Kirjoittaja Aihe: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)  (Luettu 18680 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kirjahyllyjenne sisältö (vol 2)
« Vastaus #50 : Elokuu 15, 2009, 12:57:57 »
Rakastan kirjoja ja niitä minulla on jo kolmessa kirjahyllyssä, aina vaan tarvitsee lisää hyllyjä, kun ne eivät riitä.

Ensimmäinen kirjahylly (se kaikista tärkein :D) on sängyn yläpuolella, ja siellä  on kaikki Harry Potterit suomeksi ja englanniksi. Suomeksi olen lukenut ne monta kertaa. Englanniksi olen lukenut vain kaksi ensimmäistä ja vähän kolmosta, muita en ole vielä ehtinyt lukea. Samalla hyllyllä on Hitchcockin 3 etsivää kirjoja. Niitä on reilusti yli 10. Ja kaikki olen lukenut. Sitten siellä on vielä Siuntio Silosäkeen tarinat, Coraline Varjojen talossa, jonka lainasin kirjastosta jo kaksi kertaa ennen kuin ostin itselleni, ja nyt olen lukenut sen 4 tai 5 kertaa. :D Siellä on vielä yksi Hannah Montana nimeltään Diivailua ja yksi kesyrottakirja.

Toinen hylly. :D Siellä on kaikki Replica sarjan kirjat (ei ihan kaikki: yksi puuttuu). Ne vievät aika paljon tilaa, siksi sinne mahtuu vain muita ykssittäisiä kirjoja, kuten yksi Ilkka Remeksen nuortenkirja, pari Neiti Etsivää, yksi Enid Blytonin kirja, jne.

Kolmas hylly. :D Siellä on Goosebumps ja nightmare room kirjoja, niitä on ainakin 20. Sitten siellä on vielä muutama Mystery Club kirjaa.

Olen ostanut kaikki muut kirjat divarista, paitsi Harry Potterit. Harry Potterit ovat niin tärkeitä että ne pitää ostaa uusina. Ostan joka viikko divarista kirjoja, joten ei ihme että hyllyt täyttyvät nopeasti. :D

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #51 : Elokuu 20, 2009, 00:11:05 »
Ensimmäisessä kirjahyllyssä on koulukirjat, Tuija Lehtisen ihana Ikkunaprinsessa, kirjoituskilpailusta palkintona saamani Hiaasen Löyhkä, Hits 2005 ja Uudenkujan sakin Uroteot uudempi painos. Kaikki on hyviä kirjoja, Kaikki ne olen lukenut jotenkin läpi, Ikkunaprinsessan muistaakseni vain selailin läpi.
Toisella hyllyllä on koulukirjoja, Koiratytöt-sarjaa, Kisse-sarjasta Koppakuoriaiskevät jota rakastan, Koiramme-lehtiä kahden vuoden edestä, kolme numeroa Koirat-lehteä, HIM:n bändikirja, Koirahullun päiväkirja-sarjan eka osa ja Suuri koirakirja. Ei hirveesti, mutta kuitenkin.
Mitä nyt siskon hyllyä erehdyin vilkaisemaan, sieltä löytyi suomeksi kaikki Potterit, tietty Narnian tarinat, jtn 50 manga-pokkaria (mm. Yotsubaa, Mermaid Melodyä ja Narutoa), Shannaran Druidi-sarjaa ja paljon sekalaisia random-kirjoja.
Kyllä meidän talosta löytyy sitten vielä muitakin kirjoja, Goosebumbsia löytyy jtn 10 kirjaa, Taru Sormusten Herrasta-sarja löytyy, pari Penny & seitsemän tassua löytyy. Toki sitten äidin hyllyssä vielä ihan perus Ilkka Remeksen nuorten -ja aikuisten kirjoja, sekä pari bändikirjaa, nuottikirjaa, keittokirjaa ja rakkausromaania. Kyllä noita löytyy, kun rupeaa vaan etsimään.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #52 : Elokuu 22, 2009, 09:53:20 »
Kirjahyllyni on suuri ja mahtava, ja sieltä löytyy monen monta hyvää aarretta. Pikaisen laskun tuloksena oli, että kovakantisia kirjoja on reilusti yli sata kappaletta (esim. Potterit, Redwallin taruja, Näkijän tytär-sarjaa, Universumin tomu -sarjaa sekä muita sarjoja ja paljon yksittäisiä kirjoja) pokkareita sellaiset 10 kappaletta, lehtiä ja Roope Setiä varmaan jokin 60, riparilta saadut Raamattu ja katekismus.

Kirjahyllyni toimii myös hyvänä tavaransäilytyspaikkana. Potter-figuureja, valokuvia, kynttilöitä, patsaita ja kaikenlaista muuta kivaa pikkutavaraa.

Ainoana ongelmana on, että kirjahyllyni on nyt aivan täysi. Kirjoja mahtuu vain toisten kirjojen päälle makaamaan, ja osa kirjoista on jo niin. Kunhan joskus muutan omaan kotiin, niin siellä tarvitaan varmaan yksi kokonainen huone kaikille kirjoilleni.

Koulukirjoja säilytän kirjoituspöytäni laatikoissa ja vaatekaapin alahyllyllä (mihinkään muualle ei yksinkertaisesti mahtunut).

Kirjoja olen saanut paljon lahjaksi. Osan olen myös ostanut itse joko kirjakaupoista tai kirppiksiltä. Useimpia kirjoja voisin lukea myös uudestaan, jahka aikataulu joskus antaisi periksi, ja muutaman kirjan voisin myydä eteenpäin.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 25, 2011, 09:20:45 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Kurnau

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Elokuu 22, 2009, 15:50:46 »
Jos hyllyssyäni olisi kaikki haluamani kirjat, se olisi huoneeni seinän kokoinen, valittettavasti asia ei ole näin, kirjoja hankin pyytämällä lahjaksi, pyytämällä muuten vaan, ostamalla itse.Potterit löytyvät hyllystä, luen niitä montakymmnetä kertaa läpi ja se alkaa olla jo vähän hassua kun tietää mitä siinä seuraavaksi kerrotaan.Niiden kunto on loistava, jos ajatellaan sitä kuinka paljon minä niitä luen.

Hyllystä löytyy myös Perillinen sarjaa johon ihastuin tuossa keväällä, kun jälleen kerran, voitin inhoni suosittuja kirjoja kohtaan.Ne ovat melko uusia, joten vielä aivan tuliteriä, paitsi ensimmäinen osa, jota raahasin kaikkialle yhdessä vaiheessa.Ikävä kyllä ne ovat melko vakavia.Hyvä suoritushan Perilliset ovat 15 vuotiaalta kirjailialta.

Septimus Heap sarjaa sieltä löytyy myös ja kirjailia tuntuu tavoittaneen jotain älyä huumoriinsa.Ne ovat aina hauskaa luettavaa, joista pidän paljon.

Universumien tomu-trigologia, kerronta tyyli on ehkä hiukan vakavaa, mutta silti ne ovat mukava lukukokemus.

Kohtalon täyttymys, se on yksi osa Belgarionin taru sarjaa, josta pidän hieman.Tätini antoi sen minulle kun tiesi että pidän fantasia kirjoista.Osti sen kirjaston poistomyynnistä ja se on ehkä kulunein kirjoistani, tai sitten se on lohikäärme vuori.

Ikivanha versio Hobitista,tuo lohikäärme vuori, jonka äsken mainitsinkin, jolla on eri suomentaja ja nimet ovat aivan omituisia, verrattuna hobittiin.

Poikkeustilanne, yksi lempikirjoistani, joka kertoo upeasti millaista maailmansota olisi 2000-luvulla, erittäin mielenkiintoinen.

Narnian tarinat, näillä kirjoilla yritin panna Potter faneja vastaan, turhaan, ja lopulta päädyin itse lukemaan Potterit.Rakastan sen kerrontaa.

Keskiyö, fantasia romaani josta pidän erityisesti, koska siinä ollaan onnistuttu yhdistämään hevoset ja fantasia, osa yhtä sarjaa jota en kokonaan itselleni saanut haalittua.

Ja sitten on kaikenlaista sälää, joka ei ansaitse mainintaa loputtomasti hevoskirjoja ja niitä muitakin, sarjakuvia löytyy enemmän kuin kirjoja.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Lokakuu 10, 2009, 12:19:27 »
Kirjahyllystäni löytyy tietysti Potterit. Minun Potterit alkavat nyt olla jo melko kuluneita... :D Ja heti perään Potterit englanniksi. Niitäkin löytyy seitsämän kirjan edestä ja kaikki ovat hyväkuntoisia vielä.., :) Pari kertaa kun olen niitä vasta lukenut.

Seuraavana hyllyäni komistaa Percy Jacksonit. Niitä on vain kolme. Olen laittanut kirjani paremmuusjärjestykseen, ja pidän tällä hetkellä niistä toiseksi eniten. Sitten hyllystä löytyy Houkutus, Uusikuu ja Epäilys. <3 Siinä on minun kirjojen kolmen kärki. Sekalaisessä järjestyksessä siellä on Maagnen kaukoputki ja Alex Rider Kovisten koulu. Kai siellä sitten on joitan Neiti Etsivä -kirjoja, joita en kyllä paljon lue. Muut kirjat, joista en niin hirveästi pidä, löytyvät sitten toisesta hyllystä.

Pian kyllä hyllyäni koristaa loputkin kirjat Alex Rider -sarjasta ja Animorphs -sarja. :)

//Voi ei. Tuli mieleen mamohhin viestistä. Miten voinkaan unohtaa Me kolme ja jengi -kirjan? :O Ihana kirja, yksi suosikeistani!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2009, 10:34:53 kirjoittanut Raimei »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Lokakuu 10, 2009, 19:52:21 »
Nyt viime aikoina olen onnistunut miltei tuplaamaan kirjahyllyni sisällön. Tällä hetkellä minulla onkin tarkoitus kahlata omat kirjani läpi. En ole lukenut läheskään kaikkia, joita olen saanut. Ja koska minulla on pieni kirjahylly, kaikki kirjat eivät mahdu sinne, joten olen joutunut keksimään muita ratkaisuja.

Potterit minulta löytyy kaikki. Samaten Siuntio Silosäkeen tarinat suomeksi ja englanniksi ja viimeisin Potter myös englanniksi.

Twilight-sarja ( Breaking dawn englanniksi ), tuli melko kalliiksi tässä noin vuosi takaperin kun ostin kaikki kerralla kyllästyttyäni kirjaston varausjonoon.

Agatha Christien dekkareita kolme kappaletta: Kymmenen pientä neekeripoikaa, Esirippu ja Totuus hallavan hevosen majatalosta

Lisäksi omistan Kotiopettajattaren romaanin ja Anna Kareninan

Kolme Prinsessapäiväkirjat-sarjan kirjaa on mummin lahjoitus. Oikeastaan ne ovat ihan hauskoja.

Kaksi Eino Leinon runokirjaa, kaiken kaikkiaan kymmenen Tuija Lehtisen kirjaa. En voi ymmärtää, miten olen joskus saattanut tykätä niistä. Sara vielä menee, mutta Mirkka ja Laura!

Sitten on Nancy ja kirja nimeltään Sid Vicious - Nuorena kuolemisen jalo taito

Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo on sekä suomeksi että englanniksi. Raamattu ja katekismus ovat myös omilla paikoillaan, mutta en ole varmaan hipaissutkaan niitä riparin jälkeen.

Astrid Lindgrenin Peppi Pitkätossu-kirjoja kolme kappaletta ja Kalle mestarietsivä, jota itseasiassa aloin lukea nyt iltaisin. Ei ole osoittautunut yhtä hyväksi kuin Peppi, joka oli idolini vielä ala-asteella.

Green Day - Amerikan idiootit ja uuspunkin kukoistus, Leila ja Annukka melua mekossa ( sisältää muuten aika pimeää huumoria). Anna-Leena Härkösen Loppuunkäsitelty on ollut tähän mennessä hyvä, mutta en ole saanut sitä vielä loppuun. Kerran Kuubassa on kirja jota rakastan. Sisältää muutaman kertomuksen kuvitteellisista kuubalaisista, jotka ovat jättäneet kotimaansa. Mika Waltarin Suuri illuusioni, jota en ole lukenut, muutama horoskooppikirja, espanjan, ranskan, enkun ja ruotsin sanakirjat ja taskusanakirjat sekä liuta lastenkirjoja ja satukirjoja, jotka olen joutunut tunkemaan tilanpuutteessa varastoon.

Sitten on vielä, joitain yksittäisiä mietekirjoja, joita en jaksa alkaa luettelemaan ja muutama romaani, jotka eivät ole mainitsemisen arvoisia.

Kirjahyllystä vielä sen verran, että se on ehdottomasti työhuoneeni suurin pölynkerääjä eikä ole mikään nautinto allergisena putsailla sitä jatkuvasti. No, en kuitenkaan luopuisi siitä. Ja tilanpuutteen vuoksi olen joutunut tunkemaan hyllyyni myös muutamia elokuvia ja tietokonepelejä. Ehkä sitten joskus minulla on kunnollinen kirjasto ja joku joka pitää sen siistinä.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Orvokki

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Lokakuu 15, 2009, 23:58:59 »
Itseasiassa, hyllyni on melko tyhjä kirjoista. Valitsen sinne vain ne parhaat (ja ne, jotka olen unohtanut viedä jonnekin muualle ja ei ole vielä tarvinnut raivata tilaa) kirjat. Osa kirjoistani ovat jossain kaapissa tai laatikossa, ja olen nyt itseasissa ruvennut lainailemaan enemmän kirjaston kirjoja. :)

Noniin, aloitellaanpas listaa;

Potterit tietysti on kaikki, siistissä järjestyksessä hyllyssäni. Seitsemäs kirja löytyy niin suomeksi, kuin englanniksi. Myös Siuntio Silosäkeen tarinat löytyy suomeksi ja englanniksi. Myös suomentajan itse kirjoittama Pollomuhku ja Posityyhtynen löytyy hyllystäni.

Stephenie Meyerin Houkutus-sarjan kolme ensimmäistä osaa suomeksi. Ensi viikolla pääsee neljäskin osa hyllyyn. :) Myös Meyerin Vieras löytyy hyllystäni, pidin siitä aivan valtavasti.

Timo Parvelan Sammon vartijat sarjan kaksi ensimmäistä osaa (Tuliterä, Tiera) löytyvät hyllystäni, ja toivottavasti kolmaskin osa mahdollisimman pian. Jotenkin ihastuin tuohon sarjaan, heti ensimmäisen kerran kun luin silloin pari vuotta sitten jouluna. Ensin olin sillein, että en oikein Kalevalasta välitä, mutta luenpa kuitenkin nyt vanhempieni mieliksi kun sen minulle ostivat, mutta jo parin luvun jälkeen ihmettelinkin, kuinka loistava kirja minulla olikaan käsissäni.

No, löytyyhän minulta tietenkin myös Rick Riordanin Percy Jackson sarjan kolme ensimmäistä kirjaa suomeksi (sekä myös yöpöydälläni oleva neloskirja englanniksi kirjastosta lainattuna.) Mahtava sarja. En voi muuta sanoa. Jotenkin kreikanmytologia rupesi kiinnostamaan vielä enemmän, kun sain tuon kirjan käsiksi. Aivan mahtava.

Cornelia Funken Mustesydän löytyy pokkarina. Minulla on itseasiassa se vielä kesken, en ole saanut innostusta/aikaa lukea sitä vielä loppuun. Hyvältä vaikuttaa, katsoo nyt ettää saako sitä innostusta lukea kirja myös joskus loppuun.

Spungenin Nancy löytyy. Jouduin lukemaan sen viime vuonna äikän kirjallisuusprojektiin, ja se jotenkin jäi hyllyyni. Oikeasti kirja on äitini, mutta hyllyssäni se vielä on :D

Marianne Curleyn kirjoittaman Aikavartio trilogian ensimmäinen osa, Nimetyt, pokkariversiona. Pian (ellei ole jo) sarjan toinenkin osa ilmestyy pokkarina, ja ajattelin hankkia sen. Kirjastosta olen sen lainannut, niinkuin kolmannenkin osan, mutta olisi kiva saada se omaankin hyllyyn, niin hyvä sarja kun on.

Agatha Christienin kirjoittama Kymmenen pientä neekeripoikaa löytyy hyllystäni myös. Se jäi hyllyyni, kun piti lukea se kesällä, kun äiti ehdotti sitä (äidin kirja siis sekin.) Mutta en saanut aikaiseksi lukea sitä. Kyllä ehkä sitten joskus luen sen.

Cathyn kirja löytyy myös hyllystäni. En muista kirjailiaa, joten antakaa anteeksi, kun en kerkeä nyt myöskään tarkistamaan sitä. Kirja on mielenkiintoinen, ja hauska sinänsä, kun siihen on kerätty kaikenlaiset liitteet, valokuvat, ravintola lippuset ja lappuset yms.

Christopher Paolinin Eragon kirjakin löytyy.

Ja satunnaisesti Miss Mix lehteä, sekä Demiä ja muita lehtiä.

No, siinä hyllyni tämänhetkinen sisältö taisi olla. Ei niitä ollutkaan niin vähän, kuin muistin. Se vain näyttää vähältä, mutta kun listaa, niin itseasiassa niitä on hyvinkin paljon.

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #57 : Lokakuu 23, 2009, 15:34:18 »
Siis kirjahyllyni mieleenpainuvin sisältö:

Kaikki Harry Potterit suomeksi, sekä kolme viimeistä englanniksi<333 Yksi arvokkaimmista asioista mitä omistan :D

Mayerin Houkutus-sarja suomeks, kaikki muut paitsi uusin, neljäs osa, joka ilmesty eilen suomeks. En oo viel ehtiny ostaa, harmi... *ryntää kirjakauppaan heti kun pääsee* Aaah... niin hyvä sarja!

Lemony Snicketin Surkeiden sattumusten sarjan viisi viimeistä osaa. Oli joskus pari vuotta taaksepäin lempisarja (Potterien lisäks siis), mutten oo avannu mittän niistä varmaan sen jälkeen kun luin ekaa kertaa.

Cervantes En muista yhtään kenen se on, niin tylsä etten jaksanu lukee ees ekaa kertomusta loppuun...

Narnia: kaikki tarinat En jaksanu lukee loppuun... Alku meni ihan hyvin, mutta se kolmas osa (Hevonen ja poika?) oli aluks niin tylsä...

Ja sit siel on kaikkee yksittäistä Lizzie McGuiree ja Evaa ja Adamii, jotain ikivanhaa...
Chill out, baby

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #58 : Lokakuu 23, 2009, 20:56:11 »
Viimeksi juuri tänään manasin hyllytilani vähyyttä :D Vietän suurimman osan lukuvuodestani opiskelija-asunnossani, jossa minulla ei vieläkään ole kunnon kirjahyllyä, joten siellä säilytän vain satunnaisia kirjoja, joita luen tällä hetkellä. Loput kirjani ovatkin vanhempien luona huoneessani, mutta sielläkin esille pääsee hädin tuskin puolet kirjoistani ja sarjakuvistani. Yksi hylly kun on varattu tietyille CD:lle, toinen DVD:lle ja loput sitten kirjoille.

Nuorempana kirjavarastoni oli kohtalaisen pieni: joitakin heppakirjoja, nuorten kauhukirjoja, tietokirjoja ja siihen aikaan pari ensimmäistä Harry Potteria olivat oikeastaan ainoat kirjani. Tällä hetkellä nuo heppakirjat ja kauhukirjat ovat päätyneet luultavasti pahvilaatikoihin vaatehuoneen nurkkaan, sillä päivitystä on tullut.

