Kirjoittaja Aihe: Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]  (Luettu 9784 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Wackoo

• Ankeuttaja
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« : Helmikuu 28, 2008, 22:14:58 »
Eli. Yleistä keskustelua Sweeney Toddista. Mielipiteitä. Nyt tässä voi tämän yhden yön ja aamun ajan kertoa toiveista ja odotuksista elokuvan suhteen, mutta sitten niiden ensimmäisten näytösten jälkeen niin kannattaa ehkä pysyä loitolla täältä, jos ei halua spoilaantua.

Omat odotukseni olivat korkealla. Elokuva kun oli varustettu loistavilla näyttelijöillä + ohjaajalla, se oli menestynyt jenkeissä ja oscar-ehdokkuuksia oli ihan kivasti, ja eikös yksi oscari voitettukin kotiin. Vaikutti todella, todella lupaavalta. Se minua itseasiassa vähän pelottikin. En halunnut pettyä, mutta jotta siltä voisi enää välttyä oli leffan oltava laadukasta tavaraa.

Okei... En joutunut pettymmään. en todellakaan. Burton + Depp sekä loput loistavista näyttelijöistämme onnistuivat mallikkaasti jälleen kerran. Kaikki näyttelijävalinnat olivat kohdallaan.
Kappaleet olivat hauskoja! Se juuri yllätti minut. en odottanut musiikin ihan oikeasti tekevän minuun vaikutusta, mutta nyt (onneksi) erehdyin. Oli surullisia ja lyyrisiä kappaleita, ja vastapainoksi vähän hauskempaa melodiaa. Oikein mukava kokonaisvaikutelma musiikin puolesta. Sweeney Toddin maailma oli hyvin kiehtova. Lavasteet ja niiden synkkyys teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Itse elokuva ei (rajoituksista huolimatta) ollut kamalan pelottava, muutamaa karmeaa kohtaa lukuunottamatta, mutta sen synkkyys ja (kuten vilena tuossa alla sanookin) saastaisuus, hoiti osansa hyvin. Joten ihan tarpeeksi pelottava matskua musikaaliksi.

Minun kohdallani innostus elokuvasta tuli vasta aika myöhään. Ensin elokuvan jälkeen olin aivan pyörällä päästäni, mutta myöhemmin kun mietin sitä niin ajattelin; "Himputti, sehän oli aika hyvä!"  ja mikä pahinta, musiikit jäivät pyörimään päähän.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2009, 23:08:07 kirjoittanut Kate »

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street
« Vastaus #1 : Helmikuu 29, 2008, 13:20:57 »
Minua tässä elokuvassa viehätti erityisesti tuo synkkyys ja semmoinen tietty saastaisuus, joka huokuu jokaisesta kohtauksesta. Tummat silmänaluset itse Toddilla, mrs Lovettilla ja sekä sillä pikkupojalla saavat minulta lisäpisteitä! Lisäksi tässä oli mielestäni ihan hyviä kappaleitakin, lemppareina mainittakoon The Worst Pies In London sekä Johanna.

Vaikka tämä näyttääkin olevan K18, on minusta tuo veret sun muut niin epäuskottavia koko elokuvassa, ettei tämä ole ollenkaan pelottava vaan lähinnä huvittava elokuva. Itseäni alkaa vain hulluna hihityttämään, kun mietinkin koko leffaa! Kyllähän siinä välillä niskat vähän inhottavasti rusahtelivat, mutta se nyt on pientä. Itse asiassa jos Sweeney Todd ei olisi musikaali, niin koko elokuva pissisi ja pahasti, sillä se musiikki on se, millä tämä elokuva porskuttaa eteenpäin. Ja onnistuu se välillä olemaan aika hauskakin.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Omasta mielestäni Johnny Depp olisi voinut ansaita tänä vuonna Oscarinsa, sillä hän teki ihan mallikkaan roolisuorituksen tässä elokuvassa, kuten aiemmissaankin. Mutta eipä päässyt mies pystiä pokaamaan.. No, ehkä tulevaisuudessa sitten!
Humor me.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street
« Vastaus #2 : Helmikuu 29, 2008, 19:18:12 »
Aion käydä katsastamassa tämän elokuvan kunhan vain kiireiltäni ehdin, ja varmaan sisko tulee napattua mukaan katsomaan kyseistä rainaa. Olen yleensä pitänyt aika tavalla noista Deppin leffoista, koska hän on mielestäni todella hyvä näyttelijä ja Burtonin leffat muutenkin ovat aika nerokkaita outoudessaan.

