Kirjoittaja Aihe: Muodit (pukeutuminen, meikit, yms. yms...)  (Luettu 38282 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa iidba

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Muodit (pukeutuminen, meikit, yms. yms...)
« Vastaus #100 : Helmikuu 25, 2004, 19:39:22 »
Kun katselen valokuvia vuosien varrelta, pukeutumiseni on muuttunut ihan hirveästi. Viidennen ja kuudennen luokan aikana oli joku älytön tarve pukeutua kuten muutkin, että se oli sitten sitä tiukkaa farkkua sun muuta joka päivä. Jossain vaiheessa siihen kyllästyi, ja aloin käyttää niitä vaatteita mitä ekaksi käteen kaupassa osuu. Äiti aina jaksaa muistuttaa että pitäisi kiinnittää huomiota enemmän pukeutumiseen, ja minä aina siihen että olisit tyytyväinen kun valitsen kaikkein edullisimmat. Sitä paitsi vaatteiden on tunnuttava mukavilta.

Rakastan värejä. Vaatekaapissani tosin on vain muutama aivan ihana paita, jotka olen lähiaikoina ostanut. Kuten yksi ihana vihreä slipoveri, tykkään siitä ihan hirveästi.
Minihameet eivät ikinä ole olleet minun tyyliäni. Ynh. Inhoan näytellä reisiäni kaikille. Löysät farkut sen sijaan ovat mieleeni, sekä pellavahousut kesällä.

Hiukset taas ovat nykyisin punaiset. Otsatukka roikkuu rikkonaisesti vähän kulmakarvojen yläpuolella, ja hiukset on kerroksittain leikattu noin olkapäille. Ah, rakastan tätä hiusten lyhyyttä. Ennen ylsivät vyötärölle, huh mikä hoitaminen niissä oli. Muutenkin pidän enemmän lyhyistä kuin pitkistä hiuksista, pitkiin kun pitäisi aina olla laittamassa jotain kampausta. Enkä minä todellakaan jaksa välittää niistä. Liian suuri homma.

Nykyään en meikkaa melkein ikinä, kouluun ehkä vähän meikkivoidetta ja puuteria. Ja silloin kun meikkaan, en ikinä käytä sellaisia tuotteita jotka on testattu eläimillä. Urgh, että inhoan kosmetiikkaliikkeitä jotka pursuavat kaikenlaisia meikkejä ja tuoksuja, eikä kukaan välitä mitään niistä eläinraukoista :(
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
« Vastaus #101 : Helmikuu 25, 2004, 21:01:59 »
Minä en jaksa välittää yhtään muodista. Tosin tällä hetkellä on käynyt tuuri, että muoti on noudatellut jotenkuten pukeutumistyyliäni. Tuuri siksi, että vaatteita löytyy helpommin.

En suostu ostamaan vaatteita, mitkä on tuotettu lapsityövoimalla. Pidän päällä mitä haluan ja mistä tykkään ja minua kiinnosta pätkääkään mitä joku niistä ajattelee tai minusta.

Pidän kovasti ruskean erisävyistä. Musta ja luonnonvalkoinenkin on kivoja. Oikeastaan kaikki murretut ja luonnonmukaiset on kauniita (ei välttämättä tosin mun päällä ^^) Minulla on aika isoja svetareita ja kuluneita farkkuja ja vakosamettihousuja. En nyt tällä hetkellä siis suuremmin erotu massasta muulla kuin käytökselläni. Useimpien mielestä siinä on jo tarpeeksi.

Minun mielestäni on hyvä, että kaikki pukeutuvat tavalla, jonka tuntevat itselleen sopivaksi. Jos pitää muodista ja haluaa pukeutua sen mukaan, ei sitä kannata erityisemmin häpeillä.
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Essu

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Helmikuu 26, 2004, 22:12:24 »
Seuraan muotia, olen aina seurannut. Niin että kyllä. Kuusivuotiaasta lähtien olen pukeutunut muodikkaasti(?) Sairasta? Ei, eieiei. Hyväksyn itseni muodikkaana ihmisenä. Ehkä tämä muotihulluus johtuu aika suurinosin vanhemmista siskoistani. Ihailin ja ihailen vieläkin heitä pienenä ja kinusin äidiltä hienoja vaatteita. Hän oli aika vastahakoinen, mutta lopulta alkoi ostelemaan minulle mukavannäköisiä vaatteita. Onlyn vaatteet ovat minulle hiukan liian isoja (kyllä, olen tosi pieni), niin ostan vaatteeni milloimistäkin. Kirppariltakin saattaa löytyä jotain kivoja vaatteita melko halvalla. Toisaalta taas matkailen paljon, Ranskassakin, joten uusimmat muodinsuuntaukset löytyvät sieltä.

Muoteja siis on erilaisia. Siis tarkoitan että on erilaisia pukeutumistyylejä. Itse luokittelen itseni pukeutumaan tyylikkästi. En liian, mutta tarpeeksi.

Minä en siedä sitä, että pukeutumisesta haukutaan. En siedä. Kaikki saavat pukeutua niin kuin hyväksi näkevät. En kuitenkaan tykkää tästä Dakinen reppu, miss sixtyt, räikeää jne. tyylisuuntausta. Siis, eihän kaikesta tarvitse tykätä. Omasta mielestäni, tämä siis on vain mielipide, tytöille ei sovi halvannäköiset- tai lökövaatteet.

Rakastan laukkuja, kenkiä ja meikkejä. Ostelen niitä tosi paljon. Äiti sanoo että minulla on sairaus liittyen shoppailuun. Niin kai. Ei sille mitään voi. Kai.

muoks. Puhut asiaa Tinlosse. Jotkut ihmiset käyttävät muodikkaita vaatteita koska viihtyvät niissä.

muoks. On se vaan kamalaa, että haukun dakinekansaa, kun itselläni on dakine :)

Stanley

• Ankeuttaja
« Vastaus #103 : Helmikuu 27, 2004, 07:29:08 »
Onhan niitä muoteja kaikenlaisia. Vaikka tänään on muodissa olla Only, voisin bongata kadulta myös jonkinlaisen erottumismuodin, johon kuuluvat raidalliset paidat, rastoitetut hiukset, itse maalattu polkupyörä ja kirppiskamaa. Ja kyllähän siellä silloin tällöin gootteja tai hevareitakin näkyy, ja kaikilla on sairaalloinen tarve luokitella itsensä johonkin ryhmään. Sanoisin, että juuri tuo luokittelu on yksi tämän ajan suurimmista muotijutuista. (Vaikka ovathan sitä ihmiset itseään ja toisiaan kautta aikojen luokitelleet, mutta nyt se jotenkin pistää silmään entistä paremmin.)

Muodit rajoittavat pukeutumista aika lailla. Useimmissa kaupoissa ei myydä muuta kuin sen hetken muotituotteita. Jos vaikkapa lähdetään etsimään farkkuhaalareita, voi olla, ettei niitä löytynyt edellisenä syksynä mistään muualta kuin kirpputorilta, mutta tänä keväänä jokaisessa kadunkulmassa on farkkuhaalareiden erityisliike (joka menee konkurssiinn seuraavana syksynä).
Muodit vaihtuvat, kun jotakin alkaa ahdistaa edellinen muoti ja hän haluaa kokeilla uutta-> seuraava muoti.

poro

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Helmikuu 27, 2004, 22:34:48 »
Itse en seuraa ollenkaan muoteja, vaan jos on mahdollista, yritän kulkea vastavirtaan.
Ostelen vaatteita kirppiksiltä ja yritän kapinoida Jim & Jilliä vastaan, koska siellä myydyissä vaatteissa on todella huono laatu/hintasuhde. Vaatteet eivät kestä kuin pari pesua ja menettävät sitten muotonsa ja housutkin maksavat kuitenkin yli 60€ täällä korvessa.

En välitä, jos minua syrjitään koulussa vaatteiden takin. Minulla on kyllä hyviä ystäviä, jotka eivät todellakaan välitä vaatteistani, vaan pitävät minusta ihmisenä.

Olen kyllä huomannut hieman syrjintää vaatteiden perusteella, ja pitää myöntää, että itsekin saatan joskus nauraa joidenkin vaatteile..."häpeää...", mutta en kuitenkaa syrji heitä.

Poissa Emzzie

• positiivari
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Helmikuu 27, 2004, 23:35:44 »
Minä pidän muodikkaista vaatteista. En kylläkään käytä niitä... Lähinnä sen takia, ettei minulla ole varaa... Mutta aamuisin minä en ihmeemmin katso, että mitkä vaatteet sieltä päälleni vedän- yleensä kuitenkin edes jotain sinistä. Eräs ystäväni on muotinarkomaani. Hän laittaa aika rajusti silmämeikkiä, (tavallaan rajusti; luomiväriä, paljon ripsiväriä, rajaukset silmien ulkopuolelle, lisää ripsiväriä...) niin, että hän näyttää hieman Päivien viemää-sarjan Chloelta. (En kyllä seuraa sitä sarjaa, mutta hahmot on tutut...) Joka tapauksessa, nyt olen päättänyt alkaa ostaa itselleni sellaisia vaatteita, mistä pidän, enkä sellaisia, mihin minulla on varaa.
  Meikkauksen suhteen en ole mikään orja... Tänäänkin minulla on pelkkää ripsiväriä, eikä sitäkään alaripsissä. Yleensä kuitenkin laitan jopa valkoista luomiväriä ja ripsaria myös alaripsiin. (ooooooh...! *esittää kauhistunutta*) Eräs ystäväni (tämä sama silmämeikkihöperö) tilittää minulle aina, etten korosta silmiäni tarpeeksi. En kuitenkaan koskaan viitsi töksäyttää vastaan, että sillä sitä korostusta näyttää olevan minunkin puolesta... En omista kuin yhden Vero Modan takin, (tai O.N.L.Y.n) ja loput vaatteeni ovat tyyliin Lindexistä, H&M:stä, KappAhlista ja Seppälästä... Yksi paita on Zarasta. (Ooh, Zara... *drool*) Niin, joka tapauksessa... Jotkut ihmiset kulkevat muodin mukana sen takia, että oikeasti viihtyvät muodikkaissa vaatteissa, eivätkä siksi, että haluavat vain kulkea muodin mukana. *keskeyttää pälätyksen hetkeksi kuunnellakseen Stevie Brockin "I found you" korvat höröllä* Niin, siinä se sitten taisikin olla...

muoks. Oho! En huomannutkaan, että olen jo kirjoittanut tänne... *punastuu*
Oot söpö! <3
^^

Mömmö

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Huhtikuu 01, 2004, 21:46:05 »
Itse koen, että "muodittomuus" ja erikoisuus ovat nyt ihan "muodissa". Tai en tiedä ovatko ne oikeastaan muodissa, mutta itselleni tulee usein sellainen tunne, että toivottavasti mä en nyt näytä miltään "pissikseltä" tai ihan liian tavalliselta ja tylsältä. Voi olla että tuo johtuu vähän niistä tutavista joita mulla on ja joita en kunnolla tunne ja jotka vaikuttaa niin erikoiselta ja kiinnostavilta ja muutenkin itse ihailen kaikkia erikoisennäköisiä ihmisiä, joilla on joku oma tyyli (tai eihän sitä nyt varmaksi tiedä kuinka om se on).

Itsestäni on ihana sanoa, kun joku kysyy, että mistä joku vaate on, että se on kirpparilta tai uff:ista (mielettömän hassua, kun joskus pari vuotta sitten olisin pitänyt sitä hirveän nolona XD)

En kuitenkaan liikaa yritä näyttää erikoiselta ja pukeudun oman maun ja tyylini mukaan (tosin en oikein osaa tiedostaa mikä se mun tyylini olisi), vaatteisiin joissa on kotoisa olo.

En nyt varsinaisesti halveksu niitä joilla on blondatut hiukset, miss sixtyt ja tiukka paita  tms. (ehkäpä tajuatte mitä ajan takaa), mutta usein en pidä kyseisen näköisiä ihmisiä kovin mukavina, vaikken heitä tuntisikaan (tiedän.. Ihmisistä ei saisi muodostaa kuvaa ulkonäön perusteella)

Meidän koulussa (tai muussakaan kaveripiirissä) ei  erikoisesti pukeutuvia ihmisiä kiusata, joskus joku saattaa tuhahdella jollekkin "friikille", mutta se on aika harvinaista ja uskon, että tuo vähenee aina vaa, kun ihmiset kasvavat vanhemmiksi.

Haluaisin että tyylini olisi varsinkin kesällä tyttömäinen. Jumaloin kaikkia ihania mekkoja ja hameita ja söpöjä kenkiä :)

Sanamuodit.. Niitähän kyllä tulee harrastettua juu... Oikeasti se on tosi typerän kuuloista kun joku ryhmä puhuu ihan samalla tavalla, mutta niin vaan pääsee käymään.

marya

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Huhtikuu 02, 2004, 16:17:17 »
Lainaus
JA minä sain jo pelkkien raitasukkien vuoksi paljon pitkiä katseita..

Ihme, eikös kaikki käytä nykyään, raitasukkia, raitapaitoja, pallopaitoja, helvetin kirkkaita värejä, jumalattoman kokosia helmiä kaulassa ja tupeerraa hiukset ja värjää ne pinkiksi... :D jjops on tosi erilaista.

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #108 : Huhtikuu 02, 2004, 20:59:38 »
No jaa. En minä mitenkään ihmeemmin muotia seuraa. No, pakko tunnustaa, ostan melkein kaikki vaatteeni juuri Onlysta, jotain H&M:stä tai Seppälästäkin, takkini on Vero Modasta ja muuta, mutta en minä silti mikään pissis ole. Vaatteeni ovat tavallisesti juuri jotain t-paitoja, farkkuja, huppareita, neuleita, ja niin edelleen. Hiukseni ovat ruskeat, olkapäille ylettyvät ja pidän niitä yleensä auki. Meikkaan joskus jos jaksan, ihan vain siksi, että se on minusta hauskaa, mutta en mitään voimakkaita rajauksia, vaan ihan vain vähän ripsiväriä ja ehkä joskus jotain huulirasvaa ja meikkivoidetta. Minusta on hauskaa kierrellä kaverieni kanssa kaupoissa ja ostella kaikkea kivaa, mutta on minun elämässäni paljon tärkeämpiäkin asioita.

Persoonallisuus pukeutumisessa on kyllä hyvä asia, mutta se, että yrittää oikein erottua joukosta on ihan turhaa. Minusta on hyvä, jos käyttää vaatteita, joista itse pitää, vaikka aika harvahan niin tekee.

miss Radcliffe

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Huhtikuu 03, 2004, 10:53:26 »
On kiva löytää oma tyylinsä vaatetuksessa. Jotkut pitävät samoja vaatteita kolmekin päivää, jotkut vaihtavat niitä päivittäin.
Mä tykkään punaisista vaatteista. Ne on jotenkin mulle sopivia.

Meikkaamisesta: Eräät kaverini meikkaavat ihan hirveästi kouluun. Mä meikkaan kohtuudella. Joihinkin discoihin ja bileisiin mä meikkaan kuitenkin aika paljon, koska mun mielestä iltameikin on oltava räväkämpää kuin tavallinen päivämeikki.

Pineapple

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Huhtikuu 03, 2004, 11:02:56 »
Joo, no, minkäs ihminen sille voi, että rakastaa vaatteita yli kaiken. Niitä ei kuitenkaan voi pilvin pimein ostaa, ja olen hyvin ylpeä siitä, että pystyn aina hillitsemään itseni.

Pukeutumistyylini muuttui aika rajusti kun siirryin yläasteelle, yhtäkkiä muoti alkoi kiinnostaa ja siinä sitä mentiin. Paluuta ei tunnu olevan. Silloinkin en oikein pitänyt ns. pissiksistä, mutta ei kaikkien heidän vaatteissaan mitään vikaa ole (tosin en ymmärrä avonaista toppia keskitalvella ym.) vaan heidän käytöksessään.

Mutta nyt lipesin aiheesta. Jos puhutaan tyylistä, minun on vaikeaa määrittää sitä. Ei pukeutumistyylini ole mitenkään sekava tai erikoinen, se on periaatteessa juuri sitä samaa mitä kaikilla muillakin. Tosin pidän värikkäistä vaatteista, juuri ostinkin turkoosin kevättakin, ja rakastuin siihen. Tuntee itsensä jotenkin niin näkyväksi kun on kirkasta päällä.

En yleensä panosta yksityiskohtiin, vaan pidän yksinkertaisista vaatteista. Jotenkin minulla on tyytyväinen olo, kun tiedän näyttäväni joltain aivan muulta kuin variksenpelättimeltä. Ei yksityiskohdissa mitään vikaa ole, kyllä niitä minunkin vaatteistani löytyy, mutta minulle ne eivät oikein tunnu sopivan. Esim. valmentajani tyyli on niin yksityiskohtaista, että olen oikeastaan hirveän kateellinen. Kuinka hän osaakin yhdistää vaatteensa niin, että näyttää ilman meikkiäkin hirveän huolitellulta.

Siitä päästäänkin toiseen aiheeseen, nimittäin meikin käyttöön. Olen ollut meikin kanssa aika luonnonlapsi, aloin meikkaamaan kunnolla yläasteella. Vieläkään en sitä paljoa käytä, eikä minun tarvitsekaan. Olen niin tumma, että pärjään hyvin ilman esim. ripsiväriä (tosin käytän sitä). Yleensä peitän vain ihoni pienet virheet. Rajauksia en käytä, johtuisikohan siitä, etten ole jaksanut opetella niiden tekemistä kunnolla.

Tärkein meikkeihin kuuluva rutiinini onkin ihonpuhdistus. Joka ilta se on pakko tehdä huolella, muuten ihoni olisi varmaankin epäpuhtauksien temmellyskenttä. Nyt se on miltei täydellinen ja aion pitääkin sen sellaisena. Puhtaus on minulle kaiken a ja o.

variksenmarja

• Ankeuttaja
« Vastaus #111 : Huhtikuu 03, 2004, 11:18:43 »
Muoti on kyllä kymmaa. Yleensä en mene muodin perässä, mutta tästä räikeät-pitkät-sukat-tai-säärystimet-pitää-näkyä-farkkujen-käännettyjen-lahkeiden-alta-jutusta meikä tykkää ^^ Nykyään mun yllä näkee kaikkea vähän laidasta laitaan. Yhtenä päivänä on musta löysä huppari, seuraavana pinkkimustat säärystimet, farkut ja turkoosi paita, seuraavana mustavalkoinen minihame ja jakku. Tyyli vaihtuu päivittäin. ^^ Kaverit on tottunnut siihen että näytän erilaiselta joka päivä.

Värjään myös hiuksiani usein, tosin nyt yritän olla värjäämättä niitä vähään aikaan koska haluan aidon värini takaisin.

Kouluun meikkaan, mutta en viikonloppuna ja lomilla yleensä. Riippuu tapauksesta. :) En meikkaa paljoa, laitan vain kajalia ja luomiväriä. Ripsiväriä silloin kun en herää liian myöhään, eli ripsaria tulee laitettua aekas harvoin.^^

Poissa Mari

• Vuotislainen
    • http://pp.kpnet.fi/anita/anita/Index.html
« Vastaus #112 : Huhtikuu 03, 2004, 13:46:56 »
Hiukset.
Hiukseni ovat olleet kerran lyhyet, leikkasin ne viidennen luokan syksyllä. Sen jälkeen kävin kaksi kertaa kampaajalla uusimassa muotoa. Sen jälkeen ovat saaneet kasvaa ihan itsekseen, latvoista leikellään äidin kanssa sillöin tällöin. Tällä hetkellä hiukset ovat pitkät, alaselkään asti. Melko paksut, hirveän sähköiset ja mahdottomat saada täysin suoriksi. En osaa tai jaksa ryhtyä mitään kampauksia niihin vääntämään, joten ne ovat aina joko auki tai kietaistuna ihmeelliselle sutturapompulalle päälaelle. Välillä inhoan, välillä rakastan hiuksiani.

Musiikki.
On ärsyttävää, jos netin kautta löytää jotain ihanaa musiikkia, jota ei soiteta radiossa tai Top30-listoilla. Itsen löysin mm. Evanescencen 'My Immortal' -kappaleen jo monta kuukautta ennen kuin se alkoi soida listoilla. Nykyään jos sanon pitäväni siitä kappaleesta, kaikki uskovat minun löytäneen sen Kissin listan kautta.
Tai Maroon 5. Sitäkin olen kuunnellut viime alkusyksystä asti, ja nyt se on sitten levinnyt joka paikkaan. Tahdon pitää hyvän musiikin itselläni! x) Olen kauhean omiva, en tahdo antaa jotain hyvää kiertoon, lopulta se päätyy teinixeille. Vaikka tuo onkin yleistämistä.
Usein on käynyt niin, että ihastun johonkin musiikkiin (/vaatetyyliin/tms.), ja parin kuukauden kuluttua se on sitten top-kamaa.

Vaatteet.
Ostan vaatteita mistä tahansa. Seppälä, KappAhl, Mick's, Vero Moda, Jim&Jill, kirpparit, Halpa-Halli. Ei sillä ole väliä, mistä vaatteet löytyvät,  kunhan pidän niistä.
Tiedän, että H&M:ää pitäisi boikotoida, mutta tosiasia on, että sieltä saa halvalla (mielestäni) hyviä vaatteita. Siellä on suuret valikoimat, eikä samanlaisia vaatteita tule ihan heti vastaan täällä kaupungissa, jossa ei H&M:ää ole. Lisäksi asia on rahatilannekysymys. Perheelläni ei ole erityisen hyvä rahatilanne, joten en voi hirveän helposti kieltäytyä puolta halvemmista vaatteista ja mennä esim. Jim&&Jill:iin.
Tällä hetkellä pidän kirkkaista väreistä. Ostin Oulusta Benettonilta vihreän villapaidan, jota rakastan yli kaiken. Ja Stockmanilta löysin upean topin, joka jättää olkapäät paljaiksi ja on räikyvän puna-oranssi-raitainen. Harmi vain, että samanlaisia toppeja on myynnissä myös Mick'sissä, kaupassa joka on tämän pikkukaupungin teinixien suosiossa. Pelkään, että joku ostaa samanlaisen ja käyttää sitä ennen kevätjuhlia. Minun tarkoitukseni on laittaa se toppi, kirkaanoranssi vyö ja tummanvaaleanpuna-musta-raitaiset säärystimet farkkujen kanssa kevätjuhliin.

Tahtoisin järkyttää vaatteillani. Ja välillä tunnen pystyväni siihen. Mutta sitten, alan pelätä muiden mielipiteitä. Inhoan sitä, miten kanat heittävät minuun niitä katseita. Ystäväni ovat melko teinixejä - välillä omalla tavallaan mukavia -, ja hekin katsovat minua hieman kieroon välillä vaatteideni takia.

Voi kun saisi asua isossa kaupungissa ja saada omanlaisiaan ystäviä ja _olla rauhassa_.

Kauheasti hassua tekstiä.

Anonymous

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Huhtikuu 03, 2004, 20:42:30 »
Minä olen tänne enennenkin kirjoittanut (vuosi sitten, löytyy sivulta kaks), mutta whatever.

Monilla taitaa olla kuva, että jos pukeutuu muodikkaasti, on teinix/pissis. Ainakin tähän törmää usein.
Muoti on muoti. On ehkä muotia käyttää tällaista paitaa tai pitää vyötä näin... Muotipukeutuja pukeutuu siten miten sillä hetkellä on muodissa. Olkoon löysät tai tiukat vaatteet. Jotkut pukeutuvat täysin muodillisesti, mutta tämä on aika harvinaista.  

Pissistyyli on tämä sex+kaikkee kivaa *häh* -tyyli. On paha mennä kadulla sanomaan kuka on pissis ja kuka ei, sillä kaikilla on vähän eri käsitys. Pissis on aika laaja käsite nykyään. Onko sitä muka pissis, jos käyttää esim. miss60:jä koska ne ovat kivat.
Pisseys on sama kuin olisi hevari tai hippi. Pisseys lähtee ihmisestä, ei vaatteista. Ihminen joka käyttää ehkä usein pissiksillä näkyviä vaatteita mutta ei ajattele kuin pissis ei ole pissis.

Aina on ajateltu, että on hyvä olla persoonallinen... Mikä sitten on persoonallista? Persoonallinen on mielestäni sellaista, jota muilla ei ole. Esim. kirpparipaita, jota ei ole vastaantulijoilla, on usein persoonallinen. Hiukset voivat olla persoonallisesti. Vaatteita voi yhdistellä persoonallisesti. Goottius ei ole persoonallista, ellei persoonallinen gootti. Goottina on ehkä helpompi olla persoonallinen kuin ns. "taviksena", mutta nykyään on paljon sellaisia, jotka ovat olevinaan persoonallisia pukeutuessaan goottimaisesti...

Aina täytyy muistaa että on poikkeuksia, ollaan sitten missä päin maailmaa tai missä asiassa tahansa...

Oma pukeutumiseni ei varsinaisesti ole vuodessa muuttunut. Värejä olen lisäillyt, esim. punaista käytän mielelläni. Sinisestä taas luovun jatkuvasti. Silmäni saavat aamuisin myös enemmän mustaa rajausta kuin ennen... Ja hippi/70-lukulaisuus näkyy usein pukeutumisessani. Ja minä rakastan vihreää, pitkää samettitakkiani.

Muoks...
Minä olen surkea shoppailemaan kirppiksillä. Minä tuskin koskaan löydän mitään. (Pienenä tyttönä lyötyi kyllä kauheasti rojua...) Jos joku ihanainen tietäisi hyviä kirppiksiä täältä Helsingistä niin olisin kiitollinen. Tähän mennessä minua on onnistanut vain Turussa.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Huhtikuu 04, 2004, 17:35:53 »
No jos aloitetaan ihan alusta, niin ihan eka-, toka, ja kolmas-luokkalaisena en tajunnut enkä seurannut muotia millään lailla, ja parikin kertaa kuulinkin siitä. Mutta enpä siitä niin kamalasti vlittänyt, yritin olla silloin aika kova ja paras, täytyy myöntää. *^^*

Sitten aloin katsomaan jo vähän enemmän mitä muiden päällä on ja mitä vaatteita lehdet näyttävät joka sivuilla. Piti päästä silloin jo shoppailemaan (HOX! Olen aina ollut ihan hullu shoppailemaan!) Oulun parhaisiin vaatekauppoihin. Piti saada tosi, ah, hieno paita ja sellainen tosi cool, roikkuva naruvyö. Ja paksupohjaiset kengät. Ja nepä minä sitten sain ja kuinkas kävi? En käyttänyt niitä enää vuoden päästä, koska ne eivät olleet enää muodissa. Typerää.

Nykyäänkin katson muotia sillä silmällä, että käytän niitä vielä vuosienkin päästä, enemmän tosin katson oman muotini itsestäni, en lehdistä, telkkarista tai muilta ihmisiltä. Haluan ja olenkin parhaan näköinen niissä vaatteissa, meikeissä (en kyllä meikkaa. ^^) ja hiuksissa missä haluan.

Ja jos saan kertoa tyylistäni vielä niin...
Pidän aika omaperäisiä vaateyhdistelmiä. Hame ja huppari on esim. tosi ihanan näköinen ja jos saisi vielä samettihameen niin jees. Raidalliset sukat tai sukkahousut ovat tosi ihanat ja ne sopivat melkein minkä hameen alle vain. Värit vain saattavat olla hieman väärät joihinkin vaatteisiin. Ja selalinen verkkatakin tyylinen pusakka on myös hieno. Paini- nyrkkeilykengät ja skeittarit ovat kenkiä mitä käytän ja tiukkia farkkuja. Paidoista hupparit, kauluspaidat ja puuvilla-paidat ovat ihan minun. Tässä siis ihan lyhyesti ja ytimekkäästi vähän mitä minä käytän.

Vaatekauppoja, mitä käytän: Jim & Jill; farkut, Vero Moda; paidat/takit/melkein mitä vain, Kenkämeklari; tarvitseeko edes sanoa mitä sieltä hankin?, Lindex ja Nicky & Nelly; sukat, sukkahousut jne.. Kirppiksiltä löytää myös kaikkea mukavaa.

ongelmanuori

• Ankeuttaja
« Vastaus #115 : Huhtikuu 10, 2004, 23:54:36 »
Hei, olenko pinnallinen? Tykkään nyt todella paljon tämänhetkisestä muodista, mutta jos samaa kamaa olisi myyty kaksi vuotta sitten, olisin katsonut kieroon. Hei, olen pinnallinen!

Iih, minulla on aivat ihanan ihanat vihreät kengät, joissa keltainen vauhtiraita. Kyllä, kai ainut värikäs ostokseni. ^^ En oikein tykkää niistä helmistä. Kolisee ikävästi ja muutenkin. Ei makuuni. Tuh, raitasukat!<3 On muuten tosi piristävää nähdä harmaalla kadulla kirjavat raitasukat. ^^

Okei, minkä kaupan valitsisitte vaateostoksiin?

H&M
Lindex
Seppälä
Kappalh
JC
PlayLife
Muu, mikä?

Itse valitsisin H&M:sin. ^^

Mida

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Huhtikuu 16, 2004, 14:31:41 »
En. Tiedän kyllä suurin piirtein, mikä nyt on in, koska meidän luokallamme n. 3/4 ihmisistä pukeutuu "muodikkaasti"...

Yritän säilyttää ihan mun oman muodin, enkä kopioida muilta. Vastustan ns. "Pissisteinixdaa"-tyylisiä ihmisiä, mutta pukeutumisen perusteella en kyllä kavereita valitse (se on aika raukkamaista, vai mitä?)...

Eniten ärsyttää tämä ennakkoluuloisuus!!!!! Jos nimittäin istun viittä mertiä lähemmäs jotain vanhaa mummoo (en yleistä!), niin sitten jo alkaakin tämä nenänvartta pitkin katselu johtuen mun mustiksi lakatuista kynsistäni! Varmaan luulevat mun olevan joku saatananpalvoja tai jotain muuta vastaavaa...

Sitten on vielä tämä aihe: MUSIIKKI. Suorastaan ärsyttää tämä, että "josetkuunteleEnergyäoletoutoihminen"... Toi on nimittäin kuultu jo todella moneen kertaan!! Kuuntelen heviä ja muutamat ihmiset ovat tähän saakka pitäneet huolta siitä, että tunnen olevani vähän omituinen:)...

Vaatteista vielä: Halpa, mukava, näyttää omasta mielestä hyvältä... Siinä on mun vaateostostelu... :) Tykkään ostella kuteeni mm. Haloselta (siitäkin on tullut jonkin verran sanomista).

Pukeutukoot ihmiset niinkuin pukeutuvat niin kauan, kun tuntevat olonsa "kotoisaksi" vaatteissaan.

Joanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #117 : Huhtikuu 16, 2004, 14:51:21 »
En seuraa muodin perässä, mutta sitä on kuitenkin "muodikas", kun suurin osa vaatteista mitä kauppa myy on muodin mukana olevi vaatteita. Sille en mahda mitään.

Noh... Minulla muoti ei ole henki ja elämä. Yritän minä laittaa joskus itseeni vähän hienommaksi, mutta toisinaan se jää nykyään vähemmälle. Nyt kun olen pääsyt ylä-asteelta pois niin en jaksa huolehtia mistään meikkeistä ja tälläsistä, että on ni-iin hienoksi laittaa. Ylä-asteella tuli tosin laitettua ja jaksoi laittaa.. (ihmettelin miten jaksoin..olen laiska aika nykyään...) Kai sitä halusi muitten hyväksyväni itseni heidän porukkaan. Muuten kai olisin tuntenut ulkopuoliseksi...

Tiamat

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Huhtikuu 17, 2004, 10:55:44 »
Juu, muoti. Niin hassu asia.

Itseäni pidän aika muodikkaana. Tai nyt, minkä muodin? Eli pissismi, pois se minusta! Ei voi olla kamalampaa kuin tytöt, jotka näyttävät (anteeksi nyt) huorilta, hirveän kovat silmämeikit, stringit korvissa ja avonaiset paidat lantiofarkkuihin yhdistettynä. Jak!

Entä minä itse? Niin, rakastan tätä retroa tyyliä, eli vahvoja värejä, suuria korvakoruja, makeita kenkiä ja vöitä. Mutta en silti halluaisi löytää päältäni aniliinin punaista vetskaripaitaa, jossa on vihreää tekstiä.
Eli sävyjen sopivuutta. Valkoiset kengät, normaalit farkut, valkoinen nahkavyö, musta paita ja valkoiset korvakorut. Ja sitä rataa.
Lisäksi kaikki pirteät värit ovat ihania, mm. minulla on ihana äidin telkemä Marimekon tyylinen kassi, joka on punainen ja tumman vaaleanpunainen.

Etuhiukset on pOp. Ihania. Itselläni on tottakai! :) Ja omat hiukset ovat kyllä taas liian pitkät, tuonne selkään asti... Lyhyistä hiuksista pidän enemmän, siis sellaisista, jotka ylttävät jonnekkin olkapäille.
Ja joitakin kivoja leikkauksia ja raitoja, ne on myös mukavia.

Ja meikki, eli en käytä hirmuisesti, tosin panosta siihen huolliteltuun ja luonnolliseen lookkiin. Eli ripsaria, peitettä ja puuteria. Siinä yleisimmin päivän meikkini. Helppoa, nopeaa ja nättiä.

Mutta en todellakaan tuomitse ketään ulkonäön periaatteelle, heti siis. Jokainen saa näyttää miltä haluaa ja olla sellainen kun haluaa. Vapaa maa ja jokainen on erilainen, hienoa. :)

Ja joku vaatekauppa olisi, niin se olisi Benetton.
:)

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
« Vastaus #119 : Toukokuu 01, 2004, 20:17:24 »
Hei Ongelmanuori-
henkka&maukka rulettaa...

Joo, siis mun tyyli:
Myönnän ihan rehellisesti että käytän miss sixtyjä ja pidän niistä vaikka ne onkin kalliita, mut mä en ymmärrä et minkä takia te kaikki yleistätte.
Esimerkiksi jos te tulisitte mua kadulla vastaan niin leimaisitte mut heti teinikanaksi. Entä sitte jos mä kertoisin teille et luen harry pottereita ja fantasiaa yleisesti. Mä tykkään kireistä vaatteista ja siitä jos jätkät kattelee.

Ei se mua ainakaan häiritte. Otetaan vaikka että mitä mä pidän kun oon kaupungilla (tai koulussa) :tummat miss sixtyt, skeitit, henkan&maukan t-paita ja neule tai paita onlystä tai vero modasta.

Entä sit hiukset: suoristetut tai luonnonkiharat tummanruskeat auki tai ponnarilla

Ja meikki: (peitevoide, peitepuikko,/aurinkopuuteri) ripsaria, huulikiiltoa ja kajalia enkä mä mitenkään meikkaa liikaa. Mua ottaa aina päähän kun kaikki yleistää. Ei siis millään pahalla.

Mä en oo teinikana tai pissis, vain sen takia, kun tykkään esim. kesällä olla rannalla topissa ja farkuissa ja nauttia jätkien katseista, samalla kun kattelen niitä. Oikeesti.

Jotkut tässä vielä sanoo, et pitäis kattoo sitä sisäistä kauneutta ja samaan hengenvetoon tuomitsee kaikki jotka käyttää onlyn tai miss sixtyn vaatteita. Sillain sen sisäisen kauneuden näkeekin.
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Victoria

• Ankeuttaja
« Vastaus #120 : Toukokuu 04, 2004, 14:39:18 »
Onko sillä väliä miten pukeutuu? Pitääkö aina seurata muotia kun voi pukeutua niin kuin itse haluaa. Minä en seuraa muotia, mutta saattaahan kaapista jotain "muotivaatteitakin" löytyä. Mutta ei kuitenkaan paljoa. Mielestäni on joskus tyhmää, että jos joku vaate ei enää ole muodissa se heitetään jonnekin kaappiin lojumaan. En saa edes kovin paljoa uusia vaatteita eikä mulla tälläkään hetkellä ole kuin yhdet farkut joita käytän koulussa ja muutama paita. Kirpputoriltakin löytää joskus ihan kivojakin vaatteita. Sitä paitsi miten kaikkien rahat riittää niihin vaateisiin? Meidän luokalla ei ole kuin 2 tai 3 jotka pukeutuu jotenkin "muodikkaasti". Ei siitä kyllä ole koskaan ole tullut sanomista, että miten joku kaveri pukeutuu. Ja kuten jo sanoin: Ei sillä ole väliä. Pukeutukoon ihminen miten haluaa.

Riio-Kola

• Ankeuttaja
« Vastaus #121 : Toukokuu 04, 2004, 20:59:56 »
Päässä mitään?
Lippalätsä tai pipo on pakko olla! Niitä ilma ei pärjää, itselläni on tällä hetkellä käytössä sellainen hassu camo-tyylinen lätsä jonka löysin Beam hillistä (kyllä se vaan taitaa olla muotikauppa).

Paidat?
Yleensä päällä on ruskea/harmaa huppari tai kesällä yleensä on yli-iso t-paita ja niitähän on eri värejä. Isot vaatteet ovat mukavia.

R-Collectionilla on hienoja paitoja ja ennenkaikkea ne vaatteet ovat usein hyvän värisiä, joita en kuitenkaan osta, koska mallit eivät sovi minulle (siis eivät istu tai jtn.), omistan kuitenkin Collectionin takin, joka on erittäin hieno (tällä hetkellä ruskea, vanha oli vihreä.)

Housut?
Pidän farkuista ja käytän melkein aina samoja kuluneita, kohtuu isoja farkkuja, jotka ovat tyylikkäät, käytän myös eräitä Mic-Macin mustia pöksyjä, joista ei ihme kyllä huomaisi että ne on Mic-Macin housut, koska niissä ei ole minkään näköistä merkkiä(nämä siis on sellaiset aika kireät housut).

Kengät
Käytän "skeittikenkiä" (argh, mikä sana!), lähinnä senkin takia että skeittaan. Kenkien pitää olla löysät ja matalat, sillä ulkonäöllä ei niin väliä ole, koska eivät ne kengät niin kauan kestä. Pidän kuitenkin eri värisistä nauhoista (tällä hetkellä kahdet erilaiset valkoiset nauhat ruskeiden kenkien päällä<3).

Tiedä sitten olenko muodikas, käytän kyllä merkkivaatteita, mutta en kuitenkaan pidä itseäni muodikkaana.

Mielestäni tytöillä on tällä hetkellä enemmänkin muotia tuollainen "värikäs" tyyli, vähemmän ainakin koulussa noita miss-sixtyjä näkyy, kuin ennen. Mene ja tiedä..

Jos joku minut näkisi, tuskin ainakaan ulkonäön perusteella minusta uskoisi että, luen pottereita ja kuuntelen sellaista musiikkia mitä kuuntelen. ;)

Calango

• Ankeuttaja
SANO EI MUODILLE!
« Vastaus #122 : Toukokuu 04, 2004, 22:12:12 »
Jaa. Muoti on mun mielestäni niistä suurista ilmiöistä negatiivisimpia. Mainitsinkin jossain jo aikasemmin muodin perustuvan siihen, että samaistetaan ihmisiä ja lihotetaan kihojen lompakkoja. Siinä kantani yksinkertasesti ilmastuna, mutta se sisältää paljon muutakin. Kannatan ehdottomasti reilua maailmankauppaa ja pyrin ostamaan käyttämäni tuotteet myös sen mukasesti. Usein oikenalaisten tuotteiden vaaliminen tosin kaatuu varattomuuteen, mutta siinä onkin syistä paras. Muotivaatteet ovat suuri syy epärehtiin maailmankauppaan. On tärkeää ajatella asioita syvällisesti.

Itse en käytä muotivaatteita, ja pyrin nykyään myös välttämään niiden ylleni pukemista. Vaatteet antavat henkilöstä vahvan kuvan (ainakin mulle). Lieneekö niinkään hyvä asia..? Tunnen oloni hyväksi vaatteissa, jotka istuvat hyvin, eivätkä toimi mainoskyltteinä. UFF on vaatekauppojen eliittiä, käytettyjä vaatteita halvalla (UFFissa muuten kaikki vaatteet 3€ tänään ja huomenna, to ja pe 2€, la 1€).
Oma tyylini on melko hippimäinen, just sopiva.

Musta on aika sääli, että ei voi pukeutua niin kuin haluaa, koska kokee tulevansa syrjityksi. Sellanen kaveriporukka ei ole oikea. Mä pukeudun itteni lailla, jollon miellytän ittenilaisia ihmisiä. Tällälailla löydän oikeanlaiset kaverini. En toki ole sitä mieltä, että kaverusten tulee olla samanlaisia, mutta ymmärrätte varmaan pointtini.
Yritän aina olla yleistämättä ihmisiä ulkonäön ja vaatetuksen perusteella, mutta mm. justiisa vaatetus loppupeleissä osoittautuu helpoksi keinoksi tunnistaa tietynlainen ihminen. Tämä pätee varsinkin erilaisten tyylien ääripäissä. Itse en julista muodin uhreja vajaaälyisiksi. Monet heistä tosin ovat - hyvin rumasti sanottuna - pelkureita, mutta onko se väärin? Heillä tulisi olla oikeus pukeutua miten haluavat ilman, että heitä solvataan siitä. Ymmärrän hyvin, että muotivaatteiden ostajia ärsyttää yleistäminen, mutta emme me kaikki teitä yleistä. Ja mitä siihen tulee, meitä ei-muodikkaita yleistetään, tai ainakin katsotaan pahalla silmällä varmasti vähintään yhtä paljon. Me vain osaamme suhtautua siihen välinpitämättömästi.
Vaikka en itse ottaisi tosissani muotivaatteisiin pukeutuneen henkilön solvauksia, ei se mielestäni erityisen kivaa olisi. Ihmisten tulisi olla erilaisia ja omansalaisia. Muoti tosin on ongelma, joten sen näen hieman eri lailla. Ja muodilla siis tarkotan isompia piirejä kun kaveripiirin keksinnöt, kuten merkkivaatteita.

Mä haluun olla vapaa ja uskaltaa ihan omaan tahtiin askeltaa. Sano muut mitä vaa, ei haittaa, siitä vaa. Ei kaikkii ei voi miellyttää kuitenkaa.

Tirishia

• Ankeuttaja
« Vastaus #123 : Toukokuu 21, 2004, 21:11:28 »
En seuraa tätä ns. muotia. Tai, ainakaan en myönnä seuraavani. Ostan vaatteeni lähinnä H&M:ltä, sen myönnän, mutta lähinnä sen takia, että kyseisen ketjun vaatteet ovat lähinnä omaa budjettiani, ja vaatteiden mallit ovat jotenkuten sellaisia kuin haluan.

Käytän paljon värejä, pukeudun kaiketi melkolailla ensimmäisessä viestissä mainittuun 'vahingossa päällä'-tyyliin, vaikka mietin toki hieman mitä päälleni pistän. (Jotkut sanovat minulla olevan tyylitajua.)
Pidän hauskoista printeistä, käytän joskus minihameita ja muitakin 'tepsu'vaatteita. Tai mikä peelo tai teiniX se nykyisin onkaan.

Tekisin paljon mieluummin itse vaatteeni, siten ainakin toteuttaisin tyylini täydellisesti, mutta minä (no, vanhempani) eivät omista ompelukonetta...

Niin ja juu. Mä en ainakaan pelkää tulevani syrjityksi, vaikka pukeutuisin (pukeudun?) eri tavalla kuin muut. Mä en halua olla niin kuin muut, koska mä en koe olevani niin kuin he. Tai äh... En mä osaa selittää! Välillä tuntuu, että mä elän väärää aikakautta tjn.

Calango sanoi asian aika hyvin,
Lainaus
Mä haluun olla vapaa ja uskaltaa ihan omaan tahtiin askeltaa. Sano muut mitä vaa, ei haittaa, siitä vaa. Ei kaikkii ei voi miellyttää kuitenkaa.

Calango

• Ankeuttaja
« Vastaus #124 : Toukokuu 21, 2004, 21:22:55 »
Kiittäkäämme Seppo Paarmaa tästä viisaudesta.