Harry Potterit, sekä englanninkieliset että suomenkieliset valtaavat yhden hyllyistäni. Sen täydellisempää fantasiakirjasarjakokoelmaa minulta ei löydykään. J.R.R. Tolkienin kirjoja kyllä löytyy, samoin pari Brian Jacquesin Redwallin tarua, sekä Philip Pullmanin Universumien tomu -trilogia. Yhdessä vaiheessa pyöreästi sata mangapokkaria myös täyttivät hyllyni, mutta aikojen saatossa luovuin joistakin ja ei-niin-suosikit oli pakko pinota toiseen kaappiin. Maki Murakamin Gravitation tosin on selvinnyt samalla paikallaan viimeiset neljä vuotta. Rakkaista kun on vaikea luopua.

Kirjahyllyni sisältö ei loppujen lopuksi kauhean monipuolinen ole. Fantasiakirjat ja muutenkin enemmän tai vähemmän nuorten kirjat edelleen valtaavat hyllyni. Ikää on kohta 22, mutta en ole vielä innostunut lukemaan toisenlaisia kirjoja. Toisaalta lukuharrastukseni on kärsinyt siitä, etten jaksa enää keskittyä lukemiseen, joten yhtään tylsemmän kirjan lukeminen stoppaa heti alkuunsa.
Yleensä ostan itselleni kirjat, jotka olen lukenut aiemmin ja olen pitänyt niistä, tai sitten se muuten vain on ollut pakko ostaa erinäisistä syistä. Viime aikoina olen alkanut suosimaan pokkareita niiden edullisuuden takia, sillä toisaalta en halua maksaa kolmatta kymppiä kovakantisesta, josta en niinkään pidä.

Minulla on myös ihan hirveästi käännöskirjallisuutta, siis lähinnä englanninkielistä kirjallisuutta suomeksi käännettynä. Pikaisella vilkaisulla löysin hyllystäni ainoastaan yhden alunperin suomenkielisen kirjan, Seita Parkkolan ja Niina Revon Jalostamon. Muutamat Harry Potterit, The Lord of the Rings ja Angels and Demons saavat edustaa alkukielisiä teoksia englanninkieliseltä puolelta.

Yksi kirjahyllyni "omituisuuksista" luultavasti on Alexandre Dumasin The Count of Monte Cristo, jonka ostin parilla eurolla pari vuotta sitten. Kyseessä on klassikko, mutta en ole vieläkään päässyt sataa sivua pidemmälle. Vanhahtava englanti toisaalta hidastaa lukemista, mutta ei tarinakaan vielä ole saanut minua innostumaan, jotta jaksaisin jatkaa.

Uusin ostokseni on Tomo Takabayashin Ab sofort Dämonenkönig!, jonka myöskin voisin laskea "omituisuuksiin" :D En ole kertaakaan lukenut kirjaa saksaksi, mutta sattuneesta syystä alunperin japaninkielistä kirjasarjaa ei ole käännetty edes englanniksi. Päätin pistää vanhat saksan opintoni hyötykäyttöön, ja tällä viikolla postiluukusta todellakin kolahti kirjasarjan kuusi ensimmäistä osaa.

Pienestä pitäen minulla on ollut unelma mahtavasta omasta kirjastosta. Tiedättehän, on iso omakotitalo, ja yksi huone on varattu kirjoille ja lukemiselle. Metrikaupalla kirjoja, kaikki aakkosjärjestyksessä. :D Tietenkin voi mennä kaupunginkirjastoon ihastelemaan ja lueskelemaan, mutta minulle se ei ole ihan sama asia kuin omistaa jokainen kirja. Materialisti tässä terve.

Poissa Uine

• Metsätähti
  • Hirnyrkki
    • Suomu.org
« Vastaus #59 : Helmikuu 24, 2010, 17:17:22 »
Ylimmällä hyllyllä kaiuttimen vieressä on kasvilääkinnästä ja muusta (Suomen) kasvien hyötykäytöstä kertovia kirjoja [kuva] - niitä keräsin aikoinaan varsin kattavan kokoelman. Tämä siksi, että olen aina ollut kiinnostunut aiheesta, ja halusin itsekin oppia käyttämään kasveja hyödyksi. Aion taas tänä keväänä alkaa kerätä kasveja kuivumaan ja pakkaseen teeksi, ruoaksi ja pienten vaivojen helpotukseksi.

Toisella hyllyllä on enimmäkseen Suomen muinaisuuteen tavalla tai toisella liittyviä teoksia. [kuva 1] [kuva 2] [kuva 3] [kuva 4] Näitäkin keräsin aikoinaan puolimaanisesti, ja yhä pidän silmät auki aiheeseen liittyvien kiinnostavien teosten varalta. Joukossa on pari varsin harvinaista yksilöä - mm. Suomen muinaisusko, jota etsin aktiivisesti kaksi vuotta ja josta maksoin reilusti yli satasen kun lopulta sen löysin. Rivin lopussa on hiukan filosoofiaa ja aihetta sivuavia kirjoja.

Kaapin ensimmäisellä hyllyllä on pelkästään kaunokirjallisuutta - enimmäkseen fantasiaa, uuskummaa ja jonkin verran vanhaa kauhua. [kuva 1] [kuva 2] [kuva 3] Toisella hyllyllä on sekalaisempaa tavaraa: Mm. zen-kirjallisuutta, runoja, maailmankaikkeudesta ja kaikesta kertovia kirjoja ja loppurivillä taas sekalaista kaunokirjallisuutta. [kuva 1] [kuva 2] [kuva 3]

Alimmalla hyllyllä kaiuttimien keskusyksikön (kun en keksi parempaakaan sanaa...) vieressä on muutama isompi koulukirja ja hiukan sarjakuvia. [kuva]

Lisäksi minulla on toisessa (makuuhuoneen) hyllyssä sarja Goethen teoksia, muuttolaatikoissa saattaa hyvin vielä piileksiä jotain ja vielä sijoittamatta on pienehkö sekalainen pino kaiken maailman huuhaata ja muuta sekalaista, joka ei sopinut mihinkään aiemmin mainituista kategorioista eikä mahtunut kyseisten teosten kanssa hyllyyn.

Tässä vielä yleiskuva hyllystä.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Helmikuu 24, 2010, 17:49:33 »
Mun omassa kirjahyllyssäni ei ole paljoa kirjoja, mutta sitten meillä on kokonainen hyllyllinen äitini kirjoja, mistä löytyy kaikenlaisia kirjoja.

Mutta siis minun hyllyni:

Potterit löytyy kaikki suomeksi ja kolme englanniksi (3, 4 & 7) ja Siuntio Silosäkeen tarinat suomeksi siis.

Charmian Husseyn Salaisuuksien laakso. Sain tämän kirjan lahjaksi 10-vuotiaana ja luinkin sen viimeksi silloin, eli n. 4 vuotta sitten. Tämä on aivan ihana kirja, ainakin muistelisin pitäneeni sitä silloin lempikirjanani.

Helen Dunmoren Ingo - Meren kansa. Tässä kirjasarjassa on kai muitakin osia, mutta minulla on vain tämä ensimmäinen (?) osa tästä sarjasta, enkä muita ole lukenutkaan. Tämä on aika mielenkiintoinen kirja, ei kuitenkaan lempikirjani. On pitänyt jo monta vuotta lukea ne muutkin osat, mutta en ole sitten jaksanut etsiä niitä kirjastosta.

Eleanor H. Porterin Pollyanna. Tämän sain kai 10- 11-vuotiaana lahjaksi. Tämä on varsin piristävä kirja, tästä tulee jotenkin hyvälle tuulelle aina :)

Marjatta Kurenniemen Onneli ja Anneli (1,2,3). Sain tämän kirjan 5-vuotiaana ja luin sen silloin ekan kerran ja rakastuin <3 Tämä on joku ihanin.

Peter Straubin Kummitusjuttu. Aika jännä kirja oli, pitäisi varmaan kyllä lukea se vielä uudestaan, koska en muista siitä enää kaikkea. :D

Raymond Chandlerin Syvä uni. Klassikkodekkari ja hyvä sellainen.

Guillermo del Toron ja Chuck Hoganin Vitsaus ja Lankeemus. Vampyyritrilogia, jonka kolmatta osaa ei ole vielä ilmestynyt. Sitä odotellessa...

Stephen Kingin Painajainen, Cujo, Christine, Kauhun vuodenajat II, Carrie, Hohto, Uinu uinu lemmikkini, Kolkuttajat, Yön äänet, Musta torni I, Under the Dome, Pedon sydän, Liseyn tarina, Thinner, The Stand, Danse Macabre ja Auringonlaskun jälkeen. Stephen King on mahtava kirjailija. Kingin kirjat ovat varmasti Pottereiden lisäksi lempikirjojani.

Kaikki Bret Easton Ellisin kirjat englanniksi eli Less Than Zero, The Rules of Attraction, American Psycho, The Informers, Glamorama, Lunar Park ja Imperial Bedrooms. Kaikki hyviä, mutta parhaat varmaankin kolme ekaa ja Lunar Park.

Sitten pari Enid Blytonin kirjaa, olikohan Aution talon salaisuus ja Näkymättömän varkaan salaisuus. Nämä olen lukenut ehkä kerran, eivät ole kovin hyviä...

Siinä tärkeimmät.
Näiden lisäksi hyllystäni löytyy muutama tietokirja, kuten Maailman tietokartasto, Opitaan englantia, joku Maailmanhistoria -kirja sekä suomi-kiina-suomi sanakirja, sekä suunnilleen 30 Aku Ankan taskukirjaa, en rupea luettelemaan minkä nimisiä D:

Ja onhan minulla vielä kaikenlaisia lastenkirjoja jossain laatikoissa tallessa, vaikken niitä enää hyllyssäni pidäkään.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2011, 16:56:54 kirjoittanut Candily »
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Helmikuu 26, 2010, 21:52:04 »
Itselläni tuonne kirjahyllyyn on kertynyt erittäin monenlaisia kirjoja, tunnetumpia ja vähemmän tunnettuja, kiintoisia ja ei ihan niin kiintoisia, joitakin joita olen ostanut itse, joitakin joita olen saanut lahjaksi...
Yritän nyt muistaa listata kaiken:

Harry Potterit
Sehän on selvä. Sekä suomeksi että englanniksi löytyvät. Tarvitseeko Pottereita perustella?
Aloin lukea Pottereita heti kun opin lukemaan, neljä ensimmäistä olivat tuolloin jo ilmestyneet joten ne sain silloin melkeinpä saman tien, loput olen sitten ostanut ilmestymispäivänä kirjakaupasta. Odotettuja kirjoja kaikki, kirjahyllyni parhaat kirjat ehdottomasti.

Siuntio Silosäkeen tarinat
Hyviä ja viihdyttäviä velhosatuja ála J.K. Rowling. Mukava kirja kommentteineen kaikkineen, ja kaikissa tarinoissa on selvä opetuskin. Todella mukavaa että tällainenkin julkaistiin, tykästyin Tarinaan kolmesta veljeksestä jo Kuoleman varjeluksissa.

Pollomuhku ja Posityyhtynen
Jaana Kapari-Jatan kirjoittama kirja Pottereiden suomentamisesta. Mielenkiintoinen opus, kerta kaikkiaan. Antoisaa päästä kuulemaan Kaparin omiakin kokemuksia ja mielipiteitä, avartaa pienen potteristin mieltä kummasti.

Harry Potter kumppani; faktaa, fiktiota ja kansantaruja
Kirjastosta tuon bongasin ja ostin sitten omaksikin. Muuten suht mielenkiintoinen hahmojen nimitutkielmineen, mutta virheitä löytyy sieltä sun täältä (niitä olen sitten korjaillut ja nyt on sivuilla sangen poikkeuksellisesti lyijykynänjälkiäkin, uhups), johtuen siitä ettei kirjailija ollut lukenut kaikkia kirjoja kirjoittaessaan kirjan.

Kuka Harry Potter? Avain fantasian maailmaan
Viiden suomalaisen tutkijan kirjoittama kirja Potter-faniudesta. Kukin on perehtynyt asiaan omalta alaltaan tutkien erilaisia ilmiöitä muunmuassa faniuteen liittyen. Kiintoisa kirja.

^ Siinä sitten olikin kaikki Potter-kirjallisuuteni, nuo muuten vievät yhdessä kokonaisen hyllyn.
Muuta kirjallisuutta hyllyni kätköistä:

Septimus Heap: Magiaa
Hyvä fantasiakirja, sain muistaakseni kaksitoistavuotislahjakseni. Ei voita Pottereita, mutta ihan mukava juoni ja vieläpä hyvin kirjoitettu sellainen. Kuuluu sarjaan, josta ilmestyy tietojen mukaan seitsemän osaa. Muutkin osat ovat hyviä, mutta itselläni ei ole niitä vielä omana. Ensimmäisestä kirjasta on kuulemma tänä vuonna tulossa elokuva, Warner Bros:in tuottamana.
//Vaan eipä sitä elokuvaa ole näkynyt, vaikka nyt tätä muokkaillessani on 22.12. Liekö viivästynyt vaiko muuten siirretty myöhempään koko tekele.

Mustesydän
Taas sellaisen kirjasarjan osa, josta minulla on ensimmäinen kirja, mutta ei vielä muita. Kuuluu siis samannimiseen trilogiaan, ja oikein hyvää fantasiaa on tämäkin. Sain joululahjaksi eräänä jouluna. Kirjan ansiosta tekisi kovasti mieli nähdä myös kyseinen elokuva.

Salainen puutarha
Vanha ja tunnettu klassikkokirja. Lämminhenkinen ja erittäin kauniisti kirjoitettu tarina kahden lapsen välisen ystävyyden voimasta. Enpäs nyt spoilikaan enempää.

Liisa ihmemaassa
Klassikko tämäkin. Alunperin pikkusiskoni saama kirja, mutta se ei häntä kiinnostanut eikä hän ole lukenut sitä kertaakaan, joten hän ystävällisesti lahjoitti sen minulle, kun kaipailin sitä ennen kyseisestä kirjasta ilmestyvän elokuvan ensi-iltaa. Hyvä kirjahan tuo on, ei siinä mitään. Se vain hieman ihmetyttää, kuinka en ollut tullut Liisan seikkailuista lukeneeksi ennen tätä vuotta ja Tim Burtonin elokuvaa aiheesta.

Vaarille pala haitaria
Eli Jaana Kapari-Jatan kirjoittamia kolumneja kansiin koottuna. Elämäniloa ja huumoria piisaa, myönnän että olen naureskellut pari kertaa ääneenkin. Mainio kirja hetkiin jolloin tekee mieli lukea jotain mukavaa, muttei ole aikaa tarttua kirjaan pidemmäksi aikaa. En kyllä sen puoleen ole saanut tätä luettua vieläkään kokonaan, vaikka sainkin joululahjaksi.

Emily the Strange - Pimennon päivät
Edellisen tavoin joululahjaksi saamani kirja. Juoni vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta en ole valitettavasti ehtinyt lukea "kunnon kirjoja" ollenkaan sitten joululoman, joten en pysty analysoimaan sitä sen tarkemmin.

Aavetaloja
Kertoo varsin kattavasti pääkaupunkiseudun aavetaloista, niiden tarinoista ja samalla alueen historiastakin. On siitä syystä varmasti viihdyttävä teos, vaikkei sattuisikaan olemaan niin kovin kiinnostunut henkimaailman asioista.

Unikirja - 3300 unta selityksineen
Nimi on itseasiassa hieman hämäävä, sillä kirja vain luettelee aakkosjärjestyksessä 3300 mahdollista unessa esiintyvää tapahtumaa/esinettä ja niiden mahdollisen merkityksen. Kirja on sinäänsä kiinnostava, mutta toisaalta sitä ei passaa vilkuilla liikaa yrittäessään selvittää uniensa merkitystä. Se on joka tapauksessa koottu vain kahden henkilön taholta, ja unia on mahdollista tulkita monella eri tapaa.

Suuri Horoskooppikirja
En sanoisi luottavani horoskooppeihin sokeasti, sillä ne itsessään osoittautuvat hyvin usein epätosiksi. Tämä kirja sen sijaan on hätkähdyttävän todenmukainen, sillä pystyn tunnistamaan kirjassa horoskoopeittain lueteltuja luonteenpiirteitä sekä itsestäni että tuttavistani todella hyvin. Asiat tuntuvat olevan jopa pelottavan todenmukaisia. Kirjassa luetellaan muun muassa juuri noita horoskoopeille tyypillisiä luonteenpiirteitä, ja lisäksi horoskooppien suhdetta työhön, rahaan, terveyteen ja rakkauteen sekä tiettyjen horoskooppien soveltuvuutta toisilleen. Lisäksi mainitaan hieman horoskooppien käytöksistä eri elämänkaaren vaiheiden aikana.
Myös mukavaa nippelitietoa on ympätty mukaan, kuten esimerkiksi horoskooppia hallitseva planeetta, hallitseva elementti ja horoskoopin kaupunki, kivi, metalli, numero, viikonpäivä ja väri.

Keskiyön kummitusjuttuja
Sain joskus synttärilahjaksi, ja näitä tuli muutama vuosi sitten kaverin kanssa halloween-iltana luettua. (Ja muutenkin kaikenlaisia yhtä laimeita kummitusjuttuja kerrottua, oi noita ala-asteaikoja. :'D) Ruotsalaisten kirjailijoiden kirjoittamia, novellinomaisia kummitustarinoita.

Joulutarina
Samannimistä elokuvaa täydentävä kirja, joka kertoo kuinka joulupukista tuli joulupukki. Elokuvapainos, sisältää kuvaliitteen leffasta. Sisältää kaksikymmentäneljä lukua, joten tätä pystyy lukemaan eräänlaisena joulukalenterinakin.

Suden arvoitus
Tavallaan tässä on ihan hyvä juoni, mutta teksti on sen verran helppolukuista ja kirja on niin lyhyt etten ole jaksanut siihen montaa kertaa palailla. Toisaalta kuitenkin mukavatunnelmainen kirja, luin tätä aikoinaan ahkerastikin.

Tuulitunturin jättiläinen
Äitini vanha kirja, sisältää monenlaisia satuja. Minulla ei ole kyseisestä kirjasta kovin tarkkaa muistikuvaa, mutta kyllä se luettava on.

Muumipappa ja meri
Ah, nostalgiaa. Ainut Muumikirja joka meiltä löytyy, eräs toinen on sitten äänikirjana. Muistan hyvin kun tämä ostettiin Naantalin Muumipuodista ollessani muistelmieni mukaan kuusivuotias. Tätä oli sitten tapana lukea kesämökillä vuodesta toiseen. Etenkin sateisia päiviä piristi majakkasaaren tapahtumiin uppoutuminen.

Gummeruksen Suuri Kissakirja
Paljon tietoa liittyen eri kissarotuihin, niiden hoitoon, elämänkaareen ja muuhun tarpeelliseen. Ei mitään itsestäänselvää tusinatietoa, vaan luotettavaa opastusta kaikille kissaihmisille.

Lisäksi jos jonkinlaista muuta.
Pahoittelen listamuotoa, mutta en pysty kertomaan näistä kirjoista tarkemmin joko koska en ole niitä lukenut, tai koska en muuten vain tahdo alkaa sepittää sana- tai karttakirjoista kilometriviestiä
:

- Ison-Britannian ja Irlannin matkailu- ja karttakirjoja
- Joskus pienempänä saamiani hevoskirjoja, kirjailijoina mm. Merja Jalo, Lauren Brooke ja Eleanor Jones
- Hirveä kasa sarjakuvakirjoja ja -kokoelmia, pääasiassa Aku Ankkoja, Roope-Setiä ja Karvisia
- Retkeilykirjoja ja Vartiolaisen käsikirja (partioajoiltani)
- Ellinor Rafaelsenin Katja-kirjoja, joita äitini osti kirjaston poistomyynnistä
- Suomi-Englanti-Suomi -matkasanakirja
- Suomi-Englanti-Suomi -sanakirja
- Lontoosta Laipanjärvelle (mitä luultavimmin matkailukertomuksia)
- Harry Potter -elokuvien pianonuotteja elokuvista 1-5
- Mauri Kunnaksen Koiramäki
- Opiskelijan keittokirja

Siinä sitä oikeastaan olikin. Hieman harmillista, että kirjahyllyssäni on melko suppea valikoima ja osa kirjoista on siellä vain pölyyntymässä joko lukemisajan puutteen tai muiden syiden takia. Olen joutunut karsimaan kokoelmiani muutenkin hieman. Lähinnä ärsyttää että minulla ei ole paljoa romaaneja, aikojen saatossa hyllyyn kertyneet sarjakuvakirjat vievät suurimman osan hyllyköstä.
Tahtoisin saada lisää kirjoja hyllyyni, muunmuassa HP-oppikirjat olisi mukava löytää jostakin. Septimus Heap- ja Mustesydän-sarjoista haluaisin saada loputkin kirjat, toki esimerkiksi Universumien Tomut ja Narniatkin kelpaisivat. Stephen Kingin, Agatha Christien ja Jane Austenin kirjatkin ovat hyviä, ja oikeastaan mielessäni on todella paljon kirjoja jotka haluaisin saada. Pitää kai vain toivoa sinnikkäästi lahjaksi ja etsiä kirjakauppojen kätköistä.

~Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2011, 23:04:03 kirjoittanut Bloody Princess »

Vladimir

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Maaliskuu 25, 2010, 23:07:12 »
Omistan tolkuttomasti kirjoja, en ole edes lukenut kaikkia. Silti tulee aina varsinkin jos halvalla lähtee niin ostettua. Listaan nyt vain harvat ja valitut.

Kay Scarpettan tutkimukset. Patricia Cornwellin loistava dekkarisarja joka kertoo Poliisiylilääkäri(->lue: raadonperkaaja) Kay Scarpettasta ja hänen tapauksistaan. Hyllystä löytyy 13 ensimmäistä, mutta ikävä kyllä Raatokärpäsen kohdalla Cornwell muuttaa kirjoitustyyliään niin, ettei lukeminen ole enää niin nautittavaa. Hän alkaa kirjoittaa y.1. persoonan sijaan y.3:nnessa mistä en pidä yhtään niin paljoa. Yhtätoista ensimmäistä sen sijaan suosittelen kaikille.

Markus Zusakin Kirjavaras on ostettu vain hienon kannen ja nimen perusteella. Ostin sen ehkä parivuotta sitten, oli juuri ilmestynyt, mutta en jaksanut silloin lukea kokonaan. Syksyllä otin sen jälleen käteen ja olin myyty. Kirja kertoo Lieselistä ja hänen lapsuudestaan ottotyttärenä Toisen maailman sodan aikaisessa Saksassa. Kirja on koskettava ja hahmoihin on todella helppo mukautua. Lisäksi tyyli jolla se on kirjoitettu, Kuoleman näkökulmasta, on aivan uskomaton.

Luonnollisesti olen koukussa myös Houkutukseen ja sen jatko-osiin. Vaikka Edwardista tuleekin uskomaton nössö ensimmäisen kirjan jälkeen, löytyvät ne kaikki silti hyllystä. Epäilys myös englanniksi.

Taru sormusten herrasta. Klassikko vuosien takaa jonka asetelmat ovat NIIN 1900-luvun alkupuolen Eurooppaa. Tietenkin Kalevalalla höystettynä. Ostin sen nähtyäni Sormuksen ritarit- elokuvan, ja luen sitä säännöllisesti. Elokuvien ilmestyttyä olin niin lätkässä Legolakseen, että sivut joilla hän esiintyy ovat edelleen taitettuina : D

Locke Lamoran valheet on ehdottomasti TOP-3:ssani. Se maailma on aivan uskomaton ja ihanaa lukea välilä sellaisia kirjoja joiden päähenkilön edessä eivät naiset sula ja jota potkitaan munille enemmän kuin muita henkilöitä yhteensä : D Minun harmikseni sen jatko-osia ei aijota suomentaa. Minun englannintaidollani ei kannata alkaa lukemaan niin vaikeaa teosta englanniksi. VSe on niin fantasiaa että menisi paljon ohi jos yrittäisi. Jokaisen fantasianystävän pitäisi kuitenkin lukea Locken edesottamuksista. Sitäkään en meinannut aluksi jaksaa lukea mutta sitten se vain imaisi sisäänsä. Yht'äkkiä ei vain voinutkaan lopettaa lukemista.

Siin oli joitakin : )

Rosecliff

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Huhtikuu 10, 2010, 12:52:44 »
Minun kirjahylly ei oo kovin laaja, oon melko nirso kirjojen suhteen. Rakastan uusia kirjoja ja ostan mieluummin kirjakaupasta, kuin lainaan kirjastosta. Ostan kirjoja aina, kun on tarpeeksi rahaa, ja kun löydän jonkun oikein kiinnostavan kirjan. Joskus myös hieman vähemmänkin kiinnostavan, jos on tarjouksessa.
Rakastan kaikkia kirjojani, mutta erityisen huolella varjelen Tolkieneja ja Pottereita. Potterit on tietysti kaikki, Puoliverisestä prinssistä ja Kuoleman varjeluksista suomenkielisen lisäksi myös enkunkielinen painos. Myös Siuntio Silosäkeen tarinat löytyy. Tolkieneista miulla on TSH, Húrinin lasten tarina ja Hobitti. Muita kirjoja löytyy (luettelen kaikki, kun niitä on niin vähän): Jaana Kapari-Jatan Pollomuhku ja posityyhtynen, Catherine Cooksonin Tyttö ja kartanonherra, Humiseva harju, Terry Pratchettilta Carpe jugulum, Johan riitti! ja Herraskaista väkeä, Narnian kaikki tarinat sekä Eileen Favoriten Sankarittaret. Sitten löytyy vielä kirja, missä on väärin kuultuja laulunsanoja. :D Eli suurin osa on fantasiaa. Kaunein kirja omistamistani on Húrinin lasten tarina. Se on painava, kauniit sivut ja hienoja kuvia.
Viimeksi ostin Catherine Cooksonin Tyttö ja kartanonherra -kirjan, en ollut aiemmin lukenut. Maksoi vain viisi euroa, niin oli pakko ostaa. Ja hyvä kirja olikin. Luen kirjoja toki moneen kertaan, Potterien lukukertoja en oo viitsinyt edes laskea. Narnian tarinoita en oo saanut vieläkään luettua loppuun. Ei ehkä ihan miun kirjamakuun sopiva kirja. Kirjanluku alkoi tökkiä Prinssi Kaspianista ja lukeminen jämähti Hopeiseen tuoliin, joka on toiseksi viimeinen kirja. Jossain vaiheessa, jos saisi luettua ihan loppuun...
Terry Pratchettit oon ostanut vähän niin kuin "hupikirjoiksi", lomalukemiseksi. Ne on hauskoja, mutta niihin pitää kuitenkin keskittyä sen verran ettei putoa kärryiltä. Pottereita voi lukea milloin vain. Humiseva harju ja Cooksonit ovat taas sellaisia, mitä voi lukea arkena aina kun ehtii, ei haittaa vaikka tulisi lukemiseen parin päivän välikin. Tolkieneihin taas tarvitsee vähän enemmän vapaata aikaa, että voi keskittyä ja eläytyä kunnolla tarinaan.

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #64 : Joulukuu 04, 2010, 20:56:31 »
Minulla ei kunnon hylly hyllyä ole, koska se veisi huoneestani liikaa tilaa, joten minulla seinällä pari kolme irtohyllyä joissa sitten komeilee tottakai kaikki potterit niin elokuvina kuin kirjoina suomeksi ja englanniksi osa. Hyllyissäni on myös Lene Kaaberbølin kirjoittama Kärppä-sarja, Suzanne Collinssin Nälkäpeli-trilogia, Ilkka Remestä ja kaikkea muuta. Kauheasti hyllyihini tietenkään kirjoja mahdu, mutta tällä hetkellä hyllyjen lukumäärä on ollut riittävä ja on näyttänyt hyvältä vielä kaiken lisäksi. Rowlingin luomukset saivat omakseen yhden hyllyn jolle ei muita teoksia tule kuin Harry Pottereita.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #65 : Joulukuu 06, 2010, 13:29:51 »
Minun kirjahyllyni on aivan liian pieni :( ja aivan liian täysi.

Kirjoja on ahdettu joka hyllykölle, niitä on päällekkäin ja kirjojen takaa löytyy uusia kirjoja! Pitäiskö pyytää pukkia tuomaan uusi hylly?

No kaksi ensimmäistä hyllyä ovat täynnä lastenkirjoja, joita minulle luettiin. Joukossa on monta paljon vanhempaakin kirjaa, jotka äiti omisti aikanaan.
Näille hyllyille on myös ahdettu koirakirjojani. Lasten kirjoista esimerkkinä Nalle Puhit sekä vähän uudempaa laatua, eli Heinähatut ja Vilttitossut.

Seuraava hylly (paras hylly) on taas ahdettu täyteen FANTASIAA! Siinä on kaikki Belgarionin tarut, J.R.R Tolkienin Taru Sormusten herrasta ja Hobitti, Percy Jackson ja Salamavaras, Terry Pratchettin kirjoja, Jäämaan huuto ja Tulimiekka, Kapeeni Sinikarhun 13 1/2 elämää (ihan paras <3) sekä Darren Shania, jotka kyllä lähinnä kauhupuolelle kuuluvat.
Seuraavalla hyllyllä on sitten taas sekalainen määrä ties mitä kirjoja, mainittakoon Houkutus-sarja, joka ei minua kyllä oikein nappaa, Pollux-kirjoja, mangasarjakuvia ja Helena Meripaaden koirakirjoja.

Mutta missä ovat Potterit? Lasivitriinissä ^^. Äh, en minä niitä nyt niin palvo, vaikka lempikirjojani ovatkin, ne ovat siellä siksi ettei muualla ole tilaa!
Uusin kirjani taitaa olla... hetkinen... olisiko Darren Shanin taistelu aamunkoitteessa? Herranen aika, onneksi saan kohta uusimman!
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #66 : Joulukuu 06, 2010, 16:14:43 »
En edes viitsisi yrittääkään selittää miltä kirjahyllyni näyttää, se pitäisi piirtää :D Anyway se koostuu kahdesta päällekkäin olevasta neliön muotoisesta osasta, jotka on jaettu neljään osaan ja niiden keskellä on pieni laatikko. Hyllykkö on minulle aivan liian pieni - tai itseasiassa melkein puolet tilasta menee pelkästään koulukamoihin.... Omistan siis liikaa koulukirjoja, mutta minne ihmeeseen ne saisi tungettua?

Kirjahyllyn päällä on cd-soittimeni, maljakko täynnä kuivattuja ruusuja, pari tuikkukynttilää ja kaikkia muita pikkuesineitä.

Kirjahyllyn ylemmän osan ylimmällä hyllyllä ovat siististi kaikki suunnilleen samankokoiset kirjat. Sieltä löytyy Tuulen varjo, Enkelipeli, Maameren tarinat, Mustesydän, INGO: Aaltojen kutsu, Ennuskivien mahti, Ulla Viertolan Tuulihevonen, Eddingsin Nuoremmat jumalat sekä Jäämaa-sarja. Sen pikkulaatikon oikealla puolella olevassa pystyhyllyssä ovat myytävät lukiokirjani, pari kansiota, autokoulukirja ja jotain ala-asteen kirjoja jotka olen halunnut säilyttää. Niiden alapuolella ovat lukiokirjat, joita tarvitsen tulevissa kursseissani tai jotka on jo käytetty, mutta tarvitsen kirjoituksissa. Vasemmanpuoleisessa pystyhyllyssä ovat kaikki ne kirjat ja paperit joita tarvitsen tässä jaksossa.

Kirjahyllyn alemman osan ylimmällä hyllyllä ovat vanhimmat (lasten)kirjani, pokkarit ja muut ohuet kirjat: joogakirja, muutama hevoskirja, Peppi Pitkätossu, Pollomuhku ja Posityyhtynen, The Magician - The secrets of the immortal Nicholas Flamel, Hello Kitty - Naamiaiset, Sofi Oksasen Stalinin lehmät, Ylpeys ja ennakkoluulo, Anne Ricen Veren vangit, Anna-Leena Härkösen Ei kiitos, Viisikko aarressaarella englanniksi ja Alice in the Wonderland. Viereisellä pystyhyllyllä ovat tietokirjani ja kaksi kansiota. Alahyllyllä ovat hevoskirjani joita sain siskon ollessa Pollux-hevoskirjakerhossa ja Nummelan ponitalli -sarjan kirjoja. Niiden edessä ovat kaikki Potterit LPtä ja PPtä lukuun ottamatta, Feeniksin kilta englanniksi, Siuntio Silosäkeen tarinat, ja neljä mangaa. Poikkeuksillisesti sain kirjastosta lainattua Harry Potter kumppani sekä Huispaus kautta aikojen ja Ihmeotukset ja niiden olinpaikat (tätä enempää siihen ei mahdu rinnakkain). Sen hyllyn vieressä pystyhyllyssä ovat ne kirjani joita en saa mahdutettua muualle, kirjaston lainakirjat, kavereilta lainatut ja mummulta ja papalta lainatut plus pari lehtiötä. Tällä hetkellä lainassa on yhdeksän kirjaa neljästä eri paikasta mutta kunhan ne saadaan luetuksi ja palautetuksi, saan niiden tilan hyötykäyttöön uusille kirjoille joita toivottavasti taas jouluna tulee :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2010, 16:19:02 kirjoittanut nightingale »
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #67 : Joulukuu 22, 2010, 17:35:13 »
Melkein koko Anna-sarja lukuunottamatta kahta ekaa ja viimeistä.

Mitäh, ne kaksi ekaa ovat juuri ne sarjan parhaimmat! Kannattaa ehdottomasti ostaa ne kirjahyllyn täytteeksi.

Minä en vaivaudu kertomaan kirjahyllyjeni koko sisältöä, koska kotona on 17 täysmittaista kirjahyllyä täpötäynnä eri sortin kirjoja, ja varmaan vielä saman verran kirjoja notkumassa huojuvissa pinoissa ympäri taloa. Huomaa, että ollaan koko perhe kirjojen ystäviä! :D Mutta näin yleisesti voisin sanoa, että minulla on varmaan eniten fantasiakirjoja. Tietokirjojakin on aika paljon, ja keittokirjojen määrä alkaa jo olla kilpailukykyinen!
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #68 : Helmikuu 04, 2011, 13:28:58 »
AURORIN HUOMAUTUS!

Noniin, on alkanut tän topicin homma mennä taas vähän liian paljon listaamisen puolelle. Kertokaa kirjahyllynne sisällön taustaa, mitkä ovat lempikirjojanne ja miksi, mitä kirjahyllystänne vielä puuttuu, miksi juuri ne?  MIKSI on se ratkaiseva sana, käyttää sitä. Listaukset poistetaan armotta, nytkin niitä lähti kaksi sivua.

Jatkakaa.

Zenzibar,
aurori
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2011, 14:43:27 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #69 : Helmikuu 04, 2011, 16:12:40 »
Bill Bryson | Lost continent & Neither here nor there, Walk in the woods & Down under ja Notes from a small island & Notes from a big country
Matkailukirjallisuutta runsain määrin, vain kolme tarinaa kuudesta olen lukenut. Minulle kuitenkin kirjoilla on erityinen merkitys: ne olivat ensimmäiset kirjat jotka hankin Amazonista, ja jotka aloittivat kirjaharrastukseni.

Frank Herbert | Dune, Dune Messiah, Children of Dune.
Kaikki tilattu Amazonista. Dune ja CoD ovat kovakantisina, DM valitettavasti pienenä pehmeäkantisena. CoD ei oikeastaan edes ole hyllyssä van hiirimattona. Hyviä kirjoja, joskin itselleni hyvin hidaslukuisia. Ei loistavia.

Arthur C. Clarke | Collected stories
Valtava nide joka sisältää kaikki Arthur C. CLarken kirjoittamat lyhyet sci-fi tarinat (74 kappaletta). Vain joitakin olen lukenut, joskin pari mitkä olen ovat olleet mukavia. Ei loistavia.

Tales from the 1000 and 1 nights
Pieni kokoelma satuja, mutta erittäin mukava. Nide meni lukiessani rikki (40 vuotta vanha), joten nyt se istuu hyllyssäni korjattuna.

Joseph Heller | Catch-22
Oikein hassu kirja. Erittäin tummasävyinen vaikka aluksi sitä ei huomaisikaan. Suosittelen luettavaksi.

Giovanni Boccacio | The Decameron
Erittäin hieno kirja. Sisältää 100 pientä novellia jotka kuvaavat keskiaikaisen elämän kirjoja.

Daniel J. Velleman | How to prove it: A structured approach
Ohje matemaattisin todituksiin. Kesken.

(Seuraa sci-fiä)

Isaac Asimov | Foundation, Foundation and empire ja I, robot

Kyllähän nyt Asimovia piti koettaa. Foudnation oli ainakin loistavan suositeltava, I robottia en ole avannutkaan ja F&E on luennassa. Tällä hetkellä tuskaa aiheuttaa F&E tuskastuttavan pieni painos. Asimovin kirjoitustyyli on mukavan selkeää.

Robert L. Forward | Dragon's egg

Loistava kirja. Parhaimpia sci-fi kirjoja mitä olen lukenut, ellei paras. Tieteellinen tarkkuus, hieno idea ja upea maailma tekevät kirjasta loistavan. Suuret suosittelut.

Orson Scott Card | Ender's game

Erittäin hyvä kirja. 3/4 kirjasta loistavaa, lopussa tahti hiljenee ja vähän tylsistyy. Siltikin suosittelen.

H.G.Wells | The Island of Doctor Moreau

Kirjahyllyni vanhin sci-fi teos poikkeaa täysin muista. Kirjoitustyyli 1800-lukulaista, aihe vähemmän tekno. Suosittelen siltikin.

Myäs runsaasti muuta, tässä merkittävimmät. Olen heittänyt aika paljon kirjoja pois mistä en ole pitänyt (esim. nuortenkirjoja, suurimpia kauhistuksia mitä tunnen). Ylimmältä hyllyltä löytyy kovakantiset kirjat + fiktio joka ei ole sci-fiä. Alemmalta hyllyltä löytyy sci-fi ja tietokirjallisuus. Lisäksi pidän hyllyssä koulukirjoja ja pientä shakkilautaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2011, 22:12:27 kirjoittanut koipen »
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Tohäätu

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #70 : Helmikuu 04, 2011, 17:03:28 »
Itsellä on kasvanut parin vuoden aikana kirjahyllyn sisältö yllättävän paljon, kun on iskenyt pienimuotoinen kirjojen hamstraus, varsinkin Agatha Christien kirjojen kohdalla, joita on aika paljon. Kirjahyllyssäni on aika paljon lastenkirjoja/nuortenkirjoja, kun niitä meillä talossa on sen verran paljon, että melkein jokaisessa makuuhuoneessa niitä löytyy kaikilta. Sitten on sarjakuvia (Olen aika lailla sarjakuvien harrastaja), käsityökirjoja ja piirustus/maalauskirjoja (Harrastan jonkin verran, jonka takia tuli pari vuotta aikaisemmin hommattua, siis minulle hommattiin noita). Ns. omakohtaisessa kirjahyllyssäni, eli pöytäni pääädystä löytyy sitten niitä kirjoja, joita itse enimmäkseni luen, esim. edellä mainitut Agatha Christiet, Oopperan kummitus, Humiseva Harju, Orrineita jne. Suurin osa kirjoista on minulle ostettu tai olen saanut lahjaksi, mutta olen itsekin ostanut muutamat. Hirveän moni niistä lastenkirjoista on saanut pysyvän loppusijoituspaikan huoneestani, vaikka harvemmin niitä enää luen. 
"Ja me kuin päättömät kanat
käymme täällä, petollisen järven pettävällä jäällä,
ja hänen kuin suden käyvän luulen kun kaupungin yössä pesuhuoneestaan soiton kuulen..."

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #71 : Helmikuu 05, 2011, 00:08:29 »
Meilläkin löytyy useampi kirjahylly kotoa, jotka sisältävät klassikoita kuten Tolstoita ja Dostojevskia, Jane Austenia , Anna-kirjoja sekä Antti Tuuria, ja sitten näitä kirjoja, joita äiti tykkää lukea, eli Laila Hietamiestä/Hirvisaarea ja rikoskirjallisuutta. Jostain hyllystä löytyy myös kaiken maailman lastenkirjallisuudet. Keskittykäämme kuitenkin tällä kertaa MINUN kirjahyllyyni. Tai, jos totta puhutaan, minun kirjahyllyyni ja niihin kirjoihin, joita en ole saanut mahdutettua tuohon hyllyyn.

Jos tekisi karkean jaon, kirjat asettuisivat neljään ryhmään: Tolkienin kirjoittamat, Crichtonin opukset, Potterit ja sekalainen seurakunta. Lähtekäämme tarkastelemaan eri osioita muutaman esimerkkikirjan avulla.

Lähdetäänpä ensin Tolkienin mahtavaan maailmaan. Minulta löytyy tietenkin "perusteokset", eli Hobitti, Taru sormusten herrasta ja Silmarillion. Nämä kaikki löytyvät myös englanniksi, mutta mitään niistä ne ole saanut englanniksi luettua. Myös Húrinin lasten tarina odottaa lukemistaan, sekin sekä englanniksi että suomeksi. Rakastan Tolkienin kirjoja, mutta ne ovat jokseenkin työläitä lukea, ja en olekaan lukenut kuin nämä mainitsemani "perusteokset" lukioaikanani. Josko kesällä saisin taas luettua! Tai sitten ensi vuonna, jolloin toivottavasti olen opiskelemassa jotain kivaa ja TV:stä ei tietoakaan ja onkin taas aikaa lukea.

Mikä tekee Tolkienista niin mahtavan? Hänen tekstinsä ei ole maailman taitavinta, mutta minua kiehtoo se, miten paljon Tolkien on paneutunut asiaansa. Tolkien loi maailman tyhjästä, eikä se maailma todellakaan jäänyt tyhjäksi. Keski-maalla on pitkälle ulottuva historiansa, eri kansoilla on omat kielensä ja kulttuurinsa. Se, mikä kielellisesti ja ehkä kerronnallisesti on heikohkoa, tai heikompaa kuin todella huippukirjailijoilla, korjautuu minun mielestäni tällä asioihin paneutumisella.

Ja seuraava osio, olkoon vaikka Potter. Tällä hetkellä kirjahyllystäni löytyvät kaikki suomennetut Potterit ja Siuntio Silosäkeen tarinat. Kirjahyllyn edestä löytyy sitten lisää Pottereita: Azkabanin vanki ja Liekehtivä pikari saksaksi, Puoliverinen prinssi englanniksi sekä Feeniksin kilta ja Kuoleman varjelukset ruotsiksi. Pottereita on mahtavaa lukea muillakin kielillä kuin vain suomeksi, ja toivon mukaan tämä lukeminen on lisännyt passiivista kielitaitoani. Mutta mikähän Pottereissa kiehtoo? Se on vaikeampi kysymys. Ehkä kiehtovuus johtuu sekä henkilöistä, taikamaailmasta että hyvän ja pahan välisestä taistelusta. Ehkä. En voi olla varma.

Ennen Crichton-osiota käsitelkäämme tätä sekalaista seurakuntaa. Kyllä, kirjahyllystäni löytyvät kaikki Houkutus-sarjan kirjat. Hurahdin niihin vuosi sitten aika täysin. Ensimmäinen kirja on mielestäni edelleen hyvä, kakkonenkin vielä (paljon Jacobia, joka on mielestäni ihana henkilö), mutta kolmonen ja nelonen vetävät jo överiksi. Tässä minun mielipiteeni. Ja onhan noissa ykkös- ja kakkososassakin heikkoutensa. Itse en voi ymmärtää tuollaista rakkautta.

Mutta mitäs muuta sekalaista hyllystäni löytyykään? Risto Isomäkeä (34 tapaa estää maapallon ylikuumeneminen sekä Sarasvatin hiekkaa), Alan Weismanin Maailma ilman meitä, Göran Ekströmin Utopia pelastaa maailman ja vieläpä heitän esimerkiksi Täällä Pohjantähden alla (by Väinö Linna) sekä Narnian tarinat. Ja kun nyt totta puhutaan, olen lukenut näistä esimerkeistä vain 34 tapaa estää maapallon ylikuumeneminen -kirjan sekä Narnian tarinat, ja näistäkin on jo aikaa. Miksi minulle on kuitenkin näitä kirjoja siunaantunut? Lukemisen _halusta_. Haluan lukea Täällä Pohjantähden alla, ja kun se löytyy kotoa hyllystä, enhän voi jättää sitä kahlaamatta läpi, toivottavasti se tulee luettua useasti! Muista kirjoista sitten ehkä ymmärtääkin, miksi minua usein kutsutaan viherpiiperöksi. Haluan pohtia, millainen maailma voisi olla ja mitä me voimme tehdä. Tunnen Göran Ekströmin ja minun onkin ikäväkseni sanottava, että tarkoitukseni oli lukea tuo kirja ajat sitten, mutta jotenkin aika on mennyt, ihan hukkaan. Ehkäpä siis tartunkin Utopia pelataa maailman-kirjaan omistuskirjoituksineen ennen Tolkienin teosten "kertaamista"! Ja ehkä Tolkienin jälkeen voisin ottaa käsiini Darwinin Lajien synnyn ja hänen matkastaan kertovan Beaglen matkan. Lajien syntyä aloittelin kahdeksannen luokan kesällä ja siskoni piti minua hyvin outona.

Ja sitten Michael Crichton, mies jonka nimi ei ehkä kerro heti mitään, mutta sanat "Teho-osasto" ja "Jurassic Park" herättävät kaikille "Ahaa!"-elämyksen. Crichton on sci-fi -kirjailija, joka kirjoitti noin neljänkymmenen vuoden ajan. Kunnioitettava ura, joka ikävä kyllä päättyi syöpään. Crichton ja Tolkien ovat suosikkikirjailijoitani. Crichton kirjoittaa hyvin monenlaisia kirjoja, ja hänellä on hyvin paljon tietoa, ja ilmeisesti myös mielikuvitusta, joiden pohjalta kirjoittaa. Haluaisin ehdottomasti lisää Crichtonia hyllyyni, sillä "kokoelmani" rajoittuu tällä hetkellä teoksiin Nyt (englanniksi Next, tämäkin hyllyssä), The Terminal Man, Aikamatka, Dinosauruspuisto (englanniksi Jurassic Park, tämäkin hyllyssä), Kadonnut maailma (englanniksi The Lost World, tämäkin hyllyssä) sekä Pirate Latitudes. Näistä kirjoista en ole ehtinyt lukea viimeksi mainittua enkä Aikamatkaa, ja se harmittaa minua syvästi.

Crichtonin kirjoista tekee mahtavan se, että hänellä on niin paljon tietoa ja hän osaa pukea tietonsa ja ajatuksensa ja mielikuvituksensa mitä jännittävimmiksi tarinoiksi. Ja täytyy myöntää, että minua kiehtoo kaikki nämä geeneillä leikkimiset ja lääketieteelliset jutut, ja olen ilmeisesti aika vanha dinosaurusfriikki :D Mitä kirjahyllyni kertookaan minusta ;)

Siinäpä oli pikkuruinen tekstini.

//muoksmuoks: Tilasin tuossa äsken synttärilahjarahoillani 7 Crichtonin kirjaa (englanniksi), hupsis!

//muoksmuoks: Kolme niistä oli loppu, mutta neljä saapui tänään postissa ;)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 23, 2011, 20:41:02 kirjoittanut blindside »
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
« Vastaus #72 : Helmikuu 23, 2011, 18:30:26 »
Sain juuri uuden ja ikioman kirjahyllyn, taakse piilotettu kaikki tyhmät lastenkirjat ja muut joita en lue. Etualalla kaikki rakkaat lapsuuden klassikot ja tietysti Potterit ja Koirahullun päiväkirjat yms.

Luettelen (en listaa), tässä nyt ne tärkeimmät.

J.K.Rowling
Viisasten kivi, Salaisuuksien Kammio, Azkabanin vanki, Liekehtivä pikari, Feeniksin kilta, Puoliverinen prinssi, Kuoleman varjelukset, Siuntio Silosäkeen tarinat.

Ensimmäinen ikioma Potterini oli seiska. ;) Ennen sitä olin aina hamstrannut kirjaston kirjoja. Sitten silloin 13.10.2009 tajusin omistavani kaikki Potterit ja sittenhän luin niitä miljoona kertaa läpi. Nykyisin omistan Liekehtivän pikarin myös kirjastosta ostettuna, Viisasten kivi ruotsiksi, Kuoleman Varjelukset englanniksi ja tuon Siuntio Siläsäkeen tarinat suomeksi, jonka löysin kahdella eurolla. Jaksan lukea kaikki nämä aina vaan uudestaan ja uudestaan, vaikka opin ne ulkoa jo kauan sitten. TUSKIN tarvitsee täällä selittää, MIKSI Potterit. <3

Helena Meripaasi
Koiran kokoinen kesä, Koirista parhain, Enkelikoira, Tottelemattomuuskoe, Viittä vaille voittajaluokkaa, Pentukuumetta, Elämäni frettinä, Pöllöhilloa ja Koppakuoriaiskevät

Todella rakas kirjasarja tämäkin. Lukenut oon monta monta kerta ja kun omistan monta noista pokkareina, on niistä aina joku mukana...

Rick Riordan
Luiden labyrintti, Salamavaras, Hirviöidenmeri, Titaanien kirous, Labyrinttitaistelu ja Jumalten sota

Luiden labyrinttiä en oo saanut aikaseksi vielä lukea, sen sai jostain kirjaston ilmaishommasta. Percyt olen lukenut monta kertaa, paitsi Jumalten sodan vasta kaksi kertaa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Stephenie Meyer
Houkutus, Uusikuu ja Epäilys

Tykkään paljon. :) En vielä vähän aikaa sitten osannut näitä ulkoa ja siksi niitä on kiva lukea. Nyt tosin muistan... Aamunkoi vielä uupuu varastostani, odottelin sitä pokkariversiota.

Michelle Paver
Suden veli, Henkivaeltaja, Sielunsyöjä, Torakin merkki

Ihana sarja, joka sijoittuu jonnekkin 6000 vuoden taakse. Haluaisin kokoelmiini vielä Veriveljen valan ja Varjojen valtiaan.

+ Kaikki sellainen ei-sarjallinen kirjallisuus.
+ Muutamia DVD-elokuvia.
-Nemi ♥

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #73 : Maaliskuu 04, 2011, 15:15:38 »
Laaja, tosi laaja. Neljä täyteen ahdattua hyllyä ja kaikki kirjat mahdottoman rakkaita minulle.
J.K.Rowling, kaikki Potterit kovakantisina niiden lisäksi myös voitettu Viisasten Kivi- pokkarina
Mahdottoman rakas sarja. Ensimmäinen, jonka sain oli Viisasten kivi kovakantisena. Miljoonia ihania muistoja, mm. taskulampun valossa lukeminen Feeniksin Killan kanssa ja Kuoleman Varjeluksien saaminen. Kaikki mahdottoman rakkaita muistoja ja mahdottoman ihana sarja, jossa kuvaillaan henkilöitä mahdottoman ihanasti (tarviin näemmä uusia sanoja)
C.S.Lewis, Narnian kaikki tarinat
Ihana. Täytyy sanoa. Oikeesti, en usko, että mikään muu sarja saa minut tuntemaan itseni niin tärkeäksi, kuin tämä. Aina vain jaksan lukea uudestaan enkä kyllästy. Narnian viimeinen taistelu- kirja meni jo vähän yli, mutta paras oli ehdottomasti Hevonen ja poika. Myös Prinssi Kaspian oli tosi ihana kirja.
Astrid Lindgren, Veljeni, leijonanmieli
Veljeni, leijonanmieli iski suoraan sydämeeni. Ensimmäisen kerran äitini luki sitä minulle, kaksoisveljelleni ja isosiskolleni kun olimme kaksoisveljeni kanssa jotain kuusi vuotiaita. Vuosien päästä, ollessani viidennellä äkäsin siskoni kirjahyllyssäni kaksi Veljeni, leijonamieli, kirjaa ja otin toisen itselleni ja luin. Sanataiteen opettajani sanoi tästä kirjasta, että se on kirja, jonka jokaisen pitäisi lukea vähintään kerran vuodessa.
S.E.Hinton Me kolme ja jengi
Toinen kirja, joka iski suoraan lävitseni. Mahdottoman ihanasti kuvailtu tarina ja luulin ihan oikeasti, että S.E,.Hinton oli mies! Mikä järkytys kun tajusin, että kirjailija oli nainen! Luin tämän ensimmäisen kerran koulussa seiskalla ja ihastuin. <3

Nyt en laita enempää, koska viestialue hyppii hullun lailla. Laitan joskus toiste vähän lisää, mutta ihania kirjoja ovat aianakin nuo kaikki. <3<3
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #74 : Maaliskuu 31, 2011, 11:51:28 »
Oma kirjahyllyni on kyllä täynnä, mutta sitä ovat valtaamassa mm. DVD't ja vanhat kunnon videot. Haluaisin kirjahyllyn, joka olisi tupaten täynnä mielenkiintoisia kirjoja.
Kuitenkin, yritämpäs nyt muistaa edes jotain kirjojani;

Harry Potterit - pitääkö edes selittää? Kaikki suomennetut löytyvät, sekä Harry Potter och halvblodsprinsen, jonka ostin heräteostoksena kirpputorilta hintaan 3e. Se oli vain niin mielettömän hienon näköinen! Luulen, etten kuitenkaan lue sitä vielä aikoihin, en ole mitenkään järjettömän hyvä ruotsissa. Haaveena on hankkia kaikki Potterit englanniksi. Hyvä alku, niitä on jopa nolla.
Potter-sarjan lisäksi minulla on Siuntio Silosäkeen tarinat ja Harry Potter kumppani - faktaa, fiktiota ja kansantaruja sekä Jästit ja taikuus: Harry Potterin ja J.K. Rowlingin tarina.
Nämä ovat tietenkin suosikkikirjani (... ok, siis vain Potterit, ei nämä George Beahmin randomopukset...) ja kaikki on ollut pakko kerätä. Kaikki on luettu vähintäänkin kahdesti ja näiden kanssa viettää aikaa enemmän kuin mieluusti. Nyt olen näitä englanniksi lukemassa, The Goblet Of Firessa olen menossa, mutta valitettavasti pitää englanninkieliset versiot lainata kirjastosta.

Twilight -saagasta omistan Uusikuun, Epäilyksen ja Aamunkoin. Houkutus on vielä hankinnan alla, ehkä joskus ostankin sen jostain. Rehellisesti, minulla on sarjaan viha-rakkaussuhde, mutta nämä on tullut kerättyä. Pidän ideasta ja monista hahmoista, mutten pidä Bellasta ja Edwardista ja se tekee kirjojen lukemisesta välillä tuskaa. :'D Aamunkoin sain joululahjaksi 2009 ja sen jälkeen ostin jo tammikuun aikana Uusikuun ja Epäilyksen kirpputoreilta. Ah, ne ovat kyllä välillä ihan loistavia paikkoja. :--D

Sen lisäksi löytyy Nancy, Deborah Spungenin kirjoittama kirja tyttärestään, Sid Viciousin tyttöystävänä tunnetuksi tulleesta Nancysta. Halusin ehdottomasti alkuperäispainoksen, sen jossa on kuvaliitteet ja no, tämä kirja oli kyllä aika kiven takana. Jostain isä sen onnistui sitten löytämään. Pidän kirjasta mielettömästi, se on järkyttävä ja koskettava, mielenkiintoinen ja auttaa ymmärtämään mm. skitsofreniaa.
Nancyn vierestä löytyy myös Sid Vicious - nuorena kuolemisen jalo taito. Se kirja oli kuitenkin for real tylsä ja siksi en ole vielä koskaan lukenut sitä loppuun. JOSKUS LUEN, VARMASTI.

Isä huusi joskus huuto.netistä minulle myös kirjan Green Day: Amerikan idiootit ja uuspunkin kukoistus. Tätä en ole koskaan edes aloittanut. Ei sillä, ettei kirja kiinnostaisi minua, on vain ollut niin paljon muuta luettavaa, ei ole kerennyt. Kyllä minä tällekkin varaan vielä joskus aikaa, Green Day on kuitenkin mielettömän hyvä bändi, joten pitää tämä saada kahlailtua läpi.

HMM mitäs sitten? Löytyy lähemmäs 30 mangapokkaria, mukaanlukien La Esperanca, Ghost!, Inuyasha, Ranma½, Horoskooppimysteerit... Vain lyhimmät sarjat omistan kokonaan, eli tähän mennessä vain Ghost! ja Horoskooppimysteerit, La Esperancan ilmestyminenhän on vielä kesken.

Ai niin, Rakas nuija päiväkirjani! Pitää myöntää... Tämä sarja on ihan loistava(n typerä) ja aina masentavalla tuulella lueskelen näitä. Kirjoja taitaa olla tähän mennessä 4 hyllyssäni, en ole löytänyt vielä enempää niiltä uskollisilta kirpputoreilta. Okei, nyt olen myöntänyt tämän tuskallisen faktan.

Löytyy myös Eion Colferin ensimmäinen Artemis Fowl ja sitten Supernaturalisti (kirjoitin ensin "Supernaturisti" miettien, että jotain meni vikaan). Jälkimmäinen oli ennen minulle ihan järkyttävän tärkeä, rakastin sitä kirjaa. Sittemmin olen tajunnut, että olen kait kasvanut siitä yli tai jotain. Surullista. Artemis Fowlin sain miljardi vuotta sitten joululahjaksi, enkä koskaan ole lukenut sitä ihan loppuun. Luin muita Colferin kirjoja innoissani, mutta pidin Fowlia tylsempänä, ehkä vika on minussa.

Tämän lisäksi löytyy kasa 7 tassua ja Penny -kirjoja, joita rakastin ala-asteella jossain vaiheessa. Nyt pitäisi myydä ne pois. :--D Vaikka ei siinä mitään, se niiden kodinhoitaja, se punkkarimies, oli loistava. Harmi, että se esiintyi sarjassa niin vähän, muuten varmaan lukisin niitä vieläkin. :''D
W.I.T.C.H -sarjasta löytyy semmoiset viisi kirjaa. Sitäkin sarjaa rakastin joskus, mutta siitäkin on IKUISUUS. Näistäkin pitäisi hankkiutua eroon.
Löytyy myös kirja Paha piski rokkaa läskisti mestoilla. Pidin tästäkin joskus, mutta vain kerran olen sen loppujen lopuksi läpi tainnut kahlata (yleensä luen suosikkikirjani useita kertoja).
Polluxin kirjoja/heppakirjoja minulla on myös muutama, mutten ole lukenut niistä juuri ainuttakaan. Ei ole vain kiinnostanut.
Näistä saa muuten yksäröidä (Penny, w.i.t.c.h, Paha piski ja heppakirjat). En nyt ala mitään myyntipuheita pitämään, koska se ei ole topicin aihe, mutta ihan vain jos kiinnostaa, niin myyn nämä kyllä pois.
Täällä pitäisi olla topic myytäville rojuille (jos on niin kertokaa toki).

Haluaisin oikeasti jonkun superhienon talon, jossa olisi sellainen iso kirjasto. Siellä olisi kaikkia hyviä kirjoja, ja miksei tylsiäkin, kunhan niitä kirjoja olisi niin paljon, ettei lukemien koskaan lopu. Olisi ihanaa. Pitää kasvaa ensin aikuiseksi, sitten voittaa pari kertaa lotossa ja tsädäm, toiveeni toteutuu. ♥

// Piti lähettää tämä jo monta päivää sitten, mutta Vuotis lagaili.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.