Kirjoittaja Aihe: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]  (Luettu 9765 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #50 : Marraskuu 04, 2008, 11:07:20 »
No kylläpäs tuosta yhdestä lauseesta hirveä haloo nousikin.
Vaikka pidänkin Burtonin tyylistä, mieshän on nero, loppu ei minun aivoille natsannut kun ensimmäisen kerran leffan katsoin SILLÄ en ole katsonut elokuvan kuin yhden kerran , koska levy lähti sen jälkeen sukulaisia kiertämään.
Pidän siitä, että jos tappoja leffassa on, niin ne tehdään oikeannäköisiksi. Nyt en kritisoi tyyliä ja sitä, miten murhat tehtiin, ne olivat oikein hyviä. Vaan se veri, joka näytti juuri siltä että jostain katkaistiin muoviputkin ja liitettiin muka kaulavaltimoksi.
Lopussa jokainen depasi, vaimo oli elossa, mutta kuoli sitten, Helena heitettiin uuniin jne jne. Olen katsellut viime aikoina hyvinkin eri tasoisia leffoja ja tämä nyt sattuu olemaan mielipiteeni.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Marraskuu 04, 2008, 20:01:16 »
No kylläpäs tuosta yhdestä lauseesta hirveä haloo nousikin.

En sanoisi halooksi. Asia vain ikävä kyllä on niin, että aina on eriäviä mielipiteitä ja niitä, jotka haluavat keskustella niistä. Jos ei halua omia mielipiteitään kyseenalaistettavaksi, ei ehkä kannata ilmaistakaan niitä.

Lainaus
Vaikka pidänkin Burtonin tyylistä, mieshän on nero, loppu ei minun aivoille natsannut kun ensimmäisen kerran leffan katsoin SILLÄ en ole katsonut elokuvan kuin yhden kerran , koska levy lähti sen jälkeen sukulaisia kiertämään.

Katso ihmeessä uudestaan. Saattaa aueta ihan uudella tavalla.

Lainaus
Pidän siitä, että jos tappoja leffassa on, niin ne tehdään oikeannäköisiksi. Nyt en kritisoi tyyliä ja sitä, miten murhat tehtiin, ne olivat oikein hyviä. Vaan se veri, joka näytti juuri siltä että jostain katkaistiin muoviputkin ja liitettiin muka kaulavaltimoksi.

Ihan silkasta mielenkiinnosta (ja ilkeydestä, heh) - oletko nähnyt, kun ihminen tapetaan?

Burton ei hae elokuvissaan suurta ja mahtavaa realismia. Hän kertoo tarinoita omalla tavallaan ja kyllä se minun mielestäni näkyy hänen muistakin elokuvistaan. Burton liioittelee joitakin asioita, ja Sweeney Toddissa se oli muun muassa veri, ja minusta se sopii elokuvaan vallan mainiosti. No juu, joku tykkää realismista ja joku taas ei, mutta minä ainakin yhdistän Burtonin elokuviin juuri sen kokeilevuuden ja tiukan realismin kahleista irrottautumisen.

Lainaus
Lopussa jokainen depasi, vaimo oli elossa, mutta kuoli sitten, Helena heitettiin uuniin jne jne.

Mikä tässä lopussa sitten oli "epäjärjellistä"? Se ei aukene minulle viestistäsi.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #52 : Marraskuu 07, 2008, 20:02:38 »
Lainaus

Ihan silkasta mielenkiinnosta (ja ilkeydestä, heh) - oletko nähnyt, kun ihminen tapetaan?

Burton ei hae elokuvissaan suurta ja mahtavaa realismia. Hän kertoo tarinoita omalla tavallaan ja kyllä se minun mielestäni näkyy hänen muistakin elokuvistaan. Burton liioittelee joitakin asioita, ja Sweeney Toddissa se oli muun muassa veri, ja minusta se sopii elokuvaan vallan mainiosti. No juu, joku tykkää realismista ja joku taas ei, mutta minä ainakin yhdistän Burtonin elokuviin juuri sen kokeilevuuden ja tiukan realismin kahleista irrottautumisen.

