Kirjoittaja Aihe: Garfield eli Karvinen  (Luettu 2356 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

jensku

• Ankeuttaja
Garfield eli Karvinen
« : Marraskuu 23, 2007, 14:50:18 »
Karvinen on laiska, oranssi kissa mustilla raidoilla. Sen lempi puuhaa on  laiskottelu, nukkuminen, syöminen (lempi ruoka on lasagne) ja tv:n katselu. Myös Osku koiran kiusaaminen kuuluu sen päivän tapahtumiin.
(Osku on koira joka asuu yhdessä Eskon, karvisen isännän, ja karvisen kanssa).

Tämän sarjakuvan on piirtänyt Jim Davis.

Karvisia on ilmestynyt niin erilaisia kovakantisina, kuin paksuja sarjakuva kokoelminakin. Myös Karvis lehtiä voi tilata ja ne ilmestyvät aina kuukauden välein postilaatikkoosi.

konttaaja

• Ankeuttaja
Vs: Garfield eli Karvinen
« Vastaus #1 : Marraskuu 30, 2007, 22:31:55 »
Jee, vihdoinkin keskustelu Karvisesta. Ihana sarjakuva, olen lukenut pienestä pitäen, opetellut silloin ulkoa ja muistan sen vieläkin. Karvisen huumori on aivan loistavaa, ja piristää huonoa päivää.

Poissa Felis silvestris catus

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Joulukuu 01, 2007, 01:20:34 »
Karvinen on lempisarjakuvani, pienestä asti olen tykännyt siitä. Sen huumori yleensä välttää kovin "älyllisiä" aiheita, mikä on tässä tapauksessa ihan hyvä koska välillä kaipaa jotain rentouttavaa viihdettä jossa ei tarvita liikaa aivojen rasittamista. Karvinen on ilkeänpuoleinen otus mutta pohjimmiltaan ihan symppis ja jopa hyväntahtoinen ajoittain.

jensku

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Joulukuu 03, 2007, 18:25:20 »
Itse olen lukenut myös todella kauan Karvisia. Minulle tilataan nyttenkin Karvis-lehteä. Joka kuukausihan se ilmestyy.
Ja muutama, tai oikeastaan kaikki kirjastosta löytyvät Karvis kirjat sun muuta on tultu selattu läpi.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #4 : Tammikuu 22, 2008, 14:02:12 »
En tykkää Karvisesta yhtään. Samat vitsit eivät naurata enää, koska tiedän jo että Karvinen on ahne ja laiska ja että Esko on sympaattinen ja tyhmä. Huumori iskee kuin puolitoista volttia: olen viimeisen vuoden aikana lukenut paikallisen sanomalehden loppusivuilta sarjakuvat melkein joka päivä ja muistan että Karvinen on osannut huvittaa minua yhteensä noin kolme kertaa. Lisäksi sen järjetön kaupallisuus aiheuttaa pahoinvointia. Kuka muka tarvitsi elokuvaa tai varsinkaan sen jatko-osaa?

Jim Davis saisi jo vähitellen lopettaa kuolleen hevosensa piiskaamisen ja saattaa Karvisen kunniallisesti eläkkeelle, kuten Bill Watterson teki Lassille ja Leeville tarpeeksi ajoissa yli kymmenen vuotta sitten.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2008, 23:47:25 »
Rakastan Karvista. Sitä huumoria lukiessa saa heittää aivot narikkaan. Yleensä nauran niille jutuille vedet silmissä, tajusin tai en. Osku on muuten ihana koira, sellainen tyhmä ja suloinen. Joskus se muuten jopa kostaa Karviselle, parissa sarjiksessa on ollut. Eskon naisseikkailut ovat muuten myös hauskoja. Sitä eläinlääkäriä se on jahdannut iät ja ajat, ja ovat ne tainneet jopa treffeillekin päästä (Karvinen taisi livahtaa mukaan x) ja nehän tietysti olivat kaikenlaisia sattumuksia täynnä.

Olen lukenut kaikki Karviset mitä olen kirjastosta onnistunut onkimaan. Niitä on ihan älyttömästi, mutta niihin en kyllästy koskaan. Joskus jos on fiilikset oikein maassa, lainaan pari jo lukemaani kirjaa ja tulen hyvälle tuulelle. Karvisella on vain sellainen vaikutus.
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2008, 00:28:07 »
Tästä tulee sitten erittäin järkevä viesti, kun kellokin on jo ihan kivasti mennyt yli puolenyön.

Niin, minähän en pidä Karvisesta yhtään, ehen. Ihan muuten vain se on tuohon avatariin päässyt x"D Niin siis. Tosiaan. Kyllä minä siitä pidän (yrittäkää otta selvää tästäkin...). En ole hetkeen ostanut lehteä tai tilannut sitä, mutta parin vuoden takaisen innostuksen seurauksena mulla on aikasta paljon lehtiä, onpa pari pokkariakin.
En nyt tiedä, mihin suuntaan sarjakuva on kehittynyt (vai polkeeko se koko ajan paikallaan), mutta parin vuoden takaiset lehdet jaksavat hymyilyttää ja saada hyvälle tuulelle, yhä uudestaan. Karvisen huumori menee minulle perille, ja jostain käsittämättömästä syystä en välitä, vaikka Karvinen on koko ajan samanalainen. Ehkä mitään uutta ei pitäisikään tapahtua? Ainakin on yksi kissa, jonka tietää pysyvän tasaisen laiskana ahmattina ja nallen rutistelijana vielä seuraavat kymmenen vuotta x)
...jostain oudosta syystä Karviseen on myös helppo samaistua *kröhm* ^^" ...
Esko taas... Elämä. Esko nyt vain on Esko. Ehkä hiukan alkaa jo ärsyttämään, kun jok'ikinen kerta kun herra jotain syö, se on pihvi, muusia ja herneitä. Ainakin muistaakseni.
Osku on taasen aivan ihana koira x') Ei sillä erityisemmin aivoja ole, mutta... Äh, mitä siitä nyt sanoisi? -.-" Välillä se on osoittanut jotain älyllisiä merkkejä (se taisi kerran uneksia syövänsä Karvisen kakun tms.), mutta sitten se palaa taas ÄO tasoltaan herneen alapuolelle. Suloinen koira.

Sitten ne Eskon treffit... Niitä naisia on ollut mitä oudoimpia, mutta se eläinlääkäri on muistaakseni saanut Eskon mielenkiinnon lähtemättömästi puolelleen. Liisakos sen nimi oli? Njaa, väliäkö hällä. Ne kerrat sitten, kun Esko viimein on treffeille asti päässyt, on Karvinen änkenyt mukaan x")
Entä se joku kahvilan pitäjä-akka, mikä sen nimi nyt oli... Pidän paljon. Kait.
Ja sitten Misu... kyllä, Misu se taisi olla. Nekunkin nimellä se taisi joskus esiintyä... Kuitenkin se harmaa (oliko se harmaa o.o") kissanpentu, joka aina välillä käy vierailulla Karvisen luona. Kerran selvisi jopa sekin syy, miksi Misu näyttää niin nuorelta... Se käyttää mutanaamiota. Elämä... x"D

Usein ärsyttää kyllä se (Eskon ruokatottumusten lisäksi), että välillä näkee samoja sarjakuvia (sketsejäkös ne olivat... ei muista). Vielä ärsyttävämmäksi tekee, kun on täysin samat kuvat, mutta hiukan erilainen teksti... Ärrimurrrrrin... Ja hermot menee. Melkein. Minä kun en ole mikään pitkäpinnaisin tyyppi.

Nyt jos pienen yhteenvedon tekisi, niin kyllä minä siitä Karvisesta pidän. Sille saa nauraa/hymyillä, ja lukiessa voi aivot heittää rauhassa kuuseen (ihan kuin ne eivät siellä jo muutenkin olisi)

Hohhoijakkaa, voisikin mennä nukkumaan... *viheltelee*
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #7 : Kesäkuu 05, 2008, 21:51:54 »
Karvinen on ihana <33 Jotenkin niin sympaattinen. Sarjikset ovat aika simppeleitä, mutta jotenkin niin mainioita. Mieleen ovat jääneet erityisesti niissä kolmiosaisissa sarjiksissa(niitä löytyy pokkareista) olevat hämähäkit. Karvinen keksii niille aina kaikkea hauskaa. Jotenkin  tähän liittyy muistaakseni paistinannu, mahtaako muistini pettää, sitä en tiedä.
Olen katsonut molemmat karvisleffat monen monta kertaa, ihan hyviä ovat olleet, kun Eskostakin on enemmän juttua. Piirrettyjäkin olen nähnyt joskus. Eivät nuo telkkarijutut kyllä sarjakuville kuitenkaan vertoja vedä. Ja onhan Karvisesta kaikkia kalentereja, herätyskelloja....yksi kaveri keräili aikoinaan karvispehmoleluja.
Niin ja Karvisellahan on se Nallekin! Tykästyn kaikissa sarjakuvissa ja piiretyissä kaikkein helpoiten nalleihin, sama on tapahtunut Karvakamuissa ja Mr.Beanissa. Ja onhan sitten Osku ja Esko. Oskua on todella kiva piirtää, sillä on niin  hervoton kieli. Suloista. Karvinen 2-elokuvan lisämateriaalissa Jim Davis opetti piirtämään Karvisen ja Oskun. Ihme kyllä en ole piirtänyt kuin Karvisen.

-Yöfani

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 24, 2008, 17:05:26 »
Oi, rakastan Karvista. :)

Niin ihanan sympaattinen, laiska, välillä ilkeäkin kisuli. Ja Esko on niin säälittävän typerä, että on pakko nauraa, kun Karvinen kiusaa sitä. ;)

Karviset on vaan niin yksinkertasen hauskoja, että on pakko lukea.

Ei siitä sen enempää. :D

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Marraskuu 26, 2008, 17:31:57 »
voii, karvinen on iiihaana :) tykkään lukea sen syvällisiä seikkailuja lasagnen täytteisessä maailmassa, jossa se kiusaa oskua ja eskoa, pelkää hämähäkkejä ja mouruaa aidalla. karvisella on niin hyviä ajatuksia ja ilmaisuja, että olen kopioinut niistä muutaman huoneeni seiniä koristamaan :D

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2010, 09:21:02 »
Karvinen on yksi lempisarjakuvistani. Harmi vain, että sen lukeminen on nyt jäänyt vähemmälle, sillä sarjakuvaan en ole päässyt käsiksi; lukemissani lehdissä ei ilmesty, eikä jaksa ostaa mitään sarjakuva-albumeja tms.

Oma Karvisen lukeminen lähti siitä, kun eräässä kalenterissa oli Karvinen-sarjakuvia. Jutut upposivat minuun pahemman kerran, samaten henkilöt.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Pulpero

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Joulukuu 15, 2010, 16:11:20 »
Mäkin pidän Karvisesta, sen hölmöydestä. :) Tuli aikoinaan se lehti kotia, jotka onkin vielä tallella ja luettu on useampaan otteeseen. Vähän kutkuttais tilata se uudelleen... :)

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #12 : Joulukuu 15, 2010, 16:25:07 »
mitäpä tähän sanoisia...
Karvinen on vaan niin ihana :)
jo pienestä tytöstä lähtien olen sarjakuvista tykännyt ja piirretystä joka pyöri tuolloin tv:ssä. Nykyisin olen aikuisiällä löytänyt karvisen uudelleen ja lähes aina jokin uusi hieno karvisen sarjakuva pätkä koristaa milloin jääkaapin ovea ja milloin mitäkin. Yksinkertaisuudessaan juuri niin hyvää kuin olla ja voi <3
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."