Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 83029 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Horatius Kuhnusarvio

• Ankeuttaja
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #200 : Toukokuu 08, 2011, 09:43:00 »
Korpinkynsi on tarkoitettu etenkin minulle, vaikka en kiusaa, mutta olen viisas. Mihin en haluaisi on...Puuskupuh, koska se ei ikinä saa huispauspokaalia ja tupapokaalia. Luihunen on riski en haluaisi olla kuolonsyöjä eli kannattaja, millä tulisi tuskallinen loppu / kuolema.

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #201 : Toukokuu 22, 2011, 22:11:49 »
En haluaisi puuskupuhiin. Ei minulla ole mitään heitä vastaan mutta he eivät vain ole mitenkään erityisiä. Tietty puuskupuhista on valmistunut suuria velhoja ja noitia, ja väki tuntuu mukavalta. Eli pointtini on se että puuskupuhit ovat normaaleja ja ystävällisiä velhoja ja noitia. Minä ainakin pidän heistä.
                      Kun mietitään vaikkapa korpinkynsiä. He ovat viisaita. Ja itse en ole pitänyt itseäni mitenkään viisaana tai mitään sellaista mitä he ovat. Arvostan heitä suuresti ja heistä onkin valmistunut viisaita velhoja ja noitia. he ovat erityisiä viisauden ja nokkelan mielensä ansiosta.
                      Sitten, rohkelikko. Aah.. tuo rohkea ja urhoollinen väki. He ovat mielestäni mukavaa sakkia mutta kaikki tuntuvat haluavan lähes aina rohkelikkoon. Tylypahkan paras ja erityisin tupa jne.. Kun rohkelikko on niin "haluttu" tupa, niin onko se loppupelissä niin erikoinen? Tietty pidän heitä suuressa arvossa ja minulla ei ole mitään sitä vastaan että kuuluisin tähän tupaan. Mutta, (anteeksi rohkelikot) mielestäni rohkelikko on jopa "tylsempi" tupa kuin puuskupuh. Ei mitenkään sen erikoisempaa kuin vaikkapa näppituntuma Etelä-suomen sanomissa.
                        Ja sitten on oma tupani: Luihuinen. Pottereissa luihuiset ovat pahoja, kieroja ja ilkeitä luihuja. Onhan tämä totta että luihuiset tuppaavat olemaan kieroja tai häjyjä. Mutta on sieltä valmistunut hyväsydämmisiäkin velhoja. Esim. kalkaros. Ei vain pahoja. Minun kantani luihuisista on seuraava: He tietävät mitä haluavat, ja miten sen saada. Usein luihuiset ovat tyhmiä potter- kirjoissa ja aina huonossa valossa. kierous on luonteenpiirre, josta vaikkapa minä voin olla ylpeä. Luihuiset ovat ilkeitä.. ja taas toisaalta ilkeitä neroja. Arvostan luihuisia, mutta en niin paljon kuin vaikkapa korpinkynsiä. Puhdasverisyys on luihuisten tavaramerkki ja välillä tuntuu että se on noussut heille päähän. En kiellä sitä ettenkö ylenkatsoisi jästejä ja muita taikaväkeä mutta se tuntuu olevan kuin puollustus tapani. On totta että luhuisista valmistuu pahiksia, mutta ihan hyvin niitä voi valmistua muistakin tuvista. esim. matohäntä.
                                  En mielelläni lähtisi punnitsemaan tupia mutta jotain mieltä minunkin oli edustettava. Pyydän anteeksi niiltä jotka ehkäpä loukkaantuivat kommenteistani.

rg

• Ankeuttaja
« Vastaus #202 : Toukokuu 23, 2011, 19:45:03 »
En ainakaan Luihuiseen, koska en (ainakaan tietääkseni) ole sellainen ihminen. Toisaalta Korpinkynteenkään en haluaisi, en ole mistään terävimmästä päästä :DD

Hevoskotka

• Ankeuttaja
« Vastaus #203 : Toukokuu 24, 2011, 22:11:30 »
Hmm. Näin suoralta kädeltä voin sanoa etten haluaisi ainakaan Luihuiseen. Syitä en osaa sanoa, se vaan jotenkin inhotta mua.(sori luihuiset)
Toisaalta en haluaisi myöskään Puuskupuhiin, koska... olen hyvin laiska....
Korpinkynsi voisi olla hyvinkin mun tupa, silti HP-fanien testissä vastaukseksi tulee aina Rohkelikko...

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #204 : Toukokuu 28, 2011, 09:28:57 »
Tupani on korpinkynsi. Saan aika hyviä numeroita kokeista, joten kuulun myös sinne.

Sitten kun miettii niin rohkelikko ei ole minulle. En ole mitenkään erityisen rohkea. Yksi hämähäkki saa minut jo suunniltaan. Joten en ole sankariainesta koka ratkoo jokaisen arvoituksen (paitsi jos se on älyllä ratkaistavissa silloin se on minun heiniäni)

Puuskupuh voisi olla minulle aika sopiva myös. Olen myös nimittäin aika ahkera.Tosin professori Verson kanssa en tulisi toimeen. En kerta kaikkiaan kestä kasvin hoitoa, joka on aika lähellä Verson sydäntä.

Luihuseen en missään nimessä halua. En halua olla mitenkään tekemisissä pimeyden voimien kanssa. Vaikka vihaan Harrya vielä enemmän minua inhottaa Voldemort suurine aileinensa valloittaa maailma ja tehdä jästeistä pohjasakkia.

Joten palataan kysymykseen en halua luihuseen enkä rohkelikkoon.

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #205 : Toukokuu 28, 2011, 20:48:02 »
En puuskupuhiin ainankaan. *tärisee pelkästä ajatuksesta*
Se vaan ei ole minun juttuni. Ei paljoa läheisiä ystäviä! En kauheasti viihdy porukassa joka tietää minusta paljon. Mitä vähemmän sen parempi.
Jotenkin en kuuluu sinne ystävällisten ihmisten joukkoon. olen aika lähellä luihuista, mutta olen kuitenkin omasta mielestäni rohkea joten Rohkelikkoon siis.
En pidä paljoa vahvoista ystävyys suhteista. Riippuu kyllä ihmisestä. Viileät ja kylmät suhteet kannattaa :) En myöskään ole sieltä toimeliaimmesta päästä. Lokoilu tekee hyvää. Ja pänttäys ei sovi minulle. Ei sitten ollenkaan. Hyviä numeroita tulee kyllä, mutta että niiden eteen pitäisi tehdä paljonkin. Ei onnistu.
Puuskupuh ja Korpinkynsi ei ole minun juttuni. Tulisin varmasti KOrpinkynsiläisten kanssa toimeen ja saattaisin saada sieltä kelvollisiakin ystäviä. Sama ei päde puuskupuheihin. Sietää pystyisin, mutta hyviä ystäviä ei voisi tulla koskaan.
elämättömyysaika jähmettynyt

Scarlet

• Ankeuttaja
« Vastaus #206 : Toukokuu 29, 2011, 22:58:22 »
Rohkelikkoon. Se on varmaan tupa, joka on saanut kaikkein huonoimmat ominaisuudet. Harryn ja muiden käyttäytymisestä päätellen rohkelikoon pääsevät yllytyshullut ja uhkarohkeat. Ritarillisuus ei ole sama asia kuin tyhmänrohkeus. Muutenkin alusta asti Row kirjoitti puolueellisesti (ihan luonnollista) ja kirjoitti luihuiset pahoiksi. Puuskupuhit taas ovat jämäpaloja, niitä jotka eivät kelpaa muualle.

Ja mitäs muuta keksin rohkelikkoa vastaan? No vaikka sen, että heitä tunnutaan suosivat (tai siis kultaista trioa) ja koko tupa on vähän Mary Suemainen. Joo, kiitos ei. Ja olen muutenkin hyvin luihuismainen, joten kaipa on normaalia, että en haluaisi ns. vihollistupaan?

Poissa Hurray

• Vuotislainen
    • Shiny Smile
« Vastaus #207 : Toukokuu 30, 2011, 12:29:24 »
En ole ainoa, joka ei pidä rohkelikosta! *tanssii*
Siis vastaus on rohkelikko, sillä kaikki tuntuvat olevan siellä kovin viattomia, jaloja, ihan ylimalkaisen puhtoisia = ei minä. (ei mitenkään pahalla, rohkelikot)

Muut tuvat taas tuntuvat kaikki yhtä hyviltä. Suuren kriisin koinkin tässä muinoin, kun piti oma tupani valita. Ja sanottakoon, että loppujen lopuksi päädyin ennemminkin päättämään tupavärien kuin omien ominaisuuksieni perusteella. Olen nimittäin kovinkin vahingoniloinen (luihuinen), mutta myös ystävällinen (puuskupuh) ja joskus muinoin jaksoin toisinaan opiskellakin (korpinkynsi). ^^
"I realized I was on a Something island. 'How did I get here,' I wondered, surrounded by Nothing, 'and how do I get back?'"

Lucmey

• Ankeuttaja
« Vastaus #208 : Kesäkuu 02, 2011, 22:54:34 »
En todellakaan kuuluisi puuskupuhiin. He ovat niin tavallisia ja tylsiä oppilaita. Enkä ikimaailmassa kuuluisi rohkelikkoon.
Luihuinen on paras tupa mitä on!

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #209 : Kesäkuu 19, 2011, 15:11:01 »
Korpinkynteen. En ole viisas, ja uskon etten ikinä IKINÄ pääsisi edes heidän oleskeluhuoneeseensa ;D Jotenkin sellaista sakkia mikä ei ole minun mieleeni. Toki korpinkynnessä on viisaita velhoja ja noitia joista on tullut jotain suurta. Mutta sellainen ajatus mikä ensimmäisinä korpinkynsistä tulee mieleen, on että he ovat näsäviisaita neroja
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2011, 21:30:54 kirjoittanut Husky »

Poissa Noraro

• Vuotislainen
  • summer, icecream and fashion
« Vastaus #210 : Kesäkuu 30, 2011, 13:42:32 »
Rohkelikko vetää loukkaajaa saman tien turpaan. Korpikynsi keksii takaisin niin loistavan sanallisen loukkauksen ettei loukkaaja edes tajua sitä. Puuskupuh ajattelee loukkaajan vaan olevan surullinen/ahdistunut/tms ja antaa anteeksi. Sen sijaan Luihunen menee kehittelemään kaveriluihustensa kanssa täydellistä tapaa kostaa loukkaus viisinkertaisesti (tai erään luihusen tapauksessa tuhatkertaisesti).

Että kaikki kirjoittavat niin pitkästi. Itse kirjoitan niin vähän. plääh.
Jos suoraan sanotaan en oikein tiedä... Kuten Eponia kirjoitti, Rohkelikko kostaa yksinkertaisesti ja ytimekkäästi, Korpinkynsi kostaa viekaasti kuin kettu, Puuskuhup on anteeksiantava, ja Luihuinen kostaa viisinkertaisesti.

Mutta, jos joku pitäisi sanoa, niin ehkä Korpinkynsi. Vihaan sitä, kun kavereita mollataan ja kiusataan. Omassakin kaveripiirissäkin on vähän mollaamista... Toisena olisi kai sitten Puuskuhup.
Liikun finfanfunissa nimellä Noraro.
Käy myös blogissani! -> http://noraron.blogspot.com/

Poissa Red Fox

• salakäytävien vartija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #211 : Heinäkuu 02, 2011, 22:48:47 »
Korpinkynsi ei ole minua varten, en ole tarpeeksi älykäs.

Rohkelikkoon en sopeutuisi, en ole urhein ihminen maailmassa.

Puuskupuhiin voisin mennäkin, se voisi sopiakin.

Luihuinen olen henkeen ja vereen <3
Ehkä kuulut Rohkelikkoon, jos
sydämmes urhoollinen on,
on sulla ritarin uskallus
ja olet kumman peloton.

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #212 : Elokuu 08, 2011, 13:12:49 »
Ei ole yhtäkääkään tupaa, johon en tahtoisi. En halua mollata tai haukkua mitään tupaa, joten sanon että kaikki ovat tasavertaisia, yhtä hyviä, yhtä huonoja...

Kaikissa tuvissa on hyviä puolia.

Korpinkynsi: Korpinkynnestä tulevat viisaat ja älykkäät, ja sillähän he elämän pärjäävät.

Puuskupuh: Jos olet yhtä ystävllinen ja avulias kuin Puuskupuhilainen, pääset elämässä pitkälle.

Luihuinen: Oveluudesta ja viekkaudestakin on hyötyä elämässä.

Rohkelikko: No, mikäs siinä on pelätä tulevaa, jos on Rohkelikko.
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa jaida

• ikuinen hattutyttö
  • Vuotislainen
  • Kasva aikuiseksi, mutta säilytä lapsenmielisyytesi
« Vastaus #213 : Elokuu 08, 2011, 14:28:53 »
Itse viihtyisin ehkä vähiten korpinkynnessä, sillä tuntisin itseni tyhmäksi tai muuten vain vähän huonommaksi kuin muut. En siis koe itseäni kovinkaan viisaaksi ja jos ympärilläi pyörisi pelkkiä hyviä oppilaita niin kyllähän siinä alkaisi itsesääliin vajota. En siis nyt tarkoita, että kaikki korpinkynnet olisivat kympin oppilaita, mutta niitä hyviä arvosanoja saavia olisi varmasti paljon enemmän kuin muissa tuvissa. Itse haluaisin tietenkin olla älykäs,  yhtä hyvä kuin muut, mutta sitten kasaisin itselleni liikaa paineita. Haluaisin saada pelkkiä kymppejä, sitten rasittaisin itseäni liikaa ja alkaisin arvostamaan vain viisaita ihmisiä. Ja sitähän en todellakaan halua! Siis viellä niinkuin moni muukin on sanonut itsekkin arvostan kaikkia korpinkynsiä ja heidän viisauttaan kovasti ! (:
Minua ei siis korpinkynteen!

En myöskään viihtyisi luihuisessa, sillä en ole yhtään ovela tai viekas luonteeltani. Ajattelen aivan liian kiltisti ja ystävällisesti.  Ajatusmaailmani ei siis sovellu luihuseen.
"Dobby died a Free Elf, still it makes me kill myself... "<3

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #214 : Elokuu 09, 2011, 13:39:55 »
Joskus tuntuu etten sopisi mihinkään tupaan kunnolla oikeasti.

- en ole tarpeeksi rohkea rohkelikkoon; olen liian itsekäs ja suoraan sanoen minua ei kiinnostaisi taistella hyvän puolella omaa henkeäni uhaten
- puuskupuhia ajatellen olisin taas liian "tough", en ole erityisen ahkera ja tupa joka korostaa ystävällisyyttä ja toverillisuutta eniten ei kuulosta siltä mitä haen
- luihuiseen sopisin mielestäni eniten mutta toisaalta en tiedä olenko loppupeleissä liian nössö tupaan, toisaalta voin hyvin kuvitella että tupa sosiaalistaa nopeasti kaikki samaan muottiin joten tässä tuvassa potentiaalini mukautumiseen olisi suurin silti...
- korpinkynnessä sen sijaan ahdistaisi alituinen paine hyviin suorituksiin ja tuntuu että siellä ei muuta tehdäkään kuin kilpailla arvosanoista ja perfektionistiluontooni ei sopisi että tupa olisi täynnä ihmisiä jotka olisivat yhtä hyviä tai parempia jatkuvasti
And they dream in their sleep

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
« Vastaus #215 : Elokuu 09, 2011, 14:26:58 »
En koe yhtäkään tupaa sellaisena, etten sinne varsinaisesti haluaisi, en vain koe että minulla olisi tiettyjä vaadittavia ominaisuuksia näihin tupiin pääsemiseksi.

Korpinkynsi on tupa, jonne minua ei taatusti huolittaisi. En ajattele loogisesti, en ole älykäs, pientenkin ongelmien ratkominen saattaa viedä minulta kauan aikaa. En pärjää koulussa erityisen hyvin, enkä varmaan pääsisi edes sisään heidän oleskeluhuoneeseensa! Olisi ahdistavaa olla koko ajan todella älykkäiden ihmisten kanssa, ja kuten Crying tuossa kirjoittikin, se alituinen paine hyviin suorituksiin ahdistaisi.

En voi kuvitella itseäni helposti myöskään puuskupuhina, en kerta kaikkiaan ole millään lailla ahkera vaan todella laiska. Muuten se voisin sopia sinnekin, mutta tuo ahkeruus >______>

Ja jos luihuiset ovat kaikki sellaisia kaikin puolin kieroja ja läpimätiä kavalia otuksia, jotka suunnittelevat jotain ilkeää toisille jatkuvasti, en minä kyllä sellainenkaan ole. :D Mutta jos haluaa ajatella vähän monipuolisemmin, miksei? Mutta toisaalta, se oveluus... Mahtaneeko sitä löytyä riittävästi? Ei välttämättä.
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa Lovepotion

• Vuotislainen
« Vastaus #216 : Elokuu 13, 2011, 21:18:52 »
En todellakaan haluais Luihuiseen, koska se vaan ei ois mun juttu. Rohkelikkokaan ei kuulostais oikeelta, koska en oo mikään "rohkee".. Sitten varmaan pääsisin Puuskupuhiin tai Korpinkynteen:D

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #217 : Elokuu 15, 2011, 09:20:07 »
Haluaisin ehdottomasti Rohkelikkoon, en tiedä miksi. Varmaan siksi, koska jotenkin pidän Rohkelikkoa sellaisena, että sieltä tulee kaikki aurorit ja mahtavat pimeyden velhojen taltuttajat. Rohkelikossa on/olivat myös kaikki suosikkihahmoni. :P Luihuiseen en missään nimessä haluaisi, siellä on jotenkin sellaista kiusaamista ja muuta ivaamista. Luulisin, että joutuisin Rohkelikkoon tai Korpinkynteen. Ja Puuskupuhiin en haluaisi myöskään, jotenkin liian kilttejä siellä! :3
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
« Vastaus #218 : Elokuu 15, 2011, 09:22:45 »
Jos minut nyt tosiaan lajiteltaisiin, niin tottakai mä hyppisin riemusta. xD
Niin, en missään nimessä haluaisi Puuskupuhiin. En tiedä mistä tämä mun inhotus on tullut, mutta kertakaikkiaan ei. :)
-Nemi ♥

Gäätä

• Ankeuttaja
« Vastaus #219 : Elokuu 27, 2011, 22:35:17 »
Kaikki muut menis varmaankin, mutta Luihuisia en kestäis koska en ite oo yhtän juonittelevaa tai ilkeetä tyyppiä.
Saattaa myös olla että korpinkynteen mua ei otettaisi D: Puuskupuh ja Rohkelikko kuvaavat varmaan eniten mun luonnetta oon kiltti mutta en varmaankaan olis tarpeeksi ahkera puuskupuhiksi~ Joten jäljelle jää rohkelikko, mikä sopiikin mulle hyvin sillä pystyn helpostikkin tekemään yllättäviäkin asioita ja oon lojaali.

Poissa Ambrosia

• Veikeä Vesihiisi
  • Vuotislainen
  • Moves like dragon
  • Pottermore: BronzeStone190
« Vastaus #220 : Elokuu 29, 2011, 17:19:45 »
Luihuiseen en haluaisi, eikä minua sinne otettaisikaan kun olen mikä olen. Oon ihmisille ilkeä lähinnä vaan oman pääni sisällä. En tykkää loukata toisia tai muutenkaan aiheuttaa pahaa mieltä joten Luihuinen on poissuljettu vaihtoehto heti kättelyssä.

Pitkän aikaa kuvittelin, että Korpinkynsi olis se mun juttu. Vaikka ite sanonkin, niin mulla on motivaatiota, enkä oo ihan surkea koulussa : ') Vaikka aivoja osaankin käyttää, niin luulen, ettei musta olis korpinkynneks, koska mulle se viisaus ja sellanen ei oo elämässä niitä tärkeimpiä juttuja. Paha sitten sanoa Rohkelikon ja Puuskupuhin väliltä. Luonteeni päällisten puolten takia mut varmaan passitettaisiin automaattisesti Puuskupuhiin, mutta tosta Rohkelikosta en tiedä. En oo koskaan oikein ollu sellasessa tilanteessa, jossa olisi kamalasti tuota rohkeutta mitattu. Lojaali olen, sen tiedän muttamutta... Olisi tosiaan kiva tunkea se hattu päähän, että itsekin saisi selvyyden asiaan : D
Tähdet ovat paloja historiasta ja sen kauneudesta nykyhetkestä nähtynä.

Poissa monnipop

• Vuotislainen
« Vastaus #221 : Elokuu 30, 2011, 14:03:18 »
Hmm.

En haluaisi Puuskupuhiin. Enkä uskoisi sopivani Puuskupuhiin, että niin, en sinne varmaan päätyisikään. Kun miettii että Helga Puuskupuh arvosti oppilaissaan ahkeruutta, reiluutta, uskollisuutta ja kiltteyttä. Toki olen uskollinen ja reilu ystävilleni, mutta siinä kaikki. En ole ahkera, enkä mitenkään erityisen kiltti. Tai no, olenhan minä kiltti, mutta en kaikille ja minusta tuntuu että puuskupuhit ovat sellaisia yli-kilttejä ja kilttejä jokaista ihmistä kohtaan, ihan sama millainen se toinen ihminen olisi puuskua kohtaan.

Muutenkin tuntuu, anteeksi puuskupuheja kohtaan, että Puuskupuh on tuvista sellainen, joka ottaa hoiviinsa sellaiset mitään sanomattomat, toisten jalkoihin jäävät hiljaiset hissukat. Sellaiset vähän reppanat, joita ei muihin tupii huolita, koska heistä puuttuu se jokin erikoislaatuisuus, mitä muissa tuvissa halutaan. Mutta mene ja tiedä ::).

Toinen mihin en haluaisi on Rohkelikko, mikä on hassua, koska ala-asteikäisenä se oli juuri se tupa mihin toivoin kuuluvani! Olin aivan ehdoton sen suhteen, mikään muu tupa ei kiinnostanut. Olen kyllä muuttunut huomattavasti luonteeltani niistä ajoista ja silloin Rohkelikon "vaatimukset" olivat sydäntä lähellä. Lisäksi löysin itsestäni sellaisia ominaisuuksia, joita Rohkelikossa arvostetaan. No, ajat ovat muuttuneet niistä ::).

En oikein tiedä miksi en haluaisi kuulua rohkelikkojen joukkoon, mutta en vain haluaisi. Jokin niissä ärsyttää! Toisaalta, jos minut valittaisiin Rohkelikkoon pystyisin elämään asian kanssa : D.

OT: Tuntuu hassulta kirjoittaa "jos minut valittaisiin" ja "en haluaisi kuulua" yms. tämän ikäisenä : ' D. Mutta minkäs voit, Potterit on lähellä sydäntä.
Real eyes
Realize
Real lies

Poissa Greenback

• Kalamies Reino
  • Vuotislainen
« Vastaus #222 : Syyskuu 01, 2011, 19:20:35 »
Ehdottomasti korpinkynsi: Miettikää, jos olis aivan tajuton vessahätä ja sitten jää siihen oven eteen arvuuttelemaan sitä sen lukon arvuutusta.
Sit ku alkaa miettiin niitä niitten tupien sijaintia linnassa, en haluais mihinkään. Rohkelikko ja korpparihan on korkealla tornissa (korkeanpaikankammo) ja kaks muuta alakerrassa (siel on kylmä).
Tänäänkin tuli viisi kiloa.

Poissa Nebulae

• Kuuhullu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #223 : Syyskuu 05, 2011, 18:59:54 »
Jokaisessa tuvassahan on tietysti ne hyvät ja huonot puolensa, joten sikäli hankala kysymys. Lisäksi on muistettava että näiden neljän tuvan oppilaat eivät missään nimessä ole tupatoveriensa kaksoisolentoja. Jokaiseen tupaan mahtuu älykköjä, ahkeria, itsetietoisia ja ilkeitä ihmisiä. Mutta analysoidaan nyt hieman näkemystäni Tylypahkan tuvista:

Luihuinen:

Luihuisella on mielestäni liian yksinkertaistettu maine. On absurdia ajatella että kaikki luihuiset olisivat "pahoja". (No, onhan tässä poikkeuksina esim Regulus ja Kuhnusarvio.) Salazar Luihuisen alkuperäinen ideologiahan oli että Luihuiseen lajiteltavat olisivat muita lahjakkaampia, kekseliäämpiä, kunnianhimoisempia ja määrätietoisempia toteuttamaan tavoitteensa. Eivät nämä ole mitään "pahojen" ihmisten luonteenpiirteitä. Ei missään ei vaadita että luihuisen tulisi olla moraaliltaan jotenkin vinksahtanut. Kyse on vain siitä millaiseksi Luihuinen on kuvailtu Harryn näkökulmasta, jotta tarinassa olisi se pahis, siis Voldemortin lisäksi. Harryn saama kuva kyseisestä tuvasta on sitten kaikkea muuta kuin positiivinen, joten Luihuisesta on tavallaan tullut "musta lammas" osin katteettomasti.

Jotkut ovat täällä nostaneet esiin sen ajatuksen, että luihuiset olisivat omalle tuvalleen uskollisia vaikka muita tupia mollaavatkin. Itse näen tämän olevan seurausta Luihuisen tuvan henkisestä ilmapiiristä. Siellä ei katsota mitään pettureita hyvällä, oli sitten veren-, aatteen tai oman tuvan petturi kyseessä. Kuvitelkaapa millaista kohtelua joku muiden kanssa kaveeraava tai omaa tupaansa vastaan toimiva oppilas saisi tupalaisiltaan. Kyllä tuo uhka saa kovimmankin korston olemaan kiltisti linjassa muiden kanssa.  Näin ollen luihuisten näennäinen uskollisuus ja keskinäinen luotto ovat vain olosuhteiden synnyttämää pakkoa, ei todellista uskollista tai ystävyyttä. (Mutta en sano etteikö yksittäisten luihuisten välillä ole varmasti hyvinkin aitoja ystävyyssuhteita.)

Itse en haluaisi Luihuiseen, koska tuvan ilmapiiri on sen verran epämiellyttävä. En muutenkaan koe itseäni tarpeeksi kunnian-ja vallanhimoiseksi Luihuiseen. Ilkeyttä en tässä mainitse koska se ei mielestäni ole peruste Luihuiseen pääsylle... Ai niin, ei se Kalkaroskaan olisi kovin kiva tuvanjohtaja vaikka suosikkihahmoihini lukeutuukin. ;)

Rohkelikko:

En voi sille mitään, mutta jotenkin Rohkelikko on minun mielestäni aina ollut eräänlainen "jämätupa", siis tupa johon pistetään ne jotka eivät kolmeen muuhun tupaan istu. Itse en ole havainnut mitään piirrettä, joka olisi ollut yhteinen rohkelikoille. Sitä niin paljon hehkutettua rohkeuttakin rohkelikoissa on harvinaisen vähän. Enemmänkin siitä näkyy usein olevan puutetta... Olen aina kokenut Rohkelikon olevan se "hyvä" tupa siinä missä Luihuinen on "paha". Se pakollinen vastavoima pahalle. Jostain syystä tämä ajatus tekee sen että en haluaisi kuulua Rohkelikkoon. Se on olevinaan hyvien porukkaa, vaikka todellisuudessa rohkelikot ovat aika lailla samanlaisia kuin luihuisetkin, pöyhkeitä ja itseriittoisia muiden mollaajia. Erona luihuisiin vain on se että rohkelikot ulkoisesti esittävät olevansa parempia.

Puuskupuh:

Puuskupuh on eri tavalla "hyvyyden tupa" kuin Rohkelikko. Puuskupuh ei pidä itsestään meteliä tai kiillota kuvaansa muiden kustannuksella. Puuskupuhilaiset ovat toiset huomioon ottavia ja ahkeria. Kun ajattelee kaikkia positiivisia piirteitä mitä keskiverto-puuskupuhilla näyttäisi olevan, on aikamoinen ihme että kyseinen tupa on niin epäsuosittu. Kai se vaan johtuu siitä että Potter-fanien mielestä Puuskupuh on jotenkin epäcool, nössöjen tupa. Itsekin olen ollut tätä mieltä joskus, myönnetään. Onhan se paljon hienompaa sanoa fanittavansa viekkaita ja fiksuja luihuisia kuin rauhaarakastavia, hömelöitä puuskupuheja.

Ihmetten muuten sitä että miksi niin harva keskushenkilö kuului Puuskupuhiin. Luulisi että sieltä nimenomaan olisi tullut niitä "hyviksiä" jotka taistelevat pahaa vastaan....

Itse voisin ehkä kuulua Puuskupuhiin, koska olen aika tunteellinen ihminen. En ole mikään marttyyri-tyyppi, mutten myöskään maailman ilkein ihminen. Ahkera en kuitenkaan ole, enkä oikeastaan kovin pyyteetönkään, kuten puuskupuhit yleensä. Tästä huolimatta voisin kuvitella itseni kyseisen tuvan jäseneksi. Eiväthän kaikki sen oppilaat voi olla mitään herranterttu- kympinoppilaita....

Korpinkynsi:

Tylypahkan tupien "kysymysmerkki". Korpinkynnessä arvostetaan älykkyyttä, luovuutta ja oppimista, mutta silti osa sieltä tulleista velhoista ja noidista on "pahoja". Mistä tämä johtuu? Minun mielestäni vain ja ainoastaan siitä, että Rowlingin oli pakko tehdä Korpinkynnestä se toinen "paha" tupa koska Luihuinen ei voinut olla ainoa, Puuskupuh on liian "hyvä" jotta sieltä tulisi pahoja tyyppejä ja Rohkelikkoa ei voinut valita koska kirjan päähenkilöt ovat rohkelikkoja. Korpinkynsi on siis tavallaan sijaiskärsijänä.

Kirjoissa kerrotaan että Korpinkynnet ovat älykkäitä ja oppivaisia, mutta muuta heistä ei sitten oikeastaan kerrotakaan. Ja kaiken lisäksi nämäkin luonteenpiirteet jäävät usein varsin kyseenalaisiksi, joten sopii ihmetella millaista porukkaa korpinkynnet oikeasti ovatkaan....

No, joka tapauksessa voisin kuvitella itseni puuskupuhin ohella myös korpinkynneksi, koska katson olevani kohtuullisen fiksu ja lisäksi olen kiinnostunut monista asioista, eli olen varsin tiedonjanoinen. Katson olevani myös aika mysteerinen ihminen, ja sellaisi korpinkynnet mielestäni juuri ovat.

Loppupäätelmä:

Siis, tuvat joihin en haluaisi kuulua ovat Luihuinen ja Rohkelikko. Luihuinen, koska se ei ole kiva tupa niille jotka eivät mene massan mukana tai jaa tupalaistensa näkemyksiä. Rohkelikko koska siellä ollaan niin ulkokultaisia ja näennäisesti "hyviä".

Tupa johon haluaisin kuulua olisi kyllä varmaan kuitenkin Korpinkynsi, vaikka Puuskupuhissakaan ei mitään vikaa ole. =)

Ps. Taas tuli liian pitkä teksti josta ajatukseni ei todennäköisesti välity tarpeeksi hyvin, mutta menkööt. En vaan saa nyt ajatuksia yhtään parempaan kuosiin ruudulle...
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Albus Dumbledore

Poissa Hopsu

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyDraconis
« Vastaus #224 : Syyskuu 07, 2011, 17:12:38 »
Luihuisella on turhaan "pahan" tuvan maine. Sanoisin että sen oppilaat ovat enemmänkin
kunnianhimoisia ja jonkin verran myös itsekkäitä. En todellakaan sopisi sinne, koska olisin
ihan eri aaltopituudella kuin tuvan oppilaat. Ajattelen usein enemmän yhteistä etua kuin omaa
etuani. Lisäksi tuntuu pahalta kun kaikki muut tuvat ovat Luihuista vastaan.

Puuskupuh puolestaan on mielestäni jotenkin liian puhtoinen joten sinne en haluaisi
myöskään. Siellä kaikki ovat suoraan sanottuna liian ahkeria ja kohteliaita. Varmaan
menisi hermot jossain vaiheessa :D

Rohkelikot tuntuvat eniten samanhenkisiltä ihmisiltä kuin minä, vaikka onkin totta että siellä
on tosi erilaisia persoonia. Heillä on hyvä yhteishenki ja ihanalta kuulostava oleskeluhuone.

Korpinkynsi on mielestäni myös ihan ok, mutta siellä ei ole käsittääkseni kovin vahva yhteishenki
enkä ole millään tavalla luova.