Kirjoittaja Aihe: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]  (Luettu 9766 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Wackoo

• Ankeuttaja
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« : Helmikuu 28, 2008, 22:14:58 »
Eli. Yleistä keskustelua Sweeney Toddista. Mielipiteitä. Nyt tässä voi tämän yhden yön ja aamun ajan kertoa toiveista ja odotuksista elokuvan suhteen, mutta sitten niiden ensimmäisten näytösten jälkeen niin kannattaa ehkä pysyä loitolla täältä, jos ei halua spoilaantua.

Omat odotukseni olivat korkealla. Elokuva kun oli varustettu loistavilla näyttelijöillä + ohjaajalla, se oli menestynyt jenkeissä ja oscar-ehdokkuuksia oli ihan kivasti, ja eikös yksi oscari voitettukin kotiin. Vaikutti todella, todella lupaavalta. Se minua itseasiassa vähän pelottikin. En halunnut pettyä, mutta jotta siltä voisi enää välttyä oli leffan oltava laadukasta tavaraa.

Okei... En joutunut pettymmään. en todellakaan. Burton + Depp sekä loput loistavista näyttelijöistämme onnistuivat mallikkaasti jälleen kerran. Kaikki näyttelijävalinnat olivat kohdallaan.
Kappaleet olivat hauskoja! Se juuri yllätti minut. en odottanut musiikin ihan oikeasti tekevän minuun vaikutusta, mutta nyt (onneksi) erehdyin. Oli surullisia ja lyyrisiä kappaleita, ja vastapainoksi vähän hauskempaa melodiaa. Oikein mukava kokonaisvaikutelma musiikin puolesta. Sweeney Toddin maailma oli hyvin kiehtova. Lavasteet ja niiden synkkyys teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Itse elokuva ei (rajoituksista huolimatta) ollut kamalan pelottava, muutamaa karmeaa kohtaa lukuunottamatta, mutta sen synkkyys ja (kuten vilena tuossa alla sanookin) saastaisuus, hoiti osansa hyvin. Joten ihan tarpeeksi pelottava matskua musikaaliksi.

Minun kohdallani innostus elokuvasta tuli vasta aika myöhään. Ensin elokuvan jälkeen olin aivan pyörällä päästäni, mutta myöhemmin kun mietin sitä niin ajattelin; "Himputti, sehän oli aika hyvä!"  ja mikä pahinta, musiikit jäivät pyörimään päähän.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2009, 23:08:07 kirjoittanut Kate »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street
« Vastaus #1 : Helmikuu 29, 2008, 13:20:57 »
Minua tässä elokuvassa viehätti erityisesti tuo synkkyys ja semmoinen tietty saastaisuus, joka huokuu jokaisesta kohtauksesta. Tummat silmänaluset itse Toddilla, mrs Lovettilla ja sekä sillä pikkupojalla saavat minulta lisäpisteitä! Lisäksi tässä oli mielestäni ihan hyviä kappaleitakin, lemppareina mainittakoon The Worst Pies In London sekä Johanna.

Vaikka tämä näyttääkin olevan K18, on minusta tuo veret sun muut niin epäuskottavia koko elokuvassa, ettei tämä ole ollenkaan pelottava vaan lähinnä huvittava elokuva. Itseäni alkaa vain hulluna hihityttämään, kun mietinkin koko leffaa! Kyllähän siinä välillä niskat vähän inhottavasti rusahtelivat, mutta se nyt on pientä. Itse asiassa jos Sweeney Todd ei olisi musikaali, niin koko elokuva pissisi ja pahasti, sillä se musiikki on se, millä tämä elokuva porskuttaa eteenpäin. Ja onnistuu se välillä olemaan aika hauskakin.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Omasta mielestäni Johnny Depp olisi voinut ansaita tänä vuonna Oscarinsa, sillä hän teki ihan mallikkaan roolisuorituksen tässä elokuvassa, kuten aiemmissaankin. Mutta eipä päässyt mies pystiä pokaamaan.. No, ehkä tulevaisuudessa sitten!
Humor me.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #2 : Helmikuu 29, 2008, 19:18:12 »
Aion käydä katsastamassa tämän elokuvan kunhan vain kiireiltäni ehdin, ja varmaan sisko tulee napattua mukaan katsomaan kyseistä rainaa. Olen yleensä pitänyt aika tavalla noista Deppin leffoista, koska hän on mielestäni todella hyvä näyttelijä ja Burtonin leffat muutenkin ovat aika nerokkaita outoudessaan.

Erityisempiä odotuksia minulla ei elokuvan suhteen ole, paitsi että uskoisin sen olevan "tuttua" (jos Burtonin leffoista sitä voi sanoa) omaperäistä Burtonia. Ainakin trailerin ja kuulemani perusteella kyseessä vaikuttaisi olevan vallan mainio elokuvaspektaakkeli, ja jos se vielä on musikaali, niin luulisin, että loistavan elokuvan ainekset ovat kasassa. Helena Bonham Carter vaikuttaisi myös vain plussalta, sillä ainakin tähän mennessä minä olen saanut hänestä aika positiivisen kuvan noin näyttelijänä.

// No niin, Sweeney Todd on nähty, ja täytyy sanoa, että en joutunut pettymään.

Elokuva oli karmiva, mutta juuri hyvällä tavalla. Synkeä ympäristö ja musiikki korostivat tunnelmaa aivan mainiosti. Hahmojen laulu oli tervetullut erikoisuus - ne lisäsivät elokuvaan omalaatuisuutta, joka kohotti sen muiden vastaavanlaisten elokuvien yläpuolelle. "Mustavalkoisuus" sopi leffaan kuin nenä päähän. Todd ja rouva Lovett olivat aivan suurenmoinen pari juonitteluineen - pidin oudosta rouva Lovettista heti, vaikka hänen ammatinharjoituksensa olikin varsin kyseenalaista. Depp ja Bonham Carter osoittivat kumpikin  jälleen upeat näyttelijänkykynsä, ja heidän laulunsakin oli vallan mainiota kuultavaa. Olin kuolla nauruun siinä kohdassa, kun Alan Rickman ja Depp lauloivat yhdessä! Vaikka elokuva olikin karmiva, siinä oli myös piilevää huumoria, kuten Burtonin elokuvissa yleensä on.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2008, 00:17:40 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2008, 00:24:47 »
Sweeney Todd piti mennä katsomaan vasta ensi viikolla, mutta päädyinkin sitten ystäväni kanssa elokuvateatteriin jo tänään. Ja oli kyllä ehdottomasti katsomisen arvoinen elokuva! Parhaita, mitä olen pitkiin aikoihin nähnyt, totta puhuen. Burtonin elokuvien viehättävä synkkyys pääsi taas valloilleen ja yhteistyö Deppin kanssa tuntuu olevan edelleen ihailtavan saumatonta. Burton + Depp on kyllä lyömätön yhdistelmä! Olisi Johnny sen Oscarin tuolla suorituksella todella ansainnut. Lisäplussaa myös muista loistavista näyttelijävalinnoista, Helena Bonham-Carter ja Alan Rickman tekivät oikein hyvät näyttelijänsuoritukset.

Musiikki oli mukaansatempaavaa ja sopi hyvin esimerkiksi elokuvan visuaaliseen ulkoasuun, joka oli sekin upea. Ja hämmennyin positiivisella tavalla näyttelijöiden hienoista lauluäänistä. Duetot olivat kertakaikkiaan herkullisia!

Olen vähän samalla kannalla tuon ikärajan suhteen kuin Vilena. K18 tuntui aika korkealta. Kyllähän leffassa veri roiskui, mutta todellakin enemmän koomisella kuin karmivalla tavalla. Piirakatkin lähinnä naurattivat ja muutenkin itse asiassa yllättävän "hauska" elokuva aiheeseen nähden. Odotin paljon enemmän sellaista suoranaista kauhua ja jännitystä, mutta ne elementit jäivät kyllä oikeastaan lähes loistamaan poissaolollaan. Ei sillä, että olisin ollut hurjan pahoillani, mutta turhan pelottava ei elokuva ainakaan minusta ollut.

Sweeney Toddista jäi kyllä siis kaiken kaikkiaan ihan hyvä fiilis. Käykää katsomassa :)

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RainWolf2
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 01, 2008, 18:39:31 »
Minä kävin unkarissa katsomassa tämän, kun siellä ikäraja oli monessa teatterissa k-16 ja täytyihän se lempimusikaalin (tai no yhden niistä) lempiohjaajan ohjaama leffaversio käydä katsomassa. Olisinko ollut 13 kun kuulin musikaalista ekaa kertaa, ja jotenkin into palasi kun näin leffan. Kuuntelen taas pitkästä aikaa tätä musiikkia, on se hienoa :D En olisi ikinä uskonut, että muistan juonesta niin vähän!

Joo, pidin leffasta. Hienoa että Burton osaa tehdä lentävästä verestäkin taiteellista. Lavastus oli helmeä, näyttelijät upeita ja Johannan näyttelijän vibrato aivan järkyttävä. Yllätyin Johnnyn ja Helenan lauluäänistä, olisin odottanut paljon vähemmän. Onnistuivat kyllä hienosti. Ja Helena näytteli upeasti. Toi hienosti Lovettin hahmon esiin. Ja se Tobyn näyttelijä lauloi upeasti :O Ja Alan Rickman on aina plussaa, leffassa kuin leffassa.

Menisin katsomaan uudestaan. Jäi vähän sellainen olo, että jotenkin täytyisi, selventää asioita? Tai siis, meni aika paljon nauravien ihmisten yli laulun sanojen kuuntelemiseen (unkarinkieliset tekstit XP) ja 'ai niin näin tää menikin'-tyyliseen juonen muisteluun tämä ensimmäinen katselukerta, ja haluaisin keskittyä vähän enemmän näyttelijöiden suorituksiin ja visuaaliseen puoliin ja vaan nauttia. Leffan näkemisestä on jo yli viikko, enkä oikein vieläkään uskalla sanoa mitään tästä. Serkun totaalinen leffan latistaminen vähän sekoitti mun päätä ja haluan vielä selkeyttää omaa mielipidettäni. Sen verran pitää kyllä sanoa, että tuntuu ihanalta olla kasvissyöjä :DD

Ja minunkin mielestäni ikäraja oli turhan korkea. Vaikka olenkin alle 18, en koe traumatisoituneeni elokuvasta millään lailla. Enkä saanut vaikutteita. Ei, uskokaa tai älkää, mutta en ole aikeissa ryhtyä viiltämään miesten kurkkuja auki partaveitsellä, jotta vuokraemäntäni saisi valmistaa maukkaita lihapiiraita.

practice random acts of kindness

vulpes

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 03, 2008, 22:44:43 »
Ehkäpä se K18 tuli siitä kepeydestä millä siihen viiltelyyn suhtauduttiin? Siis tuskin kukaan tästä yöuniaan menettää, mutta ehkä elokuvatarkastamon sedät ja tädit haluaa varmistaa, ettei lapset saa vaikutteita. Kannibalismi varmaan hilas ikärajaa sisälmysten tapaan. Elokuville kun yleensä tuntuu aina pamahtavan se K18, jos siinä näkyy sisäelimien pelkän veren lisäks.

Pitkästä aikaa elokuva sai ihan aidosti nauramaan enkä muista koska yleisö olis viimeks taputtanut elokuvan päätteeks. Jos unohdetaan festivaalit sun muut. Tietysti voin olla jokseenkin puolueellinen kun Alan Rickman, Johnny Depp ja Helena Bonham Carter kaikki kuuluu lempinäyttelijöiden kastiin. Eihän tällasesta sopasta voi syntyä mitään huonoa! Vähän tunnelmia sekotti kaverin kommentti feministisestä kritiikistä. Kuviteltiin Rickmanin tilalle vanha akka, jolla on vankina boy toy, jonka pelastaa nuori tyttö. Kliseistä viis, ihana, kaunis ja hauska tarina.

En tosin edelleenkään tajua miten kukaan päästää kenetkään partaveitsen kanssa kaulavaltimonsa lähelle.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2008, 22:47:02 »
Tästä siis ON keskustelua täällä, en vain sitä millään meinannut ensin huomata. Kävin katsomassa täämä sunnuntaina ja tykkäsin kyllä paljon. Olihan se välillä vähän ällöttävä, mutta silti ihan loistava. Minä ainakin tykkäsin paljon. Ikäraja oli minustakin ehkä turhan korkea, mutta en tiedä, kuinka ne määritelmät menevät. Tässä kuitenkin tapettiin ihmisiä ja ne näytettiin aika "aidosti" (tosin se veri oli minusta aika huonoa) ja sitten niitten "uhrien" lihaa vielä syötiin. Ei kiva. Mutta minusta silti hyvä. Vieressäni istui joku nainen, joka peitti koko ajan silmiään ja huokaili. Ja toisella puolella istui 'äitipuoleni, joka piti silmiään kiinni monessa kohtaa, minä tuoijutin l'hes silmiä räpäyttämättä, kun en halunnut menettää mitään :)

Välillä huomasin kyllä, että en oikein keskity elokuvaan, vaan ajattelin niitä näyttelijöitä, ne olivat samoja, kuin Potter-elokuvissa :) Ja sitä minä sitten mietin sen elokuvan alun :D

Ne laulut hämäsivät vähän aluksi (tiesin kyllä, että se on musikaali), mutta niihin tottui tosi nopeasti. Siis jotenkin tuntui, että ne lauloivat ihan kaiken mutta mitä sitten?

Burton+Depp on kyllä sellainen parivaljakko, joka yleensä lupaa hyvää.

~Xanie (sekavasta viestistä syytän väsymystä ja kellonaikaa)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Lipton

• Vuotislainen
    • Livejournal
« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2008, 22:42:43 »
Ei nyt mene ihan aiheeseen, mutta en löytänyt Burtonille omistettua topicia, niin pistän tämän tähän.

Eli haen koulumme verkkolehteen haastateltavaksi Burton-fania. Haastattelussa käsiteltäisiin Burtonia yleisesti ja haastateltavan kokemuksia Burtonin elokuvista. Juttuun tulee myös kuva.
Eli jos olet 17-30-vuotias, nähnyt suurimman osan Burtonin elokuvista ja pystyisit tulemaan haastateltavaksi jonnekin Helsinkiin 6.3. tai 11.3. laita minulle sähköpostia (tmajonen@hotmail.com).

Itse elokuvasta sen verran, että aivan loistavahan se on. Tunnelma on edelleen Burtonmainen, mutta synkkyys tuo aivan uudenlaisen säväyksen. Näyttelijöistä pidin muuten, mutta Jayne Wisener (Johanna) ei oikein ollut mieleen. Ei hänessä muuten ollut vikaa, mutta hänen oopperatyyppinen laulunsa poikkesi mielestäni liikaa muiden tyylistä, tarkoitan nyt siis ääntä, en sanoja.

Poissa Thyone

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 06, 2008, 12:02:18 »
^ Jayne Wisenerin laulusta sen verran, että mielestäni se oli aika karseaa. Oikeasti Sweeney Toddin musiikki on sävelletty nimenomaan oopperaäänille, mutta sitä Jaynen ääni ei todellakaan ollut. Se oli keijujen hyräilyä, ja pitkillä äänillä vibrato meni järjettömyyksiin. Muut näyttelijät selvisivät hyvin rooleistaan, vaikka laulu ei ollutkaan oopperamaista, he onnistuivat sovittamaan oman tyylinsä laulaa hienosti rooleihin sopiviksi, ja olin positiivisesti yllättynyt.

Hrafn

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Maaliskuu 06, 2008, 15:29:31 »
Heip, täällä vanha harppu Burton-fani :D Huomaan nimittäin etten mahdu Liptonin etsimän haastateltavan ikärajoihin...

Elokuvasta pidin kovasti. Lavastus ja visuaalinen ilme oli vaikuttava. Lavastus ei yleensä ole minulle leffoissa tärkeintä, mutta tällä kertaa se vain oli niin hyvä, että erikseen kiinnitin huomiota. Kaikki tuki vaikutelmaa likaisesta, rähjäisestä, ahdistavasta Lontoosta, jossa on vain kahdenlaisia olioita: niitä joiden yläpuolella olet ravintoketjussa ja niitä joiden alapuolella olet. Ravintoketju toteutuikin sitten melko konkreettisesti ;)

Minua häiritsi aika paljon se, että klassiset laulajat erottuivat niin selvästi maanläheisemmistä näyttelijöistä. En pidä klassisesta äänenmuodostuksesta, vibratosta jne. koska olen kouluttautunut ihan toisen musiikinlajin saralla ja vierastan klassista laulua paljon. Pidin hurjasti näyttelijöiden vähän karkeammasta laulusta ja äänenmuodostuksesta, ja Jayne Wisenerin laulu tuntui rikkoivat sen äänimaailman, joka muuten oli vähän karkeampi mutta hyvin ehjä kokonaisuus ja tuki samaa karkeaa vaikutelmaa kuin lavastus ja muu ilme.

Itselleni tämän elokuvan ehdoton tähti oli Helena Bonham Carter, jonka suoritus tuntui jotenkin vielä vahvemmalta kuin Deppin.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Maaliskuu 06, 2008, 15:47:00 »
Kävin juuri katsomassa Sweeney Toddin, ja varmaankin sitä pitäisi sulatella vähän aikaa ennen kuin pystyisi kirjoittamaan mitään järkevää (kuten leffojen kanssa on aina), mutta voisin silti yrittää kuvata välittömiä tunnelmia. No, ennen kaikkea rakastan Burtonin tummaa värimaailmaa. Voisin katsoa hänen elokuviaan jo sen vuoksi. Tässäkin pimeä, likainen Lontoo oli kerrassaan lumoava. Samaten tuohon tummaan maisemaan sopivat mustanpuhuvat roolihahmot olivat mainioita.

Kuitenkaan, vaikka leffasta ihan pidinkin, se ei ole lempi-Burtoneitani. Saattaa johtua siitä, että musikaalit ovat niin eri lajinsa kuin elokuvat. Pidän kyllä musikaaleistakin, mutta joskus tuntuu, että juoni ja tarinan kehittely jää niissä toisarvoisiksi. Lisäksi Sweeney Todd oli liian kepeä ollakseen dramaattinen tai pelottava, liian tummanpuhuva ollakseen silti hauska ja niin edelleen...en oikein tiedä, millaisia tunteita sen pitäisi herättää. Ja vaikka näyttelijät, näyttelivät mielestäni erittäin hyvin, itse elokuva ei oikein antanut mahdollisuutta syvälliseen tulkintaan. Vaikka esimerkiksi Toddin kohtalo oli hyvin dramaattinen, en oikein tuntenut sympatiaa tai mitään muutakaan häntä kohtaan.

Siihen mielipiteeseen yhdyn, että näyttelijät lauloivat mainiosti. Erittäin hienoja suorituksia. Mitä tuohon korkeaan ikärajaan tulee, ehkä se on laitettu juuri elokuvan erityispiirteiden, kuten kannibalismin kuvaamisen takia. Eihän elokuva tosiaankaan raaka ole, mutta se, että ihmisistä leivotaan piirakkaa, on kuitenkin varmaan melko useista kuvottavaa. Ja ehkä tosiaan myös se kepeä suhtautuminen on yksi syy. Ihmisiä tapetaan tuosta noin vain, ilman että mukana olisi yhtään moralisoivaa hahmoa, jonka mielestä se olisi väärin. Lapsikin tappaa.  Eikä kellekään tunnu koituvan mitään seurauksia. Kai siinä tahdotaan varmistaa, ettei lasten ajatusmaailma vääristy.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2008, 13:25:26 »
Voih, kun en itse päässyt katsomaan. En viitsi yrittääkään päästä sisään sinne...
Tässä odotan dvd:tä kovasti. Mutta aivan eri asia olisi ollut päästä ihan teatteriin katsomaan. Olisi ollut vielä vaikuttavampi kokemus. Olisipa tullut vasta vuoden päästä, niin olisinkin päässyt ihan rehdisti katsomaan...
Trailereita on tullut katsottua, ja tv:stä leffan tekoon liittyvä ohjelma. Jos jotakuta kiinnostaa muuten, niin uudessa Episodissa on mukavasti juttua Sweeney Toddista. Useampi aukeama (olikohan kolme?). Myöskin Helena Bonham Carterista kerrotaan siinä.

Uskon, että elokuva on todella loistava. Burton ei ole koskaan minua pettänyt, eikä varmastikaan tee sitä tälläkään kertaa. Näyttelijät ovat oivallisia, joten siltäkin osalta kaikki on kunnossa :)
Niistä kappaleista olen kuullut osan, mutta sen perusteella kyllä pidän. Hienoa, että se on musikaali.
Vähän yhden kappaleen kohdalla heräsi epäilys, onko Deppin ääntä hieman paranneltu, mutta ehkä hän vain sitten on oikeasti niin hyvä...
Odottaen vain.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Maaliskuu 09, 2008, 14:49:37 »
Ah! Kävin katsomassa eilen, ja pidin aivan valtavasti. Burton on taas onnistunut, kuin myös Depp.
Elokuvan maailma on aivan omanlaisensa paikka, kuten Burtonilla aina. Jos Johnny Depp ei miellyttäisi, leffa tuskin olisi niin nautittavaa seurattavaa kuin tilanteen ollessa päinvastainen.

1800-luvun Lontoo on kuvattu elokuvassa niin saastaisena, likaisena ja rappioromanttisena paikkana että. Koko leffaa leimaa sama synkkä rappioromanttisuus. Musiikki on myös loistavaa, dramaattisiin melodioihin yhdistettynä karmaisevan hupaisat lyriikat. Puhumattakaan siitä, että aivan joka päivä ei kuule Johnny Deppin laulavan.

Järkytyin muuten todella pahasti siinä vaiheessa, kun Todd lennätti rouva Lovettin uuniin!
Nimittäin, minusta Lovett oli sympaattinen emäntä. Vaikka kannatankin ehdottomasti surullisia loppuja, olisin toivonut että Herra T ja rouva Lovett olisivat lopulta päässeet sinne meren rannalle... Ei vaan, verenkarvaisen surullinen lopetus jätti leffan jälkeen jotenkin oikeanlaisen tunnelman.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2008, 18:09:15 kirjoittanut Huvitus »

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #13 : Maaliskuu 09, 2008, 17:51:29 »
Oli se sitten hyvä:) Kävin katsomassa pari päivää sitten, eikä kysytty papereita(!). K-18:ta en oikein tiedä. Veri oli vähän sellaista taideverta, esimerkiksi siinä alussa valuvaa verta ei kovin realistiseksi voinut moittia. Alkoi kyllä kurkkua kuristaa kun muiden kurkkuja viilleltiin auki, ja musta huumori oikein kukki kun yleisö naurahteli veren lennolle.

Loppu oli turhan avoin. Miten Johannalle (I'll steal you, Zouääna) ja kosiskelijalle kävi? Ne yhtäkkiä vaan putosivat pois. Sweeney Todd on ehkä Johnny Deppin parhaita rooleja, herran jestas kuinka moraalittomasti se oli valmis viiltämään sen kersankin kurkun auki:D Lucyn kohtalo oli ehkä vähän ennalta-arvattava... Surkuteltavaa.

Loppu oli muutenkin aika surullinen, tykästyin nimittäin kovasti moraalittomaan rouva Lovettiin ja siihen pikkupoikaankin.

Onyksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2008, 20:02:53 »
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta käydä katsomassa sitä, olen aika paljonkin alle 18-vuotias. No, katson sen varmaan silloin, kun kyseinen elokuva ilmestyy DVD:nä.
Tim Burton teki elokuvan musikaalin pohjalta, mutta eikös Paholaisparturi -niminen kirjakin ole olemassa? Itse muistaakseni olen sen lukenut.
En ole koskaan kuullut Johnny Deppin lauluääntä, jos hän on yhtä hyvä laulamaan kuin näyttelemäänkin, niin se olisi kyllä aika iso ihme, mutta uskon että Johnnylla on hyvä ääni. Tim Burton on todella upea ohjaaja eikä ole ohjannut yhtäkään huonoa elokuvaa, Sweeney Toddkin on varmasti hyvä.
Te, jotka olette nähneet elokuvan, mitä mieltä olette ikärajasta, onko se sopiva vai liian korkea? Nyt- liitteen haastattelussa Tim Burton oli hiukan hämmästynyt kuullessaan Suomen elokuvalle antaman K-18 ikärajan. Joten miten on? :)

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 10, 2008, 18:40:36 »
Te, jotka olette nähneet elokuvan, mitä mieltä olette ikärajasta, onko se sopiva vai liian korkea? Nyt- liitteen haastattelussa Tim Burton oli hiukan hämmästynyt kuullessaan Suomen elokuvalle antaman K-18 ikärajan. Joten miten on? :)

Kyllä minä toisaalta ymmärrän tuon ikärajan, lentäähän siinä herrasmiesten veri Toddin viillellessä kurkkuja auki kuin liukuhihnalta ikään, ja sellainen saattaisi toki järkyttää, näytetäänhän tämä toimenpide useaan otteeseen läheltä ja tarkkaan.

Toisaalta pidän ikärajaa kyllä hieman liioiteltuna. Luultavasti olisin itse läimäissyt ikärajaksi 15 mieluummin kuin 18!
Olen nähnyt monia elokuvia, joiden ikäraja on ollut alhaisempi, ja jotka ovat tunnelmallaan tai näytetyillä teoilla pelottaneet itseäni enemmän. Tosin pelon kokeminen leffassa liittyy kai henkilökohtaisiin taipumuksiin niin vahvasti.

Vaikea kuvitella, että minua muutama vuosi sittenkään olisi Sweeney Todd kovin pahasti järkyttänyt tai pysyvästi vaikuttanut jollakin negatiivisella tavalla.

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Maaliskuu 10, 2008, 20:18:28 »
Tulikin tuosta mieleen, kun muutamat ovat sanoneet odottavansa dvd:tä. Itsekin aijon sen ilmestyessä hankkia. Itse elokuva on tietenkin osa syy, mutta voin vain unelmoida extroista. Miten sweeney todd on tehty, haastatteluja ja muuta. tiedän että youtubessa on tarjota jotain, mutta ajattelin säästää jännitystä dvd:lle. Arvatakkin varmaan voi että suunnitelmissani on se kahden dvd:n erikoispainos. paaljon extroja.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2008, 16:33:56 »
Pääsin eilen katsastamaan vihdoinkin Sweeney Toddin! <3 Repesin taas eilen aamusta kun tajusin, että siinä tosissaan on kolme samaa näyttelijää kuin Potter leffoissa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka he ovat jälleen kerran onnistuneet löytämään tiensä yhteiseen elokuvaan. Liekö kyse pelkästään sattumasta? Oli niin tai näin, minua vähän pelotti tämä, koska olen jotenkin nyt onnistunut mieltämään Helena Bonham Carterin Bellatrixiksi, Alan Rickmanin Kalkarokseksi ja Timothy Spallin matohännäksi. Myönnettäköön, että viimeinen herra ei sanonut minulle nimeltä yhtään mitään, ennen kuin tsekkasin googlesta kuvia. Vaikka olen minä kyseisen herran varpisti muissakin elokuvissa nähnyt, mutta matohännän rooli on ainoa joka on iskostunut mieleen. Johnny saa sentään olla Johnny, eikä esimerkiksi Edward tai Jack tai Cry Baby... (Sehän siitä olisikin puuttunut, että olisin kuvitellut paholaisparturin itkupilliksi tai rommia kittaavaksi piraatiksi.)

No mutta kuten jo ensimäistä kertaa elokuvasta kuullessani hehkutin, täytyy minun kai hehkuttaa vähän nytkin. On se vain niin, että Tim Burton + loistava näyttelijä kaarti + musikaali, ei voi olla mitään sen vähempää kuin täydellinen elokuvaelämys. Ja sitähän se olikin. Tosin myönnettäköön, että joitakin kohtia saattoi jäädä hiukan näkemättä hellyydenkipeän seuralaisen takia... (Rakastavaisten varma valinta onkin elokuva sarjamurhaajasta, eikä suinkaan mikään hömppäelokuva. Köhöm.)

Kaiken kaikkiaan elokuva oli juuri niin hyvä kun olin odottanutkin. Mutta ei se kyllä kauhu/trilleri missään nimessä ollut, vaikka finnkino niin väittikin. Pikemminkin kauhukomedia ehkä? (Eikös se jotain golden globe komediapystejäkin kahminut.) Nauratti vähän väliä. Olihan se kyllä sinänsä, ehkä vähän raaka jos sillä tavalla alkoi ajatella, vaikka toisaalta kylläkin... eihän se nyt kovin herttaista ole katkoa ihmisten kauloja tuosta vain, jauhaa ne sitten lihamyllyssä tuusannuuskaksi ja leipoa niistä piiraita. Joita ihmiset sitten söivät hyvällä ruokahalulla. Jotenkin sitä nyt vain ei osannut ajatella tosissaan. Verikin oli kaikenlisäksi niin nättiä. En ole niin epäaidon näköistä verta hetkeen nähnytkään.

En ole sitä musikaalia itse ikinä nähnyt, saatika tiedä siitä mitään sen enempää. Muuta kuin se, että elokuvan kappaleet ovat kaiketi ihan samat kuin musikaalissakin? Tai tämänlaisen käsityksen minä ainakin olen jostain saanut. Oli miten oli, ne kappaleet olivat joka tapauksessa eri hyviä ja joissakin kohdin aika hupaisiakin, kuten elokuva muutenkin. Tirskahdin jopa kohdassa, jossa lauletaan kissoista tehtävän piiraita, vaikka normaalisti moinen ajatus olisi varsin puistattava ja etova. Erityisesti kohta jossa Mrs Lovett antaa apupojalle giniä ja poika pyytää jättämään pullon, saa suupielet nykimään tahtomattaankin.

En tiedä miksi, mutta jostakin syystä kohtaus, jossa no-se-nuoriherra-jonka-nimeä-en-nyt-muista, menee hakemaan Sweeneyn tytärtä hullujenhuoneelta väittäen tarvitsevansa tämän hiuksia, tuntuu niin tutulta, että voisin melkein väittää nähneeni samantapaisen kohtauksen jossakin toisessakin elokuvassa. (En vain millään keksinyt missä, joten tulin kai siihen tulokseen, että olen vain ennestään nähnyt elokuvasta pätkän.) Oli miten oli, ajattelin heti miesten astuessa huoneeseen, että nuo tytöt tulevat hyökkäämään saksiniekan kimppuun. Toinen ei niin yllätyksellinen asia oli se, että kerjäläiseukko oli kuin olikin Sweeneyn vaimo.

Ei siitä oikein mitään voi sanoa. Se oli sellanen vähän erilainen Romeo ja Julia.

Pst.
Vähänkö hassua ku Alan laulo. Musta tuntuu etten voi ottaa Kalkarosta enää ikinä vakavasti. :D
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
« Vastaus #18 : Maaliskuu 16, 2008, 13:07:35 »
Repesin taas eilen aamusta kun tajusin, että siinä tosissaan on kolme samaa näyttelijää kuin Potter leffoissa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka he ovat jälleen kerran onnistuneet löytämään tiensä yhteiseen elokuvaan. Liekö kyse pelkästään sattumasta?

Vaikka Britanniassa epäilemättä onkin enemmän hyviä näyttelijöitä kuin meillä täällä Suomessa, on siellä vähän sama meininki kuin täällä: samoja naamoja kierrätetään joka leffassa. Toki Burton myös on varmasti halunnut synkkiä pahiksia noihin rooleihin, ja nuo näyttelijät istuvat rooleihinsa mainiosti. Ehkäpä roolit Pottereissa ovat myös jonkin verran vaikuttaneet, koska ne tuntuvat toistavan samaa kaavaa Sweeney Toddissa: Rickmann on kylmä ja säälimätön auktoriteetti, Spall mielistelevä kätyri ja Bonham Carterin Lovett... ellei hänellä muuta yhteistä ole Bellatrixin kanssa, niin ainakin moraalittomuus. Mutta Bonham Carter nyt onkin vakiovarustus Burtonin leffoissa.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #19 : Maaliskuu 16, 2008, 13:48:48 »
Mä taas oon siinä käsityksessä, että Depp on vakiovarustus Burtonin leffoissa, vaikka onhan Bonham Carterkin toki useamman roolin tehnyt :)

Mä oon jo pitkään heilunut kahden vaiheilla tän elokuvan katsomisen suhteen. Muuten se vaikuttaa oikein lupaavalta, mutta se on verenvuodatusmusikaali. Veripuoli ei enää mua niin paljoa haittaa, teidän ja joidenkin kavereiden kommenteista päätellen kyseessä ei ole aidosti vastenmielistä hurmemättöä, vaan se on vedetty niin överiksi, ettei oikeasti tule pahaa oloa. Ja ainahan silmät voi sulkea ;)

Mutta toi laulupuoli... Burtonin "Painajainen ennen joulua" jäi katsomatta loppuun osin sen musiikin takia. Kyllä mä muita musikaaleja (esim. Chicago, Dancer in the Dark) olen ihan hyvin kestänyt katsoa, mutta tuossa Painajaisessa laulettiin ihan liikaa, yhtä mittaa, enkä mä edes tykännyt niistä lauluista. Eli osaisko joku kertoa Sweeney Toddin laulumäärästä suhteutettuna vaikka noihin musikaaleihin?
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #20 : Maaliskuu 16, 2008, 13:52:07 »
Ahh, mä olen trailereita ja pätkiä tästä leffasta katsonut, ja todellakin, todellakin haluaisin nähdä sen! Vaikka en pidä (lue: lähes inhoan) Deppiskästä, elokuva vaikuttaa todella mielenkiintoiselta, ja pidän musikaaleista. Ikäraja on nyt vähän mitä on, eli ainakaan elokuviin en pääsisi sitä katsomaan. Jos mami suostuisi sitten vuokraamaan vaikka tai jotain. Tietääkseni ikärajat ei siitä verestä johdu, vaan nyt-minä-kostan-katkomalla-päitä-teemasta. Kun meitä lapsiahan neuvotaan hoitamaan asiat puhumalla ja järkevästi... Nojoo, toivottavasti kuitenkin joskus näen sen. Laulava Alan Rickman on jotain niin huippua.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Maaliskuu 16, 2008, 14:02:18 »
Mabille vastauksena voisin todeta, että minun makuuni Sweeney Toddissa vuorottelivat lauluosuudet ja lausutut repliikit juurikin sopivasti, eli mielestäni kyseisessä musikaalissa biisit ovat juurikin tarkoituksenmukaisissa kohdissa, eivät pelkästään itsetarkoituksina.
Tosin, pidän musikaaleista muutenkin paljon.

Hrafn

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Maaliskuu 17, 2008, 16:28:14 »
Mä oon jo pitkään heilunut kahden vaiheilla tän elokuvan katsomisen suhteen. Muuten se vaikuttaa oikein lupaavalta, mutta se on verenvuodatusmusikaali. Veripuoli ei enää mua niin paljoa haittaa, teidän ja joidenkin kavereiden kommenteista päätellen kyseessä ei ole aidosti vastenmielistä hurmemättöä, vaan se on vedetty niin överiksi, ettei oikeasti tule pahaa oloa. Ja ainahan silmät voi sulkea ;)

Muista sulkea korvat kans. Tekoveri ei häirinnyt, mutta äänitehosteet oli tehty sen verran hyvin että tämmöinen ei-kovin-herkkäkin oli tyytyväinen ettei syönyt lounasta leffaa ennen.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #23 : Maaliskuu 17, 2008, 18:28:02 »
<3 Repesin taas eilen aamusta kun tajusin, että siinä tosissaan on kolme samaa näyttelijää kuin Potter leffoissa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka he ovat jälleen kerran onnistuneet löytämään tiensä yhteiseen elokuvaan. Liekö kyse pelkästään sattumasta? Oli niin tai näin, minua vähän pelotti tämä, koska olen jotenkin nyt onnistunut mieltämään Helena Bonham Carterin Bellatrixiksi, Alan Rickmanin Kalkarokseksi ja Timothy Spallin matohännäksi.

Hahaa! Matphännän näyttelijä siis oli kuin olikin siinä! Kuten taisin jo aikaisemminkin sanoa, meni osa elokuvan alusta ihan ohi, kun jäin ihailemaan, että on Potter -näyttelijöitä. Tuosta Matohännästä en ollut ihan varma, joten en siitä viitsinyt kauheasti hehkuttaa. Tunnistin kuitenkin *ylpeä*

Ps. Minusta se Johannan laulu ei sopinut ollenkaan siihen. Se oli jotenkin niin...niin...niin... jotain. En oikein tiedä, mutta se oli niin erilaista, kuin kaikki muut ja värisi miten sattuu (öö, vibraattoko sen nimi on? *tyhmä*)

~Xanie (Minä muuten hankin elokuvan sitten ensimmäisten joukossa, kun se dvd:lle tulee!)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Thyone

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 20, 2008, 14:42:49 »
Siis Johannan laulu on todella ihana jos sen laulaa hyvin, mutta Jayne Wisener lauloi sen kauhean huonosti..

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Maaliskuu 21, 2008, 14:48:51 »
Niin...  se Jayne Wisenerin laulu ehkei ihan soveltunut muun musiikin joukkoon, mutta ei kukaan varmaan voi kieltää etteikö hän osaisi laulaa.  Lauluääni  ja tyyli eivät vain olleet aivan parhaimmat juuri tähän elokuvaan. Tosin tästä asiasta voi väitellä vaikka kuinka paljon. Pakkohan Burtonilla oli olla jokin syy valita juri Jayne siihen rooliin. Ehkäpä se lauluääni ei ollutkaa yhtään hassumpi tämän korvissa.

Poissa Thyone

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2008, 21:34:56 »
Nätti blondi, näyttelijä, jonka ulkoiset avut sopivat kaikin puolin kyseiseen rooliin. Ihan kivaltahan se välillä kuulostaa, mutta se vibrato... *pudistaa päätään*

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Maaliskuu 26, 2008, 18:57:34 »
Voi että kun haluaisin nähdä Sweeney toddin! Kun kerta molemmat lempinäyttelijäni ovat siinä pääosassa (Depp, bonham carter.) Mutta katsotaan nyt joutuuko sen sitten joskus ostamaan itse, jos en elokuviin kerkeä ryntäämään..

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
« Vastaus #28 : Maaliskuu 29, 2008, 23:31:52 »
Niin...  se Jayne Wisenerin laulu ehkei ihan soveltunut muun musiikin joukkoon, mutta ei kukaan varmaan voi kieltää etteikö hän osaisi laulaa.  Lauluääni  ja tyyli eivät vain olleet aivan parhaimmat juuri tähän elokuvaan. Tosin tästä asiasta voi väitellä vaikka kuinka paljon. Pakkohan Burtonilla oli olla jokin syy valita juri Jayne siihen rooliin. Ehkäpä se lauluääni ei ollutkaa yhtään hassumpi tämän korvissa.

Tähän Johanna keskusteluun tungen minäkin sormeni. Ensiksi sanon ettei minulla ole minkäänlaista tietoa laulamisesta tai musiikista, minä vain kuuntelen ja harvat laulajat kuulostavat mielestäni huonoilta. Tässä kyseisessä elokuvassa minusta oli aivan mahtavaa se, että nuoret näyttelijät lauloivat korkelta ja kirkkaasti kun taas aikuiset matalasti ja synkästi. En sitten osaa sanoa, että jos tietää jotain musiikista kuinka paljon se vaikuttaa siihen miten laulun kuulee, mutta omilla korvillani tein tälläisen havainnon ja pidin siitä erittäin paljon :)
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
« Vastaus #29 : Maaliskuu 30, 2008, 10:05:32 »
Kävin tässä viime viikolla katsomassa Sweeney Toddin elokuvissa, koska niin kauan olin jo haikaillut sen näkemisen perään. Alun perin halusin katsomaan elokuvaa sen vuoksi, että siinä näyttelivät Johnny Depp sekä Alan Rickman, ja elokuva oli kaiken lisäksi musikaali. En yksinkertaisesti voinut jättää sitä tilaisuutta välistä, että näkisin kaksi kyseistä näyttelijää laulamassa! :D Lisää mielenkiintoa lisäsi vielä Potter-elokuvien Bellatrixin näyttelijä Helena Bonham Carter. Meninpä siis elokuviin tämän katsomaan ja odotukseni kyseisestä elokuvasta olivat korkealla. Niin näyttelijävalintojen kuin ohjaajankin vuoksi.

Elokuvan katsottuani olen positiivisesti yllättynyt, vaikka odotukseni olivatkin olleet pilvissä. Elokuva oli menestys silmissäni, sillä pidin siitä todella. Tykästyin Helenaan näyttelijänä erityisesti tämän elokuvan perusteella ja Johnny Depp piti uskollisesti paikkansa edelleenkin minun parhaiden näyttelijöiden listallani. Pidin siitä, että Peter Piskuilanin näyttelijäkin oli päässyt elokuviin, koska en häneltä ole muuta tuotantoa nähnyt kuin Potter-elokuvissa näytetyt kohtaukset. Alan Rickman menetti kyllä täysin uskottavuutensa Kalkaroksen näyttelijänä tuon elokuvan myötä, mutta ehkä minä kestän sen :D Pidin myös sen nuoren Anthony näyttelijästä ja roolista, mutta en nyt kuollaksenikaan muista näyttelijän nimeä. Pienellä selvittämisellähän sekin tietysti selviäisi ^^

Kokonaisuudessaan Sweeney Todd oli oikein onnistunut elokuva, vaikka muutamaan kertaan elokuvan aikana alkoikin tuntua, että junnattiin vain paikoillaan. Tunne meni kuitenkin nopeasti ohitse. Pidin kaikkiaan elokuvan lopusta, vaikka pienen miinuksen antaisin siitä, että Anthonyn ja Joannan kohtalo jäi vähän auki. Nyyh, olisin tahtonut kuulla miten heille kävi.

Ikäraja oli kyllä korkea, kun kipusi oikein K-18:ta asti, mutta oli se loppujen lopuksi täysin kohdallaan. En minä ainakaan päästäisi mitään 13-vuotiaita katsomaan kyseistä elokuvaa, ehen. Sen verran kuitenkin verta ja silpomista oli luvassa, vaikka se kuinka sulavasti onnistuttiinkin tekemään. Tiivistettynä pidin kuitenkin elokuvasta ja katsoisin sen vaikka heti perään uudelleen :)
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Maaliskuu 30, 2008, 21:15:25 »
Alan Rickman menetti kyllä täysin uskottavuutensa Kalkaroksen näyttelijänä tuon elokuvan myötä, mutta ehkä minä kestän sen :D

Arvaa, olinko minä tikahtua, kun kuvittelin Kalkaroksen niihin tiukkoihin housuihin tai "popottelemaan" kesken taikajuomatunnin... :D

Käytiin eilen katsomassa Sweeney Todd uudestaan poikkiksen kanssa, eikä kyllästyttänyt yhtään! Sai tyrskähdellä melko tavalla, ja elokuva tuntui melkein paremmalta kuin ensimmäisellä katsomalla. Depp ja Bonham Carter olivat rooleissaan kyllä mielettömän hyviä! Pidin entistä enemmän siitä "mustavalkoisuudesta". Se teki elokuvasta jotenkin paljon karmivamman kuin mitä se olisi ollut, jos se olisi ollut kirkkaampi.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #31 : Huhtikuu 08, 2008, 17:04:31 »

Tähän Johanna keskusteluun tungen minäkin sormeni. Ensiksi sanon ettei minulla ole minkäänlaista tietoa laulamisesta tai musiikista, minä vain kuuntelen ja harvat laulajat kuulostavat mielestäni huonoilta. Tässä kyseisessä elokuvassa minusta oli aivan mahtavaa se, että nuoret näyttelijät lauloivat korkelta ja kirkkaasti kun taas aikuiset matalasti ja synkästi. En sitten osaa sanoa, että jos tietää jotain musiikista kuinka paljon se vaikuttaa siihen miten laulun kuulee, mutta omilla korvillani tein tälläisen havainnon ja pidin siitä erittäin paljon :)

Ja minä puolestani tein huomion, että vaikka elokuvaa katsoessa hieman otti korvaani juuri tuo Johannan laulanta, niin nyt kuunneltuani sitä soundtrackilta se ei enää tunnukaan niin pahalta. En tiedä johtuuko se siitä, että olen jo tottunut siihen vai yksinkertaisesti siitä, ettei laulusuoritus ollutkaan niin kamala kuin aluksi kuvittelin vai onko soundtrackilla eri raidat kuin elokuvassa. Muuten kyllä komppaan Milénaa, että korkeuserot olivat ihastuttavia.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Sirii

• Frábært!
  • Vuotislainen
  • Regulusfani
« Vastaus #32 : Huhtikuu 08, 2008, 17:39:34 »
Alan Rickman menetti kyllä täysin uskottavuutensa Kalkaroksen näyttelijänä tuon elokuvan myötä, mutta ehkä minä kestän sen :D

Arvaa, olinko minä tikahtua, kun kuvittelin Kalkaroksen niihin tiukkoihin housuihin tai "popottelemaan" kesken taikajuomatunnin... :D

Älkää muuta virkkako! Juuri tuo 'popottelu' oli se mikä minua eniten huvitti. Samoin Matohäntä laulamassa Kalkarokselle My Lord sitä ja My Lord tätä :D Kalkkis on nostanu pointsejaan Matohännän silmissä Voldien ohi :D Ja Mitä Helena Bonham-Carteriin tulee... Ei se Bellatrix, muttakun se oli Charie & chockolate factory:ssa Charlien äitinä ja näytti vieläpä aivan samalta kun tuossa Lovettina, niin oli sinänsä melko huvittavaa.

Joo mutta ehkä menen aiheeseen. Kävin katsomassa Sweeneyn melkein heti sen ilmestymisen jälkeen. Oli varsin loistikas elokuva ja rakastin Anthonya :3 Joten lopulta olin kovin tyytyväinen, kun herra Todd ei tappanut tätä, vaikka niin pelkäsinkin. Olen siis oikein tyytyväinen loppuratkaisuun (vaikka olihan se sinänsä aika surullista kun melkein kaikki kuolivat) ja... No, odotin toki paljon, kun kyseessä oli Burton + Depp leffa enkä todella joutunut pettymään. Ja ne laulut olivat awws. Deppin ääni on uskomaton, Alan Rickamininkin ääni oli ihana ja Anthonyn näyttelijän nimeä en muista, mutta sekin laulu oli ihanaa. Vähän kaikki muutkin, en osaa edelleenkään sanoa pahaa sanaa tästä leffasta.
Leffa oli aika karmaiseva välillä, mutta se oli myös hillittömän hauska. Ne verenlentoefektit olivat välistä aika hurjat (mutta eivät ne pärjää Kill Billin tehosteille.. onneksi). Ehkä karmaisevin kohta koko leffassa oli, kun Toby löysi varpaan (?) lihapiiraasta O.o
Mutta ei sen leffan ehkä olisi tarvinnut K-18 -leimaa saada. olen alle 18, enkä saanut minkään sortin traumoja. Olen nähnyt pahempia K-15 -leimaisia O.o

Joo mutta siis. En malta odottaa että se tulee DVD:nä niin näkee sen sitten taas <3
Ég á heiminn! :}

Poissa Sister Grace

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Huhtikuu 09, 2008, 15:30:37 »
Mutta toi laulupuoli... Burtonin "Painajainen ennen joulua" jäi katsomatta loppuun osin sen musiikin takia. Kyllä mä muita musikaaleja (esim. Chicago, Dancer in the Dark) olen ihan hyvin kestänyt katsoa, mutta tuossa Painajaisessa laulettiin ihan liikaa, yhtä mittaa, enkä mä edes tykännyt niistä lauluista. Eli osaisko joku kertoa Sweeney Toddin laulumäärästä suhteutettuna vaikka noihin musikaaleihin?

Tähän voisin ainakin sen verran sanoa, että vaikka lauluja oli ihan kohtuudella mukana ne olivat mielestäni huomattavasti parempia kuin Painajaisessa Ennen Joulua. Itsekin karsastin jonkin verran edellä mainitun kappaleita, mutta Sweeney Toddissa oli kokonaisuudessa parhaat laulut, mitä vielä yhdessäkään näkemässäni musikaalissa on ollut. Toki muissakin musikaaleissa (Oopperan Kummitus ja Chicago nyt esimerkkeinä) on muutamia aivan uskomattoman hienoja kappaleita, jotka saattavat olla jopa parempia kuin yksikään Sweeneyn kappale, mutta loput jäävätkin ylensä aika tavanomaisen latteahkoiksi. Sweeney Toddissa sen sijaan ei ollut yhden yhtä laulua, jota en olisi jaksanut kuunnella muuten kuin elokuvassa. Jokainen kappale oli erilainen ja toimi nimenomaan ilman elokuvaakin, vaikka toki sopivat myös saumattomasti siihen.

Elokuva oli mielestäni oikein hyvä ja ainoa mikä minua häiritsi oli Alan Rickman. En tarkoita että hän olisi ollut huono tai mitään vastaavaa, mutta en vain saanut oikein kunnolla koko elokuvan aikana karistettua mielikuvaa Kalkaroksesta. Erityisesti kohdassa jossa Turpin tulee ensimäistä kertaa Sweeney Toddin... työhuoneeseen kyseessä ilmiselvä Kalkaros. En sitten tiedä johtuiko tämä siitä että Rickman vain on sattunut leimaantumaan mielessäni jo niin pahasti vai paistoiko suorituksesta todella läpi Kalkaros.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #34 : Huhtikuu 27, 2008, 11:00:32 »
Joh, kävin eilen katsastamassa. En tiedä mikä oli, mutta tämä leffa ei kolahtanut kuten Burtonin pätkät yleensä. Ehkä kuten Corps Briden kanssa, olivat odotukset sitten turhan korkealla. Toisekseen, kun melkeimpä kaikki päähahmot ovat tuttuja jostain, niin olo on melkein kuin lintubongarilla. Ja kolmanneksi, kun siellä castingissa kuitenkin on niitä suosikkinäyttelijöiltä, niin minä odotan ainakin aina tähtisuorituksia.

Kyllä, tiesin, että kyseessä on musikaali, mutta alussa oli ihan liikaa laulua minun makuuni. Melkein puuskahdin "joko taas" kun päästiin lihapiirakkakauppaan. Alotus kyllä toi mieleeni Pirates of the Caribbeanin :DDDd Laulusta yleisesti, niin Johnnyn ääntä oli miellyttävää kuunnella, kuin myös Anthonya näytelleen. Sasha Baron Cohen toimi myös humoristisena laulajana. Sen sijaan "Johannan" laulu oli sellaista, josta äitini käyttäisi termiä ujellus. Helenankaan laulelu ei oikeastaan hivellyt korvaani.
Näyttelijäsuorituksista, tyhjyyteen tuijottava Johnny oli oikeastaan vain koominen, mutta kun hän esitti raivostunutta niin whou, minä säpsähdin kauemmas tuolissani. Johnny siis läpäisee seulani. Bonham Carterilta odotin vielä jotain lisää, itse asiassa hänen roolisuorituksissaan on aina jotain, joka jää kaivelemaan. Nuori Jamie oli myöskin huvittava alun romanttisissa kohtauksissa ja sinänsä häiritsi, sillä mielestäni tämä näyttelijä jakaa joitain samoja ulkoisia piirteitä kuin muuan kitaraa kanniskeleva vuotislainen. Mutta kyllä kehtasi seurata, tältä näyttelijältä odotan seuraavaa elokuvaa. Sasca Baron Cohen oli tapansa mukaan hauska ja osuvasti ärsyttävä. Pieni Ed, minua vaivasi koko ajan se, että hänessä oli jotain tuttua, mutta ainakaan imdb.n mukaan hän ei ole aiemmin elokuvissa esiintynyt.
Suurin pettymys oli Alan Rickman. Häneltä odotin paljon enemmän, paljon enemmän laskelmoivuutta (kuten Die Hardissa), enemmän irstautta (kuten Robin Hoodissa), enemmän kylmää charmia (kuten Potterissa), enemmän poweria! Nyt hän oli vain... ok. Liekö sitten tuo lieron pahiksen rooli käynyt pitkäveteiseksi?
Ainut puhtain paperein läpi pääsevä henkilö on Timothy Spall. Komiikantajua, sadismia, irstautta. Minulla kulki kalmanväreet aina kun hän ilmestyi ruutuun. Uskomaton.
Ja mainittakoon myös pettymyksen tuottajana se, että olin ihan intona, kun kuulin Anthony Stewart Headin (Buffy-sarjan Giles) olevan mukana leffassa. Sitten jätkä vilahtaa ruudussa viiden sekunnin ajan ja siinä se. Loppujen lopuksi miestä ei löydy edes lopputeksteistä. Yngh.

Sweeney Todd oli siis pitkälti ok-leffa. Varvas piirakassa sai kyllä voimaan pahoin, mutta muuten verileikki oli kuin déjà vu Päätön ratsumies -elokuvasta (myös a la Burton ja Depp). Kappaleilta odotin enemmän. Lavasteet toimivat ja maskit olivat karmivia. Lopulta leffasta vain jäi, no, puuttumaan se jokin.
Tähtiä lähtee ***½ viidestä, muuten kolmen tähden leffa, mutta puolikas ihan yksinomaan Spallille.

//Minua ei kyllä Rickmanin aiempi rooli Severuksena häirinnyt muuten kuin siltä osin, että Sevestä olisi voinut ammentaa rooliin vaikka vähän lisää tunnetta. Itseasiassa yritin ihan kuvitella liemimestarin sinne popopottelemaan, eikä onnistunut kuin jälkimmäisessä Rickman-Depp kohtauksessa ja siinäkin aivot lauleskelivat Severus-slashiä, mikä sinänsä ei ole normia ajatustoimintaani.
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Sano mitä sanot

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2008, 14:53:16 »
Hyvä leffa, joka kuitenkin kärsii perinteisten musikaalien synneistä, mutta toisaalta myös hyvistä puolista. Sinänsä melko ristiriitaista, koska Sweeney Todd erottuu perinteisistä musikaaleista selvästi vakavuutensa ja synkkyytensä takia. On ilo huomata, että kauhumuottiin kuin luotuna syntynyt, mutta vain yhden kauhuelokuvan tätä ennen (Päätön ratsumies) ohjannut Tim Burton todella omaa lahjoja myös vakavammalle kauhudraamamusikaalille menettämättä kuitenkaan omaa persoonallisuuttaan. Veren ja irtojäsenien, synkkien maisemien ja synkkien sointujen lisäksi elokuva tarjoaa myös valopilkkuina sitä tuttua mustaa huumoria. Ja Johnny Depp vetää roolinsa loistavasti.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #36 : Heinäkuu 01, 2008, 19:56:53 »
Tulipahan tämä käytyä katsomassa joskus tuossa keväällä ja petyin oikeastaan. Olin odottanut jotain niin paljon parempaa, koska kyseessähän oli Burton, mutta sen sijaan elokuva olikin, moh, ei huono, muttei hyväkään.

Alkutekstejä seuratessani en voinut mitään muuta kuin tyrskähdellä. Potter-näyttelijöitä Potter-näyttelijöiden perään. No, okei, kolme, mutta silti. Kaverini, jonka kanssa olin katsomassa tätä, tökki minua kyynärpäällään (eikä ollut ensimmäinen kerta) hiljaiseksi. Täytyy sanoa, että Spall ja Bonham-Carter olivat positiivisia yllätyksiä tässä elokuvassa. Jostain olin lukenut arvostelua, tai oikeastaan lähinnä ketkä näyttelivät tässä Deppin lisäksi ja olin lähinnä saada sydänkohtauksen huomatessani, että Rickmankin näyttelee tässä leffassa. Äitini jopa kysyi mikä minulle tuli, kun repeilin paikallislehteä lukiessani.

Enivei. Alusta tuli vähän mieleen Pirates, Depp siellä kannella tuijottelemassa Lontoota. Lauluosuudet olivat ihan ok, varsinkin se mitä Depp alussa siinä lauleskeli. Tosin, kuten Gin sanoi, laulua oli alussa vähän liikaakin ja itseäni alkoi vähän kyllästyttämään se. Deppin ääntä oli kyllä kiva kuunnella näin laulamisen muodossa. En sano mitään Rickmanin laulamisesta, koska... Pidin, mutta en voi sanoa muuta. Ainakaan juuri nyt.

Vaikka leffa nyt olikin ihan tyypilliseen Burton tapaa tehty, olin silti pettynyt, koska tästä leffasta jäi vain puuttumaan se jokin. Jotkin lauluosuudet tuntuivat vähän pitkäveteisiltä, koska ne eivät tuntuneet loppuvan. Lavastukset, maskit, puvustukset olivat aivan ihania, varsinkin niissä Lovettin unelmointikohdissa.

Ihan ok leffa.

Onko kukaan muuten lukenut kirjaa The String of Pearls? Kertoo Sweeney Toddista. Itse luen sitä parhaillaan, vaikka onkin vähän pitkäveteisen oloinen, koska tekisi mieli skipata Johanna osuudet mutta juonen kannalta en voi.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #37 : Elokuu 07, 2008, 03:09:36 »
Ostin dvd:n heti ilmestymispäivänä :) Ostaessa tuli mieleen, että ei K18 -leffoja tosiaan saa myydäkään alaikäiselle, muttei myyjä kysynyt mitään.

Odotukset olivat kovat, ja ne ylittyivät. Burtonin leffoilta odotan aina tiettyä tasoa, ja tämä oli kyllä ehdotonta parhaimmistoa. Burtonin kädenjälki näkyy selvästi. Itse asiassa en jaksa uskoa, että kukaan muu hänen tilallaan olisi saanut leffasta yhtään parempaa.
Juoni ei ollut sellainen peruskaavan mukainen, jonka saattaa heti alussa jo arvailla. Siinä oikeasti tuli yllätyksiä (ellei musikaalia tunne jo ennalta).

Johnny Deppin suoritus oli sitä tavanomaista laatua. Depp on mainio näyttelijä, mutta en häntä erityisemmin fanittele.
Helena Bonham Carter onnistui loistavasti, suosikkinäyttelijäni yhä ehdottomasti! Mrs. Lovett kolahti hahmona minuun ja kovaa. Ne pienet moraalikäsitykset olivat niin ihastuttavia, että olin todella myyty. Kiero ihminen kun olen, onnistuin samaistumaan häneen loistavasti.
Pidin Lovettin puvuista, ja kyttäsin niitä aika tarkoin :)
Alan Rickman oli mikä oli, eli onnistui siis erittäin hyvin. Ne housut kyllä pistivät hymyilyttämään, mutta tuskin se vaikuttaa siihen, miten suhtaudun Kalkarokseen leffoissa...
Timothy Spall oli todella matohäntämäinen, mutta se roolihahmo muistuttikin erinäisin tavoin Matohäntää.

Pidin kovasti siitä, että lauluosuuksia oli paljon. Musikaali kun on, niin niitä kyllä saa olla ihan runsaanlaisesti. Pidin oikeastaan kaikista lauluista, ja se oli pelkästään plussaa, etteivät näyttelijät olleet mitään ammattilaulajia. Hyvin lauloivat Johnny, Helena kuin muutkin, juuri sopivalla tavalla. Mitään tyylipuhdasta ja täydellistä laulantaa en olisi jaksanut kuunnella. En ainakaan tuossa leffassa.
Pidän musikaaleista, ja tämä on kyllä kenties paras niistä. Toisaalta Moulin Rouge on kova haastaja kärjessä :)

Jään odottamaan innolla Burtonin tulkintaa leffassa Liisa Ihmemaassa. Depphän on siinä Hullu Hatuntekijä. Voi olla aikas mahtava leffa jälleen tulossa Burtonilta...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #38 : Elokuu 07, 2008, 11:00:24 »

Muista sulkea korvat kans. Tekoveri ei häirinnyt, mutta äänitehosteet oli tehty sen verran hyvin että tämmöinen ei-kovin-herkkäkin oli tyytyväinen ettei syönyt lounasta leffaa ennen.

Olen elokuvan nyt lähes katsonut, eikä minua veri yhtään ällöttänyt. Eikä tuntunut vastenmieliseltä tai mitään. Esimerkiksi Pirellin pään leikkaaminen, noh, ei se nyt mitenkään kovin mieltä järkyttävää katseltavaa ja kuunneltavaa ollut. Toisaalta, minä en ällöksy verta oikeassakaan elämässä ja olen pienestä pitäen katsonut varsin verisiä sairaalasarjoja, joten ei ollut ihme ettei se veri ällöttänyt. Toisaalta, lauluthan musikaalissa ovat paljon tärkeämpiä kuin mikään verilöllyttely. Minusta se veri muuten näytti liian oranssilta.

Minun lempilauluni on muuten varmaan ehkä By The Sea! Rakastan kyllä niitä melkein kaikkia, Pretty Woman on kyllä aivan mahtava. Pampamppammppaa, lauloi Alan Rickman.

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Elokuu 10, 2008, 19:24:53 »
Luullakseni veri oli ihan tarkoituksella tehty hieman epäaidon näköiseksi. kyseessä kun on musikaali, juka ei pyrikkään täydelliseen todentuntuisuuteen.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #40 : Elokuu 11, 2008, 19:58:51 »
Niin, itse luulen samaa. Mutta Suomen ikäraja on kyllä kohtuuttoman suuri, en minäkään tästä häivy ketään lahtaamaan, vaikka elokuvan katsoinkin. Mikäs elokuvan alkuperäinen ikäraja olikaan?

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Elokuu 11, 2008, 20:10:10 »
Mutta Suomen ikäraja on kyllä kohtuuttoman suuri, en minäkään tästä häivy ketään lahtaamaan, vaikka elokuvan katsoinkin.

Kyllä se ikäraja minusta oli ihan kohdallaan. Ei kyse olekaan siitä, että lähteekö joku murharetkelle elokuvan inspiroimana, mutta se elokuvan sisältö saattaa oikeasti olla aika järkyttävää lapselle ja nuorelle, todennäköisesti jopa monelle herkille aikuisillekin. Elokuvan "mustavalkoinen" synkkyys voi näyttää aika pelottavalta, jos on tottunut värikkäisiin piirrettyihin ja hassuihin komedioihin. Ihmisten murhat ja lentävä veri (vaikka se ei nyt niin aidolta näyttänytkään, mutta silti) eivät myöskään ole mielestäni ihan parasta mahdollista katseltavaa yläasteensa juuri aloittaneelle lapselle. Ylipäätään se, minne Toddin uhrit selvästi päätyivät (lontoolaisten suihin) voi todella järkyttää katsojaa, jos hän ei ole tietoinen siitä, mitä on tullut katsomaan. Minunkin oli pakko peittää silmäni siinä kohdassa, kun uhrit putosivat sen lattialuukun läpi päälleen sinne leipomoon, enkä minä pidä itseäni mitenkään erityisen herkkänahkaisena. Sekin kohtaus, jossa Anthony haki Johannan mielisairaalasta, voi olla todella karmiva ja pelottava jonkun mielestä. Miettii nyt vaikka sen lääkärin kohtaloa (kyllä hän sen tavallaan ansaitsi, mutta tajuatte kai, mitä tarkoitan). Korkea ikäraja toimii eräänlaisena varoituksena, joten katsoja tietää, ettei elokuva ole aivan kaunista katseltavaa.

Poissa Rain Wild

• Kissankorkuinen
  • Vuotislainen
  • Ähäkutti!
« Vastaus #42 : Elokuu 13, 2008, 13:45:17 »
Korkea ikäraja toimii eräänlaisena varoituksena, joten katsoja tietää, ettei elokuva ole aivan kaunista katseltavaa.

Tässä mielessä olen kovasti samaa mieltä Rainmakerin kanssa. Jos joku nyt kokee kärsineensä vääryyttä kyseisen elokuvan (tai itse asiassa minkä tahansa elokuvan) ikärajan vuoksi, voi aina lohduttautua sillä, että aika kulkee koko ajan eteenpäin. Muutaman vuoden päästä ne nuorimmatkin pääsevät ihan laillisesti katsomaan vaikka minkä elokuvan, sikäli mikäli haluavat. Mielestäni niiden nuorimpien katsojien ei ihan välttämättä tarvitsekaan nähdä ihan kaikkea - kyllä sitä sitten muutaman vuoden kuluttua ehtii. Meille vanhemmille elokuvissakävijöille ikäraja juurikin viestittää, mitä on odotettavissa.

Sweeney Toddin ikäraja oli mielestäni varsin sopiva, ottaen huomioon elokuvan aika rankatkin teemat ja toisaalta pinnallisen huolettoman suhtautumisen niihin. Tässä vielä Valtion elokuvatarkastamon perustelut Sweeney Toddin ikärajalle, jos jollekin jäi vielä epäselväksi:

Lainaus
Kauhuväkivaltamusikaali, jossa tyyliteltyä, mutta yllättävää, shokeeraavaa, raakaa ja erittäin veristä väkivaltaa.

(http://www.vet.fi/)

Mikäs elokuvan alkuperäinen ikäraja olikaan?

Suomessa alkuperäinen ikäraja oli 18, eikä se muuttunut uusintakäsittelyssä. Englannissa Sweeney Todd sai myös k-18 lätkän kylkeensä, ja USA:ssa elokuva oli 'R-rated', eli alle 17-vuotiailta vaadittiin jommankumman vanhemman tai aikuisen huoltajan läsnäolo. (Ihan kuriositeettina, Ruotsissa leffa oli k-15 ja Ranskassa k-12.)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2008, 13:51:15 kirjoittanut Rain Wild »
Permission to shout "Bravo" at an annoyingly loud volume, sir? | Would you mind holding my metaphor for a second?

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Elokuu 22, 2008, 22:09:22 »
Kyllä se ikäraja minusta oli ihan kohdallaan.

Minä taas olen kyllä sitä mieltä, että ehkä se K-18 oli vähän liikaa. Minusta se olisi ihan hyvin voinut olla sen K-15 niin kuin muuallakin, kun ei se veren vuodattaminen ollut niin aidon näköistä että se kovin helposti ketään ahdistaisi varsinkin, kun elokuvassa oli aika paljon komediallisia piirteitäkin mukana. Tai ehkä minä vain olen turtunut :)

Joo, katsoin tämän viime viikonloppuna vihdoinkin. Miun on pitänyt katsoa se siitä asti kun se DVD:nä julkaistiin (en tosin tiedä, milloin se tapahtui..?) mutta meni aika pitkään että sain mitään aikaseksi. Minullekin tuo oli vähän pettymys ottaen huomioon sen, mihin Burton+Depp-yhdistelmällä pystyy kun oikein yrittää. Tai no, Depp tietty oli hyvä niin kuin aina eikä ohjauksessa tai missään muussakaan sellaisessa ollut mitään vikaa, minua vain ärsytti ne laulut. Varsinkin Bonham Carterin ääni ei jotenkin iskenyt, varsinkin lopussa sen kuunteleminen otti päähän jo aika pahasti, samoin kun sen Johannan (?) vai mikä sen siellä lukitussa huoneessa asuvan tytön nimi olikaan. Joo no, en kyllä muutenkaan erityisemmin pidä musikaaleista. Muuten kyllä tätä oli ihan kiva katsoa ja voisin kyllä kuvitella hankkivani tämä omaksikin. ^^
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #44 : Lokakuu 13, 2008, 15:43:09 »
Hyvin katsottava musikaaliksi. Ainoa häiritsevä lauluääni oli vangitun tytön: niin korkeat äänet ottavat korviin. Pääpari Depp & Carter hyytävän hyvä. Minua veriset tappokohtaukset yököttävät, vaikka kuinka olisivat tyyliteltyjä. Rickman tekee tytön vangitsijasta jossei sentään sympaattista, niin aika ymmärrettävän henkilön kuitenkin. Matohännän näyttelijää en ole ennen nähnyt kuin Pottereissa, ja hän on kyllä tässä niin samanlainen.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Lokakuu 13, 2008, 18:00:00 »
Sävellykset eivät jääneet mieleen, eivät olleet kovin kummoisia. Muuten ihan hyvä elokuva, tietysti suurilta osin Deppin ansiosta. Elokuvassa hienoa oli myös se, miten alun synkät sävyt muuttuivat hiljallen värikkäämmiksi: tietysti lopussa sitten oli taas pelkkää mustaa. Myös alun ja lopun verrannollisuus osoittaa ammattitaitoa: Naiivi mies ja kaunis nainen, sekä paha (Depp-merimiespoika, Lucy-Lucyn tytär, tuomari-Toby).
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 02, 2008, 20:27:34 »
Ostin leffan pari viikkoa sitten DVDllä ja olin positiivisesti yllättynyt siitä, että toinen katselukerta oli paljon mielenkiintoisempi ja miellyttävämpi kuin ensimmäinen. Laulut olivat jo tulleet tutuiksi, koska olen kuunnellut sountrackia paljon leffateatterissa käyntini jälkeen, ja pystyin jotenkin paljon paremmin keskittymään näyttelijöihin, tarinaan, pieniin yksityiskohtiin ja jotenkin tarina sai enemmän syvyyttä.

Suosittelen ehdottomasti niillekin, jotka eivät erityisesti leffasta innostuneet, toista katselukertaa.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #47 : Marraskuu 03, 2008, 19:11:12 »
Olin kyllä hieman pettynyt leffaan, toki Depp ja Carter on aina oiva parivaljakko ja huumoriakin löytyi, mutta silti tarinan veriset kohdat olivat melko huonosti tehtyjä ja epäaidon tuntuisia.
Myös lopussa ei ollut sen suurempaa järkeä.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Marraskuu 03, 2008, 21:18:52 »
Olin kyllä hieman pettynyt leffaan, toki Depp ja Carter on aina oiva parivaljakko ja huumoriakin löytyi, mutta silti tarinan veriset kohdat olivat melko huonosti tehtyjä ja epäaidon tuntuisia.

Miksi ihmeessä niiden olisi sitten pitänyt olla aidon tuntuisia? "Aidon" näköisiä tappokohtausia löytyy jenkkileffoista ihan riittävästi, jos minulta kysytään. Minusta veristen kohtauksien pointti nimenomaan oli se vaikutelma epäaitoudesta. Nämä kohtaukset todistivat taas Burtonin nerokkuudesta, ja minä olisin ollut pettynyt, jos Toddin tekemät murhat olisivat näyttäneet jonkin randomin toimintarainan kohtauksilta.

Lainaus

Miten niin? Minusta siinä oli hyvinkin paljon järkeä.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #49 : Marraskuu 03, 2008, 22:41:56 »
Eihän tosiaan leffa pyrkinyt edes mihinkään todenmukaisuuteen, vaan oli tuttua Burton -tyyliä.
Ei olisi ollenkaan toiminut, jos ne tappokohtaukset sun muut olisivat olleet realistisemman oloisia ja veri aidonnäköistä. Minusta tuo teatraalisuus oli loistavaa.

Haluaisin kuulla, miksi siinä lopussa ei ollut järkeä, sillä minusta siinä oli nimenomaan järkeä ja se oli erinomainen.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #50 : Marraskuu 04, 2008, 11:07:20 »
No kylläpäs tuosta yhdestä lauseesta hirveä haloo nousikin.
Vaikka pidänkin Burtonin tyylistä, mieshän on nero, loppu ei minun aivoille natsannut kun ensimmäisen kerran leffan katsoin SILLÄ en ole katsonut elokuvan kuin yhden kerran , koska levy lähti sen jälkeen sukulaisia kiertämään.
Pidän siitä, että jos tappoja leffassa on, niin ne tehdään oikeannäköisiksi. Nyt en kritisoi tyyliä ja sitä, miten murhat tehtiin, ne olivat oikein hyviä. Vaan se veri, joka näytti juuri siltä että jostain katkaistiin muoviputkin ja liitettiin muka kaulavaltimoksi.
Lopussa jokainen depasi, vaimo oli elossa, mutta kuoli sitten, Helena heitettiin uuniin jne jne. Olen katsellut viime aikoina hyvinkin eri tasoisia leffoja ja tämä nyt sattuu olemaan mielipiteeni.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Marraskuu 04, 2008, 20:01:16 »
No kylläpäs tuosta yhdestä lauseesta hirveä haloo nousikin.

En sanoisi halooksi. Asia vain ikävä kyllä on niin, että aina on eriäviä mielipiteitä ja niitä, jotka haluavat keskustella niistä. Jos ei halua omia mielipiteitään kyseenalaistettavaksi, ei ehkä kannata ilmaistakaan niitä.

Lainaus
Vaikka pidänkin Burtonin tyylistä, mieshän on nero, loppu ei minun aivoille natsannut kun ensimmäisen kerran leffan katsoin SILLÄ en ole katsonut elokuvan kuin yhden kerran , koska levy lähti sen jälkeen sukulaisia kiertämään.

Katso ihmeessä uudestaan. Saattaa aueta ihan uudella tavalla.

Lainaus
Pidän siitä, että jos tappoja leffassa on, niin ne tehdään oikeannäköisiksi. Nyt en kritisoi tyyliä ja sitä, miten murhat tehtiin, ne olivat oikein hyviä. Vaan se veri, joka näytti juuri siltä että jostain katkaistiin muoviputkin ja liitettiin muka kaulavaltimoksi.

Ihan silkasta mielenkiinnosta (ja ilkeydestä, heh) - oletko nähnyt, kun ihminen tapetaan?

Burton ei hae elokuvissaan suurta ja mahtavaa realismia. Hän kertoo tarinoita omalla tavallaan ja kyllä se minun mielestäni näkyy hänen muistakin elokuvistaan. Burton liioittelee joitakin asioita, ja Sweeney Toddissa se oli muun muassa veri, ja minusta se sopii elokuvaan vallan mainiosti. No juu, joku tykkää realismista ja joku taas ei, mutta minä ainakin yhdistän Burtonin elokuviin juuri sen kokeilevuuden ja tiukan realismin kahleista irrottautumisen.

Lainaus
Lopussa jokainen depasi, vaimo oli elossa, mutta kuoli sitten, Helena heitettiin uuniin jne jne.

Mikä tässä lopussa sitten oli "epäjärjellistä"? Se ei aukene minulle viestistäsi.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Marraskuu 07, 2008, 20:02:38 »
Lainaus

Ihan silkasta mielenkiinnosta (ja ilkeydestä, heh) - oletko nähnyt, kun ihminen tapetaan?

Burton ei hae elokuvissaan suurta ja mahtavaa realismia. Hän kertoo tarinoita omalla tavallaan ja kyllä se minun mielestäni näkyy hänen muistakin elokuvistaan. Burton liioittelee joitakin asioita, ja Sweeney Toddissa se oli muun muassa veri, ja minusta se sopii elokuvaan vallan mainiosti. No juu, joku tykkää realismista ja joku taas ei, mutta minä ainakin yhdistän Burtonin elokuviin juuri sen kokeilevuuden ja tiukan realismin kahleista irrottautumisen.

Sitä paitsi epäaitous osoitti ainoastaan loistavaa tilannetajua. Elokuvassahan näemme joukon ihmisiä, jotka ovat ensisijaisesti näyttelijöitä eivätkä laulajia, hengailevat harmailla Lontoon kaduilla, joissa ilmeisesti ei tuohon aikaan ollut valoisaa ikinä (hehheh), ja hoilaamassa sydämensä kyllyydestä. Koko hommahan olisi hajonnut käsiin, jos siihen olisi lisätty ryppyotsaisesti aidonnäköistä verta ja uskottavia tappokohtauksia. En nyt ole aivan varma välittykö ajatukseni kenellekään muulle, mutta tavallaan jokaisella elokuvaan littyvällä osa-alueella on hieman koputettu kepillä jäätä ja se juuri tekee tästä elokuvasta loistavan - varman päälle pelaamalla koko pätkä olisi ollut varmaan yksi iso vitsi. En puhu nyt mitään Burtonin oletetusta neroudesta tai tyylistä vaan siitä, että yksinkertaisesti siitä, että veri ei missään nimessä olisi edes saanut olla aidonnäköistä.

Sitä paitsi tulee mukavan teatterimainen ja kotikutoinen tunnelma, kun erikoistehosteita on säästelty. Jep. Jos haluaa nähdä toisen tyylistä tappamista suosittelen katsomaan seuraavaksi Texasin moottorisahamurhaajan, jota on tosiaan ole itse nähnyt, mutta luulen, että se sopii niille, jotka eivät tykkää verestä, joka on kuin vedellä laimennettu ketsuppia.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #53 : Marraskuu 08, 2008, 12:24:05 »
Liberty tiivisti ajatukseni paremmin kuin olisin itse pystynyt. Jotakuinkin tuota minäkin tarkoitin - elokuva ei lähtökohdiltaankaan ole realismin riemuvoitto, jos yhtään pitää silmiään auki ja seuraa, mitä siinä tapahtuu ja miltä miljöö ylipäätään näyttää. Kuten Liberty sanoi, realismiin pyrkivä tappo ja veri olisivat riidelleet elokuvan yleisilmettä vastaan. Tietysti jos siitä ei tykkää, niin sitten ei vain tykkää, ja sillä siisti.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Marraskuu 08, 2008, 14:09:57 »
Niin, itse luulen samaa. Mutta Suomen ikäraja on kyllä kohtuuttoman suuri, en minäkään tästä häivy ketään lahtaamaan, vaikka elokuvan katsoinkin.

Olen osittain samaa mieltä. Ainakin alussa, kun Todd ei ollut vetänyt kenenkään kurkkua auki, mietiskelin, että mikä tässä elokuvassa tekee K-18-rajoituksen saavan. Loppua kohden olin kuitenkin kahden vaiheilla: joko tämä oli K-15 kamaa tai sitten ikäraja tosiaan oli aiheellinen. Olen kyllä sitä mieltä, että paljon raaempiakin elokuvia on pelkällä K-15:lla.

Mutta nyt itse leffaan. Tiesin toki, että kyseessä oli osittain musikaali-tyyppinen leffa, mutta silti ne laulukohdat alkoivat välillä kyrpimään. Lähinnä siksi, että jotkut niistä olivat hieman pitkästyttäviä ja toistivat samaa. Kuitenkaan ne eivät varsinaisesti huonontaneet leffaa, tekivät siitä vain hyvin erikoisen. Juuri Burtonin ja Deppin tyylinen leffa, se on silkkaa totta. Luulen kuitenkin ja olen melko varma, että jos leffa ei olisi Burtonin eikä pääroolissa olisi Deppiä, leffa ei olisi saavuttanut juuri lainkaan suosiota.
  Leffassa oli niin hyvää sekä huonoa. Näyttelijäsuoritukset olivat mahtavia samoin kuin niitä kantavat nimetkin. Vaikka leffan idea ja juoni olisivat kuinka huonoja tahansa, Deppillä on erikoinen tapa pelastaa kaikki. En kuitenkaan ole minkäänmoinen Depp-fani, mutta toki minun täytynee myöntää, että hänessä on tyyliä, tekipä hän sitten mitä tahansa.
Koska en ollut perehtynyt leffaan sen koommin ennen virallista katsomista, minua nauratti huomatessani, kuinka moni Potter-tähti on päässyt mukaan leffaan. Tokipa se on melko luonnollista - leffa oli täynnä tunnettuja näyttelijöitä ja leffa kun kuvaa elämää Lontoossa, on olennaista ottaa mukaan englantilaisia näyttelijöitä. Täytyy muuten näin sivumennen sanoen kehua Deppin brittiaksenttia!

Depp-Carter-yhdistelmä toimi loistavasti. Samoin Rickman veti hyvin homman kasaan, samoin kuin moni muu. Puvustus ja lavastus olivat upeita - juuri niin erikoisia ja hämyisiä kuin Burtonin leffalta voi odotaakin. Tietty lapsenmielisyys leffassa veti hieman todellista kauhun tuntoa pois leffasta, mutta toisaalta, eipä pieni epätodellisuus ja fiktio haittane mitään. Ei tällaisessa leffassa, jota ei sellaiseksi ole tarkoitetukaan.

Eli näin tiivistettynä: hyvä pakkaus kauhua, fiktiota, musikaalia ja loistokkaita näyttelijöitä.

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #55 : Marraskuu 08, 2008, 22:58:43 »
Pirates of the Caribbeanit katsottuani olin ruvennut jostain kumman syystä inhoamaan herra Deppiskää, mutta Sweeneyhyn tutustuttuani ja ehkäpä hivenen järkevöidyttyäni, minun on ollut pakko myöntää, että Depp näyttelee sangen tyylikkäästi. Tai siis, en tajua miksi joskus inhosin Deppiskää niin syvästi. No jaa.

Rakastan elokuvan lauluja aivan kamalasti! Helenalla on mielestäni tosi mahtava lauluääni, ja By the Sea on lempilauluni elokuvalta, ounastelisin. Tahtoisin kovasti elokuvan dvd:lle, niin pääsisin katselemaan sitä videotykiltä. Toisaalta, saatan ostaa leffan soundtrackin, jotta saisin siirrettyä laulut soittimelle, mutta en sitten tiedä viitsinkö molempia hankkia. Rahatilanne on vähän uh ja ah, mutta onhan joulu tulossa. Jee.

Dahlia

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Tammikuu 05, 2009, 23:31:08 »
Minusta sweeney todd oli ihan mukavaa vaihtelua. Se oli mukavan erillainen ja ihan kiva raikas tuulahdus. Elokuvana se oli... ihan hyvä. Ei mitään sen enempää tai vähempää...
Elokuvassa oli mukana sen verran monta suurta ja tunnettua nimeä, että se nosti odotukset melko korkealle mikä taas johtaa siihen että niitä on yhä vaikeampi täyttää, mikä puolestaan johti siihen että osa pettyi raa'asti. Vähän näin kävi itselleni ainakin. Kun oli aikansa odotellut nemnoimaista leffaa ja jonkin verran odotuksia oli syntynyt nii vähän jäi laimea olo sitten jälkeenpäin.
mutta toisella katselukerralla kaikki olikin jo mukavampaa. kun tiesi vähän mitä odottaa, ja oli valmistautunut synkkään värimaailmaan, niin pystyi ottamaan kaiken paljon rennommin vastaan :)

tällaista tälläkertaa :))

deadpromises

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Tammikuu 06, 2009, 00:10:16 »
Vaikka tämä näyttääkin olevan K18, on minusta tuo veret sun muut niin epäuskottavia koko elokuvassa, ettei tämä ole ollenkaan pelottava vaan lähinnä huvittava elokuva. Itseäni alkaa vain hulluna hihityttämään, kun mietinkin koko leffaa! Kyllähän siinä välillä niskat vähän inhottavasti rusahtelivat, mutta se nyt on pientä. Itse asiassa jos Sweeney Todd ei olisi musikaali, niin koko elokuva pissisi ja pahasti, sillä se musiikki on se, millä tämä elokuva porskuttaa eteenpäin. Ja onnistuu se välillä olemaan aika hauskakin.

Minuakin alkoi naurattamaan jossain vaiheessa elokuvaa, ja verikään ei herättänyt mitään inhon tunteita. Se oli jotenkin oranssia jos oikein muistan, ei todellakaan veren näköistä.

Joka tapauksessa pidin elokuvasta. Juoni oli ihan kiva, ja tietty synkkyys elokuvan alusta loppuun säilyi. Jos vain veri olisi ollut oikeamman näköistä, elokuva olisi voinut ansaita todella, todella hyvät pisteet itseltäni, asteikkona 4-10. Nyt se saisi ehkä kasin.

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #58 : Tammikuu 06, 2009, 20:26:12 »
Minuakin alkoi naurattamaan jossain vaiheessa elokuvaa, ja verikään ei herättänyt mitään inhon tunteita. Se oli jotenkin oranssia jos oikein muistan, ei todellakaan veren näköistä.

Joka tapauksessa pidin elokuvasta. Juoni oli ihan kiva, ja tietty synkkyys elokuvan alusta loppuun säilyi. Jos vain veri olisi ollut oikeamman näköistä, elokuva olisi voinut ansaita todella, todella hyvät pisteet itseltäni, asteikkona 4-10. Nyt se saisi ehkä kasin.

Kukaan ei ole minulle vielä tyydyttävästi kyennyt vastaamaan, miksi se veri häiritsee niin paljon. Kuten aikaisemmissa viesteissäni olen vaahdonnut, Sweeney Toddin yleisilme on epäaidohko ja sitä hallitsee värimaailma, jota ei aidossa ympäristössä näe. Ylipäätään elokuvaa leimaa tietty irtiotto realismista. Miksi sitten jonkin yksityiskohdan (ts. veren) pitää näyttää niin oikealta, kun ei muukaan elokuva pyri realismiin? Aidonnäköistä verta näkee ihan riittävästi toimintarainoissa, joita meille tuotetaan rapakon takaa. Sweeney Toddin (tai Burtonin leffojen) pointti ei ole siinä, että se näyttää aidolta.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #59 : Tammikuu 17, 2009, 15:19:53 »
Kyllä kieltämättä harmitti, kun Sweeney Toddin ikäraja kerrottiin: jälleen yksi kerta kun missasin Burtonin leffan valkokankaalla, tällä kertaa ikä ei riittänyt. Hyvää kannatti kuitenkin odottaa, lainasin leffan kaveriltani eilen ja olen jo nyt nähnyt sen kahdesti. Päätelkääs siitä jo jotain ;)

Burton-elokuva, joka on musikaali kuulosti jo aika hyvältä, mutta näin makoisaa leffaelämystä osasinkin vähän odotella. Herran elokuvat kun ovat iskeneet aina kunnolla ja niitä on nautinto katsella, eikä Sweeney todellakaan ollut poikkeus. Burton + Depp-yhdistelmä on aika kova, ja kun joukossa on muitakin osaavia näyttelijöitä ei voi kuin hymistellä tyytyväisenä. Kaikkien laulutaidoista olin vaikuttunut, sopivan rosoista ja karheaa. Eikä Johannaa näytelleen tytön ääni minua häirinnyt, vaikka erosinkin muista. Se vain sopi hahmolle ja kuulosti korviini ihan hyvältä. Tosin enemmän pidin juurikin noista karheammista laulusuorituksista. Erityisesti Johnnyn ja Helenan laulut olivat hyviä. Laulut eivät kyllä varsinaisesti tuntuneet aivan perinteisltä musikaali-numeroilta, mutta toimivia ne olivat silti.

Elokuvasta noin yleensä on sanottava, että kaikki tuntui olevan kohdallaan. Vaikka kieltämättä tarina oli aika paha (tyyppi tappaa ihmisiä, joista tehdään sitten piirakkaa), tunnelma oli kohdillaan ja huumoriakin löytyi, onneksi. Pirellin hahmo oli aivan törkeän huvittava, Depp ja Rickman laulamassa kauniista naisista, kissapiirakka... :D Hyvä tasapaino synkkyyden ja huumorin välillä, vaika ensiksi mainittua olikin enemmän. Loppukin veti surulliseksi, vaikka Todd ja muut saivatkin ansionsa mukaan.

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
« Vastaus #60 : Helmikuu 25, 2009, 18:45:45 »
Minä en pitänyt tuosta elokuvasta mitenkään erityisemmin. Katsoin sen vain ja ainoastaan Alan Rickmanin takia, eli ennakko-odotuksia tai -tietoja ei ollut. Siksi järkytys oli valtaisa, kun leffan henkilöt alkoivatkin luikautella lauluja laulujen perään. Tämä asia alkoi kyrsiä heti alussa, sillä vain muutamat kipaleet veivät juonta eteenpäin oikein kunnolla. Tarkoitan, että useimmiten saman asian olisi voinut sanoa yhdellä repliikillä - ei siitä olisi kokonaista laulua tarvinnut vääntää! Alkoi tylsistyttää... Sellaisiahan kaikki musikaalit ovat, mutta tässä tapauksessa nuo biisit eivät edes olleet mitenkään erityisen hyviä. Välillä tuntui siltä kuin koko ajan olisi ollut kyseessä sama kappale. Onneksi Rickman ja Depp sentään lauloivat osuutensa hyvin; Rickmanilla on todella hyvä ääni ja Deppilläkin tavallaan ihan hyvä.

Juonellisesti ja erikoistehosteiltaan tämä oli tarkoituksellisen epäuskottava elokuva. Mikäs siinä. Itse pidän enemmän realistisesta tyylistä, mutta voihan tämäntyyppistäkin kamaa katsella aina välillä. Huono puoli oli se, että epäuskottavuus söi pelottavuuden pois, jolloin jäljelle jäi vain hienoinen oksettavuus. Ihmisiltä viillettiin kurkut auki, he tippuivat niskoilleen, joutuivat lihamyllyyn ja syötäväksi. Se ei ehkä ollut pelottavaa, mutta inhottavaa kylläkin. Mitä arvoa on elokuvalla, joka ei aiheuta muuta kuin pahan olon?

Juoni toisti itseään ja pahasti. Varsinkin nuo tapot alkoivat kyllästyttää loppua kohden. Huoh. Muutenkaan tämä ei tarjonnut mitään erityisen mielenkiintoisia tai jännittäviä juonenkäänteitä, ellei loppuhuipennusta oteta lukuun.

Huumoria en löytänyt hirveästi. Ehkä olen huumoritajuton kuivis. Toddin ja Lovettin liioitellun vaisu suudelma oli kyllä aika hauska.

Ainoa tosi hyvä puoli olivat jotkut näyttelijät. Rickman esiintyi harmiteltavan harvoissa kohtauksissa, mutta vastapainoksi hänen esittämänsä tunnearsenaali oli suhteellisen monipuolinen; pahastumista, suuttumista, ilahtumista, kiinnostumista, hämmästymistä ja tietenkin sitä hyytävää uhkaavuutta, jossa hän on niin poikkeuksellisen taitava. Lempparikohtaukseni oli se, missä Ricksu esitti sulavan liukumisen sävyisästä kohteliaisuudesta uhkaavuuden kautta vihaan. Mielestäni rooli ei muutenkaan ollut vaisusti näytelty (kuten joku sanoi), sillä tällä kertaa Rickmanin tuskin oli tarkoituskaan olla suuri pahis. Tokihan hahmo oli moraaliton ja kylmä, muttei mikään murhaaja tai rikollinen.

Johnny Deep oli hyvä, tosi hyvä. En ole tainnut aiemmin nähdäkään hänen leffojaan (katson niin vähän elokuvia), joten yllätyin positiivisesti. Hän oli täydellisen katkera, hullu ja elämäänsä kyllästynyt. Myös Timothy Spall yllätti minut myönteisesti, sillä Pottereissa hän ei ole tehnyt muuta kuin ylinäytellyt. Tässä hänen ilmeensä olivat hyvin aitoja. Bonham Carterissakaan ei ollut mitään valittamista. Juu, näyttelijävalintojen osalta tämä oli onnistunut elokuva.

Antaisin leffalle about kaksi tähteä, ehkä jopa kaksi ja puoli. Näyttelijöiden lisäksi taustamusat olivat ihan onnistuneita. Loppuratkaisu oli... koskettava. Eli eihän tämä aivan paska ollut.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2009, 18:50:46 kirjoittanut Kuupposen päivä »

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #61 : Helmikuu 27, 2009, 17:02:34 »
Minä en todellakaan odottanut itse elokuvalta paljoa mitään, mutta koska Johnny Depp oli siinä, se oli pakko ostaa omaksi. Yllätyin Johnnyn hyvästä lauluäänestä, ja muidenkin näyttelijöiden hyvistä suorituksista. Helena Bonham-Carter esitti osansa todella mallikkaasti ja elokuvan juoni oli yllättävän hyvä! :D Lopputuloksestakin pidin, eikä se ollut niinkään helposti ennalta-arvattavissa.

Elokuva kiinnosti osaltaan myös Alan Rickmanin takia, ja hänenkin lauluäänestään yllätyin - posiitivisesti! :D Sweeneyn meikki oli ehkä hiukkasen liioiteltu, tosin niin varmaan oli tarkoituskin. Helenan ulkoasu (en millään saa juuri nyt päähäni sen roolihahmon nimeä) oli taas todella upeasti toteutettu ja hän näytti juuri sopivan sekopäiseltä ja hullulta rooliinsa ;D

Se, että verta lensi kymmenen litraa jokaisesta uhrista, oli aika epärealistista, mutta se sopi tähän elokuvaan hyvin, eikä oikeastaan ensimmäisten kurkunleikkausten jälkeen häirinnyt paljoa yhtään. Jähmetyin aina vain katselemaan Johnnya, enkä paljoa kiinnitänyt huomiota muuhun. x)

En osaa sitten yhtään yhtyä tuohon Kuupposen päivän viestiin (jota tässä vähän lueskelin läpi), mutta ymmärrän kyllä täysin hänenkin kantansa.
Minä antaisin elokuvalle kyllä ehdottomat neljä tähteä, mutta minä olenkin Johnnyn takia hiukan puolueellinen x)

Katsomisen arvoinen pätkä. ;)

-Z
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #62 : Heinäkuu 13, 2009, 18:28:57 »
Minua ärsytti ihan hemmetisti kun sain tietää että tämä on K-18. Olin ihan innoissani kun näin Suosikissa pienen vinkkauksen tulevasta elokuvasta ja odotin suuresti että se tulisi elokuviin, mutta padam, ikä ei ihan riittänyt.
Kuitenkin, nyt olen tämän nähnyt ja kyllä se tuonne lempielokuvien joukkoon pääsee. Juoni on kyllä ihan hullu, mutta ehkä juuri sen takia pidän siitä. Siinä lopussa tuli sellainen GO TOBY!!!1-olo.
Pidän tästä myös ihan laulujen takia.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #63 : Elokuu 22, 2009, 20:39:56 »
Lainaus käyttäjältä: Kuupposen päivä
Huumoria en löytänyt hirveästi. Ehkä olen huumoritajuton kuivis. Toddin ja Lovettin liioitellun vaisu suudelma oli kyllä aika hauska.
En usko, että olet huumorintajuton, vaikka itse löysinkin huumoria lähes kaikesta, etenkin laulujen sanoista. Musta huumori ei vain iske kaikkiin.

Sweeney Todd on lempielokuvani nro 1. Jaksan katsoa sen aina uudelleen ja uudelleen. Miksi?
Rakastan sen musiikkia. Sävelmät ovat tarttuvia ja viehättäviä. Elokuvan puvustus on vertaansa vailla. Saatan tosin olla hieman puolueellinen, sillä itsekin otan pukeutumiseeni runsaasti vaikutteita 1800-luvun Englannista. Olen hulluna mustaan ja kieroon huumoriin, nauroin aivan vääränä koko elokuvan alun. Käsikirjoitus oli loistava, ja pidin laulujen sanoituksista. Turha kai mainitakaan, että soundtrack on pyörinyt sen verran paljon, että osaan luritukset ulkoa. Pisteenä i:n päälle lempiohjaajani, Tim Burton, ja näyttelijätkin ehdotonta ykköskaartia, erityisesti suosikkini Helena Bonham Carter (♥), Johnny Depp ja Alan Rickman. Niin, ja se brittiaksentti saa minut ekstaasiin!

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #64 : Elokuu 25, 2009, 20:50:07 »
Mua kiinnostaisi hirveesti nähdä tämä leffa, mutta olen sen verran herkkänahkainen, joten epäilen pystynkö lauluja enemmän katsomaan, joita olenkin jo kurkkinut Youtubesta. Joten kysyn nyt teiltä, onko K-18 leima todellakin se oikea, onko leffa niin järkyttävä tai jotain? Tai oikeastaan ne tappokohtaukset lähinnä, onko ne vaan hirveää mättöä? Yhen tai kaksi murhaa olen tainnun nähdä, eikä ne ihan hirveästi järkyttäneet minua. Toinen ainakin oli se, missä Sweeney nuiji jonkun (en enää muista kenet) teepannulla. Tulen vielä muoksimaan tätä viestiä, jos tulee lisää kysyttävää, tai tarvitsee tarkentaa.... :)
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa Minsvo

• Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #65 : Elokuu 25, 2009, 21:02:23 »
last hero, se on aikamoista mättöä, verta on paljon mutta se ei ole ollenkaan aidon näköistä. Sweeney vetää pariin otteseen terällänsä kaulan poikki, ja siinä saattaa tulla esimerkiksi hassu olo omaan kaulaan tai muuta vastaavaa. Minulle ei kyllä tullut, mutta ekalla kerralla tuli vähän hassu olo katsoa sellaista veriruiskua. :-D

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #66 : Elokuu 25, 2009, 22:54:35 »
Useimmissa muissa maissa ikäraja on ollut siinä k16 tienoilla. Verikohtaukset on tehty tahallisesti liioitellen, joten riippuu hyvin pitkälti ihmisestä kokeeko sen karmivana vai huvittavana. Pikkuveljeni 13 v. on kyllä katsonut sen 8-11 vuotiaiden pikkuserkkujen kanssa (en ole ihan varma, ikä saattaa heittää :D).

Pinkutti

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Syyskuu 16, 2009, 19:52:58 »
AAivan ihana elokuva!! suosikkielokuva twilightin ja potterien rinnalla.. Mua ei deppin lauluääni yllättänyt, kuten toisia, sillä tiesin sen olevan hyvä :D Näyttelijät olivat mahtavia ja kappaleet ihania ja ne jää soimaan päähän.. Pidin elokuvan synkästä ulkonäöstä ja värimaailomasta, etenkin kun välillä oli kirkkaitakin kohtia.. Roolit muutenkin olivat , tai roolihahmot niin erilaisii mut samanlaisii että elokuva oli iiihana..

Poissa Minsvo

• Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #68 : Syyskuu 16, 2009, 22:31:19 »
OFF! Minua häiritsee kun otsikossa herra Sweeneyn sukunimi on pienellä. OFF!

//Samoin, siksi muokkasin sen :) -Kate
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2009, 23:09:24 kirjoittanut Kate »

Scrooge

• Ankeuttaja
Vs: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #69 : Joulukuu 04, 2009, 17:47:13 »
Kun kuulin tästä leffasta, niin olin kaiketi kaksitoista XD Ette arvaakkaan kuinka paljon petyin, kun ikärajaksi läimäistiin tylystä k18! Raivosin siitä seuravat kuusi kuukautta ilman mitään rajoja. Sitten meninkin yläasteelle, ja tapasin yhden vanhan liikkaryhmäläisen ala-asteelta johont tutustuin uudestaan. Viime vuoden marraskuussa sitten näin hänen luonaan kyseisen leffan ilman keskeytyksiä.
Mutta itse leffasta, rakastuin siihen jo etukäteenkin. Helena B-C, Alan Rickman, ja Johnny Depp olivat tapansa mukaan loistavia. Varsinkin Alan Rickman XD Olin kuolla nauruun, varsinkin laulussa Poor thing, kun hän ojentaa kadulla niitä kukkasia Sweeneyn vaimolle.
Loppu oli uskomattoman surullinen, olin aivan shokissa. En kuitenkaan itkenyt, kun olin tämän uuden kaverini kanssa, muussa tapauksessa varmasti. Ja siitä seuraavat puoli vuotta hoilasimme soundtrakin lauluja koulussa mp3:seni kanssa.
Ikäraja oli kyllä täysin liioiteltu... Sweeney vain veti siistin vedon kaulaan, ja veret valuivat vanana kaulaa pitkin. Tuomari-parka koki tosin hieman julmemman kohtalon.
Johnny Deppin laulu oli mielestäni erittäin tähän leffaan sopivaa, kuten katkeran parturin näytteleminenkin.

Poissa naskalihammas

• Hipsunhapsu
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Joulukuu 20, 2009, 14:51:31 »
Itse ihmettelin aluksi ikärajaa, mutta katsoin sen 12 vuotiaana, kiitos isäni ;) Tosi hyvä leffa oli, varsinkin kun aluksi ajattelin että Depp vaan laulaa, ja katkoo kaikkien kauloja :D En olisi myöskään arvannut että Johnny Depp laulaa niin hyvin. Helena Bonham-Carter esitti roolinsa myös tosi hyvin. Eli siis tosi leffa, 4/5

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #71 : Joulukuu 22, 2009, 20:00:41 »
Myönnetään, myönnetään - vaikka alaikäinen olenkin, kyseisen leffan olen katsonut >:DD

Odotukset eivät olleet korkealla, vaikka kauhuleffafriikki kai olenkin. No, kaverin pakottamana, Alan Rickmanin ja Johnny Deppin takia(kaikkihan tietää, että ne elokuvat missä jompi kumpi (tai molemmat) ovat, eivät koskaan epäonnistu!) ryhdyin katselemaan tätä veristä elokuvaa.

Aluksi pidin Sweeneytä sellasena symppiksenä, jota maailma on potkinut vähän liian kovaa, mutta elokuvan edetessä - noh, eihän se asia niin ollut, ei todellakaan. :D

Parasta mielestäni olivat Mrs. Lovettin suojattipoika, tuomari Turpinin "pampaadampapapadamdaadaa" laulu, ihmispiiraat ja kaikki laulut :> Ensin kyllä vähän epäröin, kun ajattelin että "hetkinen, tämä leffahan on murhamusikaali". Joo, en oikein ole musikaalifani, mutta yllätyin: Ihania lauluja, päähän ne jäävät soimaan. Niin, ja Boratin esittäjä, nimeä en elokuvasta muista :D

Mutta en kyllä voi ymmärtää, että miksi se on K-18 elokuva, vertahan siinä on(liikaakin), mutta silti. Mielestäni oli sääli, että lopussa Sweeneyn vaimo kuoli. Jotenkin tuntui, että onnellisempi loppu olisi ollut parempi.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2009, 15:11:55 kirjoittanut Kathleen »
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Minsvo

• Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #72 : Joulukuu 22, 2009, 20:39:59 »
Ikäraja on varmaankin K18 sen vuoksi, että noita ikärajojahan aina laitetaan hieman yläkanttiin. Keskustelin tässä yksi päivä iskän kanssa Sormusten herra-elokuvien ikärajoista, mietin että olisivatko ne K13 nykyisen ikärajasysteemin mukaan, ja iskä sanoi että ne saattaisivat olla jopa K15 tämän yläkanttiin iskemisen takia. Joten tämäkin elokuva on K18 varmaan ihan vain varovaisuuden vuoksi.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #73 : Joulukuu 23, 2009, 09:20:43 »
Ikäraja on varmaankin K18 sen vuoksi, että noita ikärajojahan aina laitetaan hieman yläkanttiin. Keskustelin tässä yksi päivä iskän kanssa Sormusten herra-elokuvien ikärajoista, mietin että olisivatko ne K13 nykyisen ikärajasysteemin mukaan, ja iskä sanoi että ne saattaisivat olla jopa K15 tämän yläkanttiin iskemisen takia. Joten tämäkin elokuva on K18 varmaan ihan vain varovaisuuden vuoksi.

Ok. Niin mäkin oon vähän ajatellut, kun ei se Sweeney Todd nyt NIIN kauhea ollut, en nähnyt painajaisia jne.
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #74 : Joulukuu 23, 2009, 15:57:13 »
Rakastan tätä leffaa <3 Tulee lähelle jopa lempielokuvaani (Phantom of the Opera).
Mikä tässä leffassa viehättää?
Ensinnäkin:
Näyttelijät.
Katsoin elokuvan tietoja IMDB:stä ja totesin kaartin olevan täyttä Burtonia. Depp? Rickman? Carter? Spall!? Voiko näillä ihmisillä edes tehdä huonoa elokuvaa? Myönnetään, että Burtonkin on omat huonot elokuvansa tehnyt, mutta...
Depp ja Rickman ovat yksiä maailman karismaattisimmista näyttelijöistä joita tiedän. Ja kun he molemmat saavat yhtäaikaista screentimeä näin runsaasti ei sitä voi kuin rakastaa. Ja Spall osaa olla niin ihanan inhottava, että <3

Musiikki:
Herranjumala mitkä musiikit. Lempikappaletta on vaikea valita. Olisiko se Epiphany Deppin intohimon takia? Vai Little Priest humoristisuutensa takia? Vai Pretty Women Rickmanin äänen takia? Vai vai vai vai...
Kaikki kappaleet tässä elokuvassa olivat kultaa. Ja musiikin ystävänä tämähän minulle kelpaa.

Tietenkin leffassa oli myös Burtonmaiset maisemat (Sea-side wedding kohta häikäisi jo silmiä) ja Burtonmainen juoni. Ja nämä ovat yleensä takuu hyvästä elokuvakokemuksesta. Yksi lempielokuvistani nyt, eilen ja aina.

Hääfkis kuittaa.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #75 : Helmikuu 14, 2010, 14:14:20 »
Ah, tämä elokuva oli aivan ihana. Katsoin sen eilen ikärajasta välittämättä... :] k18... olen kohta 14, mutta ketä haittaa?
Ihanan synkkää ja veristä! Eiii, ei verisyys nyt välttämättä aina ole niin ihanaa, mutta tässä kyllä :']

Koko elokuva oli aivan mahtava, ja kaikki ne laulut jää varmaan loppuelämäksi soimaan päähän.
Tuomari Turpin eli Alan Rickman kuoli kaikista verisimmin, mulle tuli ainaki siinä kohtaa sellanen yhyy-olo, koska en olisi halunnu hänen kuolevan D:

Tämä oli muuten ensimmäinen musikaali, jonka pystyin katsomaan innostuneena, sillä kaikki muut näkemäni musikaalit ovat olleet huonoja. :D *en ole kylläkään katsonut montaakaan musikaalia*
Alan Rickman oli ah-niin-ihana kun hän lauloi <3 ja Helena Bonham Carter myöskin. :]
Mutta, eiköhän tässä ole tämän elokuvan ihkutukset. :D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #76 : Kesäkuu 22, 2010, 01:01:57 »
Muah, pakkohan tänne on tulla hehkuttamaan tätä elokuvaa, ihan äsken loppui se ja pienissä jännittyneissä fiilareissa olen. Ah, ne laulut ja näyttelijät. Loistavaa työtä kerrassaan, tätä elokuvaa en ihan hevillä unohda. Ensimmäinen kauhuleffa oikeastaan minulle ja fiilikset on sen mukaiset. Saa nähdä uskallanko nukkua, varsinkin kun kotona en edes ole. Kätevää, katson kauhuleffaa ensimmäistä kertaa kaverilla. Ei tervettä, ei mitenkään. Varsinkin kun kaveri on kauhuleffojen ystävä... Hiiks, pelottaa.

Mutta joo, tuosta elokuvasta. Olin pelkuri, ja aina kun aavistin tulevan kurkun leikkuu, niin peitin silmäni. Mutta joo, fanitin näyttelijöitä ja lauluja. Voi sitä ihanuutta, kun tunnistin aika monet näyttelijät. Katsomiskokemusta tietysti helpotti se, että juonen olen lukenut aikaisemmin netistä ja tätäkin topaa lueskellut. Olin siis varautunut.
Mutta lauluihin en ollut osannut varautua, tai musiikkiin yleensäkään. Mikään ei olisi voinut yllättää minua suuremmin kuin ne laulut. Nyt päässä soi onnellisesti "These are worst pies in London..." Mahtavaa.

Tarina oli yksinkertainen, mutta loppujen lopuksi nyt saan siitä sitä pohtiessani vaikka mitä irti. Nyt tosin tähän aikaan ei mitään järkevää (*köh* pedofiili-Severus ja Mad Hatter ja Bellatrix kimpassa *köh*) irtoa, katsotaan sitten kun olen sulatellut elokuvaa mökillä...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #77 : Kesäkuu 24, 2010, 00:40:03 »
Njääh, ihan perus elokuva. Ekaksi en ajattelut katsoa ollenkaan, koska luulin että leffa olisi jotenkin pelottava, mutta lopulta uteliaisuus vei voiton koska näyttelijäkaartiin kuului Depp ja Rickman. Laulut oli kyllä tosi hyviä ja jäi soimaan päähän aika kiitettävästi, varsinkin tuo "Worst pies in London". Näyttelijöiden suoritukset oli ihan mahtavia, mutta juoni oli aika lattea. Tosin kyllä se oli kanssa aika surullinen. Jotenkin sekava, täytyi kelata taaksepäin ja pohtia oikeen että miten tämä nyt liittyi tähän yms. Mutta pelottava leffa ei sitten ollutkaan, sillä kyllä tässä iässä osaa jo erottaa mikä näyttää epäaidolta. Mutta ihan kiva kyllä, voisin katsoa uudelleen :)
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #78 : Kesäkuu 30, 2010, 10:40:27 »
Aivan ihastuttava elokuva!
Ensimmäisen kerran katsoin sen kun olin 10-vuotias, tietenkin ilman lupaa. :D
Ensin epäröin, koska elokuvaan oli leimattu k-18 merkki. Ajattelin, että se olisi jotenkin pelottava. Olin kuitenkin väärässä. :) Sweeney todd ei ollut pelottava alkuunkaan, vaikka kauhuelokuvia joskus pelkäänkin. (Eikä se ei edes ole kauhuelokuva, se on trilleri!) Ainoa mikä kuitenkin hieman hätkähdytti siinä iässä, oli  kurkkujen viiltäminen auki.

Alun perin aioin katsoa Sweeney Toddin vain siksi, koska siinä oli Johnny Depp pääosassa. Siihen aikaan nimittäin yritin katsoa kaikki näyttelijn siihen asti ilmestyneet elokuvat. (Tavoite on onnistunut. :D) Sweeney Todd alkoi kuitenkin kiinnostaa jo ihan itsestäänkin.
Katsottuani elokuvan, katsoin sen vielä viisi-kuusi kertaa uudestaan, ennenkuin ostin sen omaksi.

Hieman sitten elokuvasta..
Näyttelijätyö oli uskomattoman hienoa. Ja kuuluuhan näyttelijäkaartiin monia Pottereissakin näytteleviä ihmisiä, mikä oli mukava lisämauste. :)
Elokuva oli visuaalisesti erittäin kaunis, mutta antoi hieman synkähkön kuvan Lontoosta. Mikä oli varmaankin tarkoituskin.
Niin.. ja se laulupuoli. Sekin oli ihan mukiinmenevää. :) Olin yllättynyt, että Johnny Depp osasi sillä tavalla laulaa ja Alan Rickman oli hauskaa kuunneltavaa. ^^
Veri oli oranssia, sitä jäin vähän ihmettelemään.. o__O''

Kaiken kaikkiaan Sweeney Todd on ihana elokuva, vaikka ikäräraja onkin hieman korkea. :)
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #79 : Lokakuu 31, 2010, 22:08:55 »
Juu, minäkin olen tämän leffan nähnyt *köhyksitoistavuotiasköh*, ja olen hurahtanut siihen ihan täysin. :'> Olen varannut kirjastosta jo kyseisen leffan soundtrackin, ja Anttilasta saanut tiedoitteen että huomenna sinne tulee uusi erä Sweeneytä DVD:nä, joista sitten saan sen omaksi. <3

Leffa kuuluu parhaimmistoon. Rakastan lauluja, varsinkin Epiphanya ja Worst pies in London'ia. Itse asiassa se, että leffa on musikaali, yllätti minut positiivisesti kun tätä katsoin. Jo heti alun laivalaulusta (mikäliesenytolikaan) tuli sellainen tunnelma, että tässä on kyseessä surullinen elokuva, mutta kyllähän onnistuin löytämään siitä jotain hauskaakin. Alan Rickman hoilaamassa "Duupaduupaa" parturituolissa sai minut repeämään sisäisesti. x') Kurkkujenviiltokohtaukset eivät olleet edes kovin pelottavia, aika neutraalisti itse asiassa suhtauduin niihin. Kun niistä kerran oli tehty tarkoituksella niin epäaitoja (verikin oli sellaista neonpunaista :'D), niin eivät ne mitenkään järkyttäneet. K-18 -raja tälle leffalle oli kyllä vähän liioittelua.

Puvustus ja maskeeraus on onnistunut tässä leffassa aivan ylitse muiden. Rakastan sitä synkkää tunnelmaa, rakastan niin niitä pukuja. <3 Tykkäsin myös siitä, miten leffassa suhtauduttiin jotenkin kevyesti kuolemaan, ainakin ne pari Toddin kurkunviiltoharjoittelua olivat hauskoja. :D Näyttelijävalinnat saivat minussa ennakkoluulot puhkeamaan ennen kuin tämän elokuvan katsoin, mitä muuta kuin hyvää voi odottaa ohjaaja Tim Burton & Johnny Depp & Helena B-C & Alan Rickman -yhdistelmältä? Jokainen näyttelijöistä eläytyi rooliinsa mahtavan hyvin, rakastin erityisesti Carteria mrs. Lovettin roolissaan, hän toteutti höperöhkön lihapiirasmyyjän vain niin hyvin. :'> Lopusta en vain tykännyt, eieiei! Miksi Sweeney Toddin piti kuolla..? Muista en niin välittänyt, mutta Todd oli niin mahtava hahmo, ei sen olisi pitänyt kuolla. ;__; Olihan se tyylitelty ratkaisu, mutta äääh.

Mutta joo, kannattaa katsoa!

//BTW, uuden Deathly Hallows -elokuvan myötä Sweeney Toddiinkin tulee neljäs Potter-näyttelijä: Anthonyn näyttelijä esittää Pottereissa Grindelwaldia!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2010, 22:22:55 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #80 : Marraskuu 27, 2010, 21:00:04 »
Lainasin Sweeney Toddin kaveriltani viikonlopuksi. Pitipä sitten kattoa samantien kahdesti :D Yleensä musikaalit eivät ole minun mieleeni, mutta tämä kyllä kolahti. En sitten tiedä, oliko syy tarinan, näyttelijöiden vai minkä, mutta olin ihan myyty. Tuli kyllä vähän semmoinen olo, että onko näyttelijät napattu Potter-castingista :DDDD No, eihän se kyllä mikään paha asia olisi ollut :p

Loppu oli kaamean surullinen, en ensin tajunnut, miksi ihmeessä Todd rupeaa nauramaan "hullun naikkosen" lattialla nähdessään. Kesti hetken yhdistää.

Bonham-Carterille sopii hienosti tällaiset hieman "synkemmät" roolit kuten Bellatrix tai mrs. Lovett.
Oli yllättävää kuulla Rickmanin laulavan, eikä se ollut kamalan kuuloistakaan :D

Tykkään tosi paljon elokuvista, jotka sijoittuvat joko ihan johonkin muualle kuin normaaliin elämään/maailmaan tai jotka sijoittuvat vanhemmille ajoille, jolloin puvut olivat erilaisia ja naisten ja miesten roolit kauhean perinteisiä. Wanha aika, siinä on jo itsessään jotain ihmeellistä tunnelmaa.

Mutta mitä ihmettä, tuo leffa k-18? Kyllähän se on aika raakaa, kun kurkkuja aukaistaan surutta, mutta ei todellakaan ollut aidonnäköiseksi tehty ne verenlennot :D Ainut kohta, missä oikeastaan jännäsin, oli se, kun Todd näkee Johannan ja meinaa vähän leikellä tätäkin. Siinä se sitten olikin.

Pieni miinus siitä, että minua rupesi yökättään, ku poika löysi piiraastaan varmaan ja näki ruumiin osia siellä täällä. Yök.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #81 : Joulukuu 06, 2010, 15:24:56 »
En ole kyseistä elokuvaa - valitettavasti - nähnyt, mutta olen sen näinä päivinä päättänyt katsella. Olen spotifystä kuunnellut niitä musiikkeja joita elokuvassa, itse asiassa musikaalissa, on ja kuulostaa ihan mielettömän hyvältä. Äitini on tämän elokuvan katsonut ja sanonut oikein että tuo K18 ikäraja on todella liioittelua.. Myös pari kaveriani on tämän nähnyt ja kehunut ihan hirveästi tätä Johnny Depp, Alan Rickman ja Helena B-C yhdistelmä on kuulemma mitä parahin.

Alan Rickman hoilaamassa "Duupaduupaa" parturituolissa sai minut repeämään sisäisesti. x')

Tuon kohdan taisin muistaakseni youtubesta nähdä kun näitä musiikkeja kuuntelin ja videoita katselin. Nauroin tuolloin kaksin kerroin ja mummikin oli silloin ja kysyi että mikäs siellä noin hauskaa on. Näytin sen sitten mummille ja taisi hänkin revetä pahemman kerran!
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #82 : Joulukuu 06, 2010, 16:13:52 »
Tämä leffa on niin laatukamaa!

Canal+:lla tätä näytettiin (ja näytetään kai yhä) paljon ja aina kun huomasin sen tulevan siellä, niin pakko oli jäädä katselemaan! Koukuttava o______o

Musiikki on ihanaa tässä elokuvassa (ihanaa on kyllä väärä sana, tyrmistyttävä sopisi paremmin mutta se saattaisi antaa väärän kuvan). Musiikki merkitsee minulle elokuvassa paljon, jos musiikki on huonoa, en saa elokuvasta oikein mitään hyvää irti. Laulut, laulut! <3 ne jäävät aina päähän! awwwww....
*putoaa tuolilta muistellessaan lauluja, nousee takaisin ja yrittää koota itsensä*.

Kun näin canalilla pätkän elokuvasta, ajattelin ensin että 'joo, tää on tällaista verellä mässäilyä, ei kiinnosta', mutta sitten vilkaisin ohjaajan ja näyttelijöiden nimiä ja jäinkin katsomaan elokuvan loppuun. Sitten meninkin telkku.comiin katsomaan, koska leffa tulisi uudestaan jotta näkisin se alusta!

Parhaat näyttelijät ja paras tuottaja eivät pettäneet tälläkään kertaa!
Synkkä tunnelma ja loppu olivat mieleeni jostain syystä, olenkohan kyllästynyt onnellisiin loppuihin?
Minustakin ikäraja on melko liioiteltu, aloin nauramaan epäaidolle verelle yhdessä kohtaa. Äiti, jota pyysin katsomaan leffan, oli kuitenkin järkyttynyt ja näki varmaan koko viikon painajaisia! Äiti ei kestä verta o____o.

Tuntuu siltä, ettei kommenttini ole kovin järkevä tai tarpeellinen. Höh, täytyy alkaa tsemppaamaan. Mutta hyvä elokuva, suosittelen!
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #83 : Helmikuu 23, 2012, 23:13:13 »
Tim Burton + Johnny Depp + Helena Bonham Carter + Alan Rickman = <3

Taattua Burtonia! So cool! Ja spoilailen muuten!
Kröhöm. Ehkä hehkutus loppuu tähän 8D mutta niin. Johnny Depp nyt kun on hieno näyttelijä, niin pakko tämäkin oli katsastaa. Joskus taidettiin tämän ilmestymisvuonna (ikää ~ 12vee..) hehkuttaa kaverin kanssa, et jeejee uus Johnny-elokuva, ja mikä pettymys olikaan kun ikäraja oli 18. Mikä kyllä sinänsä on aika korkealla, vaikka veri nyt tahtoo pikkasen roiskuakin. Vaikka veri olikin feikinnäköistä. Anygays, asiaan. Ja hyvin Depp kyllä tässäkin elokuvassa näyttelee. Se sopiva outous ja hieno lauluääni on kuin luotu leffaan, ja Depp todellakin lunastaa paikkansa näyttelijänlahjojensa takia (tuskin kukaan edes uskaltaa ääneen sanoa, että se olisi Sweeney Toddissa vain siksi että on burtonin luottonäyttelijä xD) Muu näyttelijäkaarti oli myös upea, yllättävän hyväksi paljastui Anthony (Alan Rickman nyt tietenkin oli aivan omaa luokkaansa jälleen... 8D)

Hmn juoni oli mielestäni enemmänkin surullinen kuin pelottava. Vaikka se veri lentääkin seinälle oikeen urakalla, niin niin... pelottavammaksi koin itse Sweeney Toddin. Se kostonhimon määrä... se syö miestä! :D Kun katsoin ensimmäistä kertaa, pelkäsin ainoastaan sitä, että kohta se listii sen pikkupojan ja seuraavaksi koiran ja mitä nyt selitän. Joo. Tiivistettynä juonesta sen verran, että mun teki mieli kieriä maassa ja itkeä sen epäoikeudenmukaisuuden takia. Epätoivon syövereihin mut viimeistään syöksi aivan viimeiset kohtaukset, joissa selviää, että Sweeneyn vaimo onkin hengissä, tai siis oli. Nyyh.

Laulut ovat kivoja nekin, lempikohtani koko leffassa onkin, kun Sweeney laulaa partaveitsilleen ja Mrs. Lovett sitten siinä vieressä yrittää lemmekkäästi laulella Sweeneylle who doesn't give a fuck.. :D
Ja mitäs piti vielä sanoa. Rakastan leffan synkkyyttä, joka on äärimmäisen kiehtovaa. Kaikkien hahmojen vaatteet, nomnom (tahdon Lovettin vaatteet omaan vaatekaappiini<3)
Joten suosittelen :3
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
« Vastaus #84 : Elokuu 10, 2012, 17:05:42 »
Yamanekon mainittua Telkku.com - ja itse tässä Epiphanya kuunnellessani, we all deserve to die - teki mieli vaan testata josko Sweeny tulisi telkkarista, ihan sattumalta. En pitänyt mitään suurempia odotuksia yllä, itse näin leffan ekan kerran kaverillani maaliskuun lopulla enkä silloinkaan kokonaan, ja onhan tää nyt jo viisi vuotta vanha leffa köh, potterit esim. pääsiäisenä ja jouluna, köhköh eikä nyt yhtä suosittu kuin juurikin Potterit.

Voitte uskoa miten yllättynyt olin, kun yksi tulos ilmestyi! Sweeney Todd tulee ihan tässä kuussa MTV3'tla, torstaina 23.8. klo 23:05. Pariin kertaan piti varmistaa että vuosiluku on ihan oikea, ja ettei päivämäärä ole jo mennyt, niin yllättynyt olin :D Mutta virittäkääpä televisionne tuolloin oikealle kanavalle oikeaan aikaan, itse ainakin olen katsomassa köh, neljä vuotta alaikäisenä, köh, muita? :D

/ Epäuskoisille vielä linkki itse aiheeseen.
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa Undef

• Allons-y!
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FangMahogany16903
« Vastaus #85 : Elokuu 10, 2012, 19:03:35 »
Voitte uskoa miten yllättynyt olin, kun yksi tulos ilmestyi! Sweeney Todd tulee ihan tässä kuussa MTV3'tla, torstaina 23.8. klo 23:05. Pariin kertaan piti varmistaa että vuosiluku on ihan oikea, ja ettei päivämäärä ole jo mennyt, niin yllättynyt olin :D Mutta virittäkääpä televisionne tuolloin oikealle kanavalle oikeaan aikaan, itse ainakin olen katsomassa köh, neljä vuotta alaikäisenä, köh, muita? :D

/ Epäuskoisille vielä linkki itse aiheeseen.
No mä ainakin katon :D (tai jos en niin ainakin tallennan) köh, kolme vuotta alaikäisenä, köh.

Oon aatellu kattoo tän leffan jo piiitkän aikaa, mutta ei oo tullu katottuu. Nyt sit vihdoin pääsee näkemään tän.
"Kerro liikkeillä tanssijan: minä rakastan, minä välitän vieläkin.
 Kerro maailmassa näytelmän: minä ymmärrän, minä kutsun sielläkin."