Erityisempiä odotuksia minulla ei elokuvan suhteen ole, paitsi että uskoisin sen olevan "tuttua" (jos Burtonin leffoista sitä voi sanoa) omaperäistä Burtonia. Ainakin trailerin ja kuulemani perusteella kyseessä vaikuttaisi olevan vallan mainio elokuvaspektaakkeli, ja jos se vielä on musikaali, niin luulisin, että loistavan elokuvan ainekset ovat kasassa. Helena Bonham Carter vaikuttaisi myös vain plussalta, sillä ainakin tähän mennessä minä olen saanut hänestä aika positiivisen kuvan noin näyttelijänä.

// No niin, Sweeney Todd on nähty, ja täytyy sanoa, että en joutunut pettymään.

Elokuva oli karmiva, mutta juuri hyvällä tavalla. Synkeä ympäristö ja musiikki korostivat tunnelmaa aivan mainiosti. Hahmojen laulu oli tervetullut erikoisuus - ne lisäsivät elokuvaan omalaatuisuutta, joka kohotti sen muiden vastaavanlaisten elokuvien yläpuolelle. "Mustavalkoisuus" sopi leffaan kuin nenä päähän. Todd ja rouva Lovett olivat aivan suurenmoinen pari juonitteluineen - pidin oudosta rouva Lovettista heti, vaikka hänen ammatinharjoituksensa olikin varsin kyseenalaista. Depp ja Bonham Carter osoittivat kumpikin  jälleen upeat näyttelijänkykynsä, ja heidän laulunsakin oli vallan mainiota kuultavaa. Olin kuolla nauruun siinä kohdassa, kun Alan Rickman ja Depp lauloivat yhdessä! Vaikka elokuva olikin karmiva, siinä oli myös piilevää huumoria, kuten Burtonin elokuvissa yleensä on.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2008, 00:17:40 kirjoittanut Rainmaker »
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Sweeney todd: The Demon Barber of Fleet Street [spoilaa]
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2008, 00:24:47 »
Sweeney Todd piti mennä katsomaan vasta ensi viikolla, mutta päädyinkin sitten ystäväni kanssa elokuvateatteriin jo tänään. Ja oli kyllä ehdottomasti katsomisen arvoinen elokuva! Parhaita, mitä olen pitkiin aikoihin nähnyt, totta puhuen. Burtonin elokuvien viehättävä synkkyys pääsi taas valloilleen ja yhteistyö Deppin kanssa tuntuu olevan edelleen ihailtavan saumatonta. Burton + Depp on kyllä lyömätön yhdistelmä! Olisi Johnny sen Oscarin tuolla suorituksella todella ansainnut. Lisäplussaa myös muista loistavista näyttelijävalinnoista, Helena Bonham-Carter ja Alan Rickman tekivät oikein hyvät näyttelijänsuoritukset.

Musiikki oli mukaansatempaavaa ja sopi hyvin esimerkiksi elokuvan visuaaliseen ulkoasuun, joka oli sekin upea. Ja hämmennyin positiivisella tavalla näyttelijöiden hienoista lauluäänistä. Duetot olivat kertakaikkiaan herkullisia!

Olen vähän samalla kannalla tuon ikärajan suhteen kuin Vilena. K18 tuntui aika korkealta. Kyllähän leffassa veri roiskui, mutta todellakin enemmän koomisella kuin karmivalla tavalla. Piirakatkin lähinnä naurattivat ja muutenkin itse asiassa yllättävän "hauska" elokuva aiheeseen nähden. Odotin paljon enemmän sellaista suoranaista kauhua ja jännitystä, mutta ne elementit jäivät kyllä oikeastaan lähes loistamaan poissaolollaan. Ei sillä, että olisin ollut hurjan pahoillani, mutta turhan pelottava ei elokuva ainakaan minusta ollut.

Sweeney Toddista jäi kyllä siis kaiken kaikkiaan ihan hyvä fiilis. Käykää katsomassa :)

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RainWolf2
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 01, 2008, 18:39:31 »
Minä kävin unkarissa katsomassa tämän, kun siellä ikäraja oli monessa teatterissa k-16 ja täytyihän se lempimusikaalin (tai no yhden niistä) lempiohjaajan ohjaama leffaversio käydä katsomassa. Olisinko ollut 13 kun kuulin musikaalista ekaa kertaa, ja jotenkin into palasi kun näin leffan. Kuuntelen taas pitkästä aikaa tätä musiikkia, on se hienoa :D En olisi ikinä uskonut, että muistan juonesta niin vähän!

Joo, pidin leffasta. Hienoa että Burton osaa tehdä lentävästä verestäkin taiteellista. Lavastus oli helmeä, näyttelijät upeita ja Johannan näyttelijän vibrato aivan järkyttävä. Yllätyin Johnnyn ja Helenan lauluäänistä, olisin odottanut paljon vähemmän. Onnistuivat kyllä hienosti. Ja Helena näytteli upeasti. Toi hienosti Lovettin hahmon esiin. Ja se Tobyn näyttelijä lauloi upeasti :O Ja Alan Rickman on aina plussaa, leffassa kuin leffassa.

Menisin katsomaan uudestaan. Jäi vähän sellainen olo, että jotenkin täytyisi, selventää asioita? Tai siis, meni aika paljon nauravien ihmisten yli laulun sanojen kuuntelemiseen (unkarinkieliset tekstit XP) ja 'ai niin näin tää menikin'-tyyliseen juonen muisteluun tämä ensimmäinen katselukerta, ja haluaisin keskittyä vähän enemmän näyttelijöiden suorituksiin ja visuaaliseen puoliin ja vaan nauttia. Leffan näkemisestä on jo yli viikko, enkä oikein vieläkään uskalla sanoa mitään tästä. Serkun totaalinen leffan latistaminen vähän sekoitti mun päätä ja haluan vielä selkeyttää omaa mielipidettäni. Sen verran pitää kyllä sanoa, että tuntuu ihanalta olla kasvissyöjä :DD

Ja minunkin mielestäni ikäraja oli turhan korkea. Vaikka olenkin alle 18, en koe traumatisoituneeni elokuvasta millään lailla. Enkä saanut vaikutteita. Ei, uskokaa tai älkää, mutta en ole aikeissa ryhtyä viiltämään miesten kurkkuja auki partaveitsellä, jotta vuokraemäntäni saisi valmistaa maukkaita lihapiiraita.

practice random acts of kindness

vulpes

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 03, 2008, 22:44:43 »
Ehkäpä se K18 tuli siitä kepeydestä millä siihen viiltelyyn suhtauduttiin? Siis tuskin kukaan tästä yöuniaan menettää, mutta ehkä elokuvatarkastamon sedät ja tädit haluaa varmistaa, ettei lapset saa vaikutteita. Kannibalismi varmaan hilas ikärajaa sisälmysten tapaan. Elokuville kun yleensä tuntuu aina pamahtavan se K18, jos siinä näkyy sisäelimien pelkän veren lisäks.

Pitkästä aikaa elokuva sai ihan aidosti nauramaan enkä muista koska yleisö olis viimeks taputtanut elokuvan päätteeks. Jos unohdetaan festivaalit sun muut. Tietysti voin olla jokseenkin puolueellinen kun Alan Rickman, Johnny Depp ja Helena Bonham Carter kaikki kuuluu lempinäyttelijöiden kastiin. Eihän tällasesta sopasta voi syntyä mitään huonoa! Vähän tunnelmia sekotti kaverin kommentti feministisestä kritiikistä. Kuviteltiin Rickmanin tilalle vanha akka, jolla on vankina boy toy, jonka pelastaa nuori tyttö. Kliseistä viis, ihana, kaunis ja hauska tarina.

En tosin edelleenkään tajua miten kukaan päästää kenetkään partaveitsen kanssa kaulavaltimonsa lähelle.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2008, 22:47:02 »
Tästä siis ON keskustelua täällä, en vain sitä millään meinannut ensin huomata. Kävin katsomassa täämä sunnuntaina ja tykkäsin kyllä paljon. Olihan se välillä vähän ällöttävä, mutta silti ihan loistava. Minä ainakin tykkäsin paljon. Ikäraja oli minustakin ehkä turhan korkea, mutta en tiedä, kuinka ne määritelmät menevät. Tässä kuitenkin tapettiin ihmisiä ja ne näytettiin aika "aidosti" (tosin se veri oli minusta aika huonoa) ja sitten niitten "uhrien" lihaa vielä syötiin. Ei kiva. Mutta minusta silti hyvä. Vieressäni istui joku nainen, joka peitti koko ajan silmiään ja huokaili. Ja toisella puolella istui 'äitipuoleni, joka piti silmiään kiinni monessa kohtaa, minä tuoijutin l'hes silmiä räpäyttämättä, kun en halunnut menettää mitään :)

Välillä huomasin kyllä, että en oikein keskity elokuvaan, vaan ajattelin niitä näyttelijöitä, ne olivat samoja, kuin Potter-elokuvissa :) Ja sitä minä sitten mietin sen elokuvan alun :D

Ne laulut hämäsivät vähän aluksi (tiesin kyllä, että se on musikaali), mutta niihin tottui tosi nopeasti. Siis jotenkin tuntui, että ne lauloivat ihan kaiken mutta mitä sitten?

Burton+Depp on kyllä sellainen parivaljakko, joka yleensä lupaa hyvää.

~Xanie (sekavasta viestistä syytän väsymystä ja kellonaikaa)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Lipton

• Vuotislainen
    • Livejournal
« Vastaus #7 : Maaliskuu 05, 2008, 22:42:43 »
Ei nyt mene ihan aiheeseen, mutta en löytänyt Burtonille omistettua topicia, niin pistän tämän tähän.

Eli haen koulumme verkkolehteen haastateltavaksi Burton-fania. Haastattelussa käsiteltäisiin Burtonia yleisesti ja haastateltavan kokemuksia Burtonin elokuvista. Juttuun tulee myös kuva.
Eli jos olet 17-30-vuotias, nähnyt suurimman osan Burtonin elokuvista ja pystyisit tulemaan haastateltavaksi jonnekin Helsinkiin 6.3. tai 11.3. laita minulle sähköpostia (tmajonen@hotmail.com).

Itse elokuvasta sen verran, että aivan loistavahan se on. Tunnelma on edelleen Burtonmainen, mutta synkkyys tuo aivan uudenlaisen säväyksen. Näyttelijöistä pidin muuten, mutta Jayne Wisener (Johanna) ei oikein ollut mieleen. Ei hänessä muuten ollut vikaa, mutta hänen oopperatyyppinen laulunsa poikkesi mielestäni liikaa muiden tyylistä, tarkoitan nyt siis ääntä, en sanoja.

Poissa Thyone

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 06, 2008, 12:02:18 »
^ Jayne Wisenerin laulusta sen verran, että mielestäni se oli aika karseaa. Oikeasti Sweeney Toddin musiikki on sävelletty nimenomaan oopperaäänille, mutta sitä Jaynen ääni ei todellakaan ollut. Se oli keijujen hyräilyä, ja pitkillä äänillä vibrato meni järjettömyyksiin. Muut näyttelijät selvisivät hyvin rooleistaan, vaikka laulu ei ollutkaan oopperamaista, he onnistuivat sovittamaan oman tyylinsä laulaa hienosti rooleihin sopiviksi, ja olin positiivisesti yllättynyt.

Hrafn

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Maaliskuu 06, 2008, 15:29:31 »
Heip, täällä vanha harppu Burton-fani :D Huomaan nimittäin etten mahdu Liptonin etsimän haastateltavan ikärajoihin...

Elokuvasta pidin kovasti. Lavastus ja visuaalinen ilme oli vaikuttava. Lavastus ei yleensä ole minulle leffoissa tärkeintä, mutta tällä kertaa se vain oli niin hyvä, että erikseen kiinnitin huomiota. Kaikki tuki vaikutelmaa likaisesta, rähjäisestä, ahdistavasta Lontoosta, jossa on vain kahdenlaisia olioita: niitä joiden yläpuolella olet ravintoketjussa ja niitä joiden alapuolella olet. Ravintoketju toteutuikin sitten melko konkreettisesti ;)

Minua häiritsi aika paljon se, että klassiset laulajat erottuivat niin selvästi maanläheisemmistä näyttelijöistä. En pidä klassisesta äänenmuodostuksesta, vibratosta jne. koska olen kouluttautunut ihan toisen musiikinlajin saralla ja vierastan klassista laulua paljon. Pidin hurjasti näyttelijöiden vähän karkeammasta laulusta ja äänenmuodostuksesta, ja Jayne Wisenerin laulu tuntui rikkoivat sen äänimaailman, joka muuten oli vähän karkeampi mutta hyvin ehjä kokonaisuus ja tuki samaa karkeaa vaikutelmaa kuin lavastus ja muu ilme.

Itselleni tämän elokuvan ehdoton tähti oli Helena Bonham Carter, jonka suoritus tuntui jotenkin vielä vahvemmalta kuin Deppin.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Maaliskuu 06, 2008, 15:47:00 »
Kävin juuri katsomassa Sweeney Toddin, ja varmaankin sitä pitäisi sulatella vähän aikaa ennen kuin pystyisi kirjoittamaan mitään järkevää (kuten leffojen kanssa on aina), mutta voisin silti yrittää kuvata välittömiä tunnelmia. No, ennen kaikkea rakastan Burtonin tummaa värimaailmaa. Voisin katsoa hänen elokuviaan jo sen vuoksi. Tässäkin pimeä, likainen Lontoo oli kerrassaan lumoava. Samaten tuohon tummaan maisemaan sopivat mustanpuhuvat roolihahmot olivat mainioita.

Kuitenkaan, vaikka leffasta ihan pidinkin, se ei ole lempi-Burtoneitani. Saattaa johtua siitä, että musikaalit ovat niin eri lajinsa kuin elokuvat. Pidän kyllä musikaaleistakin, mutta joskus tuntuu, että juoni ja tarinan kehittely jää niissä toisarvoisiksi. Lisäksi Sweeney Todd oli liian kepeä ollakseen dramaattinen tai pelottava, liian tummanpuhuva ollakseen silti hauska ja niin edelleen...en oikein tiedä, millaisia tunteita sen pitäisi herättää. Ja vaikka näyttelijät, näyttelivät mielestäni erittäin hyvin, itse elokuva ei oikein antanut mahdollisuutta syvälliseen tulkintaan. Vaikka esimerkiksi Toddin kohtalo oli hyvin dramaattinen, en oikein tuntenut sympatiaa tai mitään muutakaan häntä kohtaan.

Siihen mielipiteeseen yhdyn, että näyttelijät lauloivat mainiosti. Erittäin hienoja suorituksia. Mitä tuohon korkeaan ikärajaan tulee, ehkä se on laitettu juuri elokuvan erityispiirteiden, kuten kannibalismin kuvaamisen takia. Eihän elokuva tosiaankaan raaka ole, mutta se, että ihmisistä leivotaan piirakkaa, on kuitenkin varmaan melko useista kuvottavaa. Ja ehkä tosiaan myös se kepeä suhtautuminen on yksi syy. Ihmisiä tapetaan tuosta noin vain, ilman että mukana olisi yhtään moralisoivaa hahmoa, jonka mielestä se olisi väärin. Lapsikin tappaa.  Eikä kellekään tunnu koituvan mitään seurauksia. Kai siinä tahdotaan varmistaa, ettei lasten ajatusmaailma vääristy.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2008, 13:25:26 »
Voih, kun en itse päässyt katsomaan. En viitsi yrittääkään päästä sisään sinne...
Tässä odotan dvd:tä kovasti. Mutta aivan eri asia olisi ollut päästä ihan teatteriin katsomaan. Olisi ollut vielä vaikuttavampi kokemus. Olisipa tullut vasta vuoden päästä, niin olisinkin päässyt ihan rehdisti katsomaan...
Trailereita on tullut katsottua, ja tv:stä leffan tekoon liittyvä ohjelma. Jos jotakuta kiinnostaa muuten, niin uudessa Episodissa on mukavasti juttua Sweeney Toddista. Useampi aukeama (olikohan kolme?). Myöskin Helena Bonham Carterista kerrotaan siinä.

Uskon, että elokuva on todella loistava. Burton ei ole koskaan minua pettänyt, eikä varmastikaan tee sitä tälläkään kertaa. Näyttelijät ovat oivallisia, joten siltäkin osalta kaikki on kunnossa :)
Niistä kappaleista olen kuullut osan, mutta sen perusteella kyllä pidän. Hienoa, että se on musikaali.
Vähän yhden kappaleen kohdalla heräsi epäilys, onko Deppin ääntä hieman paranneltu, mutta ehkä hän vain sitten on oikeasti niin hyvä...
Odottaen vain.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Maaliskuu 09, 2008, 14:49:37 »
Ah! Kävin katsomassa eilen, ja pidin aivan valtavasti. Burton on taas onnistunut, kuin myös Depp.
Elokuvan maailma on aivan omanlaisensa paikka, kuten Burtonilla aina. Jos Johnny Depp ei miellyttäisi, leffa tuskin olisi niin nautittavaa seurattavaa kuin tilanteen ollessa päinvastainen.

1800-luvun Lontoo on kuvattu elokuvassa niin saastaisena, likaisena ja rappioromanttisena paikkana että. Koko leffaa leimaa sama synkkä rappioromanttisuus. Musiikki on myös loistavaa, dramaattisiin melodioihin yhdistettynä karmaisevan hupaisat lyriikat. Puhumattakaan siitä, että aivan joka päivä ei kuule Johnny Deppin laulavan.

Järkytyin muuten todella pahasti siinä vaiheessa, kun Todd lennätti rouva Lovettin uuniin!
Nimittäin, minusta Lovett oli sympaattinen emäntä. Vaikka kannatankin ehdottomasti surullisia loppuja, olisin toivonut että Herra T ja rouva Lovett olisivat lopulta päässeet sinne meren rannalle... Ei vaan, verenkarvaisen surullinen lopetus jätti leffan jälkeen jotenkin oikeanlaisen tunnelman.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2008, 18:09:15 kirjoittanut Huvitus »

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #13 : Maaliskuu 09, 2008, 17:51:29 »
Oli se sitten hyvä:) Kävin katsomassa pari päivää sitten, eikä kysytty papereita(!). K-18:ta en oikein tiedä. Veri oli vähän sellaista taideverta, esimerkiksi siinä alussa valuvaa verta ei kovin realistiseksi voinut moittia. Alkoi kyllä kurkkua kuristaa kun muiden kurkkuja viilleltiin auki, ja musta huumori oikein kukki kun yleisö naurahteli veren lennolle.

Loppu oli turhan avoin. Miten Johannalle (I'll steal you, Zouääna) ja kosiskelijalle kävi? Ne yhtäkkiä vaan putosivat pois. Sweeney Todd on ehkä Johnny Deppin parhaita rooleja, herran jestas kuinka moraalittomasti se oli valmis viiltämään sen kersankin kurkun auki:D Lucyn kohtalo oli ehkä vähän ennalta-arvattava... Surkuteltavaa.

Loppu oli muutenkin aika surullinen, tykästyin nimittäin kovasti moraalittomaan rouva Lovettiin ja siihen pikkupoikaankin.

Onyksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2008, 20:02:53 »
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta käydä katsomassa sitä, olen aika paljonkin alle 18-vuotias. No, katson sen varmaan silloin, kun kyseinen elokuva ilmestyy DVD:nä.
Tim Burton teki elokuvan musikaalin pohjalta, mutta eikös Paholaisparturi -niminen kirjakin ole olemassa? Itse muistaakseni olen sen lukenut.
En ole koskaan kuullut Johnny Deppin lauluääntä, jos hän on yhtä hyvä laulamaan kuin näyttelemäänkin, niin se olisi kyllä aika iso ihme, mutta uskon että Johnnylla on hyvä ääni. Tim Burton on todella upea ohjaaja eikä ole ohjannut yhtäkään huonoa elokuvaa, Sweeney Toddkin on varmasti hyvä.
Te, jotka olette nähneet elokuvan, mitä mieltä olette ikärajasta, onko se sopiva vai liian korkea? Nyt- liitteen haastattelussa Tim Burton oli hiukan hämmästynyt kuullessaan Suomen elokuvalle antaman K-18 ikärajan. Joten miten on? :)

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Maaliskuu 10, 2008, 18:40:36 »
Te, jotka olette nähneet elokuvan, mitä mieltä olette ikärajasta, onko se sopiva vai liian korkea? Nyt- liitteen haastattelussa Tim Burton oli hiukan hämmästynyt kuullessaan Suomen elokuvalle antaman K-18 ikärajan. Joten miten on? :)

Kyllä minä toisaalta ymmärrän tuon ikärajan, lentäähän siinä herrasmiesten veri Toddin viillellessä kurkkuja auki kuin liukuhihnalta ikään, ja sellainen saattaisi toki järkyttää, näytetäänhän tämä toimenpide useaan otteeseen läheltä ja tarkkaan.

Toisaalta pidän ikärajaa kyllä hieman liioiteltuna. Luultavasti olisin itse läimäissyt ikärajaksi 15 mieluummin kuin 18!
Olen nähnyt monia elokuvia, joiden ikäraja on ollut alhaisempi, ja jotka ovat tunnelmallaan tai näytetyillä teoilla pelottaneet itseäni enemmän. Tosin pelon kokeminen leffassa liittyy kai henkilökohtaisiin taipumuksiin niin vahvasti.

Vaikea kuvitella, että minua muutama vuosi sittenkään olisi Sweeney Todd kovin pahasti järkyttänyt tai pysyvästi vaikuttanut jollakin negatiivisella tavalla.

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Maaliskuu 10, 2008, 20:18:28 »
Tulikin tuosta mieleen, kun muutamat ovat sanoneet odottavansa dvd:tä. Itsekin aijon sen ilmestyessä hankkia. Itse elokuva on tietenkin osa syy, mutta voin vain unelmoida extroista. Miten sweeney todd on tehty, haastatteluja ja muuta. tiedän että youtubessa on tarjota jotain, mutta ajattelin säästää jännitystä dvd:lle. Arvatakkin varmaan voi että suunnitelmissani on se kahden dvd:n erikoispainos. paaljon extroja.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2008, 16:33:56 »
Pääsin eilen katsastamaan vihdoinkin Sweeney Toddin! <3 Repesin taas eilen aamusta kun tajusin, että siinä tosissaan on kolme samaa näyttelijää kuin Potter leffoissa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka he ovat jälleen kerran onnistuneet löytämään tiensä yhteiseen elokuvaan. Liekö kyse pelkästään sattumasta? Oli niin tai näin, minua vähän pelotti tämä, koska olen jotenkin nyt onnistunut mieltämään Helena Bonham Carterin Bellatrixiksi, Alan Rickmanin Kalkarokseksi ja Timothy Spallin matohännäksi. Myönnettäköön, että viimeinen herra ei sanonut minulle nimeltä yhtään mitään, ennen kuin tsekkasin googlesta kuvia. Vaikka olen minä kyseisen herran varpisti muissakin elokuvissa nähnyt, mutta matohännän rooli on ainoa joka on iskostunut mieleen. Johnny saa sentään olla Johnny, eikä esimerkiksi Edward tai Jack tai Cry Baby... (Sehän siitä olisikin puuttunut, että olisin kuvitellut paholaisparturin itkupilliksi tai rommia kittaavaksi piraatiksi.)

No mutta kuten jo ensimäistä kertaa elokuvasta kuullessani hehkutin, täytyy minun kai hehkuttaa vähän nytkin. On se vain niin, että Tim Burton + loistava näyttelijä kaarti + musikaali, ei voi olla mitään sen vähempää kuin täydellinen elokuvaelämys. Ja sitähän se olikin. Tosin myönnettäköön, että joitakin kohtia saattoi jäädä hiukan näkemättä hellyydenkipeän seuralaisen takia... (Rakastavaisten varma valinta onkin elokuva sarjamurhaajasta, eikä suinkaan mikään hömppäelokuva. Köhöm.)

Kaiken kaikkiaan elokuva oli juuri niin hyvä kun olin odottanutkin. Mutta ei se kyllä kauhu/trilleri missään nimessä ollut, vaikka finnkino niin väittikin. Pikemminkin kauhukomedia ehkä? (Eikös se jotain golden globe komediapystejäkin kahminut.) Nauratti vähän väliä. Olihan se kyllä sinänsä, ehkä vähän raaka jos sillä tavalla alkoi ajatella, vaikka toisaalta kylläkin... eihän se nyt kovin herttaista ole katkoa ihmisten kauloja tuosta vain, jauhaa ne sitten lihamyllyssä tuusannuuskaksi ja leipoa niistä piiraita. Joita ihmiset sitten söivät hyvällä ruokahalulla. Jotenkin sitä nyt vain ei osannut ajatella tosissaan. Verikin oli kaikenlisäksi niin nättiä. En ole niin epäaidon näköistä verta hetkeen nähnytkään.

En ole sitä musikaalia itse ikinä nähnyt, saatika tiedä siitä mitään sen enempää. Muuta kuin se, että elokuvan kappaleet ovat kaiketi ihan samat kuin musikaalissakin? Tai tämänlaisen käsityksen minä ainakin olen jostain saanut. Oli miten oli, ne kappaleet olivat joka tapauksessa eri hyviä ja joissakin kohdin aika hupaisiakin, kuten elokuva muutenkin. Tirskahdin jopa kohdassa, jossa lauletaan kissoista tehtävän piiraita, vaikka normaalisti moinen ajatus olisi varsin puistattava ja etova. Erityisesti kohta jossa Mrs Lovett antaa apupojalle giniä ja poika pyytää jättämään pullon, saa suupielet nykimään tahtomattaankin.

En tiedä miksi, mutta jostakin syystä kohtaus, jossa no-se-nuoriherra-jonka-nimeä-en-nyt-muista, menee hakemaan Sweeneyn tytärtä hullujenhuoneelta väittäen tarvitsevansa tämän hiuksia, tuntuu niin tutulta, että voisin melkein väittää nähneeni samantapaisen kohtauksen jossakin toisessakin elokuvassa. (En vain millään keksinyt missä, joten tulin kai siihen tulokseen, että olen vain ennestään nähnyt elokuvasta pätkän.) Oli miten oli, ajattelin heti miesten astuessa huoneeseen, että nuo tytöt tulevat hyökkäämään saksiniekan kimppuun. Toinen ei niin yllätyksellinen asia oli se, että kerjäläiseukko oli kuin olikin Sweeneyn vaimo.

Ei siitä oikein mitään voi sanoa. Se oli sellanen vähän erilainen Romeo ja Julia.

Pst.
Vähänkö hassua ku Alan laulo. Musta tuntuu etten voi ottaa Kalkarosta enää ikinä vakavasti. :D
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #18 : Maaliskuu 16, 2008, 13:07:35 »
Repesin taas eilen aamusta kun tajusin, että siinä tosissaan on kolme samaa näyttelijää kuin Potter leffoissa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka he ovat jälleen kerran onnistuneet löytämään tiensä yhteiseen elokuvaan. Liekö kyse pelkästään sattumasta?

Vaikka Britanniassa epäilemättä onkin enemmän hyviä näyttelijöitä kuin meillä täällä Suomessa, on siellä vähän sama meininki kuin täällä: samoja naamoja kierrätetään joka leffassa. Toki Burton myös on varmasti halunnut synkkiä pahiksia noihin rooleihin, ja nuo näyttelijät istuvat rooleihinsa mainiosti. Ehkäpä roolit Pottereissa ovat myös jonkin verran vaikuttaneet, koska ne tuntuvat toistavan samaa kaavaa Sweeney Toddissa: Rickmann on kylmä ja säälimätön auktoriteetti, Spall mielistelevä kätyri ja Bonham Carterin Lovett... ellei hänellä muuta yhteistä ole Bellatrixin kanssa, niin ainakin moraalittomuus. Mutta Bonham Carter nyt onkin vakiovarustus Burtonin leffoissa.
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #19 : Maaliskuu 16, 2008, 13:48:48 »
Mä taas oon siinä käsityksessä, että Depp on vakiovarustus Burtonin leffoissa, vaikka onhan Bonham Carterkin toki useamman roolin tehnyt :)

Mä oon jo pitkään heilunut kahden vaiheilla tän elokuvan katsomisen suhteen. Muuten se vaikuttaa oikein lupaavalta, mutta se on verenvuodatusmusikaali. Veripuoli ei enää mua niin paljoa haittaa, teidän ja joidenkin kavereiden kommenteista päätellen kyseessä ei ole aidosti vastenmielistä hurmemättöä, vaan se on vedetty niin överiksi, ettei oikeasti tule pahaa oloa. Ja ainahan silmät voi sulkea ;)

Mutta toi laulupuoli... Burtonin "Painajainen ennen joulua" jäi katsomatta loppuun osin sen musiikin takia. Kyllä mä muita musikaaleja (esim. Chicago, Dancer in the Dark) olen ihan hyvin kestänyt katsoa, mutta tuossa Painajaisessa laulettiin ihan liikaa, yhtä mittaa, enkä mä edes tykännyt niistä lauluista. Eli osaisko joku kertoa Sweeney Toddin laulumäärästä suhteutettuna vaikka noihin musikaaleihin?
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #20 : Maaliskuu 16, 2008, 13:52:07 »
Ahh, mä olen trailereita ja pätkiä tästä leffasta katsonut, ja todellakin, todellakin haluaisin nähdä sen! Vaikka en pidä (lue: lähes inhoan) Deppiskästä, elokuva vaikuttaa todella mielenkiintoiselta, ja pidän musikaaleista. Ikäraja on nyt vähän mitä on, eli ainakaan elokuviin en pääsisi sitä katsomaan. Jos mami suostuisi sitten vuokraamaan vaikka tai jotain. Tietääkseni ikärajat ei siitä verestä johdu, vaan nyt-minä-kostan-katkomalla-päitä-teemasta. Kun meitä lapsiahan neuvotaan hoitamaan asiat puhumalla ja järkevästi... Nojoo, toivottavasti kuitenkin joskus näen sen. Laulava Alan Rickman on jotain niin huippua.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Maaliskuu 16, 2008, 14:02:18 »
Mabille vastauksena voisin todeta, että minun makuuni Sweeney Toddissa vuorottelivat lauluosuudet ja lausutut repliikit juurikin sopivasti, eli mielestäni kyseisessä musikaalissa biisit ovat juurikin tarkoituksenmukaisissa kohdissa, eivät pelkästään itsetarkoituksina.
Tosin, pidän musikaaleista muutenkin paljon.

Hrafn

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Maaliskuu 17, 2008, 16:28:14 »
Mä oon jo pitkään heilunut kahden vaiheilla tän elokuvan katsomisen suhteen. Muuten se vaikuttaa oikein lupaavalta, mutta se on verenvuodatusmusikaali. Veripuoli ei enää mua niin paljoa haittaa, teidän ja joidenkin kavereiden kommenteista päätellen kyseessä ei ole aidosti vastenmielistä hurmemättöä, vaan se on vedetty niin överiksi, ettei oikeasti tule pahaa oloa. Ja ainahan silmät voi sulkea ;)

Muista sulkea korvat kans. Tekoveri ei häirinnyt, mutta äänitehosteet oli tehty sen verran hyvin että tämmöinen ei-kovin-herkkäkin oli tyytyväinen ettei syönyt lounasta leffaa ennen.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #23 : Maaliskuu 17, 2008, 18:28:02 »
<3 Repesin taas eilen aamusta kun tajusin, että siinä tosissaan on kolme samaa näyttelijää kuin Potter leffoissa. Minua kiinnostaisi tietää, kuinka he ovat jälleen kerran onnistuneet löytämään tiensä yhteiseen elokuvaan. Liekö kyse pelkästään sattumasta? Oli niin tai näin, minua vähän pelotti tämä, koska olen jotenkin nyt onnistunut mieltämään Helena Bonham Carterin Bellatrixiksi, Alan Rickmanin Kalkarokseksi ja Timothy Spallin matohännäksi.

Hahaa! Matphännän näyttelijä siis oli kuin olikin siinä! Kuten taisin jo aikaisemminkin sanoa, meni osa elokuvan alusta ihan ohi, kun jäin ihailemaan, että on Potter -näyttelijöitä. Tuosta Matohännästä en ollut ihan varma, joten en siitä viitsinyt kauheasti hehkuttaa. Tunnistin kuitenkin *ylpeä*

Ps. Minusta se Johannan laulu ei sopinut ollenkaan siihen. Se oli jotenkin niin...niin...niin... jotain. En oikein tiedä, mutta se oli niin erilaista, kuin kaikki muut ja värisi miten sattuu (öö, vibraattoko sen nimi on? *tyhmä*)

~Xanie (Minä muuten hankin elokuvan sitten ensimmäisten joukossa, kun se dvd:lle tulee!)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Thyone

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 20, 2008, 14:42:49 »
Siis Johannan laulu on todella ihana jos sen laulaa hyvin, mutta Jayne Wisener lauloi sen kauhean huonosti..