Kirjoittaja Aihe: Nemi  (Luettu 2773 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Nemi
« : Marraskuu 19, 2007, 20:19:50 »
Nemi on norjalaisen Lise Myhren piirtämä sarjakuva, jonka päähenkilönä on baareissa viihtyvä ja metallimusaa kuunteleva goottityttö Nemi. Suomeksi on ilmestynyt 11 albumia ja 2 sarjakuvakirjaa. Listaus löytyy wikipediasta (http://fi.wikipedia.org/wiki/Nemi_%28sarjakuva%29)

Itse olen lukenut vasta sen uudemman sarjakuvakirjan. Todella hauskoja juttuja. Varsinkin ne ilmeet joissakin stripeissä jaksaa naurattaa .
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Linda

• Ankeuttaja
Vs: Nemi
« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2007, 21:40:16 »
Nemi on tyypillinen pahis.
Tykkään seurailla Nemiä aina silloin tällöin Ilta-Sanomista päivän piristykseksi. Välillä kolmeruutuiset stripit saavat minut oikeasti nauramaan - varsinkin Nemin ihana Lord of the Rings -innostus. Aika monissa sarjakuvissa on myös jokin pistävä, kyseenalaistava idea joka on kätketty huumoriin. Enpä tiedä ovatko muut huomanneet, tai ehkä kuvittelen.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #2 : Marraskuu 23, 2007, 20:03:09 »
Olen täysin koukussa tuohon mustahiuksiseen goottityttöön! Aina, kun uusi sarjakuva putkahtaa esille, ostan sen samantien. Tutustuin Nemiin, ehkä kolme vuotta sitten. Otin sen matkalukemiseksi junaan, enkä vielä tiennyt mitä odottaa sarjakuvalta. Hyvin nopeasti kävi ilmi, että Nemi on aika samanlainen kuin minä (no joo, baareihin en vielä pääse, kun ei tuo ikä vielä täsmää sen 18 kanssa, mutta sellainen rakastan mustaa, kiroilen ja käyttäydyn epäasiallisesti vähän liiankin usein, täsmää minuun :)) tai enemmänkin sellainen, joka haluaisin olla. Nemi on piiretty aika pelkistetysti, tai mitään hirveän pikkutarkkaa ei sarjakuvassa ole. Kuitenkin nemin ilmeet on saatu todella hienoiksi, ja ne kurttuun vetäytyneet naamat pistävät väkisinkin nauramaan. Mustat pitkät hiukset, liehuvat monissa kuvissa takana monella mutkalla, mikä näyttää todella kauniilta. Piirrän monesti sarjakuvista lempikohtiani ja laitan seinälle, nytkin seiniläni komeilee viisi kuvaa Nemistä :D

Tykkään, ja seuraavaa sarjista innolla odotan,
Zenzibar
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Marraskuu 24, 2007, 01:09:59 »
Koukussa ollaan.
Tutustuin Nemiin Ilta-Sanomien sarjakuvassa silloin, kun se pari vuotta sitten alkoi siellä ilmestyä. Aina kun mummo oli ostanut Ilttiksen, tiesin, että siellä olisi myös Nemi. Parhaat sarjakuvat tuli leikattua talteen ja tulee leikattua edelleenkin. Mummo oli aivan salaa ja yllätten ostanut minulle tuon Nemi I kirjan joulupukin konttiin ja olihan se vallan mainio lahja. Viime vuonna sain sitten Nemi II:sen ja tänä vuonna olen pyytänyt mummolta Nemi III:sen joululahjaksi. Zenzibar, ainakin Suomalaisesta Kirjakaupasta saa tuota Nemi III:sta, siis sitä isoa kirjaa. Kannattaa käydä katsomassa.En ole ostanut näitä pieni Nemivihkosia, sillä tykkään lukea enemmän näitä isoja kirjoja.

Mikä Nemissä sitten kiehtoo? Varmaan hänen mustahuumorinsa, sarkasmi, tutut tilanteet Nemimäisin ratkaisuin sekä Lizen piirrustustyyli: ei liian pelkistetty, muttei yksityiskohtainenkaan, sellainen, millainen Nemi sen tahtoisi olla. Joskus stripit komppaavat ehkä liiaksikin toisiaan, mutta aina löytyy jotain uutta ja yllättävää, joka teksteissä tai kuvissa.
Pakko on paras muusa.

Poissa Tuulikeiju

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Joulukuu 15, 2007, 12:20:55 »
Täällä on vielä ainakin yksi, joka on jäänyt pahemman kerran koukkuun! Tutustuin Nemiin varmaan vuosi tai pari sitten, kun yksi ystäväni sitä hehkutti. Tällä hetkellä olen siis pahemmassa koukussa kuin hän, vaikka mitäs pahaa siinä olisikaan, että tykkää Nemistä. :)

Hahmot on kivoja ja joka kerta saa nauraa ihan vääränä. Ja ne ilmeet, hihhih. Ihan huippu sarjakuva tosiaan, monen hyvän asian suma, että se on tosiaankin niin hyvä. Juuri se sarkasmi, pienet piikittelyt, ilmeet ja hahmojen pelkistetyt olemukset. Mielestäni vain lisää sen lukemisen mukavuutta, kun niitä kuvia ei ole tungettu täyteen kaiken maailman tilpehööriä. Ja jossain määrin sitä joutuu miettimään, että olisipa joissakin asioissa samanlainen; löytäisi joka tilanteessa jotain (ainakin lähes) järkevää sanottavaa. Ja se, että Nemi on hulluna Lord of the Ringsiin on hupaisaa. Ne stripit, missä se jonottaa niitä lippuja, hihii, olen aina kuolla nauruun.

Mutta jos jotain parannettavaa pitäisi löytää, niin... hmm... No ainakin sen voisin pettymyksekseni sanoa, että se uusin albumi ei ole ollut mielestäni ihan niin hyvä kuin ne aiemmat, mutta jos se on vain sellainen välivaihe. :) Se vain tuntui jotenkin liian hätäisesti tehdyltä. Tai mistä minä tiedän, mutta itselleni tuli sellainen vaikutelma. Muuten kaikki neljä albumia ja yksi kovakantinen, mitä omistan, pysyvät kyllä kirjahyllyni kestosuosikeina. Olen lukenut kaikki albumit jo ties kuinka moneen kertaan ja luen varmaan vastakin. Enkä vieläkään muista niitä onneksi kamalasti ulkoa. *wirn*
It's easier not to do things than left them undone.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Joulukuu 21, 2007, 16:38:43 »
Nemi on mahti! x) Minä tipahdin Nemin maailmaan silloin kun se Iltasanomissa aloi ilmestyä. Olen siitä asti pitänyt tuosta sarjakuvasta kovin paljon. Nemin elämänfilosofia on jotain helmeä. Sarjakuva on kaunista, yksinkertaista mutta silti hurmaavaa. Ilmeet ja yksityiskohdat ovat mahtavia ja hahmot on hyvin suunniteltu ja toteutettu. Nemin huumori puree ja hän on loistava persoona. Olen viehättynyt. En harmikseni omista yhtään albumia kyseistä sarjakuvaa, olen lukenut sitä kaupassa (hyi, hyi minua, eihän niin saa tehdä!) ja Iltasanomista. Ei vain ole tullut ostettua yhtään albumia... Taidan ostaa yhden (tai useampia) sarjakuva-albumin tässä lomalla, kun pääsen Ouluun. Hoo. Kyllä, minä suorastaan fanitan Nemiä, hän on minun idolini. x)

~Moondancer (koivunvihreä)

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Tammikuu 09, 2008, 23:24:13 »
Minäkin rakastuin Nemiin. Lontoon Metrossa oli joka päivä Nemiä jota luin silmät sydäminä ja ostin nyt Nemi-kalenterin, joka on oikeastaan ankea ja tylsä, mutta äidiltä saama Nemi - seinäkalenteri on ihana <3

Nemi on vain sopivaa luettavaa goottitytölle joka kaipaa oman tyylistä sarjakuvaa Aku Ankan paikalle vaikken sano etten pitäisi Aku Ankasta. Nemi on hauska ja omaperäinen ja kerrassaan hulvaton sarja.
Julien, you're slow-motion suicide.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #7 : Elokuu 07, 2009, 00:59:06 »

Olen täysin koukussa tuohon mustahiuksiseen goottityttöön! Aina, kun uusi sarjakuva putkahtaa esille, ostan sen samantien. Tutustuin Nemiin, ehkä kolme vuotta sitten. Otin sen matkalukemiseksi junaan, enkä vielä tiennyt mitä odottaa sarjakuvalta. Hyvin nopeasti kävi ilmi, että Nemi on aika samanlainen kuin minä (no joo, baareihin en vielä pääse, kun ei tuo ikä vielä täsmää sen 18 kanssa, mutta sellainen rakastan mustaa, kiroilen ja käyttäydyn epäasiallisesti vähän liiankin usein, täsmää minuun :)) tai enemmänkin sellainen, joka haluaisin olla. Nemi on piiretty aika pelkistetysti, tai mitään hirveän pikkutarkkaa ei sarjakuvassa ole. Kuitenkin nemin ilmeet on saatu todella hienoiksi, ja ne kurttuun vetäytyneet naamat pistävät väkisinkin nauramaan. Mustat pitkät hiukset, liehuvat monissa kuvissa takana monella mutkalla, mikä näyttää todella kauniilta. Piirrän monesti sarjakuvista lempikohtiani ja laitan seinälle, nytkin seiniläni komeilee viisi kuvaa Nemistä :D

Tykkään, ja seuraavaa sarjista innolla odotan,
Zenzibar

Zenzin viesti olisi hyvin voinut olla vaikka minun kirjoittamani (ja huomasin etten ole ainoa joka piirtelee Nemin kuvia, koulussakin piti piirtää jostakin sarjiksesta yksi ruutu ja koska kaikki muut piirsivät Aku Ankkaa minäpä päätin piirtää Nemin x)) :’’DD Rakastan Nemiä, about vuosi sitten aloin lukemaan niitä :p Nemi on ihana pahishahmo johon on helppo samaistua, olen huomannut muistuttavani itsekin hyvin paljon Nemiä (esim. tuo miten tärkeää Nemille on musiikki [eikä mitään purkkapoppi vaan hyvä musiikki], omat mielipiteet, pukeutumistyyli, luonne jne..) :> Erona tietysti se etten ikinä aio koskea alkoholiin tai tupakkaan, mutta muuten^^ Minusta Lisen piirustustyyli on todella kiva, Nemin ilmeet varsinkin ovat ihania :p Sarjikset ovat omaperäisiä ja huumori juuri minulle sopivaa, nauran aina Nemiä lukiessa :''DD Luen Nemiä joka päivä, nimittäin Etelä-Saimaa-nimisessä sanomalehdessä (tulee kotiini päivittäin) on aina yksi Nemi-sarjis :p Leikkelen niitä aina välillä lehdistä irti ja muuten sitten lainaan kirjastosta (nytkin pöydälläni yksi paksu kirja täynnä Nemi-sarjiksia^^) :>

- BG -
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Rasta

• Ennustaja-akka
  • Vuotislainen
  • Got a smile on my face, but I'm recking the place
« Vastaus #8 : Huhtikuu 25, 2010, 20:38:50 »
Nemi on ihana hahmo! Nemin piikittely, ilmeet ja Lotr-innostus ovat mukavaa luettavaa ja vaikka kaikkia vitsejä ei tämä tyttö ymmärräkkään -harmikseni- onmonta kertaa junassa saanut pitää kättä suun edessä ja näyttää pahoinvoivalta kun yrittää estää itseään nauramasta.
Mutta viimeisimmässä ostamassani albumissa (Kevään kaikuja, 2010) petyin Nemiin vähän kun kävi ilmi että hän pitää Twilightisa. ;/  Nojaa, toiset tykkäävät, toiset eivät, enpä tuon takia lakkaisi lukemastakaan.
Myy, miten sinä pääsit sisään?? -Muumipeikko
Ovesta, tollo! -Pikku Myy
Ovesta??! -Muumipeikko

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #9 : Kesäkuu 23, 2010, 00:22:12 »
Tulipas sitten lueskeltua kirjastossa kerran tylsyyksissä kauan uteliaisuutta herättänyttä Nemi-sarjakuva-albumia, ja koukkuunhan minä jäin. Olin tuskan takana jättää se albumi kesken ja sinne kirjaston hyllyyn, mutta seuraavalla kerralla kyllä lainaan sen itselleni. Eli mitenkään paljoa en ole lukenut Nemiä, mutta tulenpahan nyt ihan fiilispohjalta tänne kirjoittamaan.
Useamman kerran olen jossain kaupoissa bongannut Nemi-albumeita, mutta yhtäkään en ole hankkinut tai lukenut kokonaan. Vasta sitä yhtä lueskeltuani tajusin mistä olen jäänyt paitsi.

Nemin piirrustutyyli on minun mieleeni, sopivan yksinkertaista mutta silti omaperäistä, josta löytää jotain uutta joka lukukerralla. Ilmeet ovat loistavia, kuin myös muutenkin strippien juonet. Arvostan kovasti strippien tekijöitä, niitä on yhtä tuskaa keksiä, mutta joillakin ideoita onneksi riittää ja he tekevät Nemin tapaisia strippejä lukijoiden iloksi.

Parissa stripissä jotka ehdin lukea, samaistun Nemiin. Ainakin siinä jossain, missä Nemi on "hieman" seonnut katsottuaan Taru sormusten herrasta elokuvan. <2 Minulle käy aika samalla tavalla pariksi viikoksi, kun olen yhden elokuvan saanut katsottua tuosta loistavasta elokuvatrilogiasta.

Voisin tulla lisää löpisemään kun olen enemmän Nemiä lukenut. Tässä nyt ensimmäiset fiilikset. ^^ *koukussa*
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Marraskuu 07, 2010, 19:18:38 »
Nemi on kerrassaan ihana!!!!!!!!!!

Olen lueskellut Nemiä siitä asti kun se alkoi Ilta-Sanomissa ilmestyä ja tykästyin siihen heti, mutta jostain syystä vasta viime aikoina on tullut ostettua albumeita.

Minua Nemissä viehättää samat asiat mitä täällä on jo mainittukin; sarkasmi, ironinen, musta huumori, hyvät hahmot, yksinkertainen mutta toimiva piirrustustyyli, ja ne ilmeet, ne ilmeet....

Lise Myhre vaikuttaa tarkalta havainnoitsijalta. Hänellä on loistava kyky sisällyttää paljon asiaa lyhyeen strippiin; pienillä vivahteilla -kuten juuri niillä ilmeillä- hän saa loihdittua riemukkaita juonteenkäänteitä ja tuotua esille arkielämän totuuksia. Vaikka Nemi on ennen kaikkea hauska sarjakuva -ja hyvä niin- käsitellään välillä myös vakavampia asioita koskettavalla tavalla.

Ja Nemiin voi tosiaankin samaistua! Usein naurattaa juuri se, kuinka tuttuja jotkut tilanteet ovat omasta elämästä. Pidän myös Nemin monisärmäisyydestä, joka luultavasti edesauttaa tuota samaistumista. Vaikka hän tavallaan on pahis, hänellä on myös herkkä puoli, ja toisinaan hän on myös täysi pelle. Esim. hänen suklaan- ja kakunhimonsa on niiiin inhimillistä ja tyttömäistä, vaikka hän on olevinaan tosi kova. Samoin nyyhkyleffojen vollottaminen ja saippuasarjoihin koukuttuminen ;)

Hauskinta ovat tosiaan usein ilmeet. Muistan erityisen hyvin yhden stripin, jossa Nemi luki vanhoja päiväkirjojaan, ja hänen ilmeensä vaihtelivat luettujen juttujen mukaan liikuttuneisuudesta totaaliseen häpeään. Olin juuri vähän aiemmin lukenut itse vanhoja päiväkirjojani, joten strippi kolahti täysillä; olin varmaan näyttänyt juuri samalta kuin Nemi omia kirjoituksia lukiessani.

Täytyy tunnustaa, että yksiä suurista suosikeistani ovat myös stripit, joissa Nemi on umpikännissä. On huvittavaa nähdä yleensä niin sarkastinen ja synkkää roolia vetävä Nemi hilpeänä, nauramassa omille "olvilumpio" -tyyppisille jutuilleen ja keksimässä aivottomia kepposia kaveriensa päänmenoksi...ehkä jotain samaistumistunteita tässäkin...heh ;)
-Non unde possim sed unde volo-

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2010, 00:00:25 »
Nemi on jostain syystä sellaista ensimmäisellä kerralla viihdyttävää luettavaa, mutta jos ne samat lukee kertaalleen niin ne vain ärsyttävät.
Nemi on hahmona sellainen josta toisaalta pitää ja jota kuitenkaan ei voi sietää. Ensinnäkin hän on tekopyhä (hän saa haukkua toisten musiikkimakuja mutta kukaan ei saa haukkua hänen omaansa, potee jatkuvasti kaikenlaista maailmantuskaa mutta polttaa tupakkaa eikä elä mitenkään erityisen ekologisesti, yms.) ja se englannin viljeleminen joka toisessa lauseessa on ärsyttävää. Kuitenkin jotenkin samaistun häneen. Hahmo jota yksinomaan inhoan on se Nemin saparopäinen kaveri, tylsä tyyppi ja olevinaan joku Nemin oma samusirkka ja järjen ääni.
Mua kiehtoo tuollainen elämäntyyli, että asuis omillaan, ois paljon kavereita ja tekis sitä ns. omaa juttuaan. Itsehän asun perheeni kanssa eikä mulle tapahdu koskaan mitään :P
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2010, 00:06:48 kirjoittanut salainensalatalo »

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #12 : Helmikuu 02, 2011, 07:39:20 »
Nemi on ihana<3
Ystäväni on niitä kai pidempään jo lukenut ja viime vuonna ollessani hänen kanssaan kirjastossa, niin päätin minäkin lainata nemin. No minähän jäin koukkuun ja lainasin seuraavalla kerralla kaikki nemit, jotka irti lähti. En ehkä hirveästi samaistu nemiin, mutta jotain tuttua hänessä aina on. En ole omaksi yhtään nemiä ostanut, mutta tämä johtuu lähinnä rahatilanteestani. Nemit on todella hauskoja ja naurattaa lähes aina(:
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #13 : Syyskuu 19, 2012, 14:27:32 »
Oih, Nemi. <3 Tuo kaikkien meidän omituisten otusten sielunsisko ja neuvonantaja. Ihastuttavan goottikuningattaren seikkailuista tulee tuon tuosta luettua. Siinä samassa kun saa aina joko nauraa katketakseen tai yhtyä täysin Nemin mielipiteisiin. Erittäin viihdyttävää luettavaa siis, tulee aina paremmalle tuulelle. Eikä ongelmaa ole, vaikka lukisi strippejä useampaakin otteeseen. Ei noihin helepolla kyllästy! Välillä jokusia neidon sanomisia tulee käytettyä tosielämässäkin niille sopivissa tilanteissa. :'3
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."