Kirjoittaja Aihe: Boy George (ja no, Culture Club kuuluu oleellisesti asiaan)  (Luettu 407 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
Siis mitämitä hä, enkö minä osaa käyttää hakua vai onko Vuotiksen kävijät niin nuoria, etteivät sellaisesta legendasta kuin Boy Georgesta tiedä mitään?

Boy George (George Alan O'Dowd) on 46-vuotias brittiläinen laulaja-lauluntekijä, joka on tunnettu androgyynisestä ja kaikin puolin varsin personallisesta pukeutumistyylistään. 80-luvulla erittäin suositun, Boy Georgen bändin, Culture Clubin luultavasti tunnetuin sinkku on Karma Chameleon, joka keikkui monissa maissa ykköshittinä. Kyseiseltä kokoonpanolta tuli uunista ulos myös muita hittejä, kuten Church Of The Poison Mind, Miss Me Blind ja It's a Miracle. Vaikka Culture Clubilla meni hyvin, Boy Georgella siviilielämässä ei mennyt kovin mukavasti, heroiiniriippuvainen kun oli, mutta tarkoituksemme ei ole puida Boy Georgen huume- ja muita sekoiluja, vaan keskustella musiikista. Vuonna 1987 Boy aloitti tekemään ensimmäistä soololevyään, Soldia. Levy menestyi mukavasti, ja minun mielestäni sieltä löytyy erittäin hyviä lauluja. No, ei tietenkään Karma Chameleonin veroisia, mutta hyviä kuitenkin. Soldin jälkeen Boy Georgelta alkoi tulla levyjä ja uusia sinkkuja uunista tiheähköön tahtin ulos, ja vuonna 1989 Boy teki kaksi underground tyylistä klubikappaletta, No Clause 28 ja Bow Down Misterin, joista molemmista tykkään erittäin paljon. Enempää esittelyä Boy George tuskin tarvitsee, ja Google on mukava ystävä tiedottomille. Pitää muuten huomauttaa, että tuo erittäin kämäinen ja pieni infonpätkä saattoi mennä päin persusta, koskaan kun en ole kovin aktiivinen ollut etsimään tietoa lempimuusikoistani.

Nyt siis, arvon kanssavuotislaiseni, voisimme keskustella kaikesta Boy Georgen ja Culture Clubin tuotannosta, ja siitä, miksi pidät/et pidä Boy Georgen musiikista. Jos keskustelumme kääntyy kyseisen herran siviilielämään (siis muuhun kuin musiikkiin) saatan olla hieman ulalla kaikesta, koska en yleensä välitä mitä lempiartistini milloinkin puuhailevat kunhan hyvää musiikkia tekevät. Boy Georgen vaatteista ja tyylistä olen enemmän kuin innokas keskustelemaan, joten pelkkään musiikkiin juttelu minun kohdaltani ei siis jää.

Itse tykkään varmaankin enemmän Culture Club-aikaisesta musiikista, ja elinkin pitkän aikaa tietämättä edes minkä näköinen Boy George on nykyään (mieleeni ei tullut edes että se olisi yhtään vanhentunut tai mitään :D), eli oikeastaan elin vehmasta 80-lukua musiikillisesti uudestaan. Vasta vähän aikaa sitten rupesin kuuntelemaan kyseisen miekkosen soolotuotantoa ja huomasin että hei, täähän onki hyvää. Eka laulu minkä Culture Clubilta kuulin oli luultavasti Karma Chameleon, kuulin sen aika pienenä, mutta ei mitenkään erityisemmin jäänyt mieleeni. Rakkauteni syttyminen Culture Clubin musiikkiin on oikeastaan SingStar 80's-pelin ansiota. Potpurissa tuli pätkä Karma Chameleonista, muistin laulun hamasti pääni uumenissa ja rakastuin siihen, toisin sanoen jänskällä äänellä laulettu khamakhamakhamakhama ja kaunis mies siis oikeastaan valloittivat minut ja Karma Chameleonista tuli vakkarihoilattavani. Sitten kirjoitin YouTubeen hakusanan Boy George ja tadaa, siitä se sitten lähti. En kuitenkaan määrittelisi itseäni Boy Georgen faniksi, vaikka kuuntelen musiikkia koko ajan ja vakkaripiirrosaiheekseni inspiraation puutteessa on muodostunut Boy George. Pitääpä nyt muuten kehaista, että olen piirtänyt siitä erittäin monta kuvaa, ja typerät muksut Koululaisen nettisivuilla eivät usko niitä omapiirtämikseni. Mutta ah, nyt luisuin aiheesta pois päin.

Estraadi vapaa, ja odotan innolla monia mielenkiintoisia keskusteluja kyseisestä miehestä.

Uskon että myöhemmin tulen leikkimään tuon Muokkaus-namikan kanssa, mutta toivon että tämä ihan riittävä topsan aloitus oli. :)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2008, 14:13:07 kirjoittanut Mimmi »
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
Vs: Boy George (ja no, Culture Club kuuluu oleellisesti asiaan)
« Vastaus #1 : Toukokuu 26, 2008, 21:18:30 »
Minulla on yksi cd, ja sen olen hankkinut lähinnä koska siinä on Starman-cover - Bowie-fanius on nimittäin yhdistävä tekijä Boy Georgen ja minun välilläni. BG:llä oli kuulemma tapana hengailla Bowien talon ulkopuolella siinä toivossa, että idolista näkyisi vilaus. Minä taas olen ottanut asiakseni ottaa selvää artisteista, jotka ovat vaikuttaneet Bowieen tai joihin hän on vaikuttanut.

Kahdesta ekasta Culture Club albumista en ole innostunut; kolmas (Waking up with the house on fire) - se joka karkotti monet entiset fanit - on mielestäni paras. Sotarenkutus jää mieleen, ja useampi aika hyvä kipale. "Don´t mind if I do", C CLubin myöhempi comebacki, on se, jonka omistan, en nyt usein sitä kuuntele, mutta mukavia balladeja jokunen ja ihan hyvä ääni Boylla.
BG:n sooloura, noh, ei ole minun musiikkiani. Ainoa, jonka voisin hankkia, on Cheapness & beauty - siinä on Funtime-cover ja Boyn omissakin huomattavan rokkaavaa menoa.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay