Kirjoittaja Aihe: Kirjojen hauskat kohdat ja lainaukset  (Luettu 35995 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Kirjojen hauskat kohdat ja lainaukset
« : Heinäkuu 17, 2007, 19:50:42 »
Kirjoitan  tämän aiheen vähän varauksella, koska ~1½ vuotta sitten lukittiin samalainen topic, joka nykyään sijaitsee Arkistoissa, ja käskettiin laittaa vastaavat lainaukset seuraavaksi jonnekkin muualle, mutta linkki ei enää toiminut.

Joten päätin nyt rohkeasti kyhätä uuden aiheen ja toivoa, etten tehnyt mitään "laitonta". Mielestäni luin tarkasti ettei missään ainakaan suoraa kieltoa ollut. Poistakaa ihmeessä, jos rikkoo kirjoittamatontakin sääntöä.
___________________________________________________________ ___________________________________________________________ ___________

Eli asiaan, itse lisään vain yhden lainauksen, jotta muillekkin riittää.

"Ja linnan haarniskat oli lumottu laulamaan joululauluja aina kun joku kulki ohi. Oli aikamoista kuulla, kun tyhjä kypärä hoilasi Hoosiannaa eikä osannut sanoista kuin puolet. Vahtimestari Voro joutui useammankin kerran kiskomaan Riesun haarniskasta, jonne se oli piiloutunut ja alkanut täydentää lauluista puuttuvia pätkiä itse keksimillään sanoilla, jotka olivat toinen toistaan törkeämpiä" || LP s.418

//Mitään ongelmaa tämän kanssa ei ole, kunhan muistatte perustellu lainauksia, ettekä vain laita 20 lainausta peräkkäin ja ilmoita viimeksi että nämä oli hyviä lainauksia. -Jessie

//Siirsin kyselyihin, kun en jaksanut lukottakaan :P -Spectre
//Lii siivosi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2009, 03:37:24 kirjoittanut Lii »

Poissa Vilma

• Miukumauku
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • *Meow*
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Kirjojen hauskat kohdat ja lainaukset
« Vastaus #1 : Heinäkuu 20, 2007, 17:37:56 »
 Harry Potter ja FK:ssa Harry ja muut ovat Kalmanhanaukiolla, kirjalistat saapuvat pöllöpostissa ja Ron saa Valvojaoppilasmerkin. (s. 203)

Kesti hetken ennenkuin Fredin sanat upposivat yöpukuihin keskittyneeseen Rouva Weasleyhin.
 "Jaa... mutta... Ron, et kai ole...?"
 Ron nosti merkkiään.
 Rouva weasley kirkaisi aivan niin kuin Hermione.
 "Minä en usko! Minä en usko! Voi Ron, ihanaa! Valvojaoppilas! Niin kuin kaikki meidän perheessä!"
 "Mitä Fred ja minä ollaan, seinänaapureita vai? George kysyi närkästyneenä, kun hänen äitinsä tyrkkäsi hänet syrjään ja heittäytyi halaamaan nuorinta poikaansa.

Seinänaapureitahan he... X)
"Ja mitä hiivatin hittoja ne ankeuttajat ovat?"

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Heinäkuu 20, 2007, 21:44:36 »
s. 554
"No?" Ron sanoi viimein Harrylle. "Miltä se tuntui?"
Harry mietti hetken.
"Märältä", hän sanoi todenmukaisesti.
Ron äännähti joko riemukkaasti tai inhoten, siitä ei saanut selvää.
"Koska hän itki", Harry jatkoi raskaasti.
"Ai", Ron sanoi ja hänen hymynsä hyytyi hieman. "Oletko sinä niin huono suutelemaan?"
"En tiedä", sanoi Harry, joka ei ollut miettinyt sellaista, mutta huolestui nyt aika tavalla. "Ehkä olen."

Toi oli ihana ja hauska ♥ :D

Tässä tulee AV:sta s. 300 kohtia, mitä kelmienkarttaan ilmesty kun Kalkaros käski paljastamaan tiedot, jotka pergamentti kätki. (En tiedä sitten, tää on kyl aika vanha juttu jo.)

"Herra Kuutamo tervehtii kohteliaasti professori Kalkarosta ja kehottaa häntä pitämään epäluonnollisen ison nenänsä erossa toisten ihmisten asioista."
"Herra Sarvihaara on yhtä mieltä herra Kuutamon kanssa ja haluaa lisätä, että professori Kalkaros on ruma mäntti."
"Herra Anturajalka haluaa ilmaista ällistyksensä sen johdosta, että mokomasta hölmöstä ontullut professori."
"Herra Matohäntä toivottaa professori Kalkarokselle hyvää päivänjatkoa ja neuvoo: pese tukkasi, limanuljaska."

muoks. joo kiitti Radamsa, unohdin Anturajalan :<
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2007, 12:11:13 kirjoittanut Leung »

Nancy

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 27, 2007, 20:36:35 »
Percy ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.
Tuo on legendaarinen lainaus, käyttelen sitä usein itse korvaten Percyn ja vitsin tilanteeseen sopivilla sanoilla. Muutaman kerran olen kyllä joutunut selittämään Dobbyn henkilöllisyyden.

En edes muista, mistä Potterista tämä on, mutta eräs Ronin kommentti ennustustunnilla on hauska: "Kun taivaalle ilmestyy [jotakin sinne ilmestyy, mutta en juuri nyt muista, mitä] se on varma merkki siitä että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry".

Narksu

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2007, 17:51:18 »
Tuli tässä ykköstä lukiessa pari hauskaa kohtaa vastaan, repeilin aika paljon...:

Harry Potter ja Viisasten kivi, Kirjeet ei-keneltäkään, s. 49-50

"Kymmenen minuutin kuluttua he olivat kangenneet sen verran lautoja ovista, että olivat päässeet ulos ja autoon, joka kiisi jo kohti moottoritietä. Dudley niiskutti takapenkillä; hänen isänsä oli läiminyt häntä pitkin korvia kun hän oli viivyttänyt lähtöä yrittäessään pakata televisiota, videonauhuria ja tietokonetta urheilukassiinsa."

Ja sitten toinen:

Harry Potter ja Viisasten kivi, Nicolas Flamel, s. 236

""Älä pelaa", Hermione sanoi ykskantaan.
"Ilmoittaudu sairaaksi", Ron sanoi.
"Teeskentele, että jalkasi on murtunut", Hermione ehdotti.
"Murra oikeasti jalkasi", Ron sanoi.

Rowling osaa olla myös hauska silloin kuin haluaa. No, jos keksin lisää niin kirjoittelen...

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Heinäkuu 30, 2007, 21:58:26 »
Lainaus
FK (s. 203)
 "Minä en usko! Minä en usko! Voi Ron, ihanaa! Valvojaoppilas! Niin kuin kaikki meidän perheessä!"
 "Mitä Fred ja minä ollaan, seinänaapureita vai? George kysyi närkästyneenä, kun hänen äitinsä tyrkkäsi hänet syrjään ja heittäytyi halaamaan nuorinta poikaansa.
(Lyhensin Vilman kirjoittamaa tekstiä hieman, kiitos :>)
Eli tämä on minusta erittäin hauska, Lisäksi monet Ronin kommentit ovat todella hauskoja. Lisäilen niitä tänne kun tulen sellaisen kanssa vastaan !
Pakko vielä laittaa pari Ronin kommentia, jotka on jo laitettu tänne, mutta repesin niiin pahasti etten voi olla kopsaamatta !!

Ainakin tuo Leungin edellisessä viestissä oleva kommentti on hölmön hauska.
Lonelylta nappasin muuutamat, kiitos :> AV s.311 ja LV s.393
Lainaus
Sibylla Punurmio kahisteli ohi.
"Tahtooko joku, että minä autan tulkitsemaan pallon sisäisiä varjoisia enteitä?" hän mumisi rannerenkaittensa helinän yli.
"Minä en kaipaa apua", Ron kuiskasi. "Tämän merkitys on päivänselvä. Illalla tulee sankka sumu."
Lainaus
(Punurmio): ..."Nousin, asetuin pallon ääreen ja tuijotin sen kristallisiin syvyyksiin....ja minkä luulisitte tuijottaneen sieltä minua vastaan?"
"Ruman vanhan lepakon ylisuuret rillit päässään?" Ron mutisi hiljaa itsekseen.

♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa Astral Romance

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 04, 2007, 11:11:18 »
Ei nyt satu oleman kirjaa käsillä, mutta kirjoitan nämä kohdat kuten muistan...

"James tuppasi sanomaan, että inulla on "Pieni karvainen ongelma". Monet kuvittelivat, että minulla on huonosti käyttäytyvä lemmikkikami" - By: Lupin

(Harry avaa kultamunan ja sisältä kuuluu ulvontaa)
"MIkä se oli? Harry kysyi. Fred kurtisti kulmiaan.
"Se kuulosti Percyn lauluta. Ehkä teidän pitää hyökätä Percyn kimppuun, kun hän on suihkussa"

Ja sitten...

"Ehkä Potter osaisi kertoa mitä eroa on kummituksella ja Manaliuksella?" Harry yritti kuumeisesti miettiä miät Dumbleore oli kertonut hänelle Manaliuksista.
"Manaliukset... ovat läpikuultavia", Harry sanoi. Kalkaros hymyili ivallisesti
"Aivan, huomaan, että kuuden vuoden koulutus ei ole mennyt hukkaan. Kummitukset ovat läpikuultavia."

Ja siitä samasta kohdasta...

"Mutta Harryhän sanoi juuri parhaat tuntomerkit!" Ron huudahti.
"JOs kohtaamme omman kumman pimeälllä kadulla vilkaisemme nopeasti, onko se läpikkuultava, emmekä rupea kyselemään "Anteeksi, oletko sattumoisen poistuneen sielun jälki"...

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Elokuu 04, 2007, 12:59:07 »
Liekehtivässä Pikarissa kaksoset naljailevat Percylle jotain että "jokuhan voisi taas laittaa saapuvan postin laatikkoosi lohikäärmeen sontaa".
"Se oli Norjasta lähetetty lannoitenäyte, siinä ei ole mitään henkilökohtaista", Percy sanoi punastuen.
"Oli siinä" Fred/George sanoi, "me lähetettiin se".

Tuolle repeilen aina. ^^;

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2007, 16:01:21 »
Kaikki tänne laitetun lainaukset ovat kolahtaneet myöskin minuun, ja kyllä sitä on saanut nauraa, tässä olisi myöskin yksi, jota kukaan ei ole tänne vielä keksinytkään laittaa, mutta minulla ei ole kyseistä kirjaa tällä hetkellä, mutta se oli FK ja se kohta kun riesu yritti irroittaa kattokruunua ja McGarmiwa meni ohi:

Lainaus
Harry oli varma, että MacGarmiwa livautti sille suupielestään: "Se irtoaa kun ruuvaat toiseen suuntaan."

Suurinpiirtein noin se meni xD

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Fleurosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Elokuu 05, 2007, 11:49:18 »
Hmph ihania nuo lainaukset mitä muut ovat laittaneet.

Minä laitan tähän nyt kohdan Feeniksin killasta sivulta 1045-1046, eli aika lopusta.

Ginny on juuri kertonut ettei ole enää Michael Cornerin kanssa, vaan poika seurustelee nykyään Chon kanssa.
"Hän ei tykännyt, kun Rohkelikko hakkasi Korpinkynnen huispauksessa, ja alkoi murjottaa tosissaan, niin että minä lemppasin hänet ja hän kipitti lohduttamaan Chota." Ginny rapsutti hajamielisesti nenäänsä sulkakynällä, käänsi Saivartelijan ylösalaisin ja alkoi merkitä vastauksia. Ron näytti sangen ilahtuneelta. "No, minusta hän olikin aika ääliö", hän sanoi ja tyrkkäsi kuningattarensa lähemmäs Harryn huojuvaa tornia. "Hyvä homma. Valitse vain - joku parempi - ensi kerralla."
Niin sanoessaan hän loi oudon salakähmäisen katseen Harryyn.
"No, minä valitsin Dean Thomasin, onko hän sinun mielestäsi parempi?" Ginny kysyi hiljaa.
"MITÄ?" Ron huusi ja keikautti sakkilaudan nurin.

Noniin tuossa tuo oli. Minusta tuo oli aika hupaisa kohta, siis tuo Ronin reaktio varsinkin. Ja kun minä aina ajattelen nämä kohdat silleen, että Ron on Rubert ja Harry on Daniel jnejne. niin se tekee kohdasta vielä hauskemman kun ajattelee miten hahmojen näyttelijät sen esittäisivät. Varsinkin kun Rubert näyttelee niin erinomaisesti, samoin Ginny ja muut. Lisäksi kun kirjaa on lukenut niin tietää Ronin suhtautumisen Ginnyn poikakavereihin. Ja kun tuo Ronin reaktio oli niin Ronimainen, että ei sille voi olla nauramatta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2007, 12:45:15 kirjoittanut Fleurosa »

Poissa Radamsa

• tiskipöydän alla asustava
  • Vuotislainen
  • Kalmokalvaus!
« Vastaus #10 : Elokuu 09, 2007, 14:56:27 »

Tässä tulee AV:sta s. 300 kohtia, mitä kelmienkarttaan ilmesty kun Kalkaros käski paljastamaan tiedot, jotka pergamentti kätki. (En tiedä sitten, tää on kyl aika vanha juttu jo.)

"Herra Kuutamo tervehtii kohteliaasti professori Kalkarosta ja kehottaa häntä pitämään epäluonnollisen ison nenänsä erossa toisten ihmisten asioista."
"Herra Sarvihaara on yhtä mieltä herra Kuutamon kanssa ja haluaa lisätä, että professori Kalkaros on ruma mäntti."
"Herra Matohäntä toivottaa professori Kalkarokselle hyvää päivänjatkoa ja neuvoo: pese tukkasi, limanuljaska."
[/quote]

Tuolle totta tosiaan repesin,mutta etkös sinä unohtanut herra Anturajalan?
"You are the weak one. You never know love or friendship. And I feel sorry for you." (HP&FK Movie)

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Elokuu 14, 2007, 15:33:36 »
Näitähän on vaikka kuinka ja hauskoja lainauksia täällä jo onkin. :) Yritän pistää sellaisia, mitä ei vielä ole laitettu tähän topiciin.

FK, s.608, joululahjoja:

"Mitä tuo on esittävinään" Fred kysyi katsellessaan silmät sirrissä Dobbyn taulua. "Näyttää gibbonilta, jolla on kumpikin silmä mustana."
"Se on Harry!" George sanoi osoittaen kuvan taakse. "Sen takana lukee niin!"
"Onpas näköinen!" Fred virnuili.

PP, s.352, Harry ja Ron ovat tulleet Kotikoloon viettämään joulua:

"Ja toistaikseksi tuntemattomista taidoista puheen ollen, Ronald", George sanoi, "mitä kummia Ginny kertoikaan sinusta ja eräästä nuoresta naisesta nimeltään - mikäli tietomme eivät ole väärät - Lavender Brown?"
Ron punastui hieman, mutta näytti tyytyväiseltä kääntyessään takaisin ruusukaalien puoleen.
"Pidä sinä vain huoli omista asioistasi."
"Kylläpä tuli sukkela vastaus", Fred sanoi. "En tosiaankaan käsitä, mistä sinä keksit niitä. Ei, kun meitä kiinnostaisi tietää... miten se tapahtui?"

Ja koko kohtaus on niin hauska, kun Ron heittää Frediä veitsellä... :'D

FK, s.303, Harry on saanut Pimennolta jälki-istuntoa ja joutui McGarmiwan puhutteluun:

"Onko totta, että sinä huusit professori Pimennolle?"
"On", Harry sanoi.
"Nimitit häntä valehtelijaksi?"
"Niin."
"Sanoit hänelle, että hän-joka-jääköön-nimeämättä on palannut?"
"Niin."
Professori McGarmiwa istuutui pöytänsä taakseja rypisti otsaansa. Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."
"Pants - like shorts, but longer!"

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 14, 2007, 19:57:00 »
Täytyy vielä huomauttaa, ettäFredin ja Georgen huumori on koko sarjan ajan loistavaa.
Varsinkin ilkeät naljailut Percystä. ^^; *kähkäh*

Kun Harry makasi sairaalasiivessä (mikähän kirja se nyt oli, kauhia oikosulku?), Dumbledore näyttää Harrylle hänen yöpöydälleen
koottua karkkilahjojen määrää ystäviltä ja ihailijoilta ja sitten Dumppis toteaa: "käsittääkseni ystäviesi Fred ja George Weasleyn tekosia oli lähettää sinulle vessanpytty. Matami pomfrey ei pitänyt sitä kovin hygieenisenä ja takavarikoi sen"
Myös se kun joskus jouluna Fred ja George loihtivat Percyn valvojaoppilasmerkissä lukemaan "taukkikaheli"

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Elokuu 20, 2007, 14:29:32 »
Puoliverisestä prinssistä s.575-576

Ginny: Kolme ankeuttajahyökkäystä viikossa eikä Romilda vane keksi muuta kysyttävää, kuin että onko totta, että rintaasi on tatuoitu hevoskotka."
Ron ja Hermione ulvoivat naurusta. Harry ei välittänyt heistä.
"Mitä sinä vastasit?"
"Sanoin että se on unkarilainen sarvipyrstö", Ginny sanoi ja käänsi muina miehinä sanomalehden sivua. "Paljon miehisempi."
"Kiitti", Harry virnisti. "Entä mitä sanoit Ronilla olevan?"
"kääpiöpallura, mutten sanonut missä."

Musta toi oli melkeinpä hauskin kohta kutosessa, varsinkin kun Ginny sanoi sen.... :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2007, 14:33:20 kirjoittanut Hippo »

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2007, 21:26:20 »
Täs on yks kohta VK:sta (en muistaakseni nähny sitä missään tuolla ylhäällä)

"Oi, oletko sinä valvojaoppilas, Percy?" sanoi toinen kaksosista suuresti hämmästellen. "Sinun olisi pitänyt mainita siitä meillekkin, me emme aavistaneetkaan."
"Odotapa, minä taidan muistaa että hän taisi sittenkin mainita siitä jotain", sanoi toinen kaksonen, "Kerran--"
"Tai kahdesti--"
"Yhden minuutin--"
"Koko kesän--"
"Äh, pää kiinni", sanoi valvojaoppilas Percy.

Toi oli aika hyvä :D Ja täs on toinen aika hyvä kans VK:sta:

"Äiti, muistathan sen mustatukkaisen pojan, joka tuli meidän lähelle asemalla? Tiedätkö, kuka hän on?"
"No kuka?"
"Harry Potter!"
Harry kuuli pikkuisen tytön kiljaisevan.
"Oi äiti, saanko minä mennä junaan katsomaan häntä, äiti, ole kiltti..."
"Sinä näit hänet jo, Ginny, eikä poikaparka ole mikään otus, jota töllistellään eläintarhassa."

:)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2007, 21:31:53 kirjoittanut floora »

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
« Vastaus #15 : Syyskuu 09, 2007, 14:47:50 »
En löytänyt tätä kohtaa, joten kirjoitetaan se sitten itse. Löytyy Puoliverisestä prinssistä siis.

""Mikä sinua riepoo?" Ron kysyi.
"Hän", Ginny sanoi mätkähtäen Harryn vuoteelle. "Minä tulen hulluksi."
"Mitä hän nyt teki?" Hermione kysyi myötätuntoisesti.
"En kestä sitä, miten hän puhuu minulle - voisi kuvitella, että olen jotain kolmen vanha!"
"Tiedän", Hermione sanoi madaltaen ääntään. "Hän on niin täynnä itseään."
Harrysta oli yllättävää kuulla Hermionen puhuvan sillä tavalla Weasleyn äidistä eikä hän ihmetellyt, kun Ron sanoi kiukkuisesti: "Etkö voisi antaa hänelle viiden sekunnin rauhaa?"
"Ah, niinpä niin, puolusta sinä häntä", Ginny kivahti. "Kyllä me tiedetään, ettet saa hänestä kylliksesi."
Se oli aika omituisesti sanottu Ronin äidistä, ja Harrysta alkoi tuntua, ettei hän ollut oikein kärryillä"

Tuo vain oli aika hauska kohta... Varsinkin, kun alussa luulin, että puhutaan Ronin äidistä xD
Toinen hauska kohta vähän matkan päästä, samasta kirjasta:
"Ei kannata mennä keittiöön juuri nyt", hän varoitti Harrya. "Siellä on rukasti Limaa."

Lisäilen, jos vielä löydän.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Marraskuu 28, 2007, 21:15:07 »
En ainakaan itse huomannut, että tää ois jo jossain täällä, anteeks jos oli..

Mut löysin yhden hauskan kohdan FK:sta s. 71

"Erinomaista", sanoi Lupin, joka kohotti katseensa, kun Tonks ja Harry saapuivat. "Aikaa lienee jäljellä noin minuutti. Meidän kannattaa varmaan mennä ulos puutarhaan odottamaan. Harry, jätin kirjeen, jossa sanon tädillesi ja sedällesi, etteivät turhaan huolestu--"
"Eivät ne huolestu", Harry sanoi.
"--koska sinä olet turvassa--"
"Siitä ne vain masentuvat."
"--ja tapaatte ensi kesänä."
"Täytyykö minun?"
Lupin hymyili eikä vastannut mitään.

Lähinnä musta siin oli hauska kohta toi missä Harry kyselee ja kommentoi kokoajan Lupinin sanojen välii :D

Poissa Omppuli

• Teeholisti
  • Vuotislainen
  • Tyystin hassahtanut otus
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #17 : Joulukuu 03, 2007, 22:30:30 »
Eilen illalla kun luin Salaisuuksien kammiota silmiini sattui yksi hauska kohta. tämä on siitä kaksintaistelukerho-luvusta kun Harrylle selviää että hän on käärmessuu. s.212

Lainaus
"Niin osaan", Harry sanoi. "Tai siis, tämä oli vasta toinen kerta kun tein sitä. Kerran eläintarhassa usutin vahingossa kuristajaboan Dudley-serkkuni kimppuun - se on pitkä tarina - mutta kun se boa sanoi minulle ettei ollut koskaan nähnyt brasiliaa, niin minä tavallaan vapautin sen, vaikken tehnytkään mitään. Se tapahtui silloin kun en vielä tiennyt, että olen velho."
"Kuristajaboa sanoi sinulle, ettei ollut koskaan nähnyt Brasiliaa?" Ron toisti voimattomana.

Paksunsin ne kohdat, jotka siis naurattivat minua. Harry on suloinen kun sanoi syyn ja Ron on ihan kauhuissaan. Silloin ykkös-kirjassa käärmettä kävi muutenkin niin sääliksi.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #18 : Joulukuu 03, 2007, 22:55:41 »
"Jos minä olisin kuollut niin monta kertaa kuin Punurmio olisi ennustanut, olisin lääketieteellinen ihme"

En muista mistä kirjasta, mutta pisti minut pahasti nauramaan. Tuo oli vain niin hyvä oivallus. Todella monet lainaukset ovat jo täällä, meinasin itse laittaa juttua hygieenisestä vessanpöntöstä ja matami Pomfeystä, mutta ne onkin jo laitettu.

Tuntuu että Harrylla on aika useasti paha päivä, mutta kun hän on pahalla päällä, niin lukijat saavat nauraa.

Vielä yksi, jota en sanasta sanaan muista. PP:stä siis:

"Hei Harry", Luna sanoi. "Tiesitkö että toinen kulmakarvasi on kirkkaankeltainen?"
----
"Hienoa! Värjäänkö minäkin kulmakarvani?" Luna kysyi.
"Ei tarvitse", Harry hätääntyi. "Pyydän Hermione korjaamaan asian."

Jos muistan ja jaksan ja olen koneella silloin kun muistan ja jaksan, niin katson kirjasta miten tuo kohta oikeasti menee. Mutta ne, jotka kirjan ovat lukeneet niin varmaan muistavat tuon kohdan.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Joulukuu 07, 2007, 20:23:12 »
Löysin taas pari hauskaa/huvittavaa kohtaa FK:sta...

Toinen on sivulla 493, Lee Jordan selostaa Huispausmatsia

"Ja vuorossa on Johnson - kaato on Johnsonilla, loistopelaaja tuo tyttö, olen hokenut sitä
jo vuosia, mutta vieläkään hän ei lähde ulos minun kanssani -"
"JORDAN!" professori McGarmiva kiljahti.
"- hauska yksityiskohta vain, professori, lisää mielenkiintoa -"

.. ja toinen s. 530, Pimento tulee 'tervehtimään' Hagridia

"Minä - minä olin hoitamassa terveyttäni", hän sanoi.
"Terveyttäsi hoitamassa", professori Pimento sanoi. Hänen katseensa lipui pitkin
Hagridin kirjavaa ja turvonnutta naamaa, mistä valui hiljalleen lohikäärmeenverta
Hagridin liiville. "Vai niin."
"Joo", Hagrid sanoi, "pikkasen raitista ilmaa, silleensä -"
"Aivan, riistanvartijan mahtaakin olla vaikea saada raitista ilmaa", Pimento sanoi herttaisesti.

:D

muoks.

FK s. 868, Harry ja Ron juttelevat VIP:stä

"No, mehän tiedettiin, että se reputetaan", Ron sanoi synkkänä, kun he laskeutuivat marmoriportaita.
Hän oli juuri kohentanut Harryn mielialaa kertomalla, miten hän oli kuvaillut valvojalle seikkaperäisesti
kristallipallossa näkyvää rumaa miestä, jolla oli syylä nenässään, vain kohottaakseen katseensa
ja tajutakseen kuvailleensa valvojan kuvajaista.

PP s. 257, Harry on kokeillut yhtä Puoliverisen Prinssin taioista vahingossa Roniin
(Lyhensin kohtaa vähän.. älkää ihmetelkö, että se on lyhyempi kuin kirjassa.)

Harry osoitti sauvallaan epämääräisesti johonkin päin, näpäytti sitä ylöspäin ja sanoi "keholeijus" hiljaa mielessään.
"Aaaaaaaauh!"
Valo välkähti ja huone tulvahti täyteen ääniä: kaikki olivat heränneet Ronin karjaisuun.
Harry paiskasi Taikajuomien valmistuksen hädissään käsistään: Ron roikkui nurin niskoin ilmassa
aivan kuin näkymätön koukku olisi nykäissyt hänet sinne nilkoista.
"Anteeksi!" Harry huusi, kun Dean ja Seamus nauraa hohottivat ja Neville nousi lattialta, jolle hän oli pudonnut
sängystään. "Odota - lasken sinut alas -"
Valo välkähti taas, ja Ron mätkähti mytyksi patjalleen.
"Huomenna", Ron sanoi vaimealla äänellä, "olisi kivempi, jos panisit herätyskellon soimaan."

Lisäilen taas, jos jotain huomaan.. <:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2007, 15:14:31 kirjoittanut Bonnie »

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #20 : Joulukuu 16, 2007, 17:26:19 »

"Herra Anturajalka haluaa ilmaista ällistyksensä sen johdosta, että mokomasta hölmöstä ontullut professori."

Siis munkin mielestä toi on maailman paras kohta... niin naurettava. Ja kaiken liskäksi olen kauhea kelmifani.

Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Joulukuu 16, 2007, 21:23:39 »
Uih! Montakin kohtaa! Nyt AV on edessäni, napsin sieltä pari..

Percy puolestaan ojensi kätensä juhlallisesti kuin hän ja harry eivät olisi ennen tavanneetkaan ja sanoi: "Harry. Ilahduttavaa nähdä sinua."
"Hei, Percy", Harry sanoi yrittäen olla nauramatta.
"Toivoakseni voit hyvin?" Percy sanoi mahtipontisesti ja ravisti Harryn kättä. Harrystä tuntui kuin hänet olisi esitelty pormestarille.
"Oikein hyvin, kiitos"
"Harry!" Fred sanoi, tyrkkäsi Pecyn kyynärpäällä pois tieltä ja kumarsi syvään. " Kerrassaan mainiota nähdä sinua, kuomaseni."
"Herttaista", George sanoi, tuuppasi Fredin syrjään ja tarttui hän vuorostaan Harryn käteen. "Perin viehättävää."
Percy näytti hapanta naamaa.
"Nyt riittää! , Weasleyn äiti sanoi.
"Äiti!" Fred sanoi kuin olisi vasta huomannut hänet ja tarttui häntäkin kädestä. "Vallan erinomaista nähdä sinua -"

"Jo toinen johtajapoika perheessä!" hän sanoi ylpeänä rintaansa röyhistäen.
"Ja viimeinen" Fred mutisi hiljaa itsekseen.
"Sitä en epäile",

limón

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Joulukuu 16, 2007, 21:24:44 »
Tässä yksi kohta Salaisuuksien kammiosta (s. 16):

"Miksi sinä tuijotat pensasaitaa?" Dudley kysyin epäluuloisesti.
"Yritän päättää, millä loitsulla voisin helpoiten sytyttää sen tuleen", Harry sanoi.
Dudley perääntyi kompastellen ja hätääntynyt ilme lihavilla kasvoillaan.
"S-sinä et v-voi - isä on sanonut, ettet sinä saa t-taikoa - isä sanoi, että hän ajaa sinut pois - eikä sinulla ole mitään muuta paikkaa minne menisit - sinulla ei ole ainuttakaan ystävää joa huolisi sinut -"
"Ketkutti metkutti!" Harry kivahti. "Hokkus pokkus... koukero kiemura..."
"ÄITIIIIIII!" Dudley ulvoi ja säntäsi jalkoihinsa kompuroiden sisälle. "ÄITIIIII! Se tekee sitä!"

Ei välttämättä ollut niitä ihan hauskimpia, mutta kyllä nauratti :'>

Löysin Feeniksin killasta tällaisen kohdan, s. 819:

"Samaan aikaan kävi ilmi, että Fred ja George olivat ehtineet myydä aika monta pakettia pinnauspurtavaa ennen kuin jättivät Tylypahkan. Riitti että Pimento astui luokkahuoneeseen, niin jo alkoivat oppilaat pyörtyillä, oksennella, kuumeilla vaarallisesti tai vuotaa verta kummastakin sieraimesta. Raivosta ja turhautumisesta kiljuva Pimento yritti jäljittää salaperäisten oireiden lähteen, mutta oppilaat ilmoittivat jääräpäisesti kärsivänsä pimentorokosta. Määrättyään neljä peräkkäistä luokkaa jälki-istuntoon onnistumatta silti paljastamaan salaisuutta Pimennon oli pakko antaa periksi ja sallia verta vuotavien, pyörtyilevien, hikoilevien ja oksentelevien oppilaiden poistua laumoittain tunneiltaan."

Tuolle nauroin myös paljon :'D

Täytyy sanoa, että kirjojen hauskimmat repliikit sanoivat kyllä ehdottomasti Fred ja George :)

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Joulukuu 17, 2007, 18:14:03 »
näitä on vaikka miten paljon:D mutta PP:ssä s. 448

"kallonmurtuma", sanoin matami Pomfrey pyyhällettyään paikalle työntämään Harryn pään takaisin tyynyyn. "ei mitään huolestuttavaa, minä korjasin sen hetkessä, mutta idän sinut täällä yön yli. Et saa nyt muutamaan tuntiin rasittaa itseäsi liiaksi."
"en halua jäädä tänne yöksi", Harry sanoi kiukkuisesti, nousi ylös ja työnsi peiton syrjään."Haluan etsiä McLaggenin ja tappaa hänet."
"Siitä taitaisi ikävä kyllä seurata liiallinen rasitus",matami Pomfrey tuumasi, työnsi hänet vakaasti takaisin makuulle ja kohotti uhkaavasti taikasauvaansa.

TUolle repeilen aina:D JOtenkin niin mahtava tuo Pomfreyn kommentti.
The stories we love best do live in us forever.

Mitsuki

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Joulukuu 18, 2007, 17:34:05 »
Sori, viimeks en kerennyt lisätä kaikkia, nyt tulee vielä pari!! ;D

Pari VK:sta!

"Fred, sinun vuorosi!, pullea nainen sanoi.
"Minä en ole Fred, minä olen George", poika sanoi. "Ihan totta, nainen, miten voit sanoa olevasi meidän äitimme ? Etkö näe, että minä olen Geroge?"
"Anteeksi, Geroge kulta."
"Minä pelleilin vain, minä olen Fred."

(s. 104-105 siis sillä välillä..)

"No niin, te kaksi - käyttäytykääpä tänä vuonna kunnolla. Jos saan vaikka vain yhdenkin pöllön, jossa kerrotaan että te olette - te olette räjäyttättäneet vessan tai -"
"äjäyttäneet vessan? Ei me olla koskaan räjäytetty vessaa."
"Vaikka idea on kyllä loistava, kiitos, äiti."
"Tämä ei ole naurun asia. Ja pitäkää huoli Ronista."
"Älä murehdi, pikkuinen Ronnieponnie on turvassa seurassamme."
"Pää kiinni" Ron sanoi taas.
---- (s. 109 VK)

"Älä itke, Ginny, me lähetetään sinulle kamalasti pöllöjä."
"Me lähetetään sulle Tylypahkan vessanpytty."
"George!"
"Vitsi vitsinä, äiti."
(VK s. 110)

"Meidän täytyy siis vain sovittaa hattua!" Ron kuiskasi Harrylle. "Minä tapan Fredin, hän höpötti painista peikon kanssa."
(VK s. 132)

"SENKIN HUIJJAAVA TÖRPPÖ!" Lee Jordan kailotti megafoniin ja hyppelehti samalla pois professori McGarmiwan ulottuvilta. "SENKIN SAASTAINEN HUIJAAVA -"
McGarmiwakaan ei viitsinyt nuhdella Leetä.

( AV s. 325)

Jotenkin.. Repeilen aina.. On niitä siis enemmänkin ;D

deadpromises

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Joulukuu 18, 2007, 17:44:40 »
Percy puolestaan ojensi kätensä juhlallisesti kuin hän ja harry eivät olisi ennen tavanneetkaan ja sanoi: "Harry. Ilahduttavaa nähdä sinua."
"Hei, Percy", Harry sanoi yrittäen olla nauramatta.
"Toivoakseni voit hyvin?" Percy sanoi mahtipontisesti ja ravisti Harryn kättä. Harrystä tuntui kuin hänet olisi esitelty pormestarille.
"Oikein hyvin, kiitos"
"Harry!" Fred sanoi, tyrkkäsi Pecyn kyynärpäällä pois tieltä ja kumarsi syvään. " Kerrassaan mainiota nähdä sinua, kuomaseni."
"Herttaista", George sanoi, tuuppasi Fredin syrjään ja tarttui hän vuorostaan Harryn käteen. "Perin viehättävää."
Percy näytti hapanta naamaa.
"Nyt riittää! , Weasleyn äiti sanoi.
"Äiti!" Fred sanoi kuin olisi vasta huomannut hänet ja tarttui häntäkin kädestä. "Vallan erinomaista nähdä sinua -"

Hahahahaaa, tuolle repesin. Sekä nyt, että lukiessani joskus (aika vasta kai se oli) kirjaa, josta tuo löytyi. Sisko katsoi hieman oudoksuvasti, kun rupesin hihittelemään. 8'')

Kaikki Lee Jordanin huispausotteluiden selostukset (joita jäin kaipaamaan PP:ssä, kun niitä ei yhtäkkiä ollutkaan :( ) ja Fredin ja Georgen lausahdukset saavat aina nauramaan. Kaksoset ovat varmasti lempihahmojani.

Myös tämä seuraava on hyvä. (En jaksa etsiä niitä juttuja nyt kirjoista, jotka ovat naurattaneet, ja joita ei ole vielä tänne laitettu. Lisäilen myöhemmin, mutta voin vannoa että nämä eivät ole olleet ainoat naurettavat asiat :D)

Täs on yks kohta VK:sta (en muistaakseni nähny sitä missään tuolla ylhäällä)

"Oi, oletko sinä valvojaoppilas, Percy?" sanoi toinen kaksosista suuresti hämmästellen. "Sinun olisi pitänyt mainita siitä meillekkin, me emme aavistaneetkaan."
"Odotapa, minä taidan muistaa että hän taisi sittenkin mainita siitä jotain", sanoi toinen kaksonen, "Kerran--"
"Tai kahdesti--"
"Yhden minuutin--"
"Koko kesän--"
"Äh, pää kiinni", sanoi valvojaoppilas Percy.

Ja sitten se yksi kohta, jossa kaksoset ilmoittavat olevansa Gred ja Feorge. :'D Sille nauran aina. :'D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2007, 19:34:45 kirjoittanut deadpromises »

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #26 : Joulukuu 19, 2007, 18:04:23 »

En kyennyt/jaksanut lukea kaikkia viestejä lävitse, joten saattaapa minulla olla samojakin lainauksia, kun teillä.
Mutta, jokatapauksessa..

Lainaus käyttäjältä: FK s.664-665
TYLYPAHKAN YLI-INKVISIITTORIN MÄÄRÄYS

Opettajia kielletään täten antamasta oppilaille mitään tietoa,
joka ei liity tiukasti aineisiin, joita heidät on
palkattu opettamaan.

Yllä oleva perustuu opetusasetukseen
numero kaksikymmentäkuusi.

Allekirjoitus: Dolores Jane Pimento, yli-inkvisiittori

*
Tämä viimeisin asetus oli poikinut kasapäin vitsejä. Lee Jordan oli huomauttanut Pimennolle, ettei tämän ollut uuden säännön mukaan lupa kieltää Frediä ja Georgea pelaamasta räjähtävää näpäystä luokan perällä.
"Räjähtävä näpäys ei liity millään tavalla pimeyden voimilta suojautumiseen! Kielto ei ole aineeseen liittyvää tietoa!"

Itseäni tuo huvitti suuresti, ehkäpä jopa nauroin sitä lukiessani. ;)

Lainaus
Lucius Malfoy kohotti katseensa herra Weasleyn kasvoihin.
"Ja Arthur Weasleykin siinä! Mitä sinä teet täällä?"
"Olen töissä täällä", herra Weasley tokaisi.
"Et suinkaan täällä sentään?" herra Malfoy sanoi kulmat koholla ja katsahti herra Weasleyn olan yli ovelle. "Käsittääkseni olet ylhäällä toisessa kerroksessa... etkös sinä tee jotain sellaista, missä kuuluu viedä jästitavaroita salaa kotiin ja lumota ne?"

Tuossa kohtaa tunnustin oikeasti nauravani. En tiedä, ehkäpä minua vain naurattaa oudot asiat.

Lainaus käyttäjältä: FK s. 234-235
"Minä määrään Goylelle laiskanläksyä, hän kuolee siihen, hän inhoaa kirjoittamista", Ron sanoi iloisesti. Hän madalsi ääntään Goylen matalaksi mörinäksi, väänsi kasvonsa tuskallisen keskittyneeseen ilmeeseen ja oli kirjoittavinaan ilmaan. "Minä... en... saa... näyttää... paviaanin... pehvalta."
Kaikki nauroivat, mutta kukaan ei nauranut kovempaa kuin Luna Lovekiva. Hän kirkui riemusta niin että Hedwig heräsi ja räpytteli närkästyneenä siipiään ja Koukkujalka loikkasi sähisten matkatavaratelineelle. Luna nauroi niin makeasti, että lehti kirposi hänen kädestään ja luisui hänen sääriään pitkin lattialle.
"Tosi hauska!"

Hahah. Loistava. Kertakaikkiaan.

Lainaus käyttäjältä: FK s. 1027
"Olet kuollut, Potter."
Harry kohotti kulmiaan.
"Hassua", hän sanoi, "voisi luulla, että olisin lakannut kävelemästä..."

Eheheh, tuo kohta oli vain niin minun tyyliseni, sarkastinen, että oli pakko laittaa se vielä.
Tuo Azkabanin vangin kohtaus, kun Percy menee kättelemään Harrya on kyllä myös mainio, sitä en turhaan tähän enää liitä, sillä se on tuossa aiemmin mainittu.

Lainaus käyttäjältä: AV, s. 71
"Miten me mennään huomenna asemalle, isä?" Fred kysyi samalla kun ahtoi sisäänsä suussasulavaa suklaavanukasta.
"Ministeriö toimittaa meille pari autoa", Weasleyn isä sanoi.
Kaikki käänsivät katseensa häneen.
"Miksi?" Percy uteli.
"Sinun vuoksesi, Percy", George sanoi totisena. "Ja konepelleillä on pienet liput ja lipuissa kirjaimet JP -"
"- jotka tarkoittavat Järjettömän Pölvästi", Fred jatkoi.

JP, haah, Järjettömän Pölvästi. Loistavaa, Fred ja George.

Lainaus käyttäjältä: AV, s. ?
"Hän [Remus] vaikuttaa hyvältä opettajalta", Hermione sanoi hyväksyvästi. "Mutta minäkin olisin halunnut yrittää sen mörön kanssa -"
"Mikä se olisi sinulle ollut?" Ron ilkkui. "Kotitehtävä, josta saat vain yhdeksikön?"

Hahahahaa, paha juttu kyllä (;

Lainaus käyttäjältä: AV, s. 300
...
...
"Herra Anturajalka haluaa ilmaista ällistyksensä sen johdosta, että mokomasta hölmöstä on tullut professori."
...

Ei, ei, ei! Ei Severusta saa kiusata! Tuo kohta oli kyllä mainio siltikin.

Lainaus käyttäjältä: FK s. 303
Onko totta, että sinä huusit professori Pimennolle?"
"On."
"Niin."
"Niin."
"Ota keksi, Potter."

Loistava. *naureskelee tuolle vieläkin* Minerva on mahtava nainen.
Mutta eiköhän tämä ollut tässä. (MITÄÄH, nytkö jo? Enhän ole ehtinyt vasta kun koko nauretusarsenaalin kirjoittamaan.)

Jes.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Empaldo

• Roiskeläppä
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Toukokuu 06, 2008, 18:17:29 »
Onhan näitä, mutta nyt kun ei ole mitään kirjoja lähettyvillä, niin vetäisen muutaman ulkomuistista:

... mutta tosiasiaksi jää, että hän pystyy liikkumaan nopeammin, kun Severus Kalkaros shampoopullon nähdessään - Fred Weasley.
Tämä oli KV:sta, kun Harry ja kumppanit kuuntelevat Pottervahtia. Nauroin tälle minuutteja, ensimmäistä kertaa kun luin kyseisen kohdan.

Ministeriö on kaatunut. Rymistyir on kuollut He ovat tulossa - Kingsley Kahlesalpa. KV:sta tämäkin, Häät luvusta. Tämä nosti niskavillani pystyyn. Tämä oli niin miten sen nyt sanoisi... jännittävä (en keksi muutakaan :D) lause, jonka jälkeen ei voinut lopettaa lukemista.

Tässä lepää Dobby, vapaa kotitonttu. - näin luki Dobbyn hautakivessä KV:n olikohan Sauvaseppä luku. Tämä oli hyvin koskettava lause. Itkin, kun Harry päätti kaivaa haudan käsin ja kun he pukivat Dobbylle kunnolliset vaatteet. R.I.P Dobby

... mutta ei mekään tyhmiä olla. Kyllä mekin tiedetään, että meidän nimet on Gred ja Feorge - Fred tai George Weasley. VK:sta, en muista lukua. Tämä oli hauska. Muistan, kun olin seitsemän vuotias ja luin VK:n niin nauroin tälle todella paljon, ja lause nostaa vieläkin hymyn huulille :)

^^ Tässäpä nämä. Myöhemmin kirjoitan lisää, jos muistuu mieleen
”Life is complicated. I've killed people, smuggled people, sold people. Perhaps here, things will be different.”  -Niko Bellic

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Heinäkuu 02, 2008, 12:40:21 »
"Miksi sinä tuijotat pensasaitaa?" Dudley kysyi epäluuloisesti.
"Yritän päättää, millä loitsulla voisin helpoiten sytyttää sen tuleen", Harry sanoi.
Dudley perääntyi kompastellen ja hätääntynyt ilme lihavilla kasvoillaan.
"S-sinä et v-voi - isä on sanonut, ettet sinä saa t-taikoa - isä sanoi, että hän ajaa sinut pois - eikä sinulla ole mitään muuta paikkaa minne menisit - sinulla ei ole ainuttakaan ystävää joa huolisi sinut -"
"Ketkutti metkutti!" Harry kivahti. "Hokkus pokkus... koukero kiemura..."
"ÄITIIIIIII!" Dudley ulvoi ja säntäsi jalkoihinsa kompuroiden sisälle. "ÄITIIIII! Se tekee sitä!"

Tuo pätkä Salaisuuksien kammiosta jaksaa aina naurattaa, varsinkin nuo Harryn "loitsut." Ja Dudleyn suhtautuminen niihin. Koukero kiemura!

Älä itke, Ginny, me lähetetään sinulle kamalasti pöllöjä."
"Me lähetetään sulle Tylypahkan vessanpytty."
"George!"
"Vitsi vitsinä, äiti."

Mainio kohta. Tämäkin nostaa varmaan ikuisesti hymyn huulilleni. En edes jaksa kirjoittaa kaikkea hauskaa, mitä Fred ja George ovat sanoneet, niitä on niin paljon.

Mainioita herjoja Kelmien kartta iskee professori Kalkarokselle. Lisäksi tunnelma on niin pinnassa ja Harry aivan kauhuissaan, kun on uhkana joutua jälki-istuntoon.

"Erinomaista", sanoi Lupin, joka kohotti katseensa, kun Tonks ja Harry saapuivat. "Aikaa lienee jäljellä noin minuutti. Meidän kannattaa varmaan mennä ulos puutarhaan odottamaan. Harry, jätin kirjeen, jossa sanon tädillesi ja sedällesi, etteivät turhaan huolestu--"
"Eivät ne huolestu", Harry sanoi.
"--koska sinä olet turvassa--"
"Siitä ne vain masentuvat."
"--ja tapaatte ensi kesänä."
"Täytyykö minun?"
Lupin hymyili eikä vastannut mitään.

Nuo Harryn välihuomautukset ovat mahtavat! Piikikkäät, ja kertovat mainiosti Dursleyiden ja Harryn välisen suhteen laadun.

Tähän väliin kirjoitan, että Harry Pottereissa juuri huumori tekee niistä loistavia kirjoja. Monet samantyyliset kirjat saisi kuolettavan tylsiksi, mikäli niissä ei olisi yhtään huumoria mukana!! Senkin takia niitä on niin mainio lukea, kun Rowling on saanut kirjoihin hauskoja kohtia. On kiva, kun ottaa tylsällä sadesäällä vain Potterit esille ja bongailee niitä huumoripiikkejä, joita ei ole aiemmin hoksannut.

Ei ole kirjaa käsillä, joten en ole varma miten se menee sanasta sanaan, mutta Viisasten kivessä McGarmiwa menee hakemaan Woodia, niin Harry tuumii jotenkin näin: Olisiko Wood ehkä keppi, jolla häntä hutkittaisiin? Uusintakierroksilla mahtava lukea. :)

Lisäilen kun tulee jotain mukavaa mieleen.

"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Littleprayer

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 06, 2008, 13:19:17 »
Onhan se Row ihan huumorintajuinen. :D
Mielestäni yksinkertaisesti paras kohta on AV:ssä sivulla 71:

"Ministeriö toimittaa meille pari autoa", Weasleyn isä sanoi.
Kaikki käänsivät katseensa häneen.
"Miksi?" Percy uteli.
"Sinun vuoksesi, Percy", George sanoi totisena. "Ja konepelleillä on pienet liput ja lipuissa kirjaimet JP -"
"- jotka tarkoittavat Järjettömän Pölvästi", Fred jatkoi.

Kaikki paitsi Percy ja Weasleyn äiti tyrskähtelivät jälkiruokiinsa.

Weasleyn kaksoset ovat vain niin hauskoja, varsinkin kun he kiusaavat Percya ja tämä on vain ylitse muiden. Nauran tälle joka kerta yhtä kovaa.
Elämä on hengenvaarallista. Kukaan ei ole vielä jäänyt henkiin.

salaisuuksia

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 12, 2008, 13:45:53 »
Luen PP:tä uudelleen ja löysin kohdan joka nauratti.

PP, s. 180, Kalkarokseksta joka on päässyt vihdoin opettamaan pimeyden voimilta suojautumista

[Harry] "No, on siinä yksi hyvä puoli", hän sanoi julmasti. "Kalkaros on mennyttä, kun vuosi päättyy."
"Miten niin?" Ron kysyi.
"Se homma on kirottu. Kukaan ei ole kestänyt vuotta kauempaa... Orave jopa kuoli työssä ollessaan. Minä ainakin pidän peukut pystyssä seuraavan kuoleman puolesta..."
"Harry!" Hermione moitti järkyttyneenä.

Jotenkin tuo Harryn viha ja Hermionen järkytys laittoi naurattamaan. Onhan tämä törkeästi sanottu, mutta mutta. No, en tiedä.

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Heinäkuu 12, 2008, 16:24:28 »
Feeniksin killassa on sairaan hauska kohta, kun Harry on Kolmessa Luudanvarressa Hermionen, Lunan ja Ritan kanssa.
Luna: Isä julkaisee tärkeitä juttuja asioista, joista yleisön pitää hänen mielestään tietää. Hän ei välitä rahasta.

Rita: Arvatenkin sinun isäsi julkaisee jonkin typerän pikkukylän äänitorvea? Luultavasti "Kaksikymmentäviisi tapaa jutustella jästien kanssa" ja kylän seuraavan kirpputorin päivämäärä?

Luna: Ei, hän on Saivartelijan päätoimittaja.

Rita: Tärkeitä juttuja asioista, joista yleisön pitää hänen mielestään tietää, täh? Voisin lannoittaa puutarhani sen läpyskän sisällöllä.

- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa Valkovuokko

• Orjuutettu kotitonttu
  • Vuotislainen
  • And give the kids a show.
« Vastaus #32 : Elokuu 16, 2008, 21:30:40 »
Nyt pitäisi saada laittaa Kuoleman Varjeluksia spoilaavia, eikös? :)

"Ai niin", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa. "Unohdin että me jahdataan Voldemortia kirjastoautolla."

Jotenkin noin se meni. Tosi hauska, niin kuin moni muukin kohta, mutta en juuri nyt muista enempää. Ronin kommentit ovat aina hauskoja. Fred ja George ovat silti parhaita vitsien kertomisessa. :D
Can't you see the way she's crying,
well that's what keeps her trying.
If you want to keep the girl for as long as you live,
just break it apart her heart.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Elokuu 22, 2008, 16:23:06 »
mielestäni Liekehtivässä pikarissa on hauskimmat jutut. tämä
Lainaus
(Harry avaa kultamunan ja sisältä kuuluu ulvontaa)
"MIkä se oli? Harry kysyi. Fred kurtisti kulmiaan.
"Se kuulosti Percyn lauluta. Ehkä teidän pitää hyökätä Percyn kimppuun, kun hän on suihkussa"

ja tämäkin on hirmu hauska:
"Höhlä pikku höyhenaivo" Ron sihahti ja riensi portaisiin nappaamaan posityyhtysen. "Kirjeet tuodaan suoraan vastaan ottajalle eikä jäädä pitkin maailmaa pörhistelemään!" Posityyhtynen huhuili iloisesti, kun sen pää pilkotti Ronin nyrkistä. Kolmasluokkalaiset tytöt näyttivät järkyttyneiltä. "Painukaa tiehenne!" Ron kivahti heille ja pui nyrkkiä, jossa posityyhtynen huhuili entistä iloisemmin Ronin huitoessa ilmaa."

ja sitten on vielä se legendaarinen"percy ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään."

kaikki kolme olivat tosiaan LP:stä ja jotenkin kummasti kaikki lempikohtani liittyvät jotenkin weasleyiden perheeseen..;)

Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Lokakuu 13, 2008, 00:24:16 »
SK:n s. 258
Laulava ystävänpäiväkortti:
Ovat silmänsä vihreät kuin rupikonnahillo,
hiuksensa tummat kuin musta noki.

Oikein ylistävää ja mieltä ylentävää. Luovaa kerrassaan ja mielestäni hauskaa.

LP s. 101
Herra Kyyry Percylle:
Kiitos teestä Weatherby.
Ja samalla sivulla myöhemmin:
Pah, kita kiinni Weatherby.

Kyllä taisi olla iso kolaus tärkeälle herra Weatherbylle, kun pomo ei edes nimeä muistanut.

LP s. 135-136
Kolmas nuori velho, jonka näppylät näkyivät jopa veeloista hohtavan hopeaisen valon kajossa, keskeytti nyt vuorostaan:" Minusta on tulossa maailman nuorin taikaministeri, takuulla on."
Harry pärskähti naurusta. Hän tunnisti näppylänaamaisen velhon: velhon nimi oli Stan Pikitie ja hän oli poimittaislinjan kolmikerroksisen bussin rahastaja.
Harry kääntyi sanomaan sen Ronille, mutta Ronin kasvot olivat muuttuneet omituisen veteliksi ja siinä samassa hän jo huusi:"Kerroinko, että olen keksinyt luudanvarren, jolla pääsee Jupiteriin?"

Ronin väläytykset kunniaan. Hänen puheenlahjansa on suorastaan kadehdittava, mistäköhän päin kaksoset ja Ron ovat nekin perineet...

Ja minuakin on naurattanut suunnattomasti täällä jo kerrotut kohdat kirjoista, mutta en viitsinyt tehdä tästä niille toistoa, joten muistelin sitten hieman muita. Kaikenkaikkiaan Rowling on hyvin onnistuneesti kyennyt ripottelemaan loistavaa huumoria kirjoihin. Jokaisessa kirjassa on monia kohtia, joille joutuu tyrskimään.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
« Vastaus #35 : Maaliskuu 10, 2009, 17:52:55 »
Ehdottomasti paras on KV:sta Pottervahti kokonaisuudessaan, sillä se saa aina hymyilemään, kokeilkaa vaikka itse! :) Siihen on yhdistetty hahmot, jotka naurattavat, vakava/vaarallinen tilanne, jolloin tarvitaan huumoria ja ns. huumorinälkä (=ei ole saatu huumoria pitkään aikaan, joten ollaan nälkäisiä siitä; huumori auttaisi). Kaikki, jota tarvitaan naurattamiseen.

Se on mielestäni paras, mutta Pottereista ei huonoa tekstiä olekaan! Rowling on miettinyt kaiken niin uskomattoman taitavasti.

~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Maaliskuu 24, 2009, 16:14:39 »
Tässä kohti minulla aina repeää, vaikka olen lukenut sen jo ties miten monta kertaa :DDDD   :

"Tärkeintä on, ihmiset, ettette tuudittaudu väärään turvallisuuden tunteeseen, kun arvelette että hän on poistunut
maasta. Ehkä hän on, ehkä ei, mutta tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin
Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään,
joten älkää luottako siihen että hän on jossain kaukana .... ...."

KV s. 485, Fred Weasley
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Heinäkuu 31, 2009, 02:09:42 »
Näille kohdille oikeesti nauroin aika pahasti tänään, kun väsyneenä aloitin taas Kuoleman varjelusten lukemisen :D Kaikki kohdat on siis siitä kirjasta ja hyvin läheltä toisiaan, liittyy Seitsemään Potteriin.

s.57
"No, ei meistä kukaan niin kamalasti siitä tykkää", Fred sanoi vilpittömästi, "Kuvittele, jos vaikka jokin menee vikaan ja me jäädään lopuksi ikäämme rillipäisiksi ruipeloiksi ääliöiksi."

s.60
Vauhkomieli vähät välitti näytelmästä, sillä hän kumartui löysäämään mukanaan tuomiensa isojen säkkien naruja: kun hän suoristautui taas, hänen edessään haukkoi henkeään ja huohotti kuusi uutta Harry Potteria. Fred ja George kääntyivät katsomaan toisiaan ja sanoivat yhteen ääneen: "Vau - me ollaan identtiset!"

s.61
Aidosta Harrysta tuntui, ettei hän ollut ehkä koskaan nähnyt mitään niin eriskummallista, ja hän oli sentään nähnyt joitakin äärimmäisen kummallisia asioita. Hän katseli, miten hänen kuusi kaksoisolentoaan penkoivat säkkejä, kaivelivat niistä vaatekertoja, sovittivat laseja silmilleen, sulloivat omia kamppeitaan pois. Hänen teki mieli pyytää heitä kunnioittamaan hiukan enemmän hänen yksityisyyttään, kun he alkoivat riisua vaatteitaan niin muitta mutkitta ja paljastivat vartalonsa selvästikin huolettomammin kuin olisivat paljastaneet omansa.

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Heinäkuu 31, 2009, 15:38:40 »
Noh tässä tulee.

"Mikä tämä on?" Ron Kysyy närkystneenä.
"sinun juhlakaapusi." Rouva Weasly sanoo kärsivällisesti.
"Minä en tätä pidä" Ron tiuskaisi.
"Hyvä on!Mene sitten alasti!Ja harry muistakkin ottaa kuva." Rouva Weasly Tiuskaisi.

Poissa Tappajan haaska

• reipas ja lahjakas
  • Vuotislainen
  • Kenenkä kanssa?
« Vastaus #39 : Elokuu 25, 2009, 21:35:35 »
Luin Puoliverisen prinssin pitkästä aikaa, enkä ollut uskoa silmiäni lukiessani seuraavaa sivulta 516:
"Harryyn iski äkillinen tarve paljastaa itsensä ja hän kiskaisi viitan päältään niin että hulmahti. 'Hyvää iltaa opettaja'"

Harry on siis juonut nestemäistä onnea ja hiippailee näkymättömyysviittoineen Hagridin mökkiä päin, kun törmää Kuhnusarvioon, jolle sitten, hmmm, paljastaa itsensä. Kohta on erotettu omaan kappaleeseensa, joten sen irrottaa kontekstistaan helposti (= pätkän ajattelee kaksimielisesti luonnostaan). En muista tuota ensimmäiseltä lukukerralta, joten repesin sohvalleni noin viideksi minuutiksi.
Antakaa minulle ikitalvi, mutta älkää viekö kesälomaa.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Tammikuu 17, 2010, 16:05:15 »
Näitä kyllä riittää, mainitsen nyt alkuun muutamia jotka ensimmäisenä pälkähtävät päähän.

Viisasten kivi:

"Hermione riiputti päätään. Harry ei saanut sanaa suustaan. Hermionen ei olisi ikinä uskonut rikkovan sääntöjä, mutta siinä hän nyt väitti rikkoneensa niitä, koska arveli siten auttavansa Harryn ja Ronin pulasta. Yhtä hyvin olisi Kalkaros voinut ruveta jakelemaan makeisia."

Voi, kuvitelkaa Kalkaros jakamassa karkkeja. :3

---

Azkabanin vanki:

""Herra Kuutamo tervehtii kohteliaasti professori Kalkarosta ja kehottaa häntä pitämään epäluonnollisen ison nenänsä erossa toisten ihmisten asioista."

"Herra Anturajalka haluaa ilmaista ällistyksensä sen johdosta, että mokomasta hölmöstä on tullut professori."

"Herra Matohäntä toivottaa professori Kalkarokselle hyvää päivänjatkoa ja neuvoo: pese tukkasi, limanuljaska.""

Silloin kun luin kyseisen kohdan ensimmäistä kertaa seitsemänvuotiaana, meinasin kuolla nauruun. x) Oi mitä muistoja...

---

Liekehtivä pikari:

""Näytä tietä", hän pyysi oitis ja pyyhälsi muitta mutkitta Harryn perässä käytävään ja jätti Kalkaroksen seisomaaan hirviön viereen kaksin verroin rumempana kuin se."

Taas liiankin hyvin kuviteltavissa oleva tilanne...

---

Kuoleman varjelukset:

"... mutta tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkaros sampoopullon nähdessään."

Voi tuota meidän Severus-parkaa kun aina häntä pilkataan. x)

//Muoksistalallaa, mitäs ihmettä. Koko viesti pullollaan pelkkiä Kalkarokseen liittyviä kohtia. o_o Kirjoitellaanpas hieman lisää täytettä tähän viestiin.

Aloitin Potterien lukemisen samalla viikolla kuin opin lukemaan, joten ne ovat olleet olennainen osa elämääni jo vuosikausia. Etenkin alkuaikoina minua naurattivat vaikka mitkä kohdat, nykyään osaan sitten suhtautua lukiessani asioihin hieman vakavammin. Jopa eräs (muistaakseni Liekehtivässä pikarissa ollut) kohta, jossa puhuttiin "hedwigittömästä taivaasta" pisti minut joskus muinoin nauramaan. :3

Olen tällä hetkellä hieman liian väsynyt miettiäkseni tarkemmin, millaisia hauskoja kohtia kirjoissa olikaan, mutta mainitsen kuitenkin muutaman PP:ssä esiintyvän.

"Ja Harryn kauhuksi Kuhnusarvio ojensi kätensä ja näytti kahmaisevan Kalkaroksen tyhjästä heidän luokseen.
"Lakkaa lymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!" Kuhnusarvio hikkasi hyväntuulisesti. "Juttelin tässä juuri Harryn poikkeuksellisesta liemenkeitosta! Osa kunniasta lankeaa tietenkin sinulle, sinähän opetit häntä viisi vuotta!"
Kuhnusarvion kainaloon ansaan jäänyt Kalkaros katsoi Harrya konkkanokkansa vartta myöten silmät viirullaan.
"Hassua, ettei minusta milloinkaan tuntunut siltä, että olisin onnistunut opettamaan Potterille yhtään mitään."
"No niin sitten, se on siis luontainen kyky!" Kuhnusarvio huusi. "Olisitpa nähnyt mitä hän keitti minulle ensimmäisellä tunnilla, elävien kuolleiden juoman - koskaan en ole nähnyt oppilaan valmistavan parempaa ensimmäisellä kerralla, en usko että edes sinun, Severus -"
"Niinkö tosiaan?" Kalkaros sanoi hiljaa, ja hänen katseensa porautui Harryyn, joka tunsi olonsa aika levottomaksi. Se siitä vielä puuttuisi, että Kalkaros alkaisi tutkia, mistä hänen vasta paljastunut nerokkuutensa taikajuomatunneilla oli peräisin."

Olisi se vain mahtavaa omata tuo ensimmäisessä lauseessa mainittu Kuhnusarvion kyky. x) Koko mainitsemani lainaus on tavallaan jotenkin mainio kohta, juhlaisaa joulua vain kaikille. :'D

---

""Minusta sinun ei kannata ruveta auroriksi, Harry" Luna sanoi yllättäen. Kaikki kääntyivät häneen päin. "Aurorit ovat mukana Lahohammas-salaliitossa, luulin että se on yleisessä tiedossa. He toimivat sisältä käsin kaataakseen taikaministeriön yhdistelmällä pimeyden taikuutta ja ientulehdusta.""

Kas vain, jopa Luna on salaliittoteorioiden ystävä. :'D Vai taikamaailman hammaslääkärien sivutointa ne aurorit harjoittavat...

---

""Öö - tuota noin - kummitukset ovat läpikuultavia -" hän sanoi.
"Oikein hyvä", keskeyttu Kalkaros vinosti hymyillen. "Kyllä näkee ettei ole kuuden vuoden taikakoulutus valunut sinussa hukkaan.
Kummitukset ovat läpikuultavia."
Pansy Parkinson kikatti kimakasti. Moni muu virnisteli.
Harry veti syvään henkeä ja jatkoi tyynesti, vaikka hänen sisikuntansa kihisi: "Joo, kummitukset ovat läpikuultavia, mutta manaliuksethan ovat kuolleiden ruumiita, joten ne ovat kiinteitä -"
"Viisivuotiaskin olisi osannut kertoa tuon verran", Kalkaros ilkkui. "Manalius on ruumis, jonka pimeyden velhon taiat ovat herättäneet henkiin. Se ei ole elävä, vaan se toimii ainoastaan eräänlaisena nukkena joka toteuttaa velhon käskyt. Kummitus, kuten te kaikki jo taatusti tiedätte, on poistuneen sielun jälki maan päällä... ja toki, niin kuin Potter niin viisaasti meille kertoi,
läpikuultava."
"Mutta se mitä Harry sanoi oli hyödyllisin tieto, jos yritämme erottaa ne toisistaan!" Ron sanoi. "Kun kohtaamme jommankumman pimeällä kujalla, mehän vilkaisemme äkkiä, onko se kiinteä, emme me rupea kyselemään: 'Anteeksi, mutta oletko sinä postuneen sielun jälki?'"
Luokassa helähti nauru, mutta Kalkaros tukahdutti sen oitis katseellaan.
"Taas kymmenen pistettä Rohkelikolta", Kalkaros sanoi. "En olisi odottanutkaan mitään tuon sivistyneempää sinulta, Ronald Weasley, pojalta joka on niin kiinteä, ettei pysty ilmiintymään puolta tuumaa sisätiloissa.""

Pieni sievä hehtaarilainaus. *Väsähtää kirjoittamisesta ja putoaa pöydän alle*

---

""Sisäinen silmäni", professori Punurmio sanoi arvokkaasti oikoen huivejaan ja monia kimaltavia helminauhojaan, "oli keskittynyt asioihin, jotka ovat kaukana hihkuvien äänten maallisista maailmoista."
"Aivan", Harry sanoi kiireesti, sillä hän oli kuullut professori Punurmion sisäisestä silmästä aivan liian usein. "Ja vastasiko ääni kuka siellä oli?""

Hihkuvien äänten maalliset maailmat. <2

-Bloody Princess
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2010, 21:41:44 kirjoittanut Bloody Princess »

deadpromises

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Tammikuu 17, 2010, 18:49:46 »
Olen jo kerran tänne kirjoittanut, mutta nyt on pakko kirjoittaa uudestaan. Luin juuri äsken Feeniksin killan loppuun ja bongasin sieltä erään kohdan, jolle nauroin vaikka kuinka kauan:

s. 475
Lainaus
"Minusta meidän pitää keksiä meille nimi", Hermione sanoi reippaasti käsi edelleen pystyssä. "Se lisää yhteishenkeä ja yhteenkuuluvuutta, eikö teistä?"
"Voidaanko me olla Anti-Pimento-liiga?" Angelina kysyi toiveikkaasti.
"Tai Taikaministeriö-on-törppö -ryhmä?" Fred ehdotti.

Myös sivulla 594 oli aika koominen kohta, kun Harry oli juuri kuullut, että Voldemort olisi muka ottanut hänet valtaansa.
Lainaus
Harry nykäisi kimmoisan korvan korvastaan, hänen sydämensä jyskytti vimmatusti ja kasvoja kuumotti. Hän katsoi toisiin. Kaikki tuijottivat häntä, kaikilla roikkui naru korvassa ja kaikki näyttivät yhtäkkiä pelokkailta.

Voin vain kuvitella, kuinka hauskalta näyttää, kun ryhmä ihmisiä näyttää todella pelokkailta ja niiltä roikkuu jotkut narut korvasta. :'D

Deathly Hallowsia lukiessani englanniksi törmäsin yhteen hauskaan kohtaan Potterwatchissa:
Lainaus
"Agreed", said Fred. "So, people, let's try and calm down a bit. Things are bad enough without inventing stuff as well. For instance, this new idea that You-Know-Who can kill with a single glance from his eyes. That's a Basilisk, listeners. One simple test: check whether the thing that's glaring at you has got legs. If it has, it's safe to look into its eyes, although if it really is You-Know-Who, that's still likely to be the last thing you ever do."

Rowling kyllä osaa olla hauska. Ihanaa, että hän on luonut sellaisia hahmoja, kuin Fred ja George esimerkiksi.

Miss Charlotte Bell

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Tammikuu 22, 2010, 00:35:36 »
Luen nyt Viisasten Kiveä englanniksi ja rakastan pari kohtaa:

"Percy the Prefect got up and shook his hand vigorously,while the Weasley twins yelled,'We got Potter! We got Potter!'"

Oikeesti,rakastan niitä kaksosia jo tässä vaiheessa :D

ja sit Ron omasta taikasauvasta:

"Unicorn's hair's nearly poking out.Anyway-"

eli luen oikeastaan ekaa kertaa Harry Potteria ja englanniksi.

muok:
luin kirjan Lontoossa ja oli se tosi hyvä! :)

lentokonees nauroin kovaan äänen tota kohtaa :

'So light a fire!' Harry choked.
'Yes-of course-but there's no wood!' Hermione cried,wringing her hands.
'ARE YOU GONE MAD?' Ron bellowed.'ARE YOU A WITCH OR NOT?'
'Oh,right!' said Hermione,and she whipped out her wand...

ja lopussa kun Hermione onnistui päästää pojat.

'Lucky you pay attention in Herbology,Hermione.' said Harry as he joined her by the wall,wiping sweat off his face.
'Yeah,' said Ron 'and lucky Harry doesn't lose his head in a crisis -"there's no wood",honestly.'
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2010, 19:12:42 kirjoittanut Miss Charlotte Bell »

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
« Vastaus #43 : Toukokuu 04, 2010, 17:13:37 »
Näitä oli ihana lukea :)
Itse mieleen juolahtivat ensiksi tuo Fredin ja Georgen: "Me lähetetään sulle vessanpönttö" -juttu ja "Mitäs me ollaan seinänaapureita?"- juttu, mutta ne on jo täällä...
Sit kans toi Kelmien kartta -juttu on ihan paras :)
Paljon muitakin 'Ihan parhaita' on laitettu tänne jo, mutta yritän tässä selata kirjoja etsiä jotain uuttaa...

Hermione nousi sängystä ja liikkui Ronia kohti kuin unissakäveliä, katse Ronin kalpeissa kasvoissa. Hän pysähtyi aivan Ronin eteen, huulet raollaan, silmät ammollaan. Ron hymyili vaisun toiveikkaasti ja nosti vähän käsiään.
Hermione ampaisi eteempäin ja alkoi tökkiä Ronia joka paikkaan johon ylis.
"Aih - au - irti! Mitä h-? Hermione - AU!"
"Mokoma - senkin - paskiainen - Ronald - Weasley!"

-KV Hopeinen naarashirvi s.416-

Kohtaus on minusta tehty hyvin sellaiseksi, että lukia luuulee hermionen olevan onnellinen ja sitten yhtäkkiä se hullu hyökkäys reaktio, ihan looginen toki, mutta sitä ei odota...

Ja samasta kohtauksesta:

"Tiedän", Ron sanoi. "Hermione, olen pahoillani, olen todella-"
"Vai olet sinä PAHOILLASI!"
----- (teksitiä poistettu)
"Sinä tulet takaisin monen viikon päästä - monen viikon - ja luulet että kaikki on hyvin, jos sanot olevasi pahopillasi?"
"No mitä muuta minä voisin sanoa?"

-KV Hopeinen naarashirvi s.417-

Hih... taas tuo Hermionen reaktio, kun Ron yrittää vain pyytää anteeksi :D

Ja vielä lisää samasta kohtauksesta (Ron on ensin kertonut mitä hänelle oli käynyt kun hän oli lähtenyt (Ron oli joutunut kaappari-jengin käsiin)) :

"Hitsit, että oli kiehtova tarina", Hermione sanoi kopealla äänellä, jota hän käytti tahtoessaan loukata. "Sinä nahdoit olla aivan kauhuissasi... Sillä välin me mentiin Godrickin notkoon, ja mitäs sielä tapahtuikaan, Harry? Ai niin, tiedät-kai-kenen käärme tuli sinne ja melkein tappoi meidät molemmat ja sitten tuli tiedät-kai-kuka itse ja myöhästyi sekunnilla."
"Mitä?" Ron sanoi ja toljotti vuoroin Harrya, vuoroin Hermionea, mutta Hermione oli kuin häntä ei olisi ollutkaan.

-KV Hopeinen naarashirvi s.419-

repesin tolle niin pahasti :DDDDD se on vaa njii hauska... en osaa selittyää, hokaatte varmaa itekki  :D

Näit tulee varmaa lisää, mut täytyypi lähtee ny...

"Yritän vain sanoa", Bill totesi ja laski kätensä taas olohuoneen obvenkahvalle, "että ole hirveän varovainen jos lupaat jotain maahiselle, Harry. Olisi vaarattomampaa murtautua Irvetaan kuin peruuttaa maahiselle annettu lupaus."

-KV Simpukkamökki s.566-

Minusta on vain niin huvittavaa että Harry aikoo tehdä molemmat, vaikka tietenkään se ei ole sattumaa...

JA lisää :D

"Ei - kuuntele, en tarkoittanut -"
"- sanoa minua kuraveriseksi vai? Mutta sinä sanot kuraverisiksi kaikkia, joilla on samanlainen syntyperä kuin minulla, Severus. Miksi minä olisin  poikkeus?"

-KV Prinsin tarina s.737-

En edes tiedä mikä tossa on nii hauskaa.. :D oikeestaa se on aik suruilline...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2010, 22:54:30 kirjoittanut Gemmssy »
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
« Vastaus #44 : Toukokuu 07, 2010, 22:14:43 »
Sille kohdalle sai myös nauraa, kun Riesu mätki Pimentoa McGarmiwan kävelykepillä. Ja McGarmiwa harmitteli, että ei voinut mennä katsomaan, kun hänen kävelykeppinsä oli hukassa.
Myös Harryn ammatinvalinnanohjaus oli kokonaisuudessaan mahtavaa luettavaa. Varsinkin se kun Minerwa sanoo Pimennolle tarkoittaneensa päteviä PVS opettajia.
Nämä oli pakkolaittaa vaikka mulla ei ookkaan nyt kirjoja saatavilla, että voisin laittaa tarkat kohdat.
PP:stä jäi mieleen se kohta missä Hermione kikatti erittäin epähermionemaisesti.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Sleepyhead

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Toukokuu 08, 2010, 21:25:16 »
onhan noita. anteeksi kun en muista mistäkohtaa olen nämä kohdat ottanut, kun mulla vaan on näitä hauskoja kohtia koneella, kun ei oo kirjoja omina (:

Harry potter ja liekehtivä pikari

Hagrid kohotti hurjan punasilmäisen katseensa ja sanoi: “Hieno mies, Dumbledore… hieno mies…”
“Joo, niin on”, Ron sanoi. “Saanko ottaa vielä yhden pullan?”

en tiedä mitä hauskaa tossa sinäänsä on, mutta tälle nauran aina :D

Harry potter ja Feeniksin kilta

“Eikö mitään uutta?” kuiskasi Zacharias Smith pettyneenä ja niin lujaa että kaikki kuulivat. “Jos olisin tiennyt, en olisi tullut ollenkaan.”
“Siinä tapauksessa me ollaan kaikki tosi pahoillamme, ettei Harry kertonut sinulle etukäteen”, Fred sanoi kovalla äänellä.

ei ees kovin hauska, mutta...

Harry potter ja puoliverinen prinssi

“Miten sinulla meni?” Ron kysyi rientäessään Harryn luo. “Minusta tuntuu että tunsin jotain viimeisellä yrityksellä - jonkinlaista kihelmöintiä jaloissani.”
“Lonnukalla taitaa olla liian pienet lenkkarit”

Minttu

• Ankeuttaja
« Vastaus #46 : Heinäkuu 28, 2010, 19:22:06 »
Tää pätkä saa mut aina nauramaan, useankin lukukerran jälkeen. Ronin kommentti paikallaan taas.

Harry tarttui telttavuoteensa vieressä lojuvaan taikasauvaansa, osoitti sillä sotkuista pöytää, jolle oli pannut lasinsa ja sanoi: "Tulejo silmälasit!" Vaikkei matkaa ollut kuin suunnilleen jalan verran, tuntui äärettömän tyydyttävältä nähdä, miten silmälasit ampaisivat häntä kohti - ainakin siihen asti kun sanka tökkäisi häntä silmään.
"Kätevää", Ron pärskähti

Hahaha. :D

brokendiamond

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Heinäkuu 30, 2010, 20:34:28 »
FK, s.303, Harry on saanut Pimennolta jälki-istuntoa ja joutui McGarmiwan puhutteluun:

"On", Harry sanoi.
"Niin."
"Niin."
Professori McGarmiwa istuutui pöytänsä taakseja rypisti otsaansa. Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."

En nyt saa mieleeni monta hauskaa kohtaa, mutta tuo nauratti kohtaus nauratti pitkään ! =DD

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Heinäkuu 31, 2010, 18:30:19 »
Tämä ensimmäinen on Feeniksin killan sivulta 347:

Lainaus
''Kuka väitti, että tilaan sontapommeja?''
''Minulla on lähteeni'', Voro sähisi itsetyytyväisesti.
"Luovutapa nyt tänne se minkä aioit lähettää.''
Harry tunsi suunnatonta kiitollisuutta, ettei ollut vitkastellut
kirjeen lähettämisessä, ja sanoi: ''En voi, se meni jo.''
''Meni jo?'' Voro toisti kasvot raivosta vääristyneinä.
"Meni jo", Harry sanoi tyynesti.

Jostain kumman syystä tuo on naurattanut joka kerta kun olen sen kohdan lukenut.

Ja sitten Kuoleman varjelukset, sivut 484-485:

Lainaus
''Kuten kuulijamme tietävät, jolleivät ole paenneet puutarhalammen pohjaan tai johonkin vastaavaan paikkaan, tiedätte-kai-kenen strategia, jonka mukaan hän pysyttelee piilossa, on omiaan luomaan kivaa pikku pakokauhua. Huomauttaisin vain, että jos hänet olisi todella nähty aina kun niin on väitetty tapahtuneen, meillä täytyisi olla hyvinkin yhdeksäntoista tiedätte-kai-ketä juoksentelemassa ympäriinsä.''

Ja samalta sivulta (485):

Lainaus
''Otetaanpa esimerkiksi tämä uusi ajatus, että tiedätte-kai-kuka osaisi tappaa pelkällä katseellaan. Se on kuulkaa basiliski se. Yksinkertainen testi: tarkistakaa, onko sillä, joka teitä toljottaa, jalat vai ei. Jos sillä on, voitte katsoa sitä turvallisesti silmiin, joskin jos toljottaja tosiaan on tiedätte-kai-kuka, se on todennäköisesti vihonviimeinen katseenne.''

Ja tuo Pottervahti oli kokonaisuudessaan aivan loistava :D

Poissa Volpino

• Feeniksin kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Marraskuu 14, 2010, 19:57:40 »
FK:ssa:

Kesti hetken ennenkuin Fredin sanat upposivat yöpukuihin keskittyneeseen Rouva Weasleyhin.
 "Jaa... mutta... Ron, et kai ole...?"
 Ron nosti merkkiään.
 Rouva Weasley kirkaisi aivan niin kuin Hermione.

Tuo on ihan paras! :D

Toinen FK:ssa:

"On", Harry sanoi.
"Niin."
"Niin."
"Kun pimeä nousee sankka, nämä kuusi sen torjuvat vasta; on niistä kehältä kolme ja kolme on keskustasta."
- Susan Cooper, 1973
Penny -> Volpino

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
« Vastaus #50 : Marraskuu 17, 2010, 22:33:22 »
Tätä ei mielestäni täällä ollut joten laitanpa nyt sitten. Ja tällaiset kohdat -> (...) tarkoittavat, että siitä on tekstiä poistettu :) On siis Feeniksin killasta sivuilta 820-822.

Hän ja Ron napauttivat sauvallaan kuppeja, jotka heidän oli määrä loitsia. Harryn kuppiin puhkesi neljä hyvin lyhyttä jalkaa, jotka eivät ulottuneet pöytään vaan kipristelivät turhan päiten ilmassa. Ronin kuppi sai hyvin ohuet hontelot jalat, jotka jaksoivat vaivoin nostaa kupin pöydältä, tärisivät hetkisen ja taittuivat sitten, ja kuppi halkesi kahtia.
(...)
"Mitä sitten?" Ron sanoi ärtyneesti samalla kun hänen teekuppinsa nousi taas huojumaan kuin humalassa polvet hurjasti täristen.
(...)
"Sinusta?" Hermione sanoi ja nappasi teekuppinsa, joka kipitti iloisesti pöydällä neljällä tanakalla maisemakuvioisella jalalla, ja asetti sen eteensä.
(...)
"No joo, se kyllä käväisi minunkin mielessäni", Hermione sanoi ja päästi teekuppinsa juoksentelemaan sievää pikku kehää ympäri Harryn kupin, jonka pienet töppöjalat eivät vieläkään yltäneet pöydänpintaan.
(...)
Syntyi tyrmistynyt hiljaisuus, sitten Hermionen teekuppi hölkkäsi pöydän reunan yli ja särkyi lattialle.

Toivottavasti tajusitte, tuolta oli otettu aika paljon tekstiä pois välistä, en viittinyt alkaa kahta ja puolta sivua tähän kirjoittelemaan ;)
Mutta mä nauroin ihan hulluna täällä yksikseni kipeänä kun luin FK:ta! :) Hauska kun tollasia pikkuyksityiskohtia on mainittu Dialogin vlissä :D
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #51 : Joulukuu 21, 2010, 09:08:21 »
McGarmiwa Riesulle FK:ssa: Se aukeaa kun ruuvvaat toiseen suuntaan

Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Granttu

• Kiltalainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #52 : Maaliskuu 26, 2011, 14:53:20 »
Oli tossa Feeniksin killassa näin:

Dolores Pimento: '' Professori Orave näytti olevan pimeydenvoimilta suojautumisen opettajistanne ainoa, joka edes vähän pitäytyi opetus suunnitelmassa.''
Harry:''Ei siinä muuta mutta hänella nyt sattui olemaan Voldemort takaraivossansa.''

Mielestäni hauskin kohta. Ei ollut kirjaa käsillä, joten tuskin tuli aivan sanasta sanaan oikein. :)
Try your best, then its time to rest...

Poissa Londettie

• syksyn kaunein väri
  • Vuotislainen
« Vastaus #53 : Huhtikuu 01, 2011, 19:39:13 »
Ei oo nyt kirjaa lähettyvillä nii ulkomuistista vaan kirjotan...
vK kun fred ja george auttaa nostamaan harryn laukkuja junaan:
"oletko sinä..?"
"on hän!"
"kuka?" harry kysyi
"harry potter!"
"ai hän. siis olen."
Tomaattikastiketta ja leipää.

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Huhtikuu 01, 2011, 21:02:23 »
Yksi huvittava kohtaus on ainakin sivulta 694, KV:ssa:

"Päivää ministeri!" Percy mylvähti ja lähetti sievän manauksen Sakiaan, joka pudotti sauvansa ja alkoi riuhtoa kaapunsa etumusta ilmeisesti kauhean epämukavuuden vallassa. "Mainitsinko jo, että eroan?" "Sinä vitsailet Perce!" Fred huusi, kun häntä vastaan taistellut kuolonsyöjä luhistui kolmen erillisen tainnutustaian voimasta. Garmiwa

Ja lisäksi KV:ssa sivulta 654: "Rehtorimme ottaa pienen loman", prfessori McGarmiwa totesi ja osoitti Kalkaroksen muotoista reikää ikkunnassa.

Poissa hroselle

• Princeshion
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Toukokuu 08, 2011, 00:44:49 »
Tälle nauroin kuumehouruissa ihan älyttömästi - FK, s 868

Lainaus
Vaikka Harry ei tavoitellut ennustamisessa suuria, koe meni siihen nähdenkin erittäin huonosti. Hän olisi voinut yrittää nähdä liikkuvia kuvia yhtä hyvin pöydänkannessa kuin itsepäisen tyhjässä kristallipallossa, ja teelehtiä lukiessaan hän meni perusteellisesti sekaisin ja tuli tulkinneeksi, että professori Maalisvalli kohtaisi piakkoin pyöreän, tumman ja likomärän muukalaisen, ja kruunasi epäonnistumisensa sotkemalla professorin kämmenen elämän- ja kohtalonviivat ja ilmoittamalla, että tämän olisi pitänyt kuolla edellisenä tiistaina.

ja sivua kääntämällä taaksepäin, s. 866

Lainaus
- sanoi Hermione, joka tuntui päättäneen kiivastua kiivastumistaan, pyyhälsi tyttöjen makuusaleihin ja paukautti oven kiinni perässään.
"Siinäpä suloinen ja sävyisä tyttö", Ron sanoi hyvin hiljaa ja tyrkkäsi kuningattarensa syömään Harryn ratsun.

Totta kyllä sekin, että Fred ja George yleensä laukovat kaikista hauskimmat jutut. Pottervahti oli myös todella hauska. Ja LP kohtaus, kun Ron saa juhlakaavun äidiltään, ja Molly sanoo, jotain että
Lainaus
"hyvä on, mene sitten alasti. ja harry, katsokin että otat kuvan. taivas tietää että minulle nauru maittaisi!
tai vastaavaa... :)
Ihana että vaikka kirjat ovat paikoittain hyvinkin synkkiä, silti näitä huumorin pilkahduksia löytyy.
"I like the Virgos. We're so much smarter than everyone else. At least we like to think so."

- Rose McGowan

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
« Vastaus #56 : Kesäkuu 05, 2011, 09:20:39 »
Luen taas Feeniksin kiltaa. Yritän bongata sieltä hauskia kohtia. Lisäilen kun löydän

Dorka Dudley s.12
”Miksi sinä väijyit meidän ikkunamme alla?” Petunia kysyi.
”Aivan - aivan hyvin huomattu, Petunia! Mitä sinä teit meidän ikkunamme alla?”
”Kuuntelin uutisia”, Harry sanoi alistuneella äänellä.
Hänen setänsä ja tätinsä vaihtoivat raivokkaita katseita.
”Kuuntelit uutisia! Taas?”
”No, mehän vaihtuvat joka päivä”, Harry sanoi.

Jotenkin Harryn nenäkkyys setäänsä kohtaan on huvittava.

Dorka Dudley s.13
”Emme me tyhmiä ole”, Vernon-setä sanoi.
”No, se on minulle uutinen”, Harry sanoi yhä ärtyneempänä.

Sama nenäkkyys vain jatkuu.

Dorka Dursley s.21
”Miten kauan sinä olet joku Iso D ollut?” Harry kysyi.
”Pää kiinni”, Dudley ärähti ja kääntyi poispäin.
”Hieno nimi”, Harrysanoi naama virneessä.
”Mutta minulle sinä tulet aina olemaan Pikkuinen Diddipsi.”

.......
”No kenette te hakkasitte tänään?” Harry kysyi eikä enää virnuillut. ”Jonkun kymmenvuotiaan taas? Tiedän, että toissailtana pieksitte Maek Evansin -”
”Se kerjäsi sitä”, Dudley ärähti.
”Ai jaa?”
”Se vinoili minulle.”
”Niin vai? Sanoiko se, että sinä näytät sialta, joka on opetettu kävelemään takajaloilla? Koska se ei ole vinoilua, Dud se on totta.”

Taas Harry sanoi suorat sanat. Vielä samassa kappaleessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2011, 09:44:19 kirjoittanut neiti moitteeton »

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #57 : Kesäkuu 13, 2011, 14:20:24 »

"On", Harry sanoi.
"Niin."
"Niin."

Tuo on kyllä mainio :'D haha. kerran McGarmiwakin sanoi jotain hauskaa. Tuli nyt mieleen myös AV:ssa oleva kohta, jossa Minerva on äänessä:

AV, s. 242

"Kultaset! Kumpi teistä nousi ensin? Kumpi?"
"En tiedä", Ron sanoi ja katsoi vaivautuneena Harryyn.
"Tuskinpa sillä on suurta merkitystä", McGarmiwa totesi kylmästi, "jollei kirvesmies odota oven takana, että pääsee teurastamaan ensimmäisen, joka pyrkii eteisaulaan."
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Pippuripiru

• Vuotislainen
  • Pieni, mutta pippurinen!
« Vastaus #58 : Elokuu 09, 2011, 19:45:01 »
No, Pottereista löytyy paljon hauskoja kohtia kuten:

Fred/George// Eihän Percy ei tunnistaisi vitsiä vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan ja Dobbyn pannumyssy päässään.
(Olen itse muunnellut tuota lausetta, kuten varmaan huomaatte alhaalla...)

Ron ennustustunnilla// Minä en tarvitse apua, aamulla on tulossa sankka sumu.

Punurmio Harrylle// Osun varmaankin oikeaan, kun sanon että olet syntynyt keskitalvella?

Rouva Wealsey// Muistathan olla varovainen?
Harry// Tietenkin, tykkään rauhallisesta elämästä.
Minulla on vain yksi elämä, ja sen aion elää täysillä!!

Poissa La Mariposa

• Järjettömyyden keskuksessa sijaitsevan selli numero 138:n virallinen hallitsija
  • Vuotislainen
  • I'm beautiful in my way, coz god makes no mistakes
« Vastaus #59 : Elokuu 10, 2011, 13:55:50 »
Salaisuuksien kammion sivuilta 364-365:
"Ginny, mitä sinä näit Percyn tekemässä, mitä et saanut kertoa kenellekään?"
"Ai se", Ginny sanoi tirskahdellen. "No - Percylla on tyttöystävä."
Fred pudotti kirjapinon Georgen päähän.
"Mitä?"
"Se Korpinkynnen valvojaoppilas Penelope Clearwater", Ginny sanoi. "Hänelle Percy kirjoitteli koko viime kesän. He ovat tapailleet koulussa salaa. Minä yllätin heidät pussaamasta tyhjässä luokkahuoneessa. Percy hermostui kamalasti, kun Penelopen kimppuun käytiin. Ettehän härnää häntä?" hän lisäsi huolissaan.
"Ei tulisi mieleenkään", Fred sanoi ja näytti siltä kuin hänen syntymäpäivänsä olisi saapunut etuajassa.

VK:sta, sivut 104-105:
"Fred, sinun vuorosi", pullea nainen sanoi.
"Minä en ole Fred, minä olen George", poika sanoi.
"Ihan totta, nainen, miten voit sanoa olevasi meidän äitimme? Etkö näe, että minä olen George?"
"Antteksi, George kulta."
"Minä pelleilin vain, minä olen Fred", poika sanoi ja meni menojaan.

.. Ja samasta kirjasta sivulta 221:
"Sinulla ei ole kirjainta", George pani merkille.
"Hän kai olettaa, ettet sinä unohda nimeäsi. Muttei mekään tyhmiä olla - me tiedetään, että meidän nimet on Gred ja Feorge."

Näille repesin eilen ja toissapäivänä kun aloitin lukee Potterit uudestaan xDD
Well, I never saw it coming, and I should've started running a long, long time ago.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #60 : Helmikuu 05, 2012, 18:37:08 »
Pottereissahan on tosi monia hauskoja kohtia, mutta juuri nyt ei ole kirjaa esillä, että laita ainakin nämä.

Eli siis sama mikä on tuossa alhaallakin eli KV:sta:

"Aah, niinpä tietysti", Ron sanoi ja läimäytti otsaansa.
"Unohdin, että jahtaamme Voldemortia kirjastoautolla"

Tolle repeilen aina, niin hauska se vaan on, kun Ron on juuri sellainen sarkasmityyppi :))

Ja sitten VK:sta s.244 luku Nicolas Flamel

"Ron! Ron! Missä sinä olet? Peli päättyi! Harry voitti! Me voitettiin! Rohkelikko johtaa!" Hermione kirkui tanssiessaan hurjasti penkillä,  ja halatessaan Parvati Patilia, jonka paikka oli edellisellä rivillä.

Tuolle hajoan kanssa aina. Jotenkin vaan se, että Hermione tanssii hurjasti penkillä :)))

Ja vielä tämä VK:sta s.242 luku Nicolas Flamel

Neville lehahti punaiseksi ja kääntyi Malfoyhin päin.
"Minä olen kahdentoista sinunlaisesi arvoinen, Malfoy", hän sopersi.

Tuo  on aivan älyttömän hauska, koska Neville ei ykkösellä ollut mikään maailman rohkein ja sitten se vaan meni sanomaan noin päin Malfoyn haisevaa naamaa :))

No siinä ne :)

//muoks//

Tiedän, että asia ei liity tähän mitenkään mutta asiasta kukkaruukkuun suosittelen Youtubesta lämpimästi tällaista potter-videota:
What is that mysterious ticking noise?

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2012, 11:34:56 kirjoittanut annips »

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #61 : Maaliskuu 19, 2012, 16:16:35 »
Viisasten kivessä pidän kyseisestä lauseesta, mikä on täällä Vuotiksessa allekirjoituksenani. En muista kylläkään sivunumeroa, mutta toi on sellanen kiva kohta, en osaa kamalasti selittää :D

On tosi paljon muitakin hyviä lauseita, mutta ei nyt tule muita mieleen. Ehkä se kohta, kun Ron sanoo unohtavansa jahtaavan Voldemortia kirjastoautolla. :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #62 : Maaliskuu 22, 2012, 12:39:35 »
Weasley sisarusten letkautukset ovat saaneet usein minut lukiessa naureskelemaan.
He osaavat heittää hyviä letkautuksia tilanteisiin, joihin ne sopivat hyvin.

Kuoleman Varjelukset s. 485
Fred valistaa ihmisiä mitä eroa on Voldemortilla ja Basiliskillä

Fred sanoi: " Yritetäänpä siis tyyntyä hivenen, ihmiset. Asiat ovat tarpeeksi pahalla tolalla ihan ilman keksittyjä juttujakin. Otetaan esimerkiksi tämä uusi ajatus, että tiedätte-kai-kuka osaisi tappaa pelkällä katseellaan. Se kuulkaa on basiliski se. Yksinkertainen testi: tarkistakaa, onko sillä, joka teitä toljottaa, jalat vai ei. Jos sillä on, voitte katsoa , joskin jos toljottaja tosiaan on tiedätte-kai-kuka, se on todennäköisesti vihoviimeinen katseenne".

Kuoleman Varjelukset s. 555

Ron :" Nerokasta. Minäpä kipaisen hakemassa yhden meidän muista ikivanhoista maahiste tekemistä miekoista, niin sinä voit kääräistä sen lahjapaperiin."

Puoliverinen Prinssi ( en muista sivua)

Ron: " Kun kohtaamme jommankumman pimeällä kujalla, mehän vilkaisemme äkkiä, onko se kiinteä , emme me rupea kyselemään:" Anteeksi , mutta oletko sinä poistununeen sielun jälkeen?"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2012, 12:43:57 kirjoittanut Meleth »
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #63 : Maaliskuu 29, 2012, 15:21:40 »
' Tideän mitä olen tekemässä, tai Felix tietää

Näin sanoi Harry hörpätessään onnenjuomaa puoliverisessä prinssissä.
Karkotaseet!

Poissa Galant

• Hölmö metsäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Maaliskuu 31, 2012, 14:32:38 »
FK:ssa on kyllä paljon loistavia kohtia! Varsinkin Pimentoon liittyviä. Tämäkin, mikä liittyy Saivartelijan haastatteluun. Nauran tälle aina ihan himona, varsinkin kun kuvittelee Pimennon ilmeen... : D

Feeniksin Kilta, s. 702-703

Opettajia oli tietenkin kielletty mainitsemasta haastattelua opetusasetus numero kahdenkymmenenkuuden nojalla, mutta he löysivät keinoja ilmaista mielipiteensä. Professori Verso antoi Rohkelikolle kaksikymmentä pistettä, kun Harry ojensi hänelle kastelukannun, säteilevä professori Lipetit työnsi loitsutunnin päätteeksi Harrylle rasian vikiseviä sokerihiiriä, sihisi "Shh!" ja riensi pois, professori Punurmio puolestaan puhkesi hysteeriseen itkuun kesken ennustustunnin ja ilmoitti pöllämystyneelle luokalle ja erittäin paheksuvalle Pimennolle, ettei Harry sittenkään kuolisi nuorena vaan eläisi kypsään vanhuuteen, hänet valittaisiin taikaministeriksi ja hän saisi kaksitoista lasta.

Oho, onpa tuo pitkä... No, ajatus ainakin tuli selville.
No, you'll never get it inside
Push it back down, blackout
Blood in your eye

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #65 : Huhtikuu 01, 2012, 14:05:13 »
"Kolmetoista meikäläistä vastaan jätkä, joka ei osaa taikoa, meillä ei ole mitään mahdollisuuksia." Fred tai George, en muista kumpi, mutta jompikumpi kaksosista se oli kirjassa KV.

//
"Mitä Fred ja minä ollaan, seinänaapureita vai?"

||

Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."

Kyllä kyllä :''D

//Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2012, 08:24:46 kirjoittanut gamma »
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #66 : Huhtikuu 10, 2012, 22:10:09 »
Kaikki tässä topicissa luetellut kohdat ovat todella hauskoja. Jotenkin minusta tuntuu, että Weasleyn kaksoset sutkauttavat aina ne kaikkein hauskimmat vitsit. :D Minun kohtani ei sen sijaan ei liity kaksosiin, mutta se on silti yksi suosikkikohdistani kirjoissa.

PP, sivu 362:
"Mutta tehän olette itsekin normaaleja!" Harry tulistui. "Teillä vain on - ongelma -"
Lupin purskahti nauruun.

Kyseisessä kohdassa siis puhuttiin Lupinin ihmissusiudesta ja sen aiheuttamista hankaluuksista. Kyllä Harrykin osaa olla hauska, tosin ehkä enemmän tahtomattaan. :D Tuo kieliasukin naurattaa, eli tuo, että "ongelma"-sanan kanssa on nuo viivat molemmin puolin, koska Harry ehkä epäröi hieman hölmöä sananvalintaansa. Mainiota.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Ulompi vino vatsalihas

• Ankeuttaja!
  • Vuotislainen
  • PS. Pidän hapanpastilleista
    • Livejournal
    • Katso taivasta, tähtiratainsa täyttämää
« Vastaus #67 : Huhtikuu 26, 2012, 20:18:37 »
Kuoleman Varjeluksista, olen laittanut ensin aina millä sivulla ne minun painoksessani ovat.

s.203
"Ron! Harry löytyi!"
Ronin ärtynyt ääni kaikui vaimeana monta kerrosta alempaa.
"Hyvä! Sano minulta terveisiä, että hän on mäntti!"

s.255
Ron sanoo, että Hermionen on hyvin vaarallista tulla salaa ministeriöön.
"Ja sinä olet olevinasi Kotikolossa kuolemassa roiskuhupsuun! Jos jonkun olisi viisainta pysyä kotona, niin Harryn, koska hänen päästään on luvattu kymmenen tuhannen kaljuunan palkkio -"
"Selvä, minä jään tänne", Harry sanoi. "Kertokaa sitten, jos satutte kukistamaan Voldemortin, jooko?"

s.313
--- ja Ron oli samaa mieltä sillä ainoalla ehdolla, että seuraava siirto veisi heidät jonnekin, mistä voisi saada pekonivoileivän.

s.609-610

("Ja minne teidän sakki kuskaa liemensä ja myrkkynsä, kun minun pubini suljetaan? Miten teidän pikku sivubisnesten käy?"
"Uhkailetko sinä -?"
"Minä en lavertele, siksihän te täällä käytte, vai mitä?")
"Minä väitän edelleen, että näin uroshirvisuojeliuksen!" huusi kuolonsyöjä.
"Uroshirven?" baarimikko [Aberforth] mylväisi. "Se on vuohi, ääliö!"

Abertforth on minusta mahtava!

s.625

"Sinä pelastit meidän henkemme, kahdesti."
"Pitäkää niistä huoli", Aberforth ärähti. "Ehken pystykään pelastamaan niitä enää kolmatta kertaa."

s.636

"Suunnittellaan siis sitä mukaa kuin edetään vai? Minun lempilajini", Fred sanoi.

s.657

Tylypahka on valmistautumassa Voldemortin tuloon.
"Voi taivahan talikynttilät, Voro, ei nyt -" (McGarmiwan lause)
*Voro jolkottaa paikalle*
"Oppilaita poissa sängystä! Oppilaita käytävillä!"
"Heidän kuuluukiin olla, senkin tolvana!" McGarmiwa huusi. "Painu tekemään jotain rakentavaa! Etsi Riesu!"

Vorossa on sellainen ihan hirveän hieno piirre, että vaikka hän on surkki, vaikka hänestä ei pidetä, vaikka hänelle nauretaan selän takana - mikään ei saa häntä laiminlyömään työtään. Samaten sanan "rakentavaa" käyttö on hassua ja se, että McGarmiwa käskee etsimään Riesua - eikä Voro tajua miksi.

s.682

"Kotitontut, nehän on kai kaikki alhaalla keittiössä?"
"Tarkoitatko, että meidän pitäisi hakea ne taistelemaan?"
(Tämäkin oli jo ihan hauska, koska minulle tuli sellainen mielikuva, että kotitontuista ei olisi vastusta kuolonsyöjille... vaikka toisaalta, en kyllä tiedä.)
*Hermione hyökkää suutelemaan Ronia ja Ron vastaa innokkaasti ja tätä jatkuu vähän aikaa.*
"HOI! Täällä soditaan!" (Harryn lause.) "Etkö voisi mitenkään - mitenkään pidätellä siihen asti että me saadaan se diadeemi?"

(Termi "pidätellä".)

s.686

Draco vinkuu, että Harryllä on hänen sauvansa.
"Ei ole enää", Harry puuskahti. --- "Kuka lainasi sinulle omansa?"
"Äiti", Draco sanoi.

En tiedä, miksi tämä oli hauskaa, mutta kun vain oli.
On the 10 year anniversary of Harry’s parents’ death and the first time Voldemort was defeated, 31st October 1991, he and Ron saved Hermione from the troll in the bathroom. This is generally regarded as the day the trio became friends

Paikalla gamma

• kosminen ihme
  • Sanomaton
  • *
  • A Elbereth palan-díriel
« Vastaus #68 : Toukokuu 28, 2012, 22:59:19 »
Lueskelen tässä Puoliveristä prinssiä ja olen kohdassa, jossa Harry kertoo Ronille ja Hermionelle onnistuneensa saamaan Kuhnusarvion muiston. Sitten Lipetit tulee paikalle (tarkoitus siis muuttaa viinietikka viiniksi):

"Noh, noh, pojat", professori Lipetit kimitti nuhtelevasti. "Vähän vähemmän puhetta, vähän enemmän toimintaa... yrittäkääpä nyt..."
He kohottivat kumpikin sauvansa, keskittyivät kokovoimallaan ja osoittivat pullojaan. Harryn viinietikka muuttui jääksi, Ronin pullo räjähti.
"No niin... läksyksi..." sanoi professori Lipetit tultuaan taas esiin pöydän alta ja kiskoessaan lasinsirpaleita hatustaan "harjoitusta."
Usko niitä, jotka etsivät totuutta, epäile niitä, jotka sanovat löytäneensä sen. -André Gide

Moni nolla luulee olevansa se ellipsi jota maa kiertää. -Stanislaw Jerzy Lec

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #69 : Syyskuu 26, 2012, 19:48:39 »
"Haloo, haloo! Saisinko puhua Harry Potterin kanssa?" - Ron Weasley hupelimessa Vernon sedän kanssa Azkabanin vangissa

"Silmänsä vihreät kuin rupikonnahillo, hiuksensa tummat kuin musta noki. Olisipa minun hän, saisin ystävän. Hänelle Pimeyden Lordikin tappion koki."- Ginny Wasley Harryn ystävänpäiväkortissa Salaisuuksein Kammiosta

"Antakaa minun esitellä uusi pimeyden voimilta suojautumisen opettajanne, minä. Gildroy Lockhart, Merlinin ritarikunta, kolmas luokka. Piemydenvoimilta puolustajien liiton kunniajäsen ja viisinkertainen Me Moitien hurmaavimman hymyn palkinnon voittaja. Mutta ei puhuta siitä. En voittanut Bandonin paholaista hymyilemällä." -Gilderoy Lochart esitteelee itsensä oppilaille Salaisuuksien kammiosta
(minulla ei nyt ole kirjoja tässä, joten sivumääriä ei ole tiedossa ja lausahdukset ei ole tarkkoja.)

Mutta yksi parhaimmista on kelmien kartassa, en muista kenen kelmeistä sanoneena :"Ilmaisee hämmästyksensä kuinka mokomasta hölmöstä (Kalkaroksesta) on tullut professori?"

Poissa Suklaa Sammakko

• Mikä se oli?
  • Vuotislainen
  • Oletko nähnyt tätä noitaa?
  • Pottermore: PatronusFirebolt8891
« Vastaus #70 : Lokakuu 01, 2012, 11:21:33 »
En viistinyt kirjoittaa tuota, kun se täällä jo onkin! :) Mutta kyllä tuossa kohtaa jo repeää. Ja vielä eteenpäin kun menee, niin kehotetaan ottamaan toinen keksi, Harry kieltäytyy ja jotenkin näin McGarmiwa sanoo: ''Älä ole hölmö''

"On", Harry sanoi.
"Niin."
"Niin."
Harry Potter, Always!

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #71 : Lokakuu 05, 2012, 19:21:35 »
Täytyy vielä huomauttaa, ettäFredin ja Georgen huumori on koko sarjan ajan loistavaa.

Kun Harry makasi sairaalasiivessä (mikähän kirja se nyt oli, kauhia oikosulku?), Dumbledore näyttää Harrylle hänen yöpöydälleen
koottua karkkilahjojen määrää ystäviltä ja ihailijoilta ja sitten Dumppis toteaa: "käsittääkseni ystäviesi Fred ja George Weasleyn tekosia oli lähettää sinulle vessanpytty. Matami pomfrey ei pitänyt sitä kovin hygieenisenä ja takavarikoi sen"
Myös se kun joskus jouluna Fred ja George loihtivat Percyn valvojaoppilasmerkissä lukemaan "taukkikaheli"

Tuo vessanpyttyjuttu plus se kun (samassa kirjassa?) ykkösessä kaksoset lupaavat Ginnylle lähettää hänelle Tylypahkan vessanpytyn : DD nauroin ääneen kauan ja veli mietti että olenko tullut hulluksi.

//
Salaisuuksien kammion sivuilta 364-365:
"Ginny, mitä sinä näit Percyn tekemässä, mitä et saanut kertoa kenellekään?"
"Ai se", Ginny sanoi tirskahdellen. "No - Percylla on tyttöystävä."
Fred pudotti kirjapinon Georgen päähän.
"Mitä?"
"Se Korpinkynnen valvojaoppilas Penelope Clearwater", Ginny sanoi. "Hänelle Percy kirjoitteli koko viime kesän. He ovat tapailleet koulussa salaa. Minä yllätin heidät pussaamasta tyhjässä luokkahuoneessa. Percy hermostui kamalasti, kun Penelopen kimppuun käytiin. Ettehän härnää häntä?" hän lisäsi huolissaan.
"Ei tulisi mieleenkään", Fred sanoi ja näytti siltä kuin hänen syntymäpäivänsä olisi saapunut etuajassa.

.. Ja samasta kirjasta sivulta 221:
"Sinulla ei ole kirjainta", George pani merkille.
"Hän kai olettaa, ettet sinä unohda nimeäsi. Muttei mekään tyhmiä olla - me tiedetään, että meidän nimet on Gred ja Feorge."

Näille repesin eilen ja toissapäivänä kun aloitin lukee Potterit uudestaan xDD

Nuo on kyllä niinp parhaat myös :DDDD

//Kaksi peräkkäistä viestiä yhdistetty. :) -gamma
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2012, 20:53:25 kirjoittanut gamma »
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa ilmiskooppi

• Hassun hauska
  • Vuotislainen
« Vastaus #72 : Marraskuu 15, 2012, 21:11:56 »
En oikein muista miten se meni mutta jotenkin näin se taisi olla ( tämä on FK:sta)

Bellatrix: pyydän pyydän anteeksi isäntä anna anteeksi isäntä!
Harry: turhaan mesoat ei hän sinua täältä kuule!
Voldemort: vai enkö Potter.

Toi nauratti mua ihan hirveesti. Muutenkin Bellatrix on yksi lempi hahmoistano.

Ilmiskooppi <3

Poissa Black Raven

• Dark sorceress
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ThestralSnidget21678
« Vastaus #73 : Helmikuu 05, 2014, 21:16:45 »
Puoliverinen prinssi sivu 479:
"Olet kaikkitietävä niinkuin aina."
"En toki, ainoastaan ystävällisissä väleissä paikallisten baarimikkojen kanssa" Dumbledore sanoi kepeästi

Repeilin tolle aika pahasti
"The true power is knowing your weaknesses."

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #74 : Toukokuu 25, 2014, 14:02:20 »
"Kolmetoista meikäläistä vastaan jätkä, joka ei osaa taikoa, meillä ei ole mitään mahdollisuuksia." Fred tai George, en muista kumpi, mutta jompikumpi kaksosista se oli kirjassa KV.

//
"Mitä Fred ja minä ollaan, seinänaapureita vai?"

||

Sitten hän sanoi: "Ota keksi, Potter."

Kyllä kyllä :''D

Ehehee, nämä jaksavat huvittaa muakin aina. :´D

Varsinkin toi "Ota keksi, Potter", ei.. *saa naurukohtauksen*
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Luna Lovegood

• Vuotislainen
  • kummajainen
  • Pottermore: Luna Lovekiva
« Vastaus #75 : Maaliskuu 21, 2016, 19:21:32 »
Mulle on jäänyt mieleen SK:sta se kohta, kun Kalkaros näytti siltä kuin joulu oli peruutettu, koska Harry ei saannut rangaistusta vaikka oli löytänyt Norriskan ensimmäisenä.
Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Poissa Lavender

• Vuotislainen
    • Nörttiaskartelua Loitsutunnilla
« Vastaus #76 : Kesäkuu 22, 2016, 16:31:23 »
Musta tämä on hauska, kohta Puoliverisestä prinssistä, luvusta Sivusta kuultu näkijä:

"Pitäkää varanne", hän sanoi ja osoitti varoittavasti Harrya ja Ginnya. "Se että olen antanut teille suostumukseni, ei tarkoita sitä, ettenkö voisi vetää sitä-"
"Suostumuksesi", Ginny ivasi. "Mistä lähtien sinä olet antanut minulle suostumuksia yhtään mihinkään? Sinähän sanoit sitäpaitsi itse, että Harry on parempi kuin Micheal tai Dean."
"Joo, niin onkin", Ron nurisi. "Ja kunhan ette rupea pussailemaan julkisesti -"
"Tekopyhä sika! Entäs kun sinä ja Lavender sätkyttelitte ympäriinsä kuin kaksi ankeriasta?" tiukkasi Ginny.

Hauskinta tuossa on se, miten Ginny on muuttunut ujosta tytöstä sellaiseksi, joka panee vastaan kaikille. Ja vaikka Lavender Brownista kovasti pidänkin, hänen hulluudestaan on hauskaa tehdä pilaa :D

Poissa LovegoodTonks

• Princess Merida
  • Vuotislainen
  • Love fucks you up, like an evil angel
« Vastaus #77 : Heinäkuu 21, 2016, 14:19:32 »
Kun ginny ja Harry pussaa siellä kotikolon keittiössä aamulla ja sitten George hipsii paikalle juomaan kahvia...
"Mooorning... ;)" XDDD George & Fred on kyllä parhaita! :3
Anteeksi, en nyt oikein ehdi tehdä mitään, pitäisi nukkua, sitten nukkua, sit nukkua, sit vois ottaa päikkärit ja nukkua. Paljon tekemistä, vai mitä?