Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 82820 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #175 : Toukokuu 03, 2010, 19:07:03 »
En haluaisi olla puuskupuh... heistä tulee minulle aina mieleen pullea ja punaposkinen tyttö joka yrittää parhaansa, mutta on huono kaikessa... kompastelaa ja säätäää...

Toisaalta olisi inhottavaa ollaa (ainakin Potterinajan koulussa) luihuinen, sillä kaikki tuvat ovat heitä vastaan...
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Linssi

• Ankeuttaja
« Vastaus #176 : Kesäkuu 20, 2010, 19:56:40 »
Henkilökohtaisesti en missään nimessä haluaisi Luihuiseen, koska koko tupa edustaa kaikkea mitä minä en ole. Toisaalta sinne minä en juuri siksi joutuisikaan. Jos unohdan siis tuon itseni kohdalla päivänselvyyden, en haluaisi Puuskupuhiin, vaikka se on heti Rohkelikon jälkeen minulle paras tupa. Arvostan/omaan monia Puuskupuhille ominaisia piirteitä, mutta silti tupa ei vain ole minulle (vaikka monet testit sitä yrittävät minulle tyrkyttää). Esimerkikisi en nyt surorastaan riko koskaan sääntöjä, mutta välillä venytän niitä aivan äärirajoille/etsin niistä porsaanreikiä, en todellakaan ole ahkera ja saan ikävän usein hirveitä raivokohtauksia eli malttini pettää. Ikävä kyllä Korpinkynteen minulla ei ole tarpeeksi kunnianhimoa ja olen "vain" keskitason oppilas koulussa, mutta kyllä minä sinne silti voisin mennä. Tiivistettynä en haluaisi Luihuiseen enkä Puuskupuhiin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2010, 23:21:14 kirjoittanut Linssi »

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #177 : Kesäkuu 28, 2010, 04:47:57 »
Uskon että minut valittaisiin Luihuiseen taikka Korpenkynteen.
Jostain kumman syystä kuitenkin niskavillani nousisivat pystyyn jos minut sitten kuitenkin valittaisiin Luihuiseen. Siitä tuvasta kuitenkin huokuu sellainen pahuus, mihin en haluaisi missään nimessä liittyä. Jos siihen tupaan kuitenkin joutuisin, niin todennäköisesti olisin hyvin erilainen samanlainen kuin muut tuvassa olevat. Tietyllä tapaa hyvin luihuinen, mutta en kuitenkaan.

Todennäköisesti en kuitenkaan haluaisi että minut valittaisiin Puuskupuhiin. Koska tunnen olevani kaikista vähiten ehkä siihen kyseiseen joukkoon kuuluva. Se vain tuntuisi niin väärältä vaihtoehdolta, ei ollenkaan minulta.

Poissa Yumisa

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #178 : Heinäkuu 28, 2010, 11:51:35 »
No kaikkein vähiten haluaisin Puuskupuhiin. Olen vain saanut sellaisen vaikutelman, että se tupa ei ole hyvä. Kuten VK:ssa siihen painostetaan. Ja se tupa ei sovi minun luonteeseen.

Sitten olisi Rohkelikko. Se tupa ei sovi vaan minulle, koska en ole mitenkään rohkea tai jalomielinen.

Korpinkynsi olisi seuraavaksi eniten soviva tupa minulle. Vaikka en ole mikään hikipinko haluaisin siihen tupaan toiseksi eniten, koska se tupa vaikuttaa niin mukavalta ja turvalliselta.

Mutta eniten minulle sopivin ja johon haluaisin olisi Luihuinen. Se tupa vaan sopii minun luonteeseen :D. Olen aina pitänyt Luihuista kotitupanani ja olen siitä ylpeä. Ja vihreä onkin lempivärini. :)

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #179 : Heinäkuu 29, 2010, 16:37:34 »
"Ja 50 pistettä rohkelikolle" vai mitä se McGarmiwa supaji pisteiden menetyksen jälkeen. Puhumattakaan Dumbledoren plussapisteistä, jotka ihan sattumoisin ylittivät Luihuisen juuri sillä 10 pisteellä :D. Kuten sanoin. Tästä ei päästä ympäri.
Minusta tässä ei oikeasti ole edes kysymys siitä kumpi niitä pisteitä on enemmän saanut, vaan siitä, mistä niitä on tullut. Kalkaros antoi Luihuisille pisteitä sellaisista asioista jotka ovat täysin oman arvomaailmani ulkopuolella. Dumbledoren lisäpisteetkin tulivat omasta mielestäni asiasta joka oli oikeasti ihan ansaittu. Tuntuu että luihuiset saivat välillä niitä pisteitä pelkästään möllöttämisestä.