Sitä paitsi epäaitous osoitti ainoastaan loistavaa tilannetajua. Elokuvassahan näemme joukon ihmisiä, jotka ovat ensisijaisesti näyttelijöitä eivätkä laulajia, hengailevat harmailla Lontoon kaduilla, joissa ilmeisesti ei tuohon aikaan ollut valoisaa ikinä (hehheh), ja hoilaamassa sydämensä kyllyydestä. Koko hommahan olisi hajonnut käsiin, jos siihen olisi lisätty ryppyotsaisesti aidonnäköistä verta ja uskottavia tappokohtauksia. En nyt ole aivan varma välittykö ajatukseni kenellekään muulle, mutta tavallaan jokaisella elokuvaan littyvällä osa-alueella on hieman koputettu kepillä jäätä ja se juuri tekee tästä elokuvasta loistavan - varman päälle pelaamalla koko pätkä olisi ollut varmaan yksi iso vitsi. En puhu nyt mitään Burtonin oletetusta neroudesta tai tyylistä vaan siitä, että yksinkertaisesti siitä, että veri ei missään nimessä olisi edes saanut olla aidonnäköistä.

Sitä paitsi tulee mukavan teatterimainen ja kotikutoinen tunnelma, kun erikoistehosteita on säästelty. Jep. Jos haluaa nähdä toisen tyylistä tappamista suosittelen katsomaan seuraavaksi Texasin moottorisahamurhaajan, jota on tosiaan ole itse nähnyt, mutta luulen, että se sopii niille, jotka eivät tykkää verestä, joka on kuin vedellä laimennettu ketsuppia.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Marraskuu 08, 2008, 12:24:05 »
Liberty tiivisti ajatukseni paremmin kuin olisin itse pystynyt. Jotakuinkin tuota minäkin tarkoitin - elokuva ei lähtökohdiltaankaan ole realismin riemuvoitto, jos yhtään pitää silmiään auki ja seuraa, mitä siinä tapahtuu ja miltä miljöö ylipäätään näyttää. Kuten Liberty sanoi, realismiin pyrkivä tappo ja veri olisivat riidelleet elokuvan yleisilmettä vastaan. Tietysti jos siitä ei tykkää, niin sitten ei vain tykkää, ja sillä siisti.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Marraskuu 08, 2008, 14:09:57 »
Niin, itse luulen samaa. Mutta Suomen ikäraja on kyllä kohtuuttoman suuri, en minäkään tästä häivy ketään lahtaamaan, vaikka elokuvan katsoinkin.

Olen osittain samaa mieltä. Ainakin alussa, kun Todd ei ollut vetänyt kenenkään kurkkua auki, mietiskelin, että mikä tässä elokuvassa tekee K-18-rajoituksen saavan. Loppua kohden olin kuitenkin kahden vaiheilla: joko tämä oli K-15 kamaa tai sitten ikäraja tosiaan oli aiheellinen. Olen kyllä sitä mieltä, että paljon raaempiakin elokuvia on pelkällä K-15:lla.

Mutta nyt itse leffaan. Tiesin toki, että kyseessä oli osittain musikaali-tyyppinen leffa, mutta silti ne laulukohdat alkoivat välillä kyrpimään. Lähinnä siksi, että jotkut niistä olivat hieman pitkästyttäviä ja toistivat samaa. Kuitenkaan ne eivät varsinaisesti huonontaneet leffaa, tekivät siitä vain hyvin erikoisen. Juuri Burtonin ja Deppin tyylinen leffa, se on silkkaa totta. Luulen kuitenkin ja olen melko varma, että jos leffa ei olisi Burtonin eikä pääroolissa olisi Deppiä, leffa ei olisi saavuttanut juuri lainkaan suosiota.
  Leffassa oli niin hyvää sekä huonoa. Näyttelijäsuoritukset olivat mahtavia samoin kuin niitä kantavat nimetkin. Vaikka leffan idea ja juoni olisivat kuinka huonoja tahansa, Deppillä on erikoinen tapa pelastaa kaikki. En kuitenkaan ole minkäänmoinen Depp-fani, mutta toki minun täytynee myöntää, että hänessä on tyyliä, tekipä hän sitten mitä tahansa.
Koska en ollut perehtynyt leffaan sen koommin ennen virallista katsomista, minua nauratti huomatessani, kuinka moni Potter-tähti on päässyt mukaan leffaan. Tokipa se on melko luonnollista - leffa oli täynnä tunnettuja näyttelijöitä ja leffa kun kuvaa elämää Lontoossa, on olennaista ottaa mukaan englantilaisia näyttelijöitä. Täytyy muuten näin sivumennen sanoen kehua Deppin brittiaksenttia!

