Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 81625 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Mega

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #50 : Helmikuu 09, 2008, 12:47:02 »
Jos joutuisin Puuskupuhiin lähtisin Tylypahkasta heti. Puuskupuhit ovat nörttejä ja hikareita, ja jäävät aina muiden tupien varjoon.
Anteeksi nyt vain, mutta miten niin puuskupuhit ovat nörttejä ja hikareita!? Korpinkynnet enemmänkin ovat hikareita, puuskupuhit tykkäävät ahertaa, ja ovat kilttejä sekä ehdottoman luotettavia. Ja mitä väliä sillä on menestyykö tupa vai ei, mielestäni Korputkaan eivät ole kovin montaa kertaa mitään mestaruuksia voitelleet!? Tämän sanon puuskujen puolesta, koska itse olen korppu. Itse olet varsin selvä Luihuinen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2008, 17:37:24 kirjoittanut Mega »

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Helmikuu 09, 2008, 17:52:00 »
Jos joutuisin Puuskupuhiin lähtisin Tylypahkasta heti. Puuskupuhit ovat nörttejä ja hikareita, ja jäävät aina muiden tupien varjoon.
Anteeksi nyt vain, mutta miten niin puuskupuhit ovat nörttejä ja hikareita!? Korpinkynnet enemmänkin ovat hikareita, puuskupuhit tykkäävät ahertaa, ja ovat kilttejä sekä ehdottoman luotettavia. Ja mitä väliä sillä on menestyykö tupa vai ei, mielestäni Korputkaan eivät ole kovin montaa kertaa mitään mestaruuksia voitelleet!? Tämän sanon puuskujen puolesta, koska itse olen korppu. Itse olet varsin selvä Luihuinen.

Mitäköhän tuo viimeinen lauseesi tarkoitti? Tai itse asiassa kaksi viimeistä... Jos olisin Fellad, ottaisin sen kuitenkin kohteliaisuutena, kun joku huomaa ;)
Mutta ei tuo nyt oikein ollut tarpeen.
Jokaisellahan on oma mielikuva tuvista, mutta en minäkään näe puuskupuheja hikareina enkä nörtteinäkään, kun pidän niitä aika tavallisina ja pääosin ehkä hieman yksinkertaisina. Eiväthän kaikki tietenkään ole, mutta jos nyt kuvitellaan joku oikein yksinkertainen tyyppi (vaikkapa Dudley), niin Puuskupuh on ainoa tupa, johon hän pääsisi "piirteineen". Onhan tuo aika leimaavaa, kun Puuskupuhiin menevät ne muut.

Enkä näkisi puuskupuheja ehdottoman luotettavina tai kiltteinä, kuten kirjoistakin aina tiettyjen puuskujen kohdalla voi hyvin todeta.
Eikä sillä kai niin väliä, menestyykö tupa vai ei, mutta sen perusteella voi aina hieman päätellä, millaista porukkaa tuvassa on. (Paitsi Rohkelikosta Harryn aikaan...)

Olen Felladin kanssa aika samoilla linjoilla muuten; en minäkään rehellisesti sanottuna menisi Puuskupuhiin. Olen liian kunnianhimoinen, jotta siellä voisin edes kuvitella olevani. Rohkelikkojen kanssa kirjojen perusteella en tulisi toimeen, mutta Korpinkynsi voisi olla ok.
Tosin Luihuinen vetäisi voiton, sillä kannatan mm. juuri sitä yhteishenkeä, jota Luihuinen edustaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2008, 17:55:05 kirjoittanut Giladra »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #52 : Helmikuu 10, 2008, 12:03:08 »

Mitäköhän tuo viimeinen lauseesi tarkoitti? Tai itse asiassa kaksi viimeistä... Jos olisin Fellad, ottaisin sen kuitenkin kohteliaisuutena, kun joku huomaa ;)
Mutta ei tuo nyt oikein ollut tarpeen.
Jokaisellahan on oma mielikuva tuvista, mutta en minäkään näe puuskupuheja hikareina enkä nörtteinäkään, kun pidän niitä aika tavallisina ja pääosin ehkä hieman yksinkertaisina. Eiväthän kaikki tietenkään ole, mutta jos nyt kuvitellaan joku oikein yksinkertainen tyyppi (vaikkapa Dudley), niin Puuskupuh on ainoa tupa, johon hän pääsisi "piirteineen". Onhan tuo aika leimaavaa, kun Puuskupuhiin menevät ne muut.

Enkä näkisi puuskupuheja ehdottoman luotettavina tai kiltteinä, kuten kirjoistakin aina tiettyjen puuskujen kohdalla voi hyvin todeta.
Eikä sillä kai niin väliä, menestyykö tupa vai ei, mutta sen perusteella voi aina hieman päätellä, millaista porukkaa tuvassa on. (Paitsi Rohkelikosta Harryn aikaan...)

Hmmm... Minusta Rowling karrikoi nykypäivän tavallisen koulun hierarkiaa jakamalla oppilaat tupiin. Kyse on ryhmistä, joihin oppilaat jakautuvat ihan luonnostaan ihan normaalissa koulussa. Tämä on kyllä vain oma näkemykseni, mutta jos tuvat poistettaisiin ja kaikki Tylypahkan ykkösluokan oppilaat olisivat samassa luokassa, he luultavasti jakautuisivat kaveripiireihin juuri samalla tavalla kuin lajitteluhattu olisi heidät lajitellut.

Jokaisessa koulussa on ne pahis- ja kiusaajaporukat, joita edustavat Luihuiset. Kyse ei välttämättä ole mistään absoluuttisesta pahuudesta vaan he ovat ne, jotka löytää nurkan takana tupakat suussa. Luonnollisesti tarvitaan heikompi osapuoli: kiusatut, syrjäänvetäytyvät, hiljaiset jne. eli puuskupuhit.

Korpinkynnet ovat hikkejengi ja rohkelikot ovat se suosittujen porukka ns. "kerma".

Kyse on siis ihan luonnollisesta jaosta ihmistyyppien mukaan. Samanlaiset ihmiset hakevat samanlaista seuraa ilman lajitteluhattua. Minusta siis puuskupuhit hieman ovat juuri tuota muiden varjoon jäävää porukkaa.

Ettei tule mitään väärinkäsityksiä niin tämä todellakin on todella äärimmäistä kategorisointia. Tietenkään kaikki puuskupuhit eivät ole samanlaisia ja tottakai löytyy oppilaita, jotka keikkuvat kahden eri ihmistyypin ja siis samalla tuvan välillä (esim. Harry). Enkä tarkoita myöskään sitä, että luihuiset välttämättä kiusaisivat puuskupuheja vaan, että nämä tuvat vain edustavat normaalikoulun näitä tyyppejä. Lajitteluhattu siis lähinnä valitsee sinulle parhaiten sopivat ystävät ja parhaat olosuhteet kehittyä, jos osaa käyttää oikein tupansa vahvuuksia.

Näin.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Helmikuu 15, 2008, 20:26:58 »
Minä näen asiaa enemmänkin niin, että joka tuvassa on jotakin erikoista. Puuskupuh ei missään nimessä ole mikään tule tänne jos et pääse muualle, vaikka lajitteluhattu niin onkin sanonut. En usko että tylypahkaan pääsisi ollenkaan jos olisi ns. tavallinen. Puuskupuhit ovat ahkeria ja mukavia. Itse kyllä haluaisin siihen tupaan.

Poissa KP

• Helmiäislehti
  • Vuotislainen
  • Dracon hyypiösisko
« Vastaus #54 : Helmikuu 21, 2008, 11:14:04 »
Monet testit iskevät minut Korpinkynteen, vaikka en koe kuuluvani kyseiseen tupaan. Korppis olisi luultavasti varatupani, jos minua ei jostain syystä huolittaisi Luihuiseen. En ole mikään älyn jättiläinen, mutten myöskään älykääpiö. Sopivan ovela Luihuiseen, ja muutenkin vähän kieroilija. En ole mikään pahis, mutta minulla on täysin oma tyylini suorittaa asioita, ja sääntöjen venytys kenenkään huomaamatta kuuluu tyyliini.

Rohkelikkoon en ikipäivänä voisi kuulua. Minusta on parempi olla älykäs sivustakatsoja kuin rohkea pumpuliaivo. En nyt tarkoita, että kaikki Rohkelikon edustajat olisivat tyhmänrohkeita höyniä. Löytyyhän Luihuisestakin tyhjäpäitä (Crabbe & Goyle). Kuitenkin, Rohkelikko olisi hyvin epäsopiva tupa minulle.

