Kirjoittaja Aihe: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]  (Luettu 9783 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #75 : Helmikuu 14, 2010, 14:14:20 »
Ah, tämä elokuva oli aivan ihana. Katsoin sen eilen ikärajasta välittämättä... :] k18... olen kohta 14, mutta ketä haittaa?
Ihanan synkkää ja veristä! Eiii, ei verisyys nyt välttämättä aina ole niin ihanaa, mutta tässä kyllä :']

Koko elokuva oli aivan mahtava, ja kaikki ne laulut jää varmaan loppuelämäksi soimaan päähän.
Tuomari Turpin eli Alan Rickman kuoli kaikista verisimmin, mulle tuli ainaki siinä kohtaa sellanen yhyy-olo, koska en olisi halunnu hänen kuolevan D:

Tämä oli muuten ensimmäinen musikaali, jonka pystyin katsomaan innostuneena, sillä kaikki muut näkemäni musikaalit ovat olleet huonoja. :D *en ole kylläkään katsonut montaakaan musikaalia*
Alan Rickman oli ah-niin-ihana kun hän lauloi <3 ja Helena Bonham Carter myöskin. :]
Mutta, eiköhän tässä ole tämän elokuvan ihkutukset. :D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #76 : Kesäkuu 22, 2010, 01:01:57 »
Muah, pakkohan tänne on tulla hehkuttamaan tätä elokuvaa, ihan äsken loppui se ja pienissä jännittyneissä fiilareissa olen. Ah, ne laulut ja näyttelijät. Loistavaa työtä kerrassaan, tätä elokuvaa en ihan hevillä unohda. Ensimmäinen kauhuleffa oikeastaan minulle ja fiilikset on sen mukaiset. Saa nähdä uskallanko nukkua, varsinkin kun kotona en edes ole. Kätevää, katson kauhuleffaa ensimmäistä kertaa kaverilla. Ei tervettä, ei mitenkään. Varsinkin kun kaveri on kauhuleffojen ystävä... Hiiks, pelottaa.

Mutta joo, tuosta elokuvasta. Olin pelkuri, ja aina kun aavistin tulevan kurkun leikkuu, niin peitin silmäni. Mutta joo, fanitin näyttelijöitä ja lauluja. Voi sitä ihanuutta, kun tunnistin aika monet näyttelijät. Katsomiskokemusta tietysti helpotti se, että juonen olen lukenut aikaisemmin netistä ja tätäkin topaa lueskellut. Olin siis varautunut.
Mutta lauluihin en ollut osannut varautua, tai musiikkiin yleensäkään. Mikään ei olisi voinut yllättää minua suuremmin kuin ne laulut. Nyt päässä soi onnellisesti "These are worst pies in London..." Mahtavaa.

Tarina oli yksinkertainen, mutta loppujen lopuksi nyt saan siitä sitä pohtiessani vaikka mitä irti. Nyt tosin tähän aikaan ei mitään järkevää (*köh* pedofiili-Severus ja Mad Hatter ja Bellatrix kimpassa *köh*) irtoa, katsotaan sitten kun olen sulatellut elokuvaa mökillä...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #77 : Kesäkuu 24, 2010, 00:40:03 »
Njääh, ihan perus elokuva. Ekaksi en ajattelut katsoa ollenkaan, koska luulin että leffa olisi jotenkin pelottava, mutta lopulta uteliaisuus vei voiton koska näyttelijäkaartiin kuului Depp ja Rickman. Laulut oli kyllä tosi hyviä ja jäi soimaan päähän aika kiitettävästi, varsinkin tuo "Worst pies in London". Näyttelijöiden suoritukset oli ihan mahtavia, mutta juoni oli aika lattea. Tosin kyllä se oli kanssa aika surullinen. Jotenkin sekava, täytyi kelata taaksepäin ja pohtia oikeen että miten tämä nyt liittyi tähän yms. Mutta pelottava leffa ei sitten ollutkaan, sillä kyllä tässä iässä osaa jo erottaa mikä näyttää epäaidolta. Mutta ihan kiva kyllä, voisin katsoa uudelleen :)
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #78 : Kesäkuu 30, 2010, 10:40:27 »
Aivan ihastuttava elokuva!
Ensimmäisen kerran katsoin sen kun olin 10-vuotias, tietenkin ilman lupaa. :D
Ensin epäröin, koska elokuvaan oli leimattu k-18 merkki. Ajattelin, että se olisi jotenkin pelottava. Olin kuitenkin väärässä. :) Sweeney todd ei ollut pelottava alkuunkaan, vaikka kauhuelokuvia joskus pelkäänkin. (Eikä se ei edes ole kauhuelokuva, se on trilleri!) Ainoa mikä kuitenkin hieman hätkähdytti siinä iässä, oli  kurkkujen viiltäminen auki.

Alun perin aioin katsoa Sweeney Toddin vain siksi, koska siinä oli Johnny Depp pääosassa. Siihen aikaan nimittäin yritin katsoa kaikki näyttelijn siihen asti ilmestyneet elokuvat. (Tavoite on onnistunut. :D) Sweeney Todd alkoi kuitenkin kiinnostaa jo ihan itsestäänkin.
Katsottuani elokuvan, katsoin sen vielä viisi-kuusi kertaa uudestaan, ennenkuin ostin sen omaksi.

Hieman sitten elokuvasta..
Näyttelijätyö oli uskomattoman hienoa. Ja kuuluuhan näyttelijäkaartiin monia Pottereissakin näytteleviä ihmisiä, mikä oli mukava lisämauste. :)
Elokuva oli visuaalisesti erittäin kaunis, mutta antoi hieman synkähkön kuvan Lontoosta. Mikä oli varmaankin tarkoituskin.
Niin.. ja se laulupuoli. Sekin oli ihan mukiinmenevää. :) Olin yllättynyt, että Johnny Depp osasi sillä tavalla laulaa ja Alan Rickman oli hauskaa kuunneltavaa. ^^
Veri oli oranssia, sitä jäin vähän ihmettelemään.. o__O''

Kaiken kaikkiaan Sweeney Todd on ihana elokuva, vaikka ikäräraja onkin hieman korkea. :)
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #79 : Lokakuu 31, 2010, 22:08:55 »
Juu, minäkin olen tämän leffan nähnyt *köhyksitoistavuotiasköh*, ja olen hurahtanut siihen ihan täysin. :'> Olen varannut kirjastosta jo kyseisen leffan soundtrackin, ja Anttilasta saanut tiedoitteen että huomenna sinne tulee uusi erä Sweeneytä DVD:nä, joista sitten saan sen omaksi. <3

Leffa kuuluu parhaimmistoon. Rakastan lauluja, varsinkin Epiphanya ja Worst pies in London'ia. Itse asiassa se, että leffa on musikaali, yllätti minut positiivisesti kun tätä katsoin. Jo heti alun laivalaulusta (mikäliesenytolikaan) tuli sellainen tunnelma, että tässä on kyseessä surullinen elokuva, mutta kyllähän onnistuin löytämään siitä jotain hauskaakin. Alan Rickman hoilaamassa "Duupaduupaa" parturituolissa sai minut repeämään sisäisesti. x') Kurkkujenviiltokohtaukset eivät olleet edes kovin pelottavia, aika neutraalisti itse asiassa suhtauduin niihin. Kun niistä kerran oli tehty tarkoituksella niin epäaitoja (verikin oli sellaista neonpunaista :'D), niin eivät ne mitenkään järkyttäneet. K-18 -raja tälle leffalle oli kyllä vähän liioittelua.

Puvustus ja maskeeraus on onnistunut tässä leffassa aivan ylitse muiden. Rakastan sitä synkkää tunnelmaa, rakastan niin niitä pukuja. <3 Tykkäsin myös siitä, miten leffassa suhtauduttiin jotenkin kevyesti kuolemaan, ainakin ne pari Toddin kurkunviiltoharjoittelua olivat hauskoja. :D Näyttelijävalinnat saivat minussa ennakkoluulot puhkeamaan ennen kuin tämän elokuvan katsoin, mitä muuta kuin hyvää voi odottaa ohjaaja Tim Burton & Johnny Depp & Helena B-C & Alan Rickman -yhdistelmältä? Jokainen näyttelijöistä eläytyi rooliinsa mahtavan hyvin, rakastin erityisesti Carteria mrs. Lovettin roolissaan, hän toteutti höperöhkön lihapiirasmyyjän vain niin hyvin. :'> Lopusta en vain tykännyt, eieiei! Miksi Sweeney Toddin piti kuolla..? Muista en niin välittänyt, mutta Todd oli niin mahtava hahmo, ei sen olisi pitänyt kuolla. ;__; Olihan se tyylitelty ratkaisu, mutta äääh.

Mutta joo, kannattaa katsoa!

//BTW, uuden Deathly Hallows -elokuvan myötä Sweeney Toddiinkin tulee neljäs Potter-näyttelijä: Anthonyn näyttelijä esittää Pottereissa Grindelwaldia!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2010, 22:22:55 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #80 : Marraskuu 27, 2010, 21:00:04 »
Lainasin Sweeney Toddin kaveriltani viikonlopuksi. Pitipä sitten kattoa samantien kahdesti :D Yleensä musikaalit eivät ole minun mieleeni, mutta tämä kyllä kolahti. En sitten tiedä, oliko syy tarinan, näyttelijöiden vai minkä, mutta olin ihan myyty. Tuli kyllä vähän semmoinen olo, että onko näyttelijät napattu Potter-castingista :DDDD No, eihän se kyllä mikään paha asia olisi ollut :p

Loppu oli kaamean surullinen, en ensin tajunnut, miksi ihmeessä Todd rupeaa nauramaan "hullun naikkosen" lattialla nähdessään. Kesti hetken yhdistää.

Bonham-Carterille sopii hienosti tällaiset hieman "synkemmät" roolit kuten Bellatrix tai mrs. Lovett.
Oli yllättävää kuulla Rickmanin laulavan, eikä se ollut kamalan kuuloistakaan :D

Tykkään tosi paljon elokuvista, jotka sijoittuvat joko ihan johonkin muualle kuin normaaliin elämään/maailmaan tai jotka sijoittuvat vanhemmille ajoille, jolloin puvut olivat erilaisia ja naisten ja miesten roolit kauhean perinteisiä. Wanha aika, siinä on jo itsessään jotain ihmeellistä tunnelmaa.

Mutta mitä ihmettä, tuo leffa k-18? Kyllähän se on aika raakaa, kun kurkkuja aukaistaan surutta, mutta ei todellakaan ollut aidonnäköiseksi tehty ne verenlennot :D Ainut kohta, missä oikeastaan jännäsin, oli se, kun Todd näkee Johannan ja meinaa vähän leikellä tätäkin. Siinä se sitten olikin.

Pieni miinus siitä, että minua rupesi yökättään, ku poika löysi piiraastaan varmaan ja näki ruumiin osia siellä täällä. Yök.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #81 : Joulukuu 06, 2010, 15:24:56 »
En ole kyseistä elokuvaa - valitettavasti - nähnyt, mutta olen sen näinä päivinä päättänyt katsella. Olen spotifystä kuunnellut niitä musiikkeja joita elokuvassa, itse asiassa musikaalissa, on ja kuulostaa ihan mielettömän hyvältä. Äitini on tämän elokuvan katsonut ja sanonut oikein että tuo K18 ikäraja on todella liioittelua.. Myös pari kaveriani on tämän nähnyt ja kehunut ihan hirveästi tätä Johnny Depp, Alan Rickman ja Helena B-C yhdistelmä on kuulemma mitä parahin.

Alan Rickman hoilaamassa "Duupaduupaa" parturituolissa sai minut repeämään sisäisesti. x')

Tuon kohdan taisin muistaakseni youtubesta nähdä kun näitä musiikkeja kuuntelin ja videoita katselin. Nauroin tuolloin kaksin kerroin ja mummikin oli silloin ja kysyi että mikäs siellä noin hauskaa on. Näytin sen sitten mummille ja taisi hänkin revetä pahemman kerran!
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #82 : Joulukuu 06, 2010, 16:13:52 »
Tämä leffa on niin laatukamaa!

Canal+:lla tätä näytettiin (ja näytetään kai yhä) paljon ja aina kun huomasin sen tulevan siellä, niin pakko oli jäädä katselemaan! Koukuttava o______o

Musiikki on ihanaa tässä elokuvassa (ihanaa on kyllä väärä sana, tyrmistyttävä sopisi paremmin mutta se saattaisi antaa väärän kuvan). Musiikki merkitsee minulle elokuvassa paljon, jos musiikki on huonoa, en saa elokuvasta oikein mitään hyvää irti. Laulut, laulut! <3 ne jäävät aina päähän! awwwww....
*putoaa tuolilta muistellessaan lauluja, nousee takaisin ja yrittää koota itsensä*.

Kun näin canalilla pätkän elokuvasta, ajattelin ensin että 'joo, tää on tällaista verellä mässäilyä, ei kiinnosta', mutta sitten vilkaisin ohjaajan ja näyttelijöiden nimiä ja jäinkin katsomaan elokuvan loppuun. Sitten meninkin telkku.comiin katsomaan, koska leffa tulisi uudestaan jotta näkisin se alusta!

Parhaat näyttelijät ja paras tuottaja eivät pettäneet tälläkään kertaa!
Synkkä tunnelma ja loppu olivat mieleeni jostain syystä, olenkohan kyllästynyt onnellisiin loppuihin?
Minustakin ikäraja on melko liioiteltu, aloin nauramaan epäaidolle verelle yhdessä kohtaa. Äiti, jota pyysin katsomaan leffan, oli kuitenkin järkyttynyt ja näki varmaan koko viikon painajaisia! Äiti ei kestä verta o____o.

Tuntuu siltä, ettei kommenttini ole kovin järkevä tai tarpeellinen. Höh, täytyy alkaa tsemppaamaan. Mutta hyvä elokuva, suosittelen!
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #83 : Helmikuu 23, 2012, 23:13:13 »
Tim Burton + Johnny Depp + Helena Bonham Carter + Alan Rickman = <3

Taattua Burtonia! So cool! Ja spoilailen muuten!
Kröhöm. Ehkä hehkutus loppuu tähän 8D mutta niin. Johnny Depp nyt kun on hieno näyttelijä, niin pakko tämäkin oli katsastaa. Joskus taidettiin tämän ilmestymisvuonna (ikää ~ 12vee..) hehkuttaa kaverin kanssa, et jeejee uus Johnny-elokuva, ja mikä pettymys olikaan kun ikäraja oli 18. Mikä kyllä sinänsä on aika korkealla, vaikka veri nyt tahtoo pikkasen roiskuakin. Vaikka veri olikin feikinnäköistä. Anygays, asiaan. Ja hyvin Depp kyllä tässäkin elokuvassa näyttelee. Se sopiva outous ja hieno lauluääni on kuin luotu leffaan, ja Depp todellakin lunastaa paikkansa näyttelijänlahjojensa takia (tuskin kukaan edes uskaltaa ääneen sanoa, että se olisi Sweeney Toddissa vain siksi että on burtonin luottonäyttelijä xD) Muu näyttelijäkaarti oli myös upea, yllättävän hyväksi paljastui Anthony (Alan Rickman nyt tietenkin oli aivan omaa luokkaansa jälleen... 8D)

Hmn juoni oli mielestäni enemmänkin surullinen kuin pelottava. Vaikka se veri lentääkin seinälle oikeen urakalla, niin niin... pelottavammaksi koin itse Sweeney Toddin. Se kostonhimon määrä... se syö miestä! :D Kun katsoin ensimmäistä kertaa, pelkäsin ainoastaan sitä, että kohta se listii sen pikkupojan ja seuraavaksi koiran ja mitä nyt selitän. Joo. Tiivistettynä juonesta sen verran, että mun teki mieli kieriä maassa ja itkeä sen epäoikeudenmukaisuuden takia. Epätoivon syövereihin mut viimeistään syöksi aivan viimeiset kohtaukset, joissa selviää, että Sweeneyn vaimo onkin hengissä, tai siis oli. Nyyh.

Laulut ovat kivoja nekin, lempikohtani koko leffassa onkin, kun Sweeney laulaa partaveitsilleen ja Mrs. Lovett sitten siinä vieressä yrittää lemmekkäästi laulella Sweeneylle who doesn't give a fuck.. :D
Ja mitäs piti vielä sanoa. Rakastan leffan synkkyyttä, joka on äärimmäisen kiehtovaa. Kaikkien hahmojen vaatteet, nomnom (tahdon Lovettin vaatteet omaan vaatekaappiini<3)
Joten suosittelen :3
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #84 : Elokuu 10, 2012, 17:05:42 »
Yamanekon mainittua Telkku.com - ja itse tässä Epiphanya kuunnellessani, we all deserve to die - teki mieli vaan testata josko Sweeny tulisi telkkarista, ihan sattumalta. En pitänyt mitään suurempia odotuksia yllä, itse näin leffan ekan kerran kaverillani maaliskuun lopulla enkä silloinkaan kokonaan, ja onhan tää nyt jo viisi vuotta vanha leffa köh, potterit esim. pääsiäisenä ja jouluna, köhköh eikä nyt yhtä suosittu kuin juurikin Potterit.

Voitte uskoa miten yllättynyt olin, kun yksi tulos ilmestyi! Sweeney Todd tulee ihan tässä kuussa MTV3'tla, torstaina 23.8. klo 23:05. Pariin kertaan piti varmistaa että vuosiluku on ihan oikea, ja ettei päivämäärä ole jo mennyt, niin yllättynyt olin :D Mutta virittäkääpä televisionne tuolloin oikealle kanavalle oikeaan aikaan, itse ainakin olen katsomassa köh, neljä vuotta alaikäisenä, köh, muita? :D

/ Epäuskoisille vielä linkki itse aiheeseen.
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #85 : Elokuu 10, 2012, 19:03:35 »
Voitte uskoa miten yllättynyt olin, kun yksi tulos ilmestyi! Sweeney Todd tulee ihan tässä kuussa MTV3'tla, torstaina 23.8. klo 23:05. Pariin kertaan piti varmistaa että vuosiluku on ihan oikea, ja ettei päivämäärä ole jo mennyt, niin yllättynyt olin :D Mutta virittäkääpä televisionne tuolloin oikealle kanavalle oikeaan aikaan, itse ainakin olen katsomassa köh, neljä vuotta alaikäisenä, köh, muita? :D

/ Epäuskoisille vielä linkki itse aiheeseen.
No mä ainakin katon :D (tai jos en niin ainakin tallennan) köh, kolme vuotta alaikäisenä, köh.

Oon aatellu kattoo tän leffan jo piiitkän aikaa, mutta ei oo tullu katottuu. Nyt sit vihdoin pääsee näkemään tän.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."