Kirjoittaja Aihe: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?  (Luettu 43869 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sugar

• sininen välähdys tähtien keskellä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Mikä on mielestäsi Tylypahkan paras/huonoin kouluaine?
« Vastaus #100 : Syyskuu 18, 2010, 14:39:36 »
Tylsimmiltä aineilta vaikuttavat ennustus, numerologia ja muinaiset riimut. Jotenkin en vain osaa käsittää, miten kukaan pystyisi tuijottamaan pölyiseen kristallipalloon tai tihrustamaan ikivanhoja papereita jotain numeroita tai outoja merkkejä, kun "siistimpiäkin" aineita olisi olemassa. Näistä kuitenkin ehkä kiinnostavin on muinaiset riimut.

Parhaimmilta vaikuttavat ovat sitten ehkä loitsut, lentäminen, pvs ja ehkä taikajuomat ja taikaeläinten hoito. Osaan niin hyvin kuvitella itseni heilumassa jossain luokassa sauva kädessä kiljumassa loitsuja, ja myös lentäminen olisi jotain niin mahtavaa. PVS:kin vaikuttaa ihan perus kiinnostavalta. Olen aika varma että olisin surkea taikajuomissa, mutta silti sekin vaikuttaa niin kiinnostavalta. Taikaeläinten hoito on myös ilmeisesti ihan kivaa, tosin en tiedä tahtoisinko Hagridia opettamaan sitä :------)
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #101 : Lokakuu 02, 2010, 18:15:00 »
Pimeyden Voimilta Suojautuminen on yleisesti ja olisi mielestäni ehkä yksi parhaimmista. Tässä kyseisessä aineessa pääsee tutustumaan niin taikaolentoihin kuin suojausloitsuihin. Vanhempana alkavat manaukset ja kiroukset/taisteluloitsut saisivat myös pääni sekaisin innosta. Loitsut -ista olisi hyötyä jälkikäteen elämässä. On varsin hyödyllistä oppia lennättelemään esineitä, taikoa ruokaa toisesta paikasta jne. Loitsujen kirjallinen osuuskin on hyädyksi, vaikka se opiskeluaikana varmasti tuntuisikin tylsältä. Numerologia (olen kai melkein ainoa ihminen joka pitää tätä yhtenä parhaimmista) olisi siksi hyvin hyödyllistä, koska näin hyvät ihmiset voisimme oppia hieman numeroista. Tylypahkassa ei kai opeteta matikkaa, joten numerologiaan olisi tyytyminen jos haluaaj otain oppia numeroista. Numeroiden merkitykset ovat minun mielestäni niin ihania, että valitsisin ehti kyseisen aineen lukujärjestykseeni kun se olisi mahdollista. Yrttitieto -akin olisi mukava käydä - näin oppisin eri kasvien lääketieteelliset vaikutukset. Ilmiintyminen (Ilmiintymiskurssi) olisi mukava oppia. Kävisin Tylypahkassa kyseisen kurssin. Taikajuomat ja Muodonmuutos -aineet haluaisin käydä läpi uteliaisuudesta ja mielenkiinnosta.

Jästitieto olisi tylsä aine, koska olen itsekin jästi ja tiedän jo aivan tarpeeksi jästimaailmasta. Taikuuden Historia -an (-(a)an) liittyisi halu opiskella, mutta se olisi varmasti ihan hirveän tylsä aine jos otetaan huomioon, että sitä opettaa 'se' ihme aave Binns. Josko opettaja vaihtuisi voisi ko. aineen voisi lisätä lukkariin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2010, 00:35:54 kirjoittanut Betaé »

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #102 : Lokakuu 10, 2010, 11:05:18 »
Pimeyden voimilta suojautuminen olisi ainakin yksi lempiaineeni muodonmuutosten ja numerologian kanssa.

Vähiten pitäisin varmaan ennustuksesta mutta sitäkään en vihaisi, jos kyseisiä aineita oikeasti olisi olemassa :)
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Volpino

• Feeniksin kiltalainen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #103 : Lokakuu 24, 2010, 11:48:56 »
Minun lempiaineeni olisi ehdottomasti Pimeyden voimilta suojautuminen. Olisi todella kiva oppia suojaamaan itseään. :)

Vähiten pitäisin taikuuden historiasta ja ennustuksesta.
/ muoks. Pitäisin siis taikkuuden historiasta ja ennustuksesta vähiten, koska ennustus on tylsää ja opettaja on huono. Taikuuden historiakin olisi tosi tylsää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2010, 10:42:29 kirjoittanut Penny »
"Kun pimeä nousee sankka, nämä kuusi sen torjuvat vasta; on niistä kehältä kolme ja kolme on keskustasta."
- Susan Cooper, 1973
Penny -> Volpino

Saara

• Ankeuttaja
« Vastaus #104 : Lokakuu 24, 2010, 20:49:37 »
Paras aine olisi ehdottomasti pimeyden voimilta suojautuminen. Se on ehdottomasti hyödyllisin aine, ja jos ajattelee Pottereita, kyseisestä aineesta on ehkä eniten apua, koska huonoina aikoina on hyvä osata suojata itseään. Mielellään oppisin tätä ainetta, jos voisin valita. Myös muodonmuutokset kiinnostavat minua, olisi mahtavaa osata muuttaa asioita muiksi, ja varsinkin olisi hienoa, jos pystyisi itse muuttumaan! Jos olisin noita, haluaisin kovasti olla animaagi.

Huonoin aine on varmaan ennustus. En haluaisin osata ennustaa, ja tylypahkassa se on hyödytöntä, koska opettaja on huono. Ennustus ei kuitenkaan mikään kummallinen aine ole.

Poissa miwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #105 : Helmikuu 20, 2011, 22:42:34 »
Jos Tylypahkaan pääsisin niin siinä vaiheessa kiinnostais varmaan jokainen aine jonkin verran :) Lemppariaineeni ois ilmeisesti loitsut. Oon aina halunnut oppia tekemään loitsuja ja ne kiehtovat mua. Ois niin siistiä jos sais taikasauvan käteensä (miks mulle tuli muuten kaksmieliset ajatukset?) ja osais taikoa :) Kakkosena sitten tulis pimeyden voimilta suojautuminen. Siitä ois tietenkin hyötyä ja kuulostaa kiehtovalta muutenkin :) Lentotunnit kuuluis myös lempiaineisiini :) Haluisin niin kovasti oppia lentämään :) Sais vaa lähtee luudalla lentoon ja huutaa jästeille SO LONG SUCKERS (ja sitten mut erotetaan Tylypahkasta, koska jäin jästeille kiinni taikuudesta :)). Ilmiintymiskurssi tai mikälie olikaan kuulostaa myös mielenkiintoselta :) Taikaeläinten hoito kuuluu myös faveihin, riippuu toki opesta :D

Ehdottomana inhokkina on sitten jästitieto, koska oon ite jästi ja tiiän ihan tarpeeks tästä maailmasta, ois tylsää kuulla sellasesta mitä jauhetaan koulussa ja näkee muutenkin joka päivä :D Numerologia ei kiinnostais sitten yhtään, nukkuisin kaikilla tunneilla :D Numeroista en tajua nääs mitään, matikkakin menee päin helvettiä jne. Voi olla, että numerologia aluks kiinnostais, mut kyllä se innostus siitä sitten hiipuis :) Yrttitiedostakaan en kauheasti tykkäis ja kasveista en tajua mitääpi :D Sitten toki ennustus. Täällä moni on jo puhunukki mun puolesta. Siinä on huono opettaja ja vaikka kaikki ne ennustukset pitäis paikkaansa, en haluais tietää mitä mun tuleva pitää :) Taikuuden historia kiinnostaa jonkin verran, mut jos ois ihan yhtä tylsää kuin jästihistoria niin anti olla :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2011, 19:28:47 kirjoittanut miwaaa »
I'm not asleep, I'm up for the fight, into the magic.
bellafruits -> miwaaa

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Toukokuu 22, 2011, 20:19:35 »
Parhaat aineet olisivat.. Pimeyden voimilta suojautuminen, Taikajuomat, Yrttitieto, Loitsut, Taikaolentojen hoito, Muodonmuutokset.
Tylsimmät aineet olisivat Taikuuden historia, ja Ennustus

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #107 : Kesäkuu 13, 2011, 15:39:24 »
Kiinnostavammilta aineilta kuulostavat pimeyden voimilta suojautuminen ja liemet. Myös taikuuden historia kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka luultavasti tunnilla kuolisi tylsyyteen Binnsin vuoksi xDD Tietenkin lentäminen olisi mahtava aine :D lisäksi loitsut ja muodonmuutokset olisivat mielenkiintoisia :D Yrttitieto olisi vähän siinä ja siinä, en ole itse mikään kovin viherpeukalo, joten... xD Riimuista en osaa sanoa juuta enkä jaata.

Tylsimmäksi sitten varmaan jäisi ennustus, numerologia ja jästitieto. Jästitiedolla nyt ei oikein tee mitään (paitsi jos olettaa, etten tietäisi jästien maailmasta mitään, silloin se saattaisi hiukan kiinnostaa), ennustus kuulostaa suoraan sanoen ajanhukkaamislta ja numeroista olen saanut jo ihan tarpeeksi xD
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #108 : Kesäkuu 17, 2011, 19:41:47 »
Mukava aihe:)

Mielenkiintoisin oppiaine olisi kohdallani ehkä Suojautuminen pimeydenvoimilta.
Miksikö? No koska aineessa opetellaan suojautumaan uhkaavilta vaaroilta maailmassa.
PVS tunneilla opitaan pimeyden olennoista ja miten niiltä suojaudutaan.
PVS on yksi hyödyllisimmistä oppiaineista Tylypahkassa, koska tunneilla opituista tiedoista oikeasti on jotakin hyötyä. Lisäksi aine on kiehtova ja tarpeellinen:)

Muita hyviä oppiaineita ovat loitsut, yrttitieto, muodonmuutos, liemet sekä taikaolentojen hoito.

Loitsut ovat tärkeitä taikomisessa. Sillä pelkkä sauva ei riitä jos et osaa loitsuja.
Aine on tosissaan tärkeä ja mielenkiintoinen.

Yrttitieto on tärkeä aine omasta mielestäni. On hyvä tietää vähän kasveista ja sen sellaisista pensaista. Minä ainakin haluaisin kasvattaa alruunoita:) Parkuva kasvi kuulostaa hauskalta. Tai siis parkuminen ei mutta itse kasvi on kiintoisa:)
Yrttitieto on myös jossain määrin liemien kannalta tärkeä aine. Sillä useat raaka-aineet liemiin ovat kasveista. On hyvä tietää jotakin raaka-aineista kun keittelee myrkkyjäX)

Muodonmuutos on tärkeä aine myös. Muodonmuutoksilla voi saavuttaa animaagimuodon. Joka ei ole helppoa. Muodonmuutos on mielenkiintoinen aine, sillä itse ainakin haluaisin muuttaa eläimiä esineiksi tai ihmisiä eläimiksi :D

Liemet ovat tärkeässä arvossa taikamaailmassa. Liemien valmistus vaatii tarkkuutta, taitoa ja tietämystä. Vaikkakin liemet eivät ole niin sanottua "Oikeaa taikuutta", niin tärkeää on osata tehdä liemiä. Niistä on oikeasti hyötyä elämässä.

Taikaolentojen hoito ei ehkä kaikkia kiinnosta, mutta itse ainakin tahtoisin hoitaa lohikäärmeitä tai hevoskotkia. Aineessa tutustutaan taikaolentoihin ja niiden hoitoon. Aine ei ehkä ole se kaikkein tarpeellisin aine, mutta itselleni mieluisin aine^^

Sitten ne aineet joista ei omasta mielestäni ole hyötyä juurikaan.

Ennustus. Jos ei osaa ennustaa yhtään, miksi sitä pitäisi opetella? Aine on turha, sillä harvalla on "Sisäistä silmää". Siis miksi sitä pitäisi opetella? Ennustaminen on puppua ja arvailua.

Numerologia. Tämä on tärkeä aine, sitä en kiellä. Mutta itse en ainakaan lähtisi tätä opiskelemaan sillä olen todella huono matikassa.

Taikuuden historia. On ihan kiva tietää jotain historiasta mutta kuka menneitä muistelee?
Suurimmat ja tärkeimmät tapahtumat ovat ihan kiva tietää mutta aineella ei sinänsä ole mitään varsinaista käyttöä. Omasta mielestäni aine on hyödytön.

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #109 : Kesäkuu 21, 2011, 21:41:51 »
Ihan varmasti Pimeyden voimilta suojautumis tunnit.Myös Historia,koska ihan oikeasti tykkään historiasta: D.Liemet se olisi kiinnostavaa myös ja loitsut.

En kauheasti ehkä ennustamisesta välittäisi...
Enkä myöskään numerologista olen todella huono matikassa vaikka se onkin todella tärkeä aine : /

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Kesäkuu 21, 2011, 21:50:18 »
Taikuuden historia on hyvä lukuaine, josta nuoret noidat ja velhot saavat tietoa omasta maailmastaan ja sen kehityksestä. Ainoa vika, jonka Harrykin eräässä kirjassa totesi, on professori Binns jonka lukemana kiinnostavakin aihe muuttuu tylsäksi.

Tämän lisäksi Liemien keittäminen on tärkeä perustaito, josta on hyötyä monessa tilanteessa. Liemiä ajatellessa myös olennaisen Yrttitiedon tärkeys korostuu. Myös Loitsut ja Muodonmuutokset kuuluvat aineista hyödyllisimpiin ja täten tärkeimpiin. Pimeyden voimilta suojautuminen on myös tärkeä aine monia eri tilanteita miettiessä.

Ehkä turhimpiin eli täten huonoimpiin kuuluu Muinaiset riimut joka on ehkä hauska, mutta sopii vain tietylle osalle oppilaista. Yhdistettynä joihinkin muihinkin aiheisiin kuin pelkkiin riimuihin se voisi vaikuttaa paremmalta.

Poissa Ami chan

• Vuotislainen
« Vastaus #111 : Heinäkuu 08, 2011, 20:48:28 »
Suosikkini olisi varmaan pimeyden voimilta suojautuminen,loitsut ja taikajuomat.Pimeyden voimilta suojautuminen olisi varmaan hauskaan koska voisi oppia tainuttamaan ja jne.Loitsuista voisi olla hyötyä esim leiuttamalla asioita.Taikajuomista taas voisi oppia valmistamaan felix felicistä jne.

Huonoin aine olisi varmaan olis taikuuden histori koska kirjassa sitä ainetta sanotaan tylsimmäksi ja ihmiset nukahtavat aina niillä tunneilla paitsi hermione.

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
« Vastaus #112 : Heinäkuu 08, 2011, 22:45:28 »
Minä pidän taasen Liemistä, koska opettaja on loistava ja vaikka Liemet voisivat olla hankala aine. Liemistä voisi myös olla paljon hyötyä. Vaikka Pimeyden Voimilta Suojautumisessa on eniten tärkeää asiaa Harrylle, Ronille ja Hermionelle oli myös Liemistä. Monijuomaliemen valmistukseen tarvitsee taitavan liemi tieteilijän ja taitelijian. Liemistä oli myös Harrylle apua kuutosessa. Mielestäni liemet ovat ihana ja tärkeä aine, koska pidän keitoksien sekoittelusta ja Liemet ovat hieman samantyylistä kuin Kemia, jästikoulussa.

Toinen sellainen aine olisi, josta pitäisin niin Tähtitiede, koska olen itse perehtynyt tähtientutkiskeluun ja jos vain voisin haluaisin tutkia tähtiä. Vaikka siitä harvoin olisi kellekkään apua, voisi Tähtiede olla hauskaa. Ja milloin sitä tietää, että milloin Tähtitiedettä tarvitsee?

Taikuudenhistoria kuullostaa minusta niin älyttömän kivalta ja vaikka kirjoissa sitä kuvaillaan maailman tylsimmäksi aineeksi olen minä itseasissa enemmän toisella kannalla. Itse pidän Historiasta koulussa, eli miksi en pitäisi Taikuudenhistoriasta. Tieto erilaisista oman maailman sodista ja muusta on hyvin tärkeä tieto. Se miten Taikamaailma syntyi ja miten se kehittyi on varmasti kiinnostavaa, mutta Binss voisi olla hieman yksitoikkoinen opettaja.

Aine, josta en pidä ja joka on oikeastaan aika kummallista on nääs Yrttitieto ja tiedän : Se aine periaatteessa pelasti Hermionen, Colinin ja Norriskan ja sen Puuskun Salaisuuksien kammiossa. Yrttitieto ei vain kuullosta minun jutultani ja sen takia en ehkä pidäkkään siitä. Ja kun vielä ajattelee, että rakastan Liemiä niin tämä on kummajuttu. En pidä Yrttitiedosta kamalasti, mutta en vihaa sitä yhtä paljon kuin Ennustamista, joka on aika hyödytöntä ja vaikka Sibylla onkin hauska opettaja ei hänen opetuksestaan saa mitään selvää ja Ennustamista tuskin tarvitsee.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2011, 13:06:32 kirjoittanut DIASPRO »
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #113 : Heinäkuu 09, 2011, 00:15:32 »
Paras kouluaine on ehdottomasti taikajuomat! Olisi upeaa osata valmistaa varsinkin Felix felicistä eli onnenjuomaa (, joka on tosin myrkyllistä suurina pitoisuuksina, mutta mitäs siitä ;) ) ja esimerkiksi vastalääkkeitä erilaisiin myrkytyksiin, totuusseerumia tai vaikkapa monijuomalientä. Ja tunnelma hämärässä tyrmässä, jossa eriväriset ja -tuoksuiset liemet huuruavat, on varmasti kiehtova ja salaperäinen...

Myös loitsut ja yrttitieto pääsisivät kolmen lempiaineeni joukkoon: loitsujen osaaminen olisi varsin hyödyllistä arkipäivän elämässä, yrttitiedosta taas olisi hyötyä taikajuomien valmistusta ajatellen.

Inhokkiaineeni olisi varmasti ennustus. En nimittäin usko, että näkisin kristallipallossa yhtikäs mitään. Myös teelehtien tulkinta ja kädestä ennustaminen vaikuttavat mielestäni aika epämääräisiltä tieteen haaroilta (se, miten kuviot nähdään ja tulkitaan on liian subjektiivista eli henkilöstä riippuvaa). Viihtyisin varmasti paljon paremmin myös esimerkiksi taikuuden historian tunneilla, vaikka opettajana olisikin professori Binns.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2011, 01:44:20 kirjoittanut Nymphae »
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa Sege

• Vuotislainen
  • Fred in memorian
« Vastaus #114 : Heinäkuu 09, 2011, 12:28:58 »
Lempiaineeni olisi varmaan muodonmuutokset.En tiedä miksi,se vain kuulostaa jännältä.
Muita mielenkiintoisia aineita olisivat varmaan PVS, yrttitieto, loitsut ja riimut. PVS siksi, että pidän jennityksestä ja seikkailusta.Yrttitieto siksi, että rakastan erikoisia kasveja ja siinäkin aineessa olisi jännitystä.Lisäksi tunnit vaikuttavat ainakin kirjoissa mielenkiintoisilta.
Loitsut ovat vain iin mahtava aine,siis,nehän ovat tavallaan koko taikuuden peruskallio.
Riimut vaikuttavat myös jänniltä,ja lisäksi tutkin jo nyt riimuja.

Inhokkiaineeni olisi varmaan Taikuuden historia.En tajua nimittäin mitä järkeä on tunnista jolla kukaan ei opi mitään!Paitsi että,sehän voisi olla ihan mukava nukkumistauko raskaan taikajuomatunnin jälkeen...
Ginny Weasley est le meilleur!!!!

Poissa Viuhpiipore

• Vuotislainen
« Vastaus #115 : Elokuu 06, 2011, 19:04:59 »
Paras kouluaine voisi olla joko loitsut, yrttitieto tai muodonmuutokset. Mielestäni nämä aineet kuulostavat mielenkiintoisimmilta. Suojautuminen pimeyden voimilta voisi myös olla hauskaa, samoin taikaliemien keittäminen.

Tylsin aine olisi varmaankin numerologia: se muistuttaa liikaa matikkaa...
Viuhpiipore - velhomaailman karkki nro.1

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #116 : Elokuu 06, 2011, 19:15:40 »
Suosikki kouluaineeni olisi varmaankin taikajuomat tai muodonmuutokset. Niistä pitäisin varmasti eniten loitsujen lisäksi.

Inhokkini olisi varmasti ennustus. Siinä vain ei ole mitään järkeä :D
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #117 : Elokuu 13, 2011, 10:15:14 »
Parhaat kouluaineet olisivat muodonmuutos, loitsut ja lentäminen. Jotkut muutkin kuulostavat mielenkiintoisilta, mutta nämä ovat lempparini.

Muodonmuutoksessa oppisi tavaroiden ja eläinten muodonmuuttamista, joka olisi hyödyllinen taito.

Loitsuissa taas oppisi kaikki hyödylliset perustaiat, joita tarvittaisiin.

Lentäminen olisi näistä kolmesta lempiaineeni. Rakastaisin sitä vauhtia ja toimintaa mitä lentäessä olisi paljon. Kuuluisin varmaankin huispausjoukkueeseen.

Sitten ne tylsät kouluaineet:

Varmaankin numerologia , liian samanlaista kuin matematiikka,  ja taikajuomat, sillä en jaksaisi sitä pikkutarkkaa työskentelyä. ("Sekoita ensin vastapäivään kerran, sitten myötäpäivään kolme kertaa ja ....") Lisäksi en myöskään tykkäisi jästitiedosta, sillä noitana siitä ei vain olisi paljon hyötyä. Keskittyisin vain taikomiseen. :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2012, 10:43:38 kirjoittanut Pippuripiru »
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
« Vastaus #118 : Elokuu 13, 2011, 15:00:37 »
minusta parhaimmat aineet olisivat lentäminen ja taikajuomat.lentäminen siksi,koska lentäminen on vaan niin hauskaa :D ja taikajuomat,eri juomien valmistaminen kuulostaa vaan hauskalta.
tylsimmät/turhimmat...taikuuden historia ja jästitieto.taikuuden historia,yhtä tylsää kuin fletkumatojen ruokinta.ja jästitieto,jos olisin noita,en haluaisi opetellaa mitään jästi juttuja vaan taikuutta!
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa muumuu

• Toisen maan tarina
  • Vuotislainen
« Vastaus #119 : Elokuu 13, 2011, 15:45:47 »
Oi paras kouluaine olisi ehdottomasti taikuuden historia! :) Vaikka niin moni näyttääkin inhoavan tuota ainetta, niin minä voin sanoa, että rakastan historiaa. Juurikin se, kuinka taikamaailma on syntynyt ja kehittynyt on todella mielenkiintoista. Lisäksi historiaa opiskellessa oppii paljon muutakin kuin vuosilukuja, kuten esim. jotain lakiasioita ja maantietoa. Historia on todella yleissivistävä aine, niin jästeillä kuin miksei velhoillakin.

Toinen hauska oppiaine olisi lentäminen, se olisi varmasti mahtavaa. Se myös on lähimpänä liikuntaa, ja voiko siitä edes saada läksyjä? :)

Inhokkiaineitani olisi varmasti yrttitieto. En pidä kasveista ja niiden kasvattamisesta, omat kukkani kuolevat aina silmänräpäyksessä. En vain saa pidettyä niitä hengissä. Se kuulostaa myös hivenen tylsältä, ja inhoan oikeasti biologiaa, ja ne ovat aika lähellä toisiaan.

Toinen inhokkini olisi ennustaminen, varsinkin jos huomaisin opettajan olen pelkkä feikki. Muutenkin koko aina tuntuu hieman humpuukilta.
I need another story,
Something to get off my chest
My life gets kinda boring,
Need something that I can confess

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Elokuu 15, 2011, 11:15:02 »
Suosikit olisivat ainakin pimeyden voimilta suojautuminen ehdottomasti ja taikuuden historia, muodonmuutos sekä loitsut olisivat aika mahtavia myös. Taikuuden historiaa olisi hauska oppia ja varmaan mielenkiintoista olisi. Historia on muutenkin lempiaiheeni. Pimeyden voimilta suojautuminen olisi ehkä paras aine, sekin on jotenkin kiinnostavaa. Ja muodonmuutos ja loitsut ovat sitten muuten vain siistejä ja mukavia aineita...

Inhokki olisi varmaan ennustus. Järjetön opettaja ja järjetön aihe, eihän muita perusteluja edes tarvitse? Muut aineet ovatkin sitten ehkä ihan mukavia, mutta ennustus ei minun mieleeni ole...
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #121 : Elokuu 15, 2011, 11:45:47 »
Sisällöltään ehdottomasti Pimeyden voimilta suojautuminen ja heti sen jälkeen loitsut ja muodonmuutokset. Käytännössä opiskelisin kuitenkin lähes kaikkia aineita, jos tilaisuus olisi, mutta erityisesti noita kolmea ja kenties taikajuomia. Ilmiintymiskurssi olisi luonnollisesti upeaa suorittaa, lentotunneista puhumattakaan.

Turhin aine lienee ennustaminen, se ei oikeastaan ole millään tavalla (velhoimaailmassa siis) yleissivistävää, vaan sitä joko "osaa" tai sitten ei (jälkimmäinen vaihtoehto on mitä todennäköisin). Minulla ei ole mitään numerologiaa vastaan, mutta koska olen äärimmäisen matikkakammoinen tapaus, niin pysyisin mielelläni noista numerojutuistakin ulkona.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Jäätelö

• Vuotislainen
« Vastaus #122 : Elokuu 25, 2011, 14:30:42 »
No tykkäisin varmasti melkein kaikista, mutta ehdottomasti haluaisin opiskella taikajuomia, muodonmuutoksia, pimeyden voimilta suojautumista, lentämistä sekä loitsuja Muinaiset riimut, ilmiintyminen, taikaeläinten hoito sekä yrttitieto olisi kanssa todella kivaa varmasti. 
Noita kaikkia voisin opiskella =)

Ennustamista en todellakaan haluaisi, enkä taikuuden historiaa jos olisi sellainen opettaja niinkuin Binns enkä numerologiaa.
"Only I can live forever"

Poissa Ambrosia

• Veikeä Vesihiisi
  • Vuotislainen
  • Moves like dragon
  • Pottermore: BronzeStone190
« Vastaus #123 : Elokuu 30, 2011, 15:34:16 »
Ahahaa : ) Jos mahdollisuus oli, niin lähes kaikkia haluaisin opiskella. Pimeyden voimilta suojautuminen, loitsut ja muodonmuutokset olisi niitä kiinnostavimpia, mutta mielelläni kaikkea muutakin opiskelisin. Taikuuden historia varmaan olisi ihan mahtavaa, jos siinä olisi sellainen innostava ja hyvä professori : )

Ennustamista en ehkä haluaisi. Ei vain kiinnostaisi. Ei ole halukkuutta tietää tulevaisuudesta sen enempää, kuin nytkään. Toinen sellainen, jota en ottaisi, on jästitieto. En kokisi sitä itselleni tarpeelliseksi.
Tähdet ovat paloja historiasta ja sen kauneudesta nykyhetkestä nähtynä.

Poissa Greenback

• Kalamies Reino
  • Vuotislainen
« Vastaus #124 : Syyskuu 01, 2011, 19:16:02 »
Paras varmaankin taikajuomat (tai sitten oon vaan liian koukussa HP6-pleikkapelin taikajuomien tekoon) tai numerologia. Siitä olis kiva tietää vähän enemmän, kuten et millasta se on, mitä siel tunneilla tehää tms..?
Hirveintä varmaanki taikaeläinten hoito tai pvs... Kiitos vaan, mutta mieluummin elän epätietoisuudessa kuin että saan painajaisia kaikenlaisista mönkijöistä mitä tualla metikössä lymyää...
Tänäänkin tuli viisi kiloa.