Puuskupuh ei myöskään sopisi minulle. Puuskut rakastavat viettää aikaa nenä oppikirjan välissä, minä en. Minulla riittää motivaatiota opiskella vain sellaisia asioita, joilla voin puolihuijaamalla saavuttaa paremman aseman ja elämän kuin kukaan muu. En ole kärsivällinen ja ahkera opiskelija, jollaisia Puuskut ovat.

Eli Rohkelikko ja Puuskupuh olisivat tuvat, joihin en missään nimessä haluaisi. Jos pitää valita toinen, niin se on sitten Rohkelikko, joka ei olisi minun tupani. Puuskupuhissa voin sentään kössiä muiden oppikirjat ja kopioida oikeat vastaukset. Ilkeyksissäni vielä kumitan muiden vastaukset pois. >;)

Limetti

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Helmikuu 23, 2008, 15:10:47 »
Hmm... tämä onkin mutkikas kysymys.

Mietittyäni sitä jonkin aikaa tulin siihen tulokseen, että oikeastaan kaksi tupaa taistelevat sinnikkäästi sen "yhden ja ainoan" tuvan paikasta jonne haluaisin, ja johon minut luultavasti laitettaisiin. Jää siis kaksi tupaa, johon en kuulu, ja joista en niinkään pidä.

Ensimmäinen tupa, johon en missään nimessä sovi tai halua joutua, on rohkelikko. Ah, ne urheat, kauniit, täydelliset rohkelikot jotka aina tuntuvat olevan niitä parhaita... no thanks. Paitsi, että urheus ei ole paras piirteeni - en tosin ole pelkurikaan -, tyhmänrohkeus on vielä vähemmin. Vai pelottomia ne rohkelikot? Ainakin sen mukaan mitä lajitteluhattu meille kertoi. Peloton = Rohkea? Ei millään, kuulkaas nyt, se on silkkaa typeryyttä. Anteeksi niille jotka heitä urhoollisesti fanittavat, mutta jätän rohkelikon omaan arvoonsa.

Ja sitten, seuraava... Puuskupuh. Minä en ole erityisen kiltti ihminen, vaikka sellaisen maineen omistankin. Niin *ystävällinen hymy* ei siinä teeskentelyssä mitään vaikeaa ole. Mutta tupiin joudutaan todellisen luonteen, ei oman itsensä luoman, petollisen harhakuvan varjossa. Minä en ole kiltti ihminen, vaan oikeastaan - minun on pakko myöntää - pohjimmiltani suhteellisen itsekäs ja kunnianhimoinen. Minua ei noin vain tallata tai käytetä hyväkseen. Ei puuskupuhissa kauheasti vikaa taida olla, mutta se ei ole minun tupani.

Jäljelle jää siis Korpinkynsi ja Luihunen. Molempiin sopisin, tosin Luihusena olisin ehkä suhteellisen lievä yksilö. Minä kuitenkin omaan useat näiden kahden tuvan tunnuspiirteistä.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #56 : Helmikuu 23, 2008, 18:06:35 »
Ensimmäinen tupa, johon en missään nimessä sovi tai halua joutua, on rohkelikko. Ah, ne urheat, kauniit, täydelliset rohkelikot jotka aina tuntuvat olevan niitä parhaita... no thanks. Paitsi, että urheus ei ole paras piirteeni - en tosin ole pelkurikaan -, tyhmänrohkeus on vielä vähemmin. Vai pelottomia ne rohkelikot? Ainakin sen mukaan mitä lajitteluhattu meille kertoi. Peloton = Rohkea? Ei millään, kuulkaas nyt, se on silkkaa typeryyttä. Anteeksi niille jotka heitä urhoollisesti fanittavat, mutta jätän rohkelikon omaan arvoonsa.

Olen samaa mieltä siinä, että rohkelikkojen urhoollisuus, rohkeus ja pelottomuus on silkkaa typeryyttä ja tyhmänrohkeutta. Täysin teennäistä, kuten on koko tupa muutenkin. Ovat olevinaan hyviä ja mahtavia, mutta oikeasti ovat tuskin mitään... Tyhmänrohkeus sopisi kuvaamaan Rohkelikkoa parhaiten. Rohkeuteen kuuluu nimittäin myöskin tietynlainen viisaus ja harkintakyky, jotka ainakin näyttävät tietyiltä rohkelikoilta tyystin puuttuvan...
Luihuiset ovat rohkeita tiettyyn pisteeseen, mutta omaavat sen verran järkeä, etteivät aseta itseään alttiiksi vaaralle, jos suinkin siltä voivat välttyä.
En usko, että luihuiset kiusaisivat muita, ellei heitä syrjittäisi ja mollattaisi. Toisaalta tämä on omiaan parantamaan heidän yhteishenkeään, josta he saavat olla ylpeitä :)

En koe tavallaan mitään syytä pyydellä Rohkelikkoa "fanittavilta" anteeksi, sillä usein Luihuistakin arvostellaan, eikä ajatella meitä, jotka taas "fanitamme" ko. tupaa...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

kenkä

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Helmikuu 27, 2008, 14:01:10 »
Korpinkynsi olisi varmaan minulle epämieluisin tupa. Jotenkin kaikki korpinkynnet tuntuvat kirjoissakin niin etäisiltä ja ärsyttäviltä (Cho ottaa päähän!) Poikkeuksena Luna :) Vaikka olenkin itse hyvä koulussa jne, teräväpäiseksi leimaaminen alkaisi stressata ja ilmapiiri tuntua kylmältä ja tiukkapipoiselta. Olen ylpeä Rohkelikko!!

Anerya

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Maaliskuu 04, 2008, 19:28:57 »
Puuskupuhiin en tahtoisi! Jos oltaisiin Tylypahkassa ja joutuisin yllättäen Puuskupuhiin, rääkäisisin kunnolla. En välttämättä lähtisi seuraavalla junalla kotiin, mutta rajamailla oltaisiin. En vain pystyisi olemaan "nyhvöjen" tuvassa. En pysty käsittelemään ajatusta siitä, että minua pidettäisiin jotenkin huonona. Se vain on asia jonka kanssa en voisi elää.

Seuraavaksi pahin olisi Korpinkynsi. En haluaisi, että minua ajatellaan myöskään aivan hikipinkona. Tai sellaista yleistä käsitystä "hikipingot, ei saa rikkoa sääntöjä, piilotetaan Lunan tavarat, ei pidetä hauskaa, luetaan, mennään kirjastoon!" Too much for me.

Haluaisin olla Rohkelikossa tai Luihuisessa siis.

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RainWolf2
« Vastaus #59 : Maaliskuu 04, 2008, 22:19:03 »
No olisihan se aika säälittävää päätyä Puuskupuhiin. Tuvan vaatimat luonteenpiirteet nyt eivät vain käy yhteen omieni kanssa. Puuskupuhissa pääni räjähtäisi viikossa kaiken sen aherruksen, kiltteyden, rehellisyyden ja luotettavuuden keskellä. En vaan istu siihen muottiin, enkä löydä mitään positiivista.

Rohkelikkokin on vähän kyseenalainen tapaus, rohkeitahan he ovat ja omapäisiä, niin minäkin toisinaan, mutta selvästi myös jotenkin omahyväisyyteen taipuvaisia, ja he pitävät itseään muita parempina, olihan itse Suuri Dumbledore heidän kanssaan samassa tuvassa. Mahtava velhohan Dumbledore oli, ei siinä mitään, mutta jokin raja on oltava. Ällöttävän kilttejä hekin ovat, melkein Puuskupuhien veroisia tässä asiassa.

Tuvat, joihin voisin hyvinkin kuvitella kuuluvani, ovat siis Luihuinen ja Korpinkynsi.

Luihuisia arvostan tämän takia: Tai voihan olla, että Luihuisesta sä löydät ystävät aidot. Ovelat velhot ei keinoja kaihda, ovat tarpeen kaikki taidot. Pidän siitä, etteivät Luihuiset ole tekopyhiä omenaposkia, ja osaavat sanoa mielipiteensä suoraan ajattelematta heti, loukkaavatko sillä jotakin. Ihailtavaa myös heidän mainio kykynsä kiemurrella pinteestä kuin pinteestä. Negatiivisia puolia Luihuisista? Se, kuinka suuri osa heistä on tiedätte-kai-kenen kannattajia. Kuolonsyöjät ovat naurettavia pelkureita, varsinkin eräs nimeltämainitsematon niljahäntäinen lurjus. En siedä sitä, että ihmisiä kohdellaan kaltoin sen takia, millaisiksi he ovat syntyneet tai kenen kanssa he ovat tekemisissä. En edes velhomaailmassa. Voi kylläkin olla, että juuri tämän takia minulla olisi vaikeaa Luihuisessa. Seison Dumbledoren takana.

Korpinkynnet? Raivostuttavia nörttejä, jotka kiinnittävät liikaa huomiota opiskeluun. Vaikka olenkin fiksu ja hyvä koulussa, en jaksa juurikaan keskittyä siihen, mitä koulussa opiskellaan, luen mieluummin itse, otan asioista selvää, muodostan mielipiteitä. Korpinkynnessä saattaisi olla ihmisiä, joiden kanssa voisi keskustella monistakin asioista mielenkiintoisesti. Tuvassa on myös monia todella kiehtovia persoonia.

Kun kirjoitin näitä, aloin miettiä ihan uudella tavalla sitä, mihin tupaan haluaisin kuulua. Ainoa varma asia on kuitenkin se, että Puuskupuh en tahtoisi olla. Mutta sehän tämän topicin idea taisikin olla, kertoa, mihin tupaan ei halua kuulua?
practice random acts of kindness

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #60 : Maaliskuu 05, 2008, 12:56:03 »
Korpinkynnet? Raivostuttavia nörttejä, jotka kiinnittävät liikaa huomiota opiskeluun.
Minusta on jotenkin omituista, että korpinkynsiä pidetään raivostuttavina sen takia, että he panostavat koulunkäyntiin. Tylypahkahan on ensisijaisesti koulu, jossa opiskellaan taikuuden saloja, joten miksi se ainoa tupa, joka keskittyy siihen olennaiseen on vihattu juuri sen takia? Mielestäni kouluissa raivostuttavimpia ovat oppilaat, jotka eivät koulunkäyntiin yhtään panosta: oppitunneilla hilluminen häiritsee moninkertaisesti verrattuna niihin, jotka lukevat oppikirjan kappaleet ja vastaavat opettajien kysymyksiin... Ja Tylypahkassahan korpinkynnet tuppaavat yleensä olemaan siellä kirjastonpuolella, jossa eivät luultavasti häiritse niitä, joilla ei ole tarvetta mennä sinne.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #61 : Maaliskuu 08, 2008, 14:19:50 »
Jaa-a. En oikein tiedä, loppujen lopuksi tämä on järkyttävän vaikea kysymys. Rohkelikko ei jotenkin istuisi meikäläisen hurmaavaan persoonallisuuteen, se olisi minulle huono tupa. Rohkelikot vaikuttavat jotenkin niin uhkarohkeilta. Minä en ole uhkarohkea laisinkaan. Olen rohkea jos se hyödyttää minua itseäni, toisaalta en ole yhtään maailmanpelastajatyyppiä ja ajattelen ennemmin oman nahkani pelastamista kuin toisten. Puuskupuhkaan ei sopisi minulle juuri siksi. En ole avulias ollenkaan, enkä kyllä ahkerakaan sen puoleen. En ole läheskään aina rehellinen, enkä kyllä luotettavakaan. Korpinkynteen ehkä saattaisinkin kuulua... Mutta, juu. Ehkäpä en haluaisi kuulua siihen Rohkelikkoon. Vaikka en kyllä Puuskupuhiinkaan.

~Moondancer (sisällöttömyyden syvin olemus)

Poissa Cirael

• Kelmeä kalmankoira
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixWolf25005
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #62 : Maaliskuu 08, 2008, 21:46:11 »
En haluaisi olla puuskupuhissa.
En tiedä miksi, mutta ihan ekasta kirjasta annettiin se käsitys, että puuskupuhit on toheloita ja vastaavaa.
Kaikenlisäksi puuskupuhit ovat olleet kirjoissa aika vaisuja ja niitä ei edes kuvailtu montaa.
Itse olen semmonen hullu ääliö joka tykköö tehdä akikenlaista tyhmää, että varmaan olisin Luihuinen tai Rohkelikko. Korpinkynsi en ainakaan ole koska en ole viisas.
Jep.. En haluaisi olla puuskupuh. (Tylsää porukkaa :'D Ja en tykkää keltaisesta enkä mäyristä, mutta se nyt ei ollut olennaisin juttu.)
"I solemnly swear that I'm up to no good", kuiskaa pieni rohkelikkotyttö Cirael kaivaessaan kelmien kartan taskustaan ja piiloutuu kivipilarin taakse, juuri ennen kuin Voron silmät ehtivät saavuttaa leikistään innostuneen noitatytön.

Poissa loorry

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #63 : Maaliskuu 09, 2008, 23:53:30 »
No se on helppo sanoa, en ainakaan Korpinkynteen, koska koulu menestys ei natsaa sinne:D

Sitte näistä kolmesta vaihtoehdosta on hankalampi sanoo, että mihin kuuluisin. Tosi hankala kyllä.

No oon mä joskus rohkee oon hei hypänny benji hypynki!..heh heh...no niin... Sitte mä kyllä myös sähläilen ja mogailen paljon, että en tiiä oisko toi vähän tollanen puuskupuh piirre, ahkera en kyllä oo. Ilkeeki oon kyllä joskus, mutta eeei en kyllä niin ilkee että kuuluisin luihuiseen, se vaihtoehto pois.

Eli jos nyt puuskupuhista ja rohkelikosta pitäis valita niin mielummin kyllä rohkelikko. Ja seiska kirjan mukaanhan Lajitteluhattu kuuntelee mihin tupaan haluaa mennä eli Rohkelikkoon mä sit pääsisin kai.

Poissa Jeneelaf

• Sateenvarjon alla
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Maaliskuu 10, 2008, 19:07:09 »
En haluaisi kuulua Puuskupuhiin. Koko tuvasta on minulle tullut hieman "hattarapää" kuva. Siis kun ne on aina rehellisiä ja kaikkee.
 Korpinkynteen varmaan numeroideni perusteella menisin.
Rohkelikkoon haluavansa olis tyhmä sanoo kun kirjoista tulee sellanen "Rohkelikko paras, Luihuinen huono"-olo. Enkä olis sinne ees tarpeeksi rohkee (elänyt elämänsä siskon selän takana).
Luihuinen, mulla ei toivoakaan. Olen liian "mutta kun ei niin saa tehdä"-ihminen, vaikka ihailen hieman salaa heidän tyyliään hoitaa asiat (ihailu ei ulotu voldeen ja kuolonsyöjiin). Joten kaiken pohdinnan loppu tuloksena menisin hampaat irvessä Korpinkynteen. Tupa jonne en missää nimessä menisi olisi hattarapää Puuskupuh
she fears if she cries That first tear The tears will not stop Raining down.
stand in the rain Stand your ground Stand up when it's all crashing down You stand through the pain You won't drown And one day what's lost can be found You stand in the rain...Hymy Kirja

nanaosaki

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Maaliskuu 10, 2008, 19:17:55 »
Puuskupuhiin minäkään en missään nimessä haluaisi.... niistä tulee vähän jälkijättöinen olo jotenkin.

Ja ei kai ilkeys ole mikään pääsyvaatimus Luihuiseen? Olen ymmärtänyt, että sinne päästäkseen pitää olla paitsi puhdasverinen, mutta luonteeltaan kunnianhimoinen. Kirjoissa lähes kaikki Luihuiset on kyllä sen lisäksi olleet myös ilkeitä, mutta ei kai "oikeasti" olisi mitään järkeä olla mitään koulukiusaajien tupaa erikseen?

e

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Maaliskuu 10, 2008, 19:22:28 »
En haluaisi kuulua Luihuiseen. Kaikki luihuiset ovat suunnilleen pelkureita ja itserakkaita, eivätkä halua auttaa muita. Tästä esimerkki... viimeisessä taistelussa montako luihuista jäi taistelemaan kuolonsyöjiä vastaan ja puolustamaan tylypahkaa ja muita oppilaita? vastaus on 0, sillä Luihuisten tupapöytä jäi tyhjäksi kun kaikki luihuiset pakenivat paikalta tuuppien ja etuillen muita. Puuskupuh vaikuttaa kuitenkin huonommailta, kun jotenkin se on jäänyt vähimmälle huomiolle ja tuntuu ettää sinne vain pääsevät kaikki muut jotka eivät pääse muihin tupiin. Luulen kuuluvani Korpinkynteen, sillä olen melko hyvä koulussa. Rohkelikkokin olisi ihan hyvä, mutta luulen etten olisi tarpeeksi rohkea sinne, vaikka joissakin asioissa olenkin rohkea.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2008, 19:27:15 kirjoittanut e »

Mona

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Maaliskuu 10, 2008, 19:39:19 »
Kuten joku sanoikin, en oikein usko tupien oikeasti olevan sisällöltään niin mustavalkoisia.. sen takia koen melkein kaikki tuvat mahdollisiksi ainakin minulle. Korpinkynnessä voisin viihtyä ihan senkin takia, että koen kaiken kirjallisen tekemisen helpoksi, puuskupuhissa ehkäpä sen takia, että siellä kokisin olevani vapaa vaatimuksista, luihuisissa se piilossa oleva kunnianhimoni pääsisi oikeuksiinsa. Syvällä sisimmässäni kadehdin nimittäin melkein kaikkea kunniaa ja unelmoin kaikenlaista - sopisiko se ylpeisiin luihuisiin? Rohkelikosta en tiedä. Se on vähän sellainen tupa, että joo, sopiihan se - aivan sama, ei se ainakaan paha ole. Taidan kallistua positiivisesti ajatellen puuskupuhin kannalle, pidän kumminkin vähän rennosta ja yksinkertaisesta menosta. Inhottava tupa olisi kai jotain korpinkynnen ja luihuisen väliltä.

Mortlach

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Maaliskuu 11, 2008, 12:49:05 »
Tämä on mielenkiintoinen aihe tosiaan! Ensimmäinen ajatukseni heti, kun näin kysymyksen otsikon, oli tietenkin Luihuinen. Kun luin vastauksia täällä, en ole enää niin varma. Myös Korpinkynnen puolesta (tai oikeastaan siis vastaan) on esitetty hyviä argumentteja. Kaikenlainen kiusaaminen on pahasta, ja Luihuisessa harjoitettu kiusaaminen on paljon näkyvämpää, eli siihen on helpompi puuttua kuin Korpinkynnen.

Ylipäätään tuo tupa-juttu on minusta vähän arveluttava (kuten kyllä monetkin asiat Tylypahkassa kuten esim. miten opettajien sallitaan kiusata oppilaita, kyllä olisi Suomessa jo iltapäivälehdissä kirkuvat otsikot jos jossain koulussa nykyään moista esiintyisi ;) ). Ehkä koko brittiläinen koulukulttuuri sisäoppilaitoksineen edelleenkin eroaa kovasti meikäläisestä, tai sitten JK on vain halunnut draaman vuoksi luoda mahdollisimman äärimmäisen paikan. Tupien välinen taistokin - johon myös opettajat osallistuvat - tuntuu opettavan oppilaille enemmän vihaa ja vilunkipeliä kuin yhteishenkeä :(.

Mutta takaisin aiheeseen, ja luulen silti valitsevani Luihuisen edelleen, ihan vain siksi, että siellä oli niin paljon Voldemortin kannattajia. Se kyllä menee jopa Korpinkynnen nokkimistenkin edelle.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #69 : Maaliskuu 11, 2008, 15:05:13 »
Puuskupuhiin tai Korpinkynteen en varmaankaan haluaisi. Ehkä vähiten haluaisin mennä Korpinkynteen. Ongelma kyseisessä tuvassa on, että sinne menevät järkevät tyypit ja ehkä vähän tylsät ja mitäänsanomattomat tyypit. Todelliset nerot on aina olleet Luihusessa tai Rohkelikossa (esim. Volde ja Dumby). Puuskupuhit ovat kivoja ja mukavia, mutta he ovat ahkeria ja siksi tämä tupa ei sopisi minulle. Korpikynnet on ärsyttäviä.
Luihuset ovat siistejä, ovelia, nerokkaita ja ilkeitä. Viimeistä lukuunottamatta he vaikuttavat tosi siisteiltä ja tuvalla on muutenkin mysteerinen ja hieno menneisyys. Rohkelikot ovat ihan parhaita, tai ainakin niin Harry Potter kirjat antavat meidän ymmärtää.

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #70 : Maaliskuu 11, 2008, 18:41:57 »
Mutta silti testit osoittavat minun kuuluvani

Luihuiseen, jota häpeän. Joten, Luihuiseen en haluaisi kuulua vaikka he luopuivat puhdasverisyys velvoitteesta mikä on minusta hyvä asia

(tarkoitan siis sitä että pelkkä puhdasverisyys on pahe).

Häpeät? Mitäs siinä on häpeämistä? Ennen kuvittelin olevani rohkelikko, mutta eräänä päivänä avasin silmäni ja tajusin olevani kiero ja viekas luihuinen. kyllä sinäkin sen jonain päivänä huomaat, ja liityt meidän luihuisten joukkoon! ;) Lol

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #71 : Maaliskuu 13, 2008, 17:24:37 »
Täällähän on tosi puuskuvihamielistä porukkaa. Joo, tiedän, kyllähän mä itsekin ajattelen sopivani kenties huonoiten sinne, mutta ei se musta mikään hylkytupa suinkaan ole. Jos nyt vedetään hieman överiksi, niin mitäs ihailtavaa muka tyhmänrohkeudessa/kunnianhimoisuudessa/ylettömässä opiskelussa on? Eikö päinvastoin sellainen henkilö, joka on onnistunut välttämään nämä piirteet, ole kunnioitettava? Eli puuskupuhiin voisi hyvinkin päästä sellainen henkilö, joka on niin hyvä, ettei joudu muihin tupiin. :D
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Maaliskuu 15, 2008, 19:49:54 »
Mutta silti testit osoittavat minun kuuluvani

Luihuiseen, jota häpeän. Joten, Luihuiseen en haluaisi kuulua vaikka he luopuivat puhdasverisyys velvoitteesta mikä on minusta hyvä asia

(tarkoitan siis sitä että pelkkä puhdasverisyys on pahe).

Häpeät? Mitäs siinä on häpeämistä? Ennen kuvittelin olevani rohkelikko, mutta eräänä päivänä avasin silmäni ja tajusin olevani kiero ja viekas luihuinen. kyllä sinäkin sen jonain päivänä huomaat, ja liityt meidän luihuisten joukkoon! ;) Lol

Ärr, tajusin että tunnen vetoa Puuskupuhiin :P. Luihuinen jääköön taa, huominen tulla saa...
Heh heh! Toi mitä mä olin aikaisemmin kirjottanut oli enimmäkseen vitsi. Jokanen saa olla missä tuvassa haluaa.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #73 : Maaliskuu 17, 2008, 15:25:38 »
Puuskupuh vaikuttaa vähiten puoleensavetävältä tuvalta - puuskupuhit vaikuttavat hieman nössöhtäviltä tai muuten vain ärsyttäviltä, ja jotenkin minulle on tullut sellainen kuva, että Puuskupuhiin joutuvat ne "jämäpalat", jotka eivät ole rohkeita, älykkäitä tai ovelia. Myöskään Korpinkynsi ei kuulosta kovin houkuttelevalta, sillä korpinkynnet vaikuttavat hieman tärkeilijöiltä, ja on myös kamalan ilkeää kiusata Lunaa, joka on lempihahmoni ja kaikessa höpsöydessään aivan ihana :>

Mieluiten kuuluisin Luihuiseen - kaikesta huolimatta. En usko, että kaikki luihuiset ovat todellakaan pahoja, mielestäni heitä yhdistää vain tietynlainen oveluus, ilkeys jossain määrin, ja moni heistä vaikuttaa melko fiksuiltakin (jätetään Crabbe ja Goyle huomioimatta tällä kertaa). Puhdasverisyysvimma menee hieman yli, mutta joka tuvastahan niitä huonojakin piirteitä löytyy.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
« Vastaus #74 : Maaliskuu 17, 2008, 16:36:39 »
Jaa'a. Olen tehnyt varmaan tusinan näitä testejä että mihin tupaan kuuluisin. Vaikka useimmiten se sama vastaus tuleekin, niin en nyt tiedä. Minua vähän kismittää että Puuskupuhista on tehty ahkeruuden, hyvyyden, leppoisuuden ja tiesminkä keskittymä. Tuskin sielläkään kaikki mitään pakertavia hissuikoita on. Vaikka nyt puolustankin Puuskupuhin mainetta, niin en sinne mielestäni kuulu.
Luihuinen.. no. Tässä tuvassa on jokin viehätyksensä. Se on aika samanlainen kuin Rohkelikko, mutta minusta siinä on enemmän särmää. korpinkynteen en voisi enkä haluaisi kuulua. Ei. En voi sietää järkyttävää nipotusta ja olisi tuskaa jo olla samoilla tunneilla korppareiden kanssa. Pidän enemmän pohtivasta ja suurikatseisesta opiskelusta, jossa ei ole olennaista tietää jokaikistä pientä nippelitietoa.
Luulisin siis kuuluvan Rohkelikkoon. Olen todella puolueellinen, puolustan omiani ja olen keskiverto koulussa, en ole ahkera enkä teräväpäinen, mutta jotain muuta on.. siis Rohkelikko.

Elikkäs en haluaisi todellakaan kuulua korpikynsiin. Enkä mielellään luihuisiin tai puuskupuheihin, mutta nekin menevät.
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"