Kirjoittaja Aihe: Fushigi yugi  (Luettu 1517 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Leoniel

• Ankeuttaja
Fushigi yugi
« : Lokakuu 19, 2007, 12:32:17 »
En löytänyt Fyshigi yugi sarjaa tuosta listasta joten päätinpä lisätä sen joukkoon.
Kyse on siis basic Shoyo-mangasta (tyttö rakastuu poikaan + ongelmia), kuitenkin se on mielestäni tosi hyä manga seurata. Mangan on tehnyt yksi suosikeistani, Arina Tanemura, Ja siinä on hyvin sekoitettu nykyaikaa ja muinasenkiinan mytologioita. Siitä on tehty myös Anime.

Juonesta..

Yhdeksättä luokkaa käyvät ystävykset Miaka Yuuki ja Yui Hongo löytävät kirjaston kielletyltä osastolta Neljän jumalan taivas ja maa - nimisen kirjan, joka imaisee heidät keskiaikaista Kiinaa muistuttavaan maailmaan. Siellä he joutuvat ihmiskauppiaiden käsiin, mutta heidät pelastaa komea nuori mies. Pian vain Yui palaa takaisin kirjastoon. Mutta Miaka luulee, että Yui on kidnapattu ja epäilee sitä komeaa nuorta miestä. Mutta myöhemmin kuitenkin Miakalle selviää, että hän ei ole syyllinen ja lähtee miehen matkaan. Kun Yui huomaa palanneensa, hän näkee saman kirjan yhä lattialla ja alkaa lukea sitä. Hän huomaakin, että kirjassa kuvaillut tapahtumat ovat aivan samat kuin mitä hänelle ja Miakalle tapahtui, ja on pian taas toisessa maailmassa. Miaka tapaa taas hänet ja Yuin pelastaneen pojan, joka on nimekseen Tamahome. Miakalle selitetään, että maan ollessa kaaoksessa sinne ilmestyy tyttö toisesta maailmasta, joka kokoaa kaikki Suzakun seitsemän tähteä: Tamahomen, Hotohorin, Nurikon, Chirikon, Tasukin, Mitsukaken ja Chichirin. Palkkioksi Suzakun neito saa kyvyn toteuttaa jokaisen toiveensa. Miaka päättää ryhtyä Suzakun neidoksi. Miaka on ihastunut Tamahomeen, mutta tämä sanoo, ettei välitä Miakasta(vaikka se ei olekaan totta, sillä perheensä vuoksi Tamahome on oppinut kieltäytymään). Lisäksi maan keisari Hotohori pitää Miakasta, mutta Miaka ei hänestä. Romantiikan lisäksi sarjassa käsitellään myös jonkin verran perhesuhteita: Miakan vanhemmat ovat eronneet ja hänen äitinsä painostaa häntä Tokion kovatasoisimpaan lukioon, jonne tyttö ei itse haluaisi mennä.

Lähteenä toimi, uskollinen ja luotettava Wikipedia :D

kannatta lukea!

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
Vs: Fushigi yugi
« Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2007, 18:10:24 »
Vaan eikös täällä ole kysymys anime-versiosta :P
Itse olen katsonut FY:n jo aika kauan aikaa sitten ja tällä hetkelllä sitten luen mangaa sitä mukaa kun sitä kaupan hyllyltä löytyy.

Toistaiseksi en ole huomannut melkein mitään eroavaisuuksia mangan ja animen väliltä. En kyllä muista jokaista yksityiskohtaa animesta, kun siitä on noin vuosi kun se viimeksi tuli katsottua. Sarja on kyllä ihan viihdyttävää katsottavaa. Aitoa ja alkuperäistä shoujoa. Niin hyvässä kuin pahassa. Juonenkäänteet eivät ole kovin yllättäviä, eivätkä ihmissuhteetkaan ole kuvattu sieltä parhaimmasta päästä. Lisäksi minua on aina ja ikuisesti ärsyttänyt päähenkilömme Miaka ja hänen on-off suhteensa Tamaan. Ja miksi, voi miksi kaikkien hahmojen täytyy rakastua tai vähintään ihastua tähän idioottiin? Minulle tulee oikeasti myötähäpeän tunteet katsoessa Miakan toilailua... :/ Toisaalta sarja kaikessa kliseisyydessään on hyvä ja yllättävänkin koukuttava. Katsoin kaikkien jaksojen lisäksi vielä ne 3 OVAa. Joista kolmannen olisi kyllä voinut jättää kaysomatta aivan hyvin... Suurin osa hahmoista on aika mielenkiintoisia ja jokaisella on oma persoonallisuutensa.
Lempihahmoni tästä sarjasta on Tasuki. Sitten siirrytään taas siihen vaikeaan kysymykseen, että miksi. Kaipa se johtuu siitä, että hän nyt on hyvän näköinen, energinen ja hieman "omalaatuinen". Eipä siinä oikeastaan ole mitään sen suurempia syitä. x)

Kaiken kaikkiaan FY on ihan hyvä, perus shoujo-sarja ilman sen kummempia yllätyksiä. Eipähän ainakaan tarvitse rasittaa aivoja! X) Kyllähän se kannattaa katsoa jos tykkää shoujosta.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Tammikuu 19, 2008, 18:29:03 »
Mangan on tehnyt yksi suosikeistani, Arina Tanemura
¨
Mangan on kyllä tehnyt Yuu Watase.

Mutta asiaan. Mielestäni Fushigi Yugi on todella hyvä sarja, en sitä animena kylläkään katsonut kuin vain 10 jaksoa, ei oikeen jaksa kiinnostaa. Mutta mangana olen lukenut kaikki Suomessa tähän mennessä julkaistut osat. Hahmot ovat loppuun asti suunniteltuja ja toimivat hyvin, tosin välillä ärsyttää se kun kaikki tuntuu pyörivän Miakan ympärillä ja lähes kaikki sarjan miespuoliset hahmot omaavat jonkinlaisia tunteuta häntä kohtaan.
カダージュ

Kioshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 19, 2008, 15:13:41 »
Mielestäni Fushigi Yugi on todella hyvä sarja, en sitä animena kylläkään katsonut kuin vain 10 jaksoa, ei oikeen jaksa kiinnostaa.

Totta, minuakaan ei anime oikein kiinnostanut tämän sarjan kohdalla. Luen, tai oikeastan luin ne mieluummin. Mangahan on tehty jo vuonna 1996 ja suomessa se alkoi pyöriä vuonna 2007. Kuitenkin minä luin ensimmäiset osat vasta tänä vuonna, kun ne sattuivat tulemaan käteen jossain tilaisuudessa. Minulla oli nimittäin jonkinlaisia ennakkoluuloja sarjaa kohtaan, koska olin lukenut jo vuosia Inuyashaa. Ajattelin mangan muistuttavan sitä liian paljon. Pahastippa olin väärässä!

Poissa Yuki

• Vuotislainen
  • Omituinen pikku otakupallero.
    • Densetsu
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2008, 21:47:13 »
Fushigi Yuugi oli ensimmäinen lukemani manga ja silloin ehdoton suosikkini. Edelleen se on älyttömän ihana, mutta enää en sano mitään suosikiksi, koska monet sarjat ovat niin älyttömän hyviä. Yuu Watasen töitä on ihana katsella.

Niin tosiaan, siitä animesta. Välillä kuvitus ei ollut niin kaunista (ei ole koskaan jos mangaan vertaa), mutta silti tykkään FY:stä animenakin. Musiikit on mahtavia (Tokimeki no Doukasen <3) ja kaikkea. Ja toki ääninäyttelijät on tehneet mainiota työtä. 8) Ja erityisesti rakastin Nurikon ääntä. Aluksi meinasin revetä sille (kuten lähes kaikille muillekkin, koska kun aloin katsoa tätä, olin vasta Japani-tieni alussa ja kaikki kuulosti oudolta), mutta tottumuskysymyshän se on. Nyt rakastan sitä. <3

Mutta, ihana nähdä että Vuotiksesta löytyy muitakin Fushigisteja kuin pelkkä Yuki. 8)
LOVE-NYAPPY! ♥