Kirjoittaja Aihe: Muodit (pukeutuminen, meikit, yms. yms...)  (Luettu 38453 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Éowyn

• Ankeuttaja
Muodit (pukeutuminen, meikit, yms. yms...)
« Vastaus #125 : Toukokuu 21, 2004, 22:14:34 »
Kirjoitanpa minäkin nyt tähän topicciin.
En erityisemmin seuraa muotia, en osta jotakin vaatetta vain sen takia, jos se sattuu olemaan muotia. Vaatteeni ostan useimmiten Onlysta - massateinien luvatusta maasta, sillä mielestäni siellä hinta-laatusuhde on suht kohdallaan.

Eniten minulla on mustia vaatteita. Tykkään pukeutua mustaan, ja korostaa sitä jollakin kirkkaalla värillä, esimerkiksi vihreällä. Pidän myös paljon farkkuja, ja hameita. Voin tässä nyt täysin häpeilemättä sanoa, että omistan Miss Sixtyt. Voin sanoa tämän täysin "totuutta kaunistelematta". Minulla on verrattaen pitkät jalat, ja Miss Sixtyissä on ihanat pitkät lahkeet. Jätän tämän aiheen nyt syrjään, enempää en tästä asiasta selitä, vaikka sainkin jo todennäköisesti jonkinlaisen leiman.
Farkkumerkeillä ei ole väliä, kunhan lahkeet ovat tarpeeksi pitkät. Pidän yleensä normaalivyötäröisiä farkkuja, joita sitten pikkuserkkuni kanssa madallamme. Taskuja on myös kiva siirrellä farkuista vähän vinoon, nin tavallisistakin farkuista saa vähän persoonallisemmat. Itse olen aivan toivoton ompelija, mutta pikkuserkkuni kanssa kavennamme, levennämme, lyhennämme ja pidennämme vaivatta. Ompelemalla vaatteisiin lisää omia yksityiskohtia, vanhoistakin vaatteista saa ihan kivoja:)

Käytän myös paljon t-paitoja, rakkain on 4 vuotta vanha Nightwish-paita, josta näkee 20 m:n päähän, että se on rakas ja hyvin kulunut vaate :)
T-paitojen päällä käytän vetoketjullisia paitoja ja -huppareita, ne ovat kivoja. Pidän avarista kaula-aukoista. En niinkään v-aukkoisista, toki nekin ovat kivoja, mutta venekauluksiset ovat suosikkejani. Suosikkivaatteeni on tällä hetkellä pitkähihainen musta venekauluksinen paita. Se on ihana ^^

Myönnän olevani toivoton kenkäfriikki. Minulla on kauheasti kenkiä, ja pääasiassa uusien kenkähankintojeni takia budjettini näyttää usein hyvin surkealta. Arkikäytössä minulla on tällä hetkellä mustat, vihreät, 2 x punaiset, keltaiset ja siniset tennarit:D Kuitenkin ehdoton suosikkiparini on vihreä-keltainen, missä on matalat korot. Ne ovat kuitenkin vain erityistilaisuuksiin:) Pääsisinpä joskus New Yorkin tai Lontoon kenkäkauppoihin ^______^

Käytän niin perusvärisiä vaatteita, että tykkään piristää asuani erikoisilla kengillä tai värikkäällä vyöllä. Vöihin minulla on lähes yhtä suuri fiksaatio, kuin kenkiin:D

Pengon mielelläni äitini ja myös mummoni vaatteita. Niistä saattaa löytyä joskus oikeita helmiä ^^ Viimeksi löysin ullakolta muovikassillisen 1920-luvulta olevia mummoni kenkiä. Sieltä löysit ihanat punaiset matalat kengät, missä on edessä pieni punainen rusetti:)

Lainailen paljon vaatteita kaverieni kanssa. Nytkin olen kinunnut Waldalta jo jonkin aikaa ihanaa valkoista paitaa xD Pikkuserkkuni kanssa olen todella läheinen, ja jos totta puhun, en välttämättä tiedä, onko joku vaate minun vai hänen:D

Käyn silloin tällöin myös kirppiksillä, ja Tampereen Uff on oikea aarreaitta. Sieltä voi tehdä ihania löytöjä, enkä muista, koska olisin viimeksi poistunut sieltä ilman vähintään kahta vaatetta:)

Minulla ei ole ennakkoluuloja kehenkään ihmiseen, joka pukeutuu massasta poikkeavasti, vaan päinvastoin. Ihailen ihmisiä, joilla on selkeä oma tyyli. Haluaisin itsekin erottua, mutta olen sitä mieltä, että liika yrittäminen on pahasta. Mutta minäkin olen vasta niin pieni, että ehdin varmasti jossakin vaiheessa löytämään oman tyylini:) Tosin hiuksillani erotun ainakin kotipaikkakunnallani, sillä minulla on punaiset hiukset, jotka ovat alka mustat. Siksi hiukseni ovat kauhean kiharat, sellaisia ei taida muilla koulussamme olevan:D

Suostun oikeastaan laittamaan päälleni vaikka mitä, jos vain pidän ko. asusteesta. Vihaan kuitenkin turkkeja, pillihousuja ja aniliinia väriä. Oikeastaan kaikki muut värit menevät :)

Muoks.
Unohdin meikkaamisen kokonaan. Meikkaan itse melko neutraalisti. Vihaan vaaleanpunaista ja vaaleansinistä luomiväriä, jota onkin sitten koko naama täynnä. Minulla on melko pitkät ripset, käytän ripsiväriä, ja rajaan silmäni. Joskus laitan huulikiiltoa, ja finnit peitän vain peitepuikolla. minulla on onneksi verrattaen hyvä iho, joten en tarvitse meikkivoidetta.

saattokivi

• Ankeuttaja
« Vastaus #126 : Kesäkuu 13, 2004, 15:59:38 »
minä en todellakaan kuulu muodin perässä juoksijoihin,ja muutenkin pikeutumiseni tuntuu menevän aina yli ja siitä sitten saan kuulla,ja kun minulla on vielä niin monta erilaista tyyliä joita rakastan,tai no kahta rakastan eniten,ja ne menevät sitten aina ihan yli,esim.kun pukeudun gootiksi(rakastan sitä tyyliä ihan hirmuisesti)ihmiset tuijottavat kaikilla julkisilla paikoilla ja pitävät minua saatananpalvojana,johtuen "hirveistä" meikeistäni,ja äitini sanoo ettei pidä siitä yhtään,mutta pukeutuminen ei kuitenkaan muuta ihmisen persoona miksikään,ja toinen tyyli on ns."prinsessa tyyli" eli paljon vaaleanpunaista ja pinkkiä ja röyhelöitä,sille nauretaan aina...
mutta vaikka olisin gootti tai prinsessa tai joku muu se ei muuta luonnettani miksikään,enkä ymmärrä miksi ihmiset ovat aina niin ennakkoluuloisia erikoisesti pukeutuvien suhteen,ehkä se johtuu siitä ihmiset lokeroivat toisiaan esim.minut lokeroitiin prinsessaksi ja kun yht'äkkiä minulla oli kamalat gootti vaatteet ja meikit,ihmiset eivät tykänneet,he varmaan ajattelevat että yrittää vetää jotain roolia tai jotain..

muoksis: kengissä käytän paksupohjaisia kenkiä, harmi kun kaupoista ei enää löydä sellaisia, täytyy ostaa aina kirppikseltä, ja niiden kunto onkin sitten hiukan kyseenalainen.
Hiukset on sellaiset vaaleat/maantienharmaan/vaaleanruskeat ja tosi pitkät, täynnä kaksihaaraisia, olen ajatellut mustaksi värjäämistä, mutta ystäväni sanovat että ei, kun ihoni on niin vaalea, mutta eikös sitten korostaisi mukavasti gootti tyyliäni, jota nykyään käytän lähes aina?

Poikkeustapaus

• Ankeuttaja
« Vastaus #127 : Kesäkuu 13, 2004, 22:59:44 »
Mikä on muoti? *tuijottaa rispaantuneita farkkujaan ja Jean S-t-paitaa*
Minulla meni se kausi hiljattain ohi, ei sitä enää vain jaksa juosta tuntikausia tiskirättikaupoissa muutaman säämiskän perässä. Menee rahaa, aikaa ja kaikkea muutakin. Minä en meikkaa.

Poissa Zazuli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #128 : Kesäkuu 14, 2004, 09:15:43 »
Ei, minä en seuraa muotia vaikka olen saanut siitä sitten koulussa kuulla.
Viime lukuvouden aikana kuulin muutamilta henkilöiltä valituksia vaatteistani.
Minulta haukuttiin lyttyyn mm. :
2 housut
pipo ja
takki.
(No yhet housut olikin vihreät farkut, joten, ehkä se oli vähän asiallista)

Eli koknaisuudessaan en pidä muotivaatteista tai muista sellaisista.

Éowyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Kesäkuu 14, 2004, 14:13:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Zazuli"

Viime lukuvouden aikana kuulin muutamilta henkilöiltä valituksia vaatteistani.
Minulta haukuttiin lyttyyn mm. :
2 housut
pipo ja
takki.
(No yhet housut olikin vihreät farkut, joten, ehkä se oli vähän asiallista)

Mitä pahaa vihreissä farkuissa on? Omistan itsekin sellaiset, ja niitä saatetaan katsoa pitkään, mutta käytän niitä silti.
Minun mielestäni vaatteiden haukkuminen on törkeää, eikä minkäänlaisia vaatteita saisi haukkua. Myönnän itsekseni ajattelevani jostakin vaatteesta negatiivisesti, mutta en sano sitä koskaan ääneen, koska on kurjaa, kun vaatteista haukutaan.
Itse käytän vaatteita outoina yhdistelminä, mutta minua ei häiritse ihmisten tuijotus.
Muokkailen myöhemmin.
*menee suunnittelemaan provinssiin festariasua*

Wirtlize

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Kesäkuu 14, 2004, 17:27:45 »
Minä kuljen jokseenkin muodin mukana ja ostan vaatteita muidenkin ikäisteni suosimista kaupoista. Mutta olen melko pieni ikäisekseni, joten on kuitenkin hieman vaikeaa löytää sopivia vaatteita, housujen kanssa on vaikeinta. Ostan vaatetta Onlysta, MicMacilta, Vero Modasta, joskus H&M:ltä jne. Meikkien kanssa en nyt tiiä oikein onko mitään erityistä muotia... Minä ainakin meikkaan yleensä samalla tavalla joka päivä.

Kayune

• Ankeuttaja
« Vastaus #131 : Kesäkuu 24, 2004, 22:53:47 »
Möww, ei minullakaan ole mitään tiettyä tyyliä, pukeudun aivan siten miltä tuntuu. Palvon Gothic Lolitoita, mutta itse en sellainen missään nimessä ole ( vaikka olenkin kuolannut sitä korsettia nyt jo pirun pitkään ).
Mutta voin tässä nyt jotain vaikka selostaa, vaikka epäilen että ketään kiinnostaa ^^;;

Hiukset. No sanottakoon, että minulla on jonkin asteinen obsessio hiusten näpräilyyn. Ne vaihtavat väriään ja malliaan todella tiheään. On olleet mm. siniset, pinkit, vihreät, liilat, punaiset, mustat, blondit, ruskeat ja kaikkea tuolta väliltä. Lisäksi minulla on ollut rastat, mitkä olen nyt avannut, mutta jotain niistäkin vielä jäljellä ><; Nyt nämä ovat melko pitkät, mutta viikon päästä leikkaan nämä aivan lyhyiksi ( Kyon The Final tukka ) ja värjään vähän pinkkiä tänne mustan sekaan. Niin siis, en ole käynyt parturissa aikoihin, operoin nämä aina itse .__. Kröh, ja jälkikin on sen mukaista.

Meikit. Sanon jo heti alkuunsa että meikkaan p a l j o n. Lähinnä silmiä. Käytän paljon mustaa kajalia ja eyelineriä, teen kaikennäköisiä ihme kiekuroita ja viivoja ynnä muuta^^; Tsih. Huulet rajaan joskus mustalla tai teen jotain ihme viivoja yms. Möö.

Vaatteissa päävärinä on musta, jonka lisäksi tykkään käyttää valkoista, sinistä ja punaista. Midän eritoteen kravateista, silintereistä, kauluspaidoista, jakuista, kerroshameista ja korseteista. Käytän lähes aina hameita, ja joitain rähjääntyneitä sukkahousuja, tai mitä milloinkin kaapista käteen sattuu .__."
Kengät minulla on punaiset Converset jotka ovat täynnä suttua.
Tahtoisin uudet, mieluiten jotkut mustat missä olisi vähän vartta ja pohjaa ;;_________;;.

Anonymous

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Kesäkuu 24, 2004, 23:36:49 »
Minä en seuraa muotia, mutta ostan vaatteeni muiden ikäisteni tavoin merkkiliikkeistä. Noihin kuuluvat Jim&Jill, Only, micmac ja Blue Mango...
Jos katsoisit vaatekaappiini, näkisit sinistä ja valkoista. Toki minulla on mustaa, keltaista ja yksi vaaleanpunainen paitakin löytyy, mutta pääasiassa sinistä ja valkoista.

En pidä lainkaan hattua, enkä mitään vastaavaa. Hiukseni ovat aina kiinni.
Ja hiuksista. Ne ovat aina olleet lyhyet. Yli olkapäiden ovat olleet, mutta ei paljoa. Hiustenväri on muuttunut, ala-asteella punaiset ja vaaleat, nyt ylä-asteella ruskeat ja ruskeana pysyvätkin! En jaksa "noudattaa" hiusmuotia, pidän oman "tyylini".

Nyt kesällä pidän pelkästään toppeja tai t-paitoja, mutta muuten päälläni on sininen tai valkoinen vetoketjullinen huppari ja sen alla t-paita.
Pidän lantiohousuja, koska uskon niiden lyhentävät (että jalkani näyttäisivät lyhyemmiltä) muutenkin ylipitkiä jalkojani. Yleensä housuni ovat tiukkoja, mutta on minulla yhden löysät housut, mitä pidän.

Varvassandaaleja pidän kesällä tai sitten sellaisia "avokkaita". (ei osaa selittää) Koulussa kuitenkin kenkäni ovat jotkut "skeittikengät". (ei ne ihan sellaiset ovat, ne on paljon "kevyemmät" ja muutenkin. Ihan tavalliset Etniesit) Syksyllä ostan uuden kengät.

Meikkaan välillä hillitysti ja välillä taas vähemmän hillitysti. Ruskea luomiväri, ripsiväri, peitepuikko ja kajali, siinä ne ovat, mitä tarvitsen. En käytä mitään meikkivoiteita, puuteria yms, minulle riittävät nuo. Toisaalta tungen ainakin kaksi kerrosta ripsiväriä. :P

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Kesäkuu 26, 2004, 00:39:01 »
Mitenkä olen tällasen topicin voinunna missata?
Korjataampas virhe.

Lainaus käyttäjältä: "Ursula"
Muoti on todella kiinnostava ilmiö... Mistään ei sovita, mutta yhtäkkiä jokin vaate miellyttää silmää, jokin ilmaus hivelee korvia tai uusi tapa tehdä jotain on pop. Ensin yksi, jolloin tarkkanäköisimmät aavistavat, että tästä on tulossa muotia, sitten kaksi ja sitten kaikki

Nimenomaan! Olen jo pitkään epäillyt salaliittoa CIA:n (salaliittojen pakollinen ainesosa) ja nimekkäiden muotisuunnittelijoiden kesken: saada kansa näyttämään mahdollisimman tyhmältä. Noh, ehkä tuo salaliittoteoria meni vähän sivuun, mutta selaillessani Vogueta kaupassa en voinut kuin miettiä, että kukahan näitäkin retkuja laittaisi päälleen ilman tuntuvaa maksua. Muoti on yksi elämän suurista "ei edes mennä sinne" kysymyksistä.

Lainaus käyttäjältä: "Sparkle"
Ostan vaatteeni yleensä ulkomailta, Suomi on niin törkeän kallis
Sehän on vähän niinkuin ajaisi sata kilometriä halvemman bensan takia...No, kaikki tyylillään.

Lainaus käyttäjältä: "Zhenoa"
Meikkiä (ts, puuteria) laitan ainoastaan aknen peittämiseen
Hei, liity clubiin! Minullakin naama kukkii kuin isoäidin petuniapenkki mutta en sitä millään jaksa peitellä. Itse kun ei tarvitse omaa pärstäänsä katsella.

Lainaus käyttäjältä: "DarkAngel"
Ne "pahat silmät" ovat kuulemieni juttujen perusteella vain kateellisia. :p Juuh. Vaikka en aluksi pitänytkään stringeistä, niin nyt ne tuntuvat mukavilta.
Anteeksi mutta kateellisia mistä? Teidän alushousuista?!  Olen varmaan kauhea kalkkis, mutta en voi uskoa, että mikään (vessapaperia lukuunottamatta), mikä hinkkaa (tunnetusti raikasta ja ilmanvaihdollista) p***erakoa voi olla mukavaa, saatika sitten terveellistä. Ihmettelen todella myös ihmisiä, jotka pitävät stringejä (tai tangoja) seksikkäinä, ajattelevatkohan he asia ihan loppuun? Sanon myös hyvin suoraan, että en usko yhdenkään naisen/miehen ostavan stringejä/tangoja itseään varten.

Lainaus käyttäjältä: "Angie"
uskaltakaa olla erilaisia!
Luin tekstisi ja tiiän, ettet tarkoittanut ihan samaa, mutta ihan ohimennen huomautan, että tämäkin on aika vaikeaa näinä päivinä. On helppoa erottua pissiliisoista, mutta sitten tuleekin stoppi. Mitäs nyt kun muutkin ovat kekanneet _________? Kuinka pitkälle olemme valmiit menemään "erilaisuuden" tavoittelussa ja tuntuvatko vaatteet enää omilta ja mukavilta kun erilaisuus on saavutettu? Tällaisia mietin, kun on tylsää.

Lainaus käyttäjältä: "Damn Dandelion"
Useimmissa vetoketjuissa killuu koiran rabiesrokotemerkkejä.
Heh, yläasteella olin tunnettu tyttönä, jonka kaulasta roikkui ketjussa kolme koiran rokotuslaattaa, kaksi patterin ilmaukseen käytettävää avainta ja pieni päiväkirjan lukko.

Muoti, kuten sanoin, on mielestäni liian psykologinen juttu aivoparoilleni, joten tyydyn vain tuumaamaan, että tykkään vaatteista. Olen ajatellut alaa vaatetuksessa (Suomen ensimmäinen ketju, joka myy nuorekkaita, hyvännäköisiä ja erikoisia vaatteita, joita 1, ei ole tehty halvalla kehitysmaissa ja 2, jonka koot ovat realistisia. Ei XS:ssää. Ei "plus"-kokoja. Housujen pienin koko 38. :) ) ja ostostelu on sopivan raha/mielentilan yllättäessä mukavaa.
En ajattele koskaan kokonaisuuksia ja siksi minulla on vaatekaapissani paljon "ei sovi minkään kanssa" kappaleita. Luen silloin tällöin muotilehtiä ihan silkasta mielenkiinnosta. Minulla ei ole omaa tyyliä ja pöllin säälimättömästi kaikista alakulttuureista, historiasta, uskonnoista. Ostan kauniita vaatteita joskus vain esillepantavaksi. Minua surettavat ihmiset, jotka pähkäilevät jonkin kauniin vaatekappaleen kanssa ja tuumaavat sitten, että "ei se ole minun tyyliä". Olen vahvasti sitä mieltä, että kaikki mistä tykkää on omaa tyyliä.  
Vaikka rakastan esteettisyyttä, tulee vaatteen mukavuus kuitenkin aina ensin. Ja hyvin usein ne kulkevat kivasti käsi kädessä.
Jos nyt pitää vähän kuvailla, niin esmes yläasteen lopun ja lukion kuljin melkein kokonaan mustissa pillihousuissa. Maiharit menivät mukavasti niiden päälle ja ne joustivat. Yläosat olivat aina löysiä (maha sai römpsöttää vapaasti) ja varmaan jonkun mielestä aika äijämäisiä. Nykyään en oikein jaksa välittää. Rakastan kuitenkin pukeutumista spesiaalitilanteisiin (esim. lähden kaverin kanssa Lumous-goottifestareille vain pukeutuakseni. Gooteista en niinkään perusta) ja puvustajan ura olisi myös mielenkiintoinen. In a nutshell, vaatteista ja pukeutumisesta tulisi nauttia. Miten se kullakin onnistuu on eri asia mutta ihmiset kyllä tietävät itse milloin pukeutuminen ei ole pingottamista.

Unohtui...minua ihmetyttää, kuinka niin monet valittavat, että toiset kommentoivat ilkeästi vaatteita. Asutaankohan me samassa maassa kun minua ei ole koskaan haukuttu vaatteiteni takia. Ei edes yläasteella. Ehkä olen sitten ollut niin välinpitämätön haukkuja kohtaan, etten ole niitä huomannut. Äidin opetuksia.

Saor

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Kesäkuu 26, 2004, 01:01:44 »
Täytyypä vain kommentoida edellisen kirjoittajan käsitystä "realistisista" koista... Jos pienin housukoko olisi 38, en löytäisi sopivia housuja millään. (Nytkin se on hiton hankalaa välillä.) Valitettavasti on olemassa myös pienikokoisempia henkilöitä, joten on syytä pitää mallistoissa myös pienempiä kokoja. ;)

Hmm, omasta tyylistäni. Tyylini on oikeastaan todella yksinkertainen. Enimmäkseen vaatteeni ovat mustia, koska olen liian laiska pohtimaan eri värien yhteensointuvuutta. :) On minulla sitten myös punaisia, violetteja ja ruskeita vaatteita. Tyylikäs haluan kuitenkin olla. Joskus minua on kommentoitu "sihteerin" tai "opettajan" näköiseksi. ^___^ Koruja en nykyään käytä, paitsi korvissa. Tyylini on vaihdellut aika lailla. Pienempänä olin aika hippi, yläasteella melkein gootti, ja nyt... se sihteeri. :P Hmm, olenkohan kirjoittanut tähän topiciin aiemminkin? Noh.

Mutta muotia vihaan. Esim. tällä hetkellä on mahdotonta löytää siistejä, suoria mustia housuja, jotka istuvat kunnolla. Kaikki ovat lantiomallisia ja typerän näköisiä. Suurimmalle osalle ihmisistä ei edes sovi lantiomalliset housut. :/ Vatsamakkaroita tulee, vaikka niitä ei oikeasti olisi. Toinen hirveä asia muodissa tällä hetkellä on ne kamalat, isot muovikorvikset, semmoiset valtavat renkaat. Minusta ne ovat todella mauttomia. :/ Noh, makunsa kullakin. (Ei ole tarkoitus loukata.)

korven kummajainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Kesäkuu 26, 2004, 12:37:43 »
Ja tottakai työnnän oman lusikkani tähän muotisoppaan. Itse en juokse oikeastaan muodin, vaan enemmänkin suosion perässä. Muoti on ehkä oikeastaan liian hieno sana kuvamaan pikkykylän suuntaumuksia. Joskus kaikilla, tytöilläkin piti olla skeittikengät. Joskus oli housut silleen pussimaiset. Joskus pitkä musta toppatakki. Itsekkin seurasin aina näiden perässä, skeittikengät on edelleen käytössä(ne ovat mukavan tuntuiset jalassa, ei purista sivuilta). Nykyisin en enää seuraa.

Ala-asteella vaatteeni olivat aina iloisen värikkäitä "prinsessa" vaatteita. Hameita, vaaleanpunaista, pitsiä, helmiäisluomiväriä. Se oli kivaa aikaa, mutta jotenkin kiero mieleni ei saanut tyydytystä tästä. Nykyisin vaatteita voisi sanoa enemmään gootiksi. Tai ei sittenkään. En käytä korsettia tai meikkaa naamaani valkoiseksi(se on kyllä muutekin). Immeiset kysyy aina miksi käytän vain mustaa, minä nyt vain satun pitämään mustasta. En tiedä miksi, silloin olen vain omissa vaatteissani ja enkä tunne oloani kuin olisin alasti.

Itseäni ei ole oikeastaan morkattu vaatteiden tai meikin takia, ehkä siksi koska kuulemma tukkani on tylsä. Tarkoittaako se, jos ei jaksa joka aamu laittaa mitä ihmeempiä kampauksia, vaan suora jakaus niin että on tylsä? Itse pidän tukastani, joka on kylläkin koko ajan tummumassa blondista mustaksi. Ala osa blondi, juuresta musta. Enkä ole edes värjännyt hiuksia kahteen vuoteen, ja koskaan en kestovärillä. Syksyllä viimeistelen vielä synkän ulkoasuni kun värjään hiukseni mustaksi. Luokkani joka koostuu melkeeinpä iloisista ihmisistä jotka käyttävät iloisia värejä saavat taas ihmetellä mieltymystäni mustaan.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Kesäkuu 26, 2004, 16:38:20 »
Lainaus
Täytyypä vain kommentoida edellisen kirjoittajan käsitystä "realistisista" koista... Jos pienin housukoko olisi 38, en löytäisi sopivia housuja millään. (Nytkin se on hiton hankalaa välillä.) Valitettavasti on olemassa myös pienikokoisempia henkilöitä, joten on syytä pitää mallistoissa myös pienempiä kokoja. ;)

Hitusen off-topic...Ja minäkun uskon vahvasti, että te pienet ette ole kokosyrjinnän kohteita, vaan me "isot". Painan hieman alle 70 kiloa ja olen 164 pitkä, en ole "läski" mutta minulla on silti vaikeuksia mahtua vaateketjujen kokoihin. H&M:in suurin koko "normaali"kokojen puolella on 42 ("eihän nyt kukaan voi olla siitä isompi!!") ja "plus"-kokojen vaatteet ovat huonosti istuvia, telttoja, lähinnä vitsejä ("eihän läskit nyt välitä ulkonäöstään") ja niitten valikoima on rankasti pienempi. Yleensä ottaen kaikkien vaateketjujen (ja näitähän riittää), joidenka vaatteet valmistetaan epäilyttävissä olosuhteissa kauko-idässä kokotaulukot ovat päin seiniä. Sanovat mitä sanovat, mutta keskiverto suomalais-nainen ja keskiverto taiwanilais-nainen eivät ole samankokoisia.

Mutta, sait silti puhuttua minut ympäri (eikös ollutkin rankkaa?:) ), jos joskus mallistoni (aka tuleva vaateimperiumini) toteutuu, otan sinuun yhteyttä ja teen sinulle istuvat housut. Vaikka kahdetkin!

Éowyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #137 : Kesäkuu 27, 2004, 20:11:45 »
Lainaus

Hitusen off-topic...Ja minäkun uskon vahvasti, että te pienet ette ole kokosyrjinnän kohteita, vaan me "isot". Painan hieman alle 70 kiloa ja olen 164 pitkä, en ole "läski" mutta minulla on silti vaikeuksia mahtua vaateketjujen kokoihin. H&M:in suurin koko "normaali"kokojen puolella on 42 ("eihän nyt kukaan voi olla siitä isompi!!") ja "plus"-kokojen vaatteet ovat huonosti istuvia, telttoja, lähinnä vitsejä ("eihän läskit nyt välitä ulkonäöstään") ja niitten valikoima on rankasti pienempi.

Sanovat mitä sanovat, mutta keskiverto suomalais-nainen ja keskiverto taiwanilais-nainen eivät ole samankokoisia.

Kiteytit todella hyvin. Itse kuulun näihin ns. "pieniin", mutta kaikki ystäväni eivät. Olimme ostoksilla, ja vierailimme Lindexin (vai oliko se Seppälän?) Great Girls-osastolla.
Minun mielestäni jo tuo nimikin on hitusen alentava, varsinkaan kun kaikki yhteiskunnan "lihaviksi" luokitellut ihmiset eivät ole rumia:) Yhtälailla niitä ns. rumia ihmisiä löytyy pienikokoisistakin.
Suuret vaatteet eivät istu, suuret vaatteet ovat liian isoja. Paidat ulottuvat polviin, housut ovat lyhyempiä. Ystäväni on melko pitkä, ja suurikokoiset housut ovat valitettavan usein erittäin leveitä, ja lyhyitä.
Minun mielestäni kokosyrjintä kohdistuu suuriin, ei pieniin ihmisiin.

Minun mielestäni keskiverto suomalaisnainen on ns. hieman pyöreä. Suomalaiset ovat jo luustoltaan usein jo isompia, kuin kiinalais-, japanilaisnaiset, tms., joiden omissa maissa vaatteita sekä suunnitellaan, että valmistetaan. Pituudestakin sen huomaa, idässä valmistetut housut ovat lyhytlahkeisimpia, kuin vaikkapa Euroopassa ja Amerikassa valmistettujen housujen.

Muokkaan kun ehdin. Sain nyt kuitenkin jotakin sanottua tähän.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
« Vastaus #138 : Kesäkuu 28, 2004, 20:58:32 »
Lainaus
Olimme ostoksilla, ja vierailimme Lindexin (vai oliko se Seppälän?) Great Girls-osastolla.Minun mielestäni jo tuo nimikin on hitusen alentava

Ja nimeäkään ei tarvittaisi, jos vaatteet olisivat siellä muiden vaatteiden joukossa. Koko on monille naisille valitettavasti niin arka asia, että kaiken maailman Great Girls-osastot tekevät ostosten teon entistäkin vaikeammaksi. Lupaan, ei enää off-topiccia!

marya

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Kesäkuu 28, 2004, 23:18:01 »
Lainaus

Jahas, se ei ole syrjintää että en ole koskaan en koskaan löytänyn oikean kokoisia housuja, enkä koskaan tule löytämään. Aina ne ovat liian pitkiä, ja koska ne ovat pitkiä malli kärsii siitä ja joudun AINA itse ompelemaan niitä. Kauhea operaatio koko housujen ostaminen. En väitä että koko syrjintää ei kohdistu isoihinkin ihmisiin. Mielestäni sitä kohdistuu kaikkiin jotka poikeavat normaalista.

Menninkäinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #140 : Heinäkuu 07, 2004, 22:19:04 »
Jahas. Täällä siis keskustellaan ah-aina-niin-ihanasta muodista. Näinpäs tässä eräs päivä, kun olin shoppailemaan lähtenyt, [jota en tee usein *kiero*] tytön joka kulki kaupassa minihame, legginsit ja ballerinat päällä. Katsoin häntä hieman pitkään, mutta jokainen pukeutuu kuten haluaa, ja jos hän halusi pitää näitä viimeksimainittuja vaatteita, en puutu asiaan. Mutta itse en suostuisi kulkemaan vapaaehtoisesti nuo vaatteet päällä kaupungilla, en ikinä. Hyi.

Itse kuljen farkuissa kesät talvet. Merkillä on ehkä hieman väliä, mutta kunhan ne istuvat ja ovat hinta-laatusuhteeltaan hyvät, pidän niitä todennäköisesti aina, enkä suostu luopumaan niistä. Five's on ainut merkki jolta olen löytänyt sopivat farkut, koska olen hoikka enkä omista kunnon takapuolta, en löydä housuja helposti. Vihaan housuostoksilla käyntiä. Argh. Pystyn myöntämään että omistan yhdet Miss Sixtyn farkkucaprit. Mutta vain koska tarvitsin uudet caprit kesäksi, satuin ostamaan ne. Hameitakin tykkään käyttää vaihtelun vuoksi. Mustaa lähinnä.

Paidoista tykkään. Ainakin sellaisista joissa on ylipitkät hihat. Ne on kivoja. Kaikki niskan takaakin sidottavat topit ovat myös mukavia. Värimaailmani nitoutuu mustaan, punaiseen, t.vihreään, t.sininen, valkoiseen ja turkoosiin. Turkoosi+valkoinen yhdistelmä on hauskan raikas yhdistelmä.

Kengät? Vaaleat Puman Speedcatit tällä hetkellä. Ja ai että olivat kalliit. Mutta kun ne oli AIVAN PAKKO saada. Uusien kenkien tarve pakotti ostamaan. Syksyksi haluaisin kuitenkin Conversen punaiset tai mustat kengät, rakastan kenkiä. ^^

Hiukseni kävin leikkauttamassa tänään. Ne ovat sitten tällä hetkellä punaiset ja lyhyet. Siis LYHYET. Oikea hiusten väri on ruskea. Elottoman näköinen. Ainakin minun päässäni. Tykkään värjätä ja näprätä hiuksiani hirveästi. Se on hauskaa ^^ Meikkiä käytän. Ihoni virheiden takia joudun käyttämään meikkivoidetta, peitepuikkoa ja puuteri. Ripseni ovat pitkät ja tykkään korostaa niitä ripsivärillä. Luomiväriä käytän joskus jos jaksan. Ja huulikiiltoa.

Mutta minäpäs tästä lopettelen ettei mene pelkästään offtopiciksi ja itseni ylistämiseksi. Minä kun niin rakastan puhua itsestäni.

Beah

• Ankeuttaja
« Vastaus #141 : Heinäkuu 07, 2004, 23:08:44 »
Muoti. Hassu sana minun suussani. En siis kulje muodin perässä, kuin koira talutusnauhassa.

Täällä muoti on todella "massaa". Kukaan ei oikein erotu mistään, paitti on täällä kyllä joitain huuhaalijoita, joilla on oma muoti. Tämä on niin pieni paikka, että niitä on tosiaan harvassa.  

Koulussa on paljon sellaisia "miss sixty"- tyyppejä, mutta toisaalta, ihan sama mulle. Pöh. Persoonallisia ja sellaisia "outoja" [Väärä sana, mutta ymmärrätte, siis.]

Joskus tuntuu, että sellaisesti persoonallisuudesta jne. on tulossa muotia. Toivottavasti ymmärrätte. Ja kukaan ei ole persoonallinen. [No kukaan ei voi tarkalleen olla persoonallinen]  

Olen sekavassa mielentilassa, kirjoitan tämän joskus uudelleen.. :P

Shila

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Heinäkuu 08, 2004, 16:37:46 »
Täytyi nyt sitten minunkin tulla sotkemaan tätä asiaa vielä entisestään ja sanoa oma mielipiteeni.. :)

Joku tässä kirjoitti (anteeksi surkea nimimuistini), että tuskin kukaan stringejä itsensä vuoksi pitää.. No tässä olisi yksi, joka pitää niitä vain ja ainoastaan itseni vuoksi. Ensinnäkin oletko koskaan koittanut niitä? Minusta ne ainakin ovat paljon mukavammat, kuin tavalliset alushousut. (Pidän kyllä kumpiakin..) Siinä olen kyllä samaa mieltä ettei stringejä tarvitse korviin vetää niin, että kaikki näkevät ne.. Ehei.. itsekkin pidän niitä, mutten vahingossakaan anna niiden näkyä housujen reunuksen yli.. ^^ Ja ne ovat paremmat useiden housujen kanssa, joista muuten näkyisi alushousujen reunat läpi.

Ja muuten muodista olen sitä mieltä, että se on aika turha asia.. :S
Itse pidän sellaisia vaatteita, joista pidän. Harvemmin pidän muodista, mutta kyllä minullakin lantiomallisia farkkuja löytyy.. Ihan vain sen takia, että mielestäni ne sopivat minulle ja muutenkin pidän niistä.. ja toppeja pidän, juu.. Melkeimpä ainoastaan toppeja..
Ennen pidin lähes vain mustia vaatteita, mutta nykyään vaatekaapistani löytyy mustan lisäksi sinistä, punaista, beessiä, valkoista... ym.
Ja hiukset pidän usein auki; laineilla tai suorina.. Tai jollain yksinkertaisella kampauksella.. ja vaaleathan ne...

Meikki... hm.. kyllähän sitä joka aamu, kun on lähdössä jonnekkin tulee laitettua.. Suurimmaksi osaksi käytän vain kajaalia, huulikiiltoa ja joskus aurinkopuuteria ja ripsiväriä. Meikkivoiteet yms. kierrän kaukaa.. ^^

Ja koruista enää sen verran, että korvakoruja ja sormuksia enimmäkseen.. joskus joku kaulakoru ehkä...

Ouu... ja minun kun piti vain nopeasti kirjoittaa jotain pientä tänne.. :P
Kirjoitin tämän aikas hätäisesti että muokkailen sitten jos tarvitsee...

Essu

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Heinäkuu 08, 2004, 17:14:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Éowyn"

Gröhöm. Niin kuin Marya tuossa mainitsikin, jatkan samaa linjaa. Olen niukasti alle 150cm. Ei ole mukavaa, kun nykyään kaupoista lastenosastolta tuntuu löytyvän pelkkiä aivan kamalia kimallefarkkuja yms. Löydän ne vähän aikuismaisemmat vaatteet ulkomailta. Mistä vanhemmat lapsilleen löytävät ne kauhistellut seksikkäät vaatteet kun ei niitä löydy Henkoista ei lindexeistä. Joskus saattaa löytyä Hennesin nuortenosastolta jotain sopivia vaatteita, mutta mielestäni kokosyrjintä kohdistuu sekä pieniin, että myös suuriin.

Stringeistä. Niiden alkuperä tuntuu täällä unohtuneen. Edellinen kirjoittaja huomautti taas siitä, että ne todellakin on tarkoitettu siihen käyttöön, ettei pikkareiden reunat näkyisi. Itse pidän joskus stringejä, eivätkä ne ole lainkaan epämukavat. Tai no, narut ovat.

Ja niin kuin huomautettu, miksi kaikki yleistävät? Liikkuu täälläkin gootteja ja sellaisia, enkä minä niitä kauhistele. Hekin ovat ihmisiä, you now.

Mutta Suomessa on se ongelma, että mielipide ei voi muuttua, ehei, vaikka tietäis, että toisen mielipiteellä on täysin nyvä perustelu.

sari-ta

• Ankeuttaja
« Vastaus #144 : Heinäkuu 26, 2004, 22:34:35 »
No, tavallaan muodit ovat hyvä juttu, tavallaan ei.

Ujon, ja huonon itsetunnon omistavan on helppoa omaksua se kaikista suositiuin tyyli. On helppoa piilottautua massaan, ja yhdistellä vaatteet juuri niin kuin muutkin. Yksinkertaista ja muodikasta.

Mutta on taas niitä, joilla on uskaltautumista pukeutua poiketen tästä "massasta" Inhoan tästä puhumista, koska olen saanut aikaan riitojakin tällä aiheella. Myönnettäköön, on eräänlaine muoti puektua nyt himen hipahtavasti/punkahtavasti. Se on muotia, eikä siitä pääse mihinkään. Retro, ja kaikki tämä. Mutta kuitenki, ihailen niitä, jotka pukeutruivat niin jo ennen kuin ko. asiasta nousi sen suurempaa hälyä.

Ja voi että mulla ei oikein ajatus kulje.

Gin

• Ankeuttaja
« Vastaus #145 : Heinäkuu 27, 2004, 10:13:41 »
No en voi sanoa etten seuraisi, enkä voi sanoa että seuraisin, (meni yli oman ymmärrykseni).

Vaatteita en paljoa osta, koska saan aina kaikenlaisia vaatteita itseäni isommilta, (kannattaa olla muita päätä lyhyempi :D).
Itse käytän kumminkin enimmäkseen niitä jotka tuntuvat mukavilta.
Eikä minulla ole mitään sitä vastaan että joku haluaa pukeutua muodikkaasti sun muuta.

Mutta liika on jo vähän liikaa.
Sillä tunnen tyypin jonka täytyy siistiytyä ja meikata jopa mattoa pestessä. Kyseinen tyyppi pesi mattoa minihameella, topilla ja pitkävartisillä nahkakengillä, pysähtyi joka viides minuutti meikkaamaan ja laittamaan hiuksiaan, ja paikalla ei ollut ketään muuta kuin minä ja pikkuveljeni, tyypin pikkuveli ja joku tuntematon mummo.
x)

minnie

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Heinäkuu 27, 2004, 21:14:59 »
Aattelinpa laittaa tänne omat kokemukseni muodista,meikeistä yms...elikkästä minä en oo mikään muoti-perhonen joka kulkee kaupungilla tai missään mitkään miss sixtyt jalassa enkä käytä meikkiä.Mä tykkään kulkea sellasissa vaatteissa jotka on minusta kivoja..en ajattele siis että mitä muut minusta ajattelee...joka onkin ihan okein.Joillekkin ihmisille vaan näyttää olevan tärkeetä se että miltä näyttää muiden silmissä.
Ja sit  just kans luonnollisuus..mä en tykkää peittää itteäni oman minäni alle millään mielettömällä puuterikerroksella.Jos käytän meikkiä niin todella vähän.Esim baareihin ym mennessä ripsiväriä ja huulikiiltoa.Puuterit ei kuulu mun elämään.
LUONNOLLISUUS ON KAUNISTA!!:)

mchapporfa

• Ankeuttaja
Aattelinpa työtää nokkaani tänne.
« Vastaus #147 : Elokuu 09, 2004, 20:43:13 »
Joo senkin verran voin sanoo, et mul on todellaki outo pukeutumis mentaliteetti.
Se et mul on pahuutena, et mä tykkään sen verran isoihin kokoisiin vaatteisiin pukeutua, et huh huh hu.
Kuten esim. Tapanani on pukeutua mahd. leveisiin farkkuihin kui mahollista. Sit mä olen alkanut tykkäämään käyttämään noit baseboll paitoja, tiiättekö? Mitä nuo hopparitkin käyttävät. Eli sellasi napeilla olevii paitoi, jossa on kuvioita. Niitä mä tykkään kesällä käyttää. Mut pirskatti, et mä en oo vieläkään isointa kokoa löytänyt, mitä olen aatellu. Et mä vähän aikaa sit etin itelleni, jos olisin löytänyt XXL:n kokoisen baseboll paidan. Paskat ei löytynyt. Tiiättekö missä niit olis myynnissä?
Tarkotan Helsingissä? Et kumminki mä oon sellai tyyppi, et mä tykkään käyttää sellasii isoi kokosii vaatteit. Mua todellaki ärsyttää nuo pienet ja tiukat vaatteet. Ei hyvä! Et mä en todellakaan viihy sellasissa vaatteissa.
Sit sanoista se, et mul on tapana käyttää sellasia termejä kuten stadikalla (Helsingissä), ja yms. En jaksa ruveta luettelemaan.

Et mun mielipide on se et löysät vaatteet on parhaimpia pitää päällä, vaikka muut sanois mitä ja vaikka se olisiki hävettävääkin.

Lavender Brown

• Ankeuttaja
« Vastaus #148 : Elokuu 09, 2004, 22:27:11 »
En seuraa mitenkään orjallisesti muotia.
En lue mitään muoti lehtiä ja katso niistä aina millaisia vaatteita pitää nyt seuraavaksi ostaa.
Ostan sellaisia vaatteita mistä itse pidän, joskus ne saattavat olla sen hetkellisessä muodissa IN mutta en sen takia vaatteitani kuitenkaan valitse.
Pidän itse eniten farkuista ja hameista, ihan tavallisista t-paidoista jne.
En ole mikään shoppailu hullu ja ostan joskus vaatteeni kirpputorilta, pitää kyllä myöntää että kyllä niitä tulee enemmän uusina ostettua vaikka kirpparilta löytyy ihan yhtä hyviä.
En meikkaa myöskään kovin paljon tarkoittaen siis että voin aivan hyvin vaikka lähteä kouluun ilman meikkiä jos tulee kiire, jos taas jää aikaa niin kyllä sitä voi pikkasen vaikka rajausta sivaista.
En osta vaatteitani merkin mukaan ja minusta sellainen on ihan tyhmää, mitä parempi merkki sitä kalliimpaa,
Paul Frankin sukatkin maksavat 30€.. huhhuh...
Niin, ei se muoti minulle niin paljon merkkaa. piste.^^

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Muodit (pukeutuminen
« Vastaus #149 : Elokuu 10, 2004, 10:45:53 »
Itse en seuraa muotia, sillä minusta on tärkeintä, että olen oma itseni enkä kukaan muu. Minua rasittaa massan mukana kulkijat, mutta eihän se tarkoita, että he olisivat ne jotka seuraavat muotia. On kuitenkin tullut turhan monta kertaa nähtyä, että samassa kaveriporukassa monella on sama tyyli, eikä löydy yhtään persoonaa. En kuitenkaan tiedä johtuuko se siitä haluaako tulla hyväksytyksi vai ei.

Minulle on tärkeää oma tyyli, joka tuntuu omalta itseltä. Rakastan farkkuja, hassuja paitoja ja kenkiä. Ostelen myös erillaisia korviksia, kaulakoruja ja pantoja:) Ne antavat minusta ihania yksityiskohtia^__^ Yhdistelen kaikenlaista.

Meikit eivät ole minulle yhtä tärkeitä kuin vaatteet, mutta ovat nekin osa mun juttua:) Ensinnäkin: En meikkaa paljoa, kuten jotkut, jotak meikkaavat silmänsä umpeen. Minulle riittä vain ripsiväri, luomiväri, puuteri, kulmakynä ja haalea huulipuna tain huulikiille^__^

Älkää kukaan liikkuko massan mukana vaatteissa, eikä missään muussakaan!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."