Lainaus
Henkilökohtaisesti en missään nimessä haluaisi Luihuiseen, koska koko tupa edustaa kaikkea mitä minä en ole.

Kiitos ja kuittaus. Kun lueskelin Tuota Nathanielin luonnekuvausta itsestään tuli kyllä sellainen olo että, en ikinä ymmärrä ihmisiä jotka ääneen sanovat että kiusaavat ja kiusaavat edelleen. En tosiaan ymmärrä ihmisiä , joiden mielestä heidän sääntönsä ovat tärkeämpiä kuin yleiset normit tai ihmisiä jotka edes ajattelevat että läheisiä ystäviä voi olla liikaa.

Itse olen aina pitänyt ylimielisyyttä yhtenä ihmisten oksettavimmista piirteistä, en kuitenkaan myöskäään arvosta sellaista nössökkä menoa että henkilö liiskantuu kaiken & kaikkien alle kun ei osaa pitää omista menoistaan kiinni, mutta nuo ovat kaksi ääripäätä johon en todellakaan kumpaankaan kuulu tai halua kuulua. Luihuiset ovat kuitenkin omasta mielestäni tarpeettoman ylimielisiä, ottaen huomioon millaisia ihmisiä he oikeasti ovat. Heillä on kaikkein vähiten varaa olla ylimielisiä. ( Kun ottaa huomioon ne arvot mitä itse puollan).
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #180 : Heinäkuu 29, 2010, 18:26:54 »
Korpinkynsi! Minähän joutuisin nukkumaan jokaisen yön ulkona jos sinne päätyisin, ellei joku avaisi minulle ovea. Eiei, minussa ei olisi yhtään mitään Korpinkynsimäistä. Viimeiseen viiteen vuoteen olen lukenut ehkä pariin kokeeseen, numerot pomppivat vitosesta kasiin ja ihme kyllä, kertaakaan en yläasteen aikana läksyparkkiin joutunut, vaikken ikinä niitä läksyjä tehnyt ennenkuin välitunnilla. Hikipinkomaisuus pois minusta.

Puuskupuh ja Rohkelikko ovat siinä rajalla, mutta en haluausi Puuskupuhiin. Minusta ei olisi siihen, olen kyllä kiltti ihminen, mutten tarpeeksi kiltti. Puuskupuhithan ovat muutenkin ahkeria, eikö vain? Kuten luitte jo, EN ole ahkera, ellen sille päälle satu. Jos satun, olen todella ahkera ;D
Ja Rohkelikot... Se on minulla kakkosvaihtoehtona. Rohkeuttahan on erilaista, ja olenhan minä jollain tavalla rohkea, vaikka pelkäänkin monia, monia asioita. Olen kuitenkin enemmän Luihuismainen, ylpeä ja välillä jopa ilkeä, mutta, niin ovat Rohkelikotkin! Olen kuitenkin eniten Luihuista ja vähiten Korpinkynttä, joten en haluaisi missään nimessä Korpinkynteen, Puuskupuhiin ja Rohkelikkoon!
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #181 : Heinäkuu 31, 2010, 00:56:48 »
Kiitos ja kuittaus. Kun lueskelin Tuota Nathanielin luonnekuvausta itsestään tuli kyllä sellainen olo että, en ikinä ymmärrä ihmisiä jotka ääneen sanovat että kiusaavat ja kiusaavat edelleen. En tosiaan ymmärrä ihmisiä , joiden mielestä heidän sääntönsä ovat tärkeämpiä kuin yleiset normit tai ihmisiä jotka edes ajattelevat että läheisiä ystäviä voi olla liikaa.

Oho, vau. Suora henkilökohtainen liiskaus... :D Minä puolestaan en ymmärrä kuinka joku voi rehellisesti väittää, ettei koskaan ole kiusannut ketään. Sitä paitsi osaan nimetä jokaisen luokkatoverini kiusanneen jollain tavalla jotakuta kaikilla luokka-asteilla. Nauraisin tekopyhyydelle pitkään, jos joku tulisi sinisilmin väittämään olevansa siinä asiassa puhtoinen pulmunen. Itse lasken mukaan kaiken pienen piikittelyn ja pienen kiusan ihmisiä kohtaan. Esim tahallaan viivyttely jonkin asian suhteen vain koska toisella oli ollut itseä kohtaan samantapainen tilanne. Jep, lapsellisuuksiin me kaikki alennutaan. Paitsi ne yli-ihmiset, jotka kertovat "tulevansa toimeen KAIKKIEN ihmisten kanssa". Hui hai sanon minä. Pystyn myös myöntämään suoraa, että itselläni on tarve joskus päteä. Ilmeisesti kaikilla ei olekaan :o? En voi myöntää, että olisin todellakaan noudattanut kaikkia minulle annettuja sääntöjä. Sain mm. koittaa virveliä, vaikkei minulla lisenssiä ollutkaan. Minä ylimielinen rikollinen, jaits :D

Ihan vielä loppuun on pakko sanoa näin huumorimielellä, että Jessien kommentti oli aika halveksuva ja ylimielinen minua kohtaan. Vieläpä näin kevyestä aiheesta kuin Potterit näköjään saadaan ihan draamaa. Ehkäpä jopa kiusaamista näin foorumilla. En voi mitään, mutta olen naurukyynelten partaalla. Ehkäpä minäkin lopetan itsestäni huonojen asioiden kertomisen niin olen muiden silmissä vähemmän oksettava. Netissä on kiva olla kiiltokuva :)
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #182 : Elokuu 07, 2010, 13:39:09 »
Minä puolestaan en ymmärrä kuinka joku voi rehellisesti väittää, ettei koskaan ole kiusannut ketään. [url]

Ei varmaan moni voikkaan. Jokainen on varmaan joskus on kiusannut,mutta onneksi ihmiset kasvavat sen verran että sitten kun päästään siitä " kiusaaminen on coolia" - asenteesta, se yleensä loppuu.(Kaikki) Luihuiset ole enää mitään lapsia, vaan tasantarkkaan tietävät mitä kiusaaminen aiheuttaa ja on. Lähinnä tuli mieleen että miten siihen kiusaamiseen suhtautuu myöhemmässä elämänvaiheessa. Onko se ylpeyden aihe vai yksi virhe muiden joukossa :)

Ikävää jos koit viestini jotenkin henk. liiskaukseksi, oletin että koska olemme yleisellä keskustelupalstalla ja olet rinnastanut omia piirteitä Luihuisten tupaan, saa siihen kertoa omia mielipiteitään. Tarkoitukseni ei ollut liiskata sinua millään lailla ( koska en edes tunne sinua) vaan lähinnä pohtisin juuri noita luonteenpiirteitä siihen miksi en itse tahtoisi luihuiseen, mutta hyvä jos koit tämän jollain lailla hauskana :D
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #183 : Elokuu 07, 2010, 18:01:01 »
Mitä tähän luihusten "ylimielisyys"-asiaan tulee, niin Nathanielin lisäksi suorastaan kulmia kohottavan moni on (saamani käsityksen mukaan) antanut ymmärtää omaavansa sellaisia piirteitä, joita luihusille on asetettu ja puuskupuheja tunnutaan vierastettavan "liian kilttien" luonteenpiirteiden vuoksi. Jos yleisesti listattaisiin ihmisissä toivottavia piirteitä, niin luulisi ainakin uskollisuuden olevan sellainen, joka rankattaisiin suhteellisen korkealle (parisuhteessa ja ystävyydessä), mutta tupavertailussa heitä tunnutaan pidettävän juuri kiltteyden ja uskollisuuden vuoksi liian pliisuina.

Itse (ja olen siinä asiassa ylimielinen) halveksun luonteenpiirteissä eniten joidenkin ihmisten kovasti harrastamaa ylimielisyyttä ja ylipäätänsä ylenkatsetta muita kohtaan, vaikka en ole vielä törmännyt kehenkään, jolla olisi varaa ylenkatsoa muita. Jokainen sitä tekee - tiedän, mutta törmätessä tälläiseen tilanteeseen alkaa minua nyppiä, koska olen itse ollut useammankin kerran tilanteessa, jossa minua on kohdeltu kuin alennusmakkaraa. Kuinka moni todella haluaisi esimerkiksi ystäväkseen jonkun, joka on ylimielinen, ilkeä jne? Tai kumppanikseen? En minä ainakaan ja mielestäni on suorastaan kunnia-asia kohdella ihmisiä lähtökohtaisesti ystävällisesti. Jos joku vastaa ystävällisyyteen mäntisti, voi linjausta sitten muuttaa.

Se on kuitenkin tupapiirteisiin sanottava, että niistä on tehty hyvin äärimmäisiä ärsyttävällä tavalla, aivan kuin ihmiset olisivat yksipuolisesti vain kusipäitä, älykköjä, tyhmänrohkeita tai lammasmaisen uskollisia. Jokaisessa on varmasti useamman kuin vain yhden tuvan piirteitä.

Jämätupa, puuskupuhiin ylpeästi kuuluva Kate
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa elyona

• Oraakkeli
  • Vuotislainen
  • piilevät piilevät piilevät
  • Pottermore: PhoenixDraconis88
« Vastaus #184 : Elokuu 13, 2010, 00:02:47 »
Luultavasti en haluaisi Luihuiseen. Ainakaan sen kuvan perusteella, minkä kirjoista saan.

Niissä tosin tuvan luonnetta valotetaan enimmäkseen Harryn ja muiden Rohkelikkojen näkökulmasta, joten mistäs sitä sitten tietää, kuinka paljon tuvan luonne on vääristynyt tämän näkökulman johdosta...jos vain vähän, niin en kyllä siinä tapauksessa edelleenkään Luihuiseen haluaisi, ja tuskinpa minua oltaisiin sinne pistämässäkään. Mutta jos tuvan "huonot" puolet eivät olisikaan niin pahoja ja vastaavasti "hyviäkin" puolia tulisi esille (ainakin enemmän mitä kirjoista käy ilmi), niin kuka tietää. Periaatteessa voisin sinne jopa joutua, ainakin jos tupa olisi suunnilleen sellainen mikä se ajatuksissani parhaimmillaan on, mutta en kyllä usko, että haluaisin sinne kuitenkaan kovinkaan paljoa.

elyona
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2012, 23:34:25 kirjoittanut elyona »
"In my life / Why do I smile / At people who I'd much rather kick in the eye?"

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
« Vastaus #185 : Syyskuu 26, 2010, 21:28:42 »
Tähän on helppo vastata. Puuskupuh. Siellä kaikki ovat hiljaisia ja rauhallisia ja kilttejä. Itse olen aivan toista maata. Olen aina se, joka rikkoo hiljaisuuden. Joo, minun paikkani on jossain aivan muualla.

Korpinkynsi voisin olla ihan ok. Mutta ei minun koulumenestykselläni, ei. Että sitten jääkin vain luihuinen ja rohkelikko. Enkä osaa valita. Rohkelikko tuossa lukee, kun en tuvatontakaan halua laittaa. :D
I can see you

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #186 : Lokakuu 01, 2010, 11:03:43 »
Olen ROHKELIKON ja KORPINKYNNEN välimaastosta.
Koulumenestykseni on melkein joka kokeesta 10 ja uskallan olla erilainen. Saatan olla jopa LUIHUINEN enemmän kuin PUUSKUPUH.

En haluaisi olla PUUSKUPUH, koska:

- En ole sellainen nössö (anteeksi puuskupuhit! ei ole tarkoitus loukata), joka vaan jää paikalleen seisomaan ja odottamaan, että joku sanoo jotain

- Äitini on PUUSKUPUH, enkä halua olla samanlainen.

- PUUSKUPUHEILLA ei edes ole kunnon oleskeluhuonetta. Sanokaa, jos muistan väärin, mutta oliko se pelkkä kellari keittiön vieressä? ROHKELIKOLLA ja KORPINKYNNELLÄ on siis mielestäni ehdottomasti parempi oleskeluhuone.
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
« Vastaus #187 : Lokakuu 04, 2010, 16:33:32 »
PUUSKUPUHEILLA ei edes ole kunnon oleskeluhuonetta. Sanokaa, jos muistan väärin, mutta oliko se pelkkä kellari keittiön vieressä? ROHKELIKOLLA ja KORPINKYNNELLÄ on siis mielestäni ehdottomasti parempi oleskeluhuone.

Muistat väärin. Puuskupuhien oleskeluhuoneesta ei kerrota kirjassa. Haastattelussa Rowling oli kuitenkin sanonut sen olevan (kai) jossain lähellä keittiötä. Oleskeluhuoneeseen pääsee pyören puuovan kautta ja sisällä on lämmintä ja kotoisaa. Paljon keltaista ja muita lämpimiä sävyjä, sekä upottavia nojatuoleja.
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #188 : Lokakuu 04, 2010, 19:59:53 »
En ymmärrä mitä pahaa Puuskupuheissa on. Kukaan ei halua mennä sinne. Itse sopisin sinne aivan loistavasti, vaikka en olekaan aina kiltti ja rauhallinen ja ahkera. Puuskupuhit ovat muiden arvoisia missä muutkin. Minusta kaikki pitävät Korpinkynnestä, Rohkelikosta ja Luihuisesta, koska ne ovat hiukan räväkämpiä ja rohkeampia kuin Puuskupuhit. Puuskupuhit eivät välttämättä ole niitä ääripää ahkeria ja ylikilttejä ihmisiä, jotka eivät tee mitään ennen kuin niille sanotaan. Tiedän ettei kukaan tarkoita sillä pahaa, mutta Puuskupuhien "nössö" luonne on jo hiukan noussut yleistykseksi ja yleiseksi harhaluuloksi. Tästä tuli nyt hiukan Puuskupuhien puolustamis puhe, mutta siis asiaan:

Tupa jossa en haluaisi olla olisi luultavasti Luihuinen. En varmaan pystyisi olemaan sellaisessa porukassa, joka tuntuu koostuvan vain ilkeiden ja ylimielisten ihmisten joukosta. Tiedän tämänkin olevan yleistystä luihuisten kohdalla ja saatan olla hiukan tekopyhä tässä asiassa, mutta halusin vain ilmoittaa mielipiteeni tuossa alussa. Luihuisten arvotkaan eivät ole minulle sopivia. En ole kovinkaan kunnianhimoinen  ja olen vain kiltti, mutta osaan kyllä olla ilkeäkin. EN kuitenkaan sopisi siihen tupaan en edes ulkomuotoni puolesta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #189 : Lokakuu 16, 2010, 12:20:34 »
Katsotaanpas, hmm... Puuskupuh ei nyt ainakaan, sillä itse olen juuri niitä ominaisuuksia: olen kiltti, rehtikin, ja olen ahkera koulussa, joten viihtyisin varmasti muiden puuskupuhien kanssa. Olen myös älykäs, joten voisi sanoa että olen jonkinlainen puuskupuhin ja korpinkynnen sekoitus. Rohkelikko en luonteeltani missään tapauksessa olisi, mutta se ei vastaa kysymykseen "mihin tupaan et haluaisi?", sillä olisin varmasti mielelläni rohkelikkojenkin seurassa.

Jäljelle jää sitten tupa, jonne viimeisenä haluaisin, sillä ilmapiiri tuvassa ei todellakaan sopisi minulle... kiusaamista, ilkeitä asioita, juonittelua... en todellakaan viihtyisi luihuisessa, sillä olen koulussa juuri joutunut kiusaamisen ja juonittelun kohteeksi aika usein. En myöskään sanoisi että olisin itse ilkeä tai ylimielinen, joskus harvoin ehkä kun saan hyvän numeron kokeesta. Mielenkiintoista on myös ajatella, miten tupa vaikuttaisi luonteeseen? Varmaan paljonkin. Sitä suuremmalla syyllä kammoksuisin luihuiseen valintaa, koska en haluaisi että itsestäni tulisi samanlainen, koppava ja ylimielinen.

Henkilökohtaisesti en missään nimessä haluaisi Luihuiseen, koska koko tupa edustaa kaikkea mitä minä en ole.

Juurikin näin.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #190 : Helmikuu 01, 2011, 17:14:37 »
En ainakaan puuskupuhiin. Se olisi jotenkin.. noloa? En vain tunne sopivani sinne. Puuskupuh on mielestäni semmoinen ylijäämä tupa. Puuskupuhit ovat minulle niitä hiljaisia kilttejä ja tunnollisia oppilaita, jotka tekevät kaiken aina niin oikein ja ovat semmoisia hymytyttöjä/poikia. Diggory nyt esimerkkinä ;D

Luihuseenkaan en haluaisi kuulua, mutta jos sinne jotutuisin, niin en varmaan panisi yhtä pahaksi, kuin puuskupuhiin joutumista. Itse olen todella uskollinen ystävä (ainakin nykyään) ja luihunenhan on semmosille jotka haluaa ystäviä tueksi. Se, että luihunen on pahisaltis tupa ei varmaan haittaisi minua ja olisin todennäköisesti se hiljaisimpaan ryhmään kuuluva tyttö, jolla olisi sellainen posse ympärillä tukemassa.

Korpinkynteen voisin kuulua, sillä olen teräväpäinen. En kuitenkaan ehkä tarpeeksi, sillä en yritä yleensä ollenkaan.. Korpinkynteen joutumista en panisi pahakseni, sillä voisin ehkä sopiakin sinne.

Rohkelikkoon tunnen kuuluvani, joten olisin todella iloinen jos minut lajiteltaisiin sinne. Ja kuten Dumbledore sanoi jossain kirjassa, niin meidät lajitellaan meidän tekojemme perusteella.
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #191 : Helmikuu 01, 2011, 17:50:29 »
En sanoisi, että mikään tuvista olisi sellainen, mihin en missään nimessä haluaisi. Minusta joka tuvassa on hyviä ja huonoja puolia, Luihuisessa niitä huonoja puolia on kenties eniten, mutta uskon että tästäkin tuvasta voi löytää tosiystäviä (kuten lajitteluhattukin jo sanoo!) ja järkevämpiä tyyppejä. Jos tähän tupaan joutuisin, pyrkisin käyttäytymään itse järkevästi. Toki muiden huono käyttäytyminen saattaisi vaikuttaa minunkin luonteeseeni, mutten tosiaankaan halua kiusata ketään tai juonitella mitään ilkeää. Pelkkä kiusauksesta kuuleminen saa verenpaineeni kohoamaan >.< Miksi sitten tähän tupaan joutuisin? Olen kohtalaisen ovela ja uskollinen, mutten mitään erityisen luihuismaista itsestäni löydä. Joten todennäköisesti en tähän tupaan joutuisikaan ^^

Rohkelikko on oikeastaan mukava tupa, johon menisin oikein mielelläni. Tuvassa tuntuu olevan hyvä yhteishenki ja ihmiset ovat järkeviä (niin, kelmithän tosiaan kuuluivat Rohkelikkoon :D). En ole kyllä kovin rohkea...
Puuskupuh on hyvä tupa! Eivät he mitään ylijäämiä ole >.< Puuskupuhin tupaan vaadittavat luonteenpiirteet eli rehtiys, kiltteys jne. ovat parhaimpia ominaisuuksia ihmisissä, ja moni tahtoo olla tällainen ihminen. Enkä itse ole kuvitellut Puuskupuheja mitenkään hiljaisiksi hissukoiksi, mietittään vaikka Ernietä, joka kirjoissa on hyvinkin äänekäs tyyppi. Puskupuhit vaikuttavat minusta ihmisiltä, jotka hyväksyvät itsensä ja toiset sellaisina, millaisia he sitten ovatkin. Tämä tupa olisi tosi miellyttävä myös.

Korpinkynsi on minun tupani, niin vain on :D Olen aika älykäs (piilonero ainakin) ja uskon viihtyväni siellä erinomaisesti.

Joten, vastauksena kysymykseen pitkän harkinnan jälkeen en varmaan haluaisi olla Luihuisessa, enkä sinne varmaan pääsisikään, vaikka haluaisin.
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa blindside

• sokotettu
  • Vuotislainen
  • AKTIVISTI
« Vastaus #192 : Helmikuu 01, 2011, 17:56:55 »
Luihuiseen en haluaisi missään tapauksessa, liian epäreilu tupa minulle. Liian pahismaine tuolla tuvalla, ei ollenkaan minua, vaikka joidenkin mielestä olen aina tietyissä asioissa se paha ihminen.

Rohkelikko ja Korpinkynsikään eivät sovi minulle, vaikka ei minua voi pelkuriksi tai tyhmäksi sanoakaan.

Minäkään en ymmärrä tätä Puuskupuh-"vastaisuutta". Okei, ehkä tällä tuvalla ei ole niin selvät "pääsyedellytykset" kuin kolmella muulla, mutta Puuskupuhissa on paljon ihailtavaa, kuten ahkeruus ja tunnollisuus. Ja ei sovi unohtaa, että Tylypahkan "aito ja oikea" kolmivelho-ottelija tuli Puuskupuhista. Ei Puuskupuh siis ole vain jämätupa, vaan oikeasti hyvä paikka.

Puuskupuh on hyvä tupa! Eivät he mitään ylijäämiä ole >.< Puuskupuhin tupaan vaadittavat luonteenpiirteet eli rehtiys, kiltteys jne. ovat parhaimpia ominaisuuksia ihmisissä, ja moni tahtoo olla tällainen ihminen. Enkä itse ole kuvitellut Puuskupuheja mitenkään hiljaisiksi hissukoiksi, mietittään vaikka Ernietä, joka kirjoissa on hyvinkin äänekäs tyyppi. Puskupuhit vaikuttavat minusta ihmisiltä, jotka hyväksyvät itsensä ja toiset sellaisina, millaisia he sitten ovatkin. Tämä tupa olisi tosi miellyttävä myös.

Eli, Luihuiseen en todellakaan tahtoisi kuulua, mieluiten kuuluisin Puuskupuhiin ja hyvänä kakkosena tulee Korpinkynsi, sen jälkeen sitten Rohkelikko.
Taivaalla jahtasin aurinkoa
Tavoite oli puhdasta hulluutta

- Stam1na - Eloonjäänyt

Poissa Emmalina

• Vuotislainen
  • Pottermore: CauldronChaser18511
« Vastaus #193 : Helmikuu 06, 2011, 18:42:02 »
Luihuiseen en menisi, ei ole "minun" tupani ollenkaan. En ole ovela tms. sellaista ja sinne kuuluvat henkilöt eivät muutenkaan ole minun makuuni (paitsi Malfoy).

Muuten voisin kuulua mihin tahansa kolmesta tuvista, mutta mieluiten Rohkelikkoon taikka sitten Puuskupuhiin. Puuskut ovat myös tosi kivoja ja lämminhenkisiä ja varsinkin Liekehtivän Pikarin myötä sain näistä tosi positiivisen kuvan. ;)

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #194 : Helmikuu 09, 2011, 10:27:48 »
Muuten, onko joku huomannut, että kaikki tuvat muistuttavat toisiaan? Esim. Reiluus on viisautta, viisaus on oveluutta, ja jos kiusataan, onhan myös rohkeaa olla reilu? Mietin vaan...
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #195 : Helmikuu 09, 2011, 23:35:10 »
Aika hankala kysymys loppujen lopuksi. Peruskliseenä voisin melkein sanoa, etten haluaisi Luihuiseen mutta ei se aivan niinkään ole. JOS Tylypahka olisi olemassa ja JOS sinne pääsisin, en varmaan välittäisi Luihuiseen joutumisesta. Tupa kuin tupa, olisin silti onnellinen. Jotenkin tunnen kuuluvani Puuskupuhiin, mutta osaan joskus olla vähän kieroutunut jollain tasolla... :D

Luihuinen voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen tupa. Pottereissahan sitä tavallaan haukutaan ja siitä tuodaan esille pelkkä synkkä puoli. Niin, pelkkä synkkä puoli, eli siis uskon, että sillä on valoisampikin puoli. Oveluus on vain hienoa ja siitä voi olla hyötyä. Ja vaikka pimeyden velhot ja noidat usein ovat olleet Luihuisia, se ei ole mikään sääntö että täytyy olla paha jos kuuluu Luihuiseen. Voi myös olla hyviä ja kilttejä Luihuisia, oveluus ei ole sama asia kuin pahuus.
      Korpinkynteen en oikein tunnu kuuluvani. Joskus osaan olla ahkera koulun suhteen, mutten aina oikein saa mitään parhaimpia numeroita... :'D Mutta minulla ei ole mitään Korpinkynttä vastaan, hieno tupa sekin enkä valittaisi jos sinne pääsisin. Rohkelikko on jotenkin ärsyttävän klisee koska sitä nostetaan kirjoissa ja elokuvissa niin suureen suosioon. Ei siinäkään tuvassa silti mitään vikaa ole.

Tunnen kuuluvani Puuskupuhiin enkä vihaa yhtäkään tupaa... Joten tulin tänne vain pohdiskelemaan, en vastaamaan kysymykseen. Ehkä joskus toiste :)
Cadillac.

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #196 : Maaliskuu 09, 2011, 21:40:34 »
Luulen, että tuntisin oloni vähiten kotoisaksi Luihuisessa. Sinne kun vain laitetaan ihan erilaista porukkaa kuin minä. En osaa (enkä halua) olla kiero tai juonitella muita vastaan. Olen aivan liian kiltti. Arvoni sotivat aikalailla Luihuisen arvoja vastaan, ja tiedän että minua ahdistaisi jos joutuisin elämään vähän kuin pakosta arvojani vastaan. Eihän tupamme tietenkään määritä käytöstämme, mutta luulen, etten pystyisi pitämään omaa tietäni kaikkien niiden luihuspahisten keskellä. n_n

En myöskään usko, että tulisin kauhean hyvin toimeen muiden luihuslapsien kanssa. Jos mietin omaa jästielämääni, ja siellä seikkailevia "luihusia", niin en kyllä tule heistä yhdenkään kanssa toimeen. Niin se vain on. Varmaan Luihuisesta kavereita saisi, ehkä jopa ystäviä, mutta todennäköisesti en tuntisi oloani hyväksi heidän seurassaan. En olisi onnellinen. Päätyisin todennäköisesti itsekin havittelemaan pelätyn pahiksen roolia, jos paineen alle joutuisin. Hyväksytyksi kun on vaikeaa tulla puuskupuhina Luihuisessa. ;)

Eli puuskupuhilaissieluni takia en siis astuisi jalallanikaan luihuisten tupaan. Jos lajitteluhattu minussa kuitenkin luihuisen näkisi, juoksisin kirkuen ulos Tylypahkan porteista ja palaisin ah-niin-ihanaan jästikouluun. Näillä mennään. ;>

(Mutta täytyy vielä huomauttaa kaikille raivostuneille [ja pelottaville] luihuisvuotislaisille, että en siis vihaa Luihuista. Puuskupuhilaisena uskon, että kaikista löytyy paljon hyvää, niin myös luihuisista. He ovat vain ovelasti kätkeneet sen. :D)
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #197 : Maaliskuu 10, 2011, 16:35:12 »
Vaikea kysymys.

Taidan kuulua niihin harvoihin jotka eivät halua rohkelikkoon. En nyt oikein osaa selittää miksi, mutta sen tuvan ilmapiiri ei tunnu omalta, enkä ole edes erityisen rohkea tai mitään. Rohkelikon asenteisiin tuntuu kuuluvan ainakin huomion keskipisteenä olemisen tavoittelu, ja muutenkin itsensä esille laitto, mitä oikeastaan inhoan. Rohkelikon yhteishenki ei muutenkaan vaikuta kehuttavalta, kaikki ovat vain omissa porukoissaan (kultainen trio, Seamus ja Dean, Lavender ja Parvati...) Rohkelikkojen välillä tuntuu olevan myös melko paljon kilpailua, joka on mielestäni lähinnä tarpeetonta ja rasittavaa. Ja kaikki luihuisille tehty korvataan tietysti sillä, kuinka ah-niin-hyviksiä ja Dumbledoren miehiä läpikotaisin ollaan ja kuinka tuo on kuitenkin tuleva kuolonsyöjä. Ei sillä ettenkö voisi kaverustua rohkelikkojen kanssa, mutta siinä tuvassa oleminen olisi minulle liikaa.

Kaikki jotka pitävät puuskupuheja pulleina ja punaposkisina ääliöinä:

Miten tupa voi vaikuttaa ulkonäköön? Eivätkös ihmiset valita tupiin luonteen eikä ulkonäön perusteella? Missään kirjassa ei sitäpaitsi ole mainittu että kukaan puuskupuh olisi erityisen lihava. Ja mitä typerää on puuskupuhin arvoissa? Reiluus, ystävällisyys, ahkeruus. Ovatko nuo muka huonoja asioita?

Poissa Shamrock

• Dumbledoren miehiä läpikotaisin
  • Vuotislainen
« Vastaus #198 : Toukokuu 07, 2011, 23:43:12 »
Vaikeaa, vaikeaa. Voisin sanoa, että en haluaisi Luihuiseen, mutta jos pääsisin Tylypahkaan ja joutuisin sinne, tuntisin oloni varmaan ihan kotoisaksi. Omaan aika neutraalit mielipiteet tupia kohtaan ja minusta löytyy vähän piirteitä, joiden perusteella sopisin ainakin kolmeen tupaan - Luihuisen juonikkuus, Puuskupuhin ystävällisyys ja Korpinkynteenkin voisin kuvitella sopeutuvani, sillä eiväthän koulunumerot välttämättä niin kerro siitä älykkyydestä.
Ehkäpä en silti tahtoisi Puuskupuhiin, puuskut ovat minun makuuni liian kilttejä ja ahkeria (minä taas olen kaukana ahkerasta ellei tekeminen ole jotain kivaa). Olen saanut heistä kuvan, että puuskupuhit eivät mielellään riko sääntöjä ja minulle se taas ei ole minkäänsorttinen ongelma niin kauan kun en vain jää kiinni. Joten en tahtoisi Puuskupuhiin, vaikka sinne joutuessani en hakkaisi päätäni seinään - saahan niitä kavereita muistakin tuvista.

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
« Vastaus #199 : Toukokuu 08, 2011, 00:10:59 »
Kyllä se on Luihuinen, johon en missään nimessä haluaisi.
Minua tavallaan kiehtoo ajatus, että Luihuisestakin voisi tulla rakastettavia ihmisiä / hahmoja, ja kyllähän Severus Kalkaros loppujen lopuksi semmoinen omasta mielestäni olikin, mutta hänen käyttäytymisensä oppilaita, varsinkin Rohkelikkoja kohtaan, oli ala-arvoista ja halveksuttavaa.

Piirre, jota vihaan ihmisissä enemmän kuin mitään muuta, on ylimielisyys. Koen ja voin sanoa, että en ole tippaakaan ylimielinen - en edes itsevarma, se ei vaan kuulu luonteeseeni, ja jollain tavalla vieroksun ihmisiä, jotka tekevät suuren numeron kyvyistään ja itsestään ylipäätään. Luihuiset nimenomaan kirjoista välittävät minulle tämmöistä kuvaa.
Uskoisin itseni putoavan jotenkin Puuskupuhin, Rohkelikon ja Korpinkynnen väliin, mutta kuten Hagrid fiksusti sanoi, "missä vain on parempi kuin Luihuisessa", minäkin uskon näin. (jos hagrid ei ollutkaan se, joka noin sanoi, epic fail ja voi että nolottaa...)
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan