Kirjoittaja Aihe: Piirteletkö mangaa/manhwaa?  (Luettu 7348 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
Piirteletkö mangaa/manhwaa?
« : Heinäkuu 04, 2007, 18:33:16 »
Harrastatko mangan piirtämistä? Omistatko paljon "Opi piirtämään mangaa" kirjoja? Eli, tänne kaikki!

Itse taas piirrän harvemmin mangaa (ja sarjakuvia) kuin manhwaa. Itse olen harrastellut asiaa aika kauan, ja olen tehnyt oman tyylin, toisin kuin jotkut.
Itse en omista "Opi piirtämään mangaa" vihkosta, mutta kyllä mielelläni sellaisen saisin!

Vastaleppas vähintään tähän kysymykseen viestissäsi;

Minkälaista mangaa/manhwaa piirtelet? Fantasia, scifi vai ihan koulu-elämän mangaa/wanhwaa? Vai sellaista poikaystävä/tyttöystävä sekoilua, sekä homopareja jne. jne. (kirjoitinko oikein sen jne jutun o___O?)

Tästä alkuviestistä sitten ei tullut loppujen lopuksi hirveen pitkää, mutta... no, ei sille mitään voi !! :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2007, 16:07:12 kirjoittanut Tristan »

Kira

• Ankeuttaja
Vs: Piirteletkö mangaa/mahwaa?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2007, 21:34:57 »
Pidän mangan piirtämisestä, chibiisulotushahmoja olen raapustellut kauankin, mutta kun sain nimipäivälahjaksi mangan piirtämiseen perehdyttävän kirjan, aloin piirtämään myös muitakin hahmoja. Taruolentojen piirtäminen on ihanan haastellista ja palkitsevaa. Lohikäärmeet, yksisarviset, kentaurit ja itse keksityt hahmot. Ihmisiäkin piirrän, mutta chibii-vaihe on jäänyt päälle. :'>  Ja ihmiseni joutuvat yleensä taruolentojen kanssa samaan kuvaan, lohikäärmeellä ratsastavia sotureita ouviii-iiii. ^^

Väritän teokseni silloin kun jaksan, eli useimmiten en koskaan. :D Laatikkoni pursuavat keskeneräisiä töitä, mutta uusia ideoita syntyy liian nopeasti. :3

Eli siis vastauksena kysymykseesi, piirrän yleensä fantasiaa ja välillä tyttöystävä/poikaystävä romanssikuvia. Omistan yhden "mangaopuksen", jonka nimi on How to draw dragons and other mythical creatures. Suosittelen lämpimästi, vaikka kirja on englanniksi, siitä saa hyvin selvää ja kuvat ovat selkeitä ja mielenkiintoisia. :)

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Heinäkuu 12, 2007, 21:59:55 »
Piirtelen mangaa satunnaisesti, en kovin paljon kuitenkaan. Olen joskus lukenut kaupassa (juu tiedän, ei niin saisi tehdä.) jotain manganpiirrustus opasta, mutta minulla ei silloin ollut rahaa mukana, joten en ostanut sitä. Tykkään mangasta erittäin paljon, ja luen paljon mangaa. Piirrän sitä joskus lyijykynällä ja ehkäpä tartun tusseihin tai kuitukärkikynään. Sitten ehkä väritän puuväreillä. Jos jaksan. Oikeastaan tykkään piirtää mangaa. ;) Vaikka en olekaan kummoinen mangan piirtäjä. En ole laajentanut piirrustusharrastustani sarjakuvan piirtämiseen, piirtelen lähinnä yksittäisiä hahmoja, tai sitten parin ruudun strippejä. Aina niissä on jotakin minun (mahdollisesti kieroutuneen) huumorintajun käsityksen mukaan hauskaa. x) Että tällaista.

~Moondancer (välämän salahdus)

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 17, 2007, 15:07:29 »
Lainaus Moondancerilta
Lainaus
Oikeastaan tykkään piirtää mangaa. ;) Vaikka en olekaan kummoinen mangan piirtäjä.

Itsekkin en ollut aluksi kummonenkaan piirtäjä, mutta jos piirtelet yksi-kaksi vuotta mangaa (ei sitä kuitenkaan joka päivä tarvi) niin sitten alkaa manga/manhwa taito rullata. Tietenkin oppaat nopeuttavat, esim. jos et osaa piirtää sille ihmisille/eläimelle silmiä, niin manga/manhwa oppaassa on aina sellaisia erillaisia silmiä. Itse en omista mitään eläin mangaopasta, mutta kyllä haluasin :D, taas tälläinen löytyy (varmaan nyt kummastelet, että alkuviestissä mainitsin etten omista tälläistä, mutta omistan nyt; aika resuisena, koska kaveri antoi, itsellään on kaksi (miksi ihmeessä!?)):
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2007, 17:45:40 kirjoittanut Tristan »

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 18, 2007, 23:26:57 »
Joskus piirsin mangatyylillä, mutta opettelin siitä tyylistä pois koska se ei ollut kovin omaperäinen, ja nykyisin piirrän mielestäni paljon mielenkiintoisemmin (tai voiko sitä nyt määritellä. jollekkin mielenkiintoinen on toinen asia ja jollekin toinen. ja piirrän niin usealla tyylillä, joku on nk. sarjakuva, joku muka-kubistinen-hähä-mulla-ei-oo-silmiä-tyyli), koska juurikin kliseistä mulkosilmä-tyyliä tuppaa iskemään joka nurkilta.

Piirsin aika paljon h0m0ilua, ja sitten piirsin omaan elämääni liittyvistä jutuista kuten kavereista sellaisia parodiatyyppisiä juttuja.
Chibejä VIHAAN. Tosin joskus sössöttelin niitäkin.

Piirrän kuitenkin ehkä jonkinlaista mangavaikutteista sarjakuvaa, tai ruutujako tuppaa olemaan sellaista. Tosin joskus nykyisinkin tulee piirreltyä jonkinlaisia mangahtavia hahmoja joilla on lautasen kokoiset silmät.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2007, 23:31:09 kirjoittanut Malpropre »

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #5 : Heinäkuu 19, 2007, 10:20:25 »
Piirtelen mangatyylillä aika paljon, toki osaan muutakin piirtää, mutta enimmäkseen piirrän vain mangatyylillä.

Minulla on tällä hetkellä vain yksi mangan piirto-opas, jonka sain kaveriltani joululahjaksi, mutta en ole sitä erityisesti katsellut, sillä siinä lähinnä opetellaan piirtämään mangaa, eikä se ole tullut niin tarpeelliseksi kuin joku muu opus olisi saattanut tulla.

Yleensä piirtelen kaikkea lähes laidasta laitaan, mutta yleisin taitaa olla fantasiapainotteinen Shounen-ai, mutta välillä piirrän sitten ihan tavallista kouluelämää ilman mitään erikoisia suhde kiemuroita.
カダージュ

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2007, 21:12:27 »
Halusin vielä kysyä; kumpaa piirrät helpoiten hienoiten, tyttöä vai poikaa? ;D Itselläni tulee ehdottomaksi vastaukseksi poika. Tytöt... No, suoraan sanoen rintojen piirtäminen tuo vaikeuksia (älä ajattele minua irstaana, pliis!!).
Hassua, minulla nimittäin on juuri toisinpäin. Tytöt ovat niin helppoja, kun voi piirtää rinnat, mutta pojille tämä kohta on vain melkein suora. Ja sehän se vaikeuksia tuottaakin, kun se on vain melkein suora :p Mutta senkin olen nyt oppinut oikeastaan jo.

Minä piirrän aika paljon ja olen nyt hyvin kotiutunut ns.mangatyyliin, enkä sitä varmaan nyt vähään aikaan lopetakaan. En nyt kyllä suoraan väittäisi, että tyylini pelkkää mangaa olisi, tietty siinä on omia vivahteitakin. Yksi mitä olen aina halunnut oppia piirtämään on erilaisia taruolentoja ja sellaista. Ehkä sekin tapahtuu vielä joskus.

