Kirjoittaja Aihe: Kissojen valtakunta [Saattaa Spoilata]  (Luettu 2381 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Jisushi

• Ankeuttaja
Kissojen valtakunta [Saattaa Spoilata]
« : Maaliskuu 26, 2008, 19:19:08 »
Halusinpa tämmöisenkin tehdä, kun ei näyttänyt tämmöistä vielä olevan.
Eli tänne kaikkien mielipiteet Kissojen valtakunta animeleffasta, jos olette sen nähneet.

Itse pidin leffasta kovasti, vaikka ei paras Chiblin anime ole. Kissoihin ihastuin elokuvassa heti ja yliluonnollisuus korostui taas hienosti, niin kuin aina chiblin leffoissa. Odotin kuitenkin elokuvalta vähän enemmän, mutta en täysin pettynytkään siihen ollut. Eli voisihan sen uudestaakin katsoa, mikäpäs siinä.

Nyt teidän vuoronne kertoa mitä tykkäsitte. Ja vielä lopuksi että jos oikein muistan, leffa on tullut kerran yle 2 kanavalta suomeksi puhuttuna.

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kissojen valtakunta [Saattaa Spoilata]
« Vastaus #1 : Toukokuu 18, 2008, 13:40:31 »
Minun mielestäni elokuva on aivan ihana.Siinä on söpöjä kisuja ja se on kaiken lisäksi hauska.Kuninkaalla on hauskoja ilmeitä ja ääniä.Elokuva on tehty hyvin!!
Draco dormiens nunquam titillandus

Latu

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2008, 21:46:17 »
Meikäläisestä elokuva oli selvästi huonompaa laatua kuin Chiblin tuotanto yleensä. Jotenkaan ei vain iskenyt.

Tai sitten miun negatiivinen asenne johtui siitä, että kun näin koko elokuvan ensimmäistä kertaa, katsoin sitä vahingossa suomenkielisenä... ne dubit olivat näin suoraan sanottuna huonoja, vaikka makukysymyshän tämäkin on. Teennäiset ääninäyttelijät tekivät koko elokuvasta teennäisen, ja nyt en osaa ajatella sitä muulla tavalla. Vaikka japaniksi katsoisinkin. ,_, nyyh.
   No jaa, mutta kaikki Chiblin leffat on todella hyviä, tämäkin on todella laadukas elokuva joihinkin muihin verrattuna, mutta Chibliltä ei sitä parasta.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Toukokuu 31, 2008, 23:24:05 »
Kissojen valtakunta ei oikein ideana iske minunlaisiini ihmisiin. Kaipaan elokuviin (sekä sarjoihin) jännitystä, huumoria sekä toimintaa. Omistan elokuvan, koska veljeni ja siskoni (5 -ja 9-vuotiaat) tykkäävät katsoa elokuvaa. Ehkä se on tarkoitettukkin näille pienille sisaruksillemme. X) Onhan elokuva paikoin hauskakin, mutta ei ei. :/ Ja tosiaan...verratkaa nyt Totoroa ja Liikkuvaa Linnaa tuohon p*skaan. >:/

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 01, 2008, 19:39:45 »
Olen vähän samaa mieltä Latun kanssa. Kissojen Valtakunta ei tosiaan ole sitä parasta Studio Ghiblin tuotantoa. Piirtotyylistä en oikein osaa olla mitään mieltä - välillä se näytti ihan kivalta, välillä se jotenkin ärsytti minua. Elokuva tuntui etenevän hurjan nopeasti ja loppuvan kuin kesken kaiken. Toki Kissojen Valtakunnassa oli ihan huvittaviakin hahmoja. Minä esimerkiksi repesin täysin kohdassa, jossa kerrottiin "kissasta, joka oli syönyt koko järven kalat". Kissojen kuningas oli vallan hupaisa tapaus. Silti olen sitä mieltä, että tarina olisi voinut olla paljon parempi ja elokuvakin olisi ehkä ollut pitempi, jos tekijät olisivat nähneet enemmän vaivaa sen eteen. On selvää, että esimerkiksi Hayao Miyazakin nerokkaille töille tämä ei vedä mitenkään vertoja.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Elokuu 11, 2008, 17:01:14 »
Kissojen valtakunta ei oikein ideana iske minunlaisiini ihmisiin. Kaipaan elokuviin (sekä sarjoihin) jännitystä, huumoria sekä toimintaa ..... Ja tosiaan...verratkaa nyt Totoroa ja Liikkuvaa Linnaa tuohon p*skaan. >:/

Kissojen valtakunnassako ei ole jännitystä, huumoria ja toimintaa? Mielestäni Jännityksen ja toiminnan osuus on jopa suurempi kuin Totorossa (joka on muuten minunkin mielestäni paljon parempi elokuva kuin kissojen valtakunta). Totoroa ja liikkuvaa linnaa ei voi kuitenkaan tähän elokuvaan missään tapauksessa verrata kissojen valtakuntaan, sillä molemmissa on ollut ohjaajana paljon kokeneempi mies. Totoro on lähinnä kuvaus lapsuudesta siinä missä kissojen valtakunta on seikkailuelokuva, ja liikkuvan linnan budjetti on ollut varmaan "vain" kymmenen kertaa suurempi.

Itse pidän elokuvasta todella paljon, se on juuri sopivan sekava ja katsojan pitää itse pysytellä elokuvan kärryillä. Tarina on aivan ihana ja hahmot myös :). Haru on oikein viehättävä ja paroni samaten. Hyytelökissa on aivan älyttömän hauska ja typerät vitsit jaksavat naurattaa. Kaikki toimii elokuvassa ihan jatkuvasti ja lopetuskohtauksessa on jotain satumaista. Siitä on tosin kaksi vuotta kun elokuvan viimeksi näin, kyllästyin siihen totaallisetsi koska katsoin sen useita kertoja päivässä saadakseni inspiraatiota kuvaamataidon työhöni.

Btw, suomenkielinen DVD on aivan järkyttävä ja dialogia on myös tekstityksessä muutettu liikaa, hyvänä esimerkkinä sanottakoon vaikka se kohtaus, jossa Harun kenkä jumittuu johonkin... Haruhan sanoo "shimatta" joka voidaan näin kirosanoja vältelläkseni kääntää "Ei hemmetti", käännös kuitenkin sanoo "kenkä". Ja kenkähän on japaniksi (tietämäni mukaan) kutsu, joten virhettä ei voi syntyä, vaan käännöstä on sensuroitu mielestäni anteeksiantamattomasti. Dubin ymmärrän mutta en teksititystä :/

Nekonya

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Elokuu 14, 2008, 21:37:22 »
Mun mielest Kissojen Valtakunta oli tosi hyvä elokuva =3!,siinä oli myös hyvä "Loppu" laulu ^.-

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2008, 14:12:59 »
Mikä se kappale muuten oli?

//Leonor muokkasi alleviivauksen, boldauksen ja kursiivin pois.

/affu otti selvää, ja se lopetus biisi on "Kaze Ni Naru" ~Come as the wind
tai jotain o_O
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2011, 11:43:48 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #8 : Tammikuu 19, 2009, 22:24:49 »
Onhan elokuva paikoin hauskakin, mutta ei ei. :/ Ja tosiaan...verratkaa nyt Totoroa ja Liikkuvaa Linnaa tuohon p*skaan. >:/
Jaa-a. Epäilemättä liikkuvan linnan taso roikkuu siinä aikas korkealla Kissojen valtakunnan yläpuolella, mutta henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi Totoro olisi niin paljon parempi kuin Kissojen Valtakunta. Ehkäpä se onkin juuri Gollimin sanoin kuvaus lapsuudesta, mutta tietysti tässä vaiheessa elämää, juuri lapsuuden ohittaneena, ei lapsuudenkuvaukset oikein iske, jos näin vähän arkipsykologisoidaan xD. Minusta Kissojen Valtakunta oli söpö, vaikkakin joistakin kohdista hieman liian koominen, mutta Totoro taas on hieman turhan lapsekas minulle ja vähän liian jee-me-eletään tyyppinen. Oli Totoro kyllä herttaisempi ja jollain tavalla ehkä vähän syvällisempi, mutta silti väittäisin Kissojen Valtakuntaa paremmaksi. Kissat ovat niin kivoja :P

PS. Ja Kissojen Valtakunta oli ällösöpö.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #9 : Tammikuu 19, 2009, 23:26:55 »
Mä näin Kissojen valtakunnan tässä joku aika sitten, kun se tuli telkasta (piti nousta aikaisin katsoamaan, oi voi). En harrasta animea, joten en osaa verrata tätä muihin genren elokuviin tai edes tunnistaa mitään yleisiä animejuttuja. Mä katsoin tätä vain piirrettynä elokuvana.

Olihan tässä paljon kivoja asioita. Paras ehdottomasti oli paljastus ja reagointi siihen, kuinka se pulska valkoinen kissa oli syönyt järvestä kaikki kalat. Oli oikein tehty seinämaalauskin :D :D Juoni eteni ihan ookoosti, vaikkei se mitään suurta vaikutusta kyllä tehnyt, mutta ei se karkottanutkaan. Ja kissat ovat tietysti kivoja myös. Piirtotyyliä mä en osaa kommentoida sen kummemmin, mutta jotkut ulkoiset ratkaisut ärsyttivät. Kissat käyttäytyivät musta liian ihmismäisesti, kävelivät kahdella jalalla, osalla oli vaatteita jne. Eihän tämä ole suinkaan ainoa piirretty, jossa näin on tehty, mutta mä en koskaan ole pitänyt siitä. Vähän jäi harmittamaan lisäksi se, että esim. paroni oli niin klassisen eurooppalaisen tyylinen. Mä odotin itämaisempaa menoa ja se olisi varmaankin ollut jotenkin jännempää vieraudessaan.

Ai niin, oon mä sittenkin nähnyt yhden toisenkin anime-elokuvan, Kikin lähettipalvelun. Siitä mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, se oli oikein hyvä (vaikka oli siinäkin länsimaista menoa :D)
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Mau!
« Vastaus #10 : Tammikuu 24, 2009, 09:46:01 »
 Ostin kissojen valtakunnan alennus korista anntilasta :D Olin tutustunut jo liikkuvaan linnaan joten ajatelin että tämä olisi myös hyvä. Taustat oli maalattu jälleenkerran hienosti ^^ juoni oli hyvä mutta loppu ei minusta ollut tyydyttävä. Vaikka monet miuzagin leffat ovat avoin loppuisia tämän elokuvan lopusta vaan puutui jotain. Pidin myös hahmoista ja kuten aina jokainen hahmo oli mielikuvituksellinen
dataa kotona ja koulussa

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #11 : Heinäkuu 12, 2011, 10:31:48 »
mielestäni kissojen valtakunta on ihana leffa :----) minulla on se omassa hyllyssä ja moneen otteeseen on tultu katottua. lempihahmot ovat ehdottomasti Muta & Toto, tottakai. ♥ ihana anime ja suomalaiset äänet olivat mielestäni onnistuneita
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #12 : Heinäkuu 22, 2011, 00:40:46 »
Ihana elokuva
Yksi lemppari elokuvani. Pidän erityisen paljon kissaparooni Humbert von Gikkengistä. Se on vaan niin aww.
Lempikohtani elokuvassa on kun Hauru ja parooni tanssivat.
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Sethis

• Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletSickle65
« Vastaus #13 : Heinäkuu 22, 2011, 09:07:12 »
Ei ollut kyllä Ghiblin kärkeä. Totoro, Liikkuva Linna ym. päihittää. Piirustusjälki oli tosiaan vähän outo ja jotain jäin vielä kaipaamaan. Muuten kyllä oli ihan hauskoja hahmoja ja voin suositella.
"En minä pelkää Harry", Dumbledore sanoi, ja hänen äänensä oli hivenen vahvempi, vaikka vesi oli niin kylmää. "Olen sinun kanssasi."

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Helmikuu 07, 2012, 10:36:19 »
Tämä on yksi kolmesta suosikki Ghibli-elokuvastani (tämän lisäksi Henkien kätkemä ja Liikkuva linna). Kävin katsomassa tämän elokuvissa ja ostin sen heti, kun se tuli dvd:lle.
Elokuvassa on minusta mielenkiintoinen juoni, mielenkiintoisia hahmoja, hyvää huumoria ja jännitystäkin löytyy. Ja onhan lempieläimeni kissa.

Kävin katsomassa elokuvan dubattuna ja minusta oli hauskasti käytetty japaninkielisiä sanoja. Niitä oli juuri sopivasti, ei yhtään liikaa. Dubbaus on minusta muutenkin onnistunut näissä Ghibilin elokuvissa.