Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 35789 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Twilight - Houkutus
« Vastaus #75 : Tammikuu 08, 2009, 18:17:49 »
Olipa varsin mainio elokuvaversio Houkutuksesta. Tulin hetki sitten katsomasta sitä ja pakko myöntää, että ne jotka tätä haukkuivat olivat minusta kyllä väärässä. Tietenkin se on mielipideasia, mutta itse rakastin tätä elokuvaa todella paljon ja katsoisin uudelleen varmaan miljoona kertaa, jos voisin. :)

Minusta näyttelijät olivat oikein hyviä. Bella ja Edward olivat mielestäni juuri sellaisia kuin kuvittelinkin, ja osasin nauraa oikeissa kohdissa (kaverini nauroi joskus ihan väärissäkin kohdissa kuulemma). Myös muut Cullenit olivat todella mielenkiintoista porukkaa. Alice oli juuri sellainen hauska kuin toivoinkin hänen olevan ja Rosalie yhtä ärsyttävä kuin halusinkin. Tykkäsin kovasti siitä kohtauksesta, jossa Bella ja Edward menivät Cullenien kartanoon. Oli tosi mielenkiintoinen ja hauska kohtaus se. :D En tosin tahtonut erottaa Emmettiä ja Jasperia toisistaan, koska muistelin, että Emmett oli se, jolla oli hiukset eikä toisinpäin. :D

Pahikset olivat oikein kivoja, vaikka en oikein ollut tajunnut, että Laurent on itse asiassa tummaihoinen. Luulin aina sitä vaaleaihoiseksi, joten pieni yllätys oli luvassa. En muista lainkaan, että kirjassa olisi sanottu Laurentin olevan tummaihoinen. o.O Sanottiiko siinä? Missä?

Pidin kovasti siitä, kun kirja noudatteli kirjan juonta oikein hyvin, vaikka osa kohtauksista olivatkin ihan erilaisia kuin kirjassa. En nyt kerro mitään, mutta varmasti elokuvan nähneet voivat hoksata mitkä kohtaukset olivat kyseessä. :) Mutta nuo kyseiset kohtauksetkin toimivat vähän muokattuina oikein hyvin. Muutama kohtaus oli ihan kokonaan uusikin, mutta nekin toimivat mielestäni oikein hyvin. Loppukohtaus Floridasta oli muuten yksi lempikohtiani koko elokuvassa. Kyseinen kohtaus heräsi tietyllä tavalla henkiin, kun sen näki elävänä kuvana. Oikein hyvin kuvattu. <3 Myös se niittykohtaus oli oikein ihana.

Kaikin puolin oikein hyvä ja katsomisen arvoinen elokuva. Minusta ainakin. :)
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #76 : Tammikuu 08, 2009, 18:31:16 »
Olin katsomassa elokuvan ensi-illassa ja pidin kovasti, vaikka ei se tietenkään yhtä hyvä ole kuin kirjat, mutta läheltä liippaa.

Näyttelijät olivat hyviä, varsinkin Bella oli samanlainen kuin kuvitelmissani. Cullenien talo oli pieni hämmästys, olin aina kuvitellut sen vanhanaikaiseksi kartanoksi, mutta elokuvassa se oli mielestäni liian moderni. Elokuvasa oli joitakin todella hupaisia kohtuksia, joissa ei voinut olla nauramatta... Elokuvan Angela oli pieni pettymys, koska kirjassa hänet hänet oli kuvattu vaaleahiuksiseksi ja ujoksi ja elokuvassa hän oli kaikkea muuta kuin ujo eikä ne hiuksetkaan olleet vaaleat.

Pahikset olivat oikein kivoja, vaikka en oikein ollut tajunnut, että Laurent on itse asiassa tummaihoinen. Luulin aina sitä vaaleaihoiseksi, joten pieni yllätys oli luvassa. En muista lainkaan, että kirjassa olisi sanottu Laurentin olevan tummaihoinen. o.O Sanottiiko siinä? Missä?
Ei mielestäni kirjassa mainittu Laurentin tummaihoisuudesta mitään, itse olen ymmärtänyt, että kaikilla vampyyreillä on epäluonnollisen vaalea iho.

Katsomisen arvoinen elokuva, aion hankkia DVD:lle kunhan ilmestyy...
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #77 : Tammikuu 08, 2009, 18:41:15 »
Kävin tuossa tiistaina katsomassa elokuvan. Pettymys oli.

Jotenkin Pattinson ei minun mielestäni sopinut Edwardin rooliin, hän oli jotenkin kamalan kylmä. Ja lisäksi olin kuvitellut Edwardin vaaleammaksi :D Ei siis vastannut mielikuvaani. Lisäksi tuo kylmyys jotenkin paistoi liikaa. Eieiei. Mutta Bella taasen, Stewart oli erittäin onnistunut valinta. Sopivan kömpelö, muttei liian näytellyn oloinen :) Vastasi aika hyvin mielikuvaani, tosin kuvittelin Bellalle ehkä hieman vaaleammat hiukset :D Jacob taasen oli myös mielestäni onnistunut, tosin en niin pitkiä hiuksia kuvitellut mutta silti. Charlie oli jotenkin neutraali, ei hetkauttanut suuntaan eikä toiseen.

Jotenkin se Edwardin auringossa olo oli suuri pettymys. Olin kuvitellut että valo menisi metrien päähän loisteena, mutta sitten iholla vain näkyikin olematonta kimalluspiperrystä :D Ja voi se nopea juoksu, minua ihan nauratti katsoa sitä :D Se oli jotain niin kaameaa.

Kyllä tämä varmaan tulee kuitenkin omaksikin ostettua, jos vaikka huomaisin lisää mokia ;) Tai siis minun mielestäni mokia. Olin ihan yllättynyt kun kaverini mielestä leffa oli huippu. Luulenpa että johtuu siitä, ettei hän ole lukenut kirjaa. Kirjan lukeneena petyin, kirja oli niin loistava mutta elokuva täysi raiskaus(anteeksi) mielikuvistani. Ymmärrän toki ettei kaikkien mielikuvat voi olla samanlaisia, mutta tämä oli jotain niin käsittämätöntä :DDD
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Tammikuu 08, 2009, 19:05:01 »
Pitänee vielä läydä ilmoittamassa, että kävin tänään katsomassa uudelleen ja olen edelleen samaa mieltä kuin edellisviestissänikin.

Se juokseminen on suorastaan koomistani ja suljin silmäni pisimmissä hypyissä, ei näin...
Jotenkin repeilin tällä kertaa paljon enemmän ja minusta elokuva oli jopa parempi nyt seuraavalla kerralla. Ei enää niitä kaameita ennakkoluuloja ja osasin varautua Edward shokkiin yms. Pystyin keskittymään muuhunkin ja luulen tosiaan nähneeni Stephenien. Onko hän se nainen toisessa kahvila-kohtauksessa tiskillä, joka saa juuri tilauksensa? Voisi hyvin ollakin kun muita sellaisia vaihtoehtoja ei oikein näkynyt ja minusta hän näytti samalta kuin Meyer näkemissäni kuvissa. Mielipiteitä?

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa fairytale

• Karkkikonsultti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronWitch29345
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #79 : Tammikuu 08, 2009, 22:01:12 »
Minäkin voisin tänne vihdoinkin jotain kirjoittaa :)

Eli kävin siis katsomassa tän suunnilleen viikko sitten (perjantaina) ja odotukset oli ehkä vähän turhankin matalalla - odotin lähes täydellistä floppia, kirjasta kun pidän niin paljon. Kuitenkin sain huomata ennakkoluuloni aivan turhiksi, elokuva oli aivan ihana. No okei, myönnetään, erikoisefektit oli osaksi niin epäaidon näköisiä ettei niille voinut kun vaan nauraa, mutta ei nekään sitten lopulta paljoa häirinnyt. Muutenkin kyllä nauroin ihan älyttömästi, en kyllä tiedä että oliko sen tarkoituskin sitten olla noin hauska vai onko mulla kiero huumorintaju.

Jokatapauksessa yllätyin erittäin positiivisesti siitä, että kirjan kaavaa oli noudatettu noinkin hyvin ja jotain kohtia oli toteutettu vuorosanoineen ja kaikkineen. Mun mielestä oli kyllä yksi parhaista kirjan perusteella tehdyistä elokuvista, jonka olen nähnyt.
Eihän mitään elokuvaa kuitenkaan voida ihan täysin toteuttaa kirjan mukaisesti, ja niinpä osa munkin lempikohtauksista kirjassa ei ollut elokuvassa mutta se nyt on ymmärrettävää ;) Eihän kaikkea aina saa mitä haluaa.

Noista hahmoista sen verran, että Bellan ihmisystävät oli mun mielestä paljon hauskempia kuin kirjassa, vaikka Angela oli jotenkin ... outo. Ei vastannut mun käsityksiä ollenkaan, mutta siihenkin tottui ajan kuluessa eikä sekään sitten enään häirinnyt. 

Kuitenkin tyytyväinen olen kaikinpuolin ja uudestaankin menen kyllä katsomaan heti kun se tänne päin Suomea ilmestyy.

// Nyt kun elokuvan ilmestymisestä on kulunut jo aikaa, niin pakko myöntää ettei se kyllä ihan ton hehkuttamiseni arvoinen sitten ollutkaan. Jotenkin vaan ajan myötä huomasin ettei se sitten mikään ylistys elokuvateollisuudelle ollut. Ehkä kakkososa sitten, ainakin näyttelijöistä pidän.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2009, 17:41:41 kirjoittanut fairytale »
There's only one thing 2 do, three words 4 you

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #80 : Tammikuu 09, 2009, 08:45:06 »
Pitänee vielä läydä ilmoittamassa, että kävin tänään katsomassa uudelleen ja olen edelleen samaa mieltä kuin edellisviestissänikin.

Se juokseminen on suorastaan koomistani ja suljin silmäni pisimmissä hypyissä, ei näin...
Jotenkin repeilin tällä kertaa paljon enemmän ja minusta elokuva oli jopa parempi nyt seuraavalla kerralla. Ei enää niitä kaameita ennakkoluuloja ja osasin varautua Edward shokkiin yms. Pystyin keskittymään muuhunkin ja luulen tosiaan nähneeni Stephenien. Onko hän se nainen toisessa kahvila-kohtauksessa tiskillä, joka saa juuri tilauksensa? Voisi hyvin ollakin kun muita sellaisia vaihtoehtoja ei oikein näkynyt ja minusta hän näytti samalta kuin Meyer näkemissäni kuvissa. Mielipiteitä?

-Feen

Kyllä, Meyer oli juuri se nainen, joka sai sen tilauksensa - tarjoilija jopa sanoo muistaakseni "Here you go, Steph". Nimen ainakin mainitsee selvästi, jos vain tarkasti kuuntelee.

*huokaus*
Minulla kävi itse asiassa päinvastoin kuin sinulla, kun menin leffan katsomaan uudestaan - mutta se johtui täysin kanssakatsojien reaktioista (tai niiden puutteesta): meitä oli teatterissa ehkä vain kourallinen, mikä näkyi sitten siinä, etteivät ihmiset uskaltaneet nauraa muissa kuin ihan selvissä vitseissä (eli kävi niin, että minä olin ainoa joka tyskähteli millekään muulle kuin Charlielle). Ja tietenkin kun muilta ei huvittuneita reaktioita irronnut, niin minä tietenkin rupesin kyseenalaistamaan omaa harkintaani - rupesin suhtautumaan leffaan kuin kriitikko. Viimeisenkin tunnelman vei jätkä, joka takanani huokaili tylsistyneesti: siinä meni se ihananlämpöisenpörröisenonnellinen fiilis, jonka sain ennen tiistai-iltaa aina kun vain leffaa ajattelinkin. Jälkimmäinen puolikas leffasta oli yhtä kidutusta, kun halusin vain ulos sieltä kärsimästä...

Nyt rauhoituttuani olen kuitenkin saamassa fiilistä takaisin, ja olen taas vakuuttunut, että kyllä se leffa hyvä oli oikeastikin. Nyt lähinnä säälittää se, että kaverini, jotka näkivät tiistaina tuon ekan kerran, pitävät nyt leffaa "ihan ok":na sen sijaan, että voisivat tykätä siitä yhtä paljon kuin minä.

Mitä me tästä siis opimme? Menkää katsomaan esitykseen, jossa on paljon muitakin ihmisiä (eli varatkaa liput netistä ja katsokaa esityksenne ihmismäärä ennen lippujen varaamista) - ilmapiiri vaikuttaa leffakokemukseen näköjään ratkaisevalla tavalla.

DVD tulee muuten tämän hetken tietojen mukaan 21.3 ainakin Jenkeissä, jei!

//muoks. Jacobin näyttelijä muuten tulee olemaan sama kuin Twilightissa (niille tiedoksi, jotka eivät New Moonia ole lukeneet: Jacob tulee muuttumaan aika paljon seuraavassa osassa, joten näyttelijän vaihtamista harkittiin), New Moonin kuvaukset aloitetaan ilmeisesti jo maaliskuussa ja Eclipse kuvataan aika pitkälti heti perään. Mielipiteitä asiasta?

Itse vähän vieroksun ajatusta kahden leffan filmaamisesta putkeen, koska silloin varmasti käsikirjoitukset kärsivät ja näyttelijöillekin ym. voi tulla liikaa hommia kerralle, mikä tietenkin johtaa tulkintojen lipsumiseen, jne.

Ei mielestäni kirjassa mainittu Laurentin tummaihoisuudesta mitään, itse olen ymmärtänyt, että kaikilla vampyyreillä on epäluonnollisen vaalea iho.

Itse asiassa Laurentilla piti olla oliiviin vivahtava iho, mikäli muistan oikein. Eli ei tumma, muttei vaaleakaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2009, 08:54:20 kirjoittanut Leamire »

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #81 : Tammikuu 09, 2009, 23:27:58 »
Minua ärsyttää, että ohjaaja vaihtuu New Mooniin. Catherine Hardwicke on minusta hyvä, olen nähnyt Twilightin lisäksi "thirteen" joka oli minusta aika onnistunut varhaisteini(helvetin) kuvaus, mutta siitä on jo aika kauan aikaa enkä muista siitä itään.. klööh. Vaihtoivta musitaakseni vielä mieheen, ja minusta naisohjaaja sopisi new mooniinkin ihan hyvin!

Toivottavasti Jacobin peruukki otetaan suosiolla pois, Jacob oli leffassa ihan hirveän näköinen (ainakin eri näköinen kuin näyttelijä esim. imdb:n muissa kuvissa :O) ja pari ärsyttävää asiaa kuten Angelan avoimuus korjataan... Eclipsen ja New Mooniin päällekkäin kuvaamisesta en ole kuullutkaan, missä näin luki?

mitä luulette, aiotaanko BD tehdä? [SPOILAA JA RASKAASTI]
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #82 : Tammikuu 09, 2009, 23:53:24 »
Kävin katsomassa tämän leffan ja sisäinen kriittikkoni heräsi jo heti alkumetreillä. Joten en suosittele ketään leffasta pitänyttä lukemaan tätä seuraavaa viestiä.

Jo heti alussa ajattelin, kun leffa siis alkoi, ettei tästä voi kehkeytyä mitään kovin upeaa elokuva-elämystä kuin olin ajatellut. Alku floppasi omalla kohdallani jo niin pahasti, että ajattelin hetken lähteä salista, mutta yhdeksän euron plus kahden euron limupullo pistivät kuitenkin jäämään loppuun asti. Joten istuin (melko) kiltisti penkilläni ja kärvistelin sen parituntisen ajan. Voin sanoa, että kanssakatsojilla samalla penkkirivillä ja taaimmaisella rivillä ei ollut varmaan kovin hauskaa kun minä olin samassa salissa kuin he. Omat reaktioni kun leffaa kohtaa olivat mitä olivat.

Jep. Asiaan siis. Alku alkoi huonosti, ei-kirjaa-noudattavalla-tavalla (tai sitten olen lukenut jotain muuta kirjaa o.O) ja jatkui aina vain entistä pahempana. Alku siis ei ollut mistään kotoisin, siitä ihmeellisestä metsäkohtauksesta siihen kun Bella äitinsä ja sen Philin kanssa pyörivät siinä talon pihalla. Äkkiä näytettiinkin jotain kuppaista lentokonetta ja vielä nopeammin oltiin poliisiautossa matkalla kohti Bellan isän kotia. Näytteleminen tuohon asti ei todellakaan IMO ollut mistään kotoisin, replatkin oli kuin väkisin väännettyjä. Sain ensimmäisen kohtauksen siinä vaiheessa kun se Bellan auto tuli vasta Bellan ilmestymisen jälkeen ja tapas Jacobin heti alkuunsa. Taisin pyöritellä silmiäni tuossa kohtaa ja mutsita jotain älytöntä. Toisen kohtauksen sain melkein heti perään kun Bella saapui kouluun ja ne tyypit siinä kommentoi jotain siitä autosta ja sitten Eric pelmahti vähä sen jälkeen siihen. Hoin koko ajan mielessäni, että kyllä tää tästä paremmaks muuttuu, mutta ei. Sitten oltiinkin äkkiä siellä liikkasalissa pelaamassa sitä lentistä ja sitten Bella tutustu Mikeen ja Jessicaan. Siinä vaiheessa luovuin toivosta leffan suhteen ja odottelin vain että mitähän jatkossa tapahtuu kun mikään siihen astisista asioista ei oikein pitänyt millään muotoa paikkaansa. Se ruokalakohtaus oli suoraan sanottuna aika syvältä. Sitten se bilsan tunti. Muu porukka naureskeli salissa Edwardin ilmeelle kun se oli olevinaan muka hauska, mutta itslleni tuli vain mieleen siitä ilmeestä, että E taittaa yökätä siihen pöydälle hetkenä minä hyvänsä. Huonoa näyttelyä. Alkoi vähän jo pitkästyttämäänkin tässä vaiheessa.

Edwardin ja Bellan väliset kohtuakset olivat jokseenkin tönkköjä jatkossa ja olisin toivonut vähän enemmän siltä kohtaukselta, kun Bella "melkein kuolee" sen Tylerin ajohallinnan menettämisen takia. Se sairaalakohtaus oli vielä karmeampi, ei mistään kotoisin oleva. Sitten jotenkin siedettävältä vaikutti jo se, että Bella joutui pulaan siellä Port Mikälie:ssä ja Edward kurvas ja pelasti Bellan. Sen tosin pilas se, että Edward hyppäs ulos autosta ja säikytti ne nuijat tiehensä pelkällä murhanhimoisella katseellaan. Se latisti tunnelman. Sitten päästiinkin omaan henk.koht. BLAAAAAAH-tunnelmaan kun E ja B saapuivat sille ravintolalle josta A ja J olivat poistumassa. Replat oli mitä lie, E:n ja B:n pöytä ei ollut tarpeeksi privaatti ja mitä hemmettiä se oli se puhe seksistä, rahasta ja kissasta? O.O Olin ihan WTF...

Olin kyllä muuten NIIIIIIN pettynyt siihen, että elokuvassa Bellalle selvisi Edwardin vampyyrius lukemalla jotain typerää kirjaa ja vähän googlettamalla. Se oli kyllä mahtavin pohjanoteeraus mitä tältä elokuvalta en odottanut. Olisin toivonut edes hitusen kunnioitusta kirjaa kohtaan mutta Ei niin Ei.

Se kaikenlainen koikkelehtiminen ja puikkelehtiminen siinä yhdessä vaiheessa siellä metsässä oli kyllä jotenkin järkkyä. Koska en enää edes odottanut mitään ihmeitä elokuvalta niin se ei edes yllättänyt minua. Paitsi se Cullenien talo. Siis mitä helvettiä tapahtui lähemmäs satavuotiaalle valkoiselle talolle, jossa oli tilava aula ja kaarevat portaat ja muuta mukavaa??? Se oli korvattu jollain pirun modernilla rötisköllä jolla ei ollut mitään henkeä. Siinä vaiheessa teki mieli nousta seisomaan ja huutaa täysiä pelkästä tuskasta, mutta en kehdannut kuitenkaan. Jos jotain odotin oikein innolla, että miten elokuvantekijät oli sen talon toteuttanut niin pieleen meni näköjään sekin ajatus. Pisti oikein vihaksi ja vieressäni istunut miespuolinen henkölä katsoi minua "vähän" kieroon, kun mutisin ja pudistelin päätäni. Edwardin huone oli valkoinen ja sieluton, se näytti ennemminkin joltain varastolta. Hienoa, sanon minä *sarcasm*

Ne ns. oudot kuolemat pistivät minut melkein itkemään pelkästä häpeästä. Koska niitä ei ollut kirjassa, niin ei niitä sitten pitäisi olla elokuvassakaan. No can do. Se Edwardin esittäytyminen Bellan isälle sai minut lähes kirkumaan, koska se oli niin laimea. 'Hei. Olen Edward Cullen, blaa blaa blaa.' BOOORING. Se baseball-ottelu oli kyllä ihan hienoa katottavaa, vastasi jopa vähän omia mielikuviani siitä. Olinkin jo kiinnostunut, että miten se Laurentin, Victorian ja Jamesin esiintyminen tapahtuu. Noh, alkoihan se mielestäni ihan ookoo, mutta koska en odottanut mitään kirjaa noudattavaa tapahtumaketjua, niin enpähän pettynyt niin pahasti kun E ja B lähtivät kahdestaan sillä Jeepillä "jonnekin kauas pois". Se Bellan dramaattinen pois lähteminen Forksista oli jopa melko siedettävä. Sitten Alice, Jasper ja Bella olikin äkkiä siellä hotellissa, Alice sai sen näyn balettistudiosta ja blaah blaa blaah. Olin melko tympääntynyt siihen, että Bella lähti sieltä hotellista eikä lentokentältä niin kuin kirjassa. Eipä ollut suuri yllätys.

Se balettistudio kohtaus oli naurettava. Toinen pohjanoteeraus. Olisi siitä voinut vähän dramaattisemman tehdä. Ja mitä ihmettä se oli kun Bella sanoi jotain, että päähän polttaa tai jotain? Ööh, meni vähän yli mun ymmärryskykyni, kun James tais purra Bellaa käteen eikä päähän?!? Jälleen uusi sairaalakohtaus, joka ei ollut mistään kotoisin.

Sitten ne päättäjäistanssiaiset. Ensinäkin se oli kirjassa paljon hauskempi, kun Bella oli valmistautumassa Culleneiden luona eikä kotonaan kuten elokuvassa. Toisekseen kirjassa se oli paljon hauskempi kun E ja B oli matkalla sinne koululle ja Charlie soitti E:lle ja se homma Tylerin kanssa ja niin pois päin. Se olisi ollut ihan hauska, jos sen olisi voinu laittaa leffaan, mutta minkä sille voi... Se oli kyllä ihan hauska kommentti Charlielta, kun Edward sanoi, ett hän pitää kyllä huolen Bellasta ja Charlien vastas, että sama on kuultu aikaisemminkin. Melkein jopa nauroin (huom. melkein). Muuten se olikin ihan plörinää koko loppukohtaus. Ja ilmeisesti jatkoakin on tulossa, ainakin niin voisi päätellä lopun perusteella. Whipii. Enpä taida jäädä odottamaan sitä leffaa.

Siispä mikään oma mielikuvani kirjan kanssa ei natsannut, ei näyttelijät, ei talot, ei vaatteet, ei melkein mikään. Ainoat asiat taisivat olla se ainainen sade, maisemat ainakin jollain tavalla ja päättäjäistanssiaisten vaatetus (jollain lailla). Niin ja autot, se "superhieno" Volvo, se jättimäinen Jeep (tosin en ole varma oliko se leffassa Jeep) ja se punainen BMW (josta siitäkään ei ole varmuutta oliko näin leffassa, ainakin joku punainen auto oli). Muuten IMO yhdeksän euroa oli vähän liikaa tästä elokuva "nautinnosta". Plussana siihen vielä se, että leffa alkoi ainakin kakskyt minsaa myöhässä.

Musiikit oli ihan ookoo. Ainakin se vähä mitä siinä soitettiin ja siihenkään en kiinnittänyt erityisemmin huomiota. Musen Supermassive Black Hole soi kuitenkin tällä hetkellä taustalla, on soinut viimeiset pari tuntia, ensin matkalla kotiin ja sitten tässä koneen ääressä. Muita ei sitten jäänytkään mieleen.

Elän myötähäpeässä Meyerin kanssa. Tai ainakin elän siinä Meyerin puolesta. Oli jotenkin järkyttävä kokemus tämä elokuva. Jos seuraavista kirjoista tulee elokuvia, niin en odota mitään ihmeellistä mieltä hivelevää niiltä. Niin totaalisesti oli tämä eka kirja raiskattu tällaisella elokuvaversiolla.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #83 : Tammikuu 10, 2009, 13:28:04 »
Jep. Asiaan siis. Alku alkoi huonosti, ei-kirjaa-noudattavalla-tavalla (tai sitten olen lukenut jotain muuta kirjaa o.O)

Tiedän, että kaivan verta nenästäni, mutta pakko huomauttaa, että leffa ja kirja ovat aivan eri asioita. Miten saat Twilightin sadat sivut mahtumaan 2 tuntiin ja 4 minuuttiin niin, ettei mitään muuteta? Et mitenkään. Mutta älä nyt loukkaannu, minä en esimerkiksi henkilökohtaisesti voi sietää Pottereita kahta ensimmäistä leffaa lukuun ottamatta. Juuri tuosta samasta syystä: koska toivoisin niiden leffojen olevan samanlaisia kuin kirjatkin. Mutta Twilightia katsomaan lähtiessäni osasin jo odottaa, ettei se ole samanlainen - joten yllätyin myös positiivisesti sitten kun sen näin.

Huomasitko muuten, kuinka vähän kohtauksia leffasta itse asiassa oli poistettu? Pääasiassa kaikki merkittävät kohtaukset toteutettiin siinä jollakin lailla: kaikki tärkeät keskustelut oli jollakin tapaa tiivistettynä leffassa - edes muunnelluissa kohtauksissa. Itsekin kyllä vihasin sitä, miten leffassa ei oltu käytetty jokaista hyvää tilaisuutta hyväksi mitä kirjaan tulee: monta kirjassa ollutta vitsiä olisi voitu laittaa leffaan ihan helposti vaihtamalla yhtä tai kahta repliikkiä. En myöskään pitänyt siitä, miten jotkut kirjan legendaariset, hyvät jutut oli muunneltu niin, että leffassa ne olivat täysin laimeita: esim. Bellan ja Edwardin keskustelu ruokalassa ja Bellan teoria siitä, mikä Edward on - siinä kohtaa olisi helposti voitu laittaa Bella ja Edward käymään se sama hauska keskustelu kuin kirjassa ("Kryptonite doesn't bother me, either").

Että sinänsä kyllä ymmärrän inhosi, Zaira, mutta ehkäpä odotuksesi olivat liian korkealla. Kuten sanoin jo alussa, valitettavasti kirja ja elokuva eivät voi olla samanlaiset. Paitsi tietenkin silloin, jos leffantekijöillä on aivan armoton budjetti ja aikaakin vaikka muille jakaa - mitä Twilightin tekijöillä ei todellakaan ollut, ei aikaa eikä rahaa. Ei varsinkaan rahaa. Ja mitä tulee lisättyihin kohtauksiin: se "seksiä-rahaa-seksiä-rahaa-kissaa" -juttu oli siinä vitsinä - tai lähinnä sen kissaa ajattelevan miehen huokaus ja kaihoisa ilme. Ne James/Laurent/Victoria -hyökkäyskohtaukset olivat siellä taas sen takia, että muutkin kuin teinit voisivat leffaa katsoa - sen oli tarkoitus tuoda jännitystä ja luoda mielenkiintoa.

Ja olet oikeassa siinä, etteivät näyttelijät välillä oikein hallinneet hommaansa ja ettei mikään näyttänyt sellaiselta kuin kirjassa jne jne jne. Mutta edelleenkin: ei ikinä pitäisi mennä katsomaan kirjaan pohjautuvaa elokuvaa sillä mielialalla, että nyt tulet näkemään sen kirjan valkokankaalla.

Oletko muuten lukenut Midnight Sunin siihen asti mitä sitä on Stephenie Meyerin kotisivuilla julkaistu? Midnight Sunhan on Twilight Edwardin näkökulmasta - ja se on malli, jonka mukaan Robert Pattinson näytteli osansa (Stephenie antoi Robertille käsikirjoituksen luettavaksi kuvausten aikana). Sieltä saat muun muassa selityksen Robertin tyhmille ilmeille sen biologiantunti -kohtauksen aikana. Kannattaa lukea, se on oikeasti hyvä kirja - niille, jotka ovat lukeneet jo Twilightin (koska jos ei ole lukenut, ei saa siitä läheskään niin hyviä nauruja ym. irti).

Tässä muuten linkki Robertin haastatteluun, jossa hän kertoo siitä, miten hän tulkitsi hahmonsa. En voi olla kuin kiitollinen siitä, miten hyvin Robert on hahmonsa ymmärtänyt (toisin kuin Kristen, joka taas on tajunnut hahmonsa hieman väärin, kuten eräästä haastattelusta kerran sai päätellä...).

Ja vielä tuohon Gollimin viestiin: New Moonia ja Eclipseä ei kuvata päällekäin vaan ilmeisesti peräkkäin ilman suurempaa taukoa (nythän Twilightin ja New Moonin välissä oli ties kuinka monta kuukautta, miinus tietenkin ne uudelleenkuvaukset). Ja asiasta luin Livejournalista Twilightiin erikoistuneesta yhteisöstä, jonne oltiin laitettu pätkä jostain lehtiartikkelista.

Tässä muuten toinen, jossa sanotaan, että New Moon tulee teattereihin jenkeissä jo marraskuussa: linkki.

//muoks. Ja niin, olen todellakin yhtä kauhuissani ajatuksesta Breaking Dawnin kuvaamisesta kuin sinä, Gollim: kirja itsessäänkin on jo kuin ihan toisesta universumista kolmeen aikaisempaan verrattuna - joten leffakin tulee olemaan aivan hirveä (elleivät leffantekijät tekisikin kerrankin sellaista ihanuutta, että muokkaisivat kirjaa hyvään suuntaan).

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2009, 14:08:47 kirjoittanut Leamire »

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #84 : Tammikuu 10, 2009, 22:19:16 »
Olen lukenut sarjaa Twilightin suomennoksesta asti ja jo ensimmäisestä kirjasta asti jäin todella pahasti koukkuun. Pahemmin kuin ikinä olisin voinut uskoa. Joten siitä tietysti seurasi että odotukset leffan suhteen olivat todella korkealla(olkoonkin, että tiesin tulevani pettymään koko elokuvaan).
Meyerin sivuilla oli kuvia mahdollisista näyttelijöistä. Osa niistä oli todella hyviä ehdokkaita, mutta voi taivas miten petyin kun ilmoitettiin Edwardin näyttelijäksi Robert Pattison! En voinut moneen päivään uskoa sitä tosiasiaa, että joutuisin kestämään Harry Potterin Cedric Diggorya Edwardina. Kaikesta huolimatta onnistui edes jokunen näyttelijävalinta (mm. Tyler, Eric, Jessica, Esme, Rosalie ja osittain myös Carlisle).

Mikään ei kuitenkaan olisi voinut valmistaa minua siihen mitä elokuva todella  piti sisällään. Kaksi kolmasosaa vaikeroin sitä miten pahasti tuo kirja oli raiskattu. Ja se viimeinen kolmannen... no lähinnä manasin muutaman henkilön hornan tuuttiin ja katsoin kaverini kanssa toisiimme ja kysyi äänettömästi että oliko tämä todella se mitä olimme odottaneet ja jännittäneet ja odottaneet? Tämänkö takia olimme saattaneet hänen vanhempansa hermoromahduksen partaalle kärsimättömyydellämme? Kaikki suosikkikohtani (mm. niittykohtaus, Bellan ja Jacobin keskustelu ja balettisalikohtaus) oli vedetty joksikin aivan överiksi... Ja se talo! Voi herranjumala. Eikä elokuvasta välittynyt mitään tunnetta!
Siitä huolimatta, että Edwardia näytteli kuka näytteli, petyin eniten Bellan näyttelijään Kristen Stewartiin.

Mutta oli sitä sitten hyviäkin kohtauksia, kuten se kun vampyyrit pelasi baseballia. Se taisi jäädä  suosikkikohdakseni :) Esme taas oli näyttelijöistä paras. Ja pidin musiikista aika paljos. Ainoa mikä todella pänni, oli Bellan tuutulaulu! Se vain... ei ole oikein sellainen miksi sitä kirjassa kuvailtiin.

Kurja vaan kun en pääni epätoivonhuudoiltani muistanut etsiä Meyeriä :( halusin niin nähdä sen kohdan kun kuulin siitä...

Loppu yllätti. En osannut lainkaan odottaa Victoriaa seuraamasta päättäjäistansseja. Mutta tarkemmin ajatellen oikeastaan pidin siitä. Jotenkin se loi hyvän tunnelman.
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Kromisade

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Tammikuu 11, 2009, 11:53:13 »
Kävin katsomassa tämän eilen enkä osaa muuta sanoa nyt kuin että oli aivan IHANA! Yhtä ihana kuin se kirjakin vaikka moni asia meni taas toisella lailla kuten aina elokuvissa, mutta kuitenkin. Kaikkiin näyttelijöihin en kyllä ollut ihan tyytyväinen, mutta muuten
kerrassaan ihana elokuva. Odotukset olivat korkealla tämän leffan suhteen ja tyytyväinen olin näkemääni. Siskokin tykkäsi ja aikoo lukea kirjan nyt näin jälkikäteen.

Ja eihän tosiaan sitä olisi kirjaversiossa saanut mahtumaan kahteen tuntiin ja neljään minuuttiin, mutta minusta se oli hyvä nuonkin
vaikka häiritsi välillä ajatukset "tuon ei pitänyt mennä nuon!" :D

Musiikkia olisi muuten voinut elokuvassa olla enemmän!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2009, 14:00:34 kirjoittanut Kromisade »

Nekonya

• Ankeuttaja
« Vastaus #86 : Tammikuu 11, 2009, 12:14:32 »
En oo nähny elokuvaa (mut aion mielelläni katsoa lähiaikoina), mut oon kuullut useamman sanovan että kirja oli parempi.
Ajattelin Edwardin vielä täydellisemmäksi kuin Robert Pattisonin ;P

Poissa veeeti

• Vuotislainen
  • You had me at hello.
« Vastaus #87 : Tammikuu 11, 2009, 13:22:18 »
Minustakin Robert Pattinson oli täydellinen Edward. :3 Kristen Stewart oli myös hyvä Bella, mutta jotenkin vähän kankea. 3:

Ja kyllä, kirja oli todella paljon parempi kuin elokuva. Minusta elokuva oli vähän.. hmm..  no. Ei huono, muttei hyväkään. Mutta katsottava ja koukuttava. :33

Lainaus
Mutta oli sitä sitten hyviäkin kohtauksia, kuten se kun vampyyrit pelasi baseballia. Se taisi jäädä  suosikkikohdakseni :)
Komppaan. Ehdottomasti paras. :3

Elokuvasta oli jäänyt liikaa niitä söpöily kohtia pois. Se häiritse ehkä eniten. 8(

You say, "Dreams are dreams.
"I ain't gonna play the fool anymore."
You say, "'Cause I still got my soul."

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #88 : Tammikuu 11, 2009, 15:40:19 »
Pääsin vihdoin ja viimein katsomaan tuon leffan. Tykkäsin siitä aivan mielettömästi! Kirjoja en tosin ole lukenut joten en tiedä olisinko sitten pahasti pettynyt jos leffa ei olisikaan ollut sellainen kun aattelin. Se balettistudiokohtaus oli kyllä aika surkea, ja sekin kun Bellaa purtiin käteen tuntui oudolta. Luulin että vampyyrit puree aina kaulaan..? Vampyyrien hypyt oli tosi epäaidon näkösiä, ja se kun Edward juoksi sinne vuorelle Bella selässään. Muusta sitten pidinkin. :D Cullenien perhe valmistamassa italialaista Bellalle, Bellan isän ota-tämä-pippurisuihke-olet-turvassa ylihuolehtiminen, baseballkohtaus, se miten Bella otettiin vastaan uudessa koulussa oli ihanaa katsottavaa. Joo ja tietenkin Bellan ja Edwardin rakkaustarina. Idea "kasvissyöjävampyyreistä" oli hauska. Myös Bellan ääni kertojana oli hyvä juttu, koska se auttoi tajuamaan asioita aika paljon. Se pianomusiikki joka oli melkein kaikissa kohtauksissa oli kyllä ihana, mutta kävi vähän ärsyttämään. Musiikki ois voinut olla monipuolisempaa.En nyt ihan tajunnut sitä intiaaniheimoa jaka "polveutui susista". Oliko ne ihmissusia? No, kunhan saan kirjan käsiini niin eiköhän selkene. Ja se kirja on kyllä pakko lukea kun kerran leffakin oli noin mahtava, yleensähän kirjat on vielä parempia. ^^

// Sain houkutuksen luettua. Yllätyin miten hyvin leffa vastasi kirjan tapahtumia, paitsi että kirjassa oli vielä yksityiskohtiakin. Pääasiat ja tärkeimmät jutut (höh, eikö ne muka oo sama asia?) oli leffaan saatu ja pidän leffaa parhaana kirjastatehtynä leffana jonka olen ikinä nähnyt! :D (Myötämielisyys voi myöskin johtua siitä että kun luin kirjaa, leffan hahmot ja tapahtumat pompahtelivat mieleen enkä osannut kuvitella asioita omalla tavallani..)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2009, 21:27:21 kirjoittanut jerusa »
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #89 : Tammikuu 12, 2009, 19:39:03 »
No, kunhan saan kirjan käsiini niin eiköhän selkene. Ja se kirja on kyllä pakko lukea kun kerran leffakin oli noin mahtava, yleensähän kirjat on vielä parempia. ^^

kirja on 10000000000000000000000000000000 kertaa parempi kuin leffa :DD

off//
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #90 : Tammikuu 13, 2009, 00:09:51 »
Twilightin elokuvaversio tuntuu aika lailla jakaneen mielipiteet, joten ainakaan se ei voi olla aivan mitäänsanomaton :)

Mä lukeudun leffasta tykänneiden joukkoon. Taustaksi sen verran, että olen lukenut kirjasarjasta vain ekan osan, enkä mä nyt kovin kamalasti pitänyt siitä. Oli siinä kivojakin juttuja, mutta yleisesti ottaen liian höttöinen ja vaaleanpunainen mun makuuni. Ehkä tuo Midnight Sun uppoaisi paremmin. Elokuvan mä sen sijaan toivoin olevan kirjaa parempi (ennakkotietojen perusteella Edwardin hahmo esiintyisi jännittävämmässä valossa), joskaan en mä mitään mestariteosta arvellut näkeväni. No, ei se mikään mestariteos mun silmiini ollutkaan, mutta silti parempi kuin mitä mä odotin. Hauska ja viihdyttävä (nauroin aika paljon), kiva katsoa vaihteeksi tällainen vähän kepeämpi vampyyrileffa. Syvälliseksi mä en tätä elokuvaa (tai kirjaa) kutsuisi, mutta ei kaiken ole pakko olla syvällistä ollakseen nautittavaa :)

Kirjasta mä en muista paljoakaan muuta kuin joitain satunnaisia yksittäisiä kohtauksia ja pääjuonen, ja ehkä tällaisin eväin elokuva olikin parasta katsoa. Pysyy hyvin kärryillä siinä missä mennään, mutta ei osaa harmitella poisjätettyjä/lisättyjä/muunneltuja kohtauksia. Bellan ja Edwardin näyttelijät osasivat musta hyvin hommansa. En tiedä, kuinka tarkoituksellista (ylinäyttelyä?) Robert Pattinsonin ilmeily ja replojen töksäyttely oli, mutta hauska sitä oli seurata ja sopi mun mielestä ihan hyvin Edwardin hahmolle. Bellan näyttelijä oli yksiselitteisesti aivan erinomainen, juuri sopivan herkkä, mutta myös pätevä, eikä hänen hienoista itseironisuuttaankaan oltu unohdettu. Bellan isä oli myös kiva, oliko ne pippurisuihkeet kirjassakin? :D Samoin pahis-vampyyri (nimi taisi olla James) oli onnistunut. Muut näyttelijät eivät kamalasti kiinnittäneet huomiota, sellaista ihan-kiva -kastia suurin osa. Huonoin valinta musta oli Jacob, liian kiiltokuvamaisen oloinen (etenkin ne valkoisina hohtavat hampaat).

Miinuksia mä annan Bellan ja Edwardin rakkaussuhteen liian köykäisestä käsittelystä, se eteni liian nopeasti ja pohjustamattomasti mun makuuni. Mutta kun en muutenkaan ole kiihkeä Bella <3 Edward -fangirl, niin ei tuo loppupeleissä niin kamalasti haitannut. Enemmän vaivasivat aika onnettomasti tehdyt vampyyriefektit. Kuitenkin kaiken kaikkiaan leffa oli kyllä siis ehdottomasti mun mielestä katsomisen arvoinen. Hauskaa viihdettä, osaavia näyttelijöitä ja maisematkin olivat nättejä.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #91 : Tammikuu 13, 2009, 09:34:01 »
En ole kirjaa lukenut, meninkin katsomaan elokuvan vain kavereiden (kaverin) panostuksesta. Ihan hyvä. En pitänyt kovinkaan paljoa siitä, miten kuvaaja oli kuvannut jotkut kohdat. Alussa oli ihan liikaa lähikuvia kasvoista, varsinkin kun Bella ja Edward puhuivat. Se oli... ärsyttävää kun kokoajan pompittiin vain kaksissa kasvoissa. Ja sitten ne pyörivät kuvatkin olivat joissain kohden aika omituinen valinta. Näyttelijät suoriutuivat rooleista luontevasti, en tiedä miten ne ovat kirjoihin verrattavissa, mutta ainakin elokuvissa hahmot ovat helposti ymmärrettävissä. Ja mahtuihan tähän hiukan huumoriakin :) Se oli oikeastaan mukavaa, kun ottaa huomioon miten synkän elokuvasta olisi voinut tehdä. Luulen että tämä saa minut lukemaan ne kirjat, ehkä. Kun yleensähän en kovin mielelläni lue kirjoja, joita kaikki kaverini ovat lukeneet, vaan tahdon jotain omaa. Elokuvan miesosien näyttelijät olivat hyvän näköisiä <3 Kyllä ne muutkin olivat, mutta erityisesti vampyyrit ;)

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Tammikuu 13, 2009, 15:18:31 »
En ole kirjaa lukenut, meninkin katsomaan elokuvan vain kavereiden (kaverin) panostuksesta.
<-- Tässähän ei toki puhuta minusta, ehehei...

Olen nähnyt tältä ohjaajalta muutaman muunkin leffan, joten odotukseni olivat mukiinmenevässä, eivät kovin korkealla.
 Mutta, yllätys yllätys: tykkäsin, ja tosi paljon! Kirjaa ja elokuvaa kun ei minusta oikein voi verrata keskenään, tapahtumien kannalta, vaan sen fiiliksen, mikä jää. Twilightista jäi mukava maku suuhun, siinä oli paljon samaa tunnelmaa kuin kirjoissakin. (Lukuunottamatta tietysti Bellan Edward-ihkutusta, jota onneksi ei leffaan laitettu! Se olisi voinut olla liikaa, vaikka kirjassa mukavaa onkin).
Pidin näyttelijävalinnosita todella paljon. Ne vastasivat kuvitelmiani, ja pelastivat mielikuvani Carlislesta, jonka ajattelin ennen muistuttavan lähinnä Kuhnusarviota, hyi! Jacobista en pitänyt, ehk äjuuri sen "kiiltokuvamaisuuden" tähden, josta Mab aiemmin mainitsi.

Pidin monista pienistä yksityiskohdista, joita leffassa oli. Se, että Bellan alun ajatuspätkä kuolemastaan toistetiin myöhemmin, niin kuin kirjoissakin sai minut hymyilemään heti ensimmäisen puolen minuuutin aikana, eikä hymy tauonnut elokuvan loputtuakaan. Edward pitelemässä omenaa ykköskirjan kannen tapaisesti ei tuntunut minusta turhalta kikkailulta, vaan hyvältä lisältä.

Näyttelijät olivat kaikki hyviä, eikä Kristen Stewart ollut niin yksi-ilmeinen kuin olin trailerin perusteella luullut. Demi oli nostanut odotukseni ensimmäisestä suudelmasta korkealle, eikä se odotus aivan täyttynyt, lähellä oli kuitenkin. Robert Pattison oli minusta hyvä Edward, ehkä pikkuruisen suojeluhaluisempi olisi ollut kiva, mutta ulkonäöllisesti ja käytökseltä vastasi hyvin paljon sitä, mitä olin toivonut. James, Victoria ja Laurent yllättivät vähän kaikki. Opin kuitenkin nopeasti pitämään heistä (enemmän kuin Robertin Edistä), ja peilisalikohtauksessa olin jo enemmän Jamesin puolella, hehheh...

Suosikkikohtauksiani olivat peilisali- (joka ei ollut melkein yhtään sellainen, kuin ajattelin) ja baseball-kohtaus joka oli täsmälleen sellainen kuin mielikuvissani) =)

Barellan tapaan kuvaustavat ja -kulmat häritsivät minua välillä, leffasta jäi vähän kotikutoinen fiilis =)
Edwardin nopea juoksu vuoren rinnettä ylös oli trikatuista jutuista ainoa, jota ihan avoimesti voin myöntää inhonneeni.
//Voinpas sittenkin sanoa jotain lisää. Muutamissa kohtauksissa (esim kouluruokala) Edwardista pystyi häiritsevän selvästi erottamaan kasvojen puuteri- yms meikkikerrokset. Niska kun oli jäänyt välistä ja loisti häiritsevän oranssina pojan vaaleaa paitaa ja poskea vasten... Ja tuota... Välillä Robert näytti melkein klovnilta punattuine huulineen ja irvistelevine ilmeineen.//

~Blizzard
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2009, 15:22:37 kirjoittanut Blizzard »
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #93 : Tammikuu 14, 2009, 20:27:46 »
Minä tykkään ^^ Kieltämättä tässä oli joitain kohtia, joille hajoilin niiden hölmöyden takia (mm. se miten Edward juoksi Bella selässään siellä metsässä, se näytti aika koomiselta), mutta leffassa oli myös paljon hyvää. Esimerkiksi näyttelijävalinnat ovat minusta ihan onnistuneita - Kristen Stewart sopi Bellaksi todella hyvin, Alice oli juuri sennäköinen kuin olin kuvitellutkin ja muutkin Cullenit oli valittu hyvin. Jopa ajatukseen Robert Pattinsonista Edwardina tottuu. Ehkä jotkut Bella/Edward-kohdat on vähän tönkösti näytelty, mutta suurimman osan ajasta näyttelijät tekevät hyvää työtä. Minusta Twilightissä on myös onnistuttu aika hyvin muuttamaan pitkähkö kirja elokuvaksi, ainakin paljon paremmin kuin Harry Pottereissa on vähään aikaan onnistuttu. Pienet muutokset eivät haittaa minua yhtään, varsinkin kun niiden avulla leffasta on saatu sujuva. Vaikka ehkä Bella/Edward-söpöilyä olisi saanut olla vähän enemmän...
Leffan musiikkivalinnat ovat myös harvinaisen onnistuneita. Biisit eivät ole ihan sitä peruskamaa mitä yleensä tuollaisissa ns. teinileffoissa kuulee. Ja varsinkin Supermassive Black Holen säestämä baseball-kohtaus on nam, sekä musiikkiensa puolesta että muutenkin.

Pakko käydä katsomassa uudestaan jossain vaiheessa :)
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Tuomas R

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Tammikuu 15, 2009, 16:52:24 »
13.1 kävin leffan katsomassa eräiden kavereiden kanssa xD ja ihan hyvähän se oli :)
Pidin kyllä näyttelijöiden roolisuorituksista ja juoni oli mielenkiintoinen
En kyllä ole ikinä lukenut niitä kirjoja, kun niistä kuulemma on jotain kirjojakin O_O No, iha sama... Niin, en ollut lukenut kirjoja, mutta hieno se leffa joka tapauksessa oli ;)
Enkä edes tajunnut, että tämä oli se leffa missä tämä Potter-Cedricin näyttelijä oli :( Noloa xD
Arvosanani leffalle on 8

Zethel

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Tammikuu 15, 2009, 18:53:02 »
Edellisestä kerrasta kun kirjoitin tälle forumille on saattanut hyvinkin vierähtää kolme vuotta. Nyt vain jotenkin on pakko purkaa itseään tämän leffan tiimoilta, kun muuallakaan ei oikein voi – kaverit kun eivät tunne kirjoja eikä elokuva kiinnosta. Olen kai liian vanha :D (en ees oikeesti oo!)
Toivotaan, että osaan kirjoittaa spoilaamatta viimeisiä kirjoja.. :P Osaan mie. //(taisin osata)

Twilight-sarjan kirjat kuuluvat ehdottomiin suosikkeihin. Bellan ja Edwardin rakkaustarina on kieltämättä hyvin imelä ja kliseinen, mutta! Ah, mikä ihana sadistinen pieni yksityiskohta onkaan se, kuinka peto Edwardissa haluaa syödä Bellan. Juuri se tekee kirjasarjasta niin mielettömän hyvän (sitä paitsi lässy-imelyydet uppoaa aina :D). Ja muutenkin ehkä se koko asetelman sairaus (anteeksi, mutta se vaan on epänormaalia) – vaikka Bella tietää, että voi joutua syödyksi hetkenä minä hyvänsä, hän silti haluaa viettää aikaa vampyyrin kanssa. En nyt rupea filosofioimaan tästä sen enempää, pitäisi kai liittyä johonkin Houkutus-foorumiin, jotta saisin päteä sydämeni kyllyydestä.

Pointti on kuitenkin se, että kun luin, että Twilightista tehdään elokuva, tuijotin näyttöruutua suu auki hyvän aikaa. Olin varma, että valkokankaalle ei vain saada vangittua sitä herkkää tunnelmaa, joka Twilightissa on läpi kirjan. Ja mikä pahinta, näin heti sieluni silmillä edessäni kaiken ”vampyyritoiminnan”, jota ei varmasti osattaisi tehdä luontevaksi. Minähän siis kieltäydyin katsomasta koko elokuvaa, katsoin kuvia näyttelijöistä, joita kaavailtiin elokuvaan ja pyörittelin päätäni virnistellen ivallisesti - tästä ei seuraisi mitään hyvää!
Kuten voi arvata siitä, että kirjoitan nyt tähän topiciin; löysin itseni eräänä pimeänä lauantai-iltana elokuvateatterista—

Taidan päästä vihdoinkin asiaan, eli itse elokuvaan. Päätin lopulta mennä katsomaan sen, koska olen kuitenkin lukenut kaikki kirjat ja minulla on niistä niin vahva visio päässäni…  todellakaan en odottanut elokuvalta paljoa ja minulle teki vaikeaa ylipäätänsä katsoa sitä. Aivan liian nopea tahti ei helpottanut ollenkaan, mutta toisaalta olin tavallaan positiivisesti yllättynyt.
Okei, erikoistehosteet (esim. vampyyreiden nopea juokseminen, Edward auringossa) olivat jotain helvetillistä katsottavaa/täyttä puppua. Jouduin todella pidättelemään vahingoniloista nauruani (onneksi olin takarivissä - jouduin useamman kerran tuhakduttamaan naurun kun muut olivat hiljaa - niin hyvässä kuin pahassa), muun muassa kun Edward astui auringonvaloon (tai ylipäätänsä ilmoitti Bellalle, että hänen täytyy nähdä hänet auringonvalossa).
Dialogi ontui ja käsikirjoitus ei mielestäni ollut muutenkaan onnistunut. Elokuvasta yritettiin tehdä samanlainen kuin kirja ja siinä ei onnistuttu. Kaiken lisäksi elokuva suorastaan pakotti minua vertaamaan itseään alkuperäisteokseen – yritin nauttia elokuvasta, mutta kirja vain oli liian selkeästi päässäni, palasin siihen jatkuvasti. Olisi pitänyt uskaltaa karsia ja jopa muuttaa tarinaa hiukan – mielestäni välillä korostettiin vääriä asioita.

Voisin luetella monia, monia kohtia, jotka olivat elokuvassa huonosti (esim. Cullenien talo… ei), mutta elokuvan suurin ongelma on ehdottomasti sen tahti. En päässyt siihen mukaan oikein missään vaiheessa ja tapahtumat vain vyöryivät ylitse. Katsojalle ei annettu suvantokohtia, joissa olisi voinut ”rauhoittua”, koko ajan tapahtui.
Kaverini, joka ei ole lukenut kirjaa, mutta oli katsomassa elokuvaa, sanoi minulle: missä vaiheessa ne edes rakastui? Kun ensin ne oli silleen häh ja sitten ne oli siellä metässä jo.
Aika hyvä pontti sinänsä :D Bellan ja Edwardin suhde, eli koko elokuvan ydin, oli hyvin hätäinen ja niin, kuten olin arvannut, sitä täydellistä kauneuden ja sairauden välimuotoa ei oltu onnistuttu toteuttamaan.

Nyt, tämän kaiken valituksen jälkeen ehkä hiukan yllättävää kuulla tällaista minulta, mutta kaiken kaikkiaan olin positiivisesti yllättynyt! Taisin kyllä sanoa sen jo aikaisemminkin :P Mutta se kertoo siitä, että minä en todellakaan odottanut elokuvalta kovin paljoa… Koska en kuitenkaan osannut katsoa elokuvaa elokuvana, vaan katsoin sitä kirjana (jos niin voi sanoa), en päässyt siihen täysin sisälle. Voi olla, että jos katsoisin elokuvan uudestaan, alkaisin ymmärtää sitä paremmin. Olenkin vähän miettinyt, että pitäisikö uhrata opintotuesta toiset 9 euroa tähän elokuvanautintoon – jos vaikka pystyisin nauttimaan siitä tällä kertaa.

Mikä sitten oli sitä, joka erityisen positiivisesti minut yllätti? Ehdottomasti Robert Pattison (vaikka kukapa nyt täydellisesti mistään suoriutuisi). Olin luonnollisesti ajatellut, että ehei, ei, ei… en tykännyt hänestä Cerdicinä – en oikeastaan kiinnittänyt mitään huomiota häneen (ja sitä paitsi tämä perusväite: eihän kukaan nyt voi Edwardia oikeasti täydellisesti näytellä). Mutta hei, tyyppihän osasi kuin osasikin näytellä! Hän oli mielestäni onnistunut saamaan Edwardiin sellaista juuri oikeanlaista tuskaa ja epätoivoa. Robertin haastattelunpätkässä, jonka tästä topicista bongasin, mies on kyllä itse aika osuvasti kuvaillut Edwardia/sitä miten hän tätä näytteli/miten Edwardia pitikin näytellä:
”And the more I read the script, the more I hated this guy, so that's how I played him, as a manic-depressive who hates himself. Plus, he's a 108 year-old virgin so he's obviously got some issues here.”

Propsit Robertille, hän todella pääsi hahmoonsa sisään :D Jos vain elokuvan käsikirjoitus olisi ollut parempi…
Nii, ja pitää roolituksista vielä sanoa, että Jacob on kyllä ihan omiaan – en pidä hänestä kirjoissa ja ihan yhtä ällöttävä oli myös elokuvassa. Hienoa työtä :D

Voisin jauhaa tästä aiheesta loputtomasti, mutta taidan nyt armahtaa ne jotka ovat jaksaneet lukea koko viestin ja lopettaa tähän. Paitsi että sanon vielä, että toivottavasti neljännestä kirjasta ei tehdä elokuvaa, koska minun mielestä kirja floppasi (vaikka olikin viihdyttävä :D).

That’s it then. Ehkä vielä palaan asiaan :P

-zeth

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #96 : Tammikuu 15, 2009, 19:08:18 »
Kävin tämän tossa yks päivä kattomassa, oli kyllä aika hyvä.
Isabella oli ärsyttävä välillä ja vähän liian imelä leffa, mutta muuten ei valittamista.
Hienot maisemat ja hyvin tehty.
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #97 : Tammikuu 16, 2009, 11:43:19 »
Minä itse pidin ehkä elokuvasta enemmän siksi, että se oli jotenkin paljon johdonmukaisempi kuin kirja. En sitten tiedä, mutta jotenkin elokuva tuntui miljoona kertaa hauskemmalta kuin itse kirja. Minusta elokuva oli erinomainen myös siksi, että se oli jokseenkin omaperäinen. Minusta on vain hyvä, jos ohjaaja ei orjallisesti seuraa kirjan juonta kuten noiden ensimmäisten Potterien kanssa tehtiin. Ne oli melkeinpä tylsiä. Houkutus oli oikeasti todella mielenkiintoinen. :)

Ja sanon vielä sen, että ei kannata mennä katsomaan Houkutusta kirja mielessään tai korkeilla odotuksilla, koska silloin luultavasti pettyy. Itse kävin katsomassa tuon ilman mitään odotuksia ja kykenin nauttimaan siitä juuri samalla tavalla kuin kirjastakin. :) Tietenkin tämä on mielipideasia ja kaikki tekee kuten tahtovat, mutta toin nyt oman mielipiteeni esille. ^^
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Cindu

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Tammikuu 16, 2009, 20:59:22 »
Oli hyvin huvittavan näköistä nähdä Edward imemässä Bellalta myrkkyä pois ;D Ja muutenkin sen sanonnat. ''Et edes tervehdi minua'' ''Hei'' naurattivat (: Kävin ensillan Rovaniemellä 20:30-22:45 vai puolyheltätoistako se loppu, samantekevää se. Tykkäsin todella paljon. Ja pakko sanoa että Robert Pattinson on hemmetin hyvänäkönen ja ah miten Rosalie olikin niin ihana ja Alice. Bella myös. En ois ikinä kuvitellut Jacobia mustaksi.. Repesin Carslielle kun näin sen ekan kerran, mitkä kasvot! Esme on tosi sulonen.

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
« Vastaus #99 : Tammikuu 17, 2009, 12:03:47 »
Täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti kun tämän kävin eilen kahtomassa. Odotukset olivat pohjamudissa ja olin jossain vaiheessa varma, etten edes menisi sitä katsomaan, lähinnä siksi, että minulla oli suuren suuret ennakkoluulot näyttelijöitä kohtaan ja pelkäsin elokuvan romuttavan lukukokemuksen. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaikkakaan elokuva ei vastannut ollenkaan mielikuvaani monista kohtauksista ja hahmoista.
 Monien tavoin minua ihmetytti Charlien viikset, ja muutenkin olin ajatellut tyypin paljon vanhemmaksi ja pyöreämmäksi. Bellan huoneenkin olin ajatelut mielessäni viimeistä piirtoa myöten, eikä elokuvan versio ollut lähelläkään omaa mielikuvaani. Myös Jacob järkytti. Ne Bellan muut koulukaverit (Mike, Jessica…) onnistuivat hyvin, vaikka en ollut ajatellut heitä sellaisiksi.  Muutamat kohtaukset, kuten se, jossa Edward näyttää ihonsa, onnistui yllättävän hyvin, odotin siltä osin floppia. Cullenit osuivat suurilta osin aika lähelle mielikuvaani, mutta Esme oli ehkä kauimpana, eikä Carlislekään ihan nappiin osunut. 
 Edward-Bella- juttuun oli kiinnitetty liikaa aikaa jolloin kaikki muu jäi aika vähälle. Esimerkiksi La Push-kohtaus ei ollut oikein mieleinen, se käytiin läpi liian nopeasti ja keveästi. Ja se vampyyrien ihme hyppely: voi herran jestas! Niin typerän näköistä, että ei mitään rajaa!
 Ylipäätään ihan hyvä leffa, mutta ei yllä lähellekään sitä tasoa mihin kirjassa päästiin.
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.