Kirjoittaja Aihe: Miksi kuuntelette musiikkia?  (Luettu 7866 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Punkki

• Hissun kissun
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Miksi kuuntelette musiikkia?
« Vastaus #50 : Helmikuu 14, 2010, 18:51:25 »
Itse kuuntelen musiikkia, koska se auttaa minua keskittymään ja luo inspiraatioita. Ja musiikki auttaa nukahtamaan jos ei heti saa unen päästä kiinni illalla. Myös kokeisiin lukemiseen auttaa musiikin kuuntelu (tosin ei enää tarvi lukea kokeisiin!) Mutta, musiikki on kuitenkin eniten ja kokonaisvaltaisesti minulle se inspiraation lähde.

Toisaalta musiikki on myös hyvää terapiaa, kun itkettää voi kuunnella hyvillä mielin surullista musiikkia ja noin. Itseäni se ainakin helpottaa :)

Itse en pystyisi kyllästymään musiikkiin, koska muuten kirjoittamisestani tai olemisestani ei tulisi mitään. Jopa pyörällä ajo olisi kovin työlästä, jos ei olisi musiikkia :D Lapsesta asti tottunut, minkäs itselleen voi? :D

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #51 : Helmikuu 18, 2010, 22:58:02 »
minulle musiikki on

-Hiljaisuuden peittäjä

kappaleesta riippuen:

-Fiiliksen tuoja
-Piristäjä
-angstinlisääjä
-tunteiden käsittelyväline
-tylsien hetkien pelastaja
-muistojen takaisintuoja
Tahdonvoimaa!

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #52 : Helmikuu 28, 2010, 16:48:36 »
Itse olen luultavasti kuunnellut musiikkia koko ikäni. Muistan katselleeni aina televisiosta kaiken musiikkiin liittyvän. Kaikki ysärilistat sun muut piti aina katsoa. En ole koskaan kyllästynyt kuuntelemaan musiikkia vielä tähän mennessä, mutta taukoja on silti mukava joskus pitää.

Kuuntelen musiikkia, koska se auttaa minua unohtamaan kaikki hankalat asiat joita en halua ajatella. Musiikki vie minut kokonaan toiseen paikkaan, jossa ei ole yksinkertaisesti mitään. Ei ainakaan huolia. :D Se on hyvä. Kuuntelen musiikkia myös usein mielialan mukaan. Joskus kun minulla on oikein energinen olo, kuuntelen jotain todella iloista japanilaista söpöilypoppia ja mieliala vain pahenee. Kun sitten tulee sellainen angstolo, kuuntelen usein myös iloisempaa tavaraa, jotta tulen paremmalle tuulelle. Kuuntelen myös usein tuossa tilassa jotain rokkia, mutta olen huomannut sen vain pahentavan oloa. :/ Kun haluan oikein fiilistellä tai rentoutua/inspiroitua ihan kunnolla, kuuntelen klassista. Eli siis voisin sanoa vain suoraan, että musiikin avulla käsittelen omia tunteitani.

Niin ja se peittää Piippolan kämpän hiljaisuuden kyllä todella hyvin. :D
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #53 : Maaliskuu 19, 2010, 20:04:34 »
Kuuntelen musiikkia joka päivä. Jos suutun vanhemmille tai ärsyttää joku asia, niin menen aina omaan huoneeseen kuuntelemaan musiikkia, se auttaa aina rauhoittumaan.

Haluaisin laulajaksi niin omassa huoneessa on helppo unelmoida kun kuuntelee musiikkia. Nykyään unelmoin aina laulamisesta ja yhdestä tyypistä. Se on välillä ärsyttävää kun haluaisi kuunnella rauhassa lempibändiä, niin sitten valitseekin jonkun Anna Abreun laulun, koska se sopii jotenkin hyvin unelmoihini. Eli kuuntelen välillä musiikkia, jotta voin unelmoida, hiljaisuudessa se on paljon vaikeampaa. Joskus vuosi sitten kuuntelin Britney Spearssin Oops, i did it again laulua ja silloin unelmoin aina yhtä samaa unelmaa yhdestä tyypistä (mutta eri tyypistä kuin nyt). Onhan se unelmoiminen ihanaa, mutta joskus haluaisi vain kuunnella rauhassa musiikkia, joskus alkaa jo pelottamaan että liika unelmoiminen on haitallista (ei kai se ole? :D), mutta en mahda sille mitään, nytkin tekee mieli mennä kuuntelemaan sitä yhtä laulua ja unelmoida rauhassa.

Mutta välillä kuuntelen musiikkia kun keksin (tai siis yritän keksiä) laulujen sanoja. Hiljaisuudessa se on jotenkin vaikeampaa.
Joskus taas kuuntelen musiikkia että voin laulaa ja tanssia. Mutta noin käy vain silloin kun ketään ei ole kotona. :D Nytkin kuuntelen musiikkia, on aika tylsää olla koneella ilman musiikkia.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Maaliskuu 20, 2010, 13:37:05 »
Musiikki ei ole elämäni, ei läheskään. Mutta silti on vaan kuunneltava joka päivä suunnilleen pari tuntia Harry Potter -soundtrackeja. Olen vaan addiktoitunut niihin. Kuuntelen niitä koulussa kuviksen tunneilla ja joskus kässän tunneilla. Ne ovat vaan niin mahtavia. <3

Kuuntelen usein niitä myös sängyssä, ennen kuin nukahdan. Usein samalla kun luen jotain kirjaa. Siinä kaksi asiaa, mitä ilman en pysty kunnolla nukkumaan. :D

Ah, musiikki on tärkeää, muttei elämä.
Siis HP -soundtrackit (ja muutkin soundtrackit, esim. Sweeney Toddin soundtrack) ovat tärkeitä. Niitäpä kuuntelen pelkästään, muu musiikki ei oikein iske.

Ai miksikö kuuntelen musiikkia?
Varsinaista syytä en tiedä (tai en oikeastaan osaa selittää...), se vaan on... kuunneltava!
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Tenshinohana

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Kesäkuu 04, 2010, 23:16:15 »
Miksikä minä kuuntelen musiikkia?

Se auttaa minua selkeyttämään ajatuksiani. Ajatukset tuppautuvat ruuhkautumaan päähän hyvin inhottavasti - mutta onneksi musiikki luo minulle ihanan tunteen, jonka avulla uskallan kokonaan unohtaa "kaiken" sillä hetkellä.

Musiikki täyttää myös minulle eräänlaisia aukkoja - jos on ollut hankalaa aikaa, eikä millään jaksa, musiikki saattaa täyttää minut eräänlaisella energiallaan.

Musiikin kautta luon ja ylläpidän tunteita - en vain selviäisi ilman musiikkia. En pysty kuvittelemaankaan maailmaa ilman musiikkia - niin tärkeää se on.

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Kesäkuu 16, 2010, 16:24:18 »
Kuuntelen musiikkia, koska tykkään "jammailla" mukana. En vois elää ilman musiikkia. Eri kappaleuden sanomat innoittavt minua ja herättävät tunteita. Jotkut herättävät taistelutahtoa hyvien asioden puolesta, jotkut muistuttavat siitä, että vaikka joskus ei onnistuisi niin elämä jatkuu silti ja jotkut saavat minut hyvälle tuulelle.  Ylensää ottaen musiikkia on vain kiva kuunnella

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #57 : Huhtikuu 29, 2011, 19:01:01 »
En ole juuri koskaan oikeastaan miettinyt, et miks mä kuuntelen musaa, mutta nyt kun mietin niin luultavasti siksi, että saisin jotain aikaan ja että on vaan niin ihanaa laittaa musiikki päälle ja alkaa laulamaa musan mukana.
Se auttaa minua selkeyttämään ajatuksiani. Ajatukset tuppautuvat ruuhkautumaan päähän hyvin inhottavasti - mutta onneksi musiikki luo minulle ihanan tunteen, jonka avulla uskallan kokonaan unohtaa "kaiken" sillä hetkellä.

Musiikki täyttää myös minulle eräänlaisia aukkoja - jos on ollut hankalaa aikaa, eikä millään jaksa, musiikki saattaa täyttää minut eräänlaisella energiallaan.

Oi, mulla on samat. Musa täyttää aukkoja, auttaa selkeytymään ajatuksiani, saa tarinaideoita ja muutenkin on vaan niin ihanaa kuunnella musiiikkia. Tai no, riippuu, et millasta musaa kuuntelee...
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Chokola

• inkivesiliskoinvaasio
  • Vuotislainen
« Vastaus #58 : Kesäkuu 17, 2011, 11:52:51 »
Kuuntelen musiikkia, koska tietyissä tilanteissa se helpottaa mun oloa. Jos oon esim. surullinen niin kuuntelen surullista musaa ja nyyhkytän ja laulan siinä kappaleen mukana. Musiikki jotenkin on aina kuulunu mun elämään, ja jossakin määrässä se niinkun määrittää mun elämää. Joo, kukaan tuskin älyy, mut niin se vaan on. Ei oo mua ilman musiikkia, en ois niinku minä. En osaa selittää kunnolla.
xoxo, gossip girl

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #59 : Kesäkuu 25, 2011, 23:07:56 »
Kuuntelen musiikkia,koska se on minulle itsestään selvä asia,että ilman musiikkia olisi ankeaa jotenkin.Musiikissa herää sellainen tietyn lainen tunne ja tulee myös mieleen monenlaisia muistoja.Ja jos on surullinen ja jokin aisa painaa mieltä niin laitan yleensä ensin joknun rauhallisen ja ehkä vähän surullisen,mutta tosi hyvän biisin soimaan ja mietin sen asian läpi mistä olen surullinen ja sen jälkeen laitan jonkun ilosen ja semmosen biisin mikä vaan saa hyvälle tuulelle ja sitten on jo parempi mieli.Kuuntelen monenlaista musiikkia: punkkia,rokkia,poppia,rappia ja joskus ehkä rnb:tä.
En  niinkään pidä mistää orkesteri musiikista,mutta Potter leffa musiikit ovat ihan mahtavia.En osaa sanoin kuvailla miksi kuuntelen musiikkia ja miksi se on niin tärkeää.Mutta miettikää jos menisitte katsomaan elokuvaa siinä elokuvassa ei olisi musiikkia niin eikö se olisikin vähän tylsää ?

Poissa Shakira

• Pilkun nussija
  • Vuotislainen
  • Mrr maanantai...
« Vastaus #60 : Heinäkuu 30, 2011, 15:20:47 »
Musiikki on valtava osa elämääni, harvoin kun kuuntelen radiota, sieltä saattaa tulla se jokin. Silloin tietysti odotan kuin tulisilla hiilillä mikä on bändi ja biisin nimi, tai sitten kirjoitan sanoja ylös. Usein saan bändi vinkkejä ystävältäni. Kuuntelen musiikkia koska se saa minuun eloa, jokaisella biisillä on oma rakenteensa. Koskaan ei ole kahta samanlaista osunut kohdalle.
Musiikki tekee kaltaisekseen.
Jos hyppään kalliolta, välitätkö???

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #61 : Elokuu 27, 2011, 21:24:02 »
Kuuntelen musiikkia varmaan suurimmalta osalta siksi että se herättää tunteita. Ja saan silloin suljettua kaiken muun ulkopuolelleni. Voin sulkea melun ja epämieluisat asiat pois ja upota jonnekin missä niitä ei ole, on paljon tunteita ja surua, mutta kaunista sellaista.

Kuuntelen musiikkia johon voin itse upota, musiikkiin jossa on sellaisia tunteita joita minä tunnen. En kauheasti "etsi" hyvää musiikkia, jos kuulen hyvän kappaleen voin katsoa onko laulajalla/bändillä muita hyviä kappaleita.

En voisi ikinä kyllästyä musiikkiin taikka lopettaa musiikin kuuntelua, tulsin varmaankin kirjaimellisesti hulluksi. Vaikka maailma on täynnä surkeaa musiikkia ne muutamat harvat hyvät laulajat/bändit ansaitsevat sen että heitä kuunnellaan ja että se mitä he haluavat lauluillaan sanoa huomataan.

~Evanescence forever <3
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Nolly Chu

• Erilainen lumihiutale
  • Vuotislainen
« Vastaus #62 : Lokakuu 05, 2011, 18:03:34 »
* istuu tuolille pohtimaan asiaa*

Hmm, varmaa siks koska se saa mut mun omiin "fantasioihin" .. pois niistätraumoista mistä en ikinä pääse eroo.. niii no joo siks et pääsen musiikin avulla mun omaan maailmaan.. ◕ . ◕

*nousee ja alkaa etsimään kuoro kansiota"

Poissa tatte

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • tuhkaperhonen
    • vaikenen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #63 : Joulukuu 01, 2011, 06:26:06 »
En varsinaisesti tiedä mitä voisin sanoa siitä miten aloin kuuntelemaan musiikkia. Pienenä minulla oli kasetillinen hengellisiä lauluja ja yhdessä äänikirjojen kanssa kuuntelemisesta todennäköisesti tuli muita aisteja tärkeämpi tapa kokea tarinoita. Myöhempää lapsuutta dominoi radionkuuntelu ja jossain vaiheessa aloin saamaan musiikkia vanhempien veljieni kautta. Laajakaista lopulta yläasteella mullisti tuntuvasti suhdettani musiikkiin ja oman makuni etsimiseen. Ensimmäinen kappale joka syvästi iski minuun oli Kwanin Shine. Kuka voisi olla rakastamatta viuluja. On myös hauska pohdiskella että tykästyminen kahteen vokalistiin on todellakin jossain syvällä minuudessa.

Nautin usein suuresti hiljaisuudestakin, ylipäätään kuuloaistin tarjoamat tunteet laidasta tai toisesta ovat hyvin lähellä sydäntäni. Musiikki on helpoin tapa käyttää tätä kanavaa tunnetilojen hienovaraiseen manipulointiin. Kuuntelen usein tv-sarjojakin mutta niiden kompleksisuus murskaa vertailussa musiikin ja toisaalta täyteläisyys puolestaan jää kauas musiikista. Musiikki on niin luonnollista ja ehdotonta kuin jokin vain voi olla. Ilman olisi enää vaikea olla. Musiikki antaa niin valtavasti.

Aloin harjoittelemaan kitaransoittoakin pääasiassa tavoitellakseni autonomista euforiaa. Täsmäsäveliä hedonismin tyydyttämiseen. Vaikka muiden musiikin kuunteleminen on varsinkin vielä tässä vaiheessa paljon vaivattomampaa, antaa oman soittimen soittaminen jotain sellaista mitä ei tumput suorina valmista tarjontaa kuuntelemalla saa. Kliimakseja ei tietenkään silti voi täysin vertailla, musiikin on sopivaakin olla vaivatonta.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #64 : Huhtikuu 29, 2012, 18:17:41 »
Musiikki ei oikeastaan ole vain hyvin valittuja ääniä peräkkäin ja laulua/puhetta. Onhan se sitäkin, mutta siitä syntyy kokonaisuus, jota en kuvailisi niillä sanoilla. Voihan toki sanoa että kirjat on vain hyvin valittuja sanoja peräkkäin, mutta ne on muutakin. Niistä syntyy toimiva kokonaisuus, tarina. Niistä äänistä ja laulusta syntyy yhteen sointuva kokonaisuus, josta korvani pitävät ja jos sanoissa on jotain järkeä, niistäkin syntyy tarina. Musiikki on tavallaan toisenlainen tapa kokea tarina.

Musiikki on kuulunut tavalla tai toisella aina elämääni. Jo kun olin ihan pieni, veljeni kuuntelivat musiikkia, autossa ja välillä kotonakin soi radio ja isäni soitti haitaria ja kitaraa. Jossain vaiheessa sitten olen alkanut kuuntelemaan sitä itsenäisestikin. Varmaan jo ennen ala-astetta olen kuunnellut lastenlauluja ja kasvaessa on musiikkimaku sitten muuttunut jatkuvasti.

Miksi kuuntelen musiikkia.. Sitä on vähän vaikea selittää. Musiikissa vetoaa se tunnelataus joka siinä on ja joka minuun välittyy. Se saa aikaan hienon tunteen, kun vain keskittyy kuuntelemaan. Musiikki on minulle tapa rentoutua ja puhdistaa ajatuksiani. Joskus se on ollut myös terapiaa. Olen käynyt pahaa oloani musiikin avulla läpi ja nykyisinkin se usein auttaa, jos on surullinen tai kiukkuinen. Musiikki on myös ajanvietettä. Tylsätkin puuhat on mielekkäämpiä ja tuntuu käyvän nopeammin, kun saa samalla kuunnella musiikkia. Se vie ajatukset pois tympeydestä ja tuo paremman tunnelman. Toisinaan se on hiljaisuuden täyttämistä. Joskus jos on yksin kotona, hiljaisuus tuntuu painostavalta ja musiikki tuo siihen helpotuksen. Ja onhan mielialaan sopivassa musiikissa ihan eri tunnelma kuin hiljaisuudessa.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta