Kirjoittaja Aihe: D.N. Angel, onko tuttu?  (Luettu 1776 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

DARK

• Ankeuttaja
D.N. Angel, onko tuttu?
« : Toukokuu 26, 2007, 14:12:07 »
Onkohan kukaan sitten katsonut tai koskaan kuullutkaan D.N. Angelista? O_n

Pieni valaisu tästä anime-sarjasta: (Kopioitu DVD:n takakannesta...)

Daisuke Niwa ei ole aivan tavallinen teini. Vapaa-aikanaan hän yrittää selvitä hengissä äidin ja isoisän hänellä tekemistä tappavista ansoista...Daisukea on valmennettu pahimpaan. Kaikkia Niwa-perheen miehiä yhdistää nimittäin salaisuus...Täytettyään neljätoista, tulee pimeys osaksi syntymäpäiväsankaria, hänestä ikinä poistumatta. Daisuke on nyt 14-vuotta. Salaisen pimeän puolensa takia Daisuken elämässä riittää toimintaa, jännitystä, outoja ja hauskoja tilanteita sekä rakkautta, paljon rakkautta.

Kysymyksiä katsojille:

Mitä mieltä olette sarjasta?
Lempihahmojanne?
Tykkäättekö sarjan musiikeista?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2007, 21:40:38 kirjoittanut DARK »

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: D.N. Angel, onko tuttu?
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2007, 13:37:29 »
Ensimmäisen kerran D.N.Angel tuli katsottua joskus reilu vuosi sitten. En ikinä oikein tiedä miksi jotain sarjaa päätän ruveta katsomaan, tuokin vain taisi kuulostaa mielenkiintoiselta ja koska siinä on siivekkäitä olentoja niin jes 8D Enkelifiksaatio melkein minulla.

Tekstini sisältää jonkin verran spoilausta koko sarjasta.

Silloin muinoin ensimmäisen jakson alku sai minut aivan fiiliksiin. Mahtava biisi soi (Dark vs. Light ~ Prologue) ja pari enkelimäistä hahmoa käy pientä taistelua. Siitä se lähti. Muutenkin huomasin, että jaksossa oli paljon mukavankuuloista musiikkia. Musiikki on minulle kovin tärkeää, rakastan sitä, ja elokuvien ja anime-sarjojen katsominen on paljon miellyttävämpää, kun on hyvää musiikkia. Ensimmäisen jakson Good Morning tuo hyvälle tuulelle. Ja alkutunnari, Byakuya ~True Light~, on parhaimpia kuulemiani openingeja. Miyamoto Shunichi lauloi sen noin 17-vuotiaana, mieletön ääni jätkällä. Tämä oli ehkä ensimmäinen japaninkielinen kappale, jonka sanat opettelin ulkoa.

Tykkään kovasti sarjan animoinnista, se on kaunista. Vaikka suurin osa animeista nykyään tehdäänkin tietokoneella, eroja huomaa kuitenkin eri sarjojen välillä. En ole muuten oikein tutustunut animointiin, joten pakko jättää se osio vähemmälle.

Suosikkihahmoikseni voisin ehkä sanoa Daisuken, Darkin ja Hiwatari Satoshin. Daisuke on mukavan kömpelö nuori mies. Ihastuttava ja melkoisen optimistinen ihminen. Ei osaa kuvitella ketään pahaksi ihmiseksi. Dark taas on nyt mitä on, kaunispoika, kovin cool, salaperäinen aavevaras ja siivekäs 8D Tai no With se siipinä toimii, mutta kuitenkin. Satoshi sitten. Voe kuinka ihana. Tuota tuota, joo, älykäs poika on, eikä hänkään ihan tavallinen teini ole sen lisäksi, että on jo yliopistot sun muut suorittanut. Ei Satoshi paha ihminen ole, sarjan loppupuolella tulee vaikka mitä kivaa vastaan hänestä 8D

Ääninäyttelijät ovat myöskin intohimoni. Daisuken seiyuu Irino Miyu hoiti roolinsa hienosti, ja vain 15-vuotiaana. Darkin äänenä on Okiayu Ryoutarou, yksi suosikeistani. Satoshin roolissa konkari Ishida Akira. Ai että kun hänkin on aina yhtä ihastuttava, ääninäytteli sitten teinipoikaa tai poikakoulun naisterveydenhoitajaa :D

Joiltain osin voisin kutsua D.N.Angelia yhdeksi suosikkisarjoistani, joiltain osin taas en. Eniten sarjassa häiritsee Haradan kaksoset ja tämä rakkaussotku Daisuken, Darkin, Risan ja Rikun välillä. Toisaalta ilman sitä sarja ei oikein toimisi :D Minä taas tykkään eniten BL-katsojien/fanien fanservicestä, joka on enemmän tai vähemmän tarkoituksellista. Satoshi antaa Daisukelle tekohengitystä ja näin päin pois xD
Niin tai näin, tästä sarjasta on jo tullut minulle jonkin verran nostalginen.

Invisible

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 12, 2007, 14:23:44 »
Eheh...

Katsoin koko sarjan kolmessa päivässä viime viikolla. Olin aivan maassa ennen kuin katsoin sen, ja aivan maassa olin sen jälkeen kun olin katsonut sen. Alunperin tarkoitukseni oli vain etsiä Inuyashalle korvike, koska se pihkura meni lopettamaan itsensä 167 jakson ja neljän elokuvan jälkeen aivan typerällä tavalla. Aloitin sitten DN Angelin, ihan vain koska oli nähnyt muutaman dvd:lisen niitä kaupassa.
Ensimmäinen jakso ei minua juurikaan hetkauttanut, mutta ajattelin, että jatketaan nyt sitten kun kerran aloitettiinkin. Kuitenkin siitä eteenpäin katsoin jaksoja pikavauhdilla vain yhden asian takia - Darkin. Kolmannen jakson missasin, ja nissä jaksoissa, joissa Darkia ei näkynyt, olin aivan myrtynyt.
Ensimmäisten jaksojen aikana ajattelin, että jes, kerrankin sarja, joka kertoo tarinaa pahiksen näkökumlasta - kunnes sitten pienessä mielessäni osat vaihtuivat, ja alkoi tuntua siltä, että loppujen lopuksi Dark olikin ns. hyvä. Ei siinä tietenkään mitään pahaa ole.
Hämmennyin vähän lopussa, sillä kaikki tuntui kaiken viivästelyn jälkeen tapahtuvan kerta rysäyksellä. Yhtäkkiä kaikki oli ohi, ja minä olin kuolla suruuni loppuratkaisun takia.
Mutta loppujen lopuksi, tämän on yksi lempianimeistani. Inujen, FMA:n ja FB:n rinnalla.

Lempihahmoni, kuten jo taisi tulla selväksi, on Dark. Sarjan pahis joka loppujen lopuksi ei olekaan pahis, komea, mysteerinen, flirttaileva naistenmies. Huoh.

Sarjan musiikit... *yrittää muistaa* Kai minä niistä pidin. Tunnusmusiikista pidin aivan varmasti, sen muistan, sillä harvemmin jaksan kuunnella niitä kun katson animea, mutta tässä sarjassa kuuntelin joka jakson kohdalla. Paitsi vikan tietenkin, kun ei siinä juuri alun tunnusmusiikkia ollut. Muuten en juurikaan muista DN Angelin musiikki tarjonnasta hölkkäsen pöläystä. Olin kai liian kiireinen suomentamaan tekstitystä päässäni, sillä sitä tuli aivan liian nopeaan tahtiin ja aivan liian paljon kerrallaan. Meni moni asia sivusuuntämän pikku seikan takia. Ja katsoin siis sarjan japanin kielellä, engalnnin subeilla.^^

Pidin paljon. Vaikka loppua vihasinkin. Mutta eihän se mitään - olen huomannut vihaavani melkein jokaista loppua jonka näen.

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Heinäkuu 04, 2007, 17:21:51 »
Ihana sarja, tosin tutustuin siihen vasta, kun näin ensimmäiset DVDt kaupassa, joten pakkohan minun oli ostaa. Ihanaa, että kerrankin päähenkilönä oli pahis, joka ei sitten kuitenkaan ollut pahis. Sraja on mielestäni hyvä ja sen katsoo monta kertaa uudelleen. Tyyli on kaunista, vaikka tässä ei ole niitä tyypillisiä shoujo-kliseitä, tosin minusta ne ovat lähinnä vain ärsyttäviä.

Luin, joistain, että tämä ei alunperin oltu luokiteltu shoujoksi, mutta sitten kuitenkin myöhemmin oli. Mielestäni tämä sarja ei kuitenkaan ole puhdasta shoujoa, eikä kyllä shouneniakaan vaan suosittelen sarjaa lämpimästi molemmille sukupuolille.

Lempihahmojani ovat Satoshi Hiwatari, en kyllä tiedä yhtään miksi, no ehkä siksi, että yleensäkin pidän pahiksista ja muuten. Dark, yksinkertaisesti vain niin ihana. Daisuke, söpö ja kömpelö poika, joka jaksaa aina vain ihastuttaa minua.

Sarjan musiikit ovat mielestäni loistavia, erityisesti se alkutunnari, se vain soi päässä...
カダージュ

Janya

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 01, 2007, 21:44:00 »
Löysin D.N.Angelin kun selailin Anime -lehteäni ja siellä sitten oli arvostelussa kyseinen sarja. Siitä nyt on jonkin verran aikaa - joitain kuukausia. Mutta tässä tekstinpätkä suoraan kyseisestä Anime lehdestä joka sai minut kiinnostuneeksi:

Siipibishouneneita, goottilaista mystiikkaa, salaisia henkilöllisyyksiä ja romantiikkaa tarjoiltuna pseudokeskieurooppalaisessa maisemassa. D.N. Angelin tekijät ovat tienneet, miten saadaan erityisesti teinityttöjen sydämet läpättämään.

Ja minä romantiikan ystävänä sitten hommasin kolme ensimmäistä DVD:tä, ja yksi sana: koukussa. Jotkut jaksot tosin ovat hiukan pitkäveteisiä, mutta kyllä ne katsoo. Eihän sitä nyt aina voi tapahtua. Ja joitain kohtia on taas pakko kelata aina uudestaan ja uudestaan, varsinkin niitä, joille minä ainakin repeän ihan totaalisesti.
Satoshi Hiwatariin ihastunut. Tosin vain niiden kahdentoista jakson perusteella vaikea sanoa enempää.  Mutta yksi hahmo, joka minua ärsyttää, on itse Daisuke. En osaa sen kummemmin sitä selitellä, mutta jokin siinä hahmossa vain nyppii. Ehkä ne räikeänpunaiset hiukset ottavat liikaa silmiin, tai jotain.
Väreistä ei tosiaan ole puutetta tässä animessa.

Miyamoto Shunichin True Light oli myös minun mielestäni ihana.
Ja niin öh. Pidän D.N.A:sta (:'D) ja pakko nähdä loputkin jaksoista.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 23, 2007, 09:08:44 »
Katsoin tämän läpi joskus puoli vuotta sitten.

Lainasin kaverilta, joka ostaa yleensä kaikki animet, jotka tulevat suomitekstityksinä Anttilaan.

Ihan hyvä oli, musiikeista varsinkin pidin. :D
Katsomista häiritsi vain se, että en tykännyt Risasta ollenkaan ja hänhän nyt kuitenkin on aika isossa osassa elokuvaa.
Kradin voin sanoa ehdottomaksi lempparikseni ja sen violettihiuksisen pojan, Hiwatarin. :'D

Sarjaa voisin sanoa hyväksi, koska sen musiikit on valittu hyvin (eivät ole sitä kamalaa vinkumista mitä joskus on), ja ÄÄNINÄYTTELIJÄT on hyviä. Niistäkin löytyy joskus aivan epämääräisiä vinkujia.

Mutta voin sanoa, että sarja ei ole aivan suosikkini, mutta kuitenkin hyvä.

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Joulukuu 28, 2007, 01:03:12 »
Voih, toivoin tämän kyseisen animen joululahjaksi tänä vuonna ja sainkin sen! Ei siihen mennytkään kuin kaksi päivää katsoa se lävitse, ja kyllä minä ainakin tykkäsin. Lempihahmoihin kuuluu ehdottomasti Dark sekä Hiwatari. Molemmat ovat vain jotenkin niin omia persooniaan ja rakastettavia juuri tuollaisina, kuin he ovat. Ja ehdottomasti täytyy myös mainita With, se on söpö ^^
 Minun täytyy myös syyllistyä ihkuttamaan sarjan openingia, joka on kerrassaan lumoava. Sitä jaksaa vain kuunnella ja kuunnella <3 Yksi parhaista mitä olen kuullut, epäilemättä!

D.N. Angel ei ehkä ole suosikki animeni, mutta pidin siitä silti. Se toi mukanaan eräänlaista mukaansa tempaavaa juonta ja mielenkiintoisia tapahtumia. Suosittelen ehdottomasti katsomaan, jos animesta on kiinnostunut! :)
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor