Kirjoittaja Aihe: Kuka on suosikkikelmisi?  (Luettu 32197 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Vs: Kuka on suosikkikelmisi?
« Vastaus #75 : Helmikuu 09, 2011, 22:09:02 »
Sirius on suosikkini kelmini sen kuvan perusteella, jonka kirjoista saa. Hän on cool ja omaperäinen, vitsikäs ja charmikas, sekä omaa mielenkiintoisen historian josta on moneksi. Hän on uskollinen niille joita rakastaa ja taistelisi kuollakseen näiden puolesta. Hän on sympaattinen ja rakastettava hahmo, jollainen jokaisesta hyvästä sarjasta kuuluisikin löytyä. Hän on komea, omistaa synkän huumorintajun ja elää oman pillinsä mukaan viimeiseen asti. Hän on intohimoinen ja palava sieluinen hahmo, jossa on kunnollista ainesta. Hänen suhteensa ovat mielenkiintoisia koko elämänsä mukana. Täydellinen kelmi ja uskomattoman upea, joustava hahmo.

Peterin vielä myöskin mainitsen, vaikka kirjoissa hän onkin pelkkä ällöttävä maan matonen, jonka pelkuruus ja ahneus ovat inhottavaa katseltavaa. Silti minulla on oma versioni Peteristä jota käytän hänestä kirjoittaessani, ja se versio on tullut minulle tärkeäksi. Toisin sanoen, Rowlingin Peter on ällöttävä limainen rotta, mutta omasta Peteristäni sen sijaan pidän ja paljon.

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #76 : Maaliskuu 04, 2011, 00:10:42 »
Suosikkini kelmeistä ovat ehdottomasti Remus sekä Sirius. Minusta heistä ei kerrota tarpeeksi kirjoissa, ja haluaisin tietää enemmän :) (yldepylde) Molemmat mainitsemani ovat mielenkiintoisia persoonia, tai sitten he omaavat persoonan joka vetoaa minuun. Olen lukenut *yskintää* moniakin ficcejä heihin liittyen, olen pitänyt melkein kaikista niistä.
Kelmit ovat kyllä oma ihana osansa Pottereita, joten kyllä he ovat mielestäni kiinnostavia. :)
Mielestäni Rowling olisi saanut kirjoittaa/kertoa heidän aikaansa liittyviä juttuja :( mutta koska niitä ei (tietääkseni) ole, joudun tyytymään siihen mitä kirjat minulle kertovat.
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #77 : Kesäkuu 28, 2011, 21:41:27 »
Olen tykästynyt eniten Kuutamoon:)

Remus on se vähän hiljaisempi ja kiltimpi kuin muut kelmit. Remus on lämmin henkilö muutenkin ja siksi yksi suosikkihenkilöistä:)
Remus on kiltti, mukava ja vaatimaton. Se että Remus on ihmissusi, tekee hänestä erityisen. Vaikka hän onkin kiltti ja pätevä opettaja, niin täydenkuun takia hän ei voi jäädä opettajaksi tylypahkaan. Eikä hän saa töitäkään. Mikä on ihan epäreilua. Sillä Remus on todella lämmin ja ihana henkilö, ja on väärin että häntä vieroksutaan vain sen takia mikä hän on vain täydenkuun aikaan. Remus on ehkä jopa väärin ymmärretty. Aa, kuinka rakastan hänen silmiään :D Minusta oli todella hienoa että Remus löysi Tonksin. Sääli että he molemmat kuolivat. Remuksesta olisi tullut hyvä isä pojalleen.
Ihmissudet kiehtovat minua (sitä ei toki huomaa nimimerkistä) ja oli todella hienoa että Dumbledore otti Remuksen opiskelemaan tylypahkaan.

Sitten toinen suosikeistani on Sirius. Sirius on isähahmo Harrylle, ja tärkeä henkilö tämän elämässä.
Sirius on kiltti, vähän paha suustaan ja uhmakas henkilö. Hän uhmaa vaaraa ja Dumbledoren käskyä ja lopulta se hänen henkensä taikaministeriössä. Harmi kun hä kuoli, sillä hän oli Remukselle ja Harrylle tärkeä ystävä ja kummisetä. Sirius ja James rötöstelivät koulussa, josta en niinkään pitänyt kun he kiusasivat Seveä. Mutta se on surullista kun Sirius sanoi Harrya taistelussa Jamesiksi. Hän kaipaa Jamesia ja näkee tämän Harryssa. Sirius on muutenkin kiva henkilö. Suvun ja Oljon vieroksuma musta lammas.

En taas pidä Jamesista tai Peteristä. (tarvitseeko mainita syytä Peterin suhteen?)
James oli toivoton huomionhakija ja se oli jos totta puhutaan, säälittävää. Mutta onneksi hän ja Sirius kasvoivat huomionkipeydestä yli. James oli ilkeä kun hän kiusasi Seveä. Vihaan Jamesia:/
Kamala pelle.

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #78 : Kesäkuu 28, 2011, 21:59:34 »
Suosikki kelmini on ehdottomasti Remus rakkainpain <3. Suurinpana plussana Remille on se, että tämä on ihmissusi. Jostain syystä ihmissudet ovat kiehtoneet minua ihan pienestä pitäen ja olen aina halunnut olla itsekin sellainen. Myös Remuksen luonne (kiltti, vaatimaton, mukava, ihana yms.) on mieleeni. Remuksen nimi kuulostaa korvissani ihanalta, se saattaa tosin johtua siitä, että pidän kyseisestä hahmosta paljon. No tuskin edes tarvitsee sanoa, että lempi PVS-opettaja sattui olemaan eräs ihmissusi nimeltä Remus John Lupin...

Toisiksi paras kelmi on Sirius. Sirius uppoaa täysin minuun kepposineen ja huumorintajuineen. Plussaa Sirius saa kiehtovasta (vaikkei niinkään mukavasta) suvustaan ja ihanasta nimestään. Erityiset pointsit kyseinen herra saa siitä, että tämä oli valmis tekemään mitä tahansa rakaimpiaan (James, Lily, Remus, Harry) suojellakseen, vaikka sitten kuolemaan tai istumaan 12 vuotta Azkabanissa (vaikkei tämä nyt sinne vapaaehtoisesti mennytkään).

Rowling on kyllä kirjoittanut ihan liian vähän yllä mainitusta kaksikosta. Ja tappoi nämä vielä kaiken kukkuraksi! (Vaikka toisaalta pidän ajatuksesta, että kaikki Kelmit ovat taas yhdessä rajan toisella puolella.) Rowling olisi saanut kyllä Tonksin tappaa, sillä en kyseisestä hahmosta pitänyt sitten lainkaan, eikä tämä mielestäni Remukselle sovikkaan, mutta olisi edes jättänyt Remuksen rauhaan ja antanut tämän kasvattaa poikansa!

Kolmantena tulee James. Ei siksi, että kyseistä hahmoa inhoaisin, mutten vain koskaan oikein pitänyt Jamesin huomionhausta, joka kohdistui juuri aika paljon Lilyyn. Plääh, en sitten yhtään jaksa tajuta, kuinka Lily rakastui itseään ahdistelevaan idiootiin... Noh, James on kuitenkin varustettu hyvällä huumorintajulla, huispaustaidoilla ja kepposilla ja se riittää minulle! ^^ (ja itseasiassa nykyään James on taistelee Siriuksen kanssa 2. paikasta :'>)

Jaa, ei kai minun edes tarvita mainita kuka Kelmeistä jäi viimeiselle sijalle ja mistä johtuen...

~Liv
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2012, 17:09:38 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Zamira

• Valehymy
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostPumpkin31142
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #79 : Kesäkuu 29, 2011, 13:01:59 »
Anturajalka ja Kuutamo, en edes halua ajatella Jamesia tai Peteriä...
En vain yksinkertaisesti osaa valita noiden kahden välillä, molemmat ihania poikia. ♥
Remuksessa varmaan viehättää ihanan luonteen lisäksi tuo ihmissusi, minäkin olen aina ihmissusista tykännyt. (Tai no aina ja aina, mutta kuitenkin. :D) Tykkään hirveästi Remuksen hiljaisesta, lempeästä, ystävällisestä ja ihanasta luonteesta, siitä miten hän on juuri se Kelmien hilaisin ja vaatimattomin, vähemmän itserakkain. Jollain tavalla Remus on mun mielestä myös ihanan salaperäinen, hän ei ehkä ihan kenelle vaan vuodata tunteitaan, vaan miettii niitä enemmän yksin. Hän on enemmän ehkä kuuntelijatyyppiä, kuin sitä puhujaa ja juuri se viehättää - ja hän ehkä enemmän ensin miettii, kuin tekee. Mutta toisaalta Remus on niin uskollinen ystävilleen ja varmaankin myös nautti Kelmien piloista. Yksinkertaisesti vain ihana hahmo, mitä tässä selittelemään, kun te kaikki olette jo puhuneet mun puolesta?
Sirius nyt on vaan... ihana. Ilkikurinen, kepposteleva, komea naistenmies, joka ei kyllä jätä ystäviä/rakkaitaan pulaan, vaan tekee heidän puolestaan lähes mitä vain, kuten Liv (ja varmaan muutkin tässä topassa) jo sanoi. Nuori Sirius on ihanan (ainakin päällisin puolin) huoleton, vaikka onkin kokenut sellaisen lapsuuden. Kaikessa ärsyttävässä vähän liiankin kovassa itsevarmuudessaan tämä hahmo on niin täydellinen, ettei voi oikein mitään sanoa. ♥
Näihin molempiin ihastuin heti Azkabanin vangin luettuani, tylsää, (enemmänkin kuin tylsää, en vain löydä oikeaa sanaa) kun Rowling meni molemmat tapattamaan. Mutta onneksi on aina olemassa ficit, eikä varmaan tarvitsekaan kysyä, mikä on lempiparitukseni - Sirius ja Remus kuuluvat toisilleen, ei vastaväitteitä tähän suuntaan, kiiitos. ♥

Anteeksi, että perustelut jäivät vähälle - teidän muiden Remus/Sirius-kannattajien lukemieni kommenttien jälkeen tuli vaan sellainen olo, että kaikki on jo sanottu, että mitäs minä tässä muka enää voisin lisätä. Luultavasti aika sekava viesti, mutta kai ymmärsitte pointin..?

- Zam

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #80 : Heinäkuu 15, 2011, 23:04:22 »
Sirius Musta ehdottomasti!

Hän on semmoinen joka tykkää ottaa riskejä ja hyvä taikomaan.Se miten hän haluaa pitää/piti Harrysta hyvää huolta.En osaa kunnolla kuvailla.Sirius aina on valmis taistelemaan lähimmäisten puolesta.Vaikka joutuikin istuomaan niin monta vuotta vankina,niin silti hänetä kuoriutui se hellä ihminen,joka haluaa auttaa Harrya ja muita.

Myös se miten Gary Oldman osaa näytellä Siriusta niin se viellä lisäsi sitä miten Siriuksesta tuli minun yksi lempi hahmoistani : )

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #81 : Elokuu 09, 2011, 19:30:49 »
Varmaankin Sirius. Tykkään hänen luonteesta ja varmaan myös ulkonäöstä... Matohäntää/Peteriä vihaan. Kamala petturi! Mutta siis paras on Sirius. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2012, 22:10:08 kirjoittanut Pippuripiru »
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #82 : Elokuu 12, 2011, 17:26:52 »

Suosikkikelmini on ehdottomasti sirus eli anturajalka

He olivat villi parivaljakko joita ei saanut kuriin millään. Jossain kirjassahan heitä kuvattiin Pahemmaksi häirikköpariksi kuin Fred ja George ja että siihen tulokseen pääsee niin tarvitaan jo vähän taitoakin villeyden lisäksi

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #83 : Elokuu 12, 2011, 17:37:09 »
Kyllähän se Sirius on. Rakastuin hahmoon jo ensimmäistä kertaa Azkabanin vankia lukiessani. Vaikka Siriuskin välillä ärsyttää, kun hän ei vain voi uskoa, kun käsketään pysyä piilossa. Noh, sitten kun hän heitti veivinsä itkin melko pitkään. :') Oli vain niin hienoa, miten Harry sai hänestä edes hetkeksi isähahmon/veljen/ystävän.

Harmi vain, ettei Gary Oldman muistuttanut ulkonäöltään millään tavalla sitä Siriusta, jonka itse mielikuvitukseni avulla kehittelin :( Toki hän näytteli todella hyvin, mutta...
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa elephanthouse

• kesän lapso mä oon
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FeatherHallow19419 & QueenRune11201
« Vastaus #84 : Helmikuu 26, 2012, 14:52:54 »
Kirjojen perusteella Sirius on lempikelmini, koska hänellä on ihana luonne. Osaa olla isällinen ja kuitenkin riehua minkä jaksaa. ;D

Kelmi-ficcejä lueskellessa rakastuin Jamesiin <3 Ihana hahmo! Se, miten hän piirittää Lilyä on vaan jotain niin ihanaa!!
Myös Remus karvaisine ongelmineen on lutunen<3 Ihana isähahmo muille kelmeille tarvittaessa. Kaikin tavoin mukava henkilö!
Ficeissä Sirius on hyvä kolmonen! Oikeastaan kaikki kolme kelmiä (nyt unohdan tahallaan petturi Piskulainin -.-) ovat lähes samalla viivalla.<3 Siriuksen luutakomeroreissut kuuluvat tietenkin hyvään kelmi-ficciin. (ei kuitenkaan välttämättömiä ;)) Ficeissä on ihanaa, kun Siriuskin lopulta vakiintuu <3

Peteristä en sano yhtään mitään -.- Vaikka joissakin ficeissä hänkin on mielenkiintoinen persoona.

Eli:
-Kirjojen perusteella:  Sirius
-Ficcejen perusteella:  James

Joka tapauksessa RAKASTAN KELMEJÄ<3
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake
Amin mela lle = Minä rakastan sinua
Ficcifoorumi

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #85 : Helmikuu 26, 2012, 17:39:52 »
Ömm.. Suosikki/suosikit on kylläkin Sirius ja James (Sarvihaara ja Anturajalka). Heistä eniten pidän varsinkin Blackista :)) Varmaan sen vuoksi, että ovat semmoisia oppilaita joita ei voi... pysäyttää? Siriuksessa minua kiehtoo hänen hullu nuoruus/lapsuus. Hänhän vihasi pimeisiin voimiin kietoutunutta perhettään ja osoitti mieltään huoneensa sisustuksella.

Sirius oli sellainen perusvilli ja raisu ja hauska persoona. Häneen tykästyin jo kirjoissa, mutta lisäkuvaa loivat omat mielikuvat ja ficci nimeltään "En minä osaa pukeutua mekkoon", tai joku sellainen.. Ihana ficci oli ;)) Mielestäni olisi ihan kiehtovaa lukea Rowlingin mielikuva tarkemmin kelmien ajalta, mutta en minä sitä suoranaisesti vaadi..

-annipsi-

Poissa Miia

• Vuotislainen
  • =D
« Vastaus #86 : Helmikuu 28, 2012, 13:49:40 »
Kyllähän se Lupin ja Sirius vievät muista voiton. Tykkään myös Jamesista mutta edellä mainitut ovat parhaat. Minusta Kelmien kartta on yksi parhaimmista jutuista Pottereissa, ja se miten he kerran kuussa menivät rääkyvään röttelöön teki minuun vaikutuksen.
"Älä koskaan mene Kiellettyyn Metsään"

Poissa Siihu

• Vuotislainen
« Vastaus #87 : Helmikuu 28, 2012, 19:04:00 »
Lempihahmo on minulla Sirius...
Siriukseen ihastuin jo kirjoissa. Äiti ja muu perhe luihuisia ja pimeyden voimista kiinnostuneita. Paitsi hän, rohkelikko ja Feeniksin killassa. Ihana persoona, huolehtivainen hieman villi ja raju, seikkailun haluinen, mutta sehän sopii Siriukselle...=)
S.Y.L.K.Y.

Poissa Myself

• Vuotislainen
  • Pottermore: NewtHex15734
« Vastaus #88 : Toukokuu 04, 2012, 19:37:02 »
Kyllä se minun lempikelmini taitaa olla Kuutamo, eli Remus.

Kelmejä on tosi hankala laittaa pitämis-järjestykseen, koska mielestäni yksinkertaisesti he kaikki olivat parhaita. Tai, no, Matohännän eli Peterin petoksen jälkeen, hän ei taida päästä tuossa järjestyksessä pitkälle...

Joo, mutta siis ehdottomasti lempparikelmini on Remus. Salaperäinen älykkö. Ihmissuteus on mielenkiintoinen piirre hänessä plus tietysti viisaus. Muutenkin Kuutamohan on kelmeistä aina se, joka vähän pidättelee muita, ja haluaa varmistua, että esim. suunnitelma on aukoton, ennen kuin lähtee mukaan kepposiin. Mielestäni olen siinä suhteessa samanlainen. Minäkin haluan varmistaa asiat aina itse, ennen kuin menen minnekkään. Myös kirjoissa kuvaillut meripihkan väriset silmät eivät todellakaan jätä minua kylmäksi. Oikeastaan perustelu on yllättävän hankalaa. Mutta supistettuna Remus saa minusta ehdottomasti ykkössijan kelmeissä.

Hyvänä kakkosena tulee Sirius alias Anturajalka. Kaikessa yksinkertaisuudessaan: kukapa voisi vastustaa täydellistä naistenmiestä? Myös Siriuksen historia, ja maine sukunsa ainoana "valkoisena lampaana" (jos näin asian voisi ilmaista) ehdottomasti miellyttää.

Kolmantena on sitten James, Sarvihaara. Tottakai hän on tärkeä kelmeissä ja kaikella tavalla ihana hahmo, mutta henkilökohtaisesti ei niin kiinostava kuin kaksi ensimmäistä.

Poissa Fonel

• Vuotislainen
  • Pottermore: ShieldNewt22494
« Vastaus #89 : Toukokuu 04, 2012, 20:20:40 »
Sirius oli ennen ehdottomasti lempikelmini ja suosikkihahmonikin, mutta ajan myötä lempihahmoni vaihtui, mutta Sirius oli edelleen lempikelmini. Pian aloin lueskella ficcejä ja Sirius oli edelleen mahtava mutta ficcien ansiosta (hyi, hyi ei saisi antaa fanitekstien vaikuttaa tähän) Jameskin alkoi vaikuttaa myös kivalta (ja yhdessä ne olivat tietenkin vielä kivempia...).

Nyt on kuitenkin vuoden sisällä tullut luettua kaikki Potterit uudestaan ja kaikki on kääntynyt jotenkin ylösalaisin. Ensinnäkin Jameshan on kirjassa täysi idiootti ja koulukiusaaja, Sirius on Azkabanin jälkeen täysin sietämätön kaikkine mielenoikkuineen ja Remuskin on nössö ja arvaamaton. Peteristä ei periaatteesta edes puhuta, vaikka se saakin vähän mun sympatioista puolelleen. Onkohan ficit sumentaneet ennen mun canonin tajun, kun nyt olen ollut erossa niistä yli viisi vuotta vai onko mielipiteet vaan muuttuneet noin paljon.

Pitää toivoa, että Rowlingilta tulisi Pottermoreen jotain juttua kelmeistä joskus, koska lisätieto kyllä kiinnostaisi vaikka en hahmoista enää oikein pidäkään, harmi kyllä. :/

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #90 : Toukokuu 25, 2012, 21:50:57 »
Hmm. Pidän kaikista kelmeistä hahmoina, mutta jos pitäisi heitä ajatella henkilöinä, vastaan Sirius tai Remus. Molemmat muistuttavat itseäni melkoisesti, ja ainakin osittain siksi pidän heistä niin paljon.

Remus on kaveriporukan 'järjen ääni', hän hillitsee (tai ainakin yrittää hillitä) muita ja huolehtii suunnitelmien aukottomuudesta. Hän on vähän salaperäinen ja mielenkiintoinen. Remus on kärsinyt, hän tietää miltä tuntuu olla yksin jonkun 'ongelman' kanssa, ja siksi hän on nuorena paljon muita kelmejä kypsempi.

Sirius..
Kaikessa yksinkertaisuudessaan: kukapa voisi vastustaa täydellistä naistenmiestä? Myös Siriuksen historia, ja maine sukunsa ainoana "valkoisena lampaana" (jos näin asian voisi ilmaista) ehdottomasti miellyttää.
^ Mielestäni aika hyvin ilmaistu. Sirius on kapinallinen, joka uskalsi hylätä omasta mielestään mädän perheensä ja elää niin, kuin hänestä oli oikein. Pidän myös hänen uskollisuudestaan: hän välittää ystävistään enemmän kuin mistään..
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #91 : Kesäkuu 13, 2012, 19:54:59 »
Kyllä se Remus taitaa vetää pisimmän korren. Tosin, Sirius tulee heti jälkeen. Remus vaan on mielenkiintonen ja tuommoinen porukan lukutoukka, joten samaistuttavissa on, vaikken ole kyllä läheskään yhtä hyvä koulussa :D

Sirius taasen sitten on ollut aina lempihahmoni 3.kirjasta lähtien kun taasen Remukseen tykästyin vasta hieman myöhemmin. Luultavasti Remus nousi sitten ihan Siriusta korkeammalle lukemieni ficcien vuoksi :D ja Siriuksessa kieltämättä ärsyttää se, että hän pitää Harrya Jamesina ja näin. Mutta Remus ja Sirius, siis :DD
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #92 : Kesäkuu 13, 2012, 21:32:20 »
Sirius on minusta aika hieno hahmo. Hänessä on hienoja piirteitä ja vivahteikkuutta vähän joka suuntaan – vaikka hänen toimintansa teini-ikäisenä Jamesin kanssa onkin jokseenkin raivostuttavaa. Kunniamaininta Siriukselle.

Mutta ehdoton suosikkini on Remus. Kypsä ja viisas, mutta kuitenkin realistisella tavalla epätäydellinen hahmo; Remusista löytyy se jääräpäisempikin puoli. Remus on myös äärimmäisen sympaattinen ja pidettävä hahmo. Ihmissusi-ongelman kanssa painiskellut Remus on hieno elämänhalun ja sinnikkyyden symboli. Remus ei ole yhtä räiskyvä kuin Sirius ja James, ei Dumbledoren kaltainen suuruus, jota kaikki ihailevat, eikä Kingsleyn kaltainen "soturi". Remusissa on vähän noita kaikkia, hän on tavallinen, muttei kuitenkaan tavallinen. Remus on mielenkiintoinen ja jollain tapaa samaistuttava, mutta kuitenkin sopivan etäiseksi jäävä hahmo, josta välittää ja josta pitää.

Remusilla on epäilemättä ihmissuteutensa vuoksi myös jonkin verran symbolista arvoa teossarjassa
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2012, 11:24:10 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #93 : Heinäkuu 02, 2012, 21:46:54 »
Minun valintani iki-ihana Sirius Anturajalka Musta!

Usein miten luen kaikki ficcini niin että ne liittyy Kelmeihin. James, Remus ja Peter siinä järjestyksessä tulee Kelmit Siriuksen jälkeen. Sirre on se hauskin, naistennaurattaja ja huelettomin tuosta nelikosta, jota rakstan yli kaiken...
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Kelmi

• Vuotislainen
« Vastaus #94 : Heinäkuu 15, 2012, 22:44:44 »
Minä. :D
No siis jos nyt vakavasti puhutaan, niin Sirius ja Remus ovat aika tasoissa tämän asian suhteen, mutta ehkä se on se Lupin kuitenkin.

Remus oli vaan niin viisas ja empaattinen mies ja varmasti olisi ollut hyvä isä pojalleen. Lupinin kuolema oli melkeinpä aivan yhtä järkyttävää luettavaa kuin Fredin. Rakastan Siriusta, mutta jotenkin tiesin, että hän tulee kuolemaan jossain vaiheessa. Remuksen kuolemaa taas en osannut odottaa.
Hirveää ajatella, että loppujenlopuksi kaikki Kelmit joutuivat kuolemaan jonkun toisen sauvasta.

Eniten inhoan tottakai Peteriä, vaikka jotenkin tunnen häntä kohtaan jonkinlaista empatiaa. Hän oli jotenkin niin haavoittuvainen ja helposti ohjattavissa oleva ihminen.

Jamesistä en vain yksinkertaisesti pidä. Kaikki, mitä hän teki Severukselle... Ärsyttävä henkilö. Myös Harryn sinisilmäisyys häntä kohtaan oli raivostuttavaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2013, 14:28:52 kirjoittanut Kelmi »
“Dark times lie ahead of us and there will be a time when we must choose between what is easy and what is right.”

Poissa Quanie

• vampyyrin ja ihmissuden jälkeläinen
  • Vuotislainen
  • en tunne tapausta, suosittelen ampumista
    • Sunny loves Rainy
« Vastaus #95 : Lokakuu 07, 2012, 18:51:15 »
Kuutamo, Moony, Remus, Lupin, Remus Lupin, ihmissusi.. jne
Miksikä häntä ikinä haluaakaan kutsua?

Remus on yksinkertaisesti paras kaikista Kelmeistä, eikä se asia muutu. Luultavasti heti hänen jälkeensä tulee Sirius, koska tykkään hänen luonteestaan (ja koska Sirius/Remus on ihana paritus :3).

Remus on ihanan viisas ja ystävällinen, mutta se mikä on kai eniten vaikuttanut siihen että pidän hänestä ja muutenkin olisin kiinnostunut tietämään hänestä enemmän on se ihmissusi hommeli (tykkään kaikesta yliluonnollisesta ihan järkyttävästi ja ensimmäisenä ovat heti vampyyrien jälkeen ihmissudet).

James ja Peter taas ovat jotenkin sillaan *ollankohautuksella ohi* tyyppejä varsinkin tuo Peter, koska en oikein pidä hänestä hahmona olleskaan. James taasen on vaan se Harry Potterin isä, joka on Siriuksen "rikoskummani" kaikissa Severukselle tehdyissä jekuissa.

Näin, juurikin näin.
And you can't see, that it's like a disease
It's killing me now, it's so hard to breathe

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #96 : Tammikuu 20, 2013, 00:55:24 »
Ehdottomasti Remus. Remus on mukava, tunnollinen, fiksu ja lojaali ystävilleen. Eli ihan loisto tyyppi.

James ja Sirius ovat liian ylimielisiä mahtailijoita minun makuuni. Peter taas, no en tykkää miten se yrittää ratsastaa sen kavereiden maineella ja kuvitella sillä tavalla itsekin olevansa jotain.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Heinäkuu 12, 2013, 22:45:35 »
Ehdottomasti Kuutamo, eli Remus.
Ainut kelmi josta pidän. Jamesista, Siriuksesta ja Peteristä en tykkää yhtään.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2016, 19:18:34 kirjoittanut Kystisnap »

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #98 : Heinäkuu 12, 2013, 23:21:18 »
Peteriä lukuunottamatta suhteellisen tasaisesti tänne on vastauksia näyttänyt tulleen. Oma suosikkini kelmeistä on ehdottomasti Remus. Häneen pystyn samaistumaan kaikkein eniten ja hän tuntuu kaikkein lämpimimmältä ja ystävällisimmältä kelminelikosta. Siriuksen ja Jamesin nuoruuden aikaista käytöstä en voi suorastaan sietää, ja vaikka Remuskin on tavallaan "hiljaisen hyväksyjän" osassa, eli hän ei sano asiaan yhtään mitään, pidän hänestä paljon enemmän kuin kahdesta edellä mainitusta.

Peteristä nyt on varmaan vähän turha puhuakaan, sillä en usko, että monikaan häntä lempikelmikseen nimeäisi. Hänen puolustuksekseen on kuitenkin mainittava, että hän ei alunalkaenkaan ollut yhtä rohkea kuin muut, ja kenties Voldemortin siipien suojaan karkaaminen tuntui turvalliselta vaihtoehdolta velhosodan keskellä. Lisäksi Peter ei selvästikään kavaltanut ystäviään mielellään, koska Lilyn kirjeessä tämä kertoo Peterin olleen alakuloinen vieraillessaan heidän luonaan. Ehkä häntä pelotti ja hän tiesi, että hänen oli omaksi parhaakseen lopulta kavallettava ystävänsä. En sano, että se olisi millään muotoa ihailtava tai hyväksyttävä ratkaisu, mutta toisaalta ymmärrän häntä. Kukapa ei omaa henkiriepuaan suojelisi.

Poissa Laavalamppu

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #99 : Tammikuu 25, 2014, 19:28:27 »
Lupin on kelmeistä paras, sillä se on jotenkin ihanan kiltti ja fiksu. Eikä se ole ylimielinen. James ja Sirius on liian ylimielisiä. Matohäntä taas ällöttää ihan liikaa. Siriuksesta ois kyllä kiinnostavaa tietää enemmän, koska se on sellasesta perheestä, tai oikeestaan kaikista ois kyllä kiva tietää enemmän. Ja joo ois just kiva jos kelmeistä tulisi oma kirja.
~ Harryhan se siellä lentelee :)