Sitten vielä sananen niistä oppaista. Oma mielipiteeni on, että vaikka ne ovat varmasti hyödyllisiä ja niin edespäin, mutta harmikseen se menee yleensä siihen kirjan mallikuvien täysin suoraan kopioimiseen joka sinänsä ei hyödytä mitään. Kannattaa opiskella rauhassa itse ja ostaa mielummin vaikka anatomiaoppaita tai sellaista. Itse oppiminen on se kaikkein paras ja palkitsevin reitti, minun mielestäni siis. Onhan se hidasta, mutta palkitsee kyllä sitten. Hienointa on katsella vuoden vanhoja piirroksia ja verrata nykyisiin ja huomata kuinka monessa asiassa onkaan kehittynyt! Siksi en koskaan heitä huonoja piirrustuksiakaan menemään :)

Shita

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 29, 2007, 21:05:09 »
Joop, kyllähän sitä tulee aina välillä piirreltyä.

Tykkään oottaa mallia kuvista, kuten esim. Fullmetal Alchemist-mangasarjasta, jonka piirustustyyli miellyttää minua erityisesti. Osaan improvisoida aika vähän, enkä oikein keksi ideaa omalle mangapiirokselle... Siksi otankin mallia, eihän se muuten onnistu. Ja jos jotain kuvaá piirrän, en voi lopettaa kesken, vaan piirrän sen valmiiksi vaikka yön lävitse, koska en vain yksinkertaisesti kykene ottamaan mitään pitkäaikaista projektia, jota pitäisi sitten väsätä kuukauden päivät.

Omistan yhden manganpiirto-oppaan, jonka luettuani opin hiukan varjostusta ja raajojen ja vartalon mittasuhteita. Eli se siitä -__-'

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 30, 2007, 13:51:30 »
Itse en ole ikinä oppinut varjostusta, kateeksi käy :D

Vielä halusin lisätä omasta piirustus tyylistä ;D , piirtelen yleensä niitä Harry Potter kansikuvia manga ja manhwa sekoituksella. Piirtelen myös Daniel Radcliffen kuvia mangaksi. Vaikka kuvittele esim. tämä mangana. Eli sillee. Equus kuvat taas, no, en kehtaa piirtää (VAROITUS, tyypin perse näkee, että jos et halua vanhempiesi luulevan, että kattelet tyyppejä nakuina, niin älä avaa seuraavaa linkkiä!) tätä mangaksi :D saati manhwaksi. Tai sitten CHIBUKSI!!! hehehhehehe...

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Heinäkuu 31, 2007, 09:35:30 »
Minä piirtelen enemmänkin jotain mangahtavaa, en niinkään puhdasta mangaa. Jos piirrän ihmisiä, on kyllä mangavaikutteita selvästi tyylissä mukana. Tytöt on kyllä minusta helpompia piirtää, nimittäin jos alan piirtää poikaa, siitä tulee joko ruma tai liian tyttömäinen. >xD Ja varjostan minäkin. Improvisoin erittäin paljon, nimittäin tyylini ei tosiaankaan ole puhdasta mangaa. Mutta se ei ole lähelläkään realistista. Mangahtavaa umm... sarjakuvamaista ja sellaista. Mittasuhteet useimmiten päin kuusta. 

Mangaoppaiden suhteen olen sitä mieltä että kannattaa ennemmin opetella itse oma tyylinsä, vaikka se olisi vaikeampaa ja aikaa vievempää (oi, kiva sana. -.-'). Ei siinä loppujen lopuksi tarvita oppaita. Ehkä jotain anatomiaoppaita korkeintaan. Oma tyyli muodostuu ajan myötä ja harjoittelemalla. :)

~Moondancer (oman tyylinsä mestari)

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Syyskuu 24, 2007, 18:06:11 »
Sanon omaa tyyliäni (sitä, millä useimmiten ja mieluiten piirrän) semi-mangaksi, koska se ei ole aivan täyttä mangaa tai ns. perusmangaa (suuret silmät ja silleen), mutta siinä on kyllä paljon vaikutteita mangasta. Vihaan kaikkia "Näin piirrät mangaa"-oppaita, koska mielestäni on tärkeämpää etsiä ja hioa omaa tyyliä monipuolisesti eri lähteistä kuin kopioida helposti ja vaivattomasti jonkun muun neuvojen mukaan. Jos on välttämättä pakko saada "ulkopuolista" apua, kannattaa lukea paljon erilaista mangaa ja omaksua niistä kaikki se, mikä itseä ehkä miellyttää.

Ja ainahan voi kehittyä. Ei minunkaan tyylini varmaan koskaan "valmis" ole, vaan jatkan vaikutteiden ottamista tietoisesti ja alitajuisesti.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2007, 18:10:46 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Syyskuu 26, 2007, 13:59:32 »
Sanon omaa tyyliäni (sitä, millä useimmiten ja mieluiten piirrän) semi-mangaksi, koska se ei ole aivan täyttä mangaa tai ns. perusmangaa (suuret silmät ja silleen), mutta siinä on kyllä paljon vaikutteita mangasta. Vihaan kaikkia "Näin piirrät mangaa"-oppaita, koska mielestäni on tärkeämpää etsiä ja hioa omaa tyyliä monipuolisesti eri lähteistä kuin kopioida helposti ja vaivattomasti jonkun muun neuvojen mukaan. Jos on välttämättä pakko saada "ulkopuolista" apua, kannattaa lukea paljon erilaista mangaa ja omaksua niistä kaikki se, mikä itseä ehkä miellyttää.

Ja ainahan voi kehittyä. Ei minunkaan tyylini varmaan koskaan "valmis" ole, vaan jatkan vaikutteiden ottamista tietoisesti ja alitajuisesti.

Olen itse samaa mieltä (vaikka omistankin mangaoppaita, ja käytän niitä). Itse käytän kyllä mangaoppaita, mutta vain huvinkseni. Sitten kun alan tehdä postereita huoneeni seinään, niin sitten piirrän ihan omaa mangaa, vaikka kun piirrän monimutkaista vartalon liikettä, niin siihen käytän kyllä mangaoppaita. Mutta vaatteet/naamat/hiukset ovat ihan omaa keksintöä :D ja niinhän kuulukin olla.

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Syyskuu 29, 2007, 17:56:18 »
Halusin vielä kysyä; kumpaa piirrät helpoiten hienoiten, tyttöä vai poikaa?

Nykyään poikien piirtäminen tuntuu paljon helpommalta, kun tuli sitä kesällä aika tavalla harjoiteltua, tyttöhahmojen kustannuksella. Eli nykyään tuntuu, että en saa oikeen piirrettyä sen näköisiä tyttöjä kuin haluaisin( kaikista tulee jotenkin poikamaisia)
カダージュ

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Syyskuu 30, 2007, 20:06:46 »

Nykyään poikien piirtäminen tuntuu paljon helpommalta, kun tuli sitä kesällä aika tavalla harjoiteltua, tyttöhahmojen kustannuksella. Eli nykyään tuntuu, että en saa oikeen piirrettyä sen näköisiä tyttöjä kuin haluaisin( kaikista tulee jotenkin poikamaisia)

Voi ei, sama ongelma, ja minä ihan oikeasti kaytän varmaan jokaiseen piirtämääni tyttööni mangaoppaita, ja kuitenkin se venähtää pojan näköiseksi (vaikka piirtäisin isot rinnat xDDDD)!!

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Lokakuu 06, 2007, 16:12:22 »

Voi ei, sama ongelma, ja minä ihan oikeasti kaytän varmaan jokaiseen piirtämääni tyttööni mangaoppaita, ja kuitenkin se venähtää pojan näköiseksi (vaikka piirtäisin isot rinnat xDDDD)!!

Niin sama täällä, on vain oikein tajua, miksei niistä tyttöjen piirtämisestä ei tule enää mitään, kun tosiaan yleensä se mangapiirto-opas on aina jossain siinä käden ulottuvilla. Tosin ehkä pitäisi taas niiden tyttöjen piirtämistä harjoitella, mutta sitä kun ei oikein tarvi, sillä tällä hetkellä piirtämässäni sarjakuvassa päähenkilöt ovat poikia ja sitten siellä on mukana tyttö, joka näyttää ihan pojalta :D
カダージュ

Aava meri

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Lokakuu 07, 2007, 16:08:40 »
Itsekin pidän mangapiirtelystä, vaikka en "virallisessa" piirrostyylissäni sitä käytäkään (joskin eräs kaverini on sitä mieltä, että piirtämäni hahmojen kasvot ovat realistiset, mutta vartalo on taas mangahtava). Olen tosin alkanut viljelemään kirjeiden (minulla on ex-riparikaveri kirjeenvaihtokaverina) laitoihin chibi-kommentaattoreita. Toki olen muutakin kirjeen-/vihon-/paperinlaitataidetta harrastanut, mutta chibejä saa piirrettyä niin näppärästi ja nopeasti. Käytän myös sarjakuvissa usein mangaefektejä.

Olen selaillut melkolailla mangaoppaita, mutta en koskaan kopioi niistä kuvia suoraan. Lähinnä otan ideoita ja sensellaista&täntälläistä. Jotkin mangajutut eivät kylläkään yksinkertaisesti sovi piirrostapaani: esimerkiksi ainakin shoujomangassa (tyttöjen isokiiltosilmäihkudaasöpöliinimanga) hahmojen leuat ovat ihan liian hentoisia ja pää liian säännöllisen muotoinen (terävöitetty pallo?!?). Myös valtavankokoiset kampaukset saavat minut ymmälleni.

Suosikkityylini on ehdottomasti chibi-piirtäminen! Chibit ovat niin helppoja ja hauskoja piirtää: jos osaat piirtää hahmon joten kuten normaalisti, osaat myös piirtää sen chibi-version. Parhaat neuvot chibien piirtämiseen olen saanut Christopher Hartin kirjasta Piirrä mangaa!: Chibit ja furryt. Tosin tässä kirjassa on sangen erityyppisiä piirtäjiä, jotka piirtävät eri tavoin hahmoja: esimerkiksi joidenkin mielestä perus-chibi on reilun kahden pään korkuinen, kun taas eräs piirtäjä käyttää jopa neljän pään korkuisia chibejä!

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Lokakuu 10, 2007, 19:06:22 »
Juhuu, nyt tiesin: vastailkaa kaikki tähän kysymykseen:

Mikä kohta mangahahmoistanne tekee siitä mangahtavan? Sain idean, kun joku mainitsi, että hänen vartalonsa yleensä saavat hahmon näyttämään mangahahmolta. Itselläni on kasvot ja hiukset mangaa. Vartalokin. Vain kengät ovat jostain muumipeikko animaatiosta Nuuskamuikkusen xD

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #17 : Lokakuu 13, 2007, 16:09:22 »
Kyllä, kyllä täältäkin ilmoittautuu mangatyylin piirtäjä.

Itselläni on kolme manganpiirto-opasta, mutta ne kaksi (Katy Coopin) voisi melkeinpä viskata ikkunasta ulos. Niissä kun on yhteensä ehkä sivu kunnon asiaa... Kolmas on englannin kielinen Draw your own manga, beyond the basics. Siinä on todella hyviä ohjeita alkaen varjostamisista ja efeksteistä aina 70-vuotiaiden mummojen piirtämiseen. Se on muuten ensimmäinen opas jossa olen nähnyt mallit 3-70 vuotiaiden miesten ja naisten piirtämiseen. Itse en kyllä siitä ota mallia ihmisten piirtämiseen, mutta välillä selailen käsi-, jalka- ja osuutta jossa kerrotaan miten tavarat saa näyttämään esm. marmorilta tai nahalta.

Mikä tekee piirrustuksistani mangahtavan? Oikeastaan kaikki... x) No kasvot ovat se kaikkei suurin tekijä sillä vartaloa koitan pitää mahdollisimman luonnollisena. Mutta kyllä ne päättöminäkin tunnistaisi mangahtaviksi... Piirrän yksittäisten kuvien lisäksi impro-sarjakuvaa, mutta en edes voisi kuvitella kutsuvani sitä mangaksi.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #18 : Lokakuu 15, 2007, 18:55:53 »
Juhuu, nyt tiesin: vastailkaa kaikki tähän kysymykseen:

Mikä kohta mangahahmoistanne tekee siitä mangahtavan? Sain idean, kun joku mainitsi, että hänen vartalonsa yleensä saavat hahmon näyttämään mangahahmolta. Itselläni on kasvot ja hiukset mangaa. Vartalokin. Vain kengät ovat jostain muumipeikko animaatiosta Nuuskamuikkusen xD

Ainakin mittasuhteet, nimittäin hahmojeni pää on suhteessa vartaloon melkein aina isompi kuin oikeasti kuuluisi olla, samoin ainakin mieshahmoilla on sirompi ylävartalo ja hartiat kuin oikeasti. Yleisesti ottaen piirrän ylävartalon jostain syystä aina lyhyemmäksi kuin oikeasti pitäisi, ja raajat taas melko pitkiksi. Mutta eikö mangassa juuri niin ole?

Myös silmät kertovat jotain, vaikka ne eivät aina vastaakaan sitä "perinteistä" mangatyyliä - mutta vaikutteita voi silti havaita. Ja jos piirrän sarjakuvia, jotkin tehokeinot ovat aika suoraan mangasta - mutta dramaattiset kohdat ja liikkeet on mangassa kuvattu vain niin paljon paremmin kuin muissa tyyleissä! Muuta en osaa sanoa, vaikka ehkä joku ulkopuolinen osaisi kertoa vielä enemmän (omia töitä on joskus niin vaikea tarkastella objektiivisesti).
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Lokakuu 26, 2007, 18:27:01 »
En osaa.. :( En osaa piirtää mitään muuta kun tikku-ukkoja jos niitäkään. :)
Voishan sitä opetella joidenkin kirjojen avulla kun kerran sellasia on tehty.

Mistä ko kirjoja saa?
Kuinka paljon ne maksaa??

Ja sitten vielä tällänen ehkä vähä tyhmä kysymys mutta mitä on manhwa?

Kiitos jollekkin joka viitsii vastata näihin!! Arvostan sitä <3

Kirjoja saa suomalaisesta kirjakaupasta sekä 'hyvin varustetuista perhekaupoista'.
Katy Coopen yleensä 5.90 itse ostin alennuksesta yhden suomalaisesta kirjakaupasta 3,90.
Oletko lukenut Princess Aita? Kill me kiss me? Ragnarökkiä (sitä manhwa sarjaa)? Jos olet, niin ne ovat ainakin esimerkkejä MANHWASTA. Manhwa muistuttaa mangaa, mutta se on paljon paljon vaikeampaa, tässä esimerkki:

Manhwasta esimerkillinen kuva (kill me kiss me manhwan ensimmäisen kirjan etukansi).

Mangastakin (One Piece = Luffy D. Monkey) ns. esimerkillinen kuva :D.

Huomaatko erot?

Poissa Autumn Twilight

• Auringon lapsi
  • Vuotislainen
  • Korpinkynsi Narniasta
« Vastaus #20 : Lokakuu 29, 2007, 23:46:52 »
Manhwa muistuttaa mangaa, mutta se on paljon paljon vaikeampaa, tässä esimerkki:
---
Huomaatko erot?

Ei ei ei.

Manhwa on korealaista sarjakuvaa. Kun taas manga on japanilaista. Näin yksinkertaista.
Manhwaa ja mangaa molempia piirretään aivan kaikenlaista ja kaikennäköistä. Suosittu ja valtavirrassa esillä oleva tyyli on juuri tuollaista suurisilmäistä, painovoimaa uhmaavia kampauksia jne. kuten Tristanin esittämissä kuvissa. Myös muunlaisia kuitenkin löytyy, eikä kummallekaan maalle ole mitään tiettyä ominaistyyliä. Ne ovat ottaneet paljon vaikutteita toisiltaan.
Little owls bring me messages, transparent envelopes, given by black daisies and through enormous telescopes, addressed the White Crow, sent it out, was it meant to get to me? 
Fantasianovelli: Unensieppaaja

Aava meri

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Lokakuu 30, 2007, 18:49:21 »
Mistä ko kirjoja saa?
Kirjoja saa suomalaisesta kirjakaupasta sekä 'hyvin varustetuista perhekaupoista'.
Katy Coopen yleensä 5.90 itse ostin alennuksesta yhden suomalaisesta kirjakaupasta 3,90.

Kirjastot ovat myös hyvä vaihtoehto. Itse en jaksa katsella samoja kuvia kauhean pitkiä aikoja... tosin ainakin meillä mangaoppaita lainaillaan aika paljon, varaudu siihen, että joudut varaamaan kirjan...

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Lokakuu 31, 2007, 19:21:13 »
Manhwa muistuttaa mangaa, mutta se on paljon paljon vaikeampaa, tässä esimerkki:
---
Huomaatko erot?

Ei ei ei.

Manhwa on korealaista sarjakuvaa. Kun taas manga on japanilaista. Näin yksinkertaista.
Manhwaa ja mangaa molempia piirretään aivan kaikenlaista ja kaikennäköistä. Suosittu ja valtavirrassa esillä oleva tyyli on juuri tuollaista suurisilmäistä, painovoimaa uhmaavia kampauksia jne. kuten Tristanin esittämissä kuvissa. Myös muunlaisia kuitenkin löytyy, eikä kummallekaan maalle ole mitään tiettyä ominaistyyliä. Ne ovat ottaneet paljon vaikutteita toisiltaan.

Kyllä kyllä. Erimaista. Mutta siinä on kuitenkin piirustustyylin EROJA. Minä tunnistan manhwan kun näen sellaisen ja tunnistan mangan kun näen sellaisen. Maat missä ne ovat yleisiä eivät erota itse piirustustyyliä. Mutta sekin on totta, ja kaikilla on omat selityksensä mangasta ja manhwasta.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Lokakuu 31, 2007, 19:23:50 »
Mistä ko kirjoja saa?

Kirjastot ovat myös hyvä vaihtoehto. Itse en jaksa katsella samoja kuvia kauhean pitkiä aikoja... tosin ainakin meillä mangaoppaita lainaillaan aika paljon, varaudu siihen, että joudut varaamaan kirjan...

Kyllä, kirjasto. Mutta oppaat aina, tai oikeastaan YLEENSÄ jos löydän jostain kaupasta sellaisen, niin ostan sen. Oppaan aina haluan itse omistaa. Myös kaikenlaiseet romaanit, jotka ovat totta (esim. Älä ikinä tunnusta, poika ja Annen päiväkirja vaikka en löydä sitä kyllä mistään, mutta jos löydän, niin kyl tod ostan sen!)

Meni vähän offiksi, mutta pääasia: Mangojen oppaita MIELESTÄNI kannattaa aina ostaa, niin kuin kaikkia muitakin oppaita.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #24 : Marraskuu 15, 2007, 20:51:47 »
Kyllähän kaikenlaisia oppaita  kannattaa ostaa, jos ne ovat hyvin toteutettuja! Mitä minä en menisi Coopin teoksista sanomaan... Ehkä aivan aloittelijalle... Huonoista ei sen sijaan koidu mitään hyötyä... Tällä hetkellä itse himoitsen kenen ikinä olikaan tekemää opasta, jossa olisi valtava määrä eri kamppailulajien, jousiammunnan, kendon ja vastaavanlaisten asentoja. Rahapussini vain ei hyväksynyt sen ostamista ;(

Minua läheltä olevista kirjastoista ei kaikenlisäksi ole mitään toivoa löytää yhtä ainuttakaan manga-opasta. Huoh... olen kateellinen teille jotka voitte lainata niitä kirjastosta! *lähtee murjottamaan nurkkaan* xD

PS. Kumpi näistä on manhwaa? tämä vai tämä xP Ei pahalla, mutta kun minusta ei manhwaa ja mangaa pysty erottamaan pelkästään piirrustus tyylistä... niitä on niin erilaisia.
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire