Kirjoittaja Aihe: Potter -näyttelijät muualla  (Luettu 21649 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Siny

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Potter -näyttelijät muualla
« Vastaus #100 : Elokuu 17, 2010, 00:07:23 »
Tsekkasin (kovan työn takana oli löytää) just Cherrybombin ja aika äkäseen kipus top3:seen lempileffoissa, ihan totta (liekkö Rupert Grintillä vähän enemmänkin osuutta asiaan :*>)! Ei ollu ihan perussettiä, eikä todellakaan heikkohermoisille. Ja mikä näyttelijäsuoritus Rupert Grintiltä, apua! Ja niin törkeän hyvännäköinen, että jos jollakulla on sanomista niin saa tulla sanomaan :D no ei mutta kannattaa ehdottomasti kattoa. Driving Lessons oli myös hyvä, omalaatuisensa sekin. Olen positiivisesti yllättynyt, että Rupert Grint on valinnut hieman kyseenalaisia rooleja, eikä ryhtynyt mihinkään massatuotantoleffoihin! Rohkeutta se on vaatinut, koska molemmissa yllämainituissa elokuvissa roolihahmot ovat vähän.. hmm.. no, rohkeita. Wild Target on vielä näkemättä, samoin Thunderpants (mistään en ole saanut käsiini! :<).

En tiedä onko mainittu (anteeksi en jaksanut selata!), mutta Lucius Malfoyn näyttelijä Jason Isaacs näyttelee Sweet November- leffassa homoseksuaalia (jos oikein muistan) :> ja kun näin leffan ensikerran suunnilleen 13-vuotiaana ja tajusin hänen siinä näyttelevän, oli naurussa pidättelemistä!

Edit: Tuohon Cherrybombiin vielä lisätäkseni, että siinäkin mielessä oiva suoritus Rupertilta, kun joutui nimittäin opettelemaan irkkuaksentin! Ja se kuulosti hyvältä ;>
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2010, 16:14:01 kirjoittanut Siny »
There's that whole nature versus nurture question, isn't it? Was I born a cute, vindictive, little bitch or... did society make me that way? I go back and forth on that...

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #101 : Syyskuu 05, 2010, 20:06:04 »
Ainakin osa näistä on varmasti jo sanottu, mutta tässä joitakin minun huomaamiani näyttelijöitä:
Daniel Radcliffelta olen nähnyt December Boysin. Leffa oli ihan hyvä ja oli hauska nähdä Daniel eri roolissa. Aluksi se oli melko outoa, mutta siihen tottui, ja roolinsa hän veti minusta todella hyvin.

Lumotusta löytyy Timothy Spall, kuten myös Liisa Ihmemaassa -leffasta. Lumotussa minua hieman häiritsi se, miten samanlainen Timothyn rooli oli kuin Matohäntä. Hyvä roolisuoritus kuitenkin, sitä kun kerran on tullut harjoiteltua.

Liisa ihmemaassa -rooleista löytyy myös ainakin Alan Rickman kaalimadon äänenä (loistava) sekä Helena Bonham Carter Punaisena kuningattarena. En koko elokuvan aikana tunnistanut Helenaa ja järkytyin, kun huomasin lopputeksteistä hänen olleen siinä. Roolinsa hän veti varsin vakuuttavasti, ainakin paremmin minusta kuin Anne Hathaway Valkoisen kuningattaren roolissa. Muita Potterin näyttelijöitä en spotannut, vaikka heitä oli. Alan Rickmanilta ja Helena Bonham Carterilta olen lisäksi nähnyt Sweeney Toddin. Alanin rooli tuomari Turpinina on melko samanlainen, kuin Kalkaroksena. Paljon arvovaltaa ja penseä käyttäytyminen päähenkilöä kohtaan. Kuten Lumotussa Spallin rooli, myös tämä ärsytti minua hiukan (ajatuksella "eikö ne usko että hän osaa jotain muutakin"). Ja kuten Spall, Rickman näytteli hyvin. Helena puolestaan näyttelee päähenkilön "apuria" erittäin hyvin.

No, yllättäen olen nähnyt myös Robert Pattinsonin Twilightissa. Mielestäni hänelle sopii paremmin Cedricin kuin Edwardin rooli. Twilightissa hän on liian synkkä ja "ylieeppinen".

Molly Weasleytä näyttelevä Julie Walters on Mamma Mia!ssa. Häntä en myöskään tunnistanut ennen kuin luin castin..

Lainaus
Tsekkasin (kovan työn takana oli löytää) just Cherrybombin ja aika äkäseen kipus top3:seen lempileffoissa, ihan totta (liekkö Rupert Grintillä vähän enemmänkin osuutta asiaan :*>)! Ei ollu ihan perussettiä, eikä todellakaan heikkohermoisille. Ja mikä näyttelijäsuoritus Rupert Grintiltä, apua! Ja niin törkeän hyvännäköinen, että jos jollakulla on sanomista niin saa tulla sanomaan :D no ei mutta kannattaa ehdottomasti kattoa. Driving Lessons oli myös hyvä, omalaatuisensa sekin.
Minua hieman harmittaa, etten ole nähnyt Rupertilta mitään muuta, kuin Potterit. Hän on varmasti loistava.
Wow! We're identical!

Poissa Herne

• sääskimuori
  • Vuotislainen
  • ^ Dumbledore
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #102 : Lokakuu 28, 2010, 22:03:19 »
On kyllä ollut jännää nähdä Pottereita muissa elokuvissa, ilman taikomista :D En kaikkia sivuja lukenut, mutta vähän vilkuilin mitä on kirjoitettu..
John Cleese on ollut ainakin Gigantin mainoksessa ja Karvisessa jotain pahista näytellyt. Gary Oldman, joku sanoi hänen puhuneen espanjaa jossain elokuvassa vähäsen? Hän taitaa olla kiinnostunut kielistä, sillä yhdessä elokuvassa hän näytteli venäläispahista, joka kaappaa lentokoneen (Apuaapua, en muista nimeä, joku One Flight tai sen tapainen taisi olla) ja siinä hän muistaakseni pulisi venäjäksikin hiukan. Aksentilla ainakin veti kokoajan ja ihan nappisuoritus mielestäni! Michael Gambon, eli uudempi Dumbledore iski silmään elokuvassa The Good Shepherd, jota en kyllä alkua pidemmälle katsonut, kun leffaseuraani elokuva ei puolelleen vetänyt. Elokuvassa on myös muita suosikkinäyttelijöitäni ja olisin sen siksi halunnut nähdä loppuun asti. Oli tylsä tai ei, olisi ainakin ollut hyvät näyttelijät!
Alan Rickmanin elokuvia olen ihan kalastellut kaupoista, mutta montaa en ole nähnyt. Parfyymiä olen osittain nähnyt, mutta se oli niin outo, että lopetin kesken. Järkiä ja tunteita olen halunnut nähdä Austenin tarinan ja näyttelijöiden takia, mutta sitäkään ei ole tullut nähtyä. Muiden mainitsemia olen nähnyt joitakin ja minulle oli myös yllätys, että Julie Walters on Mamma Mia!ssa, ja hänet tunnisti kotona henkilö, joka on yhden Potter -elokuvan nähnyt (ensimmäisen) ja senkin hän katsoi minun pakottamana :D
Toisille oot muru, mulle oot koko pulla!

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #103 : Lokakuu 29, 2010, 08:34:24 »
Layer Cake elokuvassa on (missä myös Daniel Craig) George Harris eli Kingsley Ja Dumbledore

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #104 : Lokakuu 29, 2010, 17:05:58 »
Mitä, Gary Oldman, se kumma tyyppi Fift elementissä? : DD voi elämä. Ja voi hitsi, en ole tunnistanut sitä Frendeissä ollenkaan! (mikäli se oli se näyttelijä joka sylkee ja humaltuu. (?) )
Ja meidän pikku Voldu Lukijassa! Oho. Olen nähnyt elokuvan. Jossain muuallakin olen sen naamaa pällistellyt.
Arthur Weasleyn näyttelijä oli myös jossain muussa brittihuumorisarjassa... Se oli siinä joku avaruusolento. Ja viimeisessä jaksossa ne muuttuivat vihanneksiksi.

Haha, pitääpä joskus tsekata Rakkautta vain uudestaan. : D

John Cleese Sir Nicholaksena! <3 Ihana. Tosiaan, Cleesellä tuo Gigantti-mainoskin. Ollut kuulemma myös Islannin tv:ssä näkyvissä mainoksissa. Mutta Monty Python! <3

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Lokakuu 30, 2010, 23:09:33 »
Hei btw, Batman begins alkoi tuossa puolelta kolmosella, Gary Oldman! : )

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #106 : Marraskuu 16, 2010, 13:34:06 »
Guns N' Rosesin musiikkivideolla Since I Don't Have You esiintyy Gary Oldman pääroolissa bändin ohella. Varsin mielenkiintoinen roolihahmo hänellä.

Timothy Spallin voi bongata myös leffasta Rock Star Steel Dragonin lipevänä managerina.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2010, 13:38:40 kirjoittanut Vammasipuli »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #107 : Marraskuu 17, 2010, 20:20:22 »
Layer Cake elokuvassa on (missä myös Daniel Craig) George Harris eli Kingsley Ja Dumbledore

mä en nyt kyllä ihan tätä tajunnut.. Mikä Kingsley? o _ä
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #108 : Marraskuu 17, 2010, 22:17:11 »
Affu, Kingsley Kahlesalpa, se aurori. Mutta miten niin sama näyttelijä olisi Dumbledore? Olisiko sotkettu Richard Harrisiin?
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Nanda Alberic

• Ankeuttaja
« Vastaus #109 : Marraskuu 17, 2010, 22:44:13 »
Juuri Deathly Hallowsin nähneenä Rupert Grint on siinäkin aivan mahtava, ja suosittelen hänen uusinta Wild Target:ia myös (sen voi tilata cdon.comista ihan suomenkielisillä teksteillä) Thunderpantsia en kyllä suosittele kellekään, ainakin mielestäni yks maailman huonoimmista leffoista, vaikka suuri Rupert-fani olenkin...Rupert kyllä pelasti, että katsoin leffan loppuun, sillä muuten olisin lopettanut sen ensimmäisen viiden minuutin jälkeen. Driving Lessons ja Cherrybomb olivat myös hyvin viihdyttäviä...

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Marraskuu 19, 2010, 08:23:34 »
Affu, Kingsley Kahlesalpa, se aurori. Mutta miten niin sama näyttelijä olisi Dumbledore? Olisiko sotkettu Richard Harrisiin?
Tä?
Keneltä sinä tuon kysyit???? Siis jos minulta kysyit niin -> George Harris eli Kingsley on elokuvassa kuten myös Michael Gambon eli uudempi Dumbledore....
En nyt oikein tajunnut ^^
Mutta siis se George Harris on Kingsleyn esittäjä.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #111 : Marraskuu 20, 2010, 17:51:30 »

Tuossa Affun viestissä olevassa sinun viestistä otetussa lainauksessa ei kyllä lue kuin George Harrisin nimi. Michael Gambonia ei, joten se aiheutti hämmennystä miussa ja ilmeisesti myös Affussa, kun siinä lukee että George Harris olisi Kingsley ja Dumbledore...
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #112 : Marraskuu 25, 2010, 15:12:35 »

Tuossa Affun viestissä olevassa sinun viestistä otetussa lainauksessa ei kyllä lue kuin George Harrisin nimi. Michael Gambonia ei, joten se aiheutti hämmennystä miussa ja ilmeisesti myös Affussa, kun siinä lukee että George Harris olisi Kingsley ja Dumbledore...

Juu, nyyyyt tajusin.. :D anteeksi epäselvä viesti :)

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #113 : Marraskuu 25, 2010, 15:21:11 »
Lauantaina tulee neloselta klo 21 Nunnia ja Konnia 2, jos joku tahtoo sen (ja Maggie Smithin) nähdä. : )

Poissa Shinku

• Viides Rozen Maiden nukke.
  • Vuotislainen
  • Elämä on taistelua.
« Vastaus #114 : Joulukuu 23, 2010, 00:33:05 »
Oletteko myös huomanneet, että Piskuilanin näyttelijä esiintyy Sweeney Todd- nimisessä kauhuelokuvassa lipevänä ja inhottavana voutina? Tai että elokuvassa Alice in Wonderland (siis siinä joka ilmestyi vuonna 2010) Absolemin (siis sen tupakoivan toukan) äänen dubbasi ällöttävä ja rasittava Roukulimme?
Every girl carries her light of an Alice.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Joulukuu 23, 2010, 14:33:11 »
Oletteko myös huomanneet, että Piskuilanin näyttelijä esiintyy Sweeney Todd- nimisessä kauhuelokuvassa lipevänä ja inhottavana voutina? Tai että elokuvassa Alice in Wonderland (siis siinä joka ilmestyi vuonna 2010) Absolemin (siis sen tupakoivan toukan) äänen dubbasi ällöttävä ja rasittava Roukulimme?
Kyllähän nämä ovat jo tiedossa. Topiccis kun selailet niin löydät nuo :)

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
« Vastaus #116 : Tammikuu 06, 2011, 19:04:52 »
Tom Felton ihan pienessä roolissa elokuvassa "Keikkaa pukkaa" (Get him to greek) ja siinä lyhyessä pätkässä on oma itsensä ;)
Wait till my father hears about this!

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
« Vastaus #117 : Tammikuu 07, 2011, 22:17:04 »
Kuolin nauruun nähdessäni Maggien jossain nunnia ja konnia leffassa, jota serkkuni katsoivat. Näin tosin aivan lopun, joten en ovi kauheasti kommentoida hänen suoritustaan..
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #118 : Tammikuu 16, 2011, 11:10:31 »
Nyt joku aika sitten äitini katsoi telkkarista jotain elokuvaa. Katsoin sitä salaa ja huomasin, että päähenkilöä (joku Lucy jos oikein muistan) näyttelee nuorempi Helena Bonham Carter sekä jotain-en-muista-sen-hahmon-nimee näyttelee Maggie Smith. Mikähän elokuva se oli?
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #119 : Tammikuu 16, 2011, 12:43:43 »
En tällaista vastausta vielä ehtinyt bongata, joten pistetäänpä tämä...

Vuonna 2009 ilmestyi elokuva Merirosvoradio (The Boat That Rocked) ja siinä oli todella monta Potternäyttelijää. Kaksi heistä ovat "uusia" Potter-näyttelijöitä, ja kaksi "vanhaa".
Bill Nighy Potter seiskassa Rufus Rymistyirin näyttelijä.
Rhys Ifans Potterissa Ksenofilius Lovekiva
Huomattavasti harmaantunut ja vakavampi, ihana Lockhartimme Kenneth Branagh.
Sekä Sibylla Punurmion näyttelijä Emma Thompson.

Näin nämä tässä :)

den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Tammikuu 16, 2011, 19:29:20 »
Nyt joku aika sitten äitini katsoi telkkarista jotain elokuvaa. Katsoin sitä salaa ja huomasin, että päähenkilöä (joku Lucy jos oikein muistan) näyttelee nuorempi Helena Bonham Carter sekä jotain-en-muista-sen-hahmon-nimee näyttelee Maggie Smith. Mikähän elokuva se oli?

Hotelli Firenzessä (A Room with a View)? http://fi.wikipedia.org/wiki/Hotelli_Firenzess%C3%A4

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #121 : Tammikuu 16, 2011, 20:18:12 »
Olen nähnyt muutaman.
 Robert Pattinson eli Cedric Diggory näyttelee (kaikki varmaan tietävätkin :D) Edward Cullenia Twilightissa. Sivumennen sanoen inhoan Robertia, mutta kyllä hän osaa näytellä ihan sairaan hyvin!
Sitten tietysti Tähtisumua elokuvassa näyttelee varmaan kaksi (olenko oikeassa, kun sanon, että olivat Severus Kalkaroksen ja Arthur Weasleyn näyttelijät? Arthur Weasleystä en ole ihan varma, mutta melkein) ja muita en olekaan nähnyt.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #122 : Tammikuu 19, 2011, 17:13:25 »

Sitten tietysti Tähtisumua elokuvassa näyttelee varmaan kaksi (olenko oikeassa, kun sanon, että olivat Severus Kalkaroksen ja Arthur Weasleyn näyttelijät? Arthur Weasleystä en ole ihan varma, mutta melkein) ja muita en olekaan nähnyt.

Kalkaroksesta en tiedä, mutta tämä weasley on jo sanottu- se on se vuohi joka muuttui mieheksi...
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #123 : Heinäkuu 27, 2011, 20:58:36 »
Katsoin juuri Jane Austenin kirjan perusteella tehdyn Järki ja tunteet (Sense and Sensibility, 1995) ja ilokseni huomasin siellä tuttuja näyttelijöitä. Tiesin etukäteen, että Alan Rickman (Kalkaros) on siinä, ja voin kertoa, että hän tekee järisyttävän hyvää työtä. Lisäksi huomasin, että Imelda Staunton (Pimento) näyttelee myös kyseisessä elokuvassa. Molemmat ovat hyviä ja aivan erilaisissa rooleissa kuin Pottereissa. Suosittelen.

Tämä on kai jo mainittu, mutta Maggie Smith (McGarmiwa) näyttelee elokuvassa Nunnia ja konnia ja sen jatko-osassa. (Sister Act, 1992; Sister Act 2: Back in the Habit, 1993) Hän on luostarin abbedissa ja tuttuun tapaansa hyvin vakuuttava ja ilmeikäs. Roolihahmo muistuttaa hieman McGarmiwaa, minkä takia Potter tuli näitä katsellessa usein mieleen. Elokuvien tyylilaji on kuitenkin komedia, joten siltä osin ne eivät muistuta Pottereita.

Animaatioelokuvassa Kananlento (Chicken Run, 2000) on myös tuttuja ääninäyttelijöitä (mikäli sitä siis ei katso suomeksi dubattuna :D), nimittäin Imelda Staunton sekä Timothy Spall (Matohäntä). Lisäksi luin jostakin, että Daniel Radcliffe (Harry) on ääninäytellyt Simpsoneissa salanimellä Daniel Ratfink. Jakso oli kai Treehouse of Horror XXI ja hahmo Edmund (tai Edward, en muista).

Elokuva, jota en itse ole nähnyt, mutta josta löytyy Cedriciä näytellyt Robert Pattinson on Vettä elefanteille (Water for Elephants, 2011), joka käsittääkseni pyörii vielä elokuvateattereissakin. Robert tekee kuulemma elokuvassa hyvää työtä.

//typoja, aargh
Wow! We're identical!

Poissa laura

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleUnicorn114
« Vastaus #124 : Heinäkuu 27, 2011, 21:33:58 »
en lukenut kaikkia viestejä, joten joku on voinut jo sanoa tästä, mutta tietoisesti olen törmännyt vain murjottavan myrtin (ääni?)näyttelijään, en muista nimeä, elokuvassa wild child. näytteli siinä sen sisäoppilaitoksen jotain tiukkaa valvojaa tms... haha ja se ääni :D ja oonkohan oikeessa ees tosta murjottavasta myrtistä, sellanen mielikuva vaan et olisin sen tajunnu viimeks ku katoin elokuvaa kaverin kanssa.