Kirjoittaja Aihe: Weasleyden kello?  (Luettu 11058 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

kiteenkultakurkku

• Ankeuttaja
Vs: Weasleyden kello?
« Vastaus #25 : Syyskuu 07, 2008, 15:42:23 »
Voihan kello olla ns. tehtäväkello, mutta SK elokuvassa, jokaisen ihmisen kohdalla lukee missä he ovat, ei mitä he tekevät. Muistaakseni Kuoleman Varjeluksissa kaikki kellon henkilöt osoittivat suurta vaaraa.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Helmikuu 13, 2009, 14:14:45 »
Hmm... Voisiko olla, että olisi 2 kelloa Weasleyllä. Ja toinen on se kohtalokas vaara juttu (jossa ei nyt ole mitään epäselvää)

Ja toinen se tehtäväjuttu, jossa siinäkin olisi 9 viisaria (va mainittiinko, että on vain 1?) Jos voi olla, niin jokaiselle tehtävät....

-E
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Helmikuu 13, 2009, 15:12:04 »
Ne on eri kelloja.
Toinen on olohuoneen kaappikello ja siinä näkyvät Weasleyn perheen jäseten olinpaikka/olotila; LP:ssä s.162-163 kun Weasleyt, Harry ja Hermione istuskelevat olohuoneessa: "Rouva Weasley vilkaisi nurkan kaappikelloa. Harry piti siitä kellosta. Siitä ei ollut apua, jos tahtoi tietää kellonajan, mutta muuten se oli erittäin valaiseva. Siinä oli yhdeksän kultaviisaria, joista jokaiseen oli kaiverrettu jonkun Weasleyn perheenjäsenen nimi. Kellotaulussa ei ollut numeroita vaan maininta kunkin perheenjäsenen mahdollisesta olinpaikasta -".

Toinen on keittiön seinäkello; se on "ohjekello" ja se mainitaan SK:ssa s. 42: "Hän ei ollut koskaan aikaisemmin ollut sisällä velhoperheen talossa. Kellossa, joka oli seinällä häntä vastapäätä, oli vain yksi viisari eikä numeroita lainkaan. Sen reunoihin oli kirjoitettu seuraavanlaisia lauseita: 'Nyt laita teetä', Nyt ruoki kanat' ja 'Nyt myöhästyt'.")

Toivottavasti ei ole liian sekavasti selitetty.
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa lustica

• Puuskupupu
  • Animaagi
  • Sukupuoli: Noita
  • Miten niin Lustica? Sehän on ihan pessimisti!!
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #28 : Huhtikuu 07, 2009, 15:11:50 »
Kiitoksia nightingale, selvitti paljon!

Olen pohtinut, että mitähän muita mahdollisia kohtia Mollyn tehtäväkellossa on noiden 'Nyt laita teetä', Nyt ruoki kanat' ja 'Nyt myöhästyt' lauseiden lisäksi? 'Nyt pese pyykit', 'Nyt mene torille' jne. liittyvätkö kaikki kodin hoitoon?J a kuinka monta eri tehtävää kellossa on?  Voisiko kello myös muistuttaa, että 'Nyt kampaa hiuksesi, Arthur tulee kotiin'? ;o)

Olen myös miettinyt sitä, kuinka kätevää olisi jos meilläkin olisi esimerkiksi tehtäväkellon kaltaisia kelloja. Itse ainakin kaipaisin toisinaan kelloon viisaria, joka kertoisi että "nyt myöhästyt".  Haluaisitteko te vastaavanlaisen kellon? Mitä teidän kelloissane lukisi? Mulla olisi varmasti 'Nyt mene töihin', 'nyt unohdat lupaamasi asian', 'nyt muista soittaa xxx'.