Kirjoittaja Aihe: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]  (Luettu 9766 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Wackoo

• Ankeuttaja
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #25 : Maaliskuu 21, 2008, 14:48:51 »
Niin...  se Jayne Wisenerin laulu ehkei ihan soveltunut muun musiikin joukkoon, mutta ei kukaan varmaan voi kieltää etteikö hän osaisi laulaa.  Lauluääni  ja tyyli eivät vain olleet aivan parhaimmat juuri tähän elokuvaan. Tosin tästä asiasta voi väitellä vaikka kuinka paljon. Pakkohan Burtonilla oli olla jokin syy valita juri Jayne siihen rooliin. Ehkäpä se lauluääni ei ollutkaa yhtään hassumpi tämän korvissa.

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: RainWolf2
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2008, 21:34:56 »
Nätti blondi, näyttelijä, jonka ulkoiset avut sopivat kaikin puolin kyseiseen rooliin. Ihan kivaltahan se välillä kuulostaa, mutta se vibrato... *pudistaa päätään*
practice random acts of kindness

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 26, 2008, 18:57:34 »
Voi että kun haluaisin nähdä Sweeney toddin! Kun kerta molemmat lempinäyttelijäni ovat siinä pääosassa (Depp, bonham carter.) Mutta katsotaan nyt joutuuko sen sitten joskus ostamaan itse, jos en elokuviin kerkeä ryntäämään..

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Maaliskuu 29, 2008, 23:31:52 »
Niin...  se Jayne Wisenerin laulu ehkei ihan soveltunut muun musiikin joukkoon, mutta ei kukaan varmaan voi kieltää etteikö hän osaisi laulaa.  Lauluääni  ja tyyli eivät vain olleet aivan parhaimmat juuri tähän elokuvaan. Tosin tästä asiasta voi väitellä vaikka kuinka paljon. Pakkohan Burtonilla oli olla jokin syy valita juri Jayne siihen rooliin. Ehkäpä se lauluääni ei ollutkaa yhtään hassumpi tämän korvissa.

Tähän Johanna keskusteluun tungen minäkin sormeni. Ensiksi sanon ettei minulla ole minkäänlaista tietoa laulamisesta tai musiikista, minä vain kuuntelen ja harvat laulajat kuulostavat mielestäni huonoilta. Tässä kyseisessä elokuvassa minusta oli aivan mahtavaa se, että nuoret näyttelijät lauloivat korkelta ja kirkkaasti kun taas aikuiset matalasti ja synkästi. En sitten osaa sanoa, että jos tietää jotain musiikista kuinka paljon se vaikuttaa siihen miten laulun kuulee, mutta omilla korvillani tein tälläisen havainnon ja pidin siitä erittäin paljon :)
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #29 : Maaliskuu 30, 2008, 10:05:32 »
Kävin tässä viime viikolla katsomassa Sweeney Toddin elokuvissa, koska niin kauan olin jo haikaillut sen näkemisen perään. Alun perin halusin katsomaan elokuvaa sen vuoksi, että siinä näyttelivät Johnny Depp sekä Alan Rickman, ja elokuva oli kaiken lisäksi musikaali. En yksinkertaisesti voinut jättää sitä tilaisuutta välistä, että näkisin kaksi kyseistä näyttelijää laulamassa! :D Lisää mielenkiintoa lisäsi vielä Potter-elokuvien Bellatrixin näyttelijä Helena Bonham Carter. Meninpä siis elokuviin tämän katsomaan ja odotukseni kyseisestä elokuvasta olivat korkealla. Niin näyttelijävalintojen kuin ohjaajankin vuoksi.

Elokuvan katsottuani olen positiivisesti yllättynyt, vaikka odotukseni olivatkin olleet pilvissä. Elokuva oli menestys silmissäni, sillä pidin siitä todella. Tykästyin Helenaan näyttelijänä erityisesti tämän elokuvan perusteella ja Johnny Depp piti uskollisesti paikkansa edelleenkin minun parhaiden näyttelijöiden listallani. Pidin siitä, että Peter Piskuilanin näyttelijäkin oli päässyt elokuviin, koska en häneltä ole muuta tuotantoa nähnyt kuin Potter-elokuvissa näytetyt kohtaukset. Alan Rickman menetti kyllä täysin uskottavuutensa Kalkaroksen näyttelijänä tuon elokuvan myötä, mutta ehkä minä kestän sen :D Pidin myös sen nuoren Anthony näyttelijästä ja roolista, mutta en nyt kuollaksenikaan muista näyttelijän nimeä. Pienellä selvittämisellähän sekin tietysti selviäisi ^^

Kokonaisuudessaan Sweeney Todd oli oikein onnistunut elokuva, vaikka muutamaan kertaan elokuvan aikana alkoikin tuntua, että junnattiin vain paikoillaan. Tunne meni kuitenkin nopeasti ohitse. Pidin kaikkiaan elokuvan lopusta, vaikka pienen miinuksen antaisin siitä, että Anthonyn ja Joannan kohtalo jäi vähän auki. Nyyh, olisin tahtonut kuulla miten heille kävi.

Ikäraja oli kyllä korkea, kun kipusi oikein K-18:ta asti, mutta oli se loppujen lopuksi täysin kohdallaan. En minä ainakaan päästäisi mitään 13-vuotiaita katsomaan kyseistä elokuvaa, ehen. Sen verran kuitenkin verta ja silpomista oli luvassa, vaikka se kuinka sulavasti onnistuttiinkin tekemään. Tiivistettynä pidin kuitenkin elokuvasta ja katsoisin sen vaikka heti perään uudelleen :)
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Maaliskuu 30, 2008, 21:15:25 »
Alan Rickman menetti kyllä täysin uskottavuutensa Kalkaroksen näyttelijänä tuon elokuvan myötä, mutta ehkä minä kestän sen :D

Arvaa, olinko minä tikahtua, kun kuvittelin Kalkaroksen niihin tiukkoihin housuihin tai "popottelemaan" kesken taikajuomatunnin... :D

Käytiin eilen katsomassa Sweeney Todd uudestaan poikkiksen kanssa, eikä kyllästyttänyt yhtään! Sai tyrskähdellä melko tavalla, ja elokuva tuntui melkein paremmalta kuin ensimmäisellä katsomalla. Depp ja Bonham Carter olivat rooleissaan kyllä mielettömän hyviä! Pidin entistä enemmän siitä "mustavalkoisuudesta". Se teki elokuvasta jotenkin paljon karmivamman kuin mitä se olisi ollut, jos se olisi ollut kirkkaampi.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #31 : Huhtikuu 08, 2008, 17:04:31 »

Tähän Johanna keskusteluun tungen minäkin sormeni. Ensiksi sanon ettei minulla ole minkäänlaista tietoa laulamisesta tai musiikista, minä vain kuuntelen ja harvat laulajat kuulostavat mielestäni huonoilta. Tässä kyseisessä elokuvassa minusta oli aivan mahtavaa se, että nuoret näyttelijät lauloivat korkelta ja kirkkaasti kun taas aikuiset matalasti ja synkästi. En sitten osaa sanoa, että jos tietää jotain musiikista kuinka paljon se vaikuttaa siihen miten laulun kuulee, mutta omilla korvillani tein tälläisen havainnon ja pidin siitä erittäin paljon :)

Ja minä puolestani tein huomion, että vaikka elokuvaa katsoessa hieman otti korvaani juuri tuo Johannan laulanta, niin nyt kuunneltuani sitä soundtrackilta se ei enää tunnukaan niin pahalta. En tiedä johtuuko se siitä, että olen jo tottunut siihen vai yksinkertaisesti siitä, ettei laulusuoritus ollutkaan niin kamala kuin aluksi kuvittelin vai onko soundtrackilla eri raidat kuin elokuvassa. Muuten kyllä komppaan Milénaa, että korkeuserot olivat ihastuttavia.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #32 : Huhtikuu 08, 2008, 17:39:34 »
Alan Rickman menetti kyllä täysin uskottavuutensa Kalkaroksen näyttelijänä tuon elokuvan myötä, mutta ehkä minä kestän sen :D

Arvaa, olinko minä tikahtua, kun kuvittelin Kalkaroksen niihin tiukkoihin housuihin tai "popottelemaan" kesken taikajuomatunnin... :D

Älkää muuta virkkako! Juuri tuo 'popottelu' oli se mikä minua eniten huvitti. Samoin Matohäntä laulamassa Kalkarokselle My Lord sitä ja My Lord tätä :D Kalkkis on nostanu pointsejaan Matohännän silmissä Voldien ohi :D Ja Mitä Helena Bonham-Carteriin tulee... Ei se Bellatrix, muttakun se oli Charie & chockolate factory:ssa Charlien äitinä ja näytti vieläpä aivan samalta kun tuossa Lovettina, niin oli sinänsä melko huvittavaa.

Joo mutta ehkä menen aiheeseen. Kävin katsomassa Sweeneyn melkein heti sen ilmestymisen jälkeen. Oli varsin loistikas elokuva ja rakastin Anthonya :3 Joten lopulta olin kovin tyytyväinen, kun herra Todd ei tappanut tätä, vaikka niin pelkäsinkin. Olen siis oikein tyytyväinen loppuratkaisuun (vaikka olihan se sinänsä aika surullista kun melkein kaikki kuolivat) ja... No, odotin toki paljon, kun kyseessä oli Burton + Depp leffa enkä todella joutunut pettymään. Ja ne laulut olivat awws. Deppin ääni on uskomaton, Alan Rickamininkin ääni oli ihana ja Anthonyn näyttelijän nimeä en muista, mutta sekin laulu oli ihanaa. Vähän kaikki muutkin, en osaa edelleenkään sanoa pahaa sanaa tästä leffasta.
Leffa oli aika karmaiseva välillä, mutta se oli myös hillittömän hauska. Ne verenlentoefektit olivat välistä aika hurjat (mutta eivät ne pärjää Kill Billin tehosteille.. onneksi). Ehkä karmaisevin kohta koko leffassa oli, kun Toby löysi varpaan (?) lihapiiraasta O.o
Mutta ei sen leffan ehkä olisi tarvinnut K-18 -leimaa saada. olen alle 18, enkä saanut minkään sortin traumoja. Olen nähnyt pahempia K-15 -leimaisia O.o

Joo mutta siis. En malta odottaa että se tulee DVD:nä niin näkee sen sitten taas <3
Ég á heiminn! :}

Poissa Sister Grace

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Huhtikuu 09, 2008, 15:30:37 »
Mutta toi laulupuoli... Burtonin "Painajainen ennen joulua" jäi katsomatta loppuun osin sen musiikin takia. Kyllä mä muita musikaaleja (esim. Chicago, Dancer in the Dark) olen ihan hyvin kestänyt katsoa, mutta tuossa Painajaisessa laulettiin ihan liikaa, yhtä mittaa, enkä mä edes tykännyt niistä lauluista. Eli osaisko joku kertoa Sweeney Toddin laulumäärästä suhteutettuna vaikka noihin musikaaleihin?

Tähän voisin ainakin sen verran sanoa, että vaikka lauluja oli ihan kohtuudella mukana ne olivat mielestäni huomattavasti parempia kuin Painajaisessa Ennen Joulua. Itsekin karsastin jonkin verran edellä mainitun kappaleita, mutta Sweeney Toddissa oli kokonaisuudessa parhaat laulut, mitä vielä yhdessäkään näkemässäni musikaalissa on ollut. Toki muissakin musikaaleissa (Oopperan Kummitus ja Chicago nyt esimerkkeinä) on muutamia aivan uskomattoman hienoja kappaleita, jotka saattavat olla jopa parempia kuin yksikään Sweeneyn kappale, mutta loput jäävätkin ylensä aika tavanomaisen latteahkoiksi. Sweeney Toddissa sen sijaan ei ollut yhden yhtä laulua, jota en olisi jaksanut kuunnella muuten kuin elokuvassa. Jokainen kappale oli erilainen ja toimi nimenomaan ilman elokuvaakin, vaikka toki sopivat myös saumattomasti siihen.

Elokuva oli mielestäni oikein hyvä ja ainoa mikä minua häiritsi oli Alan Rickman. En tarkoita että hän olisi ollut huono tai mitään vastaavaa, mutta en vain saanut oikein kunnolla koko elokuvan aikana karistettua mielikuvaa Kalkaroksesta. Erityisesti kohdassa jossa Turpin tulee ensimäistä kertaa Sweeney Toddin... työhuoneeseen kyseessä ilmiselvä Kalkaros. En sitten tiedä johtuiko tämä siitä että Rickman vain on sattunut leimaantumaan mielessäni jo niin pahasti vai paistoiko suorituksesta todella läpi Kalkaros.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #34 : Huhtikuu 27, 2008, 11:00:32 »
Joh, kävin eilen katsastamassa. En tiedä mikä oli, mutta tämä leffa ei kolahtanut kuten Burtonin pätkät yleensä. Ehkä kuten Corps Briden kanssa, olivat odotukset sitten turhan korkealla. Toisekseen, kun melkeimpä kaikki päähahmot ovat tuttuja jostain, niin olo on melkein kuin lintubongarilla. Ja kolmanneksi, kun siellä castingissa kuitenkin on niitä suosikkinäyttelijöiltä, niin minä odotan ainakin aina tähtisuorituksia.

Kyllä, tiesin, että kyseessä on musikaali, mutta alussa oli ihan liikaa laulua minun makuuni. Melkein puuskahdin "joko taas" kun päästiin lihapiirakkakauppaan. Alotus kyllä toi mieleeni Pirates of the Caribbeanin :DDDd Laulusta yleisesti, niin Johnnyn ääntä oli miellyttävää kuunnella, kuin myös Anthonya näytelleen. Sasha Baron Cohen toimi myös humoristisena laulajana. Sen sijaan "Johannan" laulu oli sellaista, josta äitini käyttäisi termiä ujellus. Helenankaan laulelu ei oikeastaan hivellyt korvaani.
Näyttelijäsuorituksista, tyhjyyteen tuijottava Johnny oli oikeastaan vain koominen, mutta kun hän esitti raivostunutta niin whou, minä säpsähdin kauemmas tuolissani. Johnny siis läpäisee seulani. Bonham Carterilta odotin vielä jotain lisää, itse asiassa hänen roolisuorituksissaan on aina jotain, joka jää kaivelemaan. Nuori Jamie oli myöskin huvittava alun romanttisissa kohtauksissa ja sinänsä häiritsi, sillä mielestäni tämä näyttelijä jakaa joitain samoja ulkoisia piirteitä kuin muuan kitaraa kanniskeleva vuotislainen. Mutta kyllä kehtasi seurata, tältä näyttelijältä odotan seuraavaa elokuvaa. Sasca Baron Cohen oli tapansa mukaan hauska ja osuvasti ärsyttävä. Pieni Ed, minua vaivasi koko ajan se, että hänessä oli jotain tuttua, mutta ainakaan imdb.n mukaan hän ei ole aiemmin elokuvissa esiintynyt.
Suurin pettymys oli Alan Rickman. Häneltä odotin paljon enemmän, paljon enemmän laskelmoivuutta (kuten Die Hardissa), enemmän irstautta (kuten Robin Hoodissa), enemmän kylmää charmia (kuten Potterissa), enemmän poweria! Nyt hän oli vain... ok. Liekö sitten tuo lieron pahiksen rooli käynyt pitkäveteiseksi?
Ainut puhtain paperein läpi pääsevä henkilö on Timothy Spall. Komiikantajua, sadismia, irstautta. Minulla kulki kalmanväreet aina kun hän ilmestyi ruutuun. Uskomaton.
Ja mainittakoon myös pettymyksen tuottajana se, että olin ihan intona, kun kuulin Anthony Stewart Headin (Buffy-sarjan Giles) olevan mukana leffassa. Sitten jätkä vilahtaa ruudussa viiden sekunnin ajan ja siinä se. Loppujen lopuksi miestä ei löydy edes lopputeksteistä. Yngh.

Sweeney Todd oli siis pitkälti ok-leffa. Varvas piirakassa sai kyllä voimaan pahoin, mutta muuten verileikki oli kuin déjà vu Päätön ratsumies -elokuvasta (myös a la Burton ja Depp). Kappaleilta odotin enemmän. Lavasteet toimivat ja maskit olivat karmivia. Lopulta leffasta vain jäi, no, puuttumaan se jokin.
Tähtiä lähtee ***½ viidestä, muuten kolmen tähden leffa, mutta puolikas ihan yksinomaan Spallille.

//Minua ei kyllä Rickmanin aiempi rooli Severuksena häirinnyt muuten kuin siltä osin, että Sevestä olisi voinut ammentaa rooliin vaikka vähän lisää tunnetta. Itseasiassa yritin ihan kuvitella liemimestarin sinne popopottelemaan, eikä onnistunut kuin jälkimmäisessä Rickman-Depp kohtauksessa ja siinäkin aivot lauleskelivat Severus-slashiä, mikä sinänsä ei ole normia ajatustoimintaani.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2008, 14:53:16 »
Hyvä leffa, joka kuitenkin kärsii perinteisten musikaalien synneistä, mutta toisaalta myös hyvistä puolista. Sinänsä melko ristiriitaista, koska Sweeney Todd erottuu perinteisistä musikaaleista selvästi vakavuutensa ja synkkyytensä takia. On ilo huomata, että kauhumuottiin kuin luotuna syntynyt, mutta vain yhden kauhuelokuvan tätä ennen (Päätön ratsumies) ohjannut Tim Burton todella omaa lahjoja myös vakavammalle kauhudraamamusikaalille menettämättä kuitenkaan omaa persoonallisuuttaan. Veren ja irtojäsenien, synkkien maisemien ja synkkien sointujen lisäksi elokuva tarjoaa myös valopilkkuina sitä tuttua mustaa huumoria. Ja Johnny Depp vetää roolinsa loistavasti.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #36 : Heinäkuu 01, 2008, 19:56:53 »
Tulipahan tämä käytyä katsomassa joskus tuossa keväällä ja petyin oikeastaan. Olin odottanut jotain niin paljon parempaa, koska kyseessähän oli Burton, mutta sen sijaan elokuva olikin, moh, ei huono, muttei hyväkään.

