanssa itkemistä!
Eli varmaankin sitten kun kesätyöpalkka kilahtaa tililleni, tilaan itselleni vihdoinkin Fuzen. Sitä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2009, 21:37:17 kirjoittanut Tiukukello »

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #77 : Kesäkuu 10, 2009, 21:49:42 »
Ja sen voi ladata tietokoneella = ei enää pattereiden kanssa itkemistä!

Ei hittolainen, tää on jännä juttu. Mä olen vaikka miten pitkään halunnut saada jostain uuden ämpärin, sillä mun Zen Stoneni on jumalattoman ärsyttävä, kun se pitää ladata tietokoneella! Ton akku kestää maksimissaan kahdeksan tuntia, ja mun kaltaiselleni koko ajan kuuntelijalle se ei ole mitään, joten siksikin ne patterit olisivat palajon helpommat, niitä saa kaikista kaupoista eikä tarvitsisi huolehtia siitä, tuleeko usb-kaapeli tai mikä onkaan mukaan aina. Mutta mutta, makunsa kullakin (:

Joo. Ja osaisikohan joku neuvoa, jos päädyn ostamaan synttärirahoilla sitten ämpärin, niin millainen kannattaisi ottaa, jos pattereita tahtoisin käyttää ? (: aika iso sen pitäisi olla, nykyinen giga ei riitä mihinkään, sieltä pitää aina valikoida "poistanko tän lempibiisin kun haluan tän toisen lempibiisin tilalle", enkä haluaisi enää tällaista, joten neuvoja ? Ei sillä hinnalla niin väliä, mutta koko ja patterit. Eli haluisko joku fiksu antaa neuvojaan (:
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #78 : Kesäkuu 11, 2009, 06:17:08 »
Ja sen voi ladata tietokoneella = ei enää pattereiden kanssa itkemistä!

Ei hittolainen, tää on jännä juttu. Mä olen vaikka miten pitkään halunnut saada jostain uuden ämpärin, sillä mun Zen Stoneni on jumalattoman ärsyttävä, kun se pitää ladata tietokoneella! Ton akku kestää maksimissaan kahdeksan tuntia, ja mun kaltaiselleni koko ajan kuuntelijalle se ei ole mitään, joten siksikin ne patterit olisivat palajon helpommat, niitä saa kaikista kaupoista eikä tarvitsisi huolehtia siitä, tuleeko usb-kaapeli tai mikä onkaan mukaan aina. Mutta mutta, makunsa kullakin (:
Todellakin jännä juttu, minäkin nimittäin tykkään ladata soittimeni tietokoneella. :) Johtuu luultavasti siitä, että minä muistan helpommin kytkeä soittimen koneeseen kuin ottaa varapatterin mukaan. Mutta kuten sanoit, makunsa kullakin.

Eli minäkin myönnän olevani addiktoitunut mp3-soittimiin. Ensimmäinen soittimeni oli halpa, iso ja hankala käyttää, eikä siihen mahtunut kuin reilut 100 biisiä, vähän niiden pituudesta riippuen. Oli se aikamoista tuskaa, kun koko ajan piti arpoa, raaskinko tuostakin kappaleesta luopua. Se kultu lopulta sitten sekosi, kun siihen ei enää pystynyt lisäämään musiikkia. Muutaman kuukauden kärvistelin ilman, kun ei ollut rahaa ostaa uutta, mutta nyt omistan soittimen, johon olen hyvin tyytyväinen.

Philipsin 4Gt:n muistilla varustettu kapula on aina laukussa matkassa, menen minne menen. En välttämättä aio edes kuunnella, mutta ilman soitinta olo on jotenkin avuton. :> Ainakin 450 biisiä mahtuu omien kokemuksien mukaan, eli riittää oikein hyvin. En ikinä tunge sitä ihan täyteen, sillä haluan pitää vähän tilaa, ettei joudu poistelemaan vanhoja kappaleita uusia lisättäessä. Täyteen ladattuna akku riittää 20 tunnin kuunteluun, ainakin tuoteselostuksen mukaan. En ole vielä päästänyt akkua ihan tyhjäksi, sillä mietin aina, että jos joutuu lähtemään yllättäen johonkin, eikä soittimessa virtaa! Njoo, tässä mielessä ne patterit olis ihan kova juttu.

Soittimellani pystyisi myös katsomaan kuvia ja videopätkiä ja kuuntelemaan radiota, mutta harvemmin sitä niihin käytän. Kuvat ja videot vievät tilaa enkä radiota pahemmin kuuntele kuin automatkoilla. Värinäyttökin löytyy, mutta siihen kytkeytyy ainut ärsytyksen aiheeni - taustaväriä ei pysty vaihtamaan! Sininen on kiva väri, mutta siihenkin kyllästyy, kun joutuu sitä päivät pitkät tuijottamaan. Mukavan litteä kapistus ja mukana tulleet kuulokkeet ovat parhaat, mitkä olen omistanut. Yleensä nappikuulokkeet tippuvat korvistani helposti, mutta nuo pysyvät juostessakin. Eli tällä hetkellä olen oikein tyytyväinen soittimeeni. Ellei tuo (taustaväri...) lähiaikoina ala oikein kovasti ärsyttämään, viihdyn sen kanssa vielä pitkään.

Vielä noista mp3-soittimista yleisesti. Silloin, kun ne vasta alkoivat yleistymään, ainakin meidän koulussa oli kauhea ihme, kun jollakulla kyseinen laite oli. Heti tultiin ihmettelemään ja kyselemään, että saisko kuunnella kanssa. Nykyään niitä näkee välitunneilla koko ajan ja eihän siinä mitään, mutta se on kyllä julmetun ärsyttävää, kun jollekulle yrittää puhua, ja sillä on napit korvissa. Tietysti jos voluumi on niin hiljaisella, että puheen kuulee niin se ei häiritse, mutta jos ei, yritä siinä sitten virittää keskustelua, kun toinen koko ajan ottaa nappia pois ja kysyy, että mitä sanoit. Okei okei, itsekin syyllistyn tähän välillä, jos vaikka väsyttää tai muilla on keskustelu menossa, johon en viitsi osallistua.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2009, 08:53:21 kirjoittanut Kay »
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #79 : Kesäkuu 12, 2009, 22:17:29 »
... sillä mun Zen Stoneni on jumalattoman ärsyttävä, kun se pitää ladata tietokoneella! Ton akku kestää maksimissaan kahdeksan tuntia, ja mun kaltaiselleni koko ajan kuuntelijalle se ei ole mitään, joten siksikin ne patterit olisivat palajon helpommat, niitä saa kaikista kaupoista eikä tarvitsisi huolehtia siitä, tuleeko usb-kaapeli tai mikä onkaan mukaan aina.

Mulla itelläni on ainakin semmone upea usb-kaapeli (mikäs sana se ny o;s) 'aukkone' seinään kiinnitettävä latausjuttu, *ihanasti osaan termit JESS* jolla voi ladata vaikka Ipodin, kunhan on se maailman rasittavin usb mukana. Itelläni se on ainakin hyvin kätevä, kun tulee aina vähän kulutettua tuota akkua (eikä ipodiin tunnetusti patterimalleja ole :<).

Eli siis, minulla on sellainen vaatimaton MP3, jota en käytä ikinä. MUTTA minulla on myös ihana-rakas Ipodini, jossa on valitettavat 1 gigaa (eikä riitä mihinkään shit:<). Ipodia tulee kuunneltua aina autossa ja melkein aina muuallakin. Rakastan Ipodin tekniikkaa ja kaikkea mahdollista Music quizia ym. Ipod ja MP3 ovat sinäänsä minulle melko tärkeitä, sillä rakastan kappaleiden yksityiskohtia ym. mutta se vahingoittaa korviani liikaa. En omista isoja läppiä vaan pienet napit, vaikka haluaisin tuota jumaluudenkuuntelu-aistiani säilyttää. Harmillisesti tietämäni hyvät läpät ovat tyyliin 100e per palikka, joten pappa inte betalar.

Musiikkia pitää kuunnella aina ja kaikkialla. Siinä minun 1. käskyni, vaikken omistakaan jumalaa (vois kyl Jartsa olla mut ah<3).
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #80 : Kesäkuu 13, 2009, 19:48:43 »
:0 anttilasta saa tuollaista verkkovirtalaturia alle 15e.
Asd

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Kesäkuu 13, 2009, 23:02:33 »
Joo mutta itse ostin n. 1.5 v sitten anttilasta jonkun random merkkisen usb laturin hintaan 14.90. Eli tietysti hinta on kovempi jos ostat esim creativen oman palikan...
Asd

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #82 : Kesäkuu 14, 2009, 00:31:46 »
Sain iPod nanon reilu vuosi sitten synttärilahjaksi, sitä ennen minulla ei ole ollutkaan minkäänlaista mp3-soitinta. Siinä on 4 gigaa, eli ihan tarpeeksi, mutta biisien valitseminen Podiin on aina silloin tällöin ihan tuskaa: "Ja tämä ja tämäkin vielä - jaa, ei mahdukaan. Mitäs ottaisin pois?". En tykkää, en osaa ikinä valita :D Onneksi kuuntelen mieluiten levykokonaisuuksia tai ainakin laitan samantein koko levyn Podiini, valinta helpottuu aina huomattavasti ;)

Podia kuuntelen yleensä silloin, kun on tylsää koulussa tai kotona. Kovassa melussa en halua Podiani kuunnella, mieluiten hiljaisina hetkinä. Kavereitten kanssa jutellessa en yleensä kaiva Podia esiin, paitsi jos kaikki muutkin kuuntelevat tai haluan soittaa jonkin biisin kaverille. Kotona kuuntelen Podia vaikkapa ruokaa laittaessa, ennen nukahtamista tai silloin, jos vaikka haluan kuunnella sen tietyn biisin, mitä ei löydy levyhyllystä cd:n muodossa eikä kone ole auki.

Tunnustan pelaavani aika paljon niitä Podin pelejä, pasianssi on aina jees ja Vortex koukuttaa joskus ;)

Minulla on vieläkin ne soittimen mukana tulleet kuulokkeet, ajattelin käyttää niitä siihen asti kunnes hajoavat. En ole vain jaksanut ostaa uusia, vaikka periaatteessa en edes pidä kauheasti nappikuulokkeista.

iTunesia olen vihannut siitä asti, kun latasin sen. Windows Media Playeriin verrattuna se tuntui ihan kamalalta ja vaikealta käyttää. Tässä ajassa olen kuitenkin ihan tottunut siihen, mutta en edelleenkään pidä siitä. Olenkin miettinyt, että sitten kun joskus Podini sanoo sopimuksen irti, en ainakaan osta uutta samanlaista. En halua väkisin kärvistellä iTunesin kanssa -.-'

iTorsti

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Kesäkuu 17, 2009, 17:49:52 »
iPod touch löytyy, 8 gigatavua ja toista sukupolvea. Halvalla lähti, uutena Huuto.netistä 180€. Toisen sukupolven vehkeestähän löytyy mm. kaiutin ja sitten se äänenvoimakkuudensäätö muutenkin kuin näyttöä hiplaamalla. Hyviä plussia ovat.

Tykkään paljon iPodeista, vaikka ovatkin ylihintaisia. Selkeitä, kielen saa suomeksi, hienon näköisiä, kaikin puolin tykättäviä. 8 gigainen vaan oli virheostos, ei tahdo riittää. Musiikkiin voisi nipin napin olla ok, mutta kun leffoja ja pelejä lisäilee, niin tila loppuu nopeasti kesken. Tällä hetkellä löytyy parisenkymmentä peliä, kaikki Pasila-jaksot ja joku 700 biisiä musiikkia masiinan uumenista, se nyt on ihan ok. Tylsiä hetkiä ei pahemmin pääse tulemaan. Mukana tulevat kuulokkeet on ihan lelut, en ymmärrä miksi kuuntelen niillä vieläkin.

Olen suunitellut, että voisi hankkia parempien kuulokkeiden lisäksi seinälaturin. Reissun päällä aina joskus pitäisi saada ladattua, enkä sitä varten jaksaisi ottaa läppäriäkään mukaan, heh.

Muuten, huom huonokoneiset! iPodia voi hallinnoida muutenkin kuin iTunesilla. Googlettakaa!

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #84 : Kesäkuu 18, 2009, 12:31:01 »
Itunesilla hallinta on yleensä yksinkertaisinta ja siinä on lastfm tuki joten siksi käytän sitä. Tiedän kyllä että esim Winampilla voi ja käytinkin sitä aikoinaan.
Asd

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #85 : Kesäkuu 23, 2009, 11:44:38 »
No, ipod nano on ihan kelpo soitin. Miinuspuolina voisin pitää:
-ohjausrulla joskus vähän ärsyttää
-Näyttö on hieman pieni videoiden katsomiseen, eli jos leffoja yms. haluat katsoa suosittelen Ipod Touchia
-8 gigaa saattaa loppua kesken jos katsoo leffoja tai on monipuolinen musiikkimaku
-Itunes on todella suuri miinus
-Leffojen ''konvertointi'' (oikeaan muotoon kääntäminen) on aika hidasta ja siihen pitää etsiä oikea ohjelma (niitä tosin on aika reilusti eli siitä ei pitäisi tulla ongelmaa)(tämä tosin taitaa koskea kaikkia videosoittimia)

Tuossa oli suurimmat miinukset, ja hintakin voisi olla yksi noista mutta eipä se niin kauheasti korkeampi ole kuin creativella.
Asd

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #86 : Kesäkuu 25, 2009, 20:31:18 »
Te jotka olette iPodien kanssa tekemisissä, niin voittekos kertoa iPod Nanojen mahdollisista "miinuspuolista".

Paljon kehuttu rulla ei ole minusta ihan niin ylivoimainen kuin sanotaan. Sen käyttäminen on toki helppoa ja useimmiten intuitiivista mutta vaatii harjoittelua eikä ainakaan minulta vieläkään onnistu kovin tarkasti. Ihan käytännön tasolla suurin ongelma on, että laitetta on mahdoton käyttää taskussa näppituntumalla (ja nyt on myönnettävä etten tiedä onnistuuko tämä millään kehittyneemmällä mp3-soittimella). Lisäksi se on pakko lukita aina taskuun laitettaessa ettei tule vahinkohipaisuja.
iTunes on rasittava, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Parhaimmillaan sen kanssa voi oppia tulemaan toimeen.
Lataaminen kestää kohtuuttoman kauan. Tämä on tietenkin suhteellista, mutta minusta pari tuntia on aika paljon. Akku kestää minulla viikon verran kun kuuntelen muutaman tunnin päivässä. Jos laitetta näprää koko ajan niin akun saa loppumaan kyllä nopeamminkin.

Kokoa ei voi tietenkään iPodin miinukseksi laittaa. Pitää vain osata valita omiin tarpeisiin sopiva koko ja tämä pätee kaikkiin laitteisiin.

Poissa Miasma

• Vuotislainen
  • My Little Evil Pony
« Vastaus #87 : Kesäkuu 25, 2009, 23:50:06 »
Minä en kyllä ymmärrä mikä iTunesissa niin kamalaa on. :3 1,5 vuotta olen sitä tainnut käyttää, eikä ongelmia ole kyllä ollut, sehän jopa järjestää musiikkini puolestani, mikä on ainakin mun kohdalla hyvä sillä en saa mitään pysymään järjestyksessä. Windowsista Macciin siirtyessä tuntui kyllä alkuun oudolta, mutta nyt en osaa edes käyttää tota Vista koneeni mediaplayeria. Tottumus kysymys?
Who has time for tears?

Poissa aiii

• se yksinäinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyKey55
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #88 : Kesäkuu 26, 2009, 13:15:58 »
Minulta löytyy MP3-soittimena Creativen Zen Stone Plus, jossa on tilaa 4GB (ja väriltänsä se on musta).

Samanlainen soitin minultakin löytyy.
Aina mukana matkoilla. Helppokäyttöinen tää malii ja tilaa on tarpeeks.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #89 : Kesäkuu 27, 2009, 12:38:17 »
Minä en kyllä ymmärrä mikä iTunesissa niin kamalaa on. :3 1,5 vuotta olen sitä tainnut käyttää, eikä ongelmia ole kyllä ollut, sehän jopa järjestää musiikkini puolestani, mikä on ainakin mun kohdalla hyvä sillä en saa mitään pysymään järjestyksessä. Windowsista Macciin siirtyessä tuntui kyllä alkuun oudolta, mutta nyt en osaa edes käyttää tota Vista koneeni mediaplayeria. Tottumus kysymys?

Jos olet 1.5 vuotta käyttänyt sitä ni tottakai olet tottunut siihen, etkä välttämättä nää muiden soitinten hyviä puolia. Vistan WMP 11 on hyvä soitin ja on minusta parempi kuin itunes, mutta on myös parempia kuten Winamp tai foobar 2000(edistyneelle käyttäjälle)

edit. ja kyllä WMP:kin osaa järjestää musiikin.
edit.2 minä siis käytän foobar2000, itunesia(ipodin kanssa) ja wmp:tä.
Asd

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #90 : Kesäkuu 27, 2009, 12:44:00 »
Kyse on hiukan eri asioista jos puhutaan iTunesista mediasoittimena tai vain tiedostojen siirtoon käytettävänä ohjelmana. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää sitä soittimena, tiedostojen hallinnointi ja siirto on jo riittävän tuskaista. Ongelmathan alkavat jo siitä, että ainakin Windows-versio on käsittämättömän hidas ja lähes minkä tahansa napin klikkaamisen tuloksia saa odotella.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Kesäkuu 27, 2009, 12:52:18 »
Kyse on hiukan eri asioista jos puhutaan iTunesista mediasoittimena tai vain tiedostojen siirtoon käytettävänä ohjelmana. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää sitä soittimena, tiedostojen hallinnointi ja siirto on jo riittävän tuskaista. Ongelmathan alkavat jo siitä, että ainakin Windows-versio on käsittämättömän hidas ja lähes minkä tahansa napin klikkaamisen tuloksia saa odotella.
Pakosti sitä itunesia tulee käytettyä siinä tiedonsiirron yhteydessä mediasoittimena varsinkin jos sattuu olemaan miniläppärillä joka omistaa huikeat 512mt ramia. (alkaa hieman jo tökkimään kahden mediasoittimen kanssa).
Itse ainakin pidän itunesin suurimpana miinuksena sen musiikin jonka synkronoit ipodiin valitsemista. Itsellä on reilut parituhatta kappaletta kirjastossa ja niistä sitte klikkailemaan. Tietysti tämän voisi tehdä windowsin tiedostonhallinnasta muokkaamalla itunes music kansiota mutta en ole koskaan saanut sitä aikaiseksi :-D.
Asd

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #92 : Kesäkuu 30, 2009, 18:09:03 »
Itsellä on nyt ipod touch 8gb. Ehkä ois kivempi jos ois se 16 tai 32, mutta en valita. Suurin ongelma ipodeissa on tuo itunes, joka on suoraan sanottuna perseestä. Ainakin jos käyttää pc:tä.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #93 : Heinäkuu 06, 2009, 09:53:47 »
Minulta löytyy iPod Nano 8GB. Ihan tyytyväinen olen soittimeen ollut, mahtuu mukavasti musiikkia ja on melko helppokäytöinen (vaikka aluksi minulla olikin vähän vaikeuksia tajuta, miten sitä scrollia käytetään : D). Tämä on ensimmäinen näytöllinen iPodini, aikaisempi soittimeni oli yksigigainen iPod Shuffle. Sekin oli omalla tavallaan ihan hauska ja kätevä, kun se oli niin pieni, ja klipsillä sen sai kätevästi kiinnitettyä esim. paidankaulukseen. Kuitenkin tuo yksi giga oli minun kaltaiselleni musiikin suurkuluttajalle aivan liian vähän. Tämä nykyinen kahdeksan gigaa on sopivan kokoinen minulle.

Miinuksia sanoisin Nanossani olevan ainakin se, että sen virta loppuu aina älyttömän nopeasti. Olen muutaman kerran lataillut sitä 48h putkeen, mutta siltikin siitä loppuu virta suunnilleen neljän tunnin kuuntelun jälkeen. En nyt sitten tiedä, että olenko tehnyt jotain väärin, mutta onhan tuo aika rasittavaa. En kuitenkaan aina jaksaisi olla latailemassa tietokoneen ääressä, ja iTunesin käyttö on muutenkin vähän ärsyttävää. Muuten tuo on ihan kelpo soitin.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 08, 2009, 23:23:21 »
Kyllä sen musiikinkuuntelussa pitäisi kestää ainakin sen 10h (itsellä kestää 20h) ja sen akunkin pitäisi latautua jo parissa tunnissa. Kannattaa varmaan kysellä asiasta hieman liikkeestä josta ostit. Soittimessa on todennäköisesti jotain vikaa.
Asd

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #95 : Heinäkuu 14, 2009, 13:39:35 »
Meikäläinen sai joululahjaksi punaisen Sony NWZ-B130F Walkmanin, jossa tilaa on 2GB, mikä on vähän, joskin huomattavasti enemmän kuin edellisessä soittimessani.

Ei tämä mikään tajuntaaräjäyttävä kapistus ole, mutta tyhjää parempi. Kyllähän se vähän ottaa kupoliin, kun aika paljon electronista musaa nykysellään kuuntelen, ja suurin osa biiseistä on sitä keskimäärin 7 minuutin pituusluokkaa, niitä ei kovin montaa tuohon mahdu.

En kuitenkaan ilman musiikkia voi olla, joten soitin on mukana joka paikassa. Automatkat, kävelymatkat, lenkkeily, tallityöt, kaiken suoritan napit korvissa. Soittimen omat, ihanat kuulokkeet hajosivat, ja nyt on käytössä jotkut veljen vanhat, joilla ei saa soittimen omaa bass-toimintoa hyödynnettyä läheskään niin hyvin kuin alkuperäisillä.

Eniten kuitenkin juippii se, että lataaminen pitää hoitaa USB:hen kytkettynä. Tosi kiva jos lähtee reissuun jossa ei ole mahdollisuutta koneella istua, sittenpä loppuu akku, hallelujaa. Edellinen soitin (vaikka p-ska olikin) toimi ladattavilla akuilla, joiden laturin sai kytkettyä ihan vaan pistorasiaan. Ei liian vaikeaksi mennyt.
   Yritin muuten Playstation 2:lla ladata, kun siitäkin USB löytyy, mutta ei ruvennut lataamaan. Mistähän johtuu?

Olisin juuri tuon Zenin halunnut mitä te kaikki hehkutatte, mutta joulupukki ei osannut sitä minulle tuoda :-)
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Syyskuu 24, 2009, 12:24:22 »
ite olen lataillut Harry Potter -äänikirjoja ipodiini  (ipod nano, 4th gen ja hopea:) niitä tosi kiva kuunnella ja olla vaíkka yhtä aikaa kävelyllä. tai vaan kääriytyä vilttiin ja kuunnella, kivaa vaihtelua lukemiselle, ja nautintoa kestää paljon pidemmäksi aikaa kuin jos lukisi kirjan. tällä hetkellä neulon  tupahuivia niin sitä usein neulon samalla kun kuuntelen. kirjastost saa sellasen feeniksin kilta mp3 -levyn, jossa kaikki on vain kahdella cdllä, ne saa ladattua tosi nopeasti. hakumerkit on aina yhden luvun välein. ja yks luku kestää n.45-70 min.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #97 : Lokakuu 07, 2009, 18:27:21 »
Okei, mp3:sen sijasta sainkin 16 gigasen iPod nanon! Aika hyvä tuuri, sillä äiti oli viittä vaille ostamassa mp3:sta, kunnes hän sanoikin, että mennään katsomaan vielä iPodeja. No, ne olivat niin kauniita, ettei hän voinut vastustaa kiusausta, ja osti minulle mustan iPodin, vaikka alunperin oli tarkoitus ostaa mp3! ^^

Hyviä kuulokkeita ei vielä ehditty ostaa, mukana kun tuli sellaiset korvan uloimpaan poimuun kiinnitettävät nappikuulokkeet, mutta pikapuoliin ostan itselleni paremmat. Tilasta minulle riittäisi varmaan ihan 8gt:kin, mutta minulle ostettiin 16gt, koska se oli vain 30 € kalliimpi, eli parempi hinta-tila -suhde. Ja koska lataan iPodiini vain klassista, pitää siinä olla paljon tilaa, koska klassinen haukkaa paljon megatavuja. Esim. Stravinskyn Kevätuhri (The Rite of Spring), joka kestää 35 min. :D

Ajasta en osaa sanoa, koska soittimen tosiaan ostin vasta eilen, mutta paljon sitä tulen kuuntelemaan, ennustan sen! ^^ Varmaan joku 3 tuntia per päivä.

Kouluun en iPodiani missään tapauksessa ottaisi, se on aivan liian arvokas, ja muutenkin meidän ala-asteessa on joku sääntö, ettei saa tuoda 150 € kalliimpaa tavaraa sinne, ja iPodini maksoi 180 € Mutta matkoille sen varmaan otan, ilman muuta. ^^
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2009, 08:07:04 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #98 : Lokakuu 13, 2009, 20:06:32 »
Okei, mp3:sen sijasta sainkin 16 gigasen iPod nanon! Aika hyvä tuuri, sillä äiti oli viittä vaille ostamassa mp3:sta, kunnes hän sanoikin, että mennään katsomaan vielä iPodeja. No, ne olivat niin kauniita, ettei hän voinut vastustaa kiusausta, ja osti minulle mustan iPodin, vaikka alunperin oli tarkoitus ostaa mp3! ^^

Mikä ihme on tämä "mp3" jonka ostamisesta kuulee puhuttavan ja joka ilmeisesti on eri asia kuin iPod?

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #99 : Lokakuu 14, 2009, 07:43:45 »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.