Kirjoittaja Aihe: Versailles  (Luettu 1504 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

numbermidi

• Ankeuttaja
Versailles
« : Helmikuu 21, 2008, 17:56:13 »

Versailles on melko uusi Visual Kei bändi.
Kokoonpano on seuraavanlainen:
Kamijo(laulu)
HIZAKI(kitara)
TERU(kitara)
Jasmine You(basso) ja
Yuki(rummut)

Bändi on saavuttanut melko suurtakin suosiota uskomattoman lyhyessä ajassa, bändihän on ollut kasassa vasta noin vuoden.
Kamijolla ja HIZAKIlla oli suunnitelmissa yhteinen bändi, ja heillä kesti kuusi kuukautta löytää sopivat jäsenet, jotka tulkitsisvat parhaiten bändin konseptia, joka on Kamijon kehittelemä Absoluuttinen Youshikibi (muodon Kauneus), ääni ja estetiikan ääripäät

Bändi on teknisesti äärimmäisen taitava, kaikki jäsenet hallitsevat soittimensa teknisesti täysin, mikä tulee varsinkin ilmi HIZAKIn ja TERUn uskomattomista sooloista. Tämän lisäksi kaikki soittimet soivat täydessä harmoniassa ja sokerina pohjalla on Kamijon ääni, joka kuitenki on Like-it-or-hate-it -kategoriaa, mutta kyllä minun mielestäni herra on äärimmäisen taitava laulaja.

Bändin imago nojautuu myös äärimmäisen paljon jäsenten ulkonäköön. Asusteet ja miekit ovat erittäin teatraalisia ja dramaattisia, kuin myös kuulemma bändin esiintymiset.

Versailles on saapumassa jo eurooppaan, mukanaan Sherow Artist Societyn uusi tulokas, Matenrou Opera, ja twoman -kiertue tuo bändit suomeenkin vierailulle 31.3.2008  Lisätietoja ja Liput

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tämä bändi on mahtava. Suosittelen, että koekuuntelette tämän bändi, sillä musiikki on todellakin ilmiömäistä. Eikä menoa haittaa upean näköiset asusteet ja erittäin taitavat jäsenet. Tämä bändi on tarkkaan suunniteltu alusta loppuun, elikkä suosittelen lämmöllä!!!!
Kuunnella voi: Pätkän virallisilta sivuilta (sivut ovat JAPANIKSI!!!)
sekä Viralliselta MySpace -sivulta

Klik,klik ja omaa mielipidettä kehiin!!!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2008, 18:58:43 kirjoittanut numbermidi »

Sakura

• Ankeuttaja
Vs: Versailles
« Vastaus #1 : Helmikuu 21, 2008, 20:12:40 »
Vvou, Versailles-topikki!

Minut tämä bändi lumosi, kun satuin näkemään kesällä pikkusiskoni Shocksissa (tms.) jonkin sen mainoksen. Olin toki sitä ennenkin kuunnellut japanilaista (minkä tuo sisko juuri minuun tartutti), mutta Versailles kai oli melko uusi kokoonpano siinä vaiheessa. Sinänsä en tunne bändiä kovinkaan hyvin, en tiedä jäsenistä lähes mitään etc. Suhteeni Versaillesiin on siis jokseenkin omituinen, sanoisinko. Rakastuin ennen muuta bändin nimeen - täydellistä. Visuaalisestikin he ovat tyylikkäitä, mutteivät vetoa mitenkään erityisemmin minuun. Ja heidän musiikkiaan en ole edes kuunnellut paljon; The Revenant Choir on kyllä hieno ja muistuttaa minua kiduttavasti jostakin muusta biisistä, jota vain en saa kiinni mielestäni. Mutta, kuten sanottu, tämä Versailles-innostukseni on hyvin epämääräistä. Voisin ehkäpä sanoa, että tavallaan bändi on leimannut minut, mutta en ole vielä jaksanut toteuttaa kutsumustani. ^^

Tulipas dramaattista :D Joka tapauksessa: mielenkiintoinen tuttavuus, johon minun kannattaisi varmaan paneutua enemmänkin. Olisi mahtavaa nähdä nämä livenä, mutta en usko jaksavani raahautua Helsinkiin asti varsinkaan, kun bändin soittolista taitaa olla melko niukka vielä ja paikalla on se jokin toinen minulle tuntematon bändi. (Rahaongelmista puhumattakaan.)

Kukkelikuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2009, 13:28:05 »
Aa, Versailles :D
En bändistä niin paljonkaan tiedä, löysinpä jostain HIZAKI grace projectin kautta... Pari biisiä olen kuunnellut, mutten paljoakaan muista. Se vain, että historian tunnilla koitui vaikeuksia(eka maailmansota): "Selitä Versailles'n rauha?" "No tota, Gackt potkastiin pihalle ja Kamijo otettiin messiin?" "Anteeksi?" "Ööööö.... Mä en tiedä."

//Voisiko topan nimeä tarkentaa, sillä olemassa on kaksi Versailles-nimistä bändiä, ja muistaakseni tämä kyseinen Versailles on lisännyt nimensä perään liitteen?

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Marraskuu 24, 2009, 21:22:34 »
Miksen minä ole tänne kirjoittanut? Korjataan asia :)

Tutustuin Versaillesiin joskus vuosien 2007 ja 2008 taitteessa. Aluksi huomioni kiinnittivät visual-piireistä tutut nimet Hizaki ja Kamijo sekä bändin upea ulkonäkö, joka muistutti minua Malice Mizerista, lempiyhtyeestäni. Kamijon ääneen totuin tässäkin nopeasti, ja näin porukan livenä 2008 keväällä, kun he poikkesivat Euroopassa ja pitivät keikan Suomessakin. Hieno audiovisuaalinen kokemus, mutta koska en välitä Matenrou Operasta, joka siis oli yhteiskiertueella, olin Versaillesin aloittaessa jo melkoisessa nestehukassa ja väsynyt taistelemaan paikastani. Biisilistakaan ei ollut liian lyhyt, sillä he vetivät kunnialla myös HIZAKI grace projectin kappaleita. Huonon olon takia muistot eivät ole erityisen kauniita, mutta muistan Kamijon jäänsiniset piilolinssit ja kauniit vaatteet. Nyt keikka saa vielä kullatut reunukset mieleni perukoilla - olen yksi niistä onnekkaista, joka ehti nähdä Jasmine Youn livenä.

Jasmine You, basisti, jäi tauolle elokuussa heikentyneen terveydentilansa vuoksi ja kuoli 9.8. tänä vuonna. Levätköön rauhassa. Onneksemme bändi kuitenkin päätti jatkaa yhdessä, ja maailmankiertue on luvassa vuonna 2010. Sitä odotellessa.

Viime aikoina ihastukseni on kuitenkin laimennut, ja syynä on bändin muovisuus. Visual keihin kuuluvat näyttävät vaatteet ja Versaillesin tapauksessa nukkemainen ulkonäkö häiritsevät minua toisinaan, ja koko bändi tuntuu liian tarkkaan laskelmoidulta. Soittajien taidokkuus vain vahvistaa efektiä, mutta sitä ei kuitenkaan voi laskea negatiiviseksi ominaisuudeksi. Onneksi intoni on hiljalleen palailemassa, vaikka kakkosalbumi Nobleen en ole vieläkään päässyt samalla tavoin sisälle kuin Lyrical Sympathyyn. Uusi albumi Jubilee ilmestyy pian, ja siihen voisin tutustua.

Suosikkikappaleenani on säilynyt The Love from a Dead Orchestra, joskin kaikki Lyrical Sympathyn menevämmät biisit kuuluvat samaan kastiin.

//Voisiko topan nimeä tarkentaa, sillä olemassa on kaksi Versailles-nimistä bändiä, ja muistaakseni tämä kyseinen Versailles on lisännyt nimensä perään liitteen?
USA:sta löytyy toinen samanniminen bändi, ja valloittaakseen Amerikan japanilainen Versailles lisäsi nimensä perään liitteen. Koko nimi kuuluu siis Versailles ~Philharmonic Quintet~. Olen kyllä huomannut, että ainakin Suomessa käytetään alkuperäistä nimeä.

// Uuh, kiertueen päivämäärät on julkistettu, ja Versailles saapuu jälleen Suomeen 29.6. Nyt sitten lippuja vahtaamaan :D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2010, 21:49:09 kirjoittanut Aiëdaíl »

Kukkelikuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 10, 2010, 15:15:09 »
Eilen en ehtinyt täällä käymään joten korjataan asia tänään:

Jasmine You, Versailles'n basisti, on ollut nyt vuoden tuolla jossain pilven reunalla.
Mitä tunnet? Olen seurannut Jasminea HIZAKI projectin ajoista saakka joten onhan se harmi. Taitava basisti ja hieno ihminen.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2015, 15:29:29 »
Joo, Versailles sai nopeasti julkisuutta ja haluttiin esiintymään Suomeen myös! (Ah, olin keikalla Helsingissä) ja totta, Jasmine You todellakin menehtyi, vaikka kuolinsyytä ei muistaakseni kerrottu julkisuuteen. Hyvää musiikkia. Nykyään bändi on Versailles -Philharmonic Quintet- tai jotain. (Jossain oli jo keikkaileva Versailles-bändi ja nimi piti vaihtaa)
Don't blink. Blink and you're dead.