Alkutekstejä seuratessani en voinut mitään muuta kuin tyrskähdellä. Potter-näyttelijöitä Potter-näyttelijöiden perään. No, okei, kolme, mutta silti. Kaverini, jonka kanssa olin katsomassa tätä, tökki minua kyynärpäällään (eikä ollut ensimmäinen kerta) hiljaiseksi. Täytyy sanoa, että Spall ja Bonham-Carter olivat positiivisia yllätyksiä tässä elokuvassa. Jostain olin lukenut arvostelua, tai oikeastaan lähinnä ketkä näyttelivät tässä Deppin lisäksi ja olin lähinnä saada sydänkohtauksen huomatessani, että Rickmankin näyttelee tässä leffassa. Äitini jopa kysyi mikä minulle tuli, kun repeilin paikallislehteä lukiessani.

Enivei. Alusta tuli vähän mieleen Pirates, Depp siellä kannella tuijottelemassa Lontoota. Lauluosuudet olivat ihan ok, varsinkin se mitä Depp alussa siinä lauleskeli. Tosin, kuten Gin sanoi, laulua oli alussa vähän liikaakin ja itseäni alkoi vähän kyllästyttämään se. Deppin ääntä oli kyllä kiva kuunnella näin laulamisen muodossa. En sano mitään Rickmanin laulamisesta, koska... Pidin, mutta en voi sanoa muuta. Ainakaan juuri nyt.

Vaikka leffa nyt olikin ihan tyypilliseen Burton tapaa tehty, olin silti pettynyt, koska tästä leffasta jäi vain puuttumaan se jokin. Jotkin lauluosuudet tuntuivat vähän pitkäveteisiltä, koska ne eivät tuntuneet loppuvan. Lavastukset, maskit, puvustukset olivat aivan ihania, varsinkin niissä Lovettin unelmointikohdissa.

Ihan ok leffa.

Onko kukaan muuten lukenut kirjaa The String of Pearls? Kertoo Sweeney Toddista. Itse luen sitä parhaillaan, vaikka onkin vähän pitkäveteisen oloinen, koska tekisi mieli skipata Johanna osuudet mutta juonen kannalta en voi.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #37 : Elokuu 07, 2008, 03:09:36 »
Ostin dvd:n heti ilmestymispäivänä :) Ostaessa tuli mieleen, että ei K18 -leffoja tosiaan saa myydäkään alaikäiselle, muttei myyjä kysynyt mitään.

Odotukset olivat kovat, ja ne ylittyivät. Burtonin leffoilta odotan aina tiettyä tasoa, ja tämä oli kyllä ehdotonta parhaimmistoa. Burtonin kädenjälki näkyy selvästi. Itse asiassa en jaksa uskoa, että kukaan muu hänen tilallaan olisi saanut leffasta yhtään parempaa.
Juoni ei ollut sellainen peruskaavan mukainen, jonka saattaa heti alussa jo arvailla. Siinä oikeasti tuli yllätyksiä (ellei musikaalia tunne jo ennalta).

Johnny Deppin suoritus oli sitä tavanomaista laatua. Depp on mainio näyttelijä, mutta en häntä erityisemmin fanittele.
Helena Bonham Carter onnistui loistavasti, suosikkinäyttelijäni yhä ehdottomasti! Mrs. Lovett kolahti hahmona minuun ja kovaa. Ne pienet moraalikäsitykset olivat niin ihastuttavia, että olin todella myyty. Kiero ihminen kun olen, onnistuin samaistumaan häneen loistavasti.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Pidin Lovettin puvuista, ja kyttäsin niitä aika tarkoin :)
Alan Rickman oli mikä oli, eli onnistui siis erittäin hyvin. Ne housut kyllä pistivät hymyilyttämään, mutta tuskin se vaikuttaa siihen, miten suhtaudun Kalkarokseen leffoissa...
Timothy Spall oli todella matohäntämäinen, mutta se roolihahmo muistuttikin erinäisin tavoin Matohäntää.

Pidin kovasti siitä, että lauluosuuksia oli paljon. Musikaali kun on, niin niitä kyllä saa olla ihan runsaanlaisesti. Pidin oikeastaan kaikista lauluista, ja se oli pelkästään plussaa, etteivät näyttelijät olleet mitään ammattilaulajia. Hyvin lauloivat Johnny, Helena kuin muutkin, juuri sopivalla tavalla. Mitään tyylipuhdasta ja täydellistä laulantaa en olisi jaksanut kuunnella. En ainakaan tuossa leffassa.
Pidän musikaaleista, ja tämä on kyllä kenties paras niistä. Toisaalta Moulin Rouge on kova haastaja kärjessä :)

Jään odottamaan innolla Burtonin tulkintaa leffassa Liisa Ihmemaassa. Depphän on siinä Hullu Hatuntekijä. Voi olla aikas mahtava leffa jälleen tulossa Burtonilta...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #38 : Elokuu 07, 2008, 11:00:24 »
Mä oon jo pitkään heilunut kahden vaiheilla tän elokuvan katsomisen suhteen. Muuten se vaikuttaa oikein lupaavalta, mutta se on verenvuodatusmusikaali. Veripuoli ei enää mua niin paljoa haittaa, teidän ja joidenkin kavereiden kommenteista päätellen kyseessä ei ole aidosti vastenmielistä hurmemättöä, vaan se on vedetty niin överiksi, ettei oikeasti tule pahaa oloa. Ja ainahan silmät voi sulkea ;)

Muista sulkea korvat kans. Tekoveri ei häirinnyt, mutta äänitehosteet oli tehty sen verran hyvin että tämmöinen ei-kovin-herkkäkin oli tyytyväinen ettei syönyt lounasta leffaa ennen.

Olen elokuvan nyt lähes katsonut, eikä minua veri yhtään ällöttänyt. Eikä tuntunut vastenmieliseltä tai mitään. Esimerkiksi Pirellin pään leikkaaminen, noh, ei se nyt mitenkään kovin mieltä järkyttävää katseltavaa ja kuunneltavaa ollut. Toisaalta, minä en ällöksy verta oikeassakaan elämässä ja olen pienestä pitäen katsonut varsin verisiä sairaalasarjoja, joten ei ollut ihme ettei se veri ällöttänyt. Toisaalta, lauluthan musikaalissa ovat paljon tärkeämpiä kuin mikään verilöllyttely. Minusta se veri muuten näytti liian oranssilta.

Minun lempilauluni on muuten varmaan ehkä By The Sea! Rakastan kyllä niitä melkein kaikkia, Pretty Woman on kyllä aivan mahtava. Pampamppammppaa, lauloi Alan Rickman.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Elokuu 10, 2008, 19:24:53 »
Luullakseni veri oli ihan tarkoituksella tehty hieman epäaidon näköiseksi. kyseessä kun on musikaali, juka ei pyrikkään täydelliseen todentuntuisuuteen.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #40 : Elokuu 11, 2008, 19:58:51 »
Niin, itse luulen samaa. Mutta Suomen ikäraja on kyllä kohtuuttoman suuri, en minäkään tästä häivy ketään lahtaamaan, vaikka elokuvan katsoinkin. Mikäs elokuvan alkuperäinen ikäraja olikaan?
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Elokuu 11, 2008, 20:10:10 »
Mutta Suomen ikäraja on kyllä kohtuuttoman suuri, en minäkään tästä häivy ketään lahtaamaan, vaikka elokuvan katsoinkin.

Kyllä se ikäraja minusta oli ihan kohdallaan. Ei kyse olekaan siitä, että lähteekö joku murharetkelle elokuvan inspiroimana, mutta se elokuvan sisältö saattaa oikeasti olla aika järkyttävää lapselle ja nuorelle, todennäköisesti jopa monelle herkille aikuisillekin. Elokuvan "mustavalkoinen" synkkyys voi näyttää aika pelottavalta, jos on tottunut värikkäisiin piirrettyihin ja hassuihin komedioihin. Ihmisten murhat ja lentävä veri (vaikka se ei nyt niin aidolta näyttänytkään, mutta silti) eivät myöskään ole mielestäni ihan parasta mahdollista katseltavaa yläasteensa juuri aloittaneelle lapselle. Ylipäätään se, minne Toddin uhrit selvästi päätyivät (lontoolaisten suihin) voi todella järkyttää katsojaa, jos hän ei ole tietoinen siitä, mitä on tullut katsomaan. Minunkin oli pakko peittää silmäni siinä kohdassa, kun uhrit putosivat sen lattialuukun läpi päälleen sinne leipomoon, enkä minä pidä itseäni mitenkään erityisen herkkänahkaisena. Sekin kohtaus, jossa Anthony haki Johannan mielisairaalasta, voi olla todella karmiva ja pelottava jonkun mielestä. Miettii nyt vaikka sen lääkärin kohtaloa (kyllä hän sen tavallaan ansaitsi, mutta tajuatte kai, mitä tarkoitan). Korkea ikäraja toimii eräänlaisena varoituksena, joten katsoja tietää, ettei elokuva ole aivan kaunista katseltavaa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #42 : Elokuu 13, 2008, 13:45:17 »
Korkea ikäraja toimii eräänlaisena varoituksena, joten katsoja tietää, ettei elokuva ole aivan kaunista katseltavaa.

Tässä mielessä olen kovasti samaa mieltä Rainmakerin kanssa. Jos joku nyt kokee kärsineensä vääryyttä kyseisen elokuvan (tai itse asiassa minkä tahansa elokuvan) ikärajan vuoksi, voi aina lohduttautua sillä, että aika kulkee koko ajan eteenpäin. Muutaman vuoden päästä ne nuorimmatkin pääsevät ihan laillisesti katsomaan vaikka minkä elokuvan, sikäli mikäli haluavat. Mielestäni niiden nuorimpien katsojien ei ihan välttämättä tarvitsekaan nähdä ihan kaikkea - kyllä sitä sitten muutaman vuoden kuluttua ehtii. Meille vanhemmille elokuvissakävijöille ikäraja juurikin viestittää, mitä on odotettavissa.

Sweeney Toddin ikäraja oli mielestäni varsin sopiva, ottaen huomioon elokuvan aika rankatkin teemat ja toisaalta pinnallisen huolettoman suhtautumisen niihin. Tässä vielä Valtion elokuvatarkastamon perustelut Sweeney Toddin ikärajalle, jos jollekin jäi vielä epäselväksi:

Lainaus
Kauhuväkivaltamusikaali, jossa tyyliteltyä, mutta yllättävää, shokeeraavaa, raakaa ja erittäin veristä väkivaltaa.

(http://www.vet.fi/)

Mikäs elokuvan alkuperäinen ikäraja olikaan?

Suomessa alkuperäinen ikäraja oli 18, eikä se muuttunut uusintakäsittelyssä. Englannissa Sweeney Todd sai myös k-18 lätkän kylkeensä, ja USA:ssa elokuva oli 'R-rated', eli alle 17-vuotiailta vaadittiin jommankumman vanhemman tai aikuisen huoltajan läsnäolo. (Ihan kuriositeettina, Ruotsissa leffa oli k-15 ja Ranskassa k-12.)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2008, 13:51:15 kirjoittanut Rain Wild »
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2008, 22:09:22 »
Kyllä se ikäraja minusta oli ihan kohdallaan.

Minä taas olen kyllä sitä mieltä, että ehkä se K-18 oli vähän liikaa. Minusta se olisi ihan hyvin voinut olla sen K-15 niin kuin muuallakin, kun ei se veren vuodattaminen ollut niin aidon näköistä että se kovin helposti ketään ahdistaisi varsinkin, kun elokuvassa oli aika paljon komediallisia piirteitäkin mukana. Tai ehkä minä vain olen turtunut :)

Joo, katsoin tämän viime viikonloppuna vihdoinkin. Miun on pitänyt katsoa se siitä asti kun se DVD:nä julkaistiin (en tosin tiedä, milloin se tapahtui..?) mutta meni aika pitkään että sain mitään aikaseksi. Minullekin tuo oli vähän pettymys ottaen huomioon sen, mihin Burton+Depp-yhdistelmällä pystyy kun oikein yrittää. Tai no, Depp tietty oli hyvä niin kuin aina eikä ohjauksessa tai missään muussakaan sellaisessa ollut mitään vikaa, minua vain ärsytti ne laulut. Varsinkin Bonham Carterin ääni ei jotenkin iskenyt, varsinkin lopussa sen kuunteleminen otti päähän jo aika pahasti, samoin kun sen Johannan (?) vai mikä sen siellä lukitussa huoneessa asuvan tytön nimi olikaan. Joo no, en kyllä muutenkaan erityisemmin pidä musikaaleista. Muuten kyllä tätä oli ihan kiva katsoa ja voisin kyllä kuvitella hankkivani tämä omaksikin. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #44 : Lokakuu 13, 2008, 15:43:09 »
Hyvin katsottava musikaaliksi. Ainoa häiritsevä lauluääni oli vangitun tytön: niin korkeat äänet ottavat korviin. Pääpari Depp & Carter hyytävän hyvä. Minua veriset tappokohtaukset yököttävät, vaikka kuinka olisivat tyyliteltyjä. Rickman tekee tytön vangitsijasta jossei sentään sympaattista, niin aika ymmärrettävän henkilön kuitenkin. Matohännän näyttelijää en ole ennen nähnyt kuin Pottereissa, ja hän on kyllä tässä niin samanlainen.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Lokakuu 13, 2008, 18:00:00 »
Sävellykset eivät jääneet mieleen, eivät olleet kovin kummoisia. Muuten ihan hyvä elokuva, tietysti suurilta osin Deppin ansiosta. Elokuvassa hienoa oli myös se, miten alun synkät sävyt muuttuivat hiljallen värikkäämmiksi: tietysti lopussa sitten oli taas pelkkää mustaa. Myös alun ja lopun verrannollisuus osoittaa ammattitaitoa: Naiivi mies ja kaunis nainen, sekä paha (Depp-merimiespoika, Lucy-Lucyn tytär, tuomari-Toby).
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #46 : Marraskuu 02, 2008, 20:27:34 »
Ostin leffan pari viikkoa sitten DVDllä ja olin positiivisesti yllättynyt siitä, että toinen katselukerta oli paljon mielenkiintoisempi ja miellyttävämpi kuin ensimmäinen. Laulut olivat jo tulleet tutuiksi, koska olen kuunnellut sountrackia paljon leffateatterissa käyntini jälkeen, ja pystyin jotenkin paljon paremmin keskittymään näyttelijöihin, tarinaan, pieniin yksityiskohtiin ja jotenkin tarina sai enemmän syvyyttä.

Suosittelen ehdottomasti niillekin, jotka eivät erityisesti leffasta innostuneet, toista katselukertaa.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #47 : Marraskuu 03, 2008, 19:11:12 »
Olin kyllä hieman pettynyt leffaan, toki Depp ja Carter on aina oiva parivaljakko ja huumoriakin löytyi, mutta silti tarinan veriset kohdat olivat melko huonosti tehtyjä ja epäaidon tuntuisia.
Myös lopussa ei ollut sen suurempaa järkeä.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Marraskuu 03, 2008, 21:18:52 »
Olin kyllä hieman pettynyt leffaan, toki Depp ja Carter on aina oiva parivaljakko ja huumoriakin löytyi, mutta silti tarinan veriset kohdat olivat melko huonosti tehtyjä ja epäaidon tuntuisia.

Miksi ihmeessä niiden olisi sitten pitänyt olla aidon tuntuisia? "Aidon" näköisiä tappokohtausia löytyy jenkkileffoista ihan riittävästi, jos minulta kysytään. Minusta veristen kohtauksien pointti nimenomaan oli se vaikutelma epäaitoudesta. Nämä kohtaukset todistivat taas Burtonin nerokkuudesta, ja minä olisin ollut pettynyt, jos Toddin tekemät murhat olisivat näyttäneet jonkin randomin toimintarainan kohtauksilta.

Lainaus

Miten niin? Minusta siinä oli hyvinkin paljon järkeä.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #49 : Marraskuu 03, 2008, 22:41:56 »
Eihän tosiaan leffa pyrkinyt edes mihinkään todenmukaisuuteen, vaan oli tuttua Burton -tyyliä.
Ei olisi ollenkaan toiminut, jos ne tappokohtaukset sun muut olisivat olleet realistisemman oloisia ja veri aidonnäköistä. Minusta tuo teatraalisuus oli loistavaa.

Haluaisin kuulla, miksi siinä lopussa ei ollut järkeä, sillä minusta siinä oli nimenomaan järkeä ja se oli erinomainen.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”