Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 81629 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #75 : Maaliskuu 17, 2008, 16:51:14 »
Ennen pidin Luihuisina aivan upeina tyyppeinä. Arvostavat aitoutta, heillä on hyvä yhteishenki... luettuani viimeisen kirjan käsitykseni Luihuisista kuitenkin muuttui ja aloin pitämään heitä välinpitämättöminä ja kylminä ihmisinä Pansyn ja muiden reaktion jälkeen, mutta sitten... ajattelin niitä kaikkia jotka ovat Luihuiseen kuuluneet. Ensimmäisenä mieleeni tulivat Malfoyt: ajattelin sillä hetkellä Narcissaa ja Dracoa, heidän roolejaan KV:ssä... tiesin aina, ettei Draco ole pohjimmiltaan sydämetön ihminen: hän paljastui lopulta neutraaliksi taistelussa, eikä hän enää välittänyt kuka voitti, vaan hän välitti vain siitä että hän jäisi henkiin ja ei menettäisi läheisiään. Luettuani kohdan jossa Harry pelasti Dracon tarvehuoneesta, olin iloinen siitä, että Harry oli tehnyt sen, mutta unohdin Harryn kokonaan: Draco menetti yhden ystävistään ja Luihuisenakin hän osoitti tunteita. Lopussa Narcissa, Draco ja Lucius muodostivat oman yhteisönsä välittämättä muiden mielipiteistä enää suuremmin. He pelastivat käsitykseni Luihuisesta ja pidän sitä edelleenkin parhaimpana tupana. KV:n myötä kannustin Korpinkynsiä yhä ja yhä enemmän, vaikka he aina ovat olleet sydämessäni ja Rohkelikot onnistuivat myös kapuamaan hyvälle sijalle. Puuskupuheista tosin: en nähnyt heissä mitään puoleensavetävää. Puuskupuhit, niitä aina-kannustettuja, ahkeria ja sellaisia ähkypuhku-hyypiöitä. En pidä heistä. Arthur Weasleytä muistuttavia nallepuheja.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Teena

• Ankeuttaja
« Vastaus #76 : Maaliskuu 17, 2008, 16:58:41 »
Vähiten haluaisin kuulua Puuskupuhiin. Juuri sen takia, että he vaikuttavat nössöiltä ja liian kilteiltä lössyköiltä. Lisäksi en pidä tuvan tunnuseläimestä mutta se ei ole olennaista c(:.  Mutta minun kai täytyisi kuulua ahkerien lössyköiden puuskupuhien joukkoon, sillä niin kaikki testit väittävät.. Siltikään en pidä tuvasta.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #77 : Maaliskuu 18, 2008, 16:50:15 »
Kuuluisin ehdottomasti ja ylpeästi ikuisena jämätupana pidettyyn, sekä varmasti kaikista ei-suosituimpaan nössöjä, hissukoita yms. sisältävään ihastuttavaan Puuskupuh-tupaan, sillä imo nuo "piirteet", jotka näiden tupien jäsenille on annettu ovat suhteellisen kapealaiset. Harva ihminen kuitenkin edustaa vain ja ainoastaan tupansa määräämiä piirteitä, vaan suurin osa on oletettavasti vain cocktaileja näistä piirteistä, mutta jostain se tupa on joka tapauksessa jokaiselle revittävä.

Ja jos puuskupuheja pidetään ei-rohkeina nössöinä, muistelkaapas mistä tuvasta jäi KV:ssa toiseksi eniten oppilaita auttamaan Harrya ja kumpp. Tylypahkan taistelussa (avuliaisuuteen tämäkin menee ja on inhimmillistä yrittää edes pelastautua sen sijaan, että tapattaa itsensä edes suuremman hyvän edessä, mutta siitä huolimatta)?

Se tupa, johon en suin surminkaan haluaisi olisi Rohkelikko. En omaa tarpeeksi suurta (tyhmän)rohkeutta yrittääkseni tarvittaessa automaattisesti tapattaa itseäni suuremman hyvän edessä ja koska koen vieläkin sangen suuria "Harry ja rohkelikot"-antipatioita.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #78 : Maaliskuu 18, 2008, 18:43:21 »
Joo'o ei tupien välillä ole niin suuria eroja miltä ne vaikuttavat , mutta en vieläkään pidä Luihuisista. He ovat ovelia, mutta myös äärimmäisen itserakkaita ja ahdasmielisiä - ainakin suurin osa.
Myös Korpinkynnet vaikuttavat ihmisiltä, jotka eivät arvosta yhteistyötä ja luottamusta, vaan ovat vain ylpeitä omasta älystään. Myös Lunan kiusaaminen kertoo jotain. Mutta ei tuvassa sinänsä mitään vikaa, itse en kyllä loista älyllä.
Puuskupuhit ovat rehtejä, mutta tosiaan heistä on saanut hieman nössön kuvan. Minusta Puuskupuhit vaikuttavat luotettavilta, ahkerilta ja rauhallisilta , eli ihan mukavilta ja lepposilta. Tosin vaikuttaa kyllä siltä, että sinne otetaan ne, jotka eivät olleet erityisen rohkeita, ovelia tai älykkäitä. Miten joku voisi arvostaa ahkeruutta näitä muita ominaisuuksia enemmän?
Rohkelikko on tietysti "huippu" ja siitä on saanut kuvan, että se olisi paras tupa. Ehkä ihmiset siellä ovat toisten mielestä vähän mahtailevia..
Ikinä en tahtoisi kuulua Luihuisiin, eikä Korpinkynsikään houkuttele.

Hemming

• Ankeuttaja
« Vastaus #79 : Maaliskuu 18, 2008, 23:00:10 »
Turpiinvedon uhallakin myönnän, että Rohkelikkoon en haluaisi. Kirjojen aikana huomasin, että vaikka monet heistä ovatkin hyviä tyyppejä ja ehdottomasti urheita, sain sellaisen mielikuvan että rohkelikot ovat jollain tapaa melko itsekeskeisiä, vain omiin mielipiteisiinsä ja ajatuksiinsa uskovia. Tätä nyt esiintyy muissakin tuvissa, mutta rohkelikot tuntuvat erityisesti kuuntelevan vain sitä omaa järjen ääntään ja päätyvät herkästi tyhmänrohkeisiin tilanteisiin. Lisäksi, rohkelikoilla tuntuu olevan sisäsyntyinen tapa väittää vastaan opettajille ja muille auktoriteeteille jos sattuvat olemaan eri mieltä. Okei, myönnetään että heillä on usein ihan hyvä pointti vastaväitteissään, mutta avoin rähinä ei aina ole paras vaihtoehto. Ja viimeiseksi, yleinen harkitsemattomuus. Hermione on miellyttävä poikkeus tähän sääntöön, mutta rohkelikoilla ei tunnu paljon järki päätä painavan kun on tilanne päällä, mitään ei pysähdytä miettimään vaan syöksytään samantien leikkimään sankaria. Jonkun mielestä se voi olla ihailtavaa, mutta minusta se on vain typerää ja epäkypsää. Itse asiassa, rohkelikoissa esiintyy myös tuota epäkypsyyttä - ikään katsomatta. Mutta joo, se voi olla myös pelkkää teini-ikää eikä yleisesti tupaan liittyvä ominaisuus.

Arvostukseni Luihuista kohtaan nousi viimeisessä kirjassa - ollaan sielläkin rohkeita, mutta ei samalla tavalla uhmalla ja uholla, vaan rivien välistä ja harkiten. Luihuisissa on jotain sellaista mitä itse arvostan, nimittäin se tietynlainen aitous ja suoruus. Ja no, en mene puolustelemaan luihuisten kylmäverisyyttä, koska olen itse hyvin kylmäverinen niitä kohtaan, joista en piittaa enkä peittele vihaani tai inhoani yhtään ketään kohtaan pelkästä kohteliaisuudesta. Positiivisemmassa valossa luihuiset eivät tunnu peittelevän tunteitaan muillakaan tavoin vaan niin sympatiat kuin antipatiat osoitetaan niin kuin ne ovat. Vaikka moni heistä yrittääkin vetää jotain roolia, se lähinnä muistuttaa, että hekin ovat vain ihmisiä ja epävarmoja itsestään. Minusta tuntuu juuri tuon seikan takia, että he ovat ystävinä kullanarvoisia ja luotettavia. Serkkuni mainiota lausahdusta lainaten, sellainen "ihanan rakas p*apää".

Slytherin

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Maaliskuu 19, 2008, 14:30:39 »
En haluaisi tosiaankaan Puuskupuhiin. Siellä kaikki on niin suloisia ja kilttejä ja aurinkoisia, että kohtaa lentää laatta. Korpinkynteen en myöskään haluaisi, koska siellä puhuttaisiin niin viisaita, että kuolisin tylsyyteen. Lisäksi siellä olisi niin tärkeää saada paras mahdollinen arvosana joka asiasta, eikä se minulta onnistuisi, koska ei tuo koulu pahemmin kiinnosta.
En myöskään haluaisi Rohkelikkoon, koska sielläkin pitäisi käyttäytyä kiltisti ja tällaista näin, mutta jos olisi pakko valita kakkonen se olisi ehdottomasti Rohkelikko.

Eli selkeästi kuuluisin Luihuiseen. Mä olen ovela, ilkeä, röyhkeä jne. mitä kaikkea siihen nyt liittyykään. Olen sellainen ihminen jota ei kiinnosta muiden mielipiteet asioista, ja joka sanoo asiat suoraan vaikka kuinka olisikin 'negatiivinen' asia. Haukun toisia ja sanon asiat niinkuin ne ovat. En ole mitään hempeilevää tyyppiä, enkä välitä muiden tunteista. Lisäksi mielestäni, vaikka kuinka klisee olisikin, lausahdus; "Älä koskaan pyydä anteeksi, se on merkki heikkoudesta." on sellainen jota kannattaa noudattaa. No, jotkut on sellaisia etteivät missään nimessä haluaisi loukata toisia, vaan pyytäisi anteeksi jos vähänkin tekisi jotain haitallista. Luihuisissa on jotakin selkeää, suoraa, ja tavallaan rehtiä. Ainakin Luihuiset ovat rehtiä omia mielipiteitään kohtaan. Olen myös lojaali itselleni tärkeille ihmisille ja tuen niitä ihmisiä. En myöskään 'kaveeraa' niiden ihmisten kanssa jotka on joskus tehnyt jotain mikä saa minut äärimmäisen raivon valtaan.
Joten luonteeni puolesta sopisin tosiaankin parhaiten Luihuiseen.
Lisäksi olen aina uskonut, että Luihuisissa on myös, tottakai, niitä 'hyviäkin'. Etenkin nyt, kun olen lukenut 7 kirjan voin sanoa, että sielläkin on niitä 'hyviä'.

Joten vastaukseni olisi, että en halua, Puuskupuhiin, Korpinkynteen tai Rohkelikkoon. Luihuisen tupa on mulle ainoa oikea paikka, jos siis kuuluisin HP-maailmaan. :) Go Slytherin, go!!
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2008, 14:37:39 kirjoittanut Bongo »

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #81 : Maaliskuu 19, 2008, 15:37:57 »
Pakko sanoa, että jos Luihuisten tärkeimmät piirteet ovat kunnianhimo ja oveluus, rehtiys ja rehellisyys tuskin astuvat kuvioihin kovinkaan usein. Päämääriin on nimittäin helpompi päästä imartelemalla oikeita henkilöitä kuin törttöilemällä ympäriinsä... Kalkaros ja Harrya kiusanneet Luihuiset ovat tietysti tapaus erikseen, sillä heillehän Harry ei ole enää Dracon ystävyydeneleen torjumisen jälkeen Oikea Henkilö, ja Kalkaroshan on katkeroitunut, sentimentaalinen, asennevammainen tyyppi.

Itse keikun Puuskupuhin ja Korpinkynnen välillä. Olen kärsivällinen ja rakastan opiskelua, nääs.

Tuli vain mieleen, että Voldemortiakin pelottavampi pimeyden lordi tulisi luultavasti nimenomaan Puuskupuhista. Kärsivällinen ja rehellinen tapaus, joka työskentelee ahkerasti asiansa eteen ja joka saa ihmiset mukaan yksinkertaisesti olemalla reilu ja ehkä jopa kiltti olisi huomattavasti vaikeampi vastus kuin Voldie, ajattelen ma.

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Maaliskuu 19, 2008, 19:15:13 »
Ehdottomasti Korpinkynsi! Vaikken ole nenä kiinni kirjassa, olen luonnostani ehkä hieman älykkäämpi kuin muut ikäiseni, luovuuttakin löytyy ja paljon. Pakko sanoa, ettei rehdiksi Puuskupuhiksi, rohkeaksi Rohkelikoksi tai juonittelevaksi Luihuiseksi minusta ole eikä tule edes tekemällä.
~mimbulus

Poissa Sherrie

• Vuotislainen
  • Don´t call me Nymphadora!
« Vastaus #83 : Maaliskuu 26, 2008, 22:50:07 »
en IKINÄ haluaisi kuulua Luihuisiin. Inhoan kaikkia luihusia meinaan Pottereissa. Ilkeitä ovat ym. Korpinkynteen en pääsisi kun en oo niin viisas:D Mutta ei se mitään, Rohkelikko haluaisin olla kuitenkin mieluiten, siellä mun kaikki suosikkihahmotkin on ollut :) (paitsi tietenkin Tonks, joka muistaakseni oli Puuskupuh...?)

ei mulla ois mikään muita tupia vastaan kun luihusta vastaan vaan.
sherrie -> Sherrie
"Look Buckbeak´s still alive"
"Of course, remember what Dumbledore said?If we succeed more than one innocent life could be spared"

Poissa Lilyth Starr

• Vuotislainen
    • tämän kaupungin kadut
  • Pottermore: MoonBludger9641
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #84 : Maaliskuu 29, 2008, 00:50:09 »
Aika vaikeaa, mutta jos nyt vähän ryhtyisin asiaa pohtimaan, saattaisin päätyä siihen, että Korpinkynsi on se, johon en luultavasti haluaisi.

Älykkyyden ja viisauden jatkuva korostaminen ei oikein innosta. Ei sillä, että en oppisi siellä, mutta kun saatan olla vähän laiska joskus koulun kanssa ja mitään kovin viisaita ja teräviä vastauksia ei täältä päin ainakaan kuuluisi jos joku tulisi tuohon solvaamaan, käytössä olisi kaikki muut keinot. Jotenkin ei vain tunnu sellaiselta omalta. Näiden lisäksi saattaisin olla kurkkua myöten täynnä (ainakin muutaman viikon jälkeen) tätä syteemiä, jolla Korpinkynnen oleskeluhuoneeseen pääsee. Ei ollenkaan olisi hauskaa jäädä miettimään vastausta arvoitukseen kun oikein kiireisenä ja huonolla tuulella pitäisi päästä sillä punaisella sekunnilla oleskeluhuoneeseen :D Vaikka eihän Korpinkynnessäkään mitään varsinaista vikaa tietenkään ole, mutta itse mitä suurimmalla todennäköisyydellä joutuisin (pääsisin :D) Rohkelikkoon tai Luihuiseen.

minnni

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Maaliskuu 29, 2008, 21:38:55 »
No, jos oikeasti saisin tilaisuuden päästä Tylypahkaan, sillä ei olisi mitään väliä minne pääsisin.

Luulen kuitenkin, etten viihtyisi Puuskupuhissa. Minua ällöttää "liikakiltteys" ja liika ymmärtäväisyys. Mä en jaksaisi jos kukaan ei ikinä puhuisi muista pahaa ja olis pyytelemässä anteeksi ja olisivat hirveitä nörttejä koko kouluvuoden. Se ällönlämminhenkisyys vain..
No apua, nyt te luulette musta että mä inhoon jokaista tällaista ihmistä :DD

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #86 : Maaliskuu 29, 2008, 21:57:45 »
En tahtoisi Puuskupuhiin juuri näistä sanotuista syistä.
Rohkelikot on rohkeita, Korpinkynnet älykkäitä, Luihuiset ovelia ja Puuskupuhit on Hyviä kavereita
Mikä ominausuus se tuo on? Siis kyllähän se sama juttu on, jokaisessa tuvassa, että ollaan melkein kaikkien kanssa ystäviä. Puuskupuh tuntuu jotenkin Tylypahkan roskakorilta.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Kioshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Maaliskuu 30, 2008, 13:28:24 »
Hankala kysymys. Kaikissa tuvissa on hyvät ja huonot puolensa. Laitan nyt joitain esimerkkejä tähän, jotta teidän olisi helpompi ymmärtää mielipiteitäni, eli siis: Mieluiten menisin Luihuiseen, mutta Rohkelikkoon tai Korpinkynteen en missään nimessä haluaisi!

Rohkelikossa tuntuvat olevan kaikki tärkeät henkilöt, on annettu ymmärtää, että se olisi ikäänkuin paras tupa kaikista. Se on aina ärsyttänyt minua, että päähenkilöt pääsevät "parhaaseen" tupaan ja ehkäpä juuri siksi koko tupa ällöttää minua nimittäin joltain kantilta. Tietysti rohkelikosta on tullut myös monia suuria noitia ja valhoja ja siellä on sinänsä ihan hyviä tyyppejä, mutta jokatapauksessa jos saisin valita en menisi rohkelikkoon.

Kuten joku aikaisemmin jo mainitsikin, niin Korpinkynnessä todella on sellaista kiusaamista mitä minä en ainakaan hyväksyisi! Ehkäpä olisin kuitenkin hieman ylpeä jos minut laitettaisiin Korpinkynteen, älykkäänä minua pidettäisiin, mutta en hyväksy heidän tapojaan kohdella toisia ihmisiä.

Kaikkien kirjojen ajan on annettu ymmärtää että Puuskupuhissa ovat ne 'höynähtäneimmät'. Ehkäpä siellä on ihmisiä, jotka eivät ole mieleltään rohkeita, älyltään teräviä ynnä muuta, mutta heillä on ainakin hyvä sydän. He eivät kohtele toisiaan kaltoin ja pitävät yhtä. Sitä piirrettä minä todella arvostan puuskupuheissa, tähän tupaan voisin oikeastaan mennäkkin.

Sitten suosikkitupani Luihuinen. En voi sanoa, että minulla olisi koskaan varsinaiseti ollut ystäviä, joten luihuinen kiehtoo minua. 'Tai voihan olla että Luihuisesta sä löydät ystävät aidot -' on lause johon olen pitkään kiinnittänyt huomiota, enkä voisi väittää, etten kaihtaisi kaikkia keinoja '- ovelat velhot ei keinoja kaihda'. Eli Luihuinen siis, tänne minä kuuluisin

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #88 : Maaliskuu 30, 2008, 14:01:38 »
No, jokaisessa tekemässäni testissä minut on lajiteltu Luihuiseen ja ehkä kerran Korpinkynteen? En tiedä, varmaan se olisi Rohkelikko tai Puuskupuh, johon en todellakaan haluaisi. Luultavasti Puuskupuh, koska kaikki tuvat aina kiusaavat 'Puuskuja' enemmän tai vähemmän ja niistä on saanut sellaisen nynny-käsityksen, että ne eivät oikein ole rohkeita, eivätkä viisaita, tai edes ilkeitä ja viekkaita, vaan jotain ihme söpöjä pupusia... Sellaisia hömelöjä perässäkulkijoita, joista ei oikein ole mihinkään.
Toisaalta taas en haluaisi Rohkelikkoon, tai luultavasti edes pääsisi, sillä en koe itseäni mitenkään erityisen Rohkeaksi ihmiseksi. Toisaalta, kyllä minä mieluummin varmaan menisin sinne, kuin Puuskupuhiin, joten täytyy vastata Puuskupuh.

-Z (Luihuinen)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Jisushi

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 31, 2008, 18:20:53 »
Oma tupani on aika monien testien jälkeen ollut sama, eli Puuskupuh. Ja itse olen siihen ihan tyytyväinen, vaikka puuskupuheista ollaan saatu aika nynny käsitys. Mutta Cedrichän oli puuskupuhista ja pääsi kolmivelho turnajaisiin, joten ei "me" nyt niin nynnyjä olla.
Mutta tupa johon en haluaisi..hmm..ehkä Luihuinen olisi sellainen. Koska mielestäni Rohkelikossa ja Korpinkynnessä ei ole mitään vikaa, ei kamalasti luihuisessakaan, paitsi että sieltähän ne pahat tyypit ovat tulleet. Joten vastaan luihuinen..

miaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Maaliskuu 31, 2008, 18:36:02 »
Oma tupani on ollut monien testien jälkeen normaalisti Rohkelikko...
Luihuisen säännöistä piittamattomuus on taas aika lähellä itseäni niin kuin on myös Rohkelikkojen omatoimisuus sekä ns. rohkeus eli olisin todennäköisesti Luihunen tai Rohkelikko.(ei sillä että pidän itseäni yli ihmisenä rohkeuteni takia :D)
Korpinkynsi en ainakaan olisi sillä olen surkea koulussa.Ja Puuskupuhiin en varmaan myöskään pääsisi sillä en ole mitään kovinkaan rehtiä ja ystävällistä tyyppiä välillä...
Jos Korpinkynnestä ja Puuskupuhista pitäisi valita kumpaan en menisi niin sanoisin varmaan Korpinkynsi sillä en todellakaan jaksaisi pitää arvosanojani Korpinkynnen tasolla....

Poissa mimbulus

• Vuotislainen
« Vastaus #91 : Huhtikuu 10, 2008, 20:10:14 »
olisin varmaan luihuinen sillä en piittaa säännöistä sitten tippaakaan, en edes huomaa kun välillä rikon sääntöjä esim. koulussa. toisaalta taas olen melko terävä-älyinen kunhan jaksan keskittyä. puuskupuh en ainakaan ole koska olen kaikkea muuta kuin rehti ja ystävällinen ja välillä sitä tulee näytettyä vähän liiankin paljon. puuskupuhista tulee muutenkin sellainen kuvitelma että siellä on kaikki nössöt ja hyväuskoiset. no jaa, ehkä olenkin vähän nössö ja miksen vähän hyväuskoinen. rohkea en ole, mutta oma-aloitteinen yleensä. lopputulos: ei puuskupuhiin!
~mimbulus

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #92 : Huhtikuu 11, 2008, 11:56:02 »
Ei musta puuskuja voi todellakaan sieluttomiksi sanoa.

Lajitteluhatun laulun mukaan puuskut on ahkeria. No, se ei mustakaan kuulosta välttis kauhean hyvältä, mutta kyllä varmasti jokainen meistä on vähintäänkin ahkera potteristi ;)
Sitten puuskut on lojaaleja, ystävällisiä ja maltillisia. Kuka nyt oikeasti voi pitää noita huonoina ominaisuuksina? Eiväthän nuo tarkoita, että puuskut olisivat jotain kynnysmattoja tai vastaavia. Mä ainakin toivoisin että maailmassa olisi enemmän puuskusieluja. Tuntuu, että puuskut on just niitä, jotka tekee maailmaa mukavammaksi paikaksi elää meille kaikille, kun rohkelikot ja luihuiset keskittyy enemmänkin oman aseman nostoon ja (liian) periaatteelliseen touhotukseen, ja korpinkynnet kirjojen ääressä elämiseen.

Jos nyt ryhdytään krossaamaan, niin mä luulisin että Amélie (<3) olisi nimenomaan Puuskupuhissa. Potter-hahmoista mun ymmärtääkseni Tonks (myös <3) oli sieltä.

edit. Musta alkoi tuntua siltä, että mun suosikkitupajärjestys muuttui just. Korpinkynsi on edelleen ykkösenä, mutta Puuskupuh taisi kohota kakkoseksi. Luihuinen ja Rohkelikko pitävät siis perää, en oikein osaa sanoa kumpi on kumman edellä.
Mutta jos mä tosiaan pääsisin/olisin päässyt Tylypahkaan, niin mä olisin varmasti ollut onnellinen missä tahansa tuvassa. Ei mikään niistä ole niin yksipuolinen ja rajoittunut, etteikö jotain omaa löytyisi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2008, 15:20:35 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #93 : Huhtikuu 11, 2008, 14:15:29 »
olisin varmaan luihuinen sillä en piittaa säännöistä sitten tippaakaan, en edes huomaa kun välillä rikon sääntöjä esim. koulussa.

Tämä jäi nyt vähän mietityttämään. Onko Potterkirjoissa mainittu, että luihuiset rikkoisivat sääntöjä muita tupia useammin? Huispausta en nyt laske mukaan, siinähän Luihuinen käyttää vähintäänkin likaisia keinoja, mutta urheiluhan tuppaa tekemään ihmisistä omanedun tavoittelijoita. Esimerkiksi Draco kyllä saa Harryn alkupään kirjoissa huijattua rikkomaan sääntöjä, mutta itse ei tee läheskään niin paljon sääntöjen vastaisia tekoja kuin Harry. Sitäpaitsi yhden tai viidenkään oppilaan tekemisistä ei oikein voi tehdä päätelmiä koko tuvan sääntöjen rikkomisesta tai rikkomattomuudesta, mutta eikös vitosessa kaikki muut tuvat olleet innolla AK:n liittymässä, vaikka se olikin sääntöjen vastaista, kun taas luihuisen oppilaita ei tähän sääntöjen rikkomiseen ottanut osaa. Luihuiset enemmänkin provosoivat muita oppilaita, mutta rajuja sääntöjen rikkomisia en ole kyseisen tuvan oppilaiden harrastavan.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Cornelius Deemson

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Huhtikuu 11, 2008, 14:26:48 »
No luin vain ensimmäisen viestin niin et kukaan ei nyt valita.

No en missään nimessä haluaisi olla Luihuisessa, kuten olettaa voikin. Mutta hyväkin velhoja on Luihuisesta, kuten ystävämme Horatius Kuhnusarvio, englanniksi se tais olla Horace Slughorn?  Ja ehkä myös Cornelius Fudge? Toffee ainakin vaikutti siltä, ja hän oli ihan mukava mies, jos häntä ei ärsyttänyt.

Toinen, missä en haluaisi olla on Puuskupuh, koska he olivat siellä maan alla ankeassa.

Eli tuvat joihin haluaisin olisivat siis Rohkelikko ja Korpinkynsi, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Miss Strigidae

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Huhtikuu 14, 2008, 19:50:32 »
En haluaisi olla luihuinen, koska ilkeys ei tunnu omalta, eikä ainakaan mukavalta :>. Vaalin oikeutta (niin itseäni kuin muitakin kohtaan) ja vaikka olenkin varsin idealistinen sekä määrätietoinen noita, pyrin ajattelemaan muita. Kuulostaapas taas niin itserakkaalta että! Luihuinen en haluaisi olla myöskään siksi, että he ovat usein vain omaa etuaan tavoittelevia pikku paskiaisia, ja kuka sellainen tahtoisi väen vängällä olla!? Mutta olen kyllä joskus luihuisten tapaan aika ylimielinen; jos en itse näe mitään sääntöjen rikkomista vastaan, rikon niitä.

Puuskupuhiksi en haluaisi, koska he ovat liian pehmoja. Mutta toisaalta ehkä sopisin sinne, kun olen joskus aikamoinen tunari :P Mutta ei se Puuskupuh nyt ihan inhokkitupa olisi. Siellä ollaan sisukkaita kuten minä, ja mieluummin minä nyt sinne menisin kuin en Tylypahkaan ollenkaan.

Korpinkynneksi en haluaisi, koska minulle on jäänyt hieman kylmä vaikutelma korpinkynsistä. Kylmää, veitsen terävää älykkyyttä, tunteille ei jää tilaa. Elämä pelkkää suorittamista, arvosanoja ja palkintoja, kokemukset jäävät toissijaisiksi. Tietysti poikkeuksia on, kuten ihana pieni Lunamme <3 Mutta korpinkynsillä on sentään järkensä, mistä on paljon hyötyä elämässä.

Rohkelikoksi en haluaisi siksi, koska he ovat aina ah niin uljaita ja ah niin epäitsekkäitä, jotka syöksyvät heti paikalla vaaraan ystäviensä puolesta. Toisin sanoen, rohkelikot ovat tekopyhiä ja heidän yliarvostettu hyvyytensä tekee hulluksi. Mutta koska rohkeus on se, mikä kuitenkin itseänikin eniten kiehtoo, tyydyn ihailemaan rohkelikkojen taitoja, ja Rohkelikkoon haluaisin itse eniten.

Eli kaikissa tuvissa on huonoja puolia, mutta on niitä hyviäkin. Luettelin tuvat järjestyksessä: ei-toivotuin----toivotuin, joka siis tiivistettynä kuuluu tässä:
-Luihuinen
-Puuskupuh
-Korpinkynsi
-Rohkelikko

-Miss Strigidae

muoks// en olekaan aivan varma. Ehkä haluan Puuskupuhiin kaikkein vähiten.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2008, 20:16:33 kirjoittanut Miss Strigidae »

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
« Vastaus #96 : Huhtikuu 15, 2008, 17:35:54 »
Tiedättekö mulla kaikki johtuu mielialasta, joskus mää oon hyvinkin luihuinen, mutta sitte taas saatan olla niin ahkeralla ja kiltillä päällä, että sopisin puuskupuhiin. Ja kun on kokeesta saanut kympin tuntuu korpinkynsi sopivimmalta ja joskus mää oon valmis rohkeuteen ja kykeneen semmoiseen mitä monet ei uskalla aatellakkaan.

En tierä vaikuttaako se millä tuulella on sillon kun koettaa lajitteluhattua, vai lajitteleeko hattu toiveiden (myös alitajuntaisten) mukaan, vai luotaako se mieltä hyvinkin syvältä.

Dumppiski sano että hänestä tuntuu joskus siltä että koulussa lajitellaan liian nopeasti.

Mihin tupaan en ainakaan haluais. Mää olin ennen tän topicin lukemista, sitä mieltä että ei puuskupuhiin, mutta nyt mää en haluais korpinkynteenkään. Rohkelikko oisin jos saisin valita, mutta jos Row ois määränny Harryn puuskupuhiin, niin ehkä haluaisin olla vanha kunnon puuskupuh.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa lisssu

• Vuotislainen
« Vastaus #97 : Huhtikuu 20, 2008, 22:36:57 »
Luihuisiin. Jotenkin jäänyt siitä tuvasta negatiivinen ja kylmä kuva, itse tupakin sijaitsee jossakin linnan kylmimmistä tyrmistä. :)
Ja kun Luihuisista tulee paljon henkilöitä joista en pidä, kuten Kuhnusarvio, Coyle, Crabbe, Malfoy(t?)...
Rohkelikkoon ehkä mieluiten menisin, ja sinne kai sopisinkin. Korpinkynteen en olisi tarpeeksi fiksu, ja Puuskupuhiin en tarpeeksi ahkera ja muuta.
Voi toki olla, että koska Potterit on kuitenkin kirjoitettu Harryn näkökulmasta aika pitkälti (ellei kokonaankin?), niin siksi minulle on jäänyt tälläinen kuva.
\"There\'s nothing you can do, Harry... nothing... He\'s gone.\"

Avrila

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Huhtikuu 23, 2008, 18:10:42 »
Kaikkia Puuskupuheja kunnioittaen vastaan kuitenkin Puuskupuh-tuvan. Puuskupuhin tuvankin nimi kuulostaa jo siltä että vaikka tunnilla ne viittaa koko ajan hengästyneinä että puuskupuh..
Luihuisessa en toisaalta haluaisi joutua koska Luihuiset tunnetaan "kieroina juonittelijoina".. Luihuisen tuvan tyrmätkin on jo sellaisen kuuloisia että no thank you (:

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #99 : Huhtikuu 23, 2008, 18:25:44 »
En haluaisi olla Puuskupuhissa. En luultavasti edes pääsisi sinne, en ole ahkera tai rehti. Oikeastaan valehtelen aika usein, ikävä kyllä. Korpinkynteenkään en luultavasti pääsisi (enkä välttämättä haluaisi), ei se opiskelu niin paljoa kiinnosta. Saan kyllä hyviä numeroita ja niin, mutta en jaksa ikinä lukea kokeisiin tai tehdä läksyjä kunnolla. Yleensä olen myöhässäkin:) Korpinkynteläiset jotenkin kuulostavat hikeiltä, jotka eivät siedä sellaisia, jotka eivät opiskele ahkerasti. Haluaisin mieluiten Rohkelikkoon, sillä siellä on paras makuusali:) Noei. En tiedä, ehkä kun Harry ja kumppanit ovat olleet siellä. Luihuinen sen sijaan jotenkin kiehtoo minua, en tiedä.
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.