Kirjoittaja Aihe: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?  (Luettu 109394 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ChaserDraconish148
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mikä eläin suojeliuksesi olisi?
« Vastaus #200 : Marraskuu 22, 2010, 14:09:40 »
minusta on vaan mukava lukea erillaisia mielipiteitä eri suojeliushahmojen ns.synnystä.
Sekoitanpa soppaa itsekkin sen verran että ensimmäisen kerran lukiessani chon joutsen suojeliuksesta, heti mieleeni tuli cedric. Sillä joutsenethan ovat yksiavioisiä ja uskollisia. Ja toiset surevat hyvinkin pitkään kuolleita puolisojaan ja eivät välttämättä koskaan pariudu uudelleen. Ja jotenkin minusta siihen chon tilanteeseen vaan sopi se niin hyvin. Suri ja rakasti edelleen kuollutta "puolisoa" mutta toisaalta oli myös ihastunut harryyn. Ja sitten vielä muistutuksena että tuo on vaan minun mielipiteeni eikä siitä tarvi kenenkään vedellä herneitä nenäänsä :)

ja sitten itse kysymykseen. Oma hahmoni olisi varmaankin susi tai tiikeri. Kummatkin muistuttavat olemukseltaan minua ja toisaalta kummallakin on omanlaisensa suurempi merkitys ollut elämässäni. Eli näin ainakin itse uskoisin mutta lopultahan se voisi sitten kuitenkin olla jotain aivan muuta.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Grazygrand

• Kansainvälinen valio
  • Vuotislainen
  • TomFelton<3
  • Pottermore: FlameCharm28
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #201 : Joulukuu 03, 2010, 20:45:17 »
Mutta jos suojelius perustuu onnellisiin muistoihin yms. niin eikö silloin se voisi ottaa lempieläimen muodon? Itse jos alan miettimään onnellisimpia muistojani niin ne liittyvät koirani kanssa vietettyihin hetkiin. Joten eikö tuollaisissa tapauksissa se voisi ottaa rakastetun eläimen muodon?
Wait till my father hears about this!

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #202 : Joulukuu 03, 2010, 22:36:52 »
^Minä näen enemmän tämän niin, että eläin muokkautuisi sen mukaan, mitä tunnet sillä hetkellä kun ajattelet vaikka juuri sitä koiraasi, ei sen että mitä ajattelemasi muisto sisältää. Jos minä nyt esimerkiksi rakastaisin jotain ihmistä ja ajattelisin häntä loitsiessani tämän loitsun, niin en silti mitenkään olettaisi suojeliukseni muuttuvan häneksi.

Kaikkihan riippuu siitä, että mistä tunteista, ajatuksista ja tuntemuksista saat voimasi luoda niinkin vahvan loitsun kuin suojeliuksen, jolloin näiden asioiden pohjalta kehittyy sen eläimen muoto, joka tukee näitä piirteitä sinussa eniten.

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #203 : Joulukuu 11, 2010, 00:36:03 »
Jaaa,
olen aina ajatellut, että tahtoisin suojeliukseni olevan susi. Mutta eihän se riipu tahdosta. No, kyllä minussa ehken jotain susimaista on...
Haukka. Jos linnuista pitäisi valita. Ennen kaikkea pidän haukoista, mutta jotenkin myös samaistun niihin. Joskus on myös sanottu, että minulla on haukan silmät (kaikkea se menee uskomaan!).
Gaselli olisi aika hauska ^^ nopea ja ketterä, pienikokoinen... kuulostaa minulta!
Tai sitten vaikkapa orava. Tai hiiri. Tai hevonen. En nyt jotenkin osaa päättää. Mutta kyllä minä vieläkin haluaisi suden, vaikka kuinka yritän ajatella luonnettani kuvaavaa eläintä. Koira tai kissa en varmasti olisi, vaikka molemmista pidänkin.
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #204 : Joulukuu 25, 2010, 20:44:01 »
On niin paljon eläimiä, joista tykkään, mutta jos tahtoisin eläimen, joka suojelisi minua itseni vuoksi, joka jotenkin tuntuisi läheiseltä, eehkä susi.
Sudet ovat vaan niin väärinymmärrettyjä. Ja vaikka susi ei oikeastaan ole elmpieläimeni se vain jostain syystä tuntuu läheiseltä ja sellaiselta, jonka haluaisin minua suojelevan. Toisaalta haluaisin sen olevan jotain, mikä olisi uskollinen ja jota voisi halia, mutta en nyt vaihda sitä.

Susi siis.
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #205 : Maaliskuu 27, 2011, 17:10:58 »
Kun olen lukenut wikipediasta vai potterwikistä, että suojelius on se, mikä eläin horoskoopiltaan on. Koska olen kaksonen, minulla oli jotkut perhoset :o

Ei se miusta tainnut horoskoopin mukaan mennä. Esim. Harryllä ja Jamesillä on molemmilla sama suojelius vaikka Harry on leijona ja James (muistaakseni?) oinas. Wikipediassa voi nyt muutenkin lukea ties mitä ei-niin-faktatietoa kun kaikki sinne rekisteröityneet pääsevät niitä artikkeleja muokkailemaan.:P Luulenpa että se menee vähän sen mukaan mitä eläintä muistuttaa ja mikä eläin on itselle tärkeä, sekä tietysti muisto jota ajattelee vaikuttaa siihen ehkä myös.

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
« Vastaus #206 : Maaliskuu 29, 2011, 16:39:10 »
Kun olen lukenut wikipediasta vai potterwikistä, että suojelius on se, mikä eläin horoskoopiltaan on.
Ja muistathan, SlytherinGirl, että Tonksin suojelius muuttui ihmissudeksi. Mites se horoskooppeihin liittyy? x)
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa lustica

• Puuskupupu
  • Animaagi
  • Miten niin Lustica? Sehän on ihan pessimisti!!
« Vastaus #207 : Maaliskuu 30, 2011, 10:25:12 »
En ole tätä suojelius käsitettä tai siis omaa suojeliustani vielä pohtinut kovinkaan tarkkaan. Sen sijaan olen pohtinut toteemi-eläintäni (ei liity Pottereihin) ja Anigaami-muodostani olen kyllä melko varma. Toteemi-eläimeni, mikä samalla on mielestäni anigaami-muotoni on ehdottomasti Alppimurmeli. Mutta jos suojelius kumpuaa itsestään ja heijastelee "omistajaansa" uskoisin, että murmeli on myös suojeliukseni. Miksi juuri murmeli, mikä on pieni ja piiskuinen, eikä mikään vahva petoeläin tms.? No.

Murmelit elävät  korkealla alppiniityillä. Minulla olisi siis mahtavat maisemat suoraan kotiovelta, mikä olisi mulle tosi tärkeää. Aika harvoin jaksan keskittyä luonnossa, tai missään muussakaan asiassa elämässäni pieniin yksityiskohtiin, vaan ennemmin kiinnitän huomiota kokonaisuuksiin. Ja luonnossa maisema merkitsee minulle kokonaisuutta ja maiseman tulee olla hieno, eli klokonaisuuden eheä. Tämä seikka tosiaan toteutuu miurmelin kohdalla, vuorten huiput ilta tai aamu-auringossa ja raivoisa tuuli. Sopisi minulle.

Murmeli on aika pullea, hidaskin ja toisinaan kömpelö, mutta toisinaan siitä löytyy vikkelä ja leikkisä puoli. Olen kyllä kaikkia noita. Murmelit nukuvat talviunta pehmoisessa ja lämpimässä pesässään. Vaikka rakastankin talvea rakastan myös nukkumista ja laiskottelua. Keväällä murmelit nousevat talviuniltaan ja viettävät kesänsä syöden, ne saattavat etsiä ruokaansa todella touhukkaastikin, mutta toisaalta ne viettävät osan päivästään auringossa lepäillen ja nauttien olostaan. Rakastan ruokaa ja syömistä, eikä mikään voisi olla mukavaampaa kuin käpertyä kirja kainalossa sohvannurkkaan viltin alle ja kesällä pyyhkeen päälle laiturille aurinkoon. Toisaalta osaan myös olla aktiivinen ja puuhakas ja ruoanlaittoon voin käyttää paljonkin aikaa. Näihin siis tuskin tarvitaan enempää perusteluja. :)

Murmelilla ei ole kovin montaa luontaista vihollista, lähinnä kotkat saalistavat niitä. Murmeli ei voi puolustautua kotkia vastaan juuri muuten, kuin menemällä piiloon omiin käytäväverkostoihinsa. Ja juuri niin minäkin mieluummin tekisin. Menisin piiloon, enkä taistelisi, ja toivoisin, että se riittää.

Uskoisin siis, että suojeliukseni olisi sama kuin mikä on anigaamimuotoni ja toteemi-eläimeni. Siis Alppimurmeli.

Poissa Rita Gracie

• Särmikkäät ry
  • Vuotislainen
  • Synnynnäinen seikkailija
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #208 : Maaliskuu 30, 2011, 18:22:25 »
Leijona/villihevonen/tiikeri/mursu/haukka. Olen rohkea ja ulospäinsuuntautunut bilettäjä mutta tykkään myös laiskotella. Rakastan seikkailua ja näytän helposti mun tunteet jopa agressiivisesti. Oon myös jotenkin hauska mutta en pysty helposti olemaan täysin omaitseni muiden kuin läheisten ihmisten kanssa ja suojelen heitä keinolla millä hyvänsä. Olen joskus jopa hieman suorasanainen ja ilkeä mutta erittäin ovela ja älykäs sekä luotettava. Siksi sanoisin nuo edelliset..
a world without the rules is mine.

Unique -> Rita Gracie

Poissa halkinaurus

• Omintakeinen makeinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SeekerWillow112
« Vastaus #209 : Huhtikuu 16, 2011, 18:19:40 »
Se olisi ehkä laiskiainen, koska olen usein hidas tekemään mitään ja olen aika laiskakin. Siis en väitä, että laiskiaiset olisivat laiskoja ainakaan minuun verrattuna. :D
Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Poissa Minea

• Kelvollinen leijona
  • Vuotislainen
  • Kolmas niistä Weasleyn kaksosista.
« Vastaus #210 : Huhtikuu 18, 2011, 00:21:08 »
Itseltäni ei löydy mielipidettä siihen että minkä perusteella se suojelius nyt pitäisi valita, itse ainakin vain mietin siltä kantilta että mikä tuntuu sopivimmalle. Olen toki samaa mieltä esim. Gemmssyn kanssa Harryn, Dumbledoren, McGarmiwan, Severuksen ja Chon suojeliuksista, että ne mätsää kyllä hyvin, mutta en myöskään kumoa sitä teoriaa että se suojelius nyt vaan olisi se eläin josta on parhaimmat muistot juurikin esim. lapsuudesta. Tosin, jos sille linjalle lähdetään niin olisiko sitten esimerkiksi. Harryn suojeliuksen sitten pitänyt olla käärme (Viisasten kivi, Dudleyn synttärit matelijatalossa). No jaa, itselläni nyt ei ole mitään erikoisemmin hyviä muistoja erityisten eläinten kanssa. Kissa tai koirahan se olisi jos lapsuudesta tärkeän eläimen valitsisin kun ne ensimmäiset lemmikit talossamme olivat, mutta mutta...

Bambi. Elikkä valkohäntäpeuran nuoren ja eloisan vasan voisin hyvinkin kuvitella tupsahtavan sauvani kärjestä. Siinäpä se minun tavoin malttamattomana ja energisenä hyppisi vallan ympäriinsä ja siinä sivussa ehkä vähän keskittyisi siihen suojelemiseenkin. Jottenkin tuo tuntuisi tosi omalta jutulta, ja no mainittakoon sitten vielä että voi olla että se Disneyn klassikkoelokuva, nimeltänsä Bambi nimittäin, on yksi suosikeistani. Tämän perusteella en suojeliustani kuitenkaan valinnut; yhteensattuma, sattuma yhteen.
Sunshine, daisies, butter mellow, turn this stupid, fat rat yellow.
- TU ES FOLLE ? TU ES UNE SORCIERE OU QUOI?

Poissa Kanfley

• Lemmikki
  • Vuotislainen
  • Kulki koira musta, susi suuren siimeksen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #211 : Huhtikuu 18, 2011, 17:16:21 »
Kiperä kysymys.

Ensimmäisenä tulee mieleen jokin iso koira, mahdollsiesti suursnautseri tahi irlanninsusikoira tai susi. Erityisesti susi on muodostunut minulle hyvin tärkeäksi eläimeksi. Olemme molemmat väärinymmärrettyjä, meistä liikkuu vääri huhuja. Sudet ovat jylhiä ja villillä tavalla kauniita eläimiä, joita kuitenkin vihataan melkein syyttä.

Tai sitten ehkäpä joku lintu, mahdollisesti jokin arapapukaija tai korppi, mutta joutsenkaan ei olisi mahdoton vaihtoehto. Tunnen suurta kiintymystä kaikenlaisiin lintuihin, yksi suurimmista haaveistani olisi lentokyky. Pidän korkeista paikoista ja päästä sinne minne muilla ei olisi mahdollisuutta tunkeutua. On hauska nauraa sieltä ylhäältä sitten.

Joko ara tai susi se luultavimmin olisi. :3
Intohimomme ovat oikeita Feeniks-lintuja. Kun tuli tuhoaa jonkun niistä, tuhkasta nousee heti uusi.

Poissa Pinkki matkalaukku

• Vuotislainen
« Vastaus #212 : Huhtikuu 23, 2011, 04:31:40 »
Kyllä se varmaan olisi se kultakala. Aina olen niistä pitänyt ja aina niitä on ollut. On ne vain niin kauniita nuo kultakalat, mutta en minä sitä sen perusteella valinnut. Kultakaloilla on tärkeä sija elämässäni. Siksi olisi hienoa jos suojeliukseni olisikin kultakala.

Poissa Cobb

• Vuotislainen
« Vastaus #213 : Huhtikuu 25, 2011, 09:43:46 »
Minulla varmaan olisi koira samasta syystä, kuin Dragonilla, eli rakastan niitä niin hirveästi. :)
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D

Poissa sarvipyrstö

• Viikatemiehen serkku
  • Vuotislainen
  • Harvat käsittävät käärmeiden kauneutta <3
« Vastaus #214 : Toukokuu 03, 2011, 18:14:13 »
sudenkorento tai kakadu. ne ovat jotenkin lähellä sydäntä. olen mieltynyt kaikkeen mahdolliseen lentävään, joten sudenkorento olisi loistava vaihtoehto. ja kakadut ovat niin kauniita ja söpöjä ja energisiä... niissä vain on sitä jotain :)
Mitä turhia syömään, nälkä tulee joka tapauksessa.

Adcantus

• Ankeuttaja
« Vastaus #215 : Toukokuu 03, 2011, 21:15:11 »
Naurulokki. Olen sosiaalinen (jopa vähän piikittelevä ja pomotteleva) ja viihdyn "laumassa", mutta olen myös itsenäinen. Rakastan sekä merta että taivasta, ja olisi hienoa elää molemmissa: lentää taivaalla ja uida meressä.

En "fanita" naurulokkeja eivätkä ne ole lempieläimiäni, mutta ne ovat varmaan lähinnä omaa luonnettani. Suojeliukseni ei ehdottomasti olisi mikään koira (vaikka pidänkin koirista), varsinkaan säyseä sellainen, sillä olen temperamenttinen ja määrätietoinen, enkä muiden tahtoa myöntelevä hiljainen hissukka.

Poissa Anilina

• Vuotislainen
« Vastaus #216 : Toukokuu 03, 2011, 22:27:31 »
Ilves.

Ilvekset ovat olleet lähellä sydäntä sen jälkeen kun Poika ja Ilves -elokuva ilmestyi, eli jo melko kauan lapsuudesta lähtien. Ne ovat mielestäni upeita eläimiä ja saavat kunnian olla Suomen ainoaita luonnon kissapetoja. :)

Silloin kun luin Azkabanin vangin ensimmäistä kertaa, ja suojeliukset tulivat kuvioihin niin tiesin heti oman suojeliukseni olisi ilves. Eikä se päätös ole muuttunut koskaan. Oli melkoinen yllätys, kun Kingsley Kahlesalpan suojelius oli ilves. Nämä eläimet ilmestyvät niin harvoin elokuvissa tai kirjoissa.
lunamoon --> Anilina

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #217 : Toukokuu 03, 2011, 23:25:57 »
Luultavasti bengalintiikeri. Tiedän, että kuulostaa suureelliselta, mutta se oli daemonini (aikana jolloin en edes kunnolla sitä sellaiseksi tajunnut) ensimmäinen kunnollinen hahmo, joka kulki kanssani hankalana aikana (tuoden pisaran iloa päivään). Tiikerissä on sitä vapautta ja riemua, jonka tunnetta tarvitsisin suojeliuksen loihtimiseen.

Toinen minkä voisin kuvitella kuvastavan itseäni, koska monet siihen sopivat muistot tuovat paljon iloa ja yleistä hyvää oloa, on eurooppalainen metsäkissa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2011, 00:59:24 kirjoittanut Mortti »

Poissa takkuturkki

• varjoissa
  • Vuotislainen
  • yes, i can
    • tumblr
  • Pottermore: StrikeWizard7023
« Vastaus #218 : Toukokuu 06, 2011, 18:00:38 »
Minun suojeliukseni olisi varmain Susi tai kissa.

Susi, koska se on lempi eläimeni ja jossain määrin olen hieman petomainen. Viihdyn myös "laumassa" (vaikkakin olen enemmän se yksinäinen susi). Sitäpaitsi sudet ovat aina sydämmelläni.

Mutta enemmän veikkaan itse kissaa. Käyttäydyn kissamaisesti. Olen esim. saanut usein maininnan että tarvitsen raapimispuun (kyllä :)) Raavin (ja revin) kaikkea mikä tielle tulee tai sitten muuten vain. Olen myös aika notkea ja kuten moni muukin on itsestään maininnut käperryn kerälle. Säästä riippumatta.
elämättömyysaika jähmettynyt

Horatius Kuhnusarvio

• Ankeuttaja
« Vastaus #219 : Toukokuu 08, 2011, 09:44:24 »
Minulla olisi susi, koska se on vähän kookkaampi kuin jänis tai hirvi.

Poissa Peace

• Vuotislainen
  • World need Peace I think please, <3
    • Always Selena
  • Pottermore: WildSnitch75
« Vastaus #220 : Toukokuu 16, 2011, 19:46:43 »
Ehdottomasti KANA! :D No koska:
1. Tykkään kanoista ylikaiken.
2. Tykkään herätä minun kännykän herätyskellolla (Soittto on Kukukiekooo!!)
3. Kanat ovat suloisia.
4. Kanamunat ovat herkullisia.
ja
5. Kanat ovat söpöjä x)

Okei, Oon joskus outo mutta Elämä on :)
Aurinkolennikki,sitruunakeksi
muutu tyhmä rotta keltaiseksi

-Ron Weasley VK ♥

Poissa Kissanminttu

• Yli-Blondi
  • Vuotislainen
  • ಠ_ಠ
    • Tumblr
« Vastaus #221 : Toukokuu 17, 2011, 20:38:53 »
Oma suojeliukseni on Kotka (maa- kotka), iso ja uljas lintu joka on vaikuttava ja ylväs.
Kotka kun vain on minun sieluneläimeni. :)
...Maan pimeys hangen alla
puistoja puistattaa.
Jäätakki on vaahteralla,
kastanja aivastaa...

Poissa streakflank

• Vuotislainen
« Vastaus #222 : Toukokuu 18, 2011, 13:50:43 »
Minun on ehdottomasti jokin kissaeläin ja tiikerin olemus ja käyttäytyminen on lähimpänä itseäni.
Olen samanlainen aristokraattinen lymyilijä. En aiheuta mekkalaa turhanpäiväisesti, vain jos tarve vaatii. Olemukseni on myös jonkin verran vakavasti otettava, mutta sisemmältä löytyy leikkisyys ja lämpöä rakastava loikoilija.

Mutta jos suojeliukseni vaihtuu se voisi olla kärppä. Kärppä on pieni mutta häijyn rohkea piileskelijä, joka iskee suurempien saaliiden kimppuun, mutta pakenee livistäen koloonsa piiloon, jos tilanne kääntyy uhkaavaksi. Näin luihuseen sopivanan tämä voisi olla myös toinen sopiva suojelius.
Streakflank left the paw post

Lucresia

• Ankeuttaja
« Vastaus #223 : Toukokuu 22, 2011, 19:48:38 »
Jaa.. olipas vaikea kysymys:D suojeliukseni olisi luultavasti saksanhirvi, metsäpeura tai sinikettu ehkä mieluiten saksanhirvi, koska ne ovat jotenkin niin ylväitä eläimiä^^ uros tietenkinXD

Hevoskotka

• Ankeuttaja
« Vastaus #224 : Toukokuu 22, 2011, 20:36:04 »
Mnh, vaikea kysymys. Mieluiten toivoisin sen olevan jokin lintu, kotka, feeniks, pöllö...
Mutta luulenpa kuitenkin että se olisi tiikeri, koska olen erakko, huomaamaton, pidän vedessä peuhaamisesta ja tiikerit on söpöjä, voimakkaita ja nopeita.