Depp-Carter-yhdistelmä toimi loistavasti. Samoin Rickman veti hyvin homman kasaan, samoin kuin moni muu. Puvustus ja lavastus olivat upeita - juuri niin erikoisia ja hämyisiä kuin Burtonin leffalta voi odotaakin. Tietty lapsenmielisyys leffassa veti hieman todellista kauhun tuntoa pois leffasta, mutta toisaalta, eipä pieni epätodellisuus ja fiktio haittane mitään. Ei tällaisessa leffassa, jota ei sellaiseksi ole tarkoitetukaan.

Eli näin tiivistettynä: hyvä pakkaus kauhua, fiktiota, musikaalia ja loistokkaita näyttelijöitä.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #55 : Marraskuu 08, 2008, 22:58:43 »
Pirates of the Caribbeanit katsottuani olin ruvennut jostain kumman syystä inhoamaan herra Deppiskää, mutta Sweeneyhyn tutustuttuani ja ehkäpä hivenen järkevöidyttyäni, minun on ollut pakko myöntää, että Depp näyttelee sangen tyylikkäästi. Tai siis, en tajua miksi joskus inhosin Deppiskää niin syvästi. No jaa.

Rakastan elokuvan lauluja aivan kamalasti! Helenalla on mielestäni tosi mahtava lauluääni, ja By the Sea on lempilauluni elokuvalta, ounastelisin. Tahtoisin kovasti elokuvan dvd:lle, niin pääsisin katselemaan sitä videotykiltä. Toisaalta, saatan ostaa leffan soundtrackin, jotta saisin siirrettyä laulut soittimelle, mutta en sitten tiedä viitsinkö molempia hankkia. Rahatilanne on vähän uh ja ah, mutta onhan joulu tulossa. Jee.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Dahlia

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Tammikuu 05, 2009, 23:31:08 »
Minusta sweeney todd oli ihan mukavaa vaihtelua. Se oli mukavan erillainen ja ihan kiva raikas tuulahdus. Elokuvana se oli... ihan hyvä. Ei mitään sen enempää tai vähempää...
Elokuvassa oli mukana sen verran monta suurta ja tunnettua nimeä, että se nosti odotukset melko korkealle mikä taas johtaa siihen että niitä on yhä vaikeampi täyttää, mikä puolestaan johti siihen että osa pettyi raa'asti. Vähän näin kävi itselleni ainakin. Kun oli aikansa odotellut nemnoimaista leffaa ja jonkin verran odotuksia oli syntynyt nii vähän jäi laimea olo sitten jälkeenpäin.
mutta toisella katselukerralla kaikki olikin jo mukavampaa. kun tiesi vähän mitä odottaa, ja oli valmistautunut synkkään värimaailmaan, niin pystyi ottamaan kaiken paljon rennommin vastaan :)

tällaista tälläkertaa :))

deadpromises

• Ankeuttaja
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2009, 00:10:16 »
Vaikka tämä näyttääkin olevan K18, on minusta tuo veret sun muut niin epäuskottavia koko elokuvassa, ettei tämä ole ollenkaan pelottava vaan lähinnä huvittava elokuva. Itseäni alkaa vain hulluna hihityttämään, kun mietinkin koko leffaa! Kyllähän siinä välillä niskat vähän inhottavasti rusahtelivat, mutta se nyt on pientä. Itse asiassa jos Sweeney Todd ei olisi musikaali, niin koko elokuva pissisi ja pahasti, sillä se musiikki on se, millä tämä elokuva porskuttaa eteenpäin. Ja onnistuu se välillä olemaan aika hauskakin.

Minuakin alkoi naurattamaan jossain vaiheessa elokuvaa, ja verikään ei herättänyt mitään inhon tunteita. Se oli jotenkin oranssia jos oikein muistan, ei todellakaan veren näköistä.

Joka tapauksessa pidin elokuvasta. Juoni oli ihan kiva, ja tietty synkkyys elokuvan alusta loppuun säilyi. Jos vain veri olisi ollut oikeamman näköistä, elokuva olisi voinut ansaita todella, todella hyvät pisteet itseltäni, asteikkona 4-10. Nyt se saisi ehkä kasin.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street
« Vastaus #58 : Tammikuu 06, 2009, 20:26:12 »
Minuakin alkoi naurattamaan jossain vaiheessa elokuvaa, ja verikään ei herättänyt mitään inhon tunteita. Se oli jotenkin oranssia jos oikein muistan, ei todellakaan veren näköistä.

Joka tapauksessa pidin elokuvasta. Juoni oli ihan kiva, ja tietty synkkyys elokuvan alusta loppuun säilyi. Jos vain veri olisi ollut oikeamman näköistä, elokuva olisi voinut ansaita todella, todella hyvät pisteet itseltäni, asteikkona 4-10. Nyt se saisi ehkä kasin.

Kukaan ei ole minulle vielä tyydyttävästi kyennyt vastaamaan, miksi se veri häiritsee niin paljon. Kuten aikaisemmissa viesteissäni olen vaahdonnut, Sweeney Toddin yleisilme on epäaidohko ja sitä hallitsee värimaailma, jota ei aidossa ympäristössä näe. Ylipäätään elokuvaa leimaa tietty irtiotto realismista. Miksi sitten jonkin yksityiskohdan (ts. veren) pitää näyttää niin oikealta, kun ei muukaan elokuva pyri realismiin? Aidonnäköistä verta näkee ihan riittävästi toimintarainoissa, joita meille tuotetaan rapakon takaa. Sweeney Toddin (tai Burtonin leffojen) pointti ei ole siinä, että se näyttää aidolta.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #59 : Tammikuu 17, 2009, 15:19:53 »
Kyllä kieltämättä harmitti, kun Sweeney Toddin ikäraja kerrottiin: jälleen yksi kerta kun missasin Burtonin leffan valkokankaalla, tällä kertaa ikä ei riittänyt. Hyvää kannatti kuitenkin odottaa, lainasin leffan kaveriltani eilen ja olen jo nyt nähnyt sen kahdesti. Päätelkääs siitä jo jotain ;)

Burton-elokuva, joka on musikaali kuulosti jo aika hyvältä, mutta näin makoisaa leffaelämystä osasinkin vähän odotella. Herran elokuvat kun ovat iskeneet aina kunnolla ja niitä on nautinto katsella, eikä Sweeney todellakaan ollut poikkeus. Burton + Depp-yhdistelmä on aika kova, ja kun joukossa on muitakin osaavia näyttelijöitä ei voi kuin hymistellä tyytyväisenä. Kaikkien laulutaidoista olin vaikuttunut, sopivan rosoista ja karheaa. Eikä Johannaa näytelleen tytön ääni minua häirinnyt, vaikka erosinkin muista. Se vain sopi hahmolle ja kuulosti korviini ihan hyvältä. Tosin enemmän pidin juurikin noista karheammista laulusuorituksista. Erityisesti Johnnyn ja Helenan laulut olivat hyviä. Laulut eivät kyllä varsinaisesti tuntuneet aivan perinteisltä musikaali-numeroilta, mutta toimivia ne olivat silti.

Elokuvasta noin yleensä on sanottava, että kaikki tuntui olevan kohdallaan. Vaikka kieltämättä tarina oli aika paha (tyyppi tappaa ihmisiä, joista tehdään sitten piirakkaa), tunnelma oli kohdillaan ja huumoriakin löytyi, onneksi. Pirellin hahmo oli aivan törkeän huvittava, Depp ja Rickman laulamassa kauniista naisista, kissapiirakka... :D Hyvä tasapaino synkkyyden ja huumorin välillä, vaika ensiksi mainittua olikin enemmän. Loppukin veti surulliseksi, vaikka Todd ja muut saivatkin ansionsa mukaan.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #60 : Helmikuu 25, 2009, 18:45:45 »
Minä en pitänyt tuosta elokuvasta mitenkään erityisemmin. Katsoin sen vain ja ainoastaan Alan Rickmanin takia, eli ennakko-odotuksia tai -tietoja ei ollut. Siksi järkytys oli valtaisa, kun leffan henkilöt alkoivatkin luikautella lauluja laulujen perään. Tämä asia alkoi kyrsiä heti alussa, sillä vain muutamat kipaleet veivät juonta eteenpäin oikein kunnolla. Tarkoitan, että useimmiten saman asian olisi voinut sanoa yhdellä repliikillä - ei siitä olisi kokonaista laulua tarvinnut vääntää! Alkoi tylsistyttää... Sellaisiahan kaikki musikaalit ovat, mutta tässä tapauksessa nuo biisit eivät edes olleet mitenkään erityisen hyviä. Välillä tuntui siltä kuin koko ajan olisi ollut kyseessä sama kappale. Onneksi Rickman ja Depp sentään lauloivat osuutensa hyvin; Rickmanilla on todella hyvä ääni ja Deppilläkin tavallaan ihan hyvä.

Juonellisesti ja erikoistehosteiltaan tämä oli tarkoituksellisen epäuskottava elokuva. Mikäs siinä. Itse pidän enemmän realistisesta tyylistä, mutta voihan tämäntyyppistäkin kamaa katsella aina välillä. Huono puoli oli se, että epäuskottavuus söi pelottavuuden pois, jolloin jäljelle jäi vain hienoinen oksettavuus. Ihmisiltä viillettiin kurkut auki, he tippuivat niskoilleen, joutuivat lihamyllyyn ja syötäväksi. Se ei ehkä ollut pelottavaa, mutta inhottavaa kylläkin. Mitä arvoa on elokuvalla, joka ei aiheuta muuta kuin pahan olon?

Juoni toisti itseään ja pahasti. Varsinkin nuo tapot alkoivat kyllästyttää loppua kohden. Huoh. Muutenkaan tämä ei tarjonnut mitään erityisen mielenkiintoisia tai jännittäviä juonenkäänteitä, ellei loppuhuipennusta oteta lukuun.

Huumoria en löytänyt hirveästi. Ehkä olen huumoritajuton kuivis. Toddin ja Lovettin liioitellun vaisu suudelma oli kyllä aika hauska.

Ainoa tosi hyvä puoli olivat jotkut näyttelijät. Rickman esiintyi harmiteltavan harvoissa kohtauksissa, mutta vastapainoksi hänen esittämänsä tunnearsenaali oli suhteellisen monipuolinen; pahastumista, suuttumista, ilahtumista, kiinnostumista, hämmästymistä ja tietenkin sitä hyytävää uhkaavuutta, jossa hän on niin poikkeuksellisen taitava. Lempparikohtaukseni oli se, missä Ricksu esitti sulavan liukumisen sävyisästä kohteliaisuudesta uhkaavuuden kautta vihaan. Mielestäni rooli ei muutenkaan ollut vaisusti näytelty (kuten joku sanoi), sillä tällä kertaa Rickmanin tuskin oli tarkoituskaan olla suuri pahis. Tokihan hahmo oli moraaliton ja kylmä, muttei mikään murhaaja tai rikollinen.

Johnny Deep oli hyvä, tosi hyvä. En ole tainnut aiemmin nähdäkään hänen leffojaan (katson niin vähän elokuvia), joten yllätyin positiivisesti. Hän oli täydellisen katkera, hullu ja elämäänsä kyllästynyt. Myös Timothy Spall yllätti minut myönteisesti, sillä Pottereissa hän ei ole tehnyt muuta kuin ylinäytellyt. Tässä hänen ilmeensä olivat hyvin aitoja. Bonham Carterissakaan ei ollut mitään valittamista. Juu, näyttelijävalintojen osalta tämä oli onnistunut elokuva.

Antaisin leffalle about kaksi tähteä, ehkä jopa kaksi ja puoli. Näyttelijöiden lisäksi taustamusat olivat ihan onnistuneita. Loppuratkaisu oli... koskettava. Eli eihän tämä aivan paska ollut.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2009, 18:50:46 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #61 : Helmikuu 27, 2009, 17:02:34 »
Minä en todellakaan odottanut itse elokuvalta paljoa mitään, mutta koska Johnny Depp oli siinä, se oli pakko ostaa omaksi. Yllätyin Johnnyn hyvästä lauluäänestä, ja muidenkin näyttelijöiden hyvistä suorituksista. Helena Bonham-Carter esitti osansa todella mallikkaasti ja elokuvan juoni oli yllättävän hyvä! :D Lopputuloksestakin pidin, eikä se ollut niinkään helposti ennalta-arvattavissa.

Elokuva kiinnosti osaltaan myös Alan Rickmanin takia, ja hänenkin lauluäänestään yllätyin - posiitivisesti! :D Sweeneyn meikki oli ehkä hiukkasen liioiteltu, tosin niin varmaan oli tarkoituskin. Helenan ulkoasu (en millään saa juuri nyt päähäni sen roolihahmon nimeä) oli taas todella upeasti toteutettu ja hän näytti juuri sopivan sekopäiseltä ja hullulta rooliinsa ;D

Se, että verta lensi kymmenen litraa jokaisesta uhrista, oli aika epärealistista, mutta se sopi tähän elokuvaan hyvin, eikä oikeastaan ensimmäisten kurkunleikkausten jälkeen häirinnyt paljoa yhtään. Jähmetyin aina vain katselemaan Johnnya, enkä paljoa kiinnitänyt huomiota muuhun. x)

En osaa sitten yhtään yhtyä tuohon Kuupposen päivän viestiin (jota tässä vähän lueskelin läpi), mutta ymmärrän kyllä täysin hänenkin kantansa.
Minä antaisin elokuvalle kyllä ehdottomat neljä tähteä, mutta minä olenkin Johnnyn takia hiukan puolueellinen x)

Katsomisen arvoinen pätkä. ;)

-Z
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #62 : Heinäkuu 13, 2009, 18:28:57 »
Minua ärsytti ihan hemmetisti kun sain tietää että tämä on K-18. Olin ihan innoissani kun näin Suosikissa pienen vinkkauksen tulevasta elokuvasta ja odotin suuresti että se tulisi elokuviin, mutta padam, ikä ei ihan riittänyt.
Kuitenkin, nyt olen tämän nähnyt ja kyllä se tuonne lempielokuvien joukkoon pääsee. Juoni on kyllä ihan hullu, mutta ehkä juuri sen takia pidän siitä. Siinä lopussa tuli sellainen GO TOBY!!!1-olo.
Pidän tästä myös ihan laulujen takia.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #63 : Elokuu 22, 2009, 20:39:56 »
Lainaus käyttäjältä: Kuupposen päivä
Huumoria en löytänyt hirveästi. Ehkä olen huumoritajuton kuivis. Toddin ja Lovettin liioitellun vaisu suudelma oli kyllä aika hauska.
En usko, että olet huumorintajuton, vaikka itse löysinkin huumoria lähes kaikesta, etenkin laulujen sanoista. Musta huumori ei vain iske kaikkiin.

Sweeney Todd on lempielokuvani nro 1. Jaksan katsoa sen aina uudelleen ja uudelleen. Miksi?
Rakastan sen musiikkia. Sävelmät ovat tarttuvia ja viehättäviä. Elokuvan puvustus on vertaansa vailla. Saatan tosin olla hieman puolueellinen, sillä itsekin otan pukeutumiseeni runsaasti vaikutteita 1800-luvun Englannista. Olen hulluna mustaan ja kieroon huumoriin, nauroin aivan vääränä koko elokuvan alun. Käsikirjoitus oli loistava, ja pidin laulujen sanoituksista. Turha kai mainitakaan, että soundtrack on pyörinyt sen verran paljon, että osaan luritukset ulkoa. Pisteenä i:n päälle lempiohjaajani, Tim Burton, ja näyttelijätkin ehdotonta ykköskaartia, erityisesti suosikkini Helena Bonham Carter (♥), Johnny Depp ja Alan Rickman. Niin, ja se brittiaksentti saa minut ekstaasiin!

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #64 : Elokuu 25, 2009, 20:50:07 »
Mua kiinnostaisi hirveesti nähdä tämä leffa, mutta olen sen verran herkkänahkainen, joten epäilen pystynkö lauluja enemmän katsomaan, joita olenkin jo kurkkinut Youtubesta. Joten kysyn nyt teiltä, onko K-18 leima todellakin se oikea, onko leffa niin järkyttävä tai jotain? Tai oikeastaan ne tappokohtaukset lähinnä, onko ne vaan hirveää mättöä? Yhen tai kaksi murhaa olen tainnun nähdä, eikä ne ihan hirveästi järkyttäneet minua. Toinen ainakin oli se, missä Sweeney nuiji jonkun (en enää muista kenet) teepannulla. Tulen vielä muoksimaan tätä viestiä, jos tulee lisää kysyttävää, tai tarvitsee tarkentaa.... :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Minsvo

• Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #65 : Elokuu 25, 2009, 21:02:23 »
last hero, se on aikamoista mättöä, verta on paljon mutta se ei ole ollenkaan aidon näköistä. Sweeney vetää pariin otteseen terällänsä kaulan poikki, ja siinä saattaa tulla esimerkiksi hassu olo omaan kaulaan tai muuta vastaavaa. Minulle ei kyllä tullut, mutta ekalla kerralla tuli vähän hassu olo katsoa sellaista veriruiskua. :-D

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #66 : Elokuu 25, 2009, 22:54:35 »
Useimmissa muissa maissa ikäraja on ollut siinä k16 tienoilla. Verikohtaukset on tehty tahallisesti liioitellen, joten riippuu hyvin pitkälti ihmisestä kokeeko sen karmivana vai huvittavana. Pikkuveljeni 13 v. on kyllä katsonut sen 8-11 vuotiaiden pikkuserkkujen kanssa (en ole ihan varma, ikä saattaa heittää :D).

Pinkutti

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Syyskuu 16, 2009, 19:52:58 »
AAivan ihana elokuva!! suosikkielokuva twilightin ja potterien rinnalla.. Mua ei deppin lauluääni yllättänyt, kuten toisia, sillä tiesin sen olevan hyvä :D Näyttelijät olivat mahtavia ja kappaleet ihania ja ne jää soimaan päähän.. Pidin elokuvan synkästä ulkonäöstä ja värimaailomasta, etenkin kun välillä oli kirkkaitakin kohtia.. Roolit muutenkin olivat , tai roolihahmot niin erilaisii mut samanlaisii että elokuva oli iiihana..

Poissa Minsvo

• Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #68 : Syyskuu 16, 2009, 22:31:19 »
OFF! Minua häiritsee kun otsikossa herra Sweeneyn sukunimi on pienellä. OFF!

//Samoin, siksi muokkasin sen :) -Kate
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2009, 23:09:24 kirjoittanut Kate »

Scrooge

• Ankeuttaja
Vs: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #69 : Joulukuu 04, 2009, 17:47:13 »
Kun kuulin tästä leffasta, niin olin kaiketi kaksitoista XD Ette arvaakkaan kuinka paljon petyin, kun ikärajaksi läimäistiin tylystä k18! Raivosin siitä seuravat kuusi kuukautta ilman mitään rajoja. Sitten meninkin yläasteelle, ja tapasin yhden vanhan liikkaryhmäläisen ala-asteelta johont tutustuin uudestaan. Viime vuoden marraskuussa sitten näin hänen luonaan kyseisen leffan ilman keskeytyksiä.
Mutta itse leffasta, rakastuin siihen jo etukäteenkin. Helena B-C, Alan Rickman, ja Johnny Depp olivat tapansa mukaan loistavia. Varsinkin Alan Rickman XD Olin kuolla nauruun, varsinkin laulussa Poor thing, kun hän ojentaa kadulla niitä kukkasia Sweeneyn vaimolle.
Loppu oli uskomattoman surullinen, olin aivan shokissa. En kuitenkaan itkenyt, kun olin tämän uuden kaverini kanssa, muussa tapauksessa varmasti. Ja siitä seuraavat puoli vuotta hoilasimme soundtrakin lauluja koulussa mp3:seni kanssa.
Ikäraja oli kyllä täysin liioiteltu... Sweeney vain veti siistin vedon kaulaan, ja veret valuivat vanana kaulaa pitkin. Tuomari-parka koki tosin hieman julmemman kohtalon.
Johnny Deppin laulu oli mielestäni erittäin tähän leffaan sopivaa, kuten katkeran parturin näytteleminenkin.

Poissa naskalihammas

• Hipsunhapsu
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Joulukuu 20, 2009, 14:51:31 »
Itse ihmettelin aluksi ikärajaa, mutta katsoin sen 12 vuotiaana, kiitos isäni ;) Tosi hyvä leffa oli, varsinkin kun aluksi ajattelin että Depp vaan laulaa, ja katkoo kaikkien kauloja :D En olisi myöskään arvannut että Johnny Depp laulaa niin hyvin. Helena Bonham-Carter esitti roolinsa myös tosi hyvin. Eli siis tosi leffa, 4/5

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #71 : Joulukuu 22, 2009, 20:00:41 »
Myönnetään, myönnetään - vaikka alaikäinen olenkin, kyseisen leffan olen katsonut >:DD

Odotukset eivät olleet korkealla, vaikka kauhuleffafriikki kai olenkin. No, kaverin pakottamana, Alan Rickmanin ja Johnny Deppin takia(kaikkihan tietää, että ne elokuvat missä jompi kumpi (tai molemmat) ovat, eivät koskaan epäonnistu!) ryhdyin katselemaan tätä veristä elokuvaa.

Aluksi pidin Sweeneytä sellasena symppiksenä, jota maailma on potkinut vähän liian kovaa, mutta elokuvan edetessä - noh, eihän se asia niin ollut, ei todellakaan. :D

Parasta mielestäni olivat Mrs. Lovettin suojattipoika, tuomari Turpinin "pampaadampapapadamdaadaa" laulu, ihmispiiraat ja kaikki laulut :> Ensin kyllä vähän epäröin, kun ajattelin että "hetkinen, tämä leffahan on murhamusikaali". Joo, en oikein ole musikaalifani, mutta yllätyin: Ihania lauluja, päähän ne jäävät soimaan. Niin, ja Boratin esittäjä, nimeä en elokuvasta muista :D

Mutta en kyllä voi ymmärtää, että miksi se on K-18 elokuva, vertahan siinä on(liikaakin), mutta silti. Mielestäni oli sääli, että lopussa Sweeneyn vaimo kuoli. Jotenkin tuntui, että onnellisempi loppu olisi ollut parempi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2009, 15:11:55 kirjoittanut Kathleen »
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Minsvo

• Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #72 : Joulukuu 22, 2009, 20:39:59 »
Ikäraja on varmaankin K18 sen vuoksi, että noita ikärajojahan aina laitetaan hieman yläkanttiin. Keskustelin tässä yksi päivä iskän kanssa Sormusten herra-elokuvien ikärajoista, mietin että olisivatko ne K13 nykyisen ikärajasysteemin mukaan, ja iskä sanoi että ne saattaisivat olla jopa K15 tämän yläkanttiin iskemisen takia. Joten tämäkin elokuva on K18 varmaan ihan vain varovaisuuden vuoksi.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #73 : Joulukuu 23, 2009, 09:20:43 »
Ikäraja on varmaankin K18 sen vuoksi, että noita ikärajojahan aina laitetaan hieman yläkanttiin. Keskustelin tässä yksi päivä iskän kanssa Sormusten herra-elokuvien ikärajoista, mietin että olisivatko ne K13 nykyisen ikärajasysteemin mukaan, ja iskä sanoi että ne saattaisivat olla jopa K15 tämän yläkanttiin iskemisen takia. Joten tämäkin elokuva on K18 varmaan ihan vain varovaisuuden vuoksi.

Ok. Niin mäkin oon vähän ajatellut, kun ei se Sweeney Todd nyt NIIN kauhea ollut, en nähnyt painajaisia jne.
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #74 : Joulukuu 23, 2009, 15:57:13 »
Rakastan tätä leffaa <3 Tulee lähelle jopa lempielokuvaani (Phantom of the Opera).
Mikä tässä leffassa viehättää?
Ensinnäkin:
Näyttelijät.
Katsoin elokuvan tietoja IMDB:stä ja totesin kaartin olevan täyttä Burtonia. Depp? Rickman? Carter? Spall!? Voiko näillä ihmisillä edes tehdä huonoa elokuvaa? Myönnetään, että Burtonkin on omat huonot elokuvansa tehnyt, mutta...
Depp ja Rickman ovat yksiä maailman karismaattisimmista näyttelijöistä joita tiedän. Ja kun he molemmat saavat yhtäaikaista screentimeä näin runsaasti ei sitä voi kuin rakastaa. Ja Spall osaa olla niin ihanan inhottava, että <3

Musiikki:
Herranjumala mitkä musiikit. Lempikappaletta on vaikea valita. Olisiko se Epiphany Deppin intohimon takia? Vai Little Priest humoristisuutensa takia? Vai Pretty Women Rickmanin äänen takia? Vai vai vai vai...
Kaikki kappaleet tässä elokuvassa olivat kultaa. Ja musiikin ystävänä tämähän minulle kelpaa.

Tietenkin leffassa oli myös Burtonmaiset maisemat (Sea-side wedding kohta häikäisi jo silmiä) ja Burtonmainen juoni. Ja nämä ovat yleensä takuu hyvästä elokuvakokemuksesta. Yksi lempielokuvistani nyt, eilen ja aina.

Hääfkis kuittaa.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!