Kirjoittaja Aihe: Ketkä ovat/olisivat inhottavin pari?  (Luettu 29810 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Ketkä ovat/olisivat inhottavin pari?
« Vastaus #25 : Joulukuu 06, 2007, 22:04:07 »
Harry/Cho paritus on jotenkin tylsä. He eivät sovi mitenkään päin toisilleen. Harry on jämpti ja vahva omista mielipiteistään, kun taas Cho on sellainen hempeilijä ja epävarma.

Jos olisi käynyt niin, että Ron/Lavender paritus olisi jatkunut olisin repinyt pelihousuni. Ensinäkin, silloin kolmikko ei olisi voinut olla yhdessä, toiseksi Lavender on ärsyttävä. En ollut huomannut sitä hänestä ennenkuin hän rupesi seurustelemaan Ronin kanssa.

Ja kolmanneksi/neljänneksi vielä Hermione/Harry TAI Hermione/Malfoy. Harry ja Hermione eivät ole samanlaisia, täydentävät toisiaan ystävinä hyvin ja ovat toisilleen tukena, mutta ei suhde tasolle. Ja Hermione ja Malfoy...tämä ei tulisi ikinä toimimaan, vastoin Dracon periaatetta ja hänen koko sukunsa periaatetta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2008, 21:11:46 kirjoittanut Posityyhtynen »
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Roheha

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Tammikuu 03, 2008, 20:29:20 »
Mä en tiedä, ooksmä outo, tai jotain, mut ite ajattelen näin,

Ron/Hermione ah, tää on tätä, mitä oon aina toivonu. Niin ihana pari, se on sitä jotain, mitä mun sydän rakastaa. En tiedä syytä, se vaan.. Emt. Se on niin ihanaa. Mulle on ollu jotenki aina ilmiselvää, että joskus se tapahtuu. Ihmettelen, koska enhän mä oo voinu olla varma,
 seiskassa sitte nähään, en todellakaan ala tässä spoilaamaan! Mutta se ois ihanaa, jos näin tapahtuis. Ihanaa lukea, ku Ron oli Lavenderin kanssa, ja Hermione suuttu. Tai Ronin mielipide, ku Hermy sano olevansa McLaggenin kanssa. Ihana<3 Täydellinen.

Ron/Lavender ei, ei, ei, ei. Ei toimi. Kamalaa, tulee kylmät väreet ku ajetteleeki -.-

Harry/Ginny, tässä tää mun hulluus. Oon hulluna tähän pariin, kuutosessa itkin ku ne eros. Se oli karmeeta. Ihanaa. Se ku ne suuteli siin kutoses, luin kohdan kolme kertaa, ennen ku olin varma - unelmien täyttymys. Enenemmän tykkään kyllä Ron/Hermionesta. Mutta tääki, mahtavaa! *Tap tap*

Harry/Draco HYI! Kamalaa, miten joku voi edes ajatella tollasta? Ei ei. Munkaan mielestä Pottereissa ei sais olla samaa sukupuolta parina. Pilais jotenki tunnelman.

Harry/Cho Ei. Cho on pojan kainalossa roikkuja, Harry ei kestäis sitä. Harry on seikkailija, joka kerää kuin mangeetti vaaroja. EI sellasta dilleä, kuten Cho, Harrylle, kiitos.

Neville/Luna Tää on ihana. Rakastan. En tiedä syytä, mut sydämes tuntuu oikeelsta^^

Jos kysyt parasta, ehdottomasti Hermione/Ron, toiseks Ginny/Harry ja sitten Neville/Luna.
Ja kamalinta - Harry/Draco? On kyllä monta kamalaa..

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Tammikuu 09, 2008, 21:05:07 »
Vaikeaa. Minusta inhottavia pareja ei ole, ei kyllä ole. Mutta, sanotaan että suosikkiparini olisi Ron ja Hermione. Mutta nyt kuudennessa kirjassa Harry ja Ginny alkoivat seurustella, mutta erosivat lopussa. Se oli pari josta en hirveästi pitänyt, mutta jos Voldemort kuolee viimeisessä, niin he varmaankin palaavat yhteen.

Laitan tähän pareja, joilla olisi mahdollisuus mennä yhteen, en sellaisia kuten Draco ja Hermione. Tuskin he nyt alkaisivat seurustella! Eli, Crabbe ja Pansy Parkinson, tai Goyle ja Pansy Parkinson. Ei hyvä. En myöskään pitäisi pareista Harry ja Parvati Patil tai Ron ja Lavender Brown tai Ron ja Padma Patil. Yök.

Tuossa noita.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Tammikuu 20, 2008, 16:38:10 »
Minusta Harry-Ginny on todella ihana, mutta Harry-Cho -jutusta en oikein pitänyt. He vain eivät mielestäni sopineet toisilleen. Cho oli jotenkin liian nössö ja yhdyn näihin:
Cho/Harry, ei sovi yhteen. Vihaan muutenkin Chota yli kaiken. Lainaten edellistä:
Lainaus
Tulen aina vihaiseksi lukiessani Chon kohtauksia kirjoista-> rakastan Cedriciä, en vaan Harryä, voi en tiedä, taidan mennä vessaan itkemään.

Ja sitten sellainen, mitä en hyväksyisi tässä sarjassa ollenkaan, on samaa sukupuolta olevien suhteet. Ei sovi Pottereihin, ei ei ei. Esimerkiksi Harry-Draco: HYI! Ei ikinä! Ensinnäkin he ovat liian vastakohtia toisilleen, ja jos Harry yhtäkkiä paljastuisi homoksi, olisin todella pettynyt Rowlingiin. Dracolle kyllä soisin jonkun hänelle sopivan tytön. (Tai miksei vaikka Cho? Ex-poikaystävät Cedric ja Harry olivat sankareita ja Draco on kuolonsyöjä = kova juttu..)

Nevillen ja Lunan suhteesta en ole vielä oikein varma. He toisaalta sopivat toisilleen, ovat samankaltaisia luonteeltaan; mutta toisaalta taas en välttämättä pitäisi, jos he olisivat yhdessä. Tulisi jotainkin sellainen olo, että koska he ovat molemmat vähän hönttejä, niin he ovat pari. Molempi parempi..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2008, 18:35:37 kirjoittanut Felgueroso »
Wow! We're identical!

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Tammikuu 28, 2008, 20:23:38 »
En kestäisi montakaan paria yhdessä (kuten kaikki epätodennäköiset parit kuten Hermione/Hagrid), enkä myöskään ole slashin kannalla. Karmeimmat paritukset joita keksin ovat kuitenkin;

Harry ja Hermione. Ei, ei, ei. Iki-inhokkini, sankari saisi naisen ja sidekick jäisi ilman? Ei missään nimessä, tämän parituksen toteutuminen olisi järkyttävää vääryyttä. Hermione kuuluu Ronille.

Sirius ja Remus. Kaikkien slash-parien inhokkini, ei ikinä.

Draco/ketätahansarumatyhmäluihuinen. Ei, Draco ansaitsee jonkun erityisen. Ei Hermionea tai Ginnya ehkäpä (vaikka Ginny/Draco olisi mielestäni ehkä suloisin pari ikinä :) ), mutta joku muu Dracolle kuin Mopsi-Pansy yms.

Siinä taisivat tulla nuo ehdottomat eit, näistä etenkin Harry/Hermione saisi minut vaikeroimaan tuskasta.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Ellie

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Maaliskuu 06, 2008, 16:04:45 »
En pidä saman sukupuolen parituksista. Ron/Harry, Sirius/Kalkaros, Draco/Harry...
Jos ei ajatella saman suku sukupuolen pareja, kauheimmat paritukset voisivat olla Harry/Cho ja Harry/Hermione. Cho on on sellainen nyyh nyyh -tyyppi, koko ajan Cedric mielessä. Hermione sopii taas täydellisesti Ronille, joten hän ei voisi mitenkään seurustella Harryn kanssa.

Onyksi

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Maaliskuu 06, 2008, 23:11:46 »
Ginny/Draco: Ginny on niin rohkelikko ja Weasley kuin vain voi olla ja Draco ylpeä puhdasverinen. En oikein siedä Hermione/Draco -paritustakaan, mutta kyllä se tämän voittaa ylivoimaisesti. Ginny kuuluu Harrylle ja Draco on vain niin Draco, että ei häntä onnistuneesti voi kenellekkään rohkelikolle parittaa. Draco tarvitsee itsensä tasoisen tytön, sekä perhetaustojen että luonteen perusteella, eikä Ginnystä ole Dracolle kumppaniksi.

Harry/Draco: Saattaisi menetellä, ellei Harry olisi Ginnyn, mutta tämä paritus on ajat sitten kulutettu puhki. HP- aiheisista ficeistä kyllä aika suuri osa on H/D :tä ja lisää tulee jatkuvasti. Ei kiitos. En muutenkaan pidä mitenkään erityisesti Harryn parittamisesta luihuispojille, ottakaa Ron sen sijaan kirjoituskohteeksenne ;)

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2008, 18:19:00 »
Remus/Sirius on minusta pelkkää hyvien hahmojen raiskausta. Minulle kelmien välinen ystävyys on niin pyhä asia, että itse asiassa mikä tahansa kelmi/kelmi on täysin käsittämätön. Romanttinen rakkaus on kaunis asia, mutta "pelkkä" ystävyysrakkaus on niin paljon kauniimpaa.

Hei, minä olin joskus kanssasi samaa mieltä. Mutta sitten, pim, rupesin rakastamaan tätä paritusta. Enkä yhtään, yhtään tiedä miksi.

Lisäksi samaa sukupuolta olevien henkilöiden paritus on huono, koska se ei vain sovi, jos joku ymmärtää.
No minä en ainakaan ymmärrä. Jos oikeassakin elämässä on homo/lesbopareja, miksei Harryissä sitten? Aika mielenkiintoinen ajatus sinäänsä, mutta en usko, että taikavoimien myötä "epänormaali" seksuaalinen suuntautuminen katoaa.  Anteeksi nyt kamalasti, mutta leimaan kaikki ihmiset jotka tuollaisia kommentteja kirjoittamat automaattisesti homofobisteiksi, niin myös sinutkin ja teidät muut jotka samaa sanovat.

Albus/Minerva paritus on minusta ällöttävä ja vastenmielinen, hyi. Ei sillä, että vanhojen ihmisten rakkaussuhteissa mitään olisi, mutta Albus kuuluu Gellertille.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2008, 20:16:45 »
Remus/Sirius on minusta pelkkää hyvien hahmojen raiskausta. Minulle kelmien välinen ystävyys on niin pyhä asia, että itse asiassa mikä tahansa kelmi/kelmi on täysin käsittämätön. Romanttinen rakkaus on kaunis asia, mutta "pelkkä" ystävyysrakkaus on niin paljon kauniimpaa.

Samaa mieltä. Kelmien ystävyys ja tarina vain jotenkin romahtaa kasaan joka kerta, kun joku heittää ilmaan ajatuksen kelmi/kelmi -parituksesta. Minusta Kelmien tarinaa ei pidä mennä sörkkimään omasta hatusta vedetyillä parituksilla.

Minä en ole missään vaiheessa käsittänyt Harry/Draco -paritusta, enkä toivon mukaan tule käsittämäänkään. Siinä on kaksi niin erilaista ihmistä, ja turha tulla sanomaan, että vastakohdat täydentävät toisiaan. Tässä tapauksessa niin ei nimittäin ole. Harrylla ja Dracolla on niin vähän yhteistä, Draco on ylimielinen ja ylpeä puhdasverisen perheen kasvatti, joka ei mielestäni ikinä retkahtaisi jästien kasvattamaan ja muiden ihailemaan Harryyn, tai päin vastoin. Harry ei missään vaiheessa pidä luihuisista, ja minusta se jotenkin jopa edustaa pimeyttä ja Voldemortia Harrylle. Draco ei muuta teekään kuin pilkkaa Harrya ja Ronia. Miten sellaiselta pohjalta voi rakkaus kasvaa? He inhoavat, elleivät suorastaan vihaa, toisiaan, eikä rakkauden ja vihan välinen raja välttämättä ole aina niin ohut kuin monet H/D -fanittajat tuntuvat ajattelevan. Sitä paitsi kyseinen paritus on niin puhki kulutettu fanfictionissa, että oksat pois. Mitä enemmän paritusta ajattelee, sitä enemmän se alkaa tuntua alkuperäisen tarinan väkivaltaiselta runtelulta.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #34 : Maaliskuu 24, 2008, 20:33:22 »
Anteeksi, kun ei ole aivan täysin tätä asiaa, mutta oli pakko:
Lisäksi samaa sukupuolta olevien henkilöiden paritus on huono, koska se ei vain sovi, jos joku ymmärtää.
No minä en ainakaan ymmärrä. Jos oikeassakin elämässä on homo/lesbopareja, miksei Harryissä sitten? Aika mielenkiintoinen ajatus sinäänsä, mutta en usko, että taikavoimien myötä "epänormaali" seksuaalinen suuntautuminen katoaa.  Anteeksi nyt kamalasti, mutta leimaan kaikki ihmiset jotka tuollaisia kommentteja kirjoittamat automaattisesti homofobisteiksi, niin myös sinutkin ja teidät muut jotka samaa sanovat.

Minun mielestäni Pottereiden maailmaan vain eivät kuulu saman sukupuolen suhteet. Ne eivät vai sovi sarjan tyyliin. Ja on aika ankaraa, suorastaan typerää, "leimata tätä sanovat ihmiset homofobistisiksi", koska tässä puhutaan vain ja ainoastaan HP-sarjasta, ei muista kirjoista, elokuvista tai sarjoista eikä oikeasta elämästäkään. Ei homo- tai lesbopareissa mitään vikaa ole, mutta Pottereiden tapauksessa on.
Wow! We're identical!

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #35 : Huhtikuu 12, 2008, 11:23:11 »
Minusta homo/lesboparit toisivat Pottereiden maailmaan syvyyttä, mutta en kyllä todellakaan toivo, että asialla ruvettaisiin mässäilemään erityisemmin. Siis, eihän ole suoraan pläjäytetty että Harrykään olisi hetero (vaikka siis mitä ilmeisimmin on) tai Minerva lesbo (tästä asiasta meillä ei ole tietoa), koska se ei tarinan kannalta ole oleellisin juttu. Ettei nyt ihan offailuksi vaan menisi, komppaan itseäni vielä toitottamalla miten ällöttävä Minerva/Albus-paritus olisi, vaikka joskus pikkukersana kyseisten hahmojen lastenlasta leikinkin... Mizza muistaa nuo ajat, terveisiä jos luet joskus tämän viestin!
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #36 : Toukokuu 02, 2008, 14:47:52 »
Opettaja/oppilas paritukset (eteenkin Sev/Hrm) ovat ällöttäviä. Niitä en haluaisi nähdä enkä lukea. Myös Cho/Cedric otti vähän päähän, heillähän oli suunnilleen 3 vuoden ikäero ja se on aika suuri kun on kyseessä 14 ja 17v. (sanokaa jos olen väärässä)
Harry olisi voinut valita ihastuksekseen jonkun muunkin kuin Ginnyn mutta no jaa.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #37 : Toukokuu 02, 2008, 15:09:52 »
Mä en tykkää myöskään opettaja/oppilas -parituksista. Ehkä sellainen menisi jossain x vuotta myöhemmin -epilogeissa, mutta siinä vaiheessa kun toinen on vielä koulunpenkillä tai nuori aikuinen, niin elämäntilanteet ja -kokemukset ovat sen eri tasoilla, että mä en usko siitä mitään hyvää seuraavan.

Perheensisäiset paritukset ovat ehdottomasti mun mustalla listallani (esim. vaikka joku Fred/George).
edit. Mä muokkaan nyt tätä viestiä, kun en viitsi kirjoittaa uutta, eikä tämän jälkeen ole ilmestynyt sellaisia viestejä, jotka jotenkin häiriintyisivät tän muuntelusta. Kun nyt tarkemmin ajattelin, niin ei mulla oikeastaan ole syytä tuomita perheensisäisiä parituksia noin tiukasti. Aika hassua, että otin tuon Fred/Georgen esimerkiksi, kun se on just sellainen, joka tavallaan jotenkuten menisi. En siis tykkäisi lukea sellaista (enkä luekaan), mutta en voi sanoa, että siinä olisi jotain perusteltua väärääkään tai jotakuta vahingoittavaa. Sen sijaan vanhempi/lapsi -paritukset vaikuttavat inhalta, samasta syystä kuin opettaja/oppilas. Suhteen osapuolet eivät olisi tasavertaisissa asemissa. Potter-maailmassa ei kamalasti ole sisarusparvia, useat Harryn ikätovereista esiintyvät ainoina lapsina (vaikka heillä olisikin sisaruksia, niin heitä ei mainita), joten jos joku randomi perheensisäinen paritus tulisi, niin se olisi tod.näk. just tuollainen vanhempi/lapsi (kuten vaikka Ksenofilius/Luna tai Lucius/Draco), joka siis nostaisi mun niskakarvat pystyyn. Ehkä siitä syystä mä sanoin ekana, että perheensisäiset paritukset on ehdottomasti huono juttu.

Samaa sukupuolta olevissa parituksissa mä en näe mitään pahaa, eikä ne mun mielestä ole mitenkään Potter-kirjojen tyylin vastaisia. Itse asiassa jotkut slash- tai femmeparitukset olisivat musta todella onnistuneita (Luna/Hermione!).

Rohkelikko/rohkelikko-paritukset on musta tylsiä, jostain syystä tylsempiä kuin muut tuvansisäiset paritukset. Ehkä se johtuu siitä, että kirjat kerrotaan rohkelikkojen näkökulmasta ja on jotenkin liian mielikuvituksetonta ja helppoa parittaa päähenkilöt toisilleen (mä en myöskään tykkää kelmi/kelmi -parituksista, niistä tosin James/Sirius olisi paljon parempi kuin Remus/Sirius). Muut tuvat on jäänyt etäisimmiksi, joten niissä ei tällaista ongelmaa ole. Tosin joku Draco/Pansy olisi myös aika tylsä.

Heh heh, on se aika jännää, että kuka vehtaa kenenkin kanssa. Elämässä ei ole muuta kuin parisuhteita :P
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2008, 19:33:40 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #38 : Toukokuu 02, 2008, 19:42:18 »
Lainaus
Minusta homo/lesboparit toisivat Pottereiden maailmaan syvyyttä, mutta en kyllä todellakaan toivo, että asialla ruvettaisiin mässäilemään erityisemmin. Siis, eihän ole suoraan pläjäytetty että Harrykään olisi hetero (vaikka siis mitä ilmeisimmin on) tai Minerva lesbo (tästä asiasta meillä ei ole tietoa), koska se ei tarinan kannalta ole oleellisin juttu.
Komppausta. Minusta homoseksuaaleja voi ihan yhtä hyvin olla Pottereissa (kirjoissa, ficeissä, leffoissa) kuin IRLkin. Mutta ei sitä tarvitse nostaa hirveästi esille, sillä "kuten irlkin, se on hahmojen oma asia".

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #39 : Kesäkuu 09, 2008, 23:42:32 »
Kirjoista löytyy yksi paritus, josta en pidä yhtään. Nimittäin Bill/Fleur. En ikinä tottunut tuohon paritukseen. Ne ei vaan sovi yhteen. Bill on sellainen ööh... raisu "cool" tyyppi (kirjoissakin on muistaakseni sanottu Billiä cooliksi). Fleur taas on mielestäni vähän hienosteleva ja itserakas. Ehkä mielipiteeni, johtuu siitä etten ole ikinä pitänyt Fleurista hahmona. Jos Fleur olisi todellinen ihminen ja tuntisin sen, luulen ettemme tulisi kovin hyvin toimeen.

Jotten eksy täysin aiheesta--> Inhoan Harry/Draco parituksia. Ne on vaan niin erilaisia. Draco ilkkui koulussa alvariinsa Harrya ja kumppaneita. Draco on luihuinen ja Harry inhoaa koko luihuistupaa. Draco ei ikinä voisi rakastua jästien kasvattamaan verenpetturi kuraveristen ystävä Potteriin. Harry ei voisi ikinä rakastua puhdasverisyydestä ylpeilevään Dracoon, jonka mielestä jästisyntyiset on puhdasverisiä huonompia ja pompottelee kaikkia oman päänsä mukaan. Harrysta Draco oli heti ensi tapaamisella inhottava, eikä se luonne mihinkään niin paljoa muutu.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #40 : Kesäkuu 12, 2008, 18:55:06 »
Hermione/ Draco paritus olisi hirvittävä. Samoin Harry/ Cho. Hyi yök!!! Jos ensimmäinen toteutuisi ja toinen jatkuisin kävisin vähän jututtamassa J.K:ta. Hermione ja Draco eivät voi sisältyä samaan lauseeseen, muuta kuin huonossa mielessä ja Harryn ja Chon suhde oli hirveää luettavaa. Heidän suutelunsa oli vain niin imelää ja Cho on suoraan sanottuna rasittava hahmo. Hän vain itkee Cedricin perään! Onneksi se loppui. Mienasin hypätä niiden sivujen yli kokonaan!

Opettaja/ oppilas paritukset olisivat ihan kammottavia. Siinä vaiheessa Rowling olisi täysin sekaisin. Hullujen huoneelle suoraan vain! Onneksi mitään niin hirvittävää ei ole tapahtunut.

Harry/ Ron jutut ovat myös hyvin ällöttäviä ja Dumbledorea ei missään nimessä saa parittaa kellekään paitsi Minervalle!

-Lohikäärmelady

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2008, 18:58:27 kirjoittanut Lohikäärmelady »
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #41 : Kesäkuu 22, 2008, 14:21:29 »
On minullekin tässä ehtinyt "muutama" inhokkiparitus muotoutua, vaikka olenkin sitä mieltä, että vaihtelu virkistää ja (melkein) kaikkea pitää kokeilla.

No, ensiksi ihan kirjoista tuttu paritus: Harry/Ginny. Herra ja rouva täydellinen. Yhh... En vain oikeasti kestä sitä, kuinka Ginny on yhtäkkiä koko koulun ihannoima superkaunis tyttö, kun hän aluksi esiintyi melko pienessä roolissa, ujona Harryn ihailijana. Ja ajatus hänestä yhdessä maailmanpelastaja-sankari-Harryn kanssa... yääk. Siirappisin pari ikinä, ehkä hyvin kirjoitettuna voisi toimiakin, mutta en kestä tätä Rowlingin kirjoittamana. ^^' Liian epäuskottava pari, kumpaankaan ei voi samastua, ja molemmat ovat todellakin ylitäydellisiä. (Miettikää nyt, Harryn monijuomaliemikin oli kultaista... Siinä meni vihoviimeinenkin ajatus siitä, ettei Harry ehkä olekaan niin täydellinen. :P) Lisäksi näillä kahdella on tuskin mitään yhteistä. Huispaus ehkä, mutta Ginnystäkin tehtiin huispaaja vähän liian nopeasti.

Hmm, sitten sellainen vähän niin ja näin paritus. Lupin/Tonks. Minähän oikeasti pidän tästä parista, mielestäni he voivat jopa sopia yhteen, mutta Kuoleman varjeluksissa paritus jotenkin lössähti. Todellakin, näitä kahta ei ole koskaan nähty yhdessä täysin onnellisina. Ajattelin Puoliverisen prinssin lopussa, että kai paritus seiskakirjassa muuttuu paremmaksi, mutta huonompaan suuntaanhan se vain meni. Remuksella on liian paha pakkomielle ihmissuteudestaan ja siitä, ettei hän ole kuin muut, eikä siis ansaitse Tonksia. Äh! Koko tilanne näyttää siltä, ettei Remus oikeasti edes rakasta Nymfadoraa, ja hehkutus heidän yhteisestä lapsestaankin tuntuu jotenkin teennäiseltä. Rowlingin kynästä lähtöisin tämä paritus on siis kamala, mutta ficeissä luen sitä ihan mielelläni.

Ai niin, vielä yksi kirjoista löytyvä paritus: Ted Tonks/Andromeda. Byääh, minä en kestä, että Mustan sisaruksia tuhlataan tuohon. :P Eikös Tediä kuvattu kaljamahaiseksi ja kaikkea? Ja jästisyntyinen! Mihin on Andromedalta kadonnut Mustan suvun luonne? Käsitykseni mukaan hän oli kuitenkin Luihuisessa. Eikö Sirius riittänyt verenpetturiksi...? -.-' Olen kyllä ollut Kuoleman varjeluksista lukevinani, että Andromeda olisi luonteeltaan vähän muita hyviksiä kylmempi (ja muistuttihan hän Bellatrixia ulkonäöltäänkin), mutta se on kamalassa ristiriidassa sen kanssa, kenet hän on nainut. Taas yksi epäuskottavuus Rowlingin kynästä. Näh.

Ja kirjan ulkopuolisiin parituksiin. Ensimmäinen inhokki: Harry/Draco. Ei onnistu, ei sitten millään. Rakastan Rowlingin ratkaisua näiden kahden välisestä yhteisymmärryksestä, ja mielestäni heidän välillään ei saa olla mitään muuta. Liian erilaisia, vihaavat toisiaan, eikä se todellakaan ole mitään rakkausvihaa. Paritus on mielestäni kaikin puolin epäuskottava. En muutenkaan lue slashia, ja minua ottaa niin päähän, kun tätä paritusta pursuaa jokaisesta mahdollisesta paikasta; ihmettelen tosiaan, eivätkö H/D-fanit ikinä kyllästy tähän? Yritin miettiä, saisinko minä lopulta tarpeekseni omasta suosikistani, Lucius/Narcissa-parituksesta, jos sitä löytyisi kaikkialta; tulin siihen tulokseen, että kyllä varmaankin, lopulta. Joten eikö jo H/D-parituksen paljous saa ihmisiä pakenemaan sitä sisältäviä ficcejä pää kolmantena jalkana? o_O' No, ehkä tosifanit eivät kyllästy...

Sitten toinen. Alastor Vauhkomieli/kuka tahansa. Arvoin kerran itselleni parituksia, joita kirjoittaa, ja paritin Alastoria. Ficistä tuli kamala ja Vauhkomielestä epäuskottava. En siis pidä ajatuksesta, että Vauhkomieli rakastaisi jotakuta, se ei vain sovi mielikuvaani hänestä.

Toinen, jota en soisi paritettavan kenellekään, on Luna Lovekiva. En tajua, kuinka hän oman satumaailmansa keskellä voisi rakastaa ketään - muuta kuin ystävänä. Toivottavasti se Rowlingin kaavailema pari oli tarpeeksi samanhenkinen, vaikka en voikaan kuvitella Lunaa yhteen kenenkään kanssa. Jotenkin Neville menisi minun mielestäni, mutta sekin ennemmin yksipuolisena rakkautena.

Ai niin, vielä yksi mieluiten parittomana pysyvä. Sirius Musta. En vain voi kuvitella häntä kenenkään kanssa, en edes erityisemmin pidä kyseisestä hahmosta. Eikös Rowlingkin ole sanonut, ettei Sirius pahemmin naisista piitannut, vai muistanko täysin väärin?

No mutta, sitten vielä sellainen kuin Lucius/Bellatrix. Ensinnäkään en siedä sitä, että Luciusta paritetaan jollekulle muulle kuin Narcissalle. Toisekseen Bellatrix rakastaa vain ja ainoastaan Voldemortia. Olen myös saanut käsityksen, ettei näillä kahdella synkkaa mitenkään hyvin; mietitään nyt vaikka Kuoleman varjelusten sanaharkkaa. Lucius ei mielestäni ole mitään pettäjätyyppiä, eikä Bellatrix voisi ikinä olla siskonsa miehen kanssa (kahdesta viimeisestä kirjasta sain kuvan, että hän kuitenkin välittää Narcissasta jonkin verran). Jotain samaa Luciuksessa ja Bellatrixissa kenties on, he saattavat pitää itseään muita kuolonsyöjiä ylempinä/fiksumpina, ja oikeastaan ajatus näiden kahden välisestä ystävyydestä ei olisi minulle aivan mahdoton, mutta paritus... enpä lähtisi moista lukemaan.

Vaikka suhtaudunkin moneen paritukseen aika jyrkänkin kielteisesti, olen sen ajatuksen kannalla, että (lähes) mikä tahansa paritus on luettavissa todella hyvin kirjoitettuna. Usein parituksissa häiritsee siis enemmän epäuskottavuus kuin se, että se ja se eivät vain kerta kaikkiaan voi olla pari. Mutta poikkeuksia on, ja lyötyy myös parituksia, joita en suostuisi lukemaan edes itsensä Rowlingin kirjoittamana. Tai no... :P

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
« Vastaus #42 : Heinäkuu 28, 2008, 18:09:30 »
Psst, Pottereissa on yksi täysin canoninen samaa sukupolta oleva pari.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Harry/Ginny. Toivoin kirjojen 1-4 paikkeilla heidän päätyvän yhteen, mutta sitten Row otti parista kaiken maun pois rakentamalla Ginnystä Harrylle kustomoidun palkintovaimon kunnollisen hahmon sijaan. Yksinkertaisesti parista tuli äärimmäisen tylsä.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Kaikki opettaja/oppilas-tyyliset ovat minulle niitä oikeasti inhottavia pareja. Ikäero, (toinen ala- ja toinen täysi-ikäinen) sekä selvä ero valtasuhteissa häiritsevät liikaa sellaisissa.

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 03, 2008, 16:55:58 »
niinkuin moni muukin täällä, minä ällöän Ron/Hermione- paritusta! Olen aina pelännyt, että niistä kahdesta tulee pari ja sehän sitten toteutui viimeisessä kirjassa... Sen takia vihaankin KV:n 19 vuotta myöhemmin lukua, kun se ikäänkuin lukitsee heidän suhteensa... Jos kirjan olisi jättänyt heidän seurusteluvaiheeseensa, olisi ollut mahdollista itse keksiä loppu.

Poissa Orione

• Jasper's wife
  • Vuotislainen
  • Bite me, Jasper
« Vastaus #44 : Syyskuu 19, 2008, 10:20:14 »
Harry ja Cho sekä Harry ja Ginny oksettavat, sillä kumpikaan näistä naisita ei ansaitse Harrya ei varsinkaan Cho, joka on kauhea ruskakielinen ämmä lavertelija YÄK! Lisäksi: Ginny on Weasley, ja jos Harryn joku Weasley olisi pakko naida niin ottakoon jonkun kuudesta veljeksestä, kuitenkaan ei mieluiten Ronia. Ginny ei muutenkaan tajua mistään mitään ja kuvittelee HArryn rakastavan oikeasti häntä vaikka kaikkihan tietävät, että Draco ja Harry viihtyvät hyvin luutakomerossa? o.O    ^^
I trust doctor Carlisle Cullen

Poissa moottorisaha

• Voldemortisti
  • Vuotislainen
  • be loud, let your colors show.
« Vastaus #45 : Syyskuu 22, 2008, 15:03:43 »
Minun ultimate-inhokkiparitus on reippaasti Ron/Hermione. En vain voi sietää kyseisiä tyyppejä yhdessä. Kuten jo ihanin pari -topicissa totesin, Hermione kuuluu Harrylle. Ja Ron sitten jollekin muulle, ihan kenelle tahansa, ennemmin vaikka Bellatrixillekin kuin Hermylle. Yij, saan noista kahdesta vain pahoinvointia.

Ja äkkiä komppaamaan AIV rehua, Bill/Fleur, phyy. Kylmiä väreitä. Kaikista eniten kirjoissa vihasin kohtia, joissa näiden kahden onnea ihkutettiin. Häät, kiva talo meren rannalla etc. SHYT. Fleurista en muutenkaan pidä lainkaan, hänen ei olisi tarvinnut "i'anan" aksenttinsa kanssa tunkea sivujen täytteeksi.

Myöskään Draco/Hermione -paritus ei minun siunaustani saa. Ficcejä vielä lukee, mutta jos Row olisi saanut aivotärähdyksen ja tälle linjalle lähtenyt, olisi käynyt rumasti... Draco ei voi sietää Hermionea, eikä kyllä Hermykään Dracoa. Miksi siis edes vaivautua? Olisi mennyt aika naurettavaksi, jos näille olisi ruvettu väenväkisin vääntämään juttua.

Sitten vielä lähes Ron+Hermy:n rinnalle nousee Voldemort/Bellatrix. Yhyyy alan itkeä. Bellatrixin tunteet Voldea kohtaanhan ovat päivänselvät, ja yksipuoleisena juttu minusta on varsin viihdyttävä ja sopii kuvaan. Mutta Volde jos olisi löytänyt rakkauden hempeät salat ja ruvennut Bellan jalkoihin kaatumaan, en olisi voinut koskaan sulattaa inhoani. Volde on minusta se ikuinen poikamies, jota ehkä halutaan, mutta jolle ei kelpaa kukaan (ja joka ei osaisi välittääkään kenestäkään...). Ficit joissa Voldea paritetaan kyllä ovat mielenkiintoisia, ainakin osa, ja onpa itsellänikin ollut suunnitteilla yhden kirjoittaminen... Ruahahah.
When you say it's dead and gone, yes, I know you're wrong

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Syyskuu 22, 2008, 19:11:19 »
Lainaus
Minusta homo/lesboparit toisivat Pottereiden maailmaan syvyyttä, mutta en kyllä todellakaan toivo, että asialla ruvettaisiin mässäilemään erityisemmin. Siis, eihän ole suoraan pläjäytetty että Harrykään olisi hetero (vaikka siis mitä ilmeisimmin on) tai Minerva lesbo (tästä asiasta meillä ei ole tietoa), koska se ei tarinan kannalta ole oleellisin juttu.
Komppausta. Minusta homoseksuaaleja voi ihan yhtä hyvin olla Pottereissa (kirjoissa, ficeissä, leffoissa) kuin IRLkin. Mutta ei sitä tarvitse nostaa hirveästi esille, sillä "kuten irlkin, se on hahmojen oma asia".

Miksi fiktioon (oli se sitten kirjojen tai tv-sarjojen muodossa) pitää hakea syvyyttä juuri homo/lesboparien kautta? Eikö sitä voi etsiä millään muulla keinolla?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #47 : Syyskuu 22, 2008, 20:22:47 »
Mielestäni homo/lesbo parit eivät oikein sovi Pottereihin. En osaa kuvitella Lunaa seurustelemassa Chon kanssa. En itse ole homoseksuaalisuutta vastaan, mutta se ei vastaa omaa Potter-parisuhde-ajatusmaailmaani.

Ja pakko sanoa tämä: Ei missään nimessä Dracoa ja Harrya pariksi, ei, ei, ei! Sanotte mitä vain, niin minun mielestäni nämä kaksi ihmistä eivät vain sovi toisilleen: Ainoa joka Harrylle sopii on Ginny, he ovat niin ihana pari.

Toisaalta voisi olla melko mielenkiintoista, vaikkakin outoa jos Punurmio olisi Kuhnusarvion kanssa. Siitä voisi saada vaikka kuinka mielenkiintoisen jutun.

Samoin Hermione Severus paritus menee jo yli hilseen. Lilyn kyllä ymmärtää, mutta en Hermionea. Hän ei ole sopiva Severukselle, turhan tulinen eikä osaisi pitää Severusta tavallaan aisoissa, kun taas Lily, mutta en haluaisi lukea Severus Lily paritustakaan, silä Lilylle kuuluu James, ja Jamesille Lily. ^^
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #48 : Syyskuu 23, 2008, 20:25:04 »
Lainaus
Lainaus

Miksi fiktioon (oli se sitten kirjojen tai tv-sarjojen muodossa) pitää hakea syvyyttä juuri homo/lesboparien kautta? Eikö sitä voi etsiä millään muulla keinolla?
Imo homo/lesboparit eivät ole mikään pakollinen kiintiö, muttei minulle tuota ongelmaa sijoittaa saman sukupuolen suhteita pottermaailmaan :) Jotenkin tuntuu, että nykyään tosiaankin yritetään saada sitä "syvyyttä" homoseksuaaleilla niin tv-ohjelmissa kuin kirjoissakin. En vain ymmärrä, miksi seksuaalivähemmistöt eivät sopisi velhomaailmaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2009, 21:34:20 kirjoittanut Aiëdaíl »

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Elokuu 14, 2009, 13:54:04 »
No mun mielestä melko inhottava paritus olisi Fred tai George/Hermione. Siis ei sovi oikein mitenkään. Siis sellainenhan nörtti kuin Hermione
sopisi yhteen jonkun vitsailijan kanssa, mutta kuvitelkaa nyt, Fred ja Hermione, tai George.. Ikäero ei ole ongelma, mutta mua ainakin
inhottaa se ajatus.
Ei mulle nyt muita tule mieleen... Haa, Luna ja Harry. Ei, ei ei.. Tarviiko sitä perustella? Suunnilleen nauroin ja oksensin samaan aikaan, kun
luin sitä kohtaa, kun Harry pyytää Lunaa Kuhnusarvion juhliin. ;DD
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!