Kirjoittaja Aihe: Lassi ja Leevi  (Luettu 1938 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

conqueror

• Ankeuttaja
Lassi ja Leevi
« : Huhtikuu 06, 2008, 05:38:32 »
Mitä mieltä te olette tästä hulvattomasta Bill Wattersonin sarjakuvasta, jossa seikkailee 6 -vuotias Lassi, jolla on joka paikassa mukana lelutiikerinsä Leevi, joka rakastaa tonnikalaleipiä?

Omasta mielestäni erittäin huvittava parivaljakko tämä, heidän toilailujaan on kiva lukea aina uudestaan ja uudestaan - ja yhä ne tuovat hymyn näille huulille (:

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Lassi ja Leevi
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2008, 11:59:02 »
Lassi ja leevi - tai ehkä pikemminkin alkukielinen Calvin & Hobbes - on yksi suurista sarjakuvasuosikeistani. Mieheni maku on tässä suhteessa samanlainen, ja aikoinaan hänelle olikin helppo keksiä joulu- ja syntymäpäivälahjoja: piti vain tarkistaa, mitä Calvin & Hobbes kokoelmakirjaa kirjahyllystä ei vielä löytynyt ja sitten käydä kirjakaupassa osatamassa se. Niinpä hyllyssämme onkin hyvä valikoima laatusarjakuvaa.

Lassissa ja Leevissä ehkä suurin vahvuus ja kaiken hauskuuden lähde on se, miten hyvin Watterson ymmärtää lasten ajatusmaailmaa. Vaikka sarjakuvan Lassi on harvinaisen kauhea kakara, ei hänen päähänpistoissaan ja mielikuvistusseikkailuissaan ole kuitenkaan mitään sellaista, mitä todelliset kuusivuotiaat eivät voisi tehdä (sanon tämän ylienergisen ja vilkkaalla mielikuvituksella varustetun viisivuotiaan pojan äitinä). Samoin lassin vanhemmilla on selkeät ja uskottavat persoonallisuudet, eli heidänkään kohdallaan ei ole langettu yksiulotteiseen tyypittelyyn. Ja Lassin ja Leevin keskustelut vakavista kysymyksistä kuten uhanalaisista eläimistä, ympäristön saastumisesta, kiltteydestä ovat suoranaista käytännön filosofiaa.

Kaiken kaikkiaan sekä minä että mieheni pidämme tästä sarjakuvasta niin paljon, että nimesimme lapsemmekin sen mukaan Lassiksi - Calvin olisi mielestämme kuulostanut liian idioottimaiselta suomalaislapsen nimenä. Sen ratkaisun järkevyyttä onkin tullut sittemmin pohdittua toisenkin kerran, kun nimi tuntuu tässä tapauksessa todella osoittautuneen enteeksi. Vai miten muuten on selitettävissä, että meillä, jotka vanhempien todistuksen mukaan olemme molemmat olleet pienenä rauhallisia ja kilttejä lapsia, on varsinainen termiitti jälkeläisenämme?
Constantem decorat honor

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #2 : Huhtikuu 11, 2008, 20:12:33 »
Minäkin pidän Lassista ja Leevistä, siinä on jotakin sellaista kivaa ja hulvatonta. Pikkupoikaenergiaa, miten sen nyt sanoisi... Se on vain niin superparasta. En paljoa luekaan muita sarjkuvia, kuin Lassi ja  Leevi, B. Virtanen ja Aku Ankka. Tassutellen-sarjakuva olisi kyllä tosi kiva sarjis, vaan en ole nähnyt sitä missään, niin en ole lukenutkaan. Mutta tuo Lassi ja Leevi on tosi kiva, ja naurattaa aina.

conqueror

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2008, 01:18:24 »
Tassutellen -sarjakuvaa voi lukea netissä, osoitteessa http://www.tassutellen.fi, sitä kautta itsekin siihen tutustuin /offausta.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2008, 10:18:50 »
Olivat asiaa Lassin ikäisenä, ovat asiaa nykyäänkin, vain hieman eri tavalla. Nykyään katsoo asioita eri tavalla kuin se kuusivuotias kakara, jolla oli yhtä kova mielikuvitus kuin Lassilla.

Hankala selittää ja pakko kirjoittaa informaatioarvoltaan turhia viestejä.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Less

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 27, 2008, 13:28:01 »
En lue paljoakaan sarjakuvia, mutta Lassi ja Leevi on toinen ehdottomista suosikeistani (toinen on Jere). Olen usein kateellinen Lassin mielikuvitukselle, vaikka itsekin kyllä omistan melkoisen mielikuvituksen. Mutta täytyy kyllä myöntää, että mielikuvituksen ohella Lassista löytyy 6-vuotiaille epänormaali viisaskin puoli. Hän puhuu usein Leevin kanssa asioista, jotka askarruttavat minuakin.

Luen Lassia ja Leeviä ainoastaan kesäisin, sillä usein sarjakuvat liittyvät kesään ja sen leikkeihin. Itsekin tykkäisin vielä heitellä vesi-ilmapalloja ja leikkiä ties mitä leikkejä, erityisesti Lassipallo on kiehtonut minua aina. He antavat minulle tarmoa tehdä kaikenlaista kesälomallani, sillä he aina panikoivat, kun eivät ole ehtineet tehdä paljoa mitään kun koulu taas alkaa.

Pidän siis Lassista ja Leevistä todella paljon, ainut miinus on ehkä Ällistysmies. Niitä strippejä en aina jaksa lukea.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #6 : Heinäkuu 11, 2008, 19:43:27 »
Minä tykkään. Lassit ja Leevit on nerokkaita ja hauskoja, Lassin maailma sekoittuu hyvin tähän aikuisten maailmaan. Välillä Leevi elää, muiden nähden se on pelkkä lelu. Lassillakinm riittää mielikuvitusta :D

Meillä on kotona muutamia isoja albumeita, ja niitä olen lukenut. Kirjastostakin olen lainannut, ja tykkäsin tosi paljon. Nämä Lassin ihmesörsselit on mahtavia, ja samaten H.I.T-kerho on nerokas. Hienot arvonimet, ja kuvastuu pienen pojan ajatukset tyttöjä kohtaan. Tykkään eniten niistä sarjakuvista, missä Lassi on monistanut itsensä, ja kopioista tulee pelkkää harmia :D
Lempihahmoni ovat Lassi ja Leevi. Nuo sotasuunnitelmat yms. ovat niin hyviä, miten he laskevat rinnettä alas ja pommittavat Susannaa lumipalloillaa. Proita.
Lumiukot ovat myös hyviä. " Hän tietää, että vihaan tämöistä." tai jotain semmostakin kuuluu Lassin isän suusta, kunLassi on rakentanut pihapolulle kunniaa tekeviä lumiukkoja.
Lassin huomiot ovat teräviä, ja koulussakin tapahtuu aina kaikkea hauskaa. Lassi on omalla tavallaan älykäs, mielikuvituksekas ja ihana lapsi, mutta sitten se toinen puoli...
Ja Lassipallo. Olisi mullakin IRL tommonen peli! Olisi niin ihana. " Kun kosketan sinua lastenvahtilipulla, voin määrätä sinut nukkumaan", tai jtoain, Sanoo Riitta(kohan se oli?)kun pelasi Lassin kanssa Lassipalloa.

Lassit ja Leevit ovat niin parhaita. Minä tykkään tosi paljon.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2010, 09:25:27 »
Suhtaudun Lassiin ja Leeviin kaksijakoisesti. Lukeehan noita, mutta omalta osaltani tämä sarjakuva on kulunut loppuun. Sarjakuvien jutut ja hahmot ovat kyllä mukavia, mutta itsessään "juoni" toistaa itseään. Vaikka tämä sarjakuva antaa paljon ajattelemisen aihetta, en minä siitä välitä niin paljon kuin edellisvuosina.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 06, 2010, 12:28:03 »
Tämä sarjakuva on meidän perheessä suosittu. Joka aamulehdestä tulee luettua. Lassi on vielä niin pieni ja suloinen. Leevi on myöskin korvaamaton pehmolelu. Seikkailut pahvilaatikossa ovat verrattomia. Vanhempien osa tässä sarjakuvassa on hauska. Lassin kommelukset naurattavat aina.
Pidän paljon!

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Helmikuu 06, 2010, 13:20:31 »
Taas löytyi ihan mun aihe!

En muista milloin luin ekan Lassi ja Leevi- sarjiksen, luultavasti neljä tai viisi vuotta sitten. Iskäni suurena sarjakuvan ystäväni käski minun lainata yksi albumi kirjastosta ja minähän lainasin. Ja olin heti myyty! Eka albumi, jonka luin oli muistaakseni Kerran kesäaikaan. Sen jälkeen olen lukenut kaikki albumit monen monta kertaa ja sarjis on lähellä sydäntä edelleen. Lunta ja hirviöitä on mulla omana ja muita olen kirjastosta lainaillut. Meille ei tule lehteä, joten en lue sarjista sieltä. Jotkut stripit sitä paitsi toimivat ikäänkuin jatkotarinana ja siksi niitä ei pakolla tajua ennen kun on lukenut edellisen stripin.

Ihailen Bill Wattersonia suuresti, koska hän on saanut Lassin ppysymään kaikissa sarjiksissa samanlaisena hahmona. Uskomattominta on kuitenkin Wattersonin mielikuvitus. Kaikki sarjikset on niin hauskoja ja oivaltavia (onko se edes sana). Ja kun sanon kaikki, niin tarkoitan kaikki. Huonoja sarjiksia ei juuri löydy. Hienoa on myös Lassin kaksi puolta, jotka usein myös sekoittuvat toisiinsa. Se kaikki säätäminen ja tyhmät kokeet ja kuvittelu ja sitten se puoli, jossa hän miettii oikeasti syvällisiä ja puhuu fiksusti. Ne on saatu toimimaan hyvin samalle hahmolle. Sanoisinko, että Lassi ja Leevi on kaikessa ihmeellisyydessään enemmän kuin sarjakuvaa!

PS. Tykkään eniten niistä stripeistä, joissa Lassi tekee niitä outoja lumiukkoja. :D
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #10 : Heinäkuu 27, 2010, 18:19:50 »
Lassi ja Leevi on aivan mahtava. Jutut jaksavat naurattaa, Lassin mielikuvitus on ihmeellinen. Omasta mielestäni Leevi on sarjakuvissa ihan elävä olento, sillä kuka ne tonnikalapurkit yöllä sitten avaisi. Leeviä vain ei kukaan muu kuin Lassi oikeana näe.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"