Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 35791 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Spirit C

• Ankeuttaja
Vs: Twilight - Houkutus
« Vastaus #175 : Huhtikuu 20, 2009, 19:31:26 »
Mielestäni tämä oli hyvä elokuva. Elokuvana ainakin. Näin tämän ennen kuin luin kirjan, joten jotkut hahmot olivat vähän minulle epäselviä ja menivät sekasin. Luettuani kirjan tiesin, että elokuva on huonompi.

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • The sharpest lives are the deadliest to lead
« Vastaus #176 : Huhtikuu 23, 2009, 09:34:24 »
Nyt se on virallista: Eclipsen tulee ohjaamaan David Slade.

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #177 : Huhtikuu 23, 2009, 10:00:24 »
Live Journalin huhu New Moonin jäähylle laittamisesta ei sitten ilmeisesti pidä paikkaansa, vaan on hiukan myöhässä oleva aprillipila. Ainakin Stephenie Meyerin virallisilla kotisivuilla (http://www.stepheniemeyer.com/) on seuraava asiaa valottava teksti:

I'm commenting on ridiculous internet rumors so that my publicist's day will be just a little bit better.

I am not being sued. No one has contacted me or my publisher to inform either of us that I'm being sued. I never had a roommate named Heidi. There is no professor in the BYU English department named Dr. Peter Benton (though there is a character on ER by that name). And most of all, I began writing Twilight exactly the way I've told people in countless interviews and events for the past six years: I had a cool dream, I wrote it down, writing it down was really fun, so I kept writing until I had a whole book.

The sad thing about this silly situation is that so many legitimate news outlets reported it without doing any research at all to determine if there was any truth to the story. And at least two of these facts are really, really easy to confirm. Particularly, the one about the BYU professor. A simple on-line search can give you that information. Also, a quick call to my publisher would have cleared up the whole lawsuit story. (Kudos to the fansites who did their due diligence and debunked this rumor days ago.)

I guess the moral of the story is that—big surprise—you can't believe everything you read on the internet. Seems like it's April Fool's Day every day on-line. So no worries, the filming of New Moon continues uninterrupted. And, to end this on a bright note, the filming of New Moon continues to be awesome. It's all so beautiful! Chris Weitz is brilliant. Kristen, Rob, and Taylor are beyond words. I have gotten choked up more than once on set due to their amazing performances. I can't wait to see it all put together!

Steph

//Huomasin, että tämä sama oli jo huomattu myös Twilight-saaga -keskustelussa, mutta laitoin Stephenie Meyerin kommentin asiasta myös tähän keskusteluun, ettei kellekään jää väärinkäsityksiä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2009, 10:06:19 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #178 : Kesäkuu 01, 2009, 14:18:10 »
New Moonin ensimmäinen teaser trailer on nyt sitten julkaistu. Löytyy Youtubesta kuten oikeastaan varmaan kaikkialta muualtakin, kun laittaa nimen perään "official" eli virallinen.

Tehdäänkö New Moonille ja muille jatko-osille muuten oma topsunsa, hyvät aurorit ym, vai jatketaanko tähän?

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #179 : Heinäkuu 01, 2009, 17:02:47 »
Tehdäänkö New Moonille ja muille jatko-osille muuten oma topsunsa, hyvät aurorit ym, vai jatketaanko tähän?
Muutin ainakin topicin nimen, mutta aurorit voivat tietysti päättää toisin..
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Twilight-saaga
« Vastaus #180 : Lokakuu 28, 2009, 20:14:24 »
Onko kellään tietoa mikä ikäraja siinä new moonis on? kun finkinos ei ollut mitään ja Iso-Hannus oli K15...Kiitos! :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2009, 17:04:24 kirjoittanut Maigguli »
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #181 : Lokakuu 28, 2009, 23:03:34 »
Itse olin muistelevinani, että jatkuisi sillä K-13:sta linjalla ainakin vielä tämän elokuvan verran... Voin toki olla väärässä, mutta näin muistelisin.

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #182 : Marraskuu 09, 2009, 22:32:37 »
On tää kyllä aikasta hyvä sarja 8D Harmittaa vaan kun James meni kuolemaan heti ykkösessä,se niin ihana sadistinen pahis...>: D Jacob on kanssa hyvä hahmo,kiva kun uudessakuussa on häntäkin enemmän. ^^ Bella jotenki ärsyttää joskus,en tiedä miksi.   Uusikuu-leffaa ollaan odotettu kaverin kanssa jo ihan älyttömän kauan,ite en oo sitä ensi-iltaan menossa kattomaan,mut sitä seuraavalla viikonlopullaki kylläki. ^^
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #183 : Marraskuu 10, 2009, 19:35:19 »
Minulla on sellainen tutina vääristyneessä isovarpaassani, että New Moon saattaa hyvinkin olla edeltäjäänsä onnistuneempi elokuva. Trailerien ja videoclippien osalta tässä osassa on ainakin enemmän vaihtelua kuin Twilightissa, muutakin kuin "Minä ihminen sinä vampyyri"-hapatusta. Volturit saattavat toimia elokuvassa jopa paremmin kuin kirjoissa. Erikoisefektienkin toteutukseen on luultavasti huomattavasti enemmän pääomaa käytössä. Twilihghtin efektit olivat melkoista kuraa - mitä pelleilyä se puihin kiipeily oli?
Tjaa, ei susien(kaan) toteutus mitään henkeäsalpaavaa ole trailerien perusteella. Edward-fanien tuskaa varmaan helpotetaan näyttämällä häntä harhakuvissa, minä voin ummistaa silmäni näissä kohdissa.
Parin viikon päästä sen näen.

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #184 : Marraskuu 21, 2009, 12:31:54 »
Kävin ensi-illassa, ja tykkäsin elokuvasta enemmän kuin edellisestä. En tiedä, kirja ei iskenyt niin hyvin kuin ensimmäinen, mutta elokuva joo.

Ja kolmas elokuva tulee kai kesällä. Aivan liian hätäisesti? En tiedä, mutta sain jonkun mainoksen kirjan välissä että Epäilys tulisi kesällä.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #185 : Marraskuu 21, 2009, 13:31:57 »
Meinasin just tulla tänne huhuilemaan, että eikö ketään ole käynyt katsomassa Uusi kuuta vielä. Orvokki pelasti onneksi tilanteen :) Itse tosiaan halusin myöskin nähdä elokuvan niin nopeasti kuin mahdollista, joten varasin liput sitten ensi-iltaan. Töllötin traileria ennen elokuvaa useampaan kertaan ja sen perusteella odottelin ainakin parempaa elokuva elämystä kuin Houkutus- vaikka siitäkin kovasti pidänkin. Ainakin trailerin perusteella Kirsten vaikutti menneen näyttelemisessä eteenpäin, minusta hän oli vähän tökerö joissain kohdissa Houkutuksessa.

Noh, itse elokuvaan sitten. Pidin siitä kovasti, ehdottomasti se lunasti odotukseni ja itse ainakin rankkaan sen Houkutuksen yläpuolelle. Joistain kohdista en ollut niin innoissani, mutta jotkut kohdat olivat aivan upeita. Kylmät väreet menivät selkäpiirtä ja minä kyynelehdin muutamassa kohdassa, ja niin taisi muutama muukin. Niiskutuksesta päätellen. Laitan loput pohdinnat spoiler- merkin taakse ellei joku halua spoilaantua :

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Tuntuu että pää on vieläkin vähän pyörällä koko elokuvasta, ja täytyy sulatella sitä tässä vielä tovin. Ajattelin myös käydä toisen kerran sen katsomassa. Suosittelen kyllä, erittäin lämpimästi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2009, 08:50:06 kirjoittanut Jessie »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Aranda

• Piipo
  • Vuotislainen
  • Heath Ledger's the Joker <3
« Vastaus #186 : Marraskuu 21, 2009, 14:14:28 »
Se on nyt sitten nähty. Trailerin perusteella ajattelin New Moonin olevan edeltäjäänsä parempi, ja olihan se - vaikkakin hieman kiikun ja kaakun. Musiikki oli tällä kertaa valittu paremmin, ja alun Bella-angstaa-ja-itkee-Eddien-perään -vaiheen jälkeen, kun Jacob ilmestyi ihmissusineen kuvioihin, aloin jopa pitää elokuvasta. Ihmissudet ovat aina hankalia toteutettavia elokuvamaailmassa, mutta jos vertaa vaikkapa Azkabanin vanki -leffan rakkaaseen professori Lupin ihmissuteemme, oli New Moonissa onnistuttu paremmin.

Noin 90 prosenttia kohtauksista, joissa Robert Pattinson esiintyi, oli ihan hirveää kuraa minun mielestäni. Hän ei jotenkin vain osaa ilmentää Edwardin ajatuksia ja olemusta tarpeeksi hyvin. Enkä pidä Robertia tarpeeksi komeana Edwardin rooliin, mutta vampyyrin olemusta pelastaa maskeerauksen ja erikoistehosteiden avulla kuolleelta zombielta näyttäminen. Kristenin näyttelijätaidoista olen kahta mieltä. Ainakin ne painajaiskohtaukset ampuivat hieman yli.

Ehdottomat suosikkini kaikista kohtauksista olivat Victoria ja Volturit (JANE&ARO<3).
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2009, 14:18:45 kirjoittanut Aranda »
Madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little… push.
I believe… whatever doesn’t kill you simply makes you… stranger.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #187 : Marraskuu 21, 2009, 16:58:56 »
Eilen näin minäkin New Moonin. Odotukset eivät olleet kummoiset, mutta oli tuo sentään edeltäjäänsä parempi. Yllättävää kyllä, sen runsaan parituntisen aikana en oikein edes kyllästynyt, vaikkei leffa tosiaan minun makuuni ollutkaan.

Olen laiska, ja kopioin tähän saman pätkän, jonka kirjoitin Finiin.

“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #188 : Marraskuu 28, 2009, 19:03:26 »
Ihan katsottava, oikeasti. Parempi kuin ykkönen, mutta suurin ongelma on (jälleen) Kristen Stewart.

Mutta nyt vihaan Edwardia - toisin kuin kirjaversiota lukiessani. Olen aina ollut enemmän Jacobin kuin Edwardin puolella, mutta elokuva sai minut tuntemaan kuvotusta Eetua kohtaan. Pattinson oli ihan ok, eikä hän voi mitään kökölle alkuperäisteokselle.

Edwardin ja Bellan lässytys toisilleen oli vähän kyllästyttävää katsottavaa.. Harmi, että Stewart ei osaa ilmaista osaansa tarpeeksi hyvin, koska Tyler teki loistavan tulkinnan Jacobista. Itse asiassa Carlislen ja Stewart-Bellan juttu voisi toimia paremmin kuin mikään leffassa esitetyistä romansseista >_<

Volturit olivat loistavia, kaikin puolin. Samoin Cullenien muu perhe, etenkin Emmet :D Susilaumakin oli oikein veljesmäinen.

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
« Vastaus #189 : Joulukuu 02, 2009, 00:36:25 »
Noniin, pitihän tänne sittenkin tulla kirjoittamaan. Houkutuksesta ei ole kovin paljoa sanottavaa, tykkäsin siitä ihan mielettömästi! Se oli mielestäni niin toimiva paketti kuin voi olla. Periaatteessa siihen oli ympätty kaikki mahdolliset kliseet boy meets girl-kuviosta juonenkäänteisiin ja lopputaisteluihin, mutta hei, SE TOIMI. :D Oli mielenkiintoista seurata Bellan ja Edwardin romanssin kehittymistä. Antaisin Houkutukselle neljä tähteä. Tätä leffaa fanitan täysillä.

Tänään kävin katsomassa pitkään ja hartaasti odottamani Uusikuun. Pakko sanoa, että petyin vähän. Koko leffasta jäi jotenkin vaisu ja valju fiilis, ja kokonaisuutta kuvaisi mielestäni parhaiten sana "lässähtänyt". Olihan se toki viihdyttävä ja katsomisen arvoinen. (Laitan loput spoilerin taakse niin saa höpistä vapaasti.)

Hmm, menipäs tämä haukkumiseksi. Ei minulla niin huonot fiilikset leffasta tulleet katsoessa, mutta nyt kun tätä jälkeenpäin ruotii, löydän vaikka mitä epäkohtia ja ärsytyksiä. Pitäähän nuo loputkin leffat käydä kuitenkin katsomassa, toivottavasti ne tulevat olemaan parempia kuin Uusikuu.

Muokka. Loi: Ach, kiitos kun valaisit. Hyvä pointti, pakko myöntää.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2009, 23:18:56 kirjoittanut Seireeni »
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #190 : Joulukuu 03, 2009, 13:56:15 »
Hups! Tää viesti spoilaa New Moon-leffaa!

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2009, 14:00:57 kirjoittanut Loi »
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #191 : Joulukuu 06, 2009, 09:52:57 »
Kävin katsomassa leffan eilen. Pelkäsin, että petyn pahasti, koska olen lukenut kirjan ja Houkutus oli surkea kirjaan verrattuna. Yllätyin kuitenkin positiivisesti ja tykkäsin. Olihan siinä kaikkea kliseetä ja kaikkea muutakin, mutta en osannut odottaa sen olevan niin hyvä.

No tuossa oli nyt mielipiteeni pähkinänkuoressa.

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #192 : Joulukuu 22, 2009, 19:47:09 »
Kävin joskus joulukuun alussa katsomassa New Moonin. Itse ainakin tykkäsin paljon enemmän kuin olin luullut vaikka jo trailerin perusteella päättelin että elokuva on hyvä(: Nyt vain odotan että New Moon tulee DVD:lle ja että Eclipse tulee elokuviin :D

Poissa viuhka

• salakielinen
  • Vuotislainen
  • Weasley is our king♥
    • livejournal
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #193 : Joulukuu 26, 2009, 13:34:25 »
Aika yllättävää että täällä on näin vähän keskustelua New Moonista. :o Itse en ole mikään suuri fani, tykkäsin Houkutuksesta kun luin sen ekan kerran, mutta sen jälkeen koko sarja on saanut lähinnä aikaan myötähäpeää .. Varsinkin New Moon -leffa.
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #194 : Joulukuu 30, 2009, 12:38:13 »
Kumma sinänsä, ettei Twilight nelosta näytä olevan tulossa hetkeen. Kolmonen on jo kuvattu, mutta nelosta ei ole vielä edes ilmoitettu. Ilmeisesti sitä saadaan odottaa hyvän aikaa.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Allu

• Vuotislainen
« Vastaus #195 : Tammikuu 08, 2010, 17:27:14 »
Kumma sinänsä, ettei Twilight nelosta näytä olevan tulossa hetkeen. Kolmonen on jo kuvattu, mutta nelosta ei ole vielä edes ilmoitettu. Ilmeisesti sitä saadaan odottaa hyvän aikaa.
Siitä ei ole tehty edes vielä sopimusta eli ei ole varma tullaanko elokuvaa kuvaamaan lainkaan. Vaikka onhan se vähän tyhmää jättää pois viimeinen osa kun kaikki muut osat on tehty. Tietääkö kukaan koska eclipsen traileri tullaan julkaisemaan?
Twilight<3

Poissa Leamire

• Vampyyri
  • Vuotislainen
« Vastaus #196 : Maaliskuu 11, 2010, 18:50:06 »
Eclipsen traileri julkaistiin tänään: http://www.youtube.com/watch?v=S2HIda5wSVU
Parhaiten on onnistunut leffan logo, trailerin sisällöstä sinällään en oikein osaa sanoa mitään - paitsi sen, että mielestäni Victorian uusi näyttelijä on ainakin noin nopeasti vilkaistuna aika lapsekkaan näköinen, enkä ole oikein varma siitä, onko se hyvä vai huono juttu.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #197 : Maaliskuu 11, 2010, 20:52:46 »
Eclipsen traileri julkaistiin tänään...
Vihdoin, koska leffahan on jo kesällä teattereissa.
Mietinpä vain, miten tämän osan elokuvittaminen onnistuu. Juonihan ei ole mitenkään kummoinen, vaan pyörii kolmiodraaman ympärillä. En muistanutkaan, että Volturit tulevat Eclipsessä kyläilemään O_o

Poissa nipsu

• juoksee aarteen perässä.
  • Vuotislainen
« Vastaus #198 : Maaliskuu 24, 2010, 20:57:29 »
moikkelis:) oon lukemassa nyt ekaa kertaa houkutusta, ja en voi lopettaa lukemista. Aivan parhaita. Samoin kuin harry potterit, mutta nyt tällä hetkellä twilight on etusijalla. Ehkä kohta kun kaikki Twilight-osat on saatu luettua, ja katottua, niin potterit ja twilightit on tasoissa : DD ♥ Tykkään ihan sikana just tällasesta, houkutus on AIVAN HUIPPU ! en voi kuvailla sitä muuten. Bella on ihana, Edward on ihana, koko kirja on ihana ::) mä oon  sanaton (vaikkei tästä tekstistä sitä uskokkaa) : DDDDDDDDDDDD
(oliks tää niiku sitteki elokuvista? no ihan sama :DDd oon kattonu houkutuksen ja uusikuun elokuvana jo, mut en oo lukenu viel kumpaaki)

°nipSUU

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #199 : Maaliskuu 28, 2010, 10:57:31 »
Aamunkoi filmataan ja levitetään oikein kahtena elokuvana, kuten Potter seiskakin. En tosin tiedä, milloin kuvaukset aloitetaan tai koska edes ensimmäinen osa tulee teattereihin.

EI. Kaksi elokuvaa tästä löperökirjasta on silkkaa filmirullan tuhlausta O_O
Aamunkoin juonen voisi tiivistää kahden minuutin lyhytelokuvana, mutta sitä ällösokeria käytetään tietenkin tilkkeenä: