Kirjoittaja Aihe: Ranma 1/2  (Luettu 2123 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Tinusa

• Ankeuttaja
Ranma 1/2
« : Heinäkuu 14, 2007, 15:23:42 »
Päätin nyt tehdä tällaisen, en ainakaan löytänyt muutakuin "manga"-topicin, jonka aloitti  Olen itse lukenut tätä sarjakuvaa johonkin kasiin asti, koska ei ole ysistä eteenpäin löytynyt kuin numero 25. Se on mielestäni todella hyvä sarja, parhaat hahmot tietysti Ranma ja Akane. Inhoan ylitse kaiken Shampoota, ja poikaa, joka on ihastunut ylitse kaiken Akaneen ja "Lettipäiseen tyttöön", nimea en nyt muista. Aion jatkaa lukemista heti kun löydän seuraavan osan.

Mitä mieltä siis olette tästä sarjakuvasta, onko se teidän mielestänne hyvä vai huono? Ketkä ovat lempihahmosi?

Mielestäni tämä on todella hyvä.

sirrrex

• Ankeuttaja
Vs: Ranma 1/2
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2007, 09:50:43 »
Meillä koulussa monen ensimmäinen manga johon ovat koskaan koskeneet oli juuri Ranma½. Sen perusteella kaikki kiinnostui koulussa mangasta (ja nyt se on supersuosittua). Ranmasta voi sanoa, että meidän koulussa se oli suosituin manga jonkin aikaa, mutta pian InuYasha jyräsi sen. Ranma on yksi mun lempimangoista ja kotoa löytyykin aika monta osaa siitä. Shampoo, Ryoga ja Ranma on lempparilistalta. Ranma on tosi hauska sarja (tykkään Takahashin tyylistä), mutta välillä häiritsee se, että siitä ei pahemmin juonta löydy. Yleensä tätä on kuitenkin hauska lukea, varsinkin kun on masentunut, koska itse ainakin tulen tästä mangasta aina hyvälle tuulelle.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Elokuu 18, 2007, 12:53:27 »
Spoilaa jonkun verran loppuratkaisua.

Olen lukenut kaikki Ranmat alusta loppuun asti, mutta ikävä kyllä omistan niistä itse vain osat numero yksi ja kolmetoista. Se, että rupesin lukemaan niitä, oli aika sattuman kauppaa - isäni toi minulle ykkösosan työpaikaltaan, koska se oli lähetetty sinne arvosteltavaksi (tämä siis tapahtui kai aivan niinä alkuaikoina kun Ranmoja oli juuri ruvettu kääntämään suomeksi). Tykästyin lukemaani ja kun sain kuulla, että myös kaverini lukee niitä ja omistaa uudempiakin osia ja lainasin ne sitten häneltä. Jäin koukkuun heti, vaikka en muuten mangasta välitäkään.
Ranmoissa on kaikissa, juu, aika samankaltaiset juonet ja vähän liian liioiteltuja tapahtumia (varsinkin taistelukohdat ovat yleensä aika liioiteltuja), mutta niitä lukee silti mielellään. Ranmoissa parasta on niiden huumori, niille nauraa melkein aina ääneen.
Loppuratkaisu viimeisessä pokkarissa oli mielestäni hyvä - toki olisi ollut mukavaa, jos Akane ja Ranma olisivat lopulta 38 tuskaisen osan jälkeen päätyneet naimisiin, mutta toisaalta oli ainakin mielikuvituksekasta jättää niin tapahtumatta. No, ainakin ne jossain vaiheessa melkein tunnustivat että välittävät toisistaan. Söpöä ^___^ Lempiosiani/tarinoitani olivatkin nimenomaan ne, joissa keskityttiin Akanen ja Ranman suhteeseen ja sen kehittelyyn, näin esimerkkinä joku pokkari numeron kahdeksan kieppeilla, jossa ne olivat mukana Romeo ja Julia-näytelmässä (olisiko osan nimikin peräti ollut Romeo ja Julia tms?).
Lempihahmoa minulla ei Ranmoissa oikeastaan ole, kuten ei myöskään inhokkihahmoa, mutta ne tarinat olivat kieltämättä aika tylsiä missä oli mukana Ranman äiti.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #3 : Syyskuu 15, 2007, 19:50:43 »
Näyttäisivät tätä animena Suomessakin. Animea ei voi olla täällä Pohjolan perukoilla kylliksi. Kyllä, minä olen lukenut Ranmoja. Kyllä, minä pidin niistä. Kyllä, katsoin sen takia netistä animejaksoja. Onnistuin pääsemään n. 28:nteen ossan, mutta Youtubesta poistettiin koko hoito. Hauskaa kamaa. Huumorin takia minä sarjaa luenkin. Sääli kun jäi niin "lyhyeksi". Kyllä niitä mielellään lukisi lisää.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Syyskuu 17, 2007, 17:00:00 »
Kyllä olen lukenut, kaverini suositteli ja minähän paremman tekemisen puutteessa tartuin Ranma-pokkariin -ja jäin koukkuun ^^

En ole päässyt kuin 28 osaan saakka (syyttäkää kirjastoa, siellä ei ole enempää Ranmoja. Eikä täältä perämetsässä ole edes antikvariaatteja mistä ostaa vanhoja osia). Suosikkihahmo on Ryoga, se on niin loistava surkeine suuntavaistoineen ja loputtomine Akanen hurmaus-yrityksineen. Ja huumori on päällimäinen syy miksi Ranmaa luen, välillä on saanut nauraa melkeinpä vedet silmissä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2007, 20:23:08 kirjoittanut Sleepwalker »
Respect the funk.

Linda

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Marraskuu 20, 2007, 12:46:28 »
Köh, minusta Takahashi ei pitkitä liikaa. Voitaisiin sanoa melkeinpä saman tien, että Harry Potteria pitkitetään liikaa kun tulee peräti seitsemän osaa eikä kaikkea tungeta kolmeen kirjaan. (Huono vertaus, snif.) Eikös ole ihan hyvä jos ei kaikkea ängetä, tungeta ja puristeta liian pieneen tilaan, rouvan mangat ovat nimittäin mielestäni mitä selkeinpiä. Ja jos hyviä ideoita kerran riittää, mitä suotta lopettamaan?

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pokkarit olivat aika irtonaisia toisistaan. Sama rakenne nissä kuitenkin aika pääsääntöisesti oli - alkaa luvun mittaisella pikkutarinalla, sitten tulee se päätarina ja hyvässä lykyssä loppuun vielä vähän sähellystä. Tai sitten alkaa suoraan isosta tarinasta, ja tämä taas vaikuttaa loppuosan kokoon... Mutta loppu kyllä tuli aika töksähtäen.

Tuota huonompaa huumoria kyllä löytyy välistä. Toisinaan se ärsyttää, mutta välillä saattaa kyllä löytyä jotakin todella hauskaa. Noomnaam, lopetan tähän.

Poissa Severina

• Pirunmarja
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 14, 2008, 23:06:11 »
Saattaa spoilata hieman jos ei ole montaa osaa lukenut...

Itsekin olen Ranman kaikki osat lukenut ja minulta löytyy hyllystäni muutama numero. (1, 15, 23, 26, 25, 27, 33 ja 38). Kyllä Ranma½ on minusta ihan hyvä manga, mutta se on jotenkin niin itsensä toistamista ja vanhan jaakailua. Hahmot ovat muka niin tyhmiä etteivät he tajua Ranmankaan salaisuutta. Montakos kertaa Ranma muuttui Kunon tai Kodaichin nähden tytöksi? Ymmärsivätkö he että lettipäinen tyttö ja Ranma olivat sama henkilö? Ei. Muuten kyllä ihan hyvä Manga, tykkään etenkin Happosain irstaudesta (I know, DB:ssä sama juttu Kamesennin kanssa :D), se tuo mukaan piristävää ja sairasta xD huumoria mutta niitä parempia Mangoja löytyy kyllä, kuten Dragonball, One Piece, Salapoliisi Conan jne.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #7 : Joulukuu 06, 2009, 16:15:03 »
Hyvä idea, mutta minusta(kin) liikaa pitkitetty. Luin pokkareita joskus kolmisen vuotta sitten, mutta kyllästyin. Löysin animen YouTubesta viime viikolla ja olen katsonut jaksoja sieltä täältä + OVIa ja elokuvia. Ranma 1/2sen suurin heikkous on mielestäni se, ettei 38:n pokkarin, 161:n animejakson, 12:sta OVAn ja kolmen leffankaan jälkeen ole nähty kunnon suudelmaa Ranman ja Akanen välillä. Tai sitten minulta on jäänyt jotain näkemättä? Romeo ja Julia -jakson teippisuudelma oli ainut melkein suudelma.

Lempihahmoni on Ranma. Sivuhahmoja on mielestäni välillä liikaakiin, sarjan kannattaisi keskittyä enemmän juoneen.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Rectangle

• Pyöreä kolmio
  • Vuotislainen
  • aika luihua!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #8 : Joulukuu 24, 2009, 22:07:19 »
Ranma½ oli myöskin minulle ensimmäinen manga, jota aloin lukea, kiitos ystäväni. Luin muistaakseni ensimmäisenä osan 18, ja sen jälkeen pitikin heti ostaa kaikki osat. Myönnetäköön, etten vieläkään omista kaikkia osia. Tällä hetkellä kotoa löytyy osat:
1, 3-17, 20-21, 23, 26, 28, 30, 32-38. Yhdeksän osaa siis puuttuu. Vaikken enää paljoa lue kyseistä sarjaa, tulee niitä välillä selailtua.

Huumori on niin ihanaa siinä, vaikkakin juoni on melko kökköä ja itsensä toistamista. ( "Ooh, Akane, ooh, lettipäinen tyttö, saat lähteä treffeille kanssani!" "Onko joku muka pyytänyt päästä treffeille kanssasi?" ) Mutta on siinä paljon hauskoja tarinoitakin, joihin jää helposti koukkuun.

Lempihahmojani ovat Ryoga sekä Happosai. Elkää kyselkö.

- Rekku
Se on basiliski, se.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Helmikuu 08, 2010, 08:43:21 »
Yli kymmenen vuoden tauon jälkeen Ranma 1/2:sta on tehty uusi OVA. Kolmannessatoista lyhytelokuvassa Akane haistaa Happosain tekemää tuoksua, joka vaivuttaa hänet syvään uneen. Akane kävelee unissaan, kun muut yrittävät saada häntä hereille.

Pidin tyylistä, jolla uusi ova on tehty. Toivottavasti Ranma-anime jatkuisi samalla tavalla, ja juoni olisi napakampi kuin aiemmin. :3
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #10 : Toukokuu 30, 2010, 13:23:28 »
Innostuin Ranmasta muutama vuosi sitten aivan totaalisesti, mutta minulle ei ole kuin muutama pokkari, se viimeinen ja joitain siitä keskivaiheilta. Niitä on sitten kahlattu läpi muutaman kerran, pitäisi joskus ostaa koko sarja jostain.
Suosikkini on jollain Happosai ja jollain hämärällä tavalla Akanen ja Ranman isät. :'D
Toki Ranmakin on ihan kiva tyyppi.
Katsoin animeakin joskus youtubesta, mutta jostain syystä jätin sen kesken. .___. Ja olen varmaan sata kertaa sen jälkeen miettinyt, että pitäisi aloittaa uusiksi.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Teatterikärpänen

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Rotta kiusaa muita ottamalla liikaa lääkkeitä.
« Vastaus #11 : Syyskuu 01, 2011, 21:19:47 »
RANMA ½ ON PARASTA MANGAA JEE!
*kröhöm*
Siis, kuten tyypit huomaa, pidän kovasti sarjasta:D
Juoni on mukavan yksinkertainen ja huumori on hauskaa, joskin aika pervoa, mutta sehän sopii Rotalle Joka Ajattelee Kaiken Kaksimielisesti ( RJAKK )
*SPOILAA*
Jäi kuitenkin inhasti harmittamaan se, että Ranma ja Akane ei mennyt naimisiin >.< Suututti kaameasti, mutta minkäs sille voi. Viimeinen lause oli kyllä hämärä. " Nähdään joskus jossain "
Ja nyt miltei kaikki meijän luokalla lukee sitä:'D Tehtiin siitä kerran esityskin, ja meikä näytteli SHAMPOOTA. Voitte kuvitella joo. No, olin ainoa, joka sopi rooliin, koska meikällä yltää hiukset peppuun asti:'3 Mun vuorosanat oli vaan jotakin että " Nihao " " Airen " " Haa, tyttö-Ranma, TAPAN " ja " Miau " :'D
Hyvä sarja kuitenkin, taputukset Takahashille * taputtaa tassujaan*
Lempihahmojani... Hmm, ainakin Ranma, tyttö-Ranma ( ääninäyttelijä mahti:D ) Shampoo, Ryoga, Happosai ( no tiätty ) Kuno (...) ja sun muut:D
Rottanda kuuntelee J-rockia, lukee mangaa, suttaa ProMarkereillaan, roolipelaa ja pukeutuu decoraan.