Kirjoittaja Aihe: Olisiko Harryn kuulunut menettää henkensä?  (Luettu 55830 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ginnuna

• Viulukotelo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: FangNight
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Olisiko Harryn kuulunut menettää henkensä?
« Vastaus #25 : Elokuu 14, 2007, 13:23:28 »
Ennen DH:n ilmestymistä oletin ja odotin lähestulkoon 100 prosentin varmuudella että Harry kuolee, se olisi ollut mielestäni hyvä tapa lopettaa sarja. Kirjaa lukiessani kuitenkin aloin pitämään Harrysta enemmän ja toivoin että hän pysyisi hengissä, silti varmana siitä että hän kuolee.

Kirjan luettuani olin pettynyt, kun ei se Harry nyt sitten kuollutkaan. Liian imelä loppu mielestäni. Toisaalta, oli hyvä että hän pysyi hengissä, olisin muuten itkenyt silmäni piloille surusta.. Joten, loppujen lopuksi, kun Rowling on tämän näin päättänyt, kirjan loppu ja päähenkilön selviytyminen oli varmasti paras mahdollinen ratkaisu.

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Elokuu 14, 2007, 14:32:43 »
Jos Harry olisi kuollut, olisi koko kirja olisi voinut jäädä vähän kaivertamaan. Etenkin jos Voldemort olisi jäänyt maan päälle eloon ja paha voittanut, olisi kirja ikäänkuin kokonaan kesken. Se tarvitsi jonkin sortin loppua. Oma suosikkiratkaisuni olisi ollut, että Harry olisi kuollut, mutta Voldullekin olisi jotain käynyt, niin että hyvä kumminkin lopulta voittaa. Ehkäpä niin päin että Harry olisi tappanut Voldun, mutta jotain olisi tapahtunut juuri näin jälkeenpäin, tai sitten samaan aikaan. Kun luin seiska kirjaa ja tulin kohtaan jossa Potter kuoli (ainakin melkein), olin yhtäaikaa järkyttynyt ja iki-onnellinen. Se oli se mitä olin toivonut, tai sen olisi pitänyt olla, mutta silti se oli vähän outoa. Tuli sellainen 'tässäkö tämä nyt sitten oli' -olo.

Kirjan loppu mielestäni lässähti pahasti, kun yhtäkkiä tattadaa Potter elää ja tulee ja tappaa Voldun ja pimpelipom, kaikki on hyvin, tai no ainakin melkein hyvin. Potter on selvinnyt liian hyvin liian monista koetuksista. Hän pääsi livahtamaan monista sääntörikkomuksistaan ilman rangaistusta ja vaikeat asiat loppujen lopuksi selvisivät tuurilla tai toisten avituksella. Tokihan Potter oli urhea ja kaikkea ja teki paljon, mutta silti. Loppu oli vähän turhan... imelä. Muuta sanaa en minäkään sille löydä. Omalla tavalla rakastin sitä epilogia, sillä olen suuren suuri Ginnyn fani, mutta siinä oli jotain liikaa. Jos sen lukee tietyssä mielentilassa, sitä löytää vain ne ärsyttävän imelät kohdat, mutta toisaalta toisessa tilassa sitä vaan rupeaa itkemään nätille lopulle ja kaikelle. Offiksi menee, mutta kyllä olisi huonomminkin voinut loppua.

Ehkä näin oli paras. Ehkä se oli hyvä että Potter tappoi Voldun. Ehkä se ei olisi toiminut toisin päin, mistä sitä tietää. Nyt se on kirjoitettu ja siinä se on.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2007, 17:10:30 kirjoittanut pöllö »
syön sun pään.

Stan

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Elokuu 14, 2007, 16:11:55 »
Periaatteessa olisin toivonut Harryn kuolevan. Ei silleen että Voldemort tappaisi hänet ja Voldemort jäisi henkiin, vaan että kummatkin kuolisivat toisiaan tappaessa. Harry olisi myös voinut vaikka kuolla jotenkin jälkeenpäin tai jotenki (esim Nagini olisi tappanut hänet) mutta olisi kumminkin kuollut.
Nojoo olisihan se sitten hiukan outoa lukea VK:ta kun tietää että Harry kuolisi ja silleen mutta jotenki nyt jäi semmonen "ai nytkö se loppu" fiilis koska, no, Voldemortin kuolema oli odotettavissa ja lopussa ei siis sinänsä tapahtunut mitään järisyttävää joten minusta Harryn kuolema olisi ollut aika hyvä juttu.
Muutenkin kun Harry ei kuollut tuli se lälly ebilogi ja selvisi että Harrystä tuli tavallinen tyyppi ja jotenkin koko olemus lässähti tai aluksi Harry on suurikin ihme mutta sitten hän päätyykin normaaliin elämään. Olisin nyt voinut tulla edes jotain pahoja vaikutuksia siitä että on ollut niinkin paljon tekemisissä Voldemortin kanssa :(

Poissa Browey

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Elokuu 15, 2007, 17:58:22 »
Olen tyytyväinen siihen, että Harry jäi eloon, mutta minua ei olisi haitannut yhtään, vaikka hän olisikin kuollut: vaikka hän on kirjojen tärkein ja olennaisin henkilö, minulle hän ollut varsin kaukainen ja tunteita herättämätön hahmo, josta en ole koskaan pitänyt erityisen paljon. Siriuksen, Dumbledoren ja Kalkaroksen kuolemat olivat paljon surullisempia kuin mitä Harryn kuolema olisi toteutuessaan ollut. Harryn eloonjääminen ja Voldemortin kuolema antavat kuitenkin oikean päätöksen kirjasarjalle ja välittävät ainoan oikean sanoman lukijoilleen: hyvä kukistaa pahan. Siinä mielessä Rowlingin tekemä päätös oli todella järkevä ja parempi kuin lopetus jossa sekä Harry että Voldemort olisivat kuolleet.

ei välttämättä harryn olisi pitänyt heittää henkensä
mutta hermionen tai ronin kyllä.
teos jäi liian syvyyttömäksi, draama loppuun olisi tehnyt uskottavamman
Tästä olen eri mieltä. Minusta lopetus, jossa yksi tai kaksi kolmesta tärkeimmästä päähenkilöstä olisi kuollut - esimerkiksi mainitsemasi Ron tai Hermione - olisi ollut luonnoton eikä olisi toiminut, niin monista koettelemuksista he suoriutuivat yhdessä. Heidän oli tarkoitus jäädä henkiin. Olisin kuitenkin toivonut, etteivät he olisi selviytyneet niinkin vähällä kuin selviytyivät. En kuitenkaan ole sitä mieltä, että kirjasarjan uskottavuus kärsi avainasemassa olevan kolmikon selviydyttyä hengissä.

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #29 : Elokuu 15, 2007, 18:15:17 »
Ei mielestäni. Olen oikein tyytyväinen siihen, ettei kukaan kolmikosta kuollut.

Jos Harry (tai joku muu kolmikosta) olisi kuollut, olisin ollut aivan kamalan pettynyt. En olisi varmaan pystynyt enää lukemaan aiempia Pottereita kunnolla, koska olisin ajatellut koko ajan, että Harry tulee kuolemaan lopussa. Jos Voldemort olisi säilynyt hengissä, ja Harry kuollut, olisin aivan kamalan ahdistunut. Silloinhan Harry olisi tehnyt toisaalta kaiken "turhaan". Tai toki Ron ja Hermione olisivat tienneet Voldemortin hirnyrkeistä, ja olisivat mahdollisesti pystyneet tämän tuhoamaan, mutta eieieiei. En tiedä ymmärrättekö pointtiani, toivottavasti.:D Oloni olisi ollut myös varmasti kamalan tyhjä, jos joku kolmikosta olisi kuollut. Onneksi ei.<:

En halunnut lopusta alunperin liian siirappista, mutta nyt olen kyllä aivan tyytyväinen ettei siitä tullut liian dramaattista. Olen oikeastaan oikein tyytyväinen loppuun, siihen että Voldemort kuoli ja päähenkilöt säilyivät hengissä. En todellakaan alunperin osannut kuvitella Harrya perheenisänä, mutta nyt olen alkanut tottua ajatukseen. Aika siirappinen loppu, mutta kelpaa minulle kuitenkin.<:
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Elokuu 15, 2007, 18:45:24 »
Odotin seiskalta loppua, jossa kolmikko on pystyssä.

Oli kiva, kun kolmikko jäi henkiin, varsinkin kun taistelutantereelta raahattiin kuolleita rekka-autollinen väkeä ulos :P Ja, siitä taas ei olisi tullut mitään, jos Ron tai Hermione olisivat kuolleet, tai edes jompi kumpi :/ Tosin lopusta olisi tullut jotenkin säväyttävämpi, jos jollekulle olisi tapahtunut jotain. Jalka poikki, jalka irti, käsi irti.. Mitä tahansa, joka jäisi tavallaan "muistuttamaan" siitä taistelusta. Harry-isukki kertoo Alille, kuinka hänen jalkansa meni poikki ^^
Lainaus
Olin aika turta siinä vaiheessa, kun Harry kuoli.
Kuin myös minulle. Häh, eihän sen pitänyt kuolla! Mutta sitten Harry heräsi henkiin. Sen jälkeen oli sellainen "näin sen piti mennäkin"- tunne.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Jugenactus

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Elokuu 15, 2007, 19:02:32 »
Tietysti Harryn kuolema olisi voinut olla hyvä lopetus, tosin silloin juonen olisi pitänyt mennä vähän eri tavalla lopussa, eli varsinaisen kirjan olisi pitänyt loppua Harryn kuolemaan, mikä tarkoittaa rauhallista kuolemaa. Tosin jos Harry olisi kuollut, olisi Ginny jäänyt typerästi yksin ja se jotenkin ei vain sovi tällaiseen kirjasarjaan. Sama jos Ron olisi kuollut, tai Hermione. Sellainen loppu olisi tietysti ollut hyvä, että Ginny ja Harry kuolevat kummatkin. Ginny vaikka ensin. Sitten he olisivat yhdessä tuonpuoleisessa. Sitten olisi saatu kivempi epilogikin. Tällainen loppu ei olisi ollut niin lohduton.

Mutta vaikka minusta loppu olisi saanut olla paljon synkempi, kunnioitan Rowlingin lopetusta. Hän sen tietää, miten sen pitää päättyä. Hänen kirjojansa nämä ovat. Vaikka olisi nyt voinut jättää päähenkilöihin edes vähän merkkejä sodasta.

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Elokuu 15, 2007, 20:13:43 »
Koko kirjasarjan ajan on kerrottu Harryn näkökulmasta, joten olisi ollut melko tökeröä tappaa Harry. Ja tällainen lopetus, että eka hämättiin, mutta sitten looginen henkiinherääminen(yleensä olisin ruvennut huutamaan, että oisit pysyny kuolleena). Wau! Taitoa, taitoa... :D
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #33 : Elokuu 15, 2007, 22:14:55 »
Olisi ja ei. Eli jossain vaiheessa kirjasarjaa ajattelin, että Harryn pitäisi kuolla taikamaailmassa, mutta jäädä henkiin jästimaailmaan. (Taistelussa Voldemort kuolisi. Kuitenkin loitusut olisivat niin voimallisia, että Harryn taikavoimat häviäisivät.)  Näin hän pelastaisi taikamaailman, mutta samalla joutuisi luopumaan siitä. Toisaalta Harryn ei kuolisi kokonaan pois. 

Mutta olen täysin tyytyväinen Rowlingin tapaan kuolettaa Harry ja herättää hänet jälleen. Missään tapauksessa Harryn ei olisikaan pitänyt kuolla kokonaan.   

Poissa Devia

• Matami Toheloitsija
  • Vuotislainen
  • Enkelipiru
    • Devia
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #34 : Elokuu 16, 2007, 09:27:38 »
Olen sanonut jo ennen kirjan ilmestymistä että Harryn kuolema olisi surullinen, mutta silti se olisi antanut mielestäni hyvän lopun kirjalle. Jos Harry olisi kuollut olisi ollut varmaa ettei J.K kirjoita enää kahdeksatta kirjaa. Vaikka hän on upea kirjoittaja ja rakastan tätä kirjaa, en usko että lukisin enää yhtään Potteria joka tulee tämän jälkeen. Siis se hakuteos on eri, mutta jos tulisi kahdeksas osa, en haluaisi lukea sitä.

Totta kai olen iloinen että Harry sai viimein onnen, mutta jotenkin se että jos hän olisi kuollut sankarillisesti, olisi ollut parempi. Mutta hyvä näinkin.

Heipu

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Elokuu 16, 2007, 17:17:35 »
Hyvä kysymys.

Ennen kuin aloin lukea kirjaa, olin selvästi sitä mieltä, että Harryn olisi kuoltava. Kun aloitin, se alkoi tuntua jo siltä että näin tapahtuukin. Kun olin n. puolessa välissä, aloinkin jo hieman toivoa, ettei näin olisi. Mutta kirjan lopun lähestyessä taas minut valtasi tunne, että POTTERIN POJAN ON KUOLTAVA ! Vaihtelin siis mielipidettäni tiuhaan tahtiin. Mutta kun pääsin loppuun kirjassa, olin aivan järkyttynyt. Kuinka Row voi tehdä noin Laimean ja Draamattoman lopun ! Mutta kuitenkin olihan se aika onnellinenkin loppu.. En osaa päättää ! Jos lopussa Harry olisikin kuollut, saattaisin varsin hyvin olla sitä mieltä että: 'Tämähän on kamala loppu ! '. Mutta nyt ainakin tuntuu (tuon ylilaimean lopun jälkeen) siltä että olisi saanut Harry tai edes joku kolmikosta kuolla..
tai ehkä jopa Ginny.. ;D

jam

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Elokuu 16, 2007, 17:25:12 »
Ei tietenkään olisi kuulunut. Olen aina naureskellut niille murhanhimoisille jotka ovat toivoneet että Harry kuolee.

Ei Harryn kuolema olisi tuonut yhtään mitään lisääarvoa kirjoille.

Kleio

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Elokuu 17, 2007, 18:34:18 »
Ei todellakaan! Täällä on peräänkuulutettu sitä dramaattisuutta, jota Harryn kuolema olisi tuonut mukanaan, mutta en itse ainakaan jäänyt lainkaan kaipaamaan mitään dramaattista lopetusta. Ei sellainen olisi mielestäni sopinut tälle tarinalle (sadulle), joka kertoo (jälleen kerran) hyvän ja pahan taistelusta. Tokihan siihen olisi voitu laittaa joku Sormusten herra tyylinen loppu, että hyvä voittaa, mutta kärsineenä. Nyt kun loppu oli, että hyvä voittaa ja vieläpä yltiöonnellisesti. Mutta en olisi tahtonut sellaista loppua jossa paha tuhotaan, mutta myös hyvä tuhoutuu. Tavallaanhan se olisi ollut vielä pahan viimeinen isku.. Viedä mukanaan jotain todella hyvää. Se olisi ollut liian surullista. Enkä haluaisi ajatella Harry Pottereita surullisena kertomuksena.. Kertomuksena siitä, että jos pahan tuhotakseen on uhrattava myös itsensä. Silloinhan paha ja hyvä olisi tasavertaisi, ja sekin olisi liian surullinen maailmankuva tällaiseen tarinaan. Rowlingin lopetuksen myötä Harry Potterit saavat jäädä tarinaksi siitä, että rakkaus, rohkeus, epäitsekkyys, uskollisuus ja kaikki muut upeat hyveet voittavat lopulta.

Maailmassa ei ole koskaan liikaa tarinoita jotka päättyvät hyvin.

Poissa ZZZ

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Elokuu 18, 2007, 18:03:54 »
Jotenkin osasin kyllä odottaa, että Harry jää henkiin. Muutenhan Voldemort olisi voittanut, tai ainenkin olisi tuntunut oudolta, että molemmat olisivat kuolleet. Siinävaiheessa kun Harry menee sinne metsään ja Voldemort langettaa avada kedavran Harryyn ajattelin jo, että eihän tässä näin pitänyt käydä. Jotenki oisi myös varmaan tuntunut, että koko 7 kirjaa olisi mennyt hukkaaan, jos henkilö jonka nimi on jokaisen kirjan kannessa olisi kuollut

Dahlia

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Elokuu 19, 2007, 17:37:24 »
Ei! ihan hyvä että harry jäi henkiin. ajatella minkälaista sitten olisi lukea ne vanhemmat kirjat kun tietää, että "nooh, pari vuotta viellä ja tuo poika on mennyttä". hyhyyi.  nooh, ehkei vältämättä ajattelisi noin, muttasiltä minusta tuntu ENNEN kuin DH julkaistiin. hyvä vain että harry elää. mutta se loppu muuten ei ollut kamalan hyvä. tietysti Rowlingin piti varmistaa ettei kirjaa hevin jatketa, mutta mielummin olis kuullut Harryn ja Ginnyn suhteesta heti taistelun jälkeen enkä 19 vuoden jälkeen, noh! jokatapauksessa olen täysin tyytyväinen siihen että harry elää nyt (ja ikuisesti:)

fubar

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Elokuu 19, 2007, 19:58:10 »
Jotenkin osasin kyllä odottaa, että Harry jää henkiin.

Ei! ihan hyvä että harry jäi henkiin.

Tota noin miten niin jäi?
Harryhan kuoli ja kuollessan voitti kuoleman - eihän siinä jääty henkiin ;)
Mutta kaipa miun ajattelutapa sitten lienee vähemmistössä ku itse ajattelen Harryn kyllä kuolleen.

déks

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Elokuu 23, 2007, 21:46:37 »
No jos siinä tapauksessa, että Harry olisi kuollut, oltaisiin vältytty näiltä laimeilta "yhdeksäntoista vuotta myöhemmin" - jutuilta, niin ehdottomasti!

Heti kun olin kutosen saanut luettua, aavistin että jaahas, Harryn täytyy olla hirnyrkki, koska se selittäisi niin monet asiat; muunmuassa sen, että miten Voldemortin voimia ja piirteitä oli siirtynyt niin paljon meidän pieneen sankariimme ja tämän oudon yhteyden näiden välillä.
Muutenkin olisi ollut aika päästää poloinen Harry kärsimyksestään ja saattaa haudan lepoon. On mielestäni väärin lukijoita kohtaan jättää mielikuva kulahtaneesta ja keski-ikäisestä Harrysta ALBUS SEVERUS -lapsineen. Harryn olisi pitänyt vähintäänkin tehdä itsestään täydellinen marttyyri, mutta mieluisin vaihtoehto olisi ollut se, että Voldemort olisi saanut vallan ja niin edelleen. Mutta eihän näin rakastetussa "lastensadussa" se ole mahdollista (; Niin kauan olen tyytyväinen kun Rowling ei päätä kirjoittaa kirjaa pikupotter Albuksesta tai Harryn uusista sekkailuista!

shazzer

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Elokuu 30, 2007, 11:53:29 »
Ei, hyvä kun säilyi loppujen lopuks hengissä. Monethan on sitä paitsi ajatellu et Harryn kuolema ois ollu liian ennalta arvattavaa. Sen "yhdeksäntoista-vuotta-myöhemmin" -episodin sijaan oisin kyllä halunnu kuulla päähenkilöiden elämästä vaikka vaan vuos myöhemmin.

nella

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 30, 2007, 16:20:27 »
Ei, ehdottomasti ei. Olen sitä mieltä, että oli erittäin hyvä että Harry pysy loppujen lopuksi hengissä. Olihan siinä vähän sellanen fiilis että "hyvä voitti pahan ja nyt kaikki on ihanasti". Mutta onhan Harry joutunut kokemaan hirveesti kaikkee tyhmää Voldemortin ja kuolonsyöjien ansioista ja että ois ollu aika ankee loppu, että Voldy ois vielä lopussa ottanu Harryn hengiltä.

Puffelpansy

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Syyskuu 02, 2007, 10:32:25 »
En ole vielä lukenut Deathly Hallowsia, mutta ennen kuin kuulin että Harry jää henkiin,
arvelin että jos Harry kuolee, kuolee Voldemortkin.
Että ne olisi taikoneet samaan aikaan ja kupikin olis kuollu.
Mut olihan se hyvä et Harry jäi henkiin. =)

sinynza

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Syyskuu 03, 2007, 19:53:01 »
Ei olisi ja onneksi niin ei käynytkään. :) Musta oli vain hyvä, että hyvä voitti lopulta pahan ja silleen. Mielestäni olisi ollut aika tyhmää, jos päähenkilö kuolisi.. Mutta okei, se ylösnousemusjuttu oli vähän sekava ja outo ;o HP:t ovat lueteltu myös lasten/nuortenkirjoiksi ja olisi ollut varmaan pienille pienoinen pettymys, että Harry kuolee. Mutta olen siis erittäin tyytyväinen tähän päätökseen!

Poissa hemppaliisa

• pillittävä
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Syyskuu 03, 2007, 20:02:04 »
Minun mieletäni on ihan ok, että se jäi henkiin. Olen kyllä koko ajan ajatellut, että Harry kuolee, mutta kuolema olisi vienyt myös minun mielestäni kirjojen lukemisen ihanuuden. Toisaalta olisi ollut hauskaa jos Harry olisi kuollut, mutta Volde ei. Kaikkialla maailmassa ihmiset olisivat olleet paniikkissa.

Mutta kuitenkin jos Harry olisi kuollut se olisi ollut hyvin epäreilua häntä kohtaan, kun ottaa huomioon mitä kaikkea hän oli kokenut.Olisi kyllä ollut hienoa jos molemmat olisivat kuolleet. Kaikki olisivat muistelleet Harrya sankarina, joka uhrautui koko maailman puolesta ja tappoi ison pahan Volden.

Tärkeitä henkilöitä kuoli tosi vähän. Tällä vihjaan sitä, että Ginnyn olisi pitänyt kuolla. Loppu tarinalle oli aivan liian imelä ja kolmikko selviytyi liian helposti (onneksi Hermione ja Ron ei kuollu<3). Joku kolmikosta olisi voinut vaikka haavoittua pahasti, mutta jäädä henkiin.

Odéssa

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Syyskuu 06, 2007, 17:09:04 »
Ennen viimeisen kirjan ilmestymistä olin jossakin vaiheessa aivan varma, että Harry tulee kuolemaan, mutta sitten kun kuulin että Rowling oli vihjaillut jossain vaiheessa kirjoittavansa ehkä kahdeksannen kirjan, epäilykseni loppuivat kuin seinään. En nimittäin usko että hän kahdeksatta kirjaa rupeisi väsäämään ilman Harrya, ja tuskin olisi sitten edes päästänyt ilmaan sellaista kahdeksannen kirjan mahdollisuutta, jos Harry menettäisi henkensä seitsemännessä kirjassa. Tai voihan tämä olla mahdollista, sillä kyllähän jotain jutunjuurta olisi henkiinjääneistä päähenkilöistä sekä sivuhenkilöistä saanut varmasti jutunjuurta mutta se on eri asia, olisiko siinä ollut järkeä ja jaksaisiko kukaan sellaista lukea, onhan kyseessä kuitenkin kirjasarja nimeltä Harry Potter. Hieman tylyä olisi ollut lopettaa se päähenkilön kuolemalla, vaikka niinkuin se olikin odotettavissa, tämä Harryn ja Voldemortin viimeinen kohtaaminen, en pidä siitä että Harry selviytyy jokaisesta taistelusta aina sankarina. En väitä että hänen olisi pitänyt kuolla, niinkuin jo sanoinkin, mutta hieman jäi vaivaamaan se kuinka Harry kiemurteli tilanteesta kuin tilanteesta. Jokaisessa kirjassa. Mutta nyt lipsuu aiheesta. Päätän siis varsin rikkonaisen ja varmasti aika epäselvän kokonaisuuteni tiivistelmään: Mielestäni Harryn EI olisi pitänyt kuolla, sellainen loppu olisi ollut varsin epätodellinen tuollaiselle kirjasarjalle.
Toivottavasti joku jonka tämän luki sai edes jotakin selkoa. Minä kun olen huono kirjoittamaan selviä ja yhtenäisiä tekstejä. Hmph.

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #48 : Syyskuu 06, 2007, 17:19:31 »
Olisi muuten ollut aika mielenkiintoista, jos esim. Ron tai Hermione olisivat haavoittuneet todella vakavasti, osaksi pysyvästi. Esim. jos vaikka ihmissusi olisi puraissut jompaa kumpaa. Lisää draamaa heidän välilleen... no ei. Pidän tällaisesta loputa, kun kaiken sodan ja hirveyden jälkeen onkin "normaalia" elämää. Harva sitä ymmärtää, mutta kun tarkemmin ajattelee, niin ei voi kuin huokaista syvään ajatellen sitä kauneutta, jonka Rowling oli luonut.
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Jalawa

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Syyskuu 07, 2007, 14:55:25 »
Harryn olisi pitänyt kuolla!Olen ehdottomasti sitä mieltä!Se olisi ollut mielenkiintoista jos Harry ja Voldemort olisivat tappaneet toisensa tai jotain vastaavaa...En ole koskaan tykännyt Harrysta joten olisi voinut kuolla kupsahtaa.Jos Ron olisi kuollut olisin ollut murheen murtama monta viikkoa kuten olin silloin kun Rowling murhasi Siriuksen!Yhyy...
Loppu oli liian onnellinen.Ja ihan vammanen kuka nyt lapsilleen sellaiset nimet antaa!? Okei nyt meni ohi aiheen joten lopetan tähän..:D