Kirjoittaja Aihe: Shounen-ai sarjoja?  (Luettu 1870 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Remi

• Siis nii Mary Sue
  • Vuotislainen
  • Fly away to the stars... Shit.
    • "Taidetta"
  • Tupa: Mary Sue
Shounen-ai sarjoja?
« : Lokakuu 09, 2007, 18:15:43 »
Anteeksi jos tälläinen topic on jo, mutta tuota.. Niin siis. En oikein tiedä hyviä shounen-ai sarjoja vaikka olenkin kiinnostunut niistä. Yksin kertainen pyyntö olisikin, että joku voisi kertoa muutaman nimen... Tai jotain.. Mutta joo.. Tehkää topicille mitä vain jos, ette ole tyytyväisiä tai jotain.. En ole perehtynyt alueen sääntöihin. *smiles*
"Shed your shrouds. Slip your fingertips through the ground. Get those catacombs open I'm hoping you'll join us. Everybody come on out, yeah~ What a lovely, lovely night for a drink and a parade. We'll dance until the morning light, this town should be afraid. " -Skeletons on Parade, Ludo

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Shounen-ai sarjoja?
« Vastaus #1 : Lokakuu 09, 2007, 20:33:40 »
Tässä nyt ainakin muutamia:

Loveless- Ritsuka Aoyagi on menettänyt muistinsa, eikä muista menneisyydestään juuri mitään. Sen hän kyllä tietää, että hänen isoveljensä Seimei on kuollut hyvin mystisesti, ja muistaa rakastaneensa tätä kovin. Eräänä päivänä Ritsukan tullessa koulusta häntä vastaan tulee outo mies, joka kertoo olevansa Soubi, Seimein ystävä. Soubi sanoo Ritsukalle, että voisi tehdä mitä tahansa Ritsukan takia. Ritsuka on hämillään. Soubi tietää myös jotakin Seimein kuolemasta, paitsi että tämä oli murhattu.
Ritsuka ei siedä sitä, kun ihmiset sanovat rakastavansa häntä. Soubi kuitenkin sanoo rakastavansa Ritsukaa, ja kertoo, että Ritsukan oikea nimi on Loveless ja Soubi itse on Beloved. He käyvät merkillisiä taisteluita muita samankaltaisia pareja vastaan, kuten zerot, jotka on luotu tuskaa tuntemattomiksi. Miten Ritsuka ja Soubi voivat voittaa heidät, ja kuka on Seimein kuoleman takana?

Gravitation-  Sarjan päähenkilö on Shuichi Shindo, joka yhdessä parhaan ystävänsä Hiroshi Nakanon kanssa yrittää saavuttaa kunnioitusta ja mainetta musiikkimaailmassa perustamansa bändin, Bad Luckin. Pestattuaan vielä omaperäisen managerinsa, Mr. K:n, Shuichi huomaakin listaykköseksi nouseminen onkin paljon luultua vaikeampaa useiden ihmissuhdemutkien ja kilpailevien bändien takia. Eräänä ilta Shuichin ollessa puistossa hänen kirjoittamat laulutekstit lähtivät lentoon, ja ne löytänyt  mies haukkuu ne lyttyyn. Tämän jälkeen Shuichi päätti parantaa tekstejä kunnes niistä tulisi täydellisiä. Myöhemmin Shuichi sai tietää miehen henkilöllisyyden: Hänelle kritiikkiä antaneen miehen nimi on Eiri Yuki, tunnettu novellisti ja monen naisen ihaillun kohde.
Shuichi rakastuu palavasti Eiriin, mutta hän ei heti alkuun näytä vastaavan Shuichi tunteisiin. Eirin menneisyyteen liittyy kuitenkin asioita, jotka uhkaavat heidän romanssiaan. Asioita, joiden ei pitänyt enää koskaan päästä päivänvaloon...

Yami no Matsuei(Descendants of Darkness)-26-vuotiaana kuollut Tsuzuki Asato on EnMaCho:ssa työskentelevä shinigami (=kuoleman enkeli), jonka tehtäviin kuuluu epätavallisesti (tai muuten kuin luonnollisesti) kuolleiden sielujen saattaminen tuonpuoleiseen. EnMaCho:n shinigamien kuuluu suorittaa tehtävänsä maan päällä pareittain, joten Tsuzukille järjestetään sellainen; 16-vuotiaasta Hisoka Kurosakista tulee hänen partnerinsa. Heti työtovereiden tavattua toisensa, heidät värvätään selvittämään Japanin Nagasakissa tapahtuneiden murhien tekijää. Samoihin aikoihin Tsuzuki tapaa myös salaperäisen lääkärin, Muraki Kazutakan. Pian selviääkin, että kyseisellä miekkosella on paljonkin tekemistä murhien kanssa. Miehellä on yhteys myös Hisokan menneisyyden ja kuoleman kanssa…

カダージュ

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2007, 22:36:27 »
Ääh! Anck Su Namun vei sarjat suustani x) Eli ne ovat kaikki kolme todella hyviä! yami no matsuei oli ensimmäinen tälläistä sarjoista ja koukkuun jäin. Mutta koitanpa kaivaa muistini pohjalta jotain muitakin sarjoja...

Gakuen heaven
Sarja tapahtuu pelkästään äärimmäisen lahjakkaille pojille suunnatussa akatemiassa ja sen päähenkilönä toimii Keita Ito, joka on saanut opiskelupaikan sieltä. Tarkemmat tiedot saat täältä, sillä olen laiska enkä jaksa suomentaa tuota tekstiä. x)

Papa to Kiss in the Dark
Itse en ole nähnyt tätä sarjaa, mutta kaverini kehui sitä. Tiedä häntä onko se sitten hyvä... Pitäisi varmaan itsekin katsoa se jossain vaiheessa... Tietoa täältä

Shukisho
Jälleen kaverin suosittelema... Näitähän on kerääntynyt! Tiedänmpähän mihin käyttää syyslomani =)
tiedot

Ja onhan tietenkin olemassa iiiiso kasa sarjoja joissa siellä sivulla (myös ilman fanityttöjen kieroutuneita ajatuksia) on shonen-aita nähtävissä. Juhlikaamme tätä animen (ja magan) ihastuttavaa alalajia. Rakkaus kun ei tunne sukupuolen rajoja!

Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2007, 02:13:17 »
Papa to Kiss in the Darkia en suosittele ainakaan ns. aloittelijalle :D Shotainsestiä höystettynä mukavilla äänitehosteilla, kaksiosaisen OVA-sarjan voisi luokitella yaoiksi (mutta mehän puhumme shounen aista ja yaoista yhteisnimellä BL xD) Meikäläinen ainakin sai elinikäiset traumat (ja siksi aina toisinaan sen katson uudestaan ja uudestaan xD). Sukishon katsoin animeharrastukseni alkuvaiheessa, jolloin se oli tarpeeksi sekava minulle ("Pitäisikö nyt itkeä vai nauraa?"), mutta on se nyt yksi, noh, rakkaimmista animesarjoista (ja johan sitä on tullut PC-pelinäkin pelattua 8D)
Papa to Mirassa Miran ääninäyttelijä on muuten sama kuin Sukishossa Hashiba Soran ääninäyttelijä :)

Jotkut luokittelevat Princess-Princess -sarjan shounen aihin, mutta aika vähän sitä sieltä löytää. Gravitation, Loveless ja Yami no Matsuei varmaan olisivat parhaimmat aloitella, jos ei vielä ole kamalasti BL-sarjoja katsellut. Vähän kevyempi laskeutuminen shounen ai -sarjojen maailmaan :D

Mutta jokainen katsokoon mitä huvittaa ja missä järjestyksessä huvittaa :P

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2007, 11:05:27 »
Aah, kiitos varoituksesta Ruiskaunokki! Kaverillani on toisinaan hieman erilainen maku kuin minulla, joten taidankin jättää Papa to Kiss in the Darkin johonkin hamaan tulevaisuuteen... x)
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa pyttis

• Vuotislainen
    • pyttiksen deviantART-tunnus :3
« Vastaus #5 : Lokakuu 02, 2011, 20:29:42 »
Jos ei halua mitään hikistä yaoin harrastamista katsoa, vaan enemmänkin poikien väliseen suhteeseen vihjailevaa, niin suosittelen sarjaa No. 6. :3 Vaikka juoni ontuukin välillä, animaatio on kaunista ja päähenkilöt suloisia! Kannattaa katsoa~ Lisätietoa http://en.wikipedia.org/wiki/No._6 Niin ja sarjahan tosiaan perustuu romaaniin, ja on siitä tekeillä mangakin : D
Sinä iltana, ennen kun kello löi edes kymmentä, minut häädettiin paratiisista. Ulos, kylmään maailmaan. Yksin. Mutta vannoin palaavani niin pian kuin mahdollista. Odota minua, rakas läppärini.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Lokakuu 29, 2011, 16:20:24 »
^ No. 6 on mulle ihan tuntematon nimike. :o Taitaa johtua kyllä siitä, että kun itselläni tuo manga&anime-harrastus oli pahimmillaan, ei sarjaa löytynyt vielä muuten kuin kirjana (tai englanniksi sanottuna light novelina).

Ikuisuuskysymys pyörii aina mielessä: missä vedetään raja shounen ain ja yaoin välillä? Ja mikä niitä erottaa? Termi yaoi ilmeisesti kertoo enemmän lapsille ja nuorille sopimattomasta sisällöstä, mutta eikö kaikki, jossa pääteemana (tai ainakin yhtenä niistä) on poikien/miesten välinen rakkaus, ole shounen aita? :P Tämän vuoksi tykkään enemmän käyttää yleistermiä BL, jota sitten voi tarpeen mukaan laajentaa lisätermeillä.

Olen muutenkin jo ihan pihalla uusimmista BL-sarjoista. Useissa katsomissani/lukemissani sarjoissa pääkaksikolla on selkeät roolit: tuo hieman vanhempi, coolimpi jätkä, joka saattaa olla käytökseltään kylmä ja kyyninen, on aina seme; se nuorempi ADHD-tapaus, jolla on lautasen kokoiset silmät, pistetään "tytön" rooliin eli on uke. Stereotypioin pahasti (tai sitten olen aikoinani katsonut liikaa Gravitationia :D), mutta ajan kanssa tämäkin asetelma pistää tympimään.

...jonka vuoksi pääsen hehkuttamaan Kyou Kara Maou! -nimistä sarjaa, joka ei ole shounen aita, mutta joka enemmänkin tekee pilaa kaikista BL-kliseistä. Jos haluaa todella kevyen aloituksen BL:n suhteen... Noh, sarjassa pari teini-ikäistä poikaa vahingossa kihlautuu, fanservicea löytyy ja suunnilleen joka toinen sarjan miespuolisista hahmoista enemmän tai vähemmän omalla tavallaan kuolaa päähenkilön, 15-vuotiaan kuninkaan perään. Sarja ei ole yksiselitteinen, ja BL-kliseet ovat vain hauska lisämauste fantasiapitoisessa animessa. Silmäni vuotavat verta joka kerta kun näen, että joku luokittelee Kyou Kara Maou!:n shounen ai -sarjaksi (tai vielä pahempaa, rakkaustarinaksi D:)

Palasin Yami no Matsuein pariin joskus viime talven taittuessa kohti kevättä, luin kaikki 11 tankoubonia sekä katsoin animen ja pienessä päässäni jäin miettimään, että kuinka sekin sarja on saanut niin suuren osan BL-sarjana. Tsuzukin ja Hisokan suhdetta voi analysoida miten itse huvittaa, mutta loppupeleissä en näe sitä sen kummemmin romanttisena suhteena, vaan korkeintaan platonisena. Kuulostaa oudolta verrata näin, mutta minulle TsuzukixHisoka on vähän niin kuin Salaisten kansioiden Mulder ja Scully: välillä on luottamusta ja kiintymystä enemmänkin ilman, että välttämättä tarvitsee ajatella toista romanttisessa mielessä.

Joskus tuntuu, että sarjat leimataan shounen aiksi turhan herkästi. :D

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
« Vastaus #7 : Marraskuu 30, 2011, 18:26:39 »
Sekai-ichi Hatsukoi, yksi parhaimmista näkemistäni sarjoista ikinä, suurena plussana (ainakin minulle) että shounen-aissa yleiset suuret ikäerot puuttuvat. Yleisestikin varmaan paras rakkaus/comedia/draama anime mitä olen nähnyt. Mangasta varoituksena että se on graafisempaa kuin anime, tuli minulle animen jälkeen järkytyksenä. Sivussa oppii mitä tapahtuu mangalle välillä mangaka-lukija.

Junjou Romantica, samalta tekijältä kuin edellinen. Tämä kyllä alkaa mielestäni mennä enemmin yaoin puolelle, ja 10-vuoden ikäero päähenkilöiden välillä hieman kaivertaa, mutta muutoin lähes yhtä hyvä kuin edellinen.

-Jen
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.