Kirjoittaja Aihe: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?  (Luettu 66719 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hophoppari

• Ankeuttaja
Vs: Miksei Potter-maailman karkkeja valmisteta oikeasti?
« Vastaus #50 : Huhtikuu 05, 2008, 18:42:05 »
Ite oon törmänny kerran "suklaasammakot"-nimisiin irtokarkkijuttuihin, jotka oli Makuunissa. Kokosuklaata ne oli, mutta ihan tavallisia eivätkä tehneet sen suurempaa vaikutusta. Oon monta kertaa kyllä ajatellut, että ei ne Bertie Bottin joka maun rakeet ois niin vaikeita valmitaa, saati sitten sokerisulkakynät yms. Joissain maissa niitä saattaa olla, ja sellaseen maahan haluaisin kyl matkustaa. Jos ei muuten, ni sit ihan karkkien vuoks :D

Kyllä niille makeistehtailijasedille ja -tädeille voisi kirjoittaa tyyliin näin: "Hyvää päivää. Haluaisimme, että teette hyppiviä suklaasammakkoja ja Bertie Bottin jokamaun rakeita, joista ainakin yhden pitäisi maistua Dumbledoren parralta. Rakkain terveisin, HP-fanittajat ja muut hörhöilijät" Varmaan tykkäis.

Hophoppari kiittää ja kumartaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2008, 18:58:24 kirjoittanut Hophoppari »

Kioshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Huhtikuu 06, 2008, 18:16:45 »
Voi että, en ole koskaan saanut tunkea suuhuni suklaasammakkoa tai Bertie Bottin Jokamaun rakeita... Muistan kyllä hämärästi kuinka Potter-buumin tullessa Suomeen näitä saattoi ostaa. Taisin tosin käydä silloin eskaria joten en ihan varma ole. Nyt maksaisin, että saisin suuhuni edes sen sipulinmakuisen! Nettikaupoissa olen monesti ktsellut niitä myytävän, samoin kuin lakritsasauvoja ja taisin jossain nähdä jopa pippuripiruja. Niitä kun vain saisi syödä niin olisi se elämä helppoa. Tosin kaverini joka ei fanita Potteria kyllä lahjoitti varmaankin päälle 20 suklaasammakoiden mukana tullutta korttia!

Lynx

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Huhtikuu 13, 2008, 20:29:12 »
Minä ostin amerikasta (kun olin siellä pari kuukautta sitten..) bertie bottin jokamaunrakeita ja jäähiiriä.
Jäähiiret maistu ihan tavalliselta karkilta mutta rakeissa olikin sitten tuttifruttia, mustikkaa, sardiinia, pippuria, oksennusta, ruohoa, saippuaa, maanmatosta, likaa ja jne..

Oli joo ihan kiva syödä semmonen yrjö sitten :D

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #53 : Huhtikuu 14, 2008, 20:03:10 »
Joo Lynx eivät ne kyllä mitään herkkua ole. Niissä on enemmän panostettu pahaanmakuun. Ne tutti frutti karkit joita on tyyliin 2 maistuvat sitten ihan normilta.
http://j-walkblog.com/images/bertiebott.jpg tuossa lista niistä mauista.
Asd

marikanen

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Huhtikuu 17, 2008, 10:07:13 »
Joo minäkin olen saanut Amerikasta tuotuja jokamaunrakeita. Minusta ne olivat osa ihan hyviä, mutta suurinta osaa ei kyllä viittinyt niellä. Siellä oli mm. kuravesi, saippua, makkara, mustikka, pippuri, ruoho, oksennus,... osa sanottiinkin jo edellä. :) Ne olisi hauskoja kyllä suomessakin, mutta ei niitä kyllä makean-nälkään ostaisi. :D

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #55 : Huhtikuu 29, 2008, 11:31:33 »
Oon pommittanu Sokosta ja vaatinu niitä tilaan suklaasammakoita ja jokamaunrakeita! Yhtykää tekin.
Ensinnäkin esim Sokos ei voi noin vain tilata niitä suklaasammakoita yms mistään, jos niitä ei valmisteta. Eli eikö paljon järkevämpää olisi "pommittaa" jotain makeistehdasta (ja mielellään niitä, jotka niitä ovat aikaisemminkin tehneet). Tai sitten vain liitytään tähän addressiin (jota siis ei vielä taida olla olemassa kuin vain idea tasolla):
Voisi ehkä laittaa jonkun adressin, jotta ne alkaisi taas tekemään noita?
Hyvä idea! Itse kun olen ehtinyt vähän aikaa vasta pottereita fanittaa, niin en luonnollisestikaan muista näistä karkeista mitään, ja olisihan se kiehtovaa syödä kaikenmaailman suklaasammakoita.
Joo, saisivat ilman muuta tulla takaisin  *mutisee jotakin sekavaa.*

toi adressi juttu ois iha huippu!
kyllä mä ainanki mieluuten ostelisin potter karkkeja.
vois varmaan olla aika elsoottinen kokemus..(:

Heiiii, vastakkaa mun viestiin!
Kyllä siihen ajallaan joku vastaa, jos kokee sen aiheelliseksi.

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #56 : Huhtikuu 30, 2008, 17:57:46 »
Joo, Potter-karkit takaisin! Itse taisin olla liian nuori/ei Potterfani, että en ole koskaa maistanut :( Mutta netistähän noita voi tilata, mutta en tiedä sitten laadusta ja tilausjutun luotettavuudesta. Tällainen ainakin on: http://www.sylvanlaneshoppe.com/WBharry_potter.htm

Olisi se kiva! Addressi vaan kiertämään. Mutta siihenhän tarivtaan Rowlingin lupa (?) että Potter-maailman karkkeja saisi valmistaa. Tai sitten aletaan pommittaa makeistehtailijoita. Kyllä joltain Fazerilta yms. löytyy rahat semmoisten tekemisen kokeiluun. Ja Potterithan ansaitsevat karkit yms. Lordillakin on kolaa ja karkkeja, samaten on Pokemon jotainihmemuovijuttuja ja Winx-suklaamunia yms. Potterit on miljoona kertaa suositumpia ko ne...

Ja tuskinpa niitä nyt niiin hankalaa on tehdä, jos niitä muualta maailmasta löytyy. Joku maahantuojaksi tai jotain. Sammakonmuotoisia suklaita pakettiin, ja paketissa olisi lisäksi hologrammikortti tai sellainen. En ehkä ihan kannattaisi BB joka maun rakeita, mutta ostaisin kumminkin :) Periaatekysymys: pakko ostaa vaikkei tykkää.

- Flyra *Potter-karkit takaisin!*
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2008, 12:23:20 kirjoittanut Flyrashaz »
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #57 : Toukokuu 04, 2008, 13:51:56 »
Minä muistelisin että Noita makurakeita ja sammakoita on ollut ^^ minulla on tallella niitä kortteja kun olin kerännyt niitä ^^ niitä voisis tulla lisää ne olivat kivoja ^^ söin niitä jonkin verran...Rakeita oli vissiin karkkia askeissa....Jos muistan ooikein..ei niissäkään ollut mitään vikaa...Mutta taas toisaalta nyt alkaa varmaan potter huuma loppua jo jonkin verran kun koko tarina on nyt julkastu...

Eihän LOTR-huumakaan ole loppunut vaikka se ilmestyi kymmeniä vuosia sitten. Ja teemapuistokin ilmestyy kohta että Potter-huumaa kestää viel vuosikymmeniä.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #58 : Toukokuu 11, 2008, 03:29:49 »
Kyllähän niitä karkkeja olisi kiva syödä, suklaasammakoita ja sokerisulkakyniä.
Mutta luulempa että kun niitä ei valmisteta makeiset jäävät omaan arvoonsa. Alkaisi se jossain vaiheessa tympimään kun niitä olisi joka paikassa, Potter-makeisista tulisi vain makeinen muiden joukossa. Pitäähän niillä olla se arvostus.
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #59 : Toukokuu 18, 2008, 20:13:03 »
Kyllähän niitä karkkeja olisi kiva syödä, suklaasammakoita ja sokerisulkakyniä.
Mutta luulempa että kun niitä ei valmisteta makeiset jäävät omaan arvoonsa. Alkaisi se jossain vaiheessa tympimään kun niitä olisi joka paikassa, Potter-makeisista tulisi vain makeinen muiden joukossa. Pitäähän niillä olla se arvostus.

Totta, mutta eikös nyt olisi juuri oikea hetki laittaa niitä Potter karkkeja markkinoille? Viimeinen kirja ilmestynyt, ja "Potter-huuma" parhaimmillaan. Olisi kiva saada niitä edes vähän aikaa, vaikka taitaa olla niin, että makeistehtaiden ei ole kannattavaa laittaa niitä myyntiin vain vähäksi aikaa. Kun ne luvat niihin maksaa ties mitä (siis se hieno sana, kun niitten pitää maksaa siitä Potter "merkistä". Kun siis "joku" omistaa Potterit, niin pitää maksaa jotain, että saa käyttää niitä (Pottereita) Mikä se sana on?? Apua, en mä oikeasti ole näin tyhmä :P)

~Xanie (sanoja unohteleva, niissä sekoileva ja kaiken lisäksi hieman kuumeinen)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #60 : Kesäkuu 04, 2008, 22:49:53 »
: "Hyvää päivää. Haluaisimme, että teette hyppiviä suklaasammakkoja ja Bertie Bottin jokamaun rakeita, joista ainakin yhden pitäisi maistua Dumbledoren parralta. Rakkain terveisin, HP-fanittajat ja muut hörhöilijät" Varmaan tykkäis.

Armas Hophoppari, miksi sanoit noin! Tunnen nyt jo erityistä intohimoa Albuksen partakarvan makuisiin karkkeihin, vaikka vasta parin sekunnin ajan niitä olen ehtinyt kuvitella. Mutta miltä ne maistuisivat? Albuksen parran makuisia karkkeja kauppoihin heti!
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Kesäkuu 10, 2008, 21:17:43 »
Olisihan se kivaa, mutta siitä tulisi sitten ehkä vähän typeräkin juttu. Pakko myöntää, että tuo Potterien bisnesmaailma laajeee yhä huonommin. Otetaampa esimerkki: Potterit ystäväkirjassa. Juuri tänään huomasin koulussa koululaisen, jossa oli kannessa isolla juuri tuo äsken mainitsemani otsikko. Oli tekaistu pääkolmikosta ystäväkirjavastaukset, esim: Ron Weasley: Minne haluaisit matkustaa? -Ranskaan, koska olin ihastunut Fleur Delacouriin, ja hän on sieltä. Lisäksi kaikkia mauttomuuksia!

Niinkuin joku sanoi, karkkeja kyllä ennen oli, jopa Suomessa. Muistan hämärästi jonkun ihme pahvitötsän, jossa luki "Joka maun rakeet". Niissä oli punaisia karamellejä, jotka maistuivat ketsupilta ja vereltä. Kivoja oli, mutta nyt ne on mennyttä, empä tiedä miksi. Sais tulla takaisin.

Itse luin saman numeron, ja ne vastaukset oli laatinut Jaana Kapari-Jatta. Hmm..

Olisi kyllä mahtavaa saada Bertie Bottin Jokamaun rakeita. Tulisi EDES mulletoi.comiin. Tilailen sieltä joskus jotain, itse asiassa pitänee tarkastaa asia! Olin itse luultavasta tarhaikäinen pallero kun noita karkkeja on tehty; joten en ole niitä syönyt. Muistaakseni Makuunista saa kai suklaasammakoita, mutta ne eivät ole tehty Harry Potter hengessä. Niiden sisällä oli vaahtokarkkia. Ne maistuivat pahalta. Sitten olisi kiva jos niitä sammakoita tehtäisiin Potter-hengessä. Niissä voisi olla kortteja, tietoa ainakin Dumbledoresta, Nicholas Flamelista tms. Jos Rowling tähän suostuisi, hän voisi laatia vaikka tekstit. (Aika epätoivoista mulla, mutta olen väsynyt..)
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poala

• Ankeuttaja
« Vastaus #62 : Kesäkuu 10, 2008, 23:48:40 »
Ainakin amazonissa myydän potter karkkeja, se vaan että onko halua tilata niitä koska ne on niin kalliita. Siellä on vaikka mitä(kantsii käydä kattomassa) ja on myös sellasia paketteja missä on montaa erilaista. Niin ja itekkin muistan kun niitä joka maun rakeita myytiin kaupassa, oli ihan hyviä. :D
Ja vähän ois siistii et jos siinä potter huvipuistossa olis hunajaherttua ja siellä ois hyllyt täynnä harry karkkeja :D

Mantikori

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Kesäkuu 11, 2008, 11:38:21 »
Bertie Bottin jokamaun rakeet ja suklaasammakot olivat pahoja silloin kun niitä oli.
Eivätkä ne suklaasammakkojen kortit mitään ihmeellisiä olleet, joatin elokuva krääsää ensimmäisestä leffasta.
Tekisivät kunnon kortit bniihin jos ne tulisivat uudestaan, kuvia tunnetuista velhoista ja noidista ynnä muista. Sitte niihin voisi laittaa oheistietoja velhosta/noidasta, siis sellaiset ihan kunnolliset, ei mitään tyyliin " Tämä on Harry potter! Hän seurusteli ensin Cho Chang nimisen noidan kanssa, mutta huomasi vasta myöhemmin rakastavansa Ginny Weasleyta, he menivät naimisiin ja päläpälä. Harry myös kukisti pahan velhon, Voldemortin!" Ei näin kiitos. Ihanteellista olisi jos niitä tietoja ei suomennettaisi ollenkaan, suomenkieli kun kuullostaa niin typerältä minun korvaani.. Mutta sitten vähän nuoremmat eiväät ymmärtäisi mitä korteissa lukee..

Kermakalja olisi myös hyvä rahanriisto keino. Kunhan se olisi hyvää, eikä mitään yli-imleää lasten juomaa. :D

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Kesäkuu 11, 2008, 13:57:38 »
En tienny, että niitä on ollu noin laajasti myynnissä. En oo kyl koskaan saanu maistaa miltä jokamaunrakeet maistuu, enkä ees oo syöny kunnollisia suklaasammakoita. Videofirma Makuunista sai joskus suklaasammakoita, joiden sisällä oli toffeeta. Mut ei niitä oo näkyny pitkään aikaan. Olis kiva jos niitä tulis taas myyntiin, niin saatais me "jälkeenjääneetkin" maistaa niitä. XD

jåå

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Heinäkuu 13, 2008, 12:33:33 »
Kyllä mä ainakin muistan joka maun rakeet ja suklaasammakot, miten ihmiset ovat muka olleet silloin niin nuoria, eihän siitä ole montakaan vuotta kun niitä vielä myytiin, ehkä 6-8 vuotta.
Aika tosiaan menee nopeesti, mutta muistan kyllä että en pitänyt kummistakaan, ja niistä sai
maksaa itsensä kipeäksi, tosin silloin olin niin pieni ettei rahaa ollut kahden-kolmen euron suklaasammakkoon jossa oli vähän syötävää ja tyhmä kortti.

Itselläni on vielä näitä kortteja tallella, ja kuvat olivat kaikki Harry Potter ykköskirjasta, esim. kuva missä Harry istuu lajitteluhattu päässä ja kuva missä Ron ja Harry pelastavat Hermionea vuorenpeikolta tyttöjen vessassa.

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Heinäkuu 26, 2008, 17:03:03 »
Joka maun rakeet olisivat ihania. :) Ostaisin takuulla niitä, sillä olen aina pitänyt ideasta, että karkkeja tehtäisiin eri makuisina. Suklaasammakoita saimme koulustamme ainakin kahden kilon pakkauksissa kun koulu loppui, (kaksi kiloa jokaiselle oppilaalle, huh huh.) mutta enää niitä ei jaeta, vain jotain idoottimaisia toffee-karkkeja. Kutsun niitä aina Corneliuksiksi. Eli suklaasammakoita olen maistanut, enkä muista sitten kuullutkaan ole. Joka maun rakeiden valmistukseen tosin tarvitsee paljon keinotekoisia aromeita, ja kuitenkin niitä pitää tehdä niin monta, etteivät tyypit kyllästy. Enkä usko että olisi hauska saada korvavaikun tai oksennuksen makuisen karkin, jos niitä on vielä monta yhdessä pussissa. Pottereita lukemattomat ärsyyntyvät näistä pahoista karkeista, ja vaatisivat niitä pois hyllyiltä, vaikka muut pikkuiset niitä ostaisivatkin.

Kannatan muuten täysillä kaikkia Potter-karkkeja.
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Elokuu 02, 2008, 14:15:58 »
Kyllä ainakin Bertie Bottin jokamaun rakeita on, koska kun kaverini oli vähän aikaa sitten New Yorkissa, sieltä hän toi minulle pusskan niitä. Kammottavan makuisia ja sehän siinä ideana onkin. :D Hyiii kaikista karsein oli mielestäni sardiinin makuinen. Hyyiii inhoan sardiinia. Ruoho ja saippua oli kivoja, koska eivät olleet "pahoja", mutta maistuivat tietysti siltä miltä piti. Esim. kun laitoin ruohon makuisen suuhun, hetken mietin laitoinko sinne sittenkin ruohonkorren. :DD Niitä sai sieltä New Yorkista jostain karkki kaupasta. Mutta minusta on outoa, kun olin Lontoossa en löytänyt MISTÄÄN niitä hemmetin rakeita. Joku oli täällä sanonut että niitä on Top Shopissa. No olihan siellä niitä Jelly Belly rakeita, mutta eihän se sama juttu ole, kuin ostaisi  iha paketin jossa myös lukee se Berie Bottin joka maun rakeet. Tai siis kyllähän se Jelly Belly on se joka niitä BB rakeita valmistaa, mutta silti... Kun emme löytäneet aitoja BB rakeita päätimme kuitenkin ottaa tavallisia Jelly Bellyjä, vaikka olinkin vihainen niille "epäaidoille BB pavuille" heh hölmöä  tiedän. Mutta niitä alkoi väkisinkin vihaamaa kun päivä tolkulla yritti oikeita BB papuja löytää ja ne hiivatin Jelly Bellyt hyppäsivät nenän eteen aina kun yritti kysyä joltain Bertie Bottin jokamaun rakeista. Ei me sitte kuitenkaan enää keritty ostaa niistä jelly Bellyjä. Mutta nyt on kuitenkin huoneessani pussillinen tai ehkä pussin pohjallinen niitä karmean makuisia ihania papanoita. <3
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #68 : Elokuu 02, 2008, 16:08:18 »
Kannatan sitä, että Potter-karkkeja alettaisiin taas valmistaa. Tai no, kyllähän niitä valmistetaankin, mutta että niitä saataisiin tänne Suomeenkin..Kuinka korkeat tuola nettikaupassa ovat ne postikulut? Pitäisi äitiltä kysyä, jos voisi maksaa sellaisesta karkkipaketista postikulut ja minä sitten maksaisin paketin..Onko joku tilannut nettikaupasta muutakin kuin rakeita, siis tuollaista pakettia? Olisi kiva tietää muistakin kuin Bertie Bottin joka maun rakeista, miltä maistuvat ja muuta sellaista.
Mutta minä kannatan myös kaikkien karkkien tekemistä itse. Jotain ohjeita jos löytäisi jostain..Muggle.netissä oli ainakin kilokielimellin ohjeet mutta koska englantia olen pienen ikäni takia opiskellut vasta kolmisen vuotta,en noita aineosia ja ohjeita osaa kunnolla suomentaa. Kun Suomessa noita karkkeja oli, olin silloinkin luultavasti joku eskariikäinen, ellen nuorempikin. pitää äidiltä tätäkin kysyä.

//Meninkin sitten heti tilaamaan niitä karkkeja. Katsotaan nyt, kunhan tulevat postissa, kerron sitten, mitä mietä niistä olen. Mutta kun kyseessä ovat Potter-karkit, saatan ruveta tekemään yksi karkki/rae päivässä-systeemiä. Mutta missään autossa tms. ei kannata ainakaan rakeita napostella, jos tuleekin pahan makuinen suuhun..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 23:28:02 kirjoittanut Yöfani »

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #69 : Elokuu 03, 2008, 10:50:35 »
Kunpa valmistettaisi. Ostaisin todellakin. Ainakin jos suklaasammakoiden sisältä löytyisi vielä se korttikin :D Niitä olisi kiva keräillä.

jerusa, eiköhän niitä löydy pahemman makuisia kuin sipuli. Dumbledorehan sanoi saaneensa oksennuksenmakuisen! Niitä ei kyllä kaupassa voisi olla joka makua, joten sitten ne olisivat varmaankin vain tavallisten karkkien makuisia. Mansikkaa, vadelmaa, salmiakkia jne.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Elokuu 03, 2008, 10:54:50 »
niinpä, kyllähän potter-maailmassa niitä on jopa rään makuisia xD,mutta en usko että oikeihin kauppoihin sellaisia ihan tulisi.
joku tulla aiemmin mainitsi sipulinmakuiset rakeet, että ei ois hauska saada sellasta.. ei kyllä niitten pitää olla just tollasia perusmakuja! sitten ois hyvä.
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Elokuu 03, 2008, 16:50:06 »
   Itse ostan Halpa-Hallin irtokarkkihyllystä sellaisia suklaasammakoita. Eiväthän ne ole oikeasti varsinaisia Potter-tuotteita, mutta olen niin lapsellinen, että leikin niiden olevan aitoja suklaasammakoita.

Muistaakseni Ylivieskan Kärkkäisellä (nyk. kylläkin nimellä Iso Magneetti...) on irtokarkeissa sellaisia parin kolmen sentin mittaisia lakritsisauvoja... eiväthän nekään aitoja ole ja kaiken lisäksi vielä alimittaisia, mutta onneksi minua on suotu hyvällä mielikuvituksella :D

Olisi kyllä kiva saada ihan oikeita vartavasten Pottermaisiksi tehtyjä karkkeja... :)

Poissa sitruunasooda

• Yleinen vinettäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Syyskuu 01, 2008, 17:40:27 »
Asuin Ranskassa 2000-luvun ekat vuodet, ja muistan kun ostin aina leffateatterista jokamaun rakeita ja pimeässä kun niitä siellä söin, mun oli pakko aina pikkusen maistaa jokaista, ja yrittää nähdä sen väri, etten vahingossa söisi esimerkiksi valkosipulin ja mansikan makuisia samaan aikaan.
"Richard, I think I'm having a heart attack."

"Some of these wandless can be troublesome. While they do nothing but beg I have no objection, but one of them actually asked me to plead her case in the Ministry next week. I'm a witch, sir, I'm a witch, let me prove it to you!"

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #73 : Syyskuu 01, 2008, 18:01:09 »
Oi kun olisin ittekki saanu näitä karkkeja syötäväksi :o

Suklaasammakot, Jokamaun rakeet ja monet muut (lakritsinoidankattilat ja -sauvat sais olla salmiakkai :<) olis ihania saada Suomeenkin. Ja kuten muutama sanoi, sais olla sellanen kauppa, jossa myydään vain Potter-kamaa, kaikkee sellasta mitä vain vajaajärkinen Potterfani ostaisi.

Kilokielimelli olis kanssa mahtava, mutta eihän kieltä saa sillälailla turvotettua. Ehkä siihen lisättäis joku sellanen ainesosa, joka värjää kielen ruman väriseks ja toinen ainesosa, joka kasvattaa näppylöitä kieleen, jotain tosi allergisoivaa? :D Okei ei ehkä. Mutta se Hagridin toffee (siirappitoffeetako se nyt sitten oli) olis myös mahtava :D
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #74 : Syyskuu 06, 2008, 18:09:59 »
Muistan, kun joskus pikku kakarana kävin yhden minua pari vuotta vanhemman potter-fanin (itse olin tuolloin nähnyt vain eken leffan) kanssa kaupassa vähintään kerran päivässä ostamassa suklaasammakoita ja salmiakki sauvoja (eli jotain paksua pepä yms), ja kaveri osti bottin rakeita, joita itse en uskaltanut ostaa, koska niissä oli huutomerkin kuva jonka alla oli joku varoittava teksti pahojen makujen varalta. Keräsimpä myös niitä kortteja (Ne oli sellasia, että kun niitä käänteli, niin kuva 'liikkui') Sitten niitä syötiin, ja ne oli jo kadonnut, ennen kuin päästiin kotiin (paitsi ne rakeet, mutta en edelleenkään viitsinyt maistaa niitä). Olisihan se kiva, jos niitä valmistettaisi oikeasti. Ja varmaan niillä tienaisikin.
 Tuli muuten mieleen, että ainakin jossainpäin amerikkaa myydään sellaisia rakeita, jotka maistuvat kaikki erilaisilta, jopa siis sinapilta, sipulilta, suolalta, pippurilta...(no varmaan on samassa pakkauksessa ainakin 10 samanmakuista) ja jotka näyttävätkin Bottin rakeilta, nimenään joku Jelly's every flavour beans, ja kuulemma vastaavan laisia myydään ruotsissakin, eri nimellä tosin, ja joku jopa sanoi, että niitä saa suomestakin. Mistämistämistä??!
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.