Kirjoittaja Aihe: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?  (Luettu 43870 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Viivih

• Ankeuttaja
Vs: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« Vastaus #50 : Kesäkuu 25, 2008, 11:01:34 »
Minun mielestä ehkä kiinnostavimmat olisi numerologia ja riimut. Olisi kiinnostavaa selvittää kaikenlaisia arvoituksia yms ;). Myös taikaolentojen hoito voisi olla aika mielenkiintoista, ja siinä olisi kanssa vähän extremeä, kun olentoja hoidetaan.

Huonoimmat kouluaineet ovat ehdottomasti ennustus ja tähtitiede, mulla ei ainakaan riittäisi hermot sellaiseen hommaan. Taikuuden historia myös kuulostaa tylsältä aineelta, mutta toisaalta voisi olla mielenkiintoistakin kuunnella historian käänteitä (jos pysyy hereillä). Jästitietoa en myöskään välttämättä jaksaisi.

Poissa Nefertiti

• Niilin krokotiili
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #51 : Kesäkuu 30, 2008, 19:26:43 »
Jos kouluaineiden paremmuutta mitattaisiin opettajan seksikkyydellä, niin ehdoton ykkönen olisi tietenkin liemet! Kyllä liemissä on muutenkin eräänlaista kiehtovuutta. Ainakin ne on käteviä. Tosin hieman tuntuu siltä, että mikäli opiskelisin liemiä Tylypahkassa, niin luultavastikin olisin aina hankkiutumassa vaan jälki-istuntoon... ;D

Ihan noin kouluaineena Pimeyden voimilta suojautuminen voisi olla se paras. Perehtyisin kyllä mieluummin niihin itse pimeisiin taikoihin kuin varsinaisesti niiltä suojautumiseen. Voisin jopa alkaa harjoittaakin pimeää taikuutta, ken ties. ;D Joka tapauksessa mielenkiintoisen oloinen ja hyödyllinen aine. Mielenkiintoisuus riippuu tietenkin opettajasta. Jos lähdetään vaikka vertaamaan Remuksen ja Pimennon opetusta, niin onhan se aika selvää kummasta suurin osa enemmän pitää. ^^

Muita mukavan oloisia aineita ovat tähtitiede, taivaankappaleet ovat aina kiehtoneet minua, numerologia, josta on hyvin vähän kylläkään kirjoissa kerrottu, mutta joka kuitenkin vaikuttaa mielenkiintoiselta sekä muinaiset riimut.

On vaikeaa nimetä huonointa kouluainetta, koska kaikki Tylypahkan aineet vaikuttavat jollain tavalla kiinnostavilta. Jos joku pitäisi mainita, niin se olisi ehkä yrttitieto. Kasvit eivät sinänsä ole niin lähellä sydäntäni ja muutenkaan aine ei tunnu mitenkään erityisen mielenkiintoiselta. Johtunee mahdollisesti siitäkin, että kaikki kasvit, joita olen yrittänyt kasvattaa, ovat aina lopulta kuolleet. ^^
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Heinäkuu 01, 2008, 18:05:22 »
Luultavasti tykkäisin kaikkein eniten taikaeläinten hoidosta. Tykkään kovasti eläimistä. Lisäksi tunnit pidetään ulkona, mikä olisi huomattavasti mukavampaa kuin kyhjöttää luokkahuoneessa. Siitä huolimatta varmaan pitäisin kovasti loitsuista, ne olisivat tosi mielenkiintoiset. Ne kun ovat taikuuden perusteet. Lisäksi pimeyden voimilta suojautuminen, mikäli on hyvä opettaja, olisi mukava aine. Olisi kovin mielenkiintoista oppia puolustautumaan. Lisäksi voisin mainita liemet, niistä on paljon hyötyä. Olisi mukavaa saada pieni pullo Felix Felicistä.

Inhokkeina voisin mainita ennustuksen. Mikäli Punurmio sitä opettaisi, siitä tuskin olisi mitään hyötyä. Kauheaa kun Punurmio on niin dramaattinen. Ulvoo ja liehuu ympäriinsä, esittää järkytystä ja pelottelee oppilaat henkihieveriin ties millä kalmankoirilla ja risteillä.
Lisäksi Tylypahkan taianomaisessa ympäristössä olisi tavattomaan nuivaa lukea jästien seuraelämästä, eli jästitieto. En myöskään lämpene numerologialle, sama perustelus kuin miksen haluaisi opiskella jästitietoa.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #53 : Heinäkuu 05, 2008, 00:30:47 »
Oikeastaan kaikki Tylypahkan oppiaineet kuulostavat tavallaan mielenkiintoisilta.Ainoa, minkä tyrmään suoralta kädeltä, on jästitieto. Loppujen mielenkiintoisuus onkin sitten kiinni siitä, kuinka niitä opetetaan. Taikuuden historia kuulostaa lupaavalta, mutta ei sellaisena kuin Binns sitä opettaa. Se on varmasti kammoittavan tylsää. Saman kohtalon kokevat myös yhdistelmät taikaeläinten hoito - Hagrid ja ennustus - Punurmio. Firenzen opettamana ennustus olisikin sitten hyvin kiintoisaa.

Mielenkiintoisin aine olisi varmasti liemet, eikä vähiten Kalkaroksen ansiosta. Myös Pimeyden voimilta suojautuminen olisi varmasti huippu, tosin jälleen opettajasta riippuen. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä seurauksia olisi jatkuvista yhteenotoista Pimennon kanssa.
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Niko Tapani

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Heinäkuu 07, 2008, 00:06:29 »
No, kiinnostavia kouluaineita ovat ainakin muodonmuutos ja ehkäpä pimeyden voimilta suojautuminen.
Olisi kivaa muuttua kärpäseksi ja salakuunnella ihmisiä. Ilkeä en kuitenkaan tahtoisi olla. Pimeyden voimilta suojautuminen... hmm..
Olisi kyllä kivaa heitellä Voldemortteja sun muita kuolonsyöjiä ja mörköjä seinään.

Entäpäs huonot sitten? Ainakin Ennustus ja Jästitieto -aineiden keksijät voisivat painaa päänsä.
Ennustus? Minkälainen henkilö uskoo ennustukseen? Mahdollisuudet on pienemmät kuin hedelmäpelikoneessa...
Jästitieto!? Ketä hitto vie kiinnostaa jästitieto, kun taikuus on ihmeellisempää?

Hockenheim

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Heinäkuu 09, 2008, 11:06:16 »
Ensin ne aineet, joista pidän. Vaikka lentämistä opetettiin vain ensimmäisellä luokalla, olisi se minusta ehdottomasti kiehtovin aine, olisi mahtavaa päästä lentotaito oppimaan, ja kun sen on oppinut, voisi mahdollisesti myöhemmin hakea Luihuisten huispausjoukkueeseen.  Suojautuminen pimeyden voimilta olisi varmasti kiinnostava aihe (vaikka enemmänkin kiinnostaa oppia pimeyden voimia kun suojautumismoskaa), mutta ei sellaisenaan kuin sitä esimerkiksi Pimento ja Lochart opettavat.  Olisi tietenkin kiva oppia kaiken maailman loitsuja, joten siinä tapauksessa myös loitsut olisi kiinnostava aine, eikä opettajakaan mikään kamala ole. Viimeisimpänä, muttei suinkaan vähäisimpänä, mainittakoon taikajuomat. Kiehtova aine, jo pelkästään sen takia että turhaa kirjoittamista ei ole niin paljon ja Kalkaroksen puolueellisuus Luihuisille takaisi minulle varmasti oikein Upeita.

Huonoihin aineisiin sitten. Ennustaminen on täyttä huuhaata, enkä oppisi siinä mitään Punurmion opettajana, ei Firenzekään merkittävästi parempi ole. Jästitietoa ei huvittaisi opiskella, mitä kiinnostavaa heissä muka noitana näkisin, en mitään.  Muinaiset riimut olisivat minun aivoilleni takuuvarmasti liian monimutkaisia. Taikaolentojen hoidosta en Hagridin opettamana saisi mitään irti ja taikuuden historiassa nukahtaisin.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #56 : Elokuu 15, 2008, 22:05:06 »
Hyödyllisimmät aineet Tylypahkassa ovat ensinnäkin loitsuaineista vaikkapa muodonmuutokset. On hyvä osata muuttaa asioita erilaisiksi, sillä tavalla pärjää ehkä vielä paremmin kuin käyttämällä joitakin loitsuissa opetettuja asioita.

Mutta tärkeimpien joukossa on myös pimeyden voimilta suojautuminen, missä opiskellaan myös loitsuja, mutta myös kaikkia muita keinoja, kuinka voi suojautua pimeyden voimilta.

Ja otetaan joku muu, kuin 'taikomisaine' viimeiseksi. Ehkä se on kuitenkin taikuuden historia, sillä on ehdottoman tärkeää tietää taikamaailman menneisyydestä. Mutta voin sanoa, että riippuu siitä mihin ammattiin haluaa, mikä on paras aine. Esimerkiksi taikaolentojen hoito on varmasti paras aine niille, jotka tutkivat taikaolentoja.

Turhimmaksi aineeksi sanon ennustamisen. Syyt on kerrottu jo kirjoissa.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #57 : Elokuu 17, 2008, 10:35:04 »
Mielipide taasen muuttunut :3

Okei, siis paras ja huonoin aine..
 Huonoin on joko Yrttitieto, Taikuuden historia, tai Ennustus. Ne harvat, jotka ovat lukeneet aikaisemman kirjoitukseni, varmaan miettivät miksi en enää olekaan kiinnostunut Ennustamisesta. Tajusin että se onkin vain turhaa hölynpölyä (yksinkertaisesti).
Jos olisin velho, olisin todella tylsistynyt Taikuuden historiasta, sillä se olisi silloin 'normaalia' historiaa (en tykkää historiasta normaalistikkaan, vaikka oli 10 6.lk todistuksessa:D). Mutta, jos nyt muuttuisin *pling* velhoksi, se olisi hyödyllinen. Se on siis niin ja näin.
Yääh, sitten yrttitieto. Plääh en pidä kasveista, en sitten yhtään. Eteenkään sellaisista jotka kuristavat kun juttelee kaverille :p Mutta tietysti kätevä ja silleen plaplapla. En silti vain tykkää.

Paras aine.. Se saattaa kallistua Taikajuomiin. Olen aina, kirjaimellisesti aina, tykännyt tehdä ruokaa, ja sitten pienempänä kaikennäköistä mutamössöä ym. Jotenkin se on jäänyt päälle, että tykkään sekoitella juttuja:D Ohjeiden kanssa se saattaisi olla vieläkin kivempaa. Noh, enhän minä sitä (vielä) tiedä.. Toinen suosikkini on Loitsut. Muuten olisi Pimeyden voimilta suojautuminen, mutta siinä painotetaan minusta liikaa puolustumista (älkää ymmärtäkö väärin, en hauku ainetta) pimeyden voimia vastaan. Tykkään enemmän ns. 'arkisista' loitsuista.

No, siinä romaania.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

zew

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Elokuu 26, 2008, 13:51:29 »
Suosikkini olisi luultavasti pimeyden voimilta suojautuminen. Sitä olis varmasti tosi siistii opiskella, ja siitä on niin paljo hyötyykin. Sen tunneilla oppis varmaan tosi käteviä asiota. Jos vaikka sattuis jotai pahiksii tulee kadulla vastaa ni sit vois ainaki puolustaa itteään. Eihän sitä koskaan voi tietää missä niit taitoi tarvitsee. Elikkä kannattais niit iha varmuden vuoks opiskella.

Tylypahkan huonoin kouluaine minun mielestä on taikuuden historia, koska se nyt vaikuttaa vaan niin pitkäveteiseltä ettei siellä yksinertaisesti jaksais olla! Toinen huono aine on  yrttitieto. Minulla ei ole ollut ikinä minkään laista kiinnostusta kasveja kohtaan. Niiden opiskelu on turhauttavaa!

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #59 : Syyskuu 26, 2008, 20:40:47 »
Parhaimpiin aineisiin itse laittaisin Pimeyden voimilta suojautuminen, koska tämä on kaikenlisäksi tärkeä aihe. Sen kanssa oppii edes jotenkin pärjäämään, jos ei sitten pärjäämään, niin sitten sen, että tietää mitä ja miten tulisi tehdä. Oikea kokemus tietysti olisi se joka opettaisi parhaiten. Aineessa pääsee myös turvallisesti kokemaan kaikkea, mikä on oikeasti vaaraksi. Kaksi muuta ainetta, jotka sanoisin parhaimmistoon olisivat muodonmuutokset ja loitsut. Muodonmuutokset vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikka niitä ei välttämättä tarvitsekaan niin paljon. Tämän aineen pohjalta voisi kyllä pyrkiä animaagiksi. Loitsut taas ovat käteviä konsteja joilla voi hyödyntää monia asioita. Entistus ja kuuraannu loitsut olisivat kyllä minulla vakiokamaa. Lentotunnit olisivat myös jotakin niin ihanaa, koska aine vastaa tavallaan meidän liikuntaa ja liikunta tunnit ovat olleet niitä mitä olen eniten odottanut. Kaikenlisäksi pääsisi lentämään luudalla ja voisi harjoittaa kieppejä ja silmukoita. Ja eihän unohdeta mahdollisuutta päästä huispausjoukkueeseen. :)

Huonoimpiin laittaisin ensimmäisenä Taikuuden historian, vaikkakin historia on loppujen lopuksi melko mielenkiintoista, mutta jos ajattelee opettajaa, aavemainen ja väsynyt ääni. Huh, ei minulle väsyttävää, koska minulla on ongelma hereillä pysymisen kanssa, varsinkin aamutunneilla. :')) Yrttitieto kuulostaa myös tylsältä, vaikka biologiassa olinkin keskivertoa parempi. En ole samanlainen mullassa tonkia, kuin äitini ja hänen äitinsä. Katkaisin kohdallani tämän äidiltä tyttärelle periytyvän viherpeukalo jutut. Ei minua kiinnosta ollenkaan tehdä opintoja ja tutkielmia kasveista. Ei niissä ole juurikaan mitään mielenkiintoista, ne vain ovat! Jästitieto taas, mitä ideaa siinä loppujen lopuksi on? Kouluissa on varmasti monta puoliveristä ja jästisyntyistä, jotka varmasti osaisivat kertoa ystävilleen mitä kumiankalla tehdään. Minusta koko aihe on aika turha, vie vain tilaa lukujärjestyksessä.
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #60 : Syyskuu 26, 2008, 21:29:26 »
Useimmat Tylypahkassa opetettavista aineista vaikuttavat todella hauskoilta, opettajat ne vain lähinnä arveluttavat :) Mutta täytyy kai yrittää vain ajatella oppiainetta itseään.

Näin kaikista mielenkiinnottomimmiksi jäävät lentotunnit ja ennustaminen, samoista syistä kuin mitä täällä on jo mainittu. Koululiikunta ei missään vaiheessa ollut mun suosikkejani (nyt kun ei enää ole pakko, olen itse asiassa alkanut harrastaa liikuntaa ihan vapaaehtoisesti :D) ja lisäksi mä kärsin jonkinasteisesta korkeanpaikankammosta, joten se siitä koulussa ohjatusta lentämisestä. Ennustaminen tuntuu puolestaan olevan aika turhaa sellaisille, joilla ei ole sisäistä silmää (eikä teenlehtien lukeminen tai kristallipalloihin katselu edes taida olla tarpeen aidoille näkijöillekään).

Suosikeiksi taas varmaankin kohoavat loitsut, yrttitieto, taikaliemet ja taikuuden historia (myös muodonmuutokset ja PVS ovat jännän oloisia, mutta ne on ehkä jotenkin yksipuolisempia, joten en nosta niitä jaetulle ykkössijalle). Loitsut ja taikaliemet on just niitä asioita, mitä noidan hommiin kuuluu, joten ne on ihan must. Kemiassa mun mielestä kaikista kivointa oli juuri läträäminen ja leipomisesta mä oon aina myös tykännyt. Kasvien ja niiden eri ominaisuuksien tunnistaminen on myös ihkua mun listallani, vaikka en nyt mikään kauhea viherpeukalo oikeasti ole. On mulla jokunen kasvi ja ihan hyvin ne on hengissä pysynyt, mutta mä oon todella surkea tunnistamaan luonnonkasveja - seikka mitä mä aina harmittelen, mutta mille mä en koskaan tee mitään. Ja historiasta mä oon aina tykännyt, jopa sen verran, että hakeuduin sitä opiskelemaan. Taikuuden historia olisi varmaan vielä jästiversiota jännempääkin.

edit. Ooooh, mun 300. viesti! :D :D :D
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #61 : Syyskuu 27, 2008, 16:42:48 »
Minun lempiaine olisi varmaan taikaeläintenhoito, sillä se kuulostaa mahtavalta! Päästä tutustumaan kaikkiin niihin upeisiin (ja ei niin upeisiin) olentoihin, ja heti kakkosena olisi varmaan lentotunnit, mä olen aina halunnut lentää, mennä korkealle ja katsella kaikkea lintuperspektiivistä...(haaveilee hetken..) Itse en ole lentänyt edes lentokoneella... :( Inhokkiaine olisi taatusti taikuuden historia, sillä minä, vihaan, historiaa, se mikä on takana päin, pysyköön siellä, ei se miksikään muutu vaikka siitä jauhaisi seuraavat sata vuotta!
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Poissa johpa

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Joulukuu 17, 2008, 20:51:52 »
Mielenkiintoisinta olisi opetella muodonmuutoksia,loitsuja ja numerologiaa. Muodonmuutokset ja loitsut ovat hyödyllisiä,jännittäviä ja niissä pääsisi harjaantumisen avulla käyttämään luovuutta,mikä muissa velhoaineissa tuntuu olevan vähissä. Numerologia olisi matemaattisesti haastavaa ja matikka on usein kivaa. Useampia kieliä (maahista,vedenotusten jne.) haluaisin myös ehdottomasti opiskella!

Vähiten viihtyisin taikahistorian ja taikaeläinten hoidon tunneilla. Historia todellakin on mielenkiintoista,mutta koska en ole ikinä jaksanut siihen koulussa panostaa,niin luultavasti laiskottelisin velhokoulussakin.. Useimmista eläimistä en oikein pidä hajun tai sotkuisuuden takia,ja josatin syystä minusta tuntuu,että taikaeläimet kuuluvat juurikin siihen joukkoon.

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Joulukuu 25, 2008, 19:12:47 »
Suurin osa aineista olisi varmasti mielenkiintoisia ja kivoja, mutta luulenpa että ennustus ja historian taikakaudet voisivat olla aika tylsiä. Jästimaailmassa tykkään kyllä historiasta, mutta vaikuttaa tuo Binns vaan aika tylsältä opettajalta ja ennustamisesta olen samaa mieltä Hermionen ja McGarmiwan kanssa; aika turhaa puhaa koska se on oikeasti mahdotonta.

Taikajuomista varmaan tykkäisin, jonkun hyvän opettajan johdolla (Kalkaroksen vain, jos sattuisi olemaan luihuinen), kemia ja ylipäänsä kaikenlainen litkujen sekoittelu kun nyt on mielestäni aika hauskaa puuhaa. Tähtitiede olisi myös varmasti mielenkiintoista, mutta enpä usko, että menestyisin kyseisessä aineessa kovin hyvin :D. Myös taikaeläinten hoidosta todennäköisesti pitäisin, ainakin jästimaailman eläimet ovat ihania <3.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2010, 23:14:52 kirjoittanut apupyörä »

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #64 : Tammikuu 20, 2009, 18:11:38 »
Mun lemppariaine on jostain kumman syystä jästitieto, koska se kertoo taikojille niin paljon eri... Miten se sanotaan, kulttuureista. Myös riimut olis ihana aine, mut kuulostaa aika vaikeilta. Loitsut ja muodonmuutokset olis kans hyödyllisii ja sen takii tärkeitä aineita.

Mun inhokkiaine on ehdottomasti pimeyden voimilta suojautuminen sen takia, että sen opettaja vaihtuu joka vuosi ja Harrylla, Ronilla ja Hermionella on ollu niin monta huonoo opettajaa: ekaks Orave, sit Lockhart, sitten Kyyry (ei tosin koko aikaa jos muistan oikein) ja sen jälkeen Pimento. En myöskään tykkää ennustuksesta sen takii että sillä on huono opettaja (tai ei enää sen jälkeen ku Firenze tuli mut en siltikää tykkää).

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #65 : Helmikuu 02, 2009, 18:22:18 »
Mun suosikkiaineeks nousee liemet, PVS, ja muodonmuutokset koska liemet on hyödyllisiä ja pimeyden voimilta
suojautumista tarvii tulevaisuudessa, mm. haluisin auroriksi kun kasvaisin isoks. Mutta liemet ei oikeestaan, koska Severus "Lepakko"
opettaa sitä... Muodonmuutokset on vaan siistiä. Ja ainiin, vielä loitsut, koska nehän on ainakii mun mielestä yks hyödyllisimmistä aineista
Tylypahkassa ja tulevaisuudessa.

Huonoin kouluaine ois ennustus tai taikuuden historia, koska ennustusta ei tarvii oikein mihinkään, ellein haluu leveillä sillä,
että on jonkun kuuluisan ennustajan lapsenlapsenlapsenlapsi. Taikuuden historia olis ihan kivaa muuten, mutta huonon
siitä tekee ehdottomasti professori Binss.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2009, 12:53:35 kirjoittanut Tonks »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #66 : Helmikuu 11, 2009, 19:02:02 »
Pimeyden voimilta suojautuminen olisi taatusti hauskaa ja liemet tottakai, samoin loitsut. Taikaeläinten hoito kuuluisi varmasti myös lempiaineisiini, varsinkin kun käsittelyyn tulisivat ne vähän vaarallisemmat eläimet =). Mutta jos tunnit olisivat pelkkää fletkumatojen hoitamista niin ei jaksaisi... Muodonmuutokset olisivat varmaan ihan kivoja, mutta jos olisi siinä ihan surkea niin eipä sitten olisikaan enää niin kovin hauskaa.

Inhokkini olisi luultavasti taikuuden historia, ainakin ne tunnit. Historia sinänsä voisi olla mielenkiintoista. En myöskään usko että erityisemmin välittäisin ennustustunneista, se ei vaikuta mielenkiintoiselta... jästitieto/numerologia/riimut eivät myöskään kiinnosta minua kovinkaan paljoa. Lentotunnit... en usko että pitäisin niistä. Huispaamisesta kyllä ja lentämisestä, mutta en lentotunneista.

"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Viiru

• ja Pesonen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #67 : Huhtikuu 07, 2009, 19:51:10 »
Minun suosikki aineeksi nuosee loitsut. Olisi mukava oppia erilaisia loitsuja. Loitsujen tunnit vaikutti kirjoissa ja elokuvissa mukavilta. Ainakin minusta. Pimeyden voimilta suojautuminen voisi myös olla mukava aine. Oppisi suojautumaan. Muodonmuutokset oisi aika kiva myös.

Ennustamisesta en oikeastaan tykkää vaikka se nyt ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Saattaa olla syy että se opettaja on semmoinen mikä nyt on.
We’re walking in the air, we’re floating in the moonlit sky, the people far below are sleeping as we fly

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #68 : Huhtikuu 08, 2009, 15:35:31 »
Editoin viestiäni, koska edellisestä ei ottanut mitään selkoa. o.O

Tietenkin ottaisin Tylypahkassa kaikki aineet, koska haluaisin kokeilla kaikkea. Tylypahkan aineet ovat vain niin kiinnostavia, ja sitten ainakin varmasti saisi hyvän ammatin.

Parhaat aineet kuitenkin ovat Loitsut, Pimeyden voimilta suojautuminen ja Muodonmuutokset, koska niistä on eniten hyötyä tulevaisuudessa. Sen lisäksi ne ovat hauskoja aineita, koska kaikissa taiotaan, ja tiedän että olisin niissä aineissa todella hyvä (tiedän ainakin todella paljon loitsuja ja olen leikilläni opetellut taikasauvan heilauttelua ja näpäyttelyä :D). Myös Taikajuomia on hyvä osata valmistaa, vaikka opettaja onkin huono.

Myös riimut ja tähtitiede kiinnostavat minua älyttömästi, vaikka niistä ei olekaan erityisemmin hyötyä. Olisin todella hyvä taikaeläinten hoidossa (olen vähän lueskellut Viistokuja.netiä ja tehnyt hpfanien testejä :D), ja taikaeläimet ovat myös kiinnostavia. Kunhan käsittelyssä olisivat vaarallisemmat eläimet, eivätkä tylsät fletkumadot, niin kuin Dobrey jo sanoikin. ;)

Lentämisestä en tiedä. Olen aina unelmoinut lentämisestä luudalla ja muutenkin, mutta ongelmanani on ajoittainen korkeanpaikankammo (kerran en uskaltanut edes hypätä leikkimökin katolta alas :D). Huispaus on hauska peli, vaikka en yleensä pidä urheilusta. Taikuuden historia olisi ainakin kiinnostavampaa kuin tavallinen historia, mutta opettaja vaan saisi olla toinen, ettei tunnille ihan nukahtaisi (ei sillä, enhän minä ikinä ole nukkunut tunnilla o__O :D).

Jästitieto ja numerologia eivät kiinnosta minua, mutta pakottaisin itseni luultavasti ottamaan nämäkin aineet (apua, minähän tarvitsen ajankääntäjän tms., jos aion kaikki aineet ottaa :D). Numerologiaa en osaisi, ja jästitietoa osaisin jo valmiiksi. On hauskaa leikkiä osaavansa ennustaa, mutta olen tullut siihen tulokseen, että en pitäisi ennustuksesta. Se on epätarkkaa tiedettä, ja vielä epätarkempaa siitä tekee professori Punurmio. Ennustuksesta ei ole mitään hyötyä, eikä se olisi hauskaa, koska en uskoisi siihen.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2009, 12:08:14 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #69 : Huhtikuu 10, 2009, 09:05:32 »
Suosikkini on ehdottomasti Pimeyden voimilta suojautuminen. Mielenkiintoinen ja hyödyllinen aine, jota tarvitaan erityisesti taistelussa Voldemortia/muita pahiksia vastaan. En usko, että tulisin tylsistymään kyseisen aineen tunneilla.

Huonoin on ehkä taikuuden historia, koska se vaikuttaa niin tylsältä, varsinkin kun opettajakin on sellainen yksitoikkoisella äänellä puhuva tylsimys. Ennustuskaan ei välttämättä suosikkeihini kuulu, ehkä niiden osittain inhottavilta kuulostavien ennustettujen kohtaloiden takia.
Terve kaikille!

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Huhtikuu 10, 2009, 11:33:28 »
Jos nyt sattuisin olemaan Tylypahkassa, niin olisin luultavasti samanlainen, kuin Hermione ja rakastaisin kaikkia aineita. :---D Oon jo nyt niin hikke.
Tykkään mielettömästi ennustuksesta jo nyt, niin jos sitä pääsisi oikein opiskelemaan, niin tekisin kaikkeni, että olisin kympinoppilas ja se olis varmana mun lemppariaine. Tykkään Punurmiostakin niin no problem. :D Samoin tähtitiede kuuluis 100% varmuudella lemppariaineisiin. Avaruus kiinnostaa mielettömästi.
Yrttitieto, loitsut, taikajuomat ja taikaolentojen hoito olisivat varmasti kans mun lemppareita! Mua kiinnostaa jo ihan normikoulussakin biologia ja kemia yms, niin. :DD Ja loitsuthan nyt on kaiken perusta !

Jos joitain aineita pitäis sanoa, joista en tykkäis, niin ne olis varmaan numerologia, koska en osaa matikkaa muutenkaan, jästitieto hei evvk ja taikuuden historia. Taikuuden historiasta tykkäisin muuten varmaan tosi paljon, mutta Binns ei houkuttele. :---( Tai en tiiä, jos pysyisin hereillä, niin se saattas olla kivaakin ? :D

Henskukkuu

• Ankeuttaja
« Vastaus #71 : Toukokuu 25, 2009, 15:15:54 »
Jos kävisin Tylypahkaa (mielelläni kävisinkin.),lempiaineitani olisivat:
Loitsut koska, olisi ihanaa opetella kaikkia leijumis ja kutsumis loitsuja...sunmuuta.Aine olisi myös hyvä ja käyttännöllinen arkea ajatellen. Osittain myös siksi että Lipetit on tosi pätevä opettaja
'TaikaolentojenHoito Ihanan jännittävä ja kiinnostava aine. Ois kivaa tutustua hevoskotkiin,yksisarvisiin,kentaureihin ja lohikäärmeisiin. Tykkään "Jästi-maailmassa" erikoisista eläimistä ja kaiken laisista satuolennoista. Hagrid ja MatoisaLankku ovat musta kirjojen mukaan tosi hyviä opettajia.
Huonoimmat aineet:
Jästitieto: Jästi syntyisenä se ei hirveesti kiinnostais. Puhdasverisenäkin se on tarpeeton aine. (mun mielestä)
Numerologia: Liian samanlaista kuin matikka (Kirjoissa siitä ei kauheesti kerrota :(  )

Pimeyden voimilta suojautuminen on tosi hyödyllinen aine mut en tiiä tykkäisinkö siitä mitenkään erityisesti...

heidzippi

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Kesäkuu 07, 2009, 23:14:12 »
Varmaan paras aine on Muodonmuutokset, se on aika hyödyllinen. Sitten kun on tosi taitava, voi vaikka muuttua kynäks jos itse haluaa :D Ja esineitä voi muutta eläimiksi, niin ei tarvii itse ostaa eläintä jos tahtoo sellaisen.
Huonoin aine on Jästitieto, se on aika turha sinäänsä koska monet on jästisyntyisiä niin nehän osaa sillein jo 'jästi-jutut'. En oo nyt varma siitä onko se pakollinen aine edes.

Tawnie

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Kesäkuu 08, 2009, 15:27:01 »
Omalta kantiltani katsottuna, mikäli oliin Tylypahkan oppilas...

Pitäisin mitä luultavammin eniten lentotunneista, koska tykkään urheilusta näin jästinäkin. Olisi hauskaa päästä kokeilemaan luudalla lentämistä, vaikka toisaalta, jos se olisi koko ajan sitä samaa eikä huispausta pääsisi pelaamaan, voisi lentäminenkin alkaa pitkästyttää vuosien jälkeen. PVS sounds interesting. Mielelläni haluaisin nähdä, miksikä mörkö muuttuu edessäni jos se tulisi vaatekomerosta ulos. Tähtitede voisi samoin myös olla kiinnostavaa, varsinkin kun se yö-tunteineen poikkeaa niin paljon muista aineista!
Loitsut ja muodonmuutokset olisivat luultavasti niitä, joissa pärjäisin ihan hyvin mutta jotka eivät kuitenkaan ole lempiaineita. Tai jotakin sinne päin. :----D

Inhoaisin mitä luultavimmin numerologiaa, koska minulla on selvästi matikkalukihäiriö enkä tajua numeroista hölkäsen pöläystä. Se olisi varmaan muutenkin niin tosi vaativaa ja vaatisi hermoja, että ei kiitos minulle. Jästietietokin kyllä olisi yksi niistä aineista, joiden tunneille menisin jo valmiiksi tylsistyneenä.

punkkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Heinäkuu 01, 2009, 23:39:12 »
Minun ehdoton ykkösaineeni on Taikajuomat. Olisi sangen kiintoisaa oppia valmistamaan erinäisiä seoksia ja nähdä oman tuotoksensa (toivonmukaan) taianomainen vaikutus. Oppiaine, jossa saa taian ohella näyttää myös kädentaitonsa ja opettajana kukas muukaan kuin suosikkini Kalkaros.
Inhokiksi nimeän Jästitieton, koska nimi kalskahtaa varsin kuivalta. Eli jos pääsisin Tylypahkaan, tuskin ensimmäisenä sitä ryhtyisin  lukemaan: tuttua=tylsää.