Kirjoittaja Aihe: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?  (Luettu 21632 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa zip

• Dreamer
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mikä/Mitkä kappaleet soivat hautajaisissasi?
« Vastaus #50 : Heinäkuu 09, 2009, 16:15:15 »
Smurffeja tietty! Sellaisia smurffien iloisia kappaleita, jotka tarkoittaisivat jotain sellaista, ettei minua kannata jäädä suremaan, vaan elää.
Kirjoitus jatkuu, vaikka kuinka paljon sattuisi...

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #51 : Heinäkuu 10, 2009, 11:08:58 »
Chopinin etudejahan minä haluaisin. Lempiklassisiapianokappaleita ikinä! Se on niin... äh. En osaa selittää. Niin hienoa ja vivahteikasta, omaleimaista musiikkia. Juuri sen tyyppistä musiikkia haluaisin hautajaisissani olevan. Jos en saa Chopinia niin jotain samanlaista ainakin!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #52 : Heinäkuu 13, 2009, 15:33:35 »
untukka, tuo Juha Tapion biisi on Ohikiitävää. :)

Tulinpa päivittämään tuollain. Musta vähän tuntuu, että ne kappaleet, mitä aiemmassa viestissäni olivat, eivät varmaan missään nimessä tulisi soimaan minun hautajaisissani. :D Minun hautajaisiini en varmaan ihan heti mitään virsiä laittaisi.. Juuri sitä musiikkia, mistä minä tykkäsin. Tykkään. Ei ehkä mitään kauhean hippihippimusiikkia, joka ei aiheeseen liittyisi. Jotain haikeaa ehkä, suomen että englanninkielistä. Jotain, joku liittyisi minun elämääni ja ajatuksiini ja näin. Ymmärrätte kyllä. :)

Mutta siis. Aika varmasti, jos minä saisin päättää, sinne päätyisi Evanescensen My Immortal. Se on ihana kappale, tykkään sen sanoista (kun tämän hetkisiin ajatuksiini se täsmää joiltain kohdin loistavasti) ja muutenkin. Ehkä sopivan hautajaismainenkin kappale. :P Liramasta senkin sanat löytyy.
Toinen voisi olla Titanicin tunnari, My Heart Will Go On. Se on nätti, ja tykkään siitä. :) Haikea ja ihana. Mietin myös McManen - Titanic -kappaletta. Tykkään siitäkin, mutta se varmaan ajan myötä hiipuisi listalta poies. Samoin Ht - Hyvästi (itsemurhakirjeet) voisi olla mukana messissä.
Scorpionsin Wind of Change on minulle myös tärkeä biisi, joten... sekin voisi tulla mukaan. Tykkään sen sävelestä ja tunnelmasta. :)
Ja sitten tietenkin ihan piruillakseni muille, mukaan mahtuisi Juice Leskisen Pieni Kalmistosarja. :D Mitä loistavimmin teemaan sopiva. x) Ja myös Juicen Syksyn Sävel. Tykkään Juicen musiikista, ja vaikka kaikki tämän haikeat biisit voisivat soida minun hautajaisissani. :> Kuten myös 3.30. Olikohan se se biisi, missä lopussa sanottiin "hautajaiset seis, vainaja puuttuu". Sen ottaisin varmaan ihan mielelläni. :D
Beatlesien Yesterday on myös ihan jees... en minä tiedä, vaikeita valintoja. :D Ja niin, tietenkin Oasiksen Wonderwall, se on tosi suloinen!

Mutta niin. Oikestaan en tiedä yhtään. Queenin Bohemian Rhapsody olisi myös ihana, ja Ozzy Osbournen Dreamer. :) Mutta... ei sitä sitten tiedä. Myös joku klassinen pätkä, kuten Sibeliuksen Finlandia, olisi nätti. Mutta... eihän sitä tiedä. Varmasti mieleni vielä muuttuu. :D

-Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #53 : Heinäkuu 14, 2009, 23:17:06 »
Mun hautajaisissa saisi soida sellasta hidasta ja surumielistä musiikkia, mutta myös sitten jotakin tunnelmaa kohottavaa. Esim. Guns 'n' Rosesin November Rain, Apulannan Ilona ja Pink Floydin Shine on You Crazy Diamond kuulostaa tosi hyviltä. Ja sitten Titanic-tunnari My Heart Will Go On on myös hyvä. Ja miksi juuri nämä, tässä perusteluja:
-November Rain on koskettava ja tosi upea kappale. En oikein osaa kuvailla, se on vaan niin mahtava.
-Ilona on upea. Siinä on upeat - ja jokseenkin minua kuvaavat - sanat, ja melodia on aivan upea.
-Shine on You Crazy Diamond on ihanan melodinen ja kaunis laulu. Siinä on todella koskettavat sanat, jotka taas kerran kuvaavat minua...
-My Heart Will Go On on vain käsittämättömän upea, ja lempileffani tunnari. Koskettava, surullinen ja rakkaudesta, kuolemasta ja etenkin Kunnes kuolema meidät erottaa-tyylisestä jutskasta kertova. Upea.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #54 : Heinäkuu 15, 2009, 00:44:08 »
Hautajaisistani tulisi varmaan aika pitkä, koska mulla on jonkin verran näitä kappaleita tässä listassa. ;) Kaverini ja minun yhteisien hetkiemme kunniaksi siellä soitettaisiin Call On Me, Touch Me, Haluatko miljonääriksi -tunnari (joka soi aina pitkään päässämme) ja Take On Me. Nuissa kaikissa on niin hyvät muistot ja kaikissa on jokin pieni tarina. Sitten samaisen kaverini kanssa koettuja musiikintunteja, 8.luokalla ihania tunteja ja 9. luokalla kamalia tunteja. Kappaleet muistuttamaan minua (ja kaveriani) niistä olisi Lähteelle (naismusiikinopettajamme ääni kun hän lauloi kyseistä kappaletta ;D), Yli eteläisten vuorten (ihana musiikinopettajamme, Timo) ja Unihiekkaa. Yksi kappale mikä siellä voisi soida on Alexander Rybakin - Fairytale, kappale jota ensin vihasin mutta nykyään rakastan <3. Siellä olisi myös pakko soittaa Teräsbetoni - Taivas lyö tulta, koska ruotsalainen ystäväni on tärkeä henkilö minulle, ja tuo kappale liittyy todella paljon meidän kivoihin yhteisiin hetkiimme. ;D Hautajaisissani pitäisi myös soittaa kappale Svennebanan, tuo kappale vaan on niin suuri osa minun elämää nykyään, ettei sanat edes riitä kuvaamaa sitä. <3 Ihan lopuksi voisi sitten soittaa Paradise City. Kappaleen jota, olen aina rakastanut, rakastan, ja tulen aina rakastamaan. <3

//Tuosta listasta unohtui vielä, Dood aan de emoticon. Tuo kappale vaan tuo niin mieleen hauskoja hetkiä kavereideni kanssa, ja vähän muutenkin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2009, 10:41:06 kirjoittanut Jentsuma »
Is this the real life, is this just fantasy ?

Huvitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Syyskuu 15, 2009, 11:19:09 »
Hmm. Olen funtsaillut että hautajaisissani soisivat ehdottomasti ainakin

-Supertramp: The logical song
-Gary Jules: Mad world

Minusta nuo ovat sopivan kauniita, surumielisiä kappaleita, joissa on merkitykselliset lyriikat.

Mad world:

All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for their daily races
Going nowhere, going nowhere
Their tears are filling up their glasses
No expression, no expression
Hide my head I want to drown my sorrow
No tomorrow, no tomorrow

And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very mad world mad world

Children waiting for the day they feel good
Happy Birthday, Happy Birthday
And I feel the way that every child should
Sit and listen, sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me, no one knew me
Hello teacher tell me what's my lesson
Look right through me, look right through me

And I find it kinda funny
I find it kinda sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very mad world ... mad world
Enlarging your world
Mad world

The logical song:

When I was young, it seemed that life was so wonderful,
A miracle, oh it was beautiful, magical.
And all the birds in the trees, well theyd be singing so happily,
Joyfully, playfully watching me.
But then they send me away to teach me how to be sensible,
Logical, responsible, practical.
And they showed me a world where I could be so dependable,
Clinical, intellectual, cynical.

There are times when all the worlds asleep,
The questions run too deep
For such a simple man.
Wont you please, please tell me what weve learned
I know it sounds absurd
But please tell me who I am.

Now watch what you say or theyll be calling you a radical,
Liberal, fanatical, criminal.
Wont you sign up your name, wed like to feel youre
Acceptable, respecable, presentable, a vegtable!

At night, when all the worlds asleep,
The questions run so deep
For such a simple man.
Wont you please, please tell me what weve learned
I know it sounds absurd
But please tell me who I am.

ai niin ja sitten Yann Tiersenin "Comptine d’un autre été: l’après-midi"
Siinä on haikean kaunis melodia ja rauhallinen tunnelma. <3_<3

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Syyskuu 15, 2009, 12:39:47 »
Minulla on paljon kappaleita, jotka soisivat hautajaisissani. Haluaisin sinne kappaleita, jotka koskettavat minua, niistä tunnistaa minut yms. Enimmäkseen jotakin hidasta ja kaunista. Ensiksi mieleeni tulee hautajaisissa soitettava kappale Apulannan Armo. Sanoitukset jotenkin vain iskevät ja kappale on sellainen angstaava, hautajaistyyliin. Viulu on synkkä soitin. Tämän kappaleen aikana ihmiset voivat itkeä itsensä kuoliaiksi. ;)

Yksi suosikkikappaleistani kävisi hyvin myös hautajaisiin, nimittäin Kotiteollisuuden Tämän taivaan alla. Aivan ihana kipale, jossa osittain lauletaan kuolemasta. Sopii myöskin nyyhkymusaksi. Jotenkin minun on helppo kuvitella noiden biisien soivan kirkossa ja mustapukuiset ihmiset seisovat ringissä valkoisen arkun ympärillä, jonka päällä lojuu violetteja kukkia. Sairasta? XD Yksi, mikä myös voisi soida, niin Nightwishin Sleeping Sun. Rakastan kyseistä kappaletta ja "nukkumaanhan" täältä ollan menossa.

humanoid

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Syyskuu 16, 2009, 17:47:19 »
Hmm...

Evanscence- My Immortal
tää ois vaa nii.. no hautajaisfiiliksii sopiva. :'D
Avril Lavigne- When You're Gone
vähä sama ku edelliseen. ;>
Hilary Duff- Fly
Sopis hyvin mulle, koska 1) rakastan lentämistä ja 2) siinä lauletaan "pois lentämisestä" eli sen voisi ymmärtää myös kuolemana
Tokio Hotel- Love and Death
Tää ois kans sellanen, no ei niin surumieline, mut ei liian ilonenkaan. :)
Tokio Hotel- Spring Nicht
Surumielisempi fiilistelybiisi
Tokio Hotel- Durch Den Monsun
Ehdottomasti yks mun lempibiiseistä, tän ois pakko soida. ;D <3
Tokio Hotel- Automatisch
Jotain niin... syvällistä ja täydellistä. ♥

+ kaikki Tokio Hotelin biisit vois kyl soida, tosin kukaa vieraist ei siellä kauaa ois, ja hautajaiset ois melko pitkät. :D Sit loppuillast vois kuunnella kaikki jotai Katy Perryn Hot 'N' Coldii ja bilettää iha hulluna. :D

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #58 : Syyskuu 16, 2009, 18:31:11 »
Mielenkiintoinen aihe (johon on toisaalta pitänyt vastata viimeisimpien kolmen kuukauden aikana..^^)

Monet ovat maininneet Within Temptationin Memories- kappaleen. Sen haluasin soitettavan heti siinä alussa. Biisi on hieno ja sanoitukset kertovat nimenomaan muistoista. Haluaisin että se saisi ihmiset miettimään yhteisiä muistoja. ''All of my memories keep you near. In silent moments, imaging you here. All of my memories keep you near, in silent whispers, silent tears.''
Toinen, jonka haluaisin soivan omissa hautajaisissani, olisi KISSin Forever. Omasta mielestäni biisi on kaunis ja olen pitänyt siitä hyvin paljon jo silloin kun sen ensimmäistä kertaa kuulin. Myös nimi ja sanoitukset, eli ikuisesti. Sen takia juuri tämä biisi, sillä haluaisin kaikkien tietävän että tulen kaikesta huolimatta pysymään ikuisesti, ihmisten muistoissa.
Viimeisenä haluaisin Queenin kappaleen Show must go on. Se on kaunis, ja joskus meinaan oikeasti itkeä sitä kuunnellessa. En oikestaan tiedä miksi, ehkä siitä tulee niin elävästi mieleen kuudennen luokan syksyllä ollut leirikoulu ja ne kaikki muistot, ja tietysti Freddien kuolema. Sanoitukset ja tunnelma tässä biisissä ovat tärkeitä. Show must go on, haluan kaikkien hautajaisissa olevien tietävän sen.
Harkitsin myös AC/DC:n Highway to Hell ja KISSin Hell or High water biisejä, mutta en sitten tiedä sopivatko ne tunnelmaan, mutta toisaalta, miksei..^^ Sanoituksien puolesta ne saattaisivat hyvinkin soida hautajaisissani joskus sadan vuoden päästä, helvettiinhän sitä kuitenkin ollaan menossa. Kaiken lisäksi pidän itse noista kahdesta älyttömästi ja kavereidenkin olisi vaan pakko kärsiä ja kuunnella nuo biisit :>
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Lokakuu 03, 2009, 18:05:40 »
Mulla kanssa varmaan sois noita Tokio Hotelin kappaleita.  En nyt usko, että kaikki, mutta joitakin. Esimerkiksi Komm uudelta levyltä. Kokonaisena en ole sitä vielä kuullut, mutta kyllä sitä kerkee, toivottavasti. Ja se pieni pätkä minkä kuulin vaikutti hyvältä. En nyt tiiä olisko ollu niin hautajaisiin sopiva, mutta en välttämättä haluis ihan hirveen surullisia kappaleita soitettavan. Geh olis kuitenkin tosi ihana.

Niin joo ja kaverit lupas soittaa mun hautajaisissa Cheekin - Mä oon leija. Ei ne mua ny niin kauheen leijana pidä, tai en ainakaan usko. En ainakaan itte pidä itteeni "leijana". Tää vaan oli semmone mitä satuin kuuntelen Mp3:sesta kun puhuttiin hautajaisista. JA sanoin ite että tää soitetaan mun hautajaisissa. Siis siinä kohtaa en vielä kuunnellut tota kappaletta, etin yhtä tiettyä. Kaveri kuunteli toisesta kuulokkeesta ja toi Mä oon leija sattu tuleen just mun sanojen kohdalla siihen.

Oikeestaan en oo hirveen tarkasti miettinyt tätä asiaa koskaan ennen. Joskus kuitenkin mulla oli yks kappale, minkä haluaisin, mutta nyt en muista sitä mikä kappale oli kyseessä. Siitä on kuitenkin jo vähän aikaa.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #60 : Lokakuu 03, 2009, 18:13:52 »
Ilmeisesti tällä hetkellä haluaisin hautajaisiin soimaan ainakin nämä hienot kappaleet:

Sonata Arctica - Tallulah ja Broken
Nightwish - Nemo
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Bullet for My Valentine - Road to Nowhere

Ainakin nuo kyllä haluan hautajaisiini. Tai edes yhden niistä. Toki myös Stratovarius - Forever Free olisi mukava hautajaisissa. Kovin tarkkaan en kuitenkaan vielä suunnittele, pitkä elämä minulla kun on vielä edessä.. Uskoisin.
En niin tarkkaan näistä tiedä, mutta sitten kanssa tahtoisin ehkäpä erään häämarssin hautajaismusiikiksi. Ihan vain siksi, koska kerran juttelin kaverin kanssa häistä ja minä aloin hyräillä mielestäni häämarssia, joka kuitenkin paljastui hautajaismarssiksi. Oli siinä sitten pokassa pitelemistä. Eli sitten vastaavasti, kun häissä kerran soi hautajaiset niin hautajaisissa soi häät. <3
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #61 : Lokakuu 03, 2009, 20:39:28 »
Päivitystä aiempaan:
(Taisin listatakin nämä joskus ihan vain huvikseni itselleni.)

Ensinnäkin, monen muun tapaan: Within temptation - Memories, - Angels ja - Our Farewell. Kolme todella upeaa kappeletta WT:ltä ja ne ovat samalla uskomattoman kauniita. Pidän sanoista ja melodiasta ja kuuntelen näitä aina tiettyinä ajanjanksoina elämässä noin yleensäkin. Laulajalla on lisäksi upea ääni.

Bon Jovi - It's My life Olisihan se hieman ironista, mutta tämä olisi vain niin sopiva kappale. Lisäksi pidän tämänkin sanoista ja lyriikasta. Tässä on tiettyä särmää ja tykkään laulaa tätä.

Jotain vanhalta Nightwishiltä. Siihen kastiin kuuluu niin monia kauniita kappaleita, etten edes osaa päättää. Esim. Sleeping sun tai Nemo.

Apulanta - Armo, Celine Dion - My heart will go on(samoin perustein kuin sivulla 2) ja Evanscense - My immortal. Hyvin paljon samaja kuin tässä topicissa on jo aiemminkin mainittu, mutta kauniita kappaleita on vain niin paljon. En pystyisi sanomaan mikä näistä olisi kaikkein mieluisin (soitan parhaillaan My immortalia ihan vain tunnelman luomiseksi ja se taitaa päätyä ainakin top kolmeen.)

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
  • We are waiting for you, Coraline
« Vastaus #62 : Lokakuu 03, 2009, 21:23:20 »
Tämä aihehan on aivan syntinen! Ei hautajaisissa ole soitettu muutakuin tavallisia virsiä, Vai onko joku ollut sellaisessa missä soitetaan saatanallista metall heviä? Eihän tuota hyväksyisi hautajaisten järjestäjät, että soitetaan jtn goottia rääkymässä ja pappikin järkyttyisi. Ei kirkon alueela saatanallista musiikkia saa soittaa!!!!!!!!

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #63 : Lokakuu 03, 2009, 21:25:17 »
Ei hevi ole satanallista musaa.. Ja miksei muka voisi soida joku Nightwish/Sonata Arctica/Within Tempation jonkun hautajaisissa? Ihan hyvin voi, kyllä varmasti hei moni pappikin kuuntelee näitä musiikkeja.

//Modera, kyllä uskoisin että voi pitää. Soihan meidänkin kirkossa kun bändi on paikalla niin hieman rock-/hevityylistä virsiä ja veisua.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2010, 13:42:26 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Lokakuu 03, 2009, 21:26:30 »
Ei hevi ole satanallista musaa.. Ja miksei muka voisi soida joku Nightwish/Sonata Arctica/Wthin Tempation jonkun hautajaisissa? Ihan hyvin voi, kyllä varmasti hei moni pappikin kuuntelee näitä musiikkeja.

Vaikka kuuntelisikin ei kirkossa kuulu soida kuin iän ikuiset virret eikä pop rock tai muu hevi ym. Että ei kirkossa tuollaisia hautajaisia voi pitää.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #65 : Lokakuu 03, 2009, 21:32:00 »
Tämä aihehan on aivan syntinen! Ei hautajaisissa ole soitettu muutakuin tavallisia virsiä, Vai onko joku ollut sellaisessa missä soitetaan saatanallista metall heviä? Eihän tuota hyväksyisi hautajaisten järjestäjät, että soitetaan jtn goottia rääkymässä ja pappikin järkyttyisi. Ei kirkon alueela saatanallista musiikkia saa soittaa!!!!!!!!

Modera, Modera, Modera, tämän aiheen tarkoitus ei varmaankaan ole oikeasti muiden kappaleiden kuin virsien soittaminen hautajaisissa. Luulisinpa, että kyse on vain siitä, mitä kappaletta/kappaleita oikeasti rakastaa yli kaiken.

//Hupsis, tänne olikin tullut jo Haltiamielen vastaus. ^^ :P Kuten Haltiamieli sanoikin, ei se mitenkään hirveän outoa ole, jos kirkossa soi välillä jotain muutakin kuin virsiä. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Modera

• Bodari
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Lokakuu 03, 2009, 21:39:47 »
ON SE ! Ihan saatanallista ei hautajais väki katso hyvällä, eivätkä järjestäjät toteuttaisi toiveita hevistä hautajaisissa.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Lokakuu 03, 2009, 23:19:57 »
ON SE ! Ihan saatanallista ei hautajais väki katso hyvällä, eivätkä järjestäjät toteuttaisi toiveita hevistä hautajaisissa.

Omatpa ovat hautajaisemme. Kuka väittää, että ne täytyisi pitää kirkossa? Minua ei ole edes kastettu, en usko jumalaan, lue uskontoa tai aio käydä edes rippikoulua, enkä missään nimessä halua tulla haudatuksi minkään kirkon toimesta. Niin jos käy, ei meitsin tahtoa ole lainkaan kunnioitettu. Anteeksi vain, mutta inhoan kirkkoja, sekä jeesustelua.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #68 : Lokakuu 04, 2009, 01:57:41 »
How evil! Suunnittelemme vain omia hautajaiskappaleitamme, eivätkä vanhempamme saletisti kuolemamme jälkeen käy Vuotiksessa tarkistamassa, mitä olemme tänne laittaneet. Joten mitäpä siinä menettäisimme? Sain juuri hetki sitten päätettyä, mitä minun tapauksessani soitettaisiin.

Ensinnäkin, Evanescencen My Immortal. Tuo kuolematon-sana on nyt hautajaisiin ehkä hiukan sopimaton kun niissähän surraan toisen kuolemaa, mutta miksei? Tämä on surullinen ja kaunis biisi, juuri niin... hautajaiskamaa! Ei mitään ärsyttävää ärjyntäheviä surulliseen tilaisuuteen, ja minusta sanatkin ovat juuri osuvat. Jos itse kuulisin tätä soitettavan jonkun läheisen hautajaisissa, itkisin varmasti niin että tarvittaisiin kokonainen vessapaperirulla niitä kyyneliä pyyhkimään. Ja kun sitä miettii; my immortal - kenties joku saa kappaleen nimestä lohtua siihen, ettei kuollut olekaan poissa, vaan on yhä henkisesti läsnä, ei koskaan ole jättänytkään meitä.

When you cried I'd wipe away all of your tears
When you'd scream I'd fight away all of your fears
I held your hand through all of these years
But you still have
All of me

Kaunista, kaunista.

Nightwishiä haluaisin myös soitettavan. Sleeping sun on täällä hyvin monesti mainittu ja minulla se onkin vaihtoehtona, mutta toinen mahdollinen vaihtoehto olisi Higher than hope. Tämä on periaatteessa hiukan ristiriitainen, mutta kappale tuntuu kertovan kuolemasta, ja kyllä se minusta jotenkin paremmin sopii hautajaisiin kuin perus kitaranrämpytys + ärjytään johonkin väliin + ihkua melodiaa-nightwish. En pilkkaa tässä artistia, mutta kaikki kappaleista eivät minusta ole sopivia.

Within Temptationin Memories on myös hyvin kaunis kappale, jota voisin kuulla soitettavan. Jostain syystä tämän ylitse kuitenkin menevät Potterin Soundtrackien kappaleet. On nyt ehkä hieman omituista soittaa jotain Hedwig's themeä hautajaisissa, mutta Window to the Past ei tosiaankaan olisi paha. Sitä voisi soittaa johonkin hiljaiseen hetkeen; se ei ole turhan mahtipontinen, itseasiassa hyvin kaunis ja tunteitaherättävä.

Noh, ehkä nyt on hiukan aikaista miettiä jotain hautajaiskappaleita, mutta oli vain sellainen fiilis - nyt kun tuli kauniita biisejä mieleen.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #69 : Lokakuu 04, 2009, 12:37:15 »
Yksi aivan osuva biisi olisi Annie Lennoxin Sormusten herran Kuninkaan paluun loppuun laulama Into the West. Kauniit sanat, puhutaan kuolemasta ja kaunis melodia.

Minustakaan kaikki Nightwishin biisit ei käy ja harmittaa, ettei ihmiset vastaa tähän ketjuun ajatuksella. Listaillaan lähinnä lempibiisejä.

Nightwishilta Dead Boy's Poem on edelleen sellainen, joka osuu sillä tavalla sydämeen ja sopisi kyllä hautajaisiin erityisen hyvin. Olen postannut siitä jo tänne aikaisemmin, joten en lähde toistamaan itseäni. Etsiköön kukin jos kiinnostaa. :)

Sitten jos hieman offaan, Indican Ihmisen lento sopisi jonkun rakkaan hautajaisiin. Toivottavasti en joudu sitä käyttämään pitkään aikaan.
Erityisesti tämä kohta:

Kun liian nopea on ihmisen lento
kuin sudenkorento niin hauras ja hento
Ja liian nopeasti aika voi viedä
nyt lennä ja riennä vain hetki on jäljellä

Vain välähdys on elämä
vain säde valomeressä
Sammuva tähti taivaalla
mustan yön vankina

E: hevin saatanallisuudesta. Ei kyllä enää nykyään kirkonkaan piirissä juuri törmää tällaisiin jotka ajattelisivat näin. Uskon, että jos vain oikealla tavalla osataan kappaleet esittää siellä, eiköhän ihan mikä vaan mene läpi. Lisäksi, nykyäänhän seurakunnan piireissä kuunnellaan raskasta musiikkia aika paljonkin ja gospelrock/metallibändit ovat hurjassa suosiossa. Ajat muuttuvat. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 12:40:37 kirjoittanut summershine »
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #70 : Lokakuu 05, 2009, 20:35:17 »
Lainaus käyttäjältä: Modera
Vai onko joku ollut sellaisessa missä soitetaan saatanallista metall heviä? Eihän tuota hyväksyisi hautajaisten järjestäjät, että soitetaan jtn goottia rääkymässä ja pappikin järkyttyisi. Ei kirkon alueela saatanallista musiikkia saa soittaa!
Metall hevi =/= gootti rääkymässä =/= saatanallista :) Hautajaisten ei myöskään tarvitse olla kristilliset, onhan noita vainajia laitettu lepoon jo ennen Jeesusta, kristinuskon tänne rantautumisesta puhumattakaan.

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #71 : Lokakuu 19, 2009, 02:04:00 »
No, BGn painostuksesta pistän nyt omat, -ei niin kovin hyvin perustellut tuhat vuotta sitten kehitetyt mielipiteet jotka ovat muuttuneet erittäin radikaalisti- kappaleet.

Itselläni soisi ensimmäisenä Within Temptationin Memories sanoitukset, fiilis, kaikki on juuri hautajaisteemaa :D

Toinen Patric Doylen Hogwart's Hymn. Se on vain niin ihana. Ja kaikki tututhan tietävät hurahtamiseni pottereihin, joten... Toinen vaihtoehto olisi Hedwig's theme. Mielummin ottaisin molemmat.

Ja vielä täytyisi saada The Lion King - Be Prepared. Ah, se vain jotenkin sopisi luonteeseeni.

Sitten mielelläni vielä ottaisin nämä kappaleet:
Tenacious D - Kickapoo
Cradle of Filth - Nymphetamine
30 Seconds to Mars - The Kill
from yesterday - 30 seconds to mars
Lentäjän poika Edu Kettunen

En osaa paremmin kertoa miksi juuri nämä kappaleet, mutta niin se vain on. Enkä halua, että kirkossa olijat laulavat yhtäkään virttä. 1) Vihaan virsiä 2)mumina millä virret yleensä lauletaan kuulostaa hirveältä.

Tuossa on entinen mielipiteeni, nykyyään tiedän, että minut polttohaudataan elimieni luovuttamisen jälkeen (elinluovutuskortti) ja kun tuhkani lasketaan tuulen mukana mereen, haluan vähintään tuon Kickapoon soivan. Ja heti sen jälkeen tuon leijonakuninkaan. Silloin olisin onnellinen (jos siis olisin kuolemassa) ja koska BG lupasi laulaa minulle myös Highway to Hellin, niin ilmeisesti sekin tulee mukaan. Ja nuo Hogwart's hymn ja Hedwigs theme liitetään kyllä vielä tähän mukaan, en vielä tiedä miten ^^

//jos siis olisin kuolemassa :D Hyvä minä. Siis kuulemassa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2009, 02:08:51 kirjoittanut Toujors pur »
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Miwra

• Epäaktiivinen jo vuodesta 2007
  • Vuotislainen
  • If I'm a freak, what are you then?
« Vastaus #72 : Marraskuu 30, 2009, 16:47:55 »
Aivan ehdottomat suosikkini ja vieläpä hautajaisiin mielestäni sopivatkin;

Sentenced - No One There

...And the wind blows through my heart
Shivers me one last time
As I now reach out in the dark
No one there...

ja

Sentenced - End of the Road

...The memories beneath the dust of years
They seem like those of someone deceased
There's no more to be done or hoped or feared
Just waiting for the final release
So calm and thrilled
It wasn't all that bad or was it now?
Still, it doesn't only hurt to end it now

Is life over? This life's over! Or has it only just begun?
The close corner starts to moulder
Coming apart yet still not done forever one...

Tiedetään, samaiselta bändiltä joka sekin on jo edesmennyt mutta loistavia kappaleita ja sanoitukset sopivat kyllä hautajaisfiiliksiin hyvin. Tietysti mukaan voisi vielä lisätä jonkin humoristisemman kappaleen koska minä toivon mukaan vietän koko elämäni tällaisena hihhulina kuin mikä olen joten voisihan sitä synkeää hautajaistunnelmaa piristää jollain hauskallakin kappaleella joka pistäisi takuulla kaikki nauramaan :D

Siinä mukana nyt myös pienet otteet kappaleista ja jos jotakuta kiinnostaa niin Youtubestahan ne varmasti löytyvät. Surullisia kappaleita molemmat ja mikäli tältä hilpeältä hihhulilta kysytään niin jotain piristävää musiikkia kyllä kaipaisivat seurakseen mutta jos laittaisi toisen alkuun ja toisen loppuun ja keskellä jotain huumoripitoisempaa niin se olisi siinä :D

Voisin itse asiassa nämä kappaleet hautajaisiini kuvitellakin vaikka hautajaiset itsessään onkin vaikea kuvitella enkä osaa kuvitella itseäni kuolleena - eikä minun tietenkään tarvitsekaan...
Mutta tätä nyt ei varmaankaan niin todelliseksi topsuksi ollut tarkoitettukaan joten... :D

Lakkaan selittämästä ja annan kappaleiden puhua puolestani...
Unikeko -> Miwra

Hogwarts 1976-1977
As real as you want it to be...

Korpse

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Joulukuu 09, 2009, 10:06:52 »
Kysymys on jollakin tapaa äärimmäisen kiehtova. Olen miettinyt tätä monta kertaa ja jopa tehnyt erilaisia biisilistoja vaikka en edes tapahtuman koittaessa ole paikalla.

Kokoelma kappaleita joissa tajutaan kuolemasta jotain. Malliesimerkki (ja saaterin hyvä biisi) seuraa:

Mayhem: Life Eternal

A dream of another existance
You wish to die
A dream of another world
You pray for death

To release the soul one must die
To find peace inside you must get eternal

I am a mortal, but am I human?
How beautiful life is now when my time has come
A human destiny, but nothing human inside
What will be left of me when I'm dead?
There was nothing when I lived

What you found was eternal death
No one will ever miss you

Jotakin Current 93:ltä. David Tibet on ylimielinen kuspiä ja sillä on kaikki oikeudet ja syyt siihen.
"At the Blue Gates of Death" tai "Anyway, People Die"

Cold Meat Industryn syntikkausvastelua koska se on kaunista.
Arcana - Song of Mourning ja Ordo Equilibrio - Reaping the Fallen (The First Harvest) nyt ainakin.

Paviaanijenkka. Ehdottomasti. Impaled Nazarenea, Shitter Limitediä ja Anal Cunttia.
Pitää olla myös hilpeää musiikkia; kuolema on luonnollinen muutostila eikä ihmisillä tarvitsisi olla siitä niin paha mieli.

post skriptum: Yllämainittuja ongelmia "sopimattomasta musiikista" ei allekirjoittaneen kohdalla ole. Arsessani voisi olla leima "100% uuspakanaa". Minulla ei ole (enää) mitään henkilökohtaista kristinuskoa vastaan mutta sillä ei myöskään ole mit'n tekemistä minun kanssani joten kirkkoon ei minua raahata edes jalat edellä.:P
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2009, 10:21:41 kirjoittanut Korpse »

Poissa Töyhtöhyyppä

• Vuotislainen
  • Kuuhulluus iski
« Vastaus #74 : Joulukuu 28, 2009, 23:25:49 »
Hmm... Noo, ainakin Andew Lloyd Webberin Memory. Ihana kappale, joka jää päähän soimaan päiviksi (kokemusta on :P)...
 Sitten, I´Deesin Time (tuntematon biisi ja esittäjä varmaan aika monelle, menkää hyvät ihmiset Youtubeen) aika masentava kappale, mutta sopivasti, sen aikana saisi parkua.
 Sitten tietysti Led Zeppelini Stairway to heaven, perusbiisi.
Jokin Nightwishinkin kappale olisi kiva, esimerkiksi "Angels fall first" taaaai "Eva". En kyllä koe itseäni mitenkään enkeliksi...
 Jos olisi syksy, niin Wake me up when september ends (Greenday) , sopisi hyvin.
Ja sitten muutama klassinen kappale, kuten Beethovenin 5 sinfonia, Moonlight sonata, Mozartin Eine clein nahctmusikista (ei varmaan kirjoiteta noin) Romance tai Largo-osio, Tsaikovskyn Joutsenlampi (se  ns. "teema") yms...
 No joo, tuollaisia siellä toivoisin olevan :)
"Tänään satun olemaan täällä - Huomenna jossakin toisessa paikassa. Minä kuljen kulkemistani, ja kun löydän hauskan paikan, pystytän telttani ja soitan huuliharppua."