Kirjoittaja Aihe: Monta kirjaa samaan aikaan kesken  (Luettu 13945 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Pirkko

• Ankeuttaja
Monta kirjaa samaan aikaan kesken
« : Huhtikuu 27, 2007, 14:45:00 »
Mitä ajattelette siitä, jos jollakin on monta kirjaa samaan aikaan kesken? Onko teillä itsellänne joskus samaan aikaan monta kirjaa kesken? Voitte kertoa muutakin, jos tulee mieleen.

En pidä sellaista mitenkään typeränä. Minulle on ihan sama, kuinka monta kirjaa jollakin on luettavana. Minusta on kuitenkin järkevämpää lukea aina vain yhtä kirjaa kerrallaan. Itse luen vain hyvin harvoin enempää kuin yhtä kirjaa kerrallaan. Aika vähän aikaa siitä kuitenkin on, kun viimeksi oli kesken useampia kirjoja. Olin saanut omaksi juuri Michael Enden Tarina vailla loppua. Kesken oli kuitenkin vielä Margaret Weisin ja Tracy Hickmanin Haltioiden tähti. Olin pitänyt kovasti ensimmäiseksi mainitusta tehdystä elokuvasta, Päättymättömästä tarinasta. En ollut lukenut kirjaa ennen. Oli pakko aloittaa kirjan lukeminen ja jättää Haltioiden tähti kesken. Muuten en muista mitään muita tällaisia tapauksia niiden lisäksi, kun olen lukenut Aku Ankan taskukirjaa tai Aku Ankkaa, vaikka on ollut joku kirja kesken.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Monta kirjaa samaan aikaan kesken
« Vastaus #1 : Huhtikuu 27, 2007, 15:31:42 »
Monen kirjan lukeminen limittäin on käsittääkseni aika tavallista, ainakin mitä muilla foorumeilla aiheesta käydyistä keskusteluista voi päätellä. Itselläni on yleensä aina useampi kirja luettavana yhtä aikaa, koska en malta odottaa yhden kirjan loppumista ennen kuin pääsen katsomaan, mitä seuraavalla on tarjota. Usein myös jokin tai jotkin kirjoista ovat kevyempää hupilukemista, jotkut taas enemmän asiatekstiä. Ja välillä on myös niin, että minulla on yksi kirja repussa bussi- ja junamatkoilla luettavaksi, yksi keittiön pöydän ääressä ruuan kanssa nautittavaksi, yksi vessan kaapissa istuntolukemiseksi, yksi sängyn vieressä iltalukemiseksi ja yksi tai useampia muuten vain satunnaisia lukuhetkiä varten ajelehtimassa. Aika usein tosin kirjat tuppaavat kasaantumaan keittiön pöydälle, sen ääressä kun tulee kotona ollessa eniten luettua.

Tällä hetkellä minulla on - harvinaista kyllä - kesken neljä kirjaa, joista joka-ainoa sisältää vain asiatekstiä: Simon Jamesin Keltit, Lesley Downerin Geisha, Nicholas Bornoffin Pink Samurai ja kolmikon Slesin, Cliff & Rozenszroch ihana valokuvateos Japanese Style. Mutta eiköhän kirjastosta tai omasta hyllystä kohta taas tartu joku hupaisampikin opus käteen.
Constantem decorat honor

Konkari

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 27, 2007, 18:16:11 »
Itselläni on hyvinkin usein monta kirjaa kesken enkä pidä sitä ollenkaan typeränä. Kirjoja on kamalasti erilaisia ja se riippuu aina fiiliksestä, mitä huvittaa lukea. Usein teen niin, että jos minulla on joku vähän "raskaampi" kirja kesken, eikä sitä aina kiinosta lukea, ja jos haluaa välillä heittää aivot pellolle, niin luen jonkun ohuen ja kevyen kirjan siinä välissä ennen kuin jatkan taas sitä raskaampaa.

Minä en ole ollenkaan järjestelmällinen missään muussakaan, niin ei kai minun tarvitse olla järjestelmällinen kirjojenkaan lukemisessa.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 27, 2007, 19:05:00 »
Tuo kuulostaa tutulta, että välillä hupaistaan jotain kevyempää ennen kuin jatketaan taas tietopainotteisen tiiliskiven parissa. Lukupäiväkirjassanikin isot tietokirjat esiintyvät yleensä useamman aloitetun kirjan kohdalla kesken olevien kirjojen luettelossa, kun taas kevyemmät opukset saavat lopetusmerkintänsä ennen kuin olen ehtinyt aloittaa mitään muuta uutta.

Toisinaan tulee myös ihan yksinkertaisesti sellainen olo, että haluaa lukea juuri tietyn kirjan uudelleen juuri sillä siunaamalla, ja silloinhan kyseinen kirja noukitaan samantien hyllystä jos se sieltä löytyy ja syvennytään lukemiseen. Tätä tapahtuu useimmiten silloin, kun niskassa on nippu ikäviä velvollisuuksia ja pitää päästä hetkeksi hengähdystauolle toiseen maailmaan. Siksi lukemaan kutsuvat kirjatkin ovat yleensä fantasiaa tai historiallisia romaaneja, joiden kautta pääsee tehokkaimmin mundaanielämästä irti.
Constantem decorat honor

kaamo

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 29, 2007, 12:35:12 »
Jos tenttikirjoja ei lasketa, minulla ei oikein koskaan ole ollut useita kirjoja kesken samanaikaisesti. Lukuharrastukseni tuntuu olevan vielä niin lapsenkengissään, että en osaa kaivata eri tilanteisiin erilaista lukemista. Toisaalta koulukirjoja lukiessa kanssa käy sitten usein niin, että asiapitoisen pänttäämislukemiston jälkeen tekeekin mieli rentoutua kepeämmän fantsuromaanin parissa. Mieluummin syvennyn silti yhteen teokseen kerrallaan, jota sitten kuljetan mukanani. Varsinkin, jos kirjat olisivat samankaltaisia, pelkäisin sekoittavani eri tarinoiden elementtejä ja hahmoja toisiinsa, jolloin aika menisi pähkäillessä että eikö tuo nyt ollutkaan noin, ja mitäs tässä viimeksi tapahtui.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2007, 21:15:49 »
Minulla ainakin on usein monia kirjoja kesken yhtäaikaa. Aikani ei tahdo riittää lukemiseen niin sitä tulee aina aloitettua uusi kirja kun vanha on vielä kesken. x) Ei minulla kuitenkaan kymmeniä kirjoja ole kesken, sellaiset viisi korkeintaan. Olisi mukavaa jos voisi lukea yhden kirjan kerrallaan, mutta aikani on rajallista. xP Pitäisi hommata ajankääntäjä. >x) Eli siis: Ei minusta siinä ole mitään pahaa jos on kesken monta kirjaa samaan aikaan.

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Toukokuu 03, 2007, 18:47:55 »
Itselläni on yleensä sellaiset pari kirjaa kesken. Luen vaikka yhden päivän yhtä samaa kirjaa, ja toisena päivänä toista. Poikkeus on se, että jos minulla on manga kirja, ja yksi tavallinen kirja, niin luen vähän aikaa kirjaa, mutta en jaksa enää sitä, kun on tarjolla tarjottimella oikein manga kirja, joten sorrun sen lukemiseen, ja heitän tavallisen kirjan huittiin. Kun olen lukenut manga kirjan, niin sitten on pakko lukea sitä tavallista kirjaa, kun ensiksi menen sitä hakemaan sängyn alta, minne sen heitin :D
Mutta joo, yleensä on paljon kirjoja kesken, eikä siinä ole mitään pahaa, en voi edes kuvitella, että se olisi jotenkin jotakin epäinhimillistä (kirjoitinko oikein?) ihmisille xD

Debbie

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Toukokuu 13, 2007, 14:04:41 »
Eihän siinä muuta vikaa ole, kuin voi mennä niiden kirjojen tapahtumat sekaisin tms. Itselläni oli joskus 6 kirjaa kesken samaan aikaan, mikä oli vähän turhauttavaa. Oli vaan koko ajan sellainen olo; "apua, miten minä ehdin lukea nämä kaikki?"
Nykyään kyllä luen vain yhtä kirjaa kerrallaan, ellei koulusta ole määrätty jotain...

Em-Em

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Toukokuu 13, 2007, 19:47:23 »
Joskus käy niin, että olen innoissani lainannut kirjastosta läjän paksuja romaaneja ja mietin sitten, millä ajalla oikein luen ne kaikki. Välillä luen yhtä kirjaa sata sivua päivässä ja seuraavana se ei kiinnosta ollenkaan. Riippuu siitä, miten paljon riittää keskittymistä lukemiseen ja miten "vaikea" kirja on lukea. Yleensä on hyvä olla jokin kevyt kirja taustalla. Usein minä luen sarjakuvia romaanien lomassa, vaikka niissäkin on hankalia ymmärrettäviä. Niissä ei mene tapahtumat niin helposti sekaisin kirjojen kanssa.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #9 : Toukokuu 13, 2007, 20:16:48 »
Uhh, huonoja kokemuksia tästä. Yritin kerran lukea kahta samaa sarjaa olevaa kirjaa samaan aikaan, ja menin tietysti ihan sekaisin tapahtumissa. Taisi sitten jäädä molemmat kirjat lukematta (eivät ne kyllä niin kiinnostavia olleetkaan, jotain Neiti Etsiviä muistaakseni).
Ja sitten, sain viime vuonna joululahjaksi todella paljon kirjoja, enkä malttanut olla aloittamatta uutta ennen kuin olin lukenut edellisen loppuun... Nyt minulla on sitten kesken Da vinci-koodi ja sen lisäksi ainakin yksi kirja, eikä mikään etene. Tapahtumissa on kyllä vaikea mennä sekaisin, mutta jotenkin lukemiseen kyllästyy, kun on liikaa luettavaa... ^^' En toivottavasti aloita lukemaan mitään uutta ennen kuin olen lukenut ne keskeneräiset loppuun, muuten kirjanmerkit eivät riitä!

Onhan sitä toki tullut luettua useampaa kirjaa yhtä aikaa ihan onnistuneestikin, kun kirjat ovat olleet sen verran eri tyylisiä, etteivät asiat voi mennä sekaisin. Ja tosiaan, jonkin suuremman teoksen ollessa kesken on mukava ahmia jotain pientä ja kevyttä "välipalaksi". ^___^

Siel

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Toukokuu 13, 2007, 20:19:23 »
Mulla käy älyttömän usein niin, että on monta kirjaa samaan aikaan työn alla. Tälläkin hetkellä luen Tarua sormusten herrasta neljättä kertaa ja Viiltäjä Jackia. Molemmat ovat olleet luettavina ainakin puoli vuotta jo, johtuen täysin siitä että olen tämän viimeisen puolen vuoden aikana lukenut ainakin 10 muuta kirjaa.

Täytyisi ryhdistäytyä ja lopettaa tästälähin ensimmäinen kirja ennenkuin aloittaa toisen.

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #11 : Toukokuu 13, 2007, 20:47:40 »
Minulla ei juuri koskaan ole montaa kirjaa luettavana yhtä aikaa. Olen varmaan liian järjestelmällinen sellaiseen! Jotenkin vain tuntuu, että edellinen pitää saada loppuun ennen kuin aloitan uuden. Joskus olen kyllä lukenut useampaa kirjaa yhtä aikaa ainakin, jos ne kaikki ovat kirjastosta samaan aikaan lainattuja ja palautuspäivä lähestyy tai sitten toinen on oma, jota olen lukenut kun on sattunut olemaan tylsää ja sitten se on unohtunut. Yleensä jätän kyllä lukematta ne lainakirjat, joita en ehdi lukea ennen palautuspäivää (oon laiska uusimaan lainoja). Näin käy varsinkin englanninkielisten opusten kanssa, kun rohmuan niitä sylillisen kerralla enkä ehdi lukea kaikkia kuukaudessa, kun niihin menee kuitenkin vähän kauemmin kuin suomenkielisiin. Enkä minä näe kauheasti tarvetta lukea montaa kirjaa yhtä aikaa. Kun sen kirjan juoni ei sitten etene, joka odottaa vuoroaan pöydällä, ja tahtoisin kuitenkin lukea juuri sitä toista, kun olen saanut ensimmäisen kirjan käteeni. Tämä ei nyt tietystikään koske koulukirjoja, sillä kukapa kovin innokkaasti niitä olisi lukemassa ainakaan juonen vuoksi :D Mutta yksi kirja kerrallaan.
Humor me.

Quercita

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2007, 17:15:14 »
Minullakin sattuu melko usein tätä, että sattuu olemaan monta kirjaa kesken. Näin saattaa käydä, jos luen jotain vähemmän kiinnostavaa kirjaa ja hyllyltä löytyy jotain mielenkiintoisempaa. Toisaalta kuitenkin myös, jos saan/ostan jonkun uuden kirjan, jonka tahdon päästä lukemaan heti,en useinkaan voi maltta siihen edellisen kirjan loppuun saattamiseen. Eli saattaa välillä olla jotain kolmisen kirjaa kesken, tälläkin hetkellä minulla on sen verran kirjoja kesken. Sinänsä usean kirjan lukemisessa yhtäaikaisesti ei ole mikään ongelma.

Yritän kuitenkin normaalisti olla sortumatta tähän, kun itselläni tällöin tapahtuu pakostakin niin, että yksi kirja kiinnostaa enemmän kuin muut ja luen vain sitä kirjaa, kunnes sitten olen saanut sen loppuun. Ei muuten haittaisi, mutta yleensä tämän jälkeen on helpostikin unohtanut, mihin kohtaan oli muissa kirjoissa tullut, enkä myöskään välttämättä muista enää niin selvästi kirjan tapahtumien pienempiä yksityiskohtia, mikä tietenkin sääli. Muutenkin mielestäni saa paremman kosketuksen kirjan tunnelmaan ja koko kirjaan, mutta tämäkin on varmaankin enemmänkin yksilökohtaista kuin muuta.

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #13 : Toukokuu 17, 2007, 12:54:35 »
Täysin mahdotonta. Kyllä tälläinen pääkoppa menee helpommastakin sekaisin.

Kun on monta kirjaa kesken, ne tavallaan sekoittautuvat toisiinsa. Tulee monta "ahaa" elämystä, niin joo se olikin siinä toisessa kirjassa. Juonet sotkeentuvat, nimet menevät sekaisin paikat hyppää kirjoista toisiin. Täysi sekamelska. Miten tähän edes voi ajautua? Kun istuu hyvä kirja äärellä, ei siitä voi noin vain lähteä pois lukematta ensin loppuun. Jos taas kirja on huono, se pitää jauhaa loppuun tai yksinkertaisesti lopettaa.

Ehkä kerran olen ajautunut tälläiseen tilanteeseen enkä tee sitä enää. En suosittele.
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2007, 20:23:03 »
Mulla on aina VÄHINTÄÄN jotain kolme kirjaa kesken.

Yks, joka on sellanen tiiliskivi ja sitä lukee harvammin ja siinä kestää lukea kauan. Sitten ainakin yks HP, sitä lukee aika paljon. Sitten saattaa välissä lukea jotain pikkukirjoja, ihan ohuita. Sitten yleensä yksi sellainen n. 300-400 sivuinen kirja, jota ei lue ihan yhessä illassa, mutta kuitenikin silleen ehkä n. viikossa. En kyllä ylensää mene juonissa sekaisin, paitsi jos lukee montaa dekkaria samaan aikaan...

Poissa Aldebaran

• Muurahaisleijona
  • Vuotislainen
  • Penguins. Lovely.
« Vastaus #15 : Toukokuu 20, 2007, 12:30:52 »
Minulla on ystävä, joka ei kuulema pysty lukemaan samaan aikaan kahta kirjaa. Olen pitänyt sitä aina omituisena, itselläni on normaalisti 4-8 kirjaa samaan aikaan kesken. Valitsen lukemisen mielialan mukaan, eikä minulla ole koskaan ollut ongelmaa juonien sekaisin menemisestä. Kirjat ovat niin erilaisia, ettei niitä vain voi sekoittaa. En edes muista milloin olisin lukenut yhden kirjan kerrallaan. Eikä aina jaksa lukea raskasta tekstiä, luen sekaisin asiatekstiä, fantasiaa, klassikoita ja nuortenkirjoja, ihan sen mukaan miltä tuntuu.
Tai jos puutarha ei olekaan ääretön, niin mitä kamaluuksia mahtaa hiipiä sen takana?
- Pomelo puutarhanorsu -

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
« Vastaus #16 : Toukokuu 22, 2007, 09:21:55 »
Melko yleistä ja tuttua ainakin minulle. Ikkunalaudalla sängyn vieressä saattaa olla viidenkin kirjan pino ja yleensä saatan lukea samaan aikaan kahta kolmea kirjaa. Yleensä kirja jää kesken, jos se on tylsä ja silloin otan pinosta toisen ja palaan aiempaan, jos kirjaston laina-aika riittää. Eilen illalla luin erästä toista kirjaa, mutta jätin sen ja luin toisen loppuun, koska muuten sen loppuratkaisu olisi jäänyt kaihertamaan. Joskus käy niin, että kirja jää kesken ja palautan sen, mutta saatan lopulta lainata sen uudestaan.
Pakko on paras muusa.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Toukokuu 22, 2007, 20:43:13 »
Juu, kyllähän minulla aina joskus on pari kolmekin kirjaa kesken - joskus aikaisemmin jopa neljä. Tällä hetkellä niitä on itse asiassa kolmisen kappaletta, ja odottelen saapuvaksi yhtä internetistä tilattua kirjaa (tosin sen lukemisen kai aloitan sitten, kun olen saanut luettua nuo lainakirjat). Minulla ei tosin nykyään ole enää niin hirveästi aikaa tai energiaa lukea kirjoja - kaikki jaksaminen tuntuu menevän töihin, ja yleensä kirjoja tulee sitten luettua illalla sängyssä tai viikonloppuaamuisin silloin, kun ei vielä huvita nousta, mutta ei unikaan enää maistu. Töiden myötä olenkin sitten koettanut rajoittaa kirjamääräni yhteen kerralla, ettei kaikki energia mene eri kirjojen juonilankojen pitämiseen erillään. Ikäväkseni en nykyään ehdi enää käydä niin usein kirjastossa, ja se kyllä näkyy mm. kirjojen palautusmuistutus-lapuissa. En asu erityisen lähellä kotikyläni kirjastoa, joten lainaamani kirjat jäävät hyllyyn helposti yli laina-ajan.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
« Vastaus #18 : Toukokuu 22, 2007, 23:25:42 »
minullakin on aikas usein monta kirjaa samaan aikaan kesken ja sitten luen niitä aina silloin kun on aikaa :)

välillä se on tietenkin aikas sekavaa, sitä en voi kiistää..menee nimittäin usein sekaisin, että mitä missäkin kirjassa tapahtui :)

Parhaillaan minulla on ollut luultavastti 4 tai 5 kirjaa samaan aikaan kesken...välillä taas teen sillain että luen jotain kirjaa johonkin asti ja sitten luen siinä välissä pari kirjaa ja luen sen keskeneräisen kirjan loppuun ;)
NYt en ole käynyt kirjastossa paljoa, koska mulla on kertynyt sinne maksuja joten tuota päällekkäinlukemista ei ole pajoa tullut ;)
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #19 : Kesäkuu 02, 2007, 17:16:11 »
Pystyn lukemaan montaa kirjaa samaan aikaan. Joskus pyörii neljäkin kirjaa, jotkut kaverini eivät voi käsittää sitä, koska he pystyvät lukemaan vain yhtä samaan aikaan. No, kuitenkin, en mene sekaisin, mielestäni on kiva kun on monta kirjaa samaan aikaan kesken, sitten kun kyllästyy yhteen (tulee tylsä kohta jne) voi vain vaihtaa kirjaa ja jatkaa sitä edellista taas kun viitsii. Valitettavasti en ole pitkään aikaan ehtinyt lukemaan kunnolla koulun takia, mutta tällä viikolla suunnistan kirjastoon kun lomalla on aina aikaa lukea :)
And they dream in their sleep

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #20 : Kesäkuu 02, 2007, 22:21:27 »
En ole ennen törmännyt tähän ongelmaan, mutta nyt minulla on jo pari kirjaa kesken samaan aikaan. Harry Potter and the Half Bloob Prince on siinä noin puolessa välissä menossa ja lisäksi Taru sormusten herrasta, Kaksi tornia on melko alussa. Tai no, on siitä tainnut jo noin sata sivua mennä. Nyt sitten sain koulusta Narnian Tarinat englanniksi ja minulla on jostain syystä kamala houkutus alkaa lukea jotain niistä, varmaan Hopeista tuolia, tai Narian viimeistä taistelua (en jaksa nyt käydä katsomassa niitä englanninkielisiä nimiä).
Ja jos totta puhutaan, minä en pidä tästä tilanteesta ollenkaan. Haluaisin saada ensiksi pois alta ne, mitä juuri olen lukemassa, mutta houkutus taitaa viedä vallan (ainahan se vie kaikessa). Minua siis tämä monta kirjaa samaan aikaan kesken -juttu häiritsee, mutta minkäs sille mahtaa...

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Kesäkuu 05, 2007, 16:13:27 »
Joo tuttua on. Minulla on yleensä aina pari kirjaa kesken. Ylleensä luen niitä eripaikoissa, kuten yhtä luen kotona ja toista sitten mökillä. Minusta ei ole mitenkään ongelmallista lukea montaa kirjaa samaan aikaan.

Ehkä parhaimmillaan minulla on ollut jopa seitsemän kirjaa samanaikaan kesken, no kyllähän siitäkin kunnialla selviää.
カダージュ

Polyhymnia

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Kesäkuu 07, 2007, 13:16:58 »
Minun kirjoja koskeva sääntö on, että ei saa lukea useampaa kuin yhtä kirjaa. Tykkään enemmän siitä, että on yksi kirja, johon keskittyy kunnolla ja sitten vaihtaa kirjaa, kun on sen lukenut. Tosin kyllä minulle kerran kävi niin, että luin Pratchettin Mort kirjaa ja en voinut vastustaa kiusausta aloittaa samaan aikaan Ricen Veren Vangit kirjaa. Kävi kuitenkin niin, että Mort jäi kesken ja se on vieläkin sillä polulla, että pitäisi lukea loppuun. Tuon takia en sitten halua aloittaa useampaa kirjaa samaan aikaan, koska silloin toinen kirjoista tuppaa jäämään kesken enkä halua jättää kirjaa (ainakaan mielelläni) kesken. Ehkä minulla ei ole tarpeeksi sitä jotain siihen, että kykenisi lukemaan useampaa kirjaa samaan aikaan. Tosin minusta on myös paljon helpompaa paneutua siihen kirjan maailmaan, jos päässä ei pyöri toisen kirjan tapahtumat. Minä satun nyt tykkäämään siitä, että luen ainoastaan yhden kirjan kerralla.

Jos joku tykkää siitä, että on useampi kirja kesken niin en minä siitä ala vauhkoamaan, jokaisella on tyylinsä. En minä kavereilleni ala ihmettelemään sitä, kuinka he voivat lukea useata kirjaa samaan aikaan. Se on ihan kyse tottumuksesta, jos joku on tottunut lukemaan montaa kirjaa samaan aikaan niin se on sitten niin. Ei se minua häiritse ja minusta se olisi lähinnä koomista, jos häiritsisi <: On kai se helpompaa lukea monta kirjaa samaan aikaan, jos tuppaa helposti kyllästymään lukemaansa kirjaan. Silloin ehkä kannattaa lukea useampaa kirjaa tai näin minä ehkä tekisin, jos sattuisin kyllästymään kirjoihin helposti.

Kukin tyylillään.

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
« Vastaus #23 : Kesäkuu 12, 2007, 13:56:42 »
Mulla on harvoin monta kirjaa samaan aikaan kesken. Oon joskus koittanut sitä, mutta mä meen vain sekaisin. Parempi lukea yksi kirja kerrallaan. :) Merkitsen jokaisen kirjan muistiin, minkä olen lukenut, ja siksikään en lue montaa kirjaa yhtä aikaa. Olis aika vaikeaa pitää kirjaa, kun pitäisi yhtä aikaa merkitä monta samaa päivämäärää.

Hauskaa kesää kaikille ja lukekaa paljon!!!!!! :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2008, 20:48:35 kirjoittanut Titta »
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Kesäkuu 12, 2007, 19:15:52 »
Nyt kun ajattelee asiaa... Minusta tuntuu, että jos lukee kahta tai useampaa samantyylistä kirjaa samaan aikaan, voi helposti mennä sekaisin. Jos lukee vaikka kahta fantasiaromaania ensimmäistä kertaa ja vuorotellen, niin johan siinä voi mennä hahmot ja paikat ja tapahtumat sekaisin :D Sinänsä kokemusta ei ole, harvoin luen useampaa kirjaa samaan aikaan.

Tosin tällä hetkellä onkin niin, että parikin kirjaa tuossa odottaa koko ajan lukemista. Parkkolan ja Revon Jalostamon kanssa olen noin puolivälissä, ja sitten oli pakko mennä lainaamaan Alexandre Dumasin Monte-Criston kreivi, jota olen viitisenkymmentä sivua lukenut. Kaksi erilaista kirjaa, ei luulisi menevän sekaisin :D Noiden lisäksi sitten pitää jotain Tintti-sarjiksiakin lueskella.

Toisaalta taas, miksi pitää ahmia usea kirja samaan aikaan? En aina ymmärrä sitä, mutta ei siinä mitään, jos joku niin tekee. Tosiaan, voi vaikka vaihtaa toiseen kirjaan, jos ensimmäiseen kyllästyy.

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #25 : Kesäkuu 13, 2007, 21:21:33 »
No ennen saatoin kyllä lukea kolmea-neljää kirjaa samaan aikaan, nykyään yleensä vain yhtä. Jotenkin se vain jäi.Olen huomannut että ei aina huvita lukea sitä kirjaa mitä on lukemassa, mutta aika harvoin aloitan uuden kirjan välillä.
Eikä siinä ole mitään typerää, jokainen tavallaan:)
The stories we love best do live in us forever.

forlorn

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 17, 2007, 11:39:45 »
Niin kuin monet ovat kertoneet olevan omalla kohdallaan, niin minäkin luen kirjoja riippuen millä tuulella olen. Tällä hetkellä minulla on kesken TSH - Sormuksen ritarit, Rumo alimaailmassa (jatkoa ylämaailmasta), ja muutamia Tolkienin "lastenkirjoja" (=ne vaikuttavat enemmän iltasatukirjoilta, ja niissä on joka viidennellä sivulla kuvia). Välillä myös lukiessani taikuuden historiaa ja salaperäisyyksien osastoa aloitan tietyn Potter-kirjan yrittäen saada keskusteluun omiakin ajatuksia.

Ennen ruokalukemisenani oli Aku ankat, mutta nyttemmin olen siirtynyt kirjoihin. Tällöin luen useimmiten kaikkia kevyitä ja rattoisia, iltalukemisena sitten TSH't sun muut.

Nyt kun HP&DH on tulossa, on harjoiteltava englanniksi lukemista. Samaan aikaan saatan lukea sen hetkistä kirjaa myös suomeksi, ja tällöin onnistun sekoittamaan ajatukseni. Eli mielestäni monen kirjan lukeminen on ihan ok juttu, jos vaan itse siihen pystyy sekoittamatta eri kirjojen tapahtumia toisiinsa (mikä käy itselleni suht usein).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2007, 11:45:28 kirjoittanut forlorn »

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Kesäkuu 21, 2007, 00:01:54 »
Minulla on melkein koko ajan monta kirjaa kesken. Yleensä se menee niin, että on yksi kirja, joka on tavallaan se pääprojekti sillä hetkellä, ja siinä vierellä pari kirjaa, jotka olen jo lukenut aiemmin ja jotka ovat ikäänkuin sitä varten, jos ei jossain vaiheessa huvitakaan lukea sitä pääkirjaa. Yleensä ne pikkukirjat ovat jotain 100 sivun säälittäviä hevosaiheisia pokkareita, kuten tälläkin hetkellä. Yksi semmoinen menossa, ja samaan aikaan ranskankielinen Feeniksin kilta. Varsinkin silloin, jos luen jotain kirjaa jollain muulla kielellä kuin suomeksi, on pakko välillä lukea jota suomenkielistä, muuten ei vain jaksa lukea sitä. Siinä tosin sitten yleensä käy niin, ettei siinä vieraskielisessä kirjassa edisty yhtään mutta ei se mitään. ^^

Muita kirjoja ei ihme kyllä tällä hetkellä ole kesken, joskus on ollut niinkin että on ollut kaksikin paksua kirjaa yhtä aikaa kesken ja vielä muutama kevyempi kirja siihen lisäksi. Ei siinä mitään vaikeaa mielestäni ole, että on monta kirjaa kesken, tosin useimmiten silloin, jos luen jotain uutta ja oikein kiinnostavaa kirjaa, johon haluan paneutua kunnolla, en lue muita kirjoja samaan aikaan.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Nicky Noon

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Kesäkuu 22, 2007, 19:53:02 »
Sanotaanko vaikka näin, että siitä lähtien kun opin lukemaan joskus neljävuotiaana, minulla on luultavasti jo siitä lähtien ollut aina enemmän kuin kolme kirjaa kerrallaan kesken. Hmph, se kyllä tympii useinkin, mutten yksinkertaisesti osaa olla aloittamatta jotakin hyvää kirjaa jos näen sen kirjastossa tai saan lahjaksi. Tällä hetkellä kesken ovat: J.K.Rowlingin: Philosopher´s Stone (sivulla 121), Ann Brasharesin: Neljä tyttöä ja viimeinen farkkukesä, (sivulla 18) Georgia Byngin: Molly Moon ja tajuton timanttitemppu, (sivulla 25) Geraldine McCaughreanin: Peter Pan purppuran lumoissa (sivulla 48), K.A.Applegaten: Animorphs, Vastaisku (sivulla 46), Tuija Lehtisen: Rebekka ja kesäprinssi (nojaa, kesken ja kesken, sivulla 12),Mika Waltarin: Sinuhe Egyptiläinen, (sivulla 571) sekä Tomi Kontion: Austraasian viimeiset lapset (sivulla 232).
Elikkäs siis kuusi kirjaa, ja sitten on vielä aloittamatta kirjastosta haettuna pari muuta Animorphsia, ja tarkoituksena olisi aloittaa Potterit jälleen alusta, tosin tein sen jo, kun ostin Italiassa ollessamme Viisasten kiven enkuksi kun luettava loppui...
Ja miksi sitten minulla on aina niin paljon kirjoja samanaikaisesti kesken? Kysymys on yksinkertaisesti uteliaisuudesta. Niinkuin tuostakin näkee, monesta noista kirjoista olen vasta aivan alussa, kuten sivulla 12, 18 ja 25, ja se kieliikin siitä, että olen ihan mielenkiinnosta aloittanut noita, mutten sitten ole ehtinyt/jaksanut lukea niitä samantien loppuun.
Vihaan sitä kun menen kirjastoon vaikka tiedän että kotona odottaa vieläkin esim. keskeneräinen Sinuhe. Sitten kirjastossa löydän jonkun uuden sarjan ja lainaan siihen kirjan, taikka siellä sattuu juuri olemaan johonkin sarjaan kirja, jonka tahdon lukea, otan sitten ne ja innostun sarjasta uudestaan. Sitten menen kirjastoon ja aina kun palautan kirjoja, on myös pakko lainata sieltä jotakin. Usein käy myös niin, että vaikka minulla olisi kotona kesekeneräisiä kirjastonkirjoja, lainaan joka tapauksessa lisää kirjastossa... (toivotonta ^^' )
Unelmani olisikin, että saisin kerrankin luetuksi kaikki omistamani kirjat ja keskeneräiset kirjat, jotta pääsisin kirjastoon lainaamaan puhtaalla omatunnolla, heh ^.^

//muokkis. Enkös mä osaa ollenkaan laskea? Aiai, ja matikkako on kasi! Olin tyhmä kirjottanu tuohon että "kuusi kirjaa kesken", vaikka olin tuohon jopa kirjannut kahdeksan kirjaa. (Joista osa on kylläkin nyt jo luettu ja pari muuta on tarttunut kehään mukaan)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 04, 2007, 22:32:27 kirjoittanut Nicky Noon »

Annabelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 30, 2007, 21:26:16 »
Tällä hetkellä mulla on luettavana Historiantutkija, Huhtikuun noita, TSH, Ihmiskunnan loppulaukka (en taida lukea vähään aikaan loppuun) ja aloitan Kultaisen Kompassin. Parhaimmilaan mulla on kuus kirjaa kesken ja luen niitä fiilisten mukaan.
Asiasta sadanteen:
Mukavaa, että netistä voi löytää ihmisiä, jotka lukee kirjoja, siis ihan oikeesti lukee.
Mulle kirjat on elämä, enkä mä tietenkään väheksy niitä ihmisiä, joilla on muutakin elämää kuin koulu ja kirjat (mun elämän pyhään kolminaisuuteen kuuluu vielä koirat) mutta tällaiset ihmiset (ainakin joita mä tunnen) lukee vain kirjat, jotka on pinnalla, esim. Narnian Veljo ja Leijona, kun se tuli elokuvana ja TSH, kun se tuli elokuvana. Kun puhuin mun koulukavereiden kanssa Narnian tarinoista, paljastui ettei kukaan niistä ollut lukenut muuta kuin Velhon ja Leijonan. Mitä!!? Musta Narnian tarinat pitää lukea kokonaan, että tajuaa sen kokonaisuutena. Hevonen ja Poika on esim. tosi hyvä tarina ja tietysti Taikurin veljenpoika, tjs. Marsut on hupaisia! Mutta, nyt mä aloin lörpötellä. Siis, lukekaa muutakin kuin päivän nimiä... Mä en ole lukenut Eragonia juuri tämän muoti-ilmiön takia, vaikka hyvä kirja se varmasti on.

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Heinäkuu 28, 2007, 11:54:06 »
Minulla on yleensä kaksi tai kolme kirjaa samaan aikaan kesken.  En yleensä mene sekaisin kirjojen hahmojen ja juonen kanssa, koska yleensä samaan aikaan lukemani kirjat ovat hyvin erilaisia. Pari kertaa olen ihmetellyt jotain kirjaa lukiessani, että mitenkäs tämä nyt näin menee, mutta sitten olen älynnyt että se olikin se toinen kirja.
Kun on monta kirjaa kesken, niin voi lukea mielialan mukaan sitä kirjaa mitä huvittaa. Ja näin harvoin kirjat käyvät tylsiksi. 

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #31 : Heinäkuu 28, 2007, 13:26:34 »
Tuttuahan tuo on. Pari vuotta sitten minulla saattoi hyvinkin olla kolme kirjaa kesken, joita sitten luin limittäin. Nykyään pyrin kylläkin keskittymään yhteen kirjaan kerrallaan, sillä olen hieman kyllästynyt siihen, miten sekaisin menen kirjojen tapahtumissa. Yhtä kerrallaan lukiessa pystyn keskittymään tarinaan paremmin. Tällä hetkellä kesken on vain Terry Pratchettin Naamiohuvit.

Villilapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Heinäkuu 28, 2007, 14:43:52 »
En muista, koska olisin viimeksi lukenut vain yhtä kirjaa kerrallaan. Luen kuitenkin kirjallisuutta aivan laidasta laitaan, ja yhdenlainen kirja sopii yhteen tilanteeseen, toinen toiseen. Jos samaan aikaan kesken olevat kirjat ovat täysin erilaisia, ei ainakaan minulle tule ongelmia muistaa, mitkä tapahtumat kuuluvat mihinkin kirjaan.

Esimerkiksi koulu- ja työmatkoja bussilla kulkiessa on usein vaikea keskittyä mihinkään taidokkaasti kirjoitettuun, syvälliseen teokseen. Kioskifantasia, humoristinen novellikokoelma tai joku vastavaa soveltuu tällaiseen hetkeen oikein hyvin. Lisäksi muutenkin painavien koulukirjojen seassa laukussa on käytännöllisintä kuljettaa mukana kevyttä pokkaria, joka ei lisää painolastia, ja jonka kansien kuluminen ja sivujen taittuminen eivät aiheuta minussa mitään itsemurhareaktioita. Rauhallisena viikonloppupäivänä on hyvä syventyä johonkin raskaampaan, vaativampaan ja yleensä myös palkitsevampaan lukemiseen. Illalla, juuri ennen nukkumaanmenoa, taas mieluiten käperryn peiton alle teekupposen ja hyvin kirjoitetun fantasiaseikkailun kanssa.

Milelläni luen myös yhtä aikaa sekä suomen- että englanninkielisiä kirjoja. Jatkuva kielen käyttäminen, mieluiten tietysti sekä lukeminen, puhuminen että kirjoittaminen, kuitenkin on aina hyväksi. Jos minulla esimerkiksi on kesken vain englanninkielisiä kirjoja, kuten nyt, huomaan usein myös ajattelevani englanniksi, mikä ei tietenkään tee hyvää suomenkieliselle itseilmaisulleni.

Tällä hetkellä minulla on kesken neljä kirjaa, melko tavanomainen määrä, kun viidentenä ollut Deathly Hallows tuli pari päivää sitten luettua loppuun. Nathaniel Hawthornen The Scarlet Letter ja Virginia Woolfin Jacob's Room ovat vanhahtavine englanteineen melko raskasta luettavaa, David Farlandin The Sum of All Men rentoutumishetkiin sopivaa seikkailua ja ensimmäistä kertaa englanniksi työn alla oleva The Lord of the Rings sopii ylimääräisten vapaahetkieni täytteeksi, koska juonen selville saamiseksi ei enää tarvitse rynniä kirjan läpi vauhdilla (kolme lukukertaa suomeksi takana) vaan voi keskittyä yksityiskohtiin ja kielen hienouksiin. Monesti luetun kirjan kanssa ei myöskään ole pelkoa, että juoni katoaisi muistista, vaikka kirja jäisi kuukaudeksikin lojumaan koskemattomana.

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Elokuu 02, 2007, 14:21:44 »
Minä toivoisin että keskittyisin vain yhteen kirjaan kerralla, mutta niin ei yleensä käy. En tiedä mistä se johtuu, mutta minulle on yksinkertaisesti vaikeaa keskittyä yhteen kirjaan samaan aikaan - ellei kyseessä ole joku niin koukuttava kirja kuin esimerkiksi uusin Harry Potter.
Eli yleensä minulla on 2-3 kirjaa samaan aikaan kesken. Luen niitä täysin fiiliksen mukaan, mitä milloinkin tekee mieli lukea. Niin yleensä myös välttää sen klassisen 'ei nyt huvita lukea mitään tällaista' -tunteen, koska tekee aina mieli lukea jotakin kirjaa joka on kesken.

Uusien kirjojen kanssa näin ei yleensä käy, ne luen loppuun ilman että luen välillä jotain muuta kirjaa, mutta vanhojen kirjojen kanssa juttu on eri. Kun tietää mitä kirjassa tapahtuu, ei ole koko ajan pakottavaa tarvetta lukea juuri sitä kirjaa, ja voi rauhassa lukea mitä milloinkin huvittaa.

Tällä hetkellä luen toista kertaa Harry Potter & Deathly Hallowsia. Nyt kun kuitenkin tiedän mitä kirjassa tapahtuu, ei lukeminen ole pakkomielle ja voin huoletta lukea myös toisia kirjoja. Lisäksi luen Pikku naisia, tuota kerrassaan ihastuttavaa kirjaa, sekä Sadan vuoden yksinäisyyttä. En koe sitä mitenkään omituiseksi, vaikka olisi toki mukavampaa lukea yksi kirja ensin loppuun ja aloittaa sitten vasta seuraava.

"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Massu

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Elokuu 08, 2007, 18:59:15 »
Minä tunnustan kuuluvani myös näihin ihmisiin joilla pitää aina olla vähintään kolme kirjaa kesken samaan aikaan :D Se on se vakio, kaksi olisi liian vähän ja jos taas olisi neljä tai yli niin sitten ei pysyisi enää ollenkaan kärryillä että missä ja milloin mitäkin tapahtui.
Yleensä se menee niin, että on jokin paksumpi kirja jota 'aktiivisesti' luen, esimerkiksi uusi Potteri niin kuin tässä vähän aikaa sitten, sitten joku vähän kevyempi jolla voin nollata päätäni välillä ja vielä kolmantena jokin siltä väliltä jonka olen lukenut jo aikaisemmin mutta jonka haluan syystä tai toisesta lukea uudelleen ^^ Harkitsen tässä että nyt kun sain seitsemännenkin kirjan ahmituksi loppuun niin hankkisin koko sarjan englanninkielisenä, pari puuttuu vielä, ja lukisin ne alusta ihan kokonaan.

Mutta tämä minun lukutyylini johtuu ihan siitä että en yksinkertaisesti jaksa keskittyä liian pitkään samaan kirjaan yhteen menoon "8D Jos kyseessä on joku tälläinen 'raskaampi kirja' niin tuntuu joskus että haluaisi jatkaa lukemista, mutta kun ei vain jaksa. Sitten kun voi välillä lukea vaikka lehteä tai sarjakuvaa niin jaksaa taas jatkaa siihen alkuperäiseen kirjaan keskittymistä. Näin miulla on ollut aina :3
Ja vaikka olenkin suhteellisen nopea lukija, niin esimerkiksi Pottereita luettaessa juuri kun jokin uusi asia paljastuu niin saatan keskeyttää lukemisen siihen ja jäädä pohtimaan sitä kunnes saan sen selväksi ja jatkaa sitten lukemista. Tätäkään ei kuitenkaan kovin monta lukua putkeen jaksa, vaan välillä pitää nollata aivot. Suuret kiitokset Lauritsalan kirjastolle, josta aina raahaan nuortenlehdet ja sarjakuvat siihen tarkoitukseen <3

Tälläkin hetkellä lukunurkkanani toimivassa sängyssäni majailevat Mie olen Lordi, Doloreksen tunnustus ja sitten DH, jonka sainkin jo loppuun ja korvaan varmaan kohta jollakin uudella. Tästä voikin varmaan päätellä että luen yleensä ennen nukkumaanmenoa koska en muulloin jaksa kiipeillä ylös ja alas (omistan parvisängyn) ja en osaa lukea kunnolla tuolissa istuen vaikka minulle on tänne nojatuoli hankittu o__O Olinpa missä tahansa, kehoni vaatii saada olla makuuasennossa kun luen.

kiia

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Elokuu 09, 2007, 10:56:06 »
Olet lukemassa kirjaa puolessa välissä asti, kunnes keskeytät äsköisen kirjan ja rupeat lukemaan sitä toista kirjaa. Kun toinen kirja on luettu loppuun, siirryt siihen toiseen kirjaan mikä on jäänyt kesken. Luet kirjaa vähän matkaa ja tajuat että et muista kirjan lähiaikaisia tapahtumia, joten joudut pakittamaan taaksepäin, muistaakseesi.

Eli tossa^^ oli pieni näyte kun itselläni on ollut useampi kirja kesken samaan aikaan, varsinkin jos kummatkin kirjat lukee ensimmäistä kertaa ja ovat paksuja kirjoja. mutta en suosittele sitä tapaa lukea, vaikka itse en aina pysty vastustamaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2007, 20:27:45 kirjoittanut kiia »

Fanya

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Elokuu 09, 2007, 11:47:38 »
Itelläni on ollut muutaman kerran pari kirjaa samaan aikaan meneillään.
Ei siinä muuten mitään mutta kerran menin aivan sekaisin että mitä missäkin tapahtui ja milloin. :/
Pitäis taas lukea Marianne Curleyn Muinainen taika, ehkä saisin siitä jotain vinkkiä omaan nykyiseen elämäntilanteeseeni :>

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Lokakuu 16, 2007, 16:57:31 »
Jjoo, useinkin on. Siis monta kirjaa kesken yhtä aikaa.

Tällä hetkellä ne ovat novellikokoelma Eurotarinoita ja Oscar Wilden (kirkkaasti K-18 -tasoinen) Teleny. Tällä hetkellä vuorotteluun on itse asiassa ihan fiksu syy. Äitini nimittäin saattaisi ihmetellä, jos lukisin olohuoneessa ihan pokkana Telenyä, jota mainostetaan takakannessa kiihkeän homoeroottiseksi ja ties mitä. :D

Yleensä sille ei kyllä ole syytä, miksi luen useampaa kirjaa. En tietenkään vaihtele niitä viiden minuutin välein, vaan keskityn aina täydellisesti siihen, mitä satun milloinkin lukemaan. Toisinaan saatan lukea kahta eri kirjaa, joissa on niin erilaiset tunnelmat, että toiseen tarvitsee tietynlaisen fiiliksen.

Vaihtelu virkistää, se vain on kivaa.

//muok. WHII, SADAS VIESTI \,,/

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
« Vastaus #38 : Lokakuu 16, 2007, 17:08:37 »
Nyt on kesken Tehanu, eli Maameri-sarjan neljäs osa. On ollut jo varmaan kuukauden. Kyllä se vielä joskus...

Talviyön Lohikäärmeet on myös vielä kesken, hädin tuskin alussakaan. Se tulee kyllä luettua nopeammin kuin Tehanu.

Naamiohuvit on myös kesken, mutta päivän loputtua tuskin enää. On ne noidat vaan niin hauskoja. En minäkään käsitä oopperaa.

Kesken on myös Lohikäärmeviiri koska en ole jaksanut paneutua Pratcheteilta ja Dragonlanceiltani siihen.

Deverryn tarun ensimmäinen osa eli Hopeatikari on myös lukematta. Se tulee Dragonlance-kronikoiden ja Pratchettien jälkeen. Ellei kirjasto tule vaatimaan Tehanua takaisin.

Nyt on tavallista enemmän kirjoja kesken. Yleensä kaksi, kolme kirjaa on samanaikaisesti työn alla.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #39 : Lokakuu 16, 2007, 18:33:47 »
Mulla on yleensä ainakin kaks kirjaa kesken ja on nytkin..
mä en vaan voi sille mitään että alotan toisen kirjan kun edellinen on kesken..
koska jos kirja on tosi kiinnostava taka kannesta alotan sen heti oli sitten ihan mikä tahansa kirja kesken..

1.Susanna Clarken Jonathan Strange & Norrel,ihan alussa aika tylsä en jaksa lukea
2.Antti Eerola Valehtelijan päiväkirja, aika tyhmä Nylon Beat kirja.. siksi en jaksa lukea sitä loppuun
3. Eilen aloitin Lisa Careyn Merenneitojen laulu kirjan.. aivan fantastinen kirja jonka luen varmaan loppuun ilman ettö luen muita kirjoja välissä..
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa julkupuu

• Genrepoliisi
  • Vuotislainen
« Vastaus #40 : Lokakuu 17, 2007, 09:10:16 »
Täälläkin on aina ainakin kaksi kirjaa kesken. Tällä hetkellä Abaratin toinen osa Lumon päivät, sodan yöt sekä Deathly hallows (joka tosin menee toista kertaa jo). Lisäksi olen miettinyt, että voisi aloittaa ruotsinkielisen viisasten kiven, kun sekin minulta kerran löytyy. Tietenkään en osaa ruotsia, mutta jotenkin sitä on helppo lukea kun muistaa kirjan suomeksi ulkoa..

Ja muita keskeneräisiä kirjoja on Salausmenetelmät ja jokin tietoturva -kirja, sillä se on opinnäytetyöaiheeni. Opinnäytetyöohjauskirjakin löytyy. Lisäksi olen hamstrannut kirjastosta kotiini Jästit ja taikuus -kirjan, sekä Alice Seboldin Oma taivas - ja Nora Robertsin Kuoleman hurmio -kirjat. Eli kirjoja kyllä on kesken kohta enemmän tai vähemmän. Joku joskus kysyi minulta, että eikö siinä mene sekaisin kun lukee montaa eri tarinaa, mutta ei siinä mene. Vai mitä olette mieltä?

Jaaa nyt kun aloin tarkemmin miettimään niin onhan minulla joku Narnian tarinoistakin kesken, en vain kuollaksenikaan nyt muista että mikä. Lisäksi luen koko ajan jotain Potteria, joten minulla täytyy olla joku niistäkin kesken.. tai sitten olen yrittänyt olla fiksu ja lukea vain englanninkielistä. Vaikka normaalisti se on sellainen "lisä" sen suomenkielisen Potterin lisäksi. Nooh, ehkä kotona sitten tarkistan, että mitä kaikkea onkaan kesken. 8)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2007, 13:08:08 kirjoittanut julkupuu »
Only those who he loved could see the lightning scar. 4500!

sinynza

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Lokakuu 17, 2007, 11:26:04 »
Hahah, en tajua teitä, miten te oikein pystytte tuohon?? Minulla ei ole koskaan ollut monta kirjaa samaan aikaan kesken, en pystyisi millään keskittymään niihin molempiin! Ehkä te kaikki vain olette niin hyviä siinä, että pystytte ensin lukea toista kirjaa keskittyneesti ja sitten vaihtamaan ja keskittymään siihenkin hyvin! Minun pitää keskittyä aina vain siihen yhteen kirjaan tai muuten sekoan totaalisesti.  No, kukin taplaa tyylillään. Minusta nyt vain on helpompi keskittyä yhteen kirjaan samanaikaisesti ja lukea se perusteellisesti ja vasta sen jälkeen vaihtaa toiseen kirjaan :) Taisi tulla vähän turha viesti, joten lopetan nyt hyvän sään aikana ;D

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #42 : Lokakuu 30, 2007, 16:41:16 »
Minulle on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, että on monta kirjaa kesken yhtä aikaa. Tällä hetkellä taitaa olla (vain) 4. Yleensä kirjat ovat eri tyylisiä. En ehkä jaksa keskittyä vain yhden tyyliseen kirjaan kerrallaan. Tai jotain. Joskus minulla saattaa olla useampi kirja kesken ja sitten aloitan yhden uuden, jonka luen siltä istumalta alusta loppuun.
Asiaan vaikuttaa ehkä myös se, että vanhempani ovat eronneet ja asun vuoroin molempien luona. Enkä jaksa raahata kaikkia kirjojani aina toiselta toiselle. Niin että molemmissa paikoissa on yleensä vähintään kaksi kirjaa kesken.
Enkä minä ainakaan sekoita niitten juonia keskenään. Kai se on vähän tottumiskysymys :D

Niin ja oman lisänsä tuovat myös kouluun luettavat pakolliset kirjat...

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Kuupposen päivä

• Vuotislainen
  • Pottermore: NightGold9667
« Vastaus #43 : Marraskuu 03, 2007, 14:39:54 »
Minulla on kyllä aina monta kirjaa luettavana, tälläkin hetkellä taitaa olla jotain seitsemän työn alla. Se on sitten mukaavaa, kun joku kirja alkaa tympäistä, voi sitten siirtyä johonkin toiseen, lukea sitä seuraavaksi, ja jonkin ajan kuluttua palata taas siihen joka alkoi tympäistä. Minusta kuulostaa suorastaan oudolta, että jollakin voisi olla vain yksi kirja kerrallaan kesken, olen niin tottunut tähän omaan tapaani. Mutta tietenkin kaikilla on oma tapansa lukea, ei siinä mitään.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #44 : Marraskuu 12, 2007, 17:17:36 »
Joo, täälläpä taas yksi, jolla monta rautaa tulessa, vaikka aikataulu kymmeninen kurssikirjoineen ei niin suvaitsevainen olisikaan. Mutta ei hätiä mitiä, hiljaa hyvä tulee.

Raid - Harri Nykänen

Totta tosiaan, minulla on nyt tuo Raid-sarjan kolmen kirjan nidos, jossa siis kaikki kolme Raidia. Olen aikaisemminkin lukenut tuon ykkösen, Raidin, mutta muistin virkistykseksi ajattelin, että järkevämpää on ottaa koko nidos. Tässä on siis ensimmäinen, eli Raid, toinen kirja Raid ja paperiansa, sekä kolmas, Raid ja lihava mies. Nyt olen aloittelemassa tuota Lihavaa miestä, ja hyvältä vaikuttaa. Ei se Nykänen vielä ole minua pettänyt.

Paahde - Louis Sachar

Pikkuveljeni piti lukea tämä kirja äidinkielen tunnille, ja kysyin sitten, että saisinko lukea kyseisen kirjan häneltä, koska rupesi takatekstin luettuani kiinnostamaan. Kuten kirjan arvosteluissa lukee - Paahde on elämys. Itse olen nyt viimeisillä sivuilla menossa, tänään voisin lukaista loppuun :) Hyvä kirja on! Elokuva kyseisestä kirjasta olisi tarkoitus katsella tässä joskus, jos sen joskus jostain löytäisin.

Katoaminen - Tess Gerritsen

Tätä Gerritsen-tuotannon selaamista jatkaessani, olen nyt aloittanut Katoamisen. Vielä en ole mitään mielipidettä muodotanut, koska ihan vasta aloitin, enkä muutamaakymmentä sivua pitemmälle ole ehtinyt. Uskonpa kuitenkin, että Gerritsen jatkaa vahvaa dekkariotettaan. Kirurgin jälkeen luulen tämän kuitenkin hiukan laskevan tasoaan, mutta kuka ties...

Poissa meppu

• Miss Impossible
  • Vuotislainen
    • Niin sanottu elämäni...
« Vastaus #45 : Marraskuu 12, 2007, 23:16:47 »
Itse kuulun niihin lukijoihin, jolla on monta kirjaa kesken yhtä aikaa. Pahimmillaan minulla on ollut niitä kesken 6 kerrallaan. Tällä hetkellä keskeneräisiä kirjoja ovat..

Stephen King - Kuulolla
Kauhumestarin viimeisin suomennos. Kirjaa luettuani vasta noin 20 ensimmäistä sivua, alkoi miettimään, haluanko enää käyttää kännyköitä.

Kirjan juoni (joka nähtävillä ympäri nettiä, siksi ei spoilereissa): Lokakuun ensimmäisenä päivänä sarja-kuvapiirtäjä Clayton Riddell kulkee pitkin Bostonin katuja lähes pompahdellen. Hän on juuri allekirjoittanut sarjakuvasopimuksen, joka takaa hänelle mukavan toimeentulon. Tulevaisuus näyttää valoisalta.

Valon tilalle tulee kuitenkin pian synkkä pimeys. Clayton piipahtaa jäätelölle puistoon ja yhtäkkiä puolet hänen ympärillään olevista ihmisistä sekoaa. Hämmennystä ja kauhua aiheuttaa ilmiö nimeltä Pulssi, joka leviää kännyköiden kautta. Se tuhoaa aivot ja tekee ihmisistä villejä, zombien kaltaisia petoja.

Clayton ja muutamat muut yrittävät sinnitellä maailmanlopun tunnelmissa. He matkaavat kohti pohjoista, Claytonin kotiseudulle Maineen. He huomaavat, että Pulssin vaurioittamat ihmiset eivät jää lopullisesti eläimellisiksi tappajiksi, vaan heistä alkaa kehittyä jotain uutta ja hirvittävää...

Dan Brown - Meteoriitti
Tässä kirjassa olen valitettavasti jumahtanut alkuun. Ei saanut samanlaista kipinää kuin muita herran teoksia lukiessani. Mutta eiköhän tämäkin tule jossain vaiheessa luettua loppuun.

Tony Hawk - Ammatti:Skeittaaja
Omaelämäkerta Tony Hawkista.
~*For in dreams, we enter a world that is entirely our own.
Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.*~

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Marraskuu 13, 2007, 11:36:07 »
Minulla on aina silloin tällöin monta kirjaa kesken yhtä aikaa. Parhaimmillaan olen lukenut ehkä jotain viittä kirjaa samaan aikaan. Yleensä niin tapahtuu silloin, kun olen löytänyt jonkun tosi kiinnostavan kirjan, vaikka edellinen on vielä kesken.  Jos lukee monta kirjaa kerrallaan, voi aina lukea sellaista kirjaa, millainen olo itsellä on. Kerran on myös muistaakseni käynyt niin, että olen aloittanut uuden kirjan, kun en ole muistanut, että edellinen on vielä kesken xD.
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Marraskuu 24, 2007, 23:16:17 »
No, sehän on kuitenkin kaikkien oma asia, montaa kirjaa lukee samaan aikaan tai siis että montako kirjaa on samaan aikaan kesken.
Ei oo mun mielestä mitenkään typerää tai outoa. Ihan normaalia :D
Mulla on ittellä välillä ollu muutama kirja kesken, ja oon lukenu muutaman kirjan, ennen ku oon taas jatkanu sitä kirjaa mikä jäi kesken. Viime viikolla mulla oli HP&LP kesken, ja luin sen aikana kaksi vähän lyhyempää kirjaa.
Ja oon myöskin lukenu sarjakuvia sillon ku joku kirja on ollu kesken, eli joka keskiviikko, mut nehän ei edes ole pitkiä.
En mä yleensä jätä kirjoja kesken, ja ala lukea jotain toista kirjaa, sillon vaan en jaksanu enää lukee hetkeen sitä Harry Potteria, ja päätin lukee siinä välillä pari muuta kirjaa.. <:

hidoi

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Marraskuu 29, 2007, 19:38:18 »
Vohoi, itselleni on aivan luonnollista lukea montaa kirjaa samaan aikaan. Itse asiassa on melko hälyttävää, jos näin ei ole. Tällä hetkellä kesken ovat

Jostein Gaarderin Sofian maailma (neljäs lukukerta)

Filosofian historiaa ja nykyisyyttä kartoittava teos. Aloitin lukemisen koeviikkoa ja filosofian koetta varten.

Risto Heikkilän Joulun tähti

Tunnettu tähtitieteilijä ja teologi ratkaisee joulun tähden arvoitusta ja Jeesuksen syntymän ajankohtaa.

Olli Jalosen Yhdeksän pyramidia

Ryhmä ihmisiä rakentaa seitsemän pyramidia maailman kaupunkeihin, mm. Osloon ja Helsinkiin. Mukana piirroksia ja kuvia rakennuspaikoista, joihin on lisätty pyramidit sellaisina kuin ne tulisivat olemaan.

Susanna Clarken Jonathan Strange & Mr. Norrell (alkuperäiskielellä, hankittu lähes heti kirjan ilmestyttyä)

Pari maagikkoa ovat kyllästyneitä siihen, että Englannissa ei enää tehdä käytännön taikuutta.

Christopher Paolinin Eragon (niinikään alkuperäiskielellä ja myöskin hankittu heti ilmestymisen jälkeen... ai miten niin en saa kirjoja luettua?)

Poika löytää metsästä lohikäärmeenmunan, ja arvaahan sitä, että jotain tulee tapahtumaan...

Inger Skote - Bakom den blå dörren

Ryhmä oppilaita ja opettaja jäävät lukkojen taakse. Tunnit, jotka vietetään sinisen oven takana, paljastavat uusia asioita kaikista. På svenska.

R.A. Salvatoren The Crystal Shard (Book One: The Icewind Dale Trilogy)

Tässä en ole päässyt ensimmäistä lukua pidemmälle... Juoneen liittyy jotenkin peikkoja, haltioita ja salaperäinen kristalli.

Margaret Mitchellin Tuulen viemää

Tämän olen nähnyt elokuvana. Eeppinen rakkauskertomus rapakon toiselta puolen.

ja

Edgar Lee Mastersin Spoon River Antologia.

Tätä kirjaa ei ole tarkoituskaan lukea kertaistumalta. Kokoelma kuvitteellisia hautakivitekstejä kuvitellusta kylästä. Kirjoitukset kertovat paljon vainajista ja heidän elämästään ja luovat kuvan Spoon Riveristä.

valentine

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Joulukuu 11, 2007, 16:57:40 »
Minulla on yleensä aina useampi kirja menossa samaan aikaan, eikä se mitenkään oudolta tunnu. No, tällä hetkellä on vissiin kuusi kirjaa kesken, se on jo aika paljon :). Yleensä, kun jossain kirjassa tulee hieman tylsempi kohta (tai sellainen, minkä muistan ihan ulkoota, kun luen usein kirjoja uudelleen), ni naappaan uuden kirjan. Ja kyllähän ne fiiliksetkin siihen kirjan valintaan vaikuttaa melko lailla.

Ei ollut ihan turha viesti, eihän?

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
« Vastaus #50 : Joulukuu 14, 2007, 16:14:51 »
Minulla on lähes poikkeuksetta aina useampi kirja kesken. Tällä hetkellä on kesken on Zinaida Lindén - Kirjeitä Japanista, Liekihtivä Pikari ja Tanuja Desai Hidier - Sopivasti sekaisin.

Silloin kun olen tykästynyt johonkin kirjaan oikein paljon "kunnioitan" sitä niin, että luen pelkästään sitä. Typerä sana tuo kunnioittaa, mutta siis..Voi minä en osaa selittää sitä. Haluan kuitenkin pitää kyseistä kirjaa yöpöydälläni ja odotella iltaan jolloin voin lukea pari kappaletta ja sitten lopettaa lukemisen, kun haluaisi vielä lukea lisää. Mielenkiinto säilyy ja ihana kutkuttava tunne pysyy vatsassa koko kirjan ajan.
Näin kävi mm. lempikirjaani Arthur Goldenin Geishan Muistelmia lukiessa.
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Yöfani

• Vuotislainen
« Vastaus #51 : Joulukuu 23, 2007, 13:40:19 »
Minä lue yleensä vain yhtä kirjaa samaan aikaan, mutta aina välillä tulee luettua kahta tai miksei useampaakin teosta samaan aikaan. Tällä hetkellä minulla on kesken Deathly Hallows (ja on ollut vaikka kuinka kauan), ja Ellun päiväkirja, joka on nyt kanssa hieman jumissa lukemisen kanssa. Perjantaina samassa sopassa oli vielä kirjastosta lainaamani Prinsessapäivkirjat 2:Prinsessa parrasvaloissa, mutta sain sen silloin pois alta, onneksi.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
« Vastaus #52 : Joulukuu 23, 2007, 20:35:30 »
Kyllähän sitä voi lukea montaa kirjaa samaan aikaan sotkeutumatta. Vaikka olisi monia keskeneräisiä kirjoja ja niitä lukisi samanaikaisesti, se ei tarkoita, että niitä vaihtelisi koko aikaa. Jotkut kirjat ovat pidempiä projekteja kuin toiset, joitakin kirjoja lukee välipaloina toisten lomassa. Toisaalta ymmärrän myös niitä, jotka eivät kykene lukemaan kuin yhtä kirjaa kerrallaan.

Itselläni kirjojen lukemisessa ei ole mitään tiettyä samankaltaista rytmiä. Välillä luen kirjoja selvästi yksi kerrallaan, toisinaan taas saattaa olla moniakin kesken. Usein on ainakin jonkin sortin runokokoelma puoliksi luettuna, samoin joku Pottereista on monesti kesken, ja luen aina sitä sitten kun siltä tuntuu.

Hyödynnän myös monesti sitä, että tietynlaisia kirjoja luetaan tietyissä paikoissa tai tilanteissa. Bussissa en voisi kuvitellakaan lukevani mitään raskasta. Opiskeluihin liittyvän kirjan / romaanin ohella voi hyvin lukea jotain hömppäkirjallisuutta silloin kun muu kirjallisuus alkaa väsyttää. Samoin kuin englanninkielisen kirjallisuuden rinnalle kaipaa monesti jotain suomenkielistä luettavaa. Iltaisin kaipaan välillä kevyempää kirjallisuutta, ja silloin tulee otettua hyllystä jotain muuta kuin "luettavana" oleva kirja. Kyllähän sitä välillä yrittää saada luettua pääsääntöisesti vain yhtä kirjaa, ja yleensä yksi kirja on sellainen, jota lukee ehkä aktiivisemmin kuin muita.

Tällä hetkellä keskeneräisiin kirjoihini lukeutuvat Milan Kunderan "Olemisen sietämätön keveys", Oscar Wilden "The Picture of Dorian Gray" ja Henriikka Tavin runokokoelma "Esim. Esa".

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #53 : Joulukuu 23, 2007, 21:21:34 »
Minulla on monia kirjoja kesken aika usein, sillä välillä tuntuu, etten jaksaisi joitakin lukea loppuun. Esimerkiksi jotkin tosi pitkät kirjat ovat joissakin paikoissa äärettömän tylsiä. Kun lukee jonkun lyhyen ja kivan kirjan välissä, niin jaksaa taas lukea tylsääkin tekstiä. Vaikka Taru Sormusten Herrasta ei ollut missään nimessä tylsä, niin silti se oli minulla kesken muutaman vuoden. Sitten innostuin :D

Nyt tällä hetkellä minulla ei ole mitään kirjaa kesken, koska ei ole mitään luettavaa :D Paitsi jokin merirosvokirja, mutta näyttää niin paksulta, etten jaksaisi lukea sitä. MUtta silloink un ei ole luettavaa, nappaan jonkun Potterin ;)
Joten minulla on useinkin monta kirjaa samaan aikaan kesken, eikä minusta ajatus pääse harhailemaan, paitsi pitkissä kirjoissa, jolloin tulee olo, että mitäs nyt tapahtuikaan.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #54 : Maaliskuu 19, 2008, 19:26:56 »
Äh, tämä on niin ärsyttävää. Kirjoja on vain kertynyt, ja olen aloittanut niitä kaikkia - ne ovat jäänet kesken, koska koulun takia on pitänyt lukea välissä mm. Seitsemän veljestä. Tällä hetkellä minulla on kesken:

- Jaana Kapari-Jatan Pollomuhku ja Posityyhtynen
- S. King: Kuulolla
- V. Hugo: Kurjat

Haluaisin vain saada nuo kaikki luetuksi, mutta tänäänkään en voi viedä asiaa eteenpäin; huomenna on enkun jättisanakoe ja minun on pakko lukea siihen arvosanani kohentamiseksi. PLAA.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Maaliskuu 26, 2008, 19:39:25 »
Minä en osaa lukea montaa kirjaa samaan aikaan, väkisinkin niistä joku unohtuu nurkkaan, kun toinen on aina parempi :> Joskus pienempänä luin aina vähintään kolmea kirjaa yhtä aikaa, mutta nykyisin yritän keskittyä yhteen kirjaan ja lukea sen loppuun, ennen kuin aloitan uuden. Liian usein kuitenkin käy niin, että löydän kirjastosta tai kaupasta jonkun loistavan kuuloisen kirjan, jonka lukeminen on pakko aloittaa heti, vaikka olisikin joku toinen kesken - tämän seurauksena minulla taitaa tälläkin hetkellä lojua pöydällä eräs kirja, jota olen lukenut jo varmaan puoli vuotta, aina se meinaa unohtua, vaikka kyseessä onkin hyvä opus. Olen siis huono keskittymään moneen asiaan yhtäaikaisesti.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #56 : Tammikuu 03, 2010, 15:28:03 »
Minä olen suuri lukutoukka, jolla on paljon luettavan arvoisia kirjoja, mutta liian vähän aikaa. Aloitan aina innoissani lukemaan jotain kirjaa, ja ajan vähyyden pakosta ne jäävät usein kesken, kunnes ehdin niitä taas jatkamaan.

Minulle on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus, että on monta kirjaa kesken yhtä aikaa.

Juuri näin, näin se menee minullakin. Vaikka tiedän, että minun pitäisi lukea jotkut kesken jääneet teokset loppuun ennen uusien aloittamista, en tavoilleni voi minkään.

Ihmeellistä kyllä, minulla on nyt kesken vain kaksi kirjaa, Sofi Oksasen Puhdistus sekä Brian Jacquesin Mariel, taistelija. Ehkä saan nämä loppuun jossain vaiheessa... toivottavasti!
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #57 : Tammikuu 03, 2010, 18:37:56 »
Minullakin yleensä on vähintään kolme kirjaa yhtä aikaa luettavana. Koska, kuten joku jo sanoikin, on niin näppärää jos joku kirjoista alkaa maistua puulta siirtyä sitten vain seuraavaan ja palata edellisen kirjan pariin taas kun löytyy mielenkiintoa. Ei ole mitään turhauttavampaa, kuin huomata, ettei sillä hetkellä luettavana oleva kirja jaksaisi kiinnostaa, muttei oikein muutakaan ole. Tämän vuoksi minulla usein kestääkin varsin kauan, ennen kuin saan mitään luettua loppuun, kun hyppelen vähän väliä eri kirjojen väliä :D

Tällä hetkellä olen kuitenkin onnistunut rauhoittamaan tilanteen ja luen vain Sormusten Herraa. Olen hyvin ylpeä itsestäni ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #58 : Huhtikuu 14, 2010, 09:31:15 »
Minun osaltani on mahdotonta lukea vain yhtä kirjaa kerralla, vain vaivoin saan tällä hetkellä itseni keskittymään vain yhteen kirjaan - hyllyssä odottaa tosin useampi kirja innokkaasti lukemista. Yleensä minulla on samaan aikaan kaksi kirjaa luettavana, joskus se nousee kolmeen jne. Kerran huomasin, että minulla oli samaan aikaan luettavana kuusi eri kirjaa.
En pidä siitä tavastani, koska silloin ne vähemmän kiinnostavat kirjat jäävät sivuun ja alkaessani lukemaan niitä huomaan unohtaneeni kaiken enkä sitten jaksakaan lukea niitä kirjoja. Sen vuoksi pakotan itseni lukemaan kirjan kerrallaan, varsinkin jos minulla on useita kirjaston kirjoja lainassa kerralla (kuten nyt). Silloin lukeminen tosin tökkii, koska en voi aloittaa tylsään kohtaa tullessani jotain muuta kirjaa. Minun on vain pakko kahlata tylsän läpi ja tarinan tempaistessa minut mukaani innostun tarinasta taas ja kiittelen itseäni että sain itseäni niskasta kiinni.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Huhtikuu 14, 2010, 09:44:12 »
 Tällä hetkellä minulla on kesken Mustemaailma, Harry Potter ja puoliverinen prinssi (seitsemättä kertaa) ja Ella aalloilla. Yleensä minulla on ainakin pari kirjaa kesken samaan aikaan ja luen niitä vähän vuorotellen. Esimerkiksi Risto Räppääjän (luen niitä vieläkin joskus) luen helposti kerralla noin tunnissa. Jossain välissä minulla oli yli 8 kirjaa kesken ja se oli vähän hankalaa kun en jaksanut lukea niistä mitään. Minun mielestäni ainakin yksi tai kaksi kirjaa pitäisi aina olla kesken että tietää minkä ottaa mukaan esimerkiksi ravintolaa (luen ravintoloissa aina kirjoja kun odotan ruokaa).

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #60 : Kesäkuu 01, 2010, 19:46:06 »
Joo, myönnän kuuluvani niihin, jotka lukee monta kirjaa samaan aikaan. Tälläkin hetkellä on kesken kolme romaania, runokirja ja kolme muuta kirjaa, joista kahta en lue säännöllisesti. En yksinkertaisesti pysty lukemaan vain yhtä kirjaa kerralla - se on tylsää. Kirjojen tapahtumat ei oo ikinä mennyt sekaisin, jos on, niin oon päässyt pian juoneen takaisin mukaan. Siis, mulla ei ole ongelmaa lukea montaa kirjaa samaanaikaan, en voisi enää kuvitella lukevani vain yhtä kirjaa kerralla, olen niin tottunut tapaani.

Mua ihmetyttää ihmiset, jotka eivät pysty lukemaan montaa kirjaa yhtä aikaa, koska oon itse tottunut siihen. Eniten kummastuttaa ihmiset, jotka ei lue ollenkaan.
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!

Poissa Accused

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Kesäkuu 13, 2010, 17:21:14 »
Voi että, olen aina luullut olevani jotenkin omituinen kun kierroksessa on aina VÄHINTÄÄN 2 kirjaa :D

Varsinkin kirjastossa lainatessa minulla on aina tyyli aloitella kaikkia kirjoja mitä olen lainannut, tuntuu että ne tulee luettua nopeammin kun niitä kaikkia lukee yhtäaikaa ja jos yksi kirja on pitkäveteisempi ja raskas voi vaihtaa keveämpään... Tällä hetkellä pyörityksessä on Aavetyttö, Salaperäiset tassunjäljet ja niinkö aina yks harry potteri (salaisuuksien kammio tällähetkellä.)
We need to come back down and face what we\'ve become

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #62 : Heinäkuu 07, 2010, 23:22:49 »
Ennen en lukenut ikinä useampaa kirjaa samaan aikaan. Nykyisin taas on kokoajan useampi kirja samaan aikaan. Parhaimmillaan -tai pahimmillaan miten sen haluaa ajatella- on kuusi kirjaa kesken, jos mangat lasketaan.. Kotona on yksi englanninkielinen ikuisuus projektina. Lisäksi on aina oltava jotain suomenkielistä luettavaa. Englanninkielinen kun on niin raskasta luettavaa, että välillä haluaa lukea jotain mitä ymmärtää. :) Kolmanneksi tulee vielä lukupiiri kirjoja. Nuo siis kotona... Poikaystävän luona on sitten ihan oma lukemisto. Pitäähän sielläkin lukutoukkana jotain lukea. ;) Siellä luen yhtä kirjaa + tällä hetkellä kahta mangasarjaa. Toinen näistä edistyy sitä mukaa kun ilmestyy (Hopeanuoli) ja toista luen poikaystäväni kirjahyllystä sitä mukaa kun ehdin. Aloitin tämän useamman kirjan samaan aikaan luvun muistaakseni joko lukiessani TSH:ta tai ensimmäisiä Pottereita englanniksi. Tai ehkä noiden kahden yhteistuloksena alotin tämän... TSH on sen verran "raskasta" tekstiä, että sen rinnalle kaipasi jotain kevyempää. Englanninkielisten kohdalla taas on kiva, että voi lukea välillä suomeksi.

Kuten tuosta voi päätellä, mielestäni useampaa kirjaa voi lukea samaan aikaan. Hyvänä puolena siinä on se, ettei ehdi kyllästyä. Jos jokin kirja kyllästyttää hetkellisesti tai ei muuten jaksa lukea sitä juuri sillä hetkellä voi aina lukea toista kirjaa. Huonona puolena taas se, että kirjat edistyy aika hitaasti. Varsinkin kun muutenkin on liian vähän aikaa lukemiselle. Lukupiiri kirjat olen saanut yleensä luettua aika nopeasti. Muiden kirjojen kustannuksella... Ymmärrän niitäkin, jotka eivät lue kuin yhtä kirjaa kerrallaan. Kuuluinhan itsekin ennen heihin. :)
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #63 : Heinäkuu 08, 2010, 00:55:05 »
Olen syyllsitynyt monesti monen kirjan lukemiseen samaan aikaan, tälläkin hetkellä kesken on Matkijalintu, Sormusten herrat ja Brisingr. Saan varmaan noista kaksi luettua, ja kolmas unohtuu, mikä onkin syy miksen usein montaa kirjaa lue kerralla. Sitä paitsi, jos keskityn moneen kirjaan, olen kohta sekaisin mitä missäkin kirjassa tapahtuu. Silti, en vaihtelu virkistää, varsinkin jos kirjaa on vaikea saada päätökseen.

-metsis
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa lakritsitahna

• Stalkkaa hakkeria
  • Vuotislainen
« Vastaus #64 : Heinäkuu 15, 2010, 19:46:39 »
Aina mä yritän lukea yhtä kirjaa kerralla, mutta se kuitenkin päättyy siihen että ihan pakko lukea edes ensimmäinen sivu jostain kiinnostavan näköisestä kirjasta jonka juuri lainasin... Ja se sivu ei yleensä jää vain yhdeksi sivuksi.

Ja niin mulla taitaa olla seitsemän kirjaa kesken tällä hetkellä. Ja voiku kaikki ovat paksuja ja painavia pikkutekstisiä, tuntuu ihan toivottomalta saada ne kaikki luettua ennen koulun alkua.
En tykkää lakritsitahnasta >.<

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #65 : Heinäkuu 15, 2010, 23:12:16 »
Joo, kolmekin kirjaa kesken, ja neljäskin tekisi mieli aloittaa. Tosin sitä en tee, sillä minulla on kesken SK ja kirja jonka haluaisin aloittaa, on KV, mutta täytyy lukea muut 5 ja puoli kirjaa ennen sitä. :D Kesken on myös Narnian tarinat: Taikurin sisarenpoika. Sen aloitin näistä ensimmäisenä ja luin melkein loppuun, about 20 sivua uupuu. En edes tiedä miksi se jäi kesken, hyvä kirja se oli. Sitten on Breaking Dawn kesken, englanniksi siis kyllä. Olin hiukan innostunut Twilight saagasta ja ostin tämän ennen kuin suomenkielinen oli ilmestynyt. Luin lujaa vauhtia puoleen väliin, kunnes tuli pieni tauko, tylsän kohdan takia. Pikapuoliin jatkoin, mutta sitten se taas jäi, kun tylsät kohdat vain jatkuivat. Jotain alle 200 sivua jäljellä, toivottavasti koko loppu ei ole niin tylsä kuin tämä reilu puoliväