Kirjoittaja Aihe: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?  (Luettu 109394 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Gatyena

• Taiteellinen kirjatoukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Outo hyyppä maton alla
  • Pottermore: DustAuror27790
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?
« Vastaus #300 : Helmikuu 21, 2013, 20:58:15 »
Oma suojeliukseni olisi todennäköisesti lohikäärme. Lennokas, vahva ja tulinen otus joka nousisi siivilleen ja syöksisi kunnon tulenlieskat ankeuttajia kohti. Tämä siksi, että olen itse aika lennokas (ainakin mielikuvitus lentää usein mielensä mukaan sinne ja tänne kysymättä mitään etukäteen :D) ja liäksi olen aika pippurinen tapaus, ainakin ystävieni mielestä ja tiedostan kyllä myös itse tietynlaisen tulisuuden luoneteessani. Lisäksi rakastan lohikäärmeitä ne ovat ehdottmasti suosikkejani kaikista taruolennoista vai pitäisikö sano taikaolennoista :D.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2013, 00:29:43 kirjoittanut Gatyena »
"Välistä täytyy olla vihoissaan. Jok'ikisellä Nyytillä on oikeus suuttua. Mutta Muumipappa on vihoissaan väärällä tavalla. Hän ei puhalla mitään ulos, hän vetää kaiken sisään." -Pikku Myy-

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #301 : Maaliskuu 05, 2013, 19:48:18 »
Tietääkö kukaan onko animaagien suojelius aina sama, kuin eläinhahmo???

En usko sen olevan. Ne kuitenkin tulee käsittääkseni eri asioista. Animaagihahmoon vaikuttaa luonne. Suojelius tulee sydämestä, tunteista ja muistoista. Sirius oli koira, koska hän on koiramainen. Harryn suojelius on hirvi, koska hänen isä asuu hänen sydämessä näin kliseisesti ilmaistuna. Perustelen tätä myös sillä, että suojelius voi muuttua jos vaikka rakastuu. Tuskin Tonksin animaagihahmo olisi ihmissusi. ;)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Tuulihaukka

• pikku punkkarihinttari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #302 : Maaliskuu 20, 2013, 17:05:51 »
Pegasos:) Ne vaan on niin sulosia. Kauniita, uljaita. Toisaalta jokin lempieläimistäni; bengalintiikeri tai nelisormimangusti ois hyvä. Ehkä tiikeri, olen semmonen nopea ja rauhallinenkin, mutta vedän sokerikänniin aika usein ;3
Percy ei tajuaisi vitsiä, vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan Dobbyn pannumyssy päässään.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #303 : Huhtikuu 10, 2013, 22:27:15 »
Tietääkö kukaan onko animaagien suojelius aina sama, kuin eläinhahmo???
En usko sen olevan. Ne kuitenkin tulee käsittääkseni eri asioista. Animaagihahmoon vaikuttaa luonne. Suojelius tulee sydämestä, tunteista ja muistoista. Sirius oli koira, koska hän on koiramainen. Harryn suojelius on hirvi, koska hänen isä asuu hänen sydämessä näin kliseisesti ilmaistuna. Perustelen tätä myös sillä, että suojelius voi muuttua jos vaikka rakastuu. Tuskin Tonksin animaagihahmo olisi ihmissusi. ;)

Nämä ovat vähän kai olleet mielipidekysymyksiä, ja lisää esimerkiksi täällä ja täällä, jos kiinnostaa. :> Mun mielestä kaikki tähän mennessä vahvistetut suojelius- ja animaagihahmot ovat olleet yhteneväiset. En tajua, miksi suojeliuksen muutos olisi peruste suuntaan tai toiseen - voihan ihminen muuttua tunteidensa mukana, mistä kirjasarjassa Kalkaros on erinomainen esimerkki. Tonksinkin alkuperäinen suojelius oli ilmeisesti jokin nelijalkainen karvakasa...

Ihmissusi olisi Tonksille loistava animaagihahmo, voimakas ja päämäärätietoinen. Vähän näkökulmakysymys? Ei kai Jamesin urospeurakaan viesti mielettömästä rohkeudesta, edes symbolisella tasolla. :D

Ehkä animaagihahmo = suojeliushahmo ei pidä sataprosenttisesti paikkaansa, mutta ei ole kyllä todisteita vielä muustakaan. Tosin mun mielestä koko animaagius- ja suojeliusasia on jotenkin tosi sekava. :D
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #304 : Toukokuu 02, 2013, 19:34:45 »
Olen miettinyt tätä kysymystä aiemminkin ja luulen vakavissani, että suojeliukseni olisi kissa tai komodonvaraani. Kissasuojelius saattaisi olla turkkilainen van. Olen katsellut netistä tietoa näistä mainitsemistani eläimistä. Ne ovat keskenään melko erilaisia, mutta kummassakin on piirteitä, jotka ajoittain sopisivat omaan luonteeseeni. Kun olen kuvitellut suojeliustani, nämä muodot ovat suurinpiirtein ensimmäiset, jotka ovat tulleet mieleeni, joten yksinkertaisesti vain pitäydyn niissä (vaikka PotterMoren testi sanookin, että suojeliukseni olisi greyhound eli vinttikoira).
Kuvittelen joskus mielelläni myös, että suojeliukseni olisi lohikäärme, koska rakastan lohikäärmeitä aivan liikaa. Tiedän, että se tuskin kuitenkaan oikeasti olisi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2016, 19:12:11 kirjoittanut Soul Spirit »
The darkness descends on quite earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending

Poissa Lumottu Kirja

• Hymytön kastepisara
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #305 : Toukokuu 08, 2013, 22:17:04 »
Olis aika samanlaista niinkun tossa animaagin valitsemisessa vaikkakin olen vähän varmempi toisesta.
No se olis tietysti susi ja siksi että se kuvastaa vähän mua tämä hieman salaperäinen ja hitusen yksinäisen tuntuinen eläin...

Poissa Ira

• Vuotislainen
  • the only way is rebellion.
« Vastaus #306 : Heinäkuu 15, 2013, 21:31:02 »
Suojelukseni olisi varmaan susi tai jonkinlainen koiraeläin, enemmän kylläkin varmaan susi. Tämä eläin jotenkin muistuttaa minua, sillä joskus haluan olla ihan vain omassa rauhassani. Muita ei tulekkaan mieleen, vaikka mietinkin vähän hevosta, kettua tai delfiiniä. Niistäkin löytyy minua, mutta eniten mielestäni se olisi joko susi tai muu koiraeläin. Susi on kyllä eniten mielessäni, sillä se vain jotenkin kuvastaa minua itseäni. Olen jotenkin sisältäni susimainen tai koiramainen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2013, 13:38:06 kirjoittanut Ira »

Poissa Emppumix

• animaagi
  • Vuotislainen
  • koirat & Hp♡♡♡
« Vastaus #307 : Heinäkuu 18, 2013, 00:12:13 »
Kenties susi...olen ihmisten seurassa viihtyvä, sosiaalinen tapaus :D jos minua ärsyttää, hermostunut, ja näytän, kuka olen!  Toisaalta taas viihdyn itsekseni, tahdon samoilla läpi metsien ja vuorten, olla vapaa!     Joten ehkä se on susi :)
Emppu

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #308 : Elokuu 17, 2013, 13:31:58 »
Löysin semmosen "mikä olisi suojeliuksesi?"- testin, koska itse en tiennyt mikä miuta kuvastaa parhaiten. No, kuitenkin.. Tiikeri se varmaan olisi, nimittäin:

You Scored as Tiger
It is only likely you would produce a tiger as your protector. Like you it has a wild and fierce nature although this can be hidden. Passionate but sometimes harsh natured you tend to be alone as your own person.

Kai se on totta, joten tiikeri. (: Tai ehkä kissa. Hmm..

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #309 : Lokakuu 18, 2013, 22:01:15 »
Tein testin siitä, mikä suojeliukseni olisi, kun en myöskään tiennyt mikä se voisi olla. Vastaukseksi tuli kani:
"Your patronus takes the form of a Rabbit. A rabbit is known for being somewhat shy. Similarly, you tend to be quiet around others, especially new people. However, you are very bright and alert. You are good at reading people and know who to trust. You are also nurturing and kind. You may have trouble conjuring your patronus because your mind tends to race in the heat of a battle."
Aika oikeanlaisen vastauksen sain, eli kani olisi aika hyvä.:) Toisaalta ajattelin, että suojeliukseni voisi olla myös susi tai koira, mutta kun se kai määräytyy luonteen mukaan, niin siinä tapauksessa ne ei niin hyvin kävisi.

Poissa Nowaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: HollyWild6531
« Vastaus #310 : Lokakuu 21, 2013, 18:59:38 »
Hmmmm....oma animagini lienisi jokin koiraolento, kenties kultainen noutaja, susi taikka hilpeän energinen husky-pentu mikseikä myös rakkauspapukaija tai varpunen.
Usein miusta ollaan sanottu, että jos olisin eläin, muistuttaisin jotakin koiraotusta, tarkempaa rotua hakiessa on lopputuloksena usein ollut kultainen noutaja.
Seurallinen, lempeä ja rauhaista luonne (rauhaisa nyt on omakohtaisesti vähän kyseenalainen).
Mutta kuitenkin ehkä enempi sisältäni löytyy kuitenkin mysteeristä sutta, joka jatkuvasti vapaana vaeltaa oikeaa polkuaan etsien. Itsekin olen pohtiva, toisaalta sosiaalinen laumaeläin, joka jatkuvasti etsii minne mennä. Lintunakin saisin liidellä vapaana vaikka maailman ääriin. Rakkauspapukaijakin ilmentäisi seurallisuutta, veikettä ja hellyyden tarvetta.
Aaaaah, vaikea valinta, mutta ehkä loppujen lopuksi päätyisin kuitenkin villin hulluun suteen.
Tätä täytyy mietiskellä lisää.
" I keep falling asleep and having this dream about you, we're in a forest and..."

Poissa Palmu

• Vuotislainen
« Vastaus #311 : Joulukuu 20, 2013, 19:47:25 »
Olen varma että se olisi nelisormimangusti muistutan aika paljon mangustia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelisormimangusti
En nyt mitenkään pitemmin rupea kirjoittelemaan :)

Poissa Usvatuuli

• Vuotislainen
« Vastaus #312 : Joulukuu 24, 2013, 23:47:22 »
Suojeliukseni olisi varmaan... Villi hevonen, sillä olen villi ja vapa. Toisaalta olen myös varuillani koko ajan, mutta kun alan tutustumaan intoni ja putskahtava huumorintajuni tulee esiin. Olen myös tosi sosiaalinen suojeliukseni olisi varmaan villi hevonen tai delfiini

Poissa sanpe hpf

• Hullu
  • Vuotislainen
  • Laiturilla 9 3/4 tavataan!
« Vastaus #313 : Tammikuu 06, 2014, 19:54:34 »
Varmaan puhpallura. Niistä olisi ainakin seuraa. Jos ei muuta, ankeuttaja kuolisi nauruun. Jos ankeuttaja voi kuolla.
Täällä ollaan.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #314 : Maaliskuu 20, 2014, 20:30:29 »
Koira, rakastan koiria, ja  haukku olisi turvallinen suojelius, joten en pelkäisi mitään. Paitsi hämähäkkejä, jaiks! Tai sitten pörheäturkkinen kissa. Sopivan itsenäinen olento, vähän kuin minä.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Bellex

• triX
  • Vuotislainen
  • Just smile, let it shine!
« Vastaus #315 : Huhtikuu 03, 2014, 10:03:21 »
Löysin netistä jotain testejä aiheesta, ja niitten mukaan mun suojelus olis siili :D En valita, on ne niin söpöjä!
"You're never fully dressed
Without a smile!"

Poissa The Ziizi

• Vuotislainen
  • Pottermore: UnicornBronze22662
« Vastaus #316 : Toukokuu 18, 2014, 14:05:18 »
Uskoisin, että suojeliukseni olisi jonkinlainen hevonen. Olen ollut hevosihminen koko ikäni. Hevoset ovat myös kauniita, kestäviä, rohkeita, luotettavia ja muutenkin uskomattomia. Hevosissa on jotain sanoinkuvaamatonta taikaa yleisestikkin.
"Olen vähän riehunut pianolla ja hengästyneenä kirjoitan tämän."

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #317 : Toukokuu 31, 2014, 15:20:11 »
Mietin tätä jonkin aikaa, ja päädyin tulokseen, että se voisi olla susi. Olen viisas, ja niin ovat käsittääkseni myös sudet. Viisaita, arvoituksellisia, melko hiljaisia, viihtyvät yksinkin, mutta oma lauma on tärkeä. (tälläisen kuvan olen ainakin susista saanut) Sellainen minäkin olen. Tuosta arvoituksellisuudesta en tosin tiedä, mutta jotenkin se tuntuu sopivan minuun. Viihdyn jonkin aikaa yksin, mutta perhe on silti tärkeä, sitä en halua menettää. Olen luonteeltani aika ujo ja hiljainen vieraitten seurassa, mutta perheen kanssa olen usein puhelias. En hyökkää jos minua ei ärsytetä. Tietääkseni eivät ainakaan kaikki sudetkaan. Voin kuvitella itseni noitana, ja taikasauvani päästä sinkoaa hohtava valosuihku joka muuttuu vähitellen yhä enemmän suden näköiseksi...

Muita eläimiä, mitä pohdin, olivat mm. pöllö ja kettu. Päädyin kuitenkin suteen juuri tuon laumassa olon takia.
"They're taking the hobbits to Isengard!"

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #318 : Elokuu 25, 2014, 21:01:15 »
Onkohan tästä edes epäselvyyttä... Tykkään ulvoa kuuta ja pitää turkkia, suojeliukseni olisi ihan satavarmasti susihukkanen.
Ei kuule kuomaseni, nyt olet erehtynyt! Kyseessähän on aivan selvästi shamaani! Etenkin jos tykkäät lipittää poron läpi tislattua sienimehua. :-)
Että tervetuloa vaan kerhoon.

Nyt kun poroista puhuttiin niin pakkohan minun on mokoma nostaa voimaeläimekseni. En voi muutakaan sen viraalivideon nähtyäni. "V--n vasikka!" Liikennekäyttäytymisenikin on samanlaista ja Petteri Punakuono on minulle suoranainen pop-ikoni.

Kakkossijalle yltää jokakommari ihanne eli lammas, ehkä höystettynä jollain muulla kuin rosmariinilla eli terveellä jääräpäisyydellä ja liiallisuuksiin menevällä machoilulla (kyllä te kaikki olette sen jo huomanneet, minä olen silkkaa höttöä sisältä!) eli täten julistan varasuojeliukseksi pässin.

Poissa LLK

• Vuotislainen
« Vastaus #319 : Elokuu 25, 2014, 22:37:00 »
Mun suojelius olis varmaankin jonkunlainen kani. Sopisi mulle kaikin tavoin.. Oon aika hiljainen ja ujo (paitsi lähimpien ystävien seurassa) yms mikä sopisi niihin :) lisäksi kanit ovat kovin lähellä sydäntäni. Suojeliuksen kanirodusta en tiedä, mutta joku lemppareistani varmaan.

Poissa Sciratar

• Vuotislainen
  • Pottermore: ShadowStar19490
« Vastaus #320 : Elokuu 31, 2014, 18:41:50 »
Veikkaisin, että suojeliukseni olisi pesukarhu. Itse näen pesukarhut fiksuina ja sopeutuvaisina eläiminä, joilla on kuitenkin hyvä itsesuojeluvaisto. Lisäksi pesukarhu on ensimmäinen eläin, joka mieleeni tulee, ja luotan vaistoihini tässäkin asiassa.
Vive la Luihuinen!

Luihuisin -> Sciratar

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #321 : Toukokuu 27, 2015, 16:58:35 »
Ehkä kettu, kenguru tai korppi. Ketut on niin viekkaita eläimiä niin pidän niistä se takia. Kengurut on muuten vaan kivoja eläimiä. Korpit on aika viisaita lintuja.

Ehkä rupikonna tai joku liskokin vois olla sopiva, kun pidän sammakoista ja liskoista.         
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #322 : Heinäkuu 01, 2015, 15:56:09 »
   Luulisin sen mitä todennäköisimmin olevan varis :)

Tykkään variksista, ne on mielenkiintoisia ja hellyyttäviä, vähän rasittavia ja tunkee joka paikkaan. Vähän niinkuin minäkin, en tosin tiedä siitä hellyyttävästä :D

Mutta varis se varmaan olisi <3
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Lumisieppari

• Ikuinen Bertie Botter
  • Vuotislainen
  • -Young witch-
  • Pottermore: PotionBat12054
« Vastaus #323 : Heinäkuu 01, 2015, 16:26:31 »
  Suojeliukseni olisi ehdottomasti pöllö, ne ovat niin ihania!  En tosin ole kovinkaan varma, sopisiko se minulle, mutta ainahan sitä veikata saa ;)
Se viisain kaikista, vapise Salazar.

Poissa Hermoinen

• Vuotislainen
« Vastaus #324 : Syyskuu 03, 2015, 23:08:46 »
Olisin varmaan susi tai hevonen. susi sillä omasta mielestäni muistutan melko paljon sutta joka on jotenkin arvokas ja yksinäinen... Jotenkin omalla tavalaan surumielinen, jos tajusitte mitä tarkoitan. Hevonen taas siksi että ehkä toisiksi eniten muistutan hevosta, ne ovat olleet läsnä jo kauan elämässäni. Näen itseni katsoessani kisailevia hevosia laitumella niiden kiitäessä halki peltojen ja metsien... Mutta kuitenkin varmaan eniten Susi.
Aa' menle nauva calen ar' ta hwesta e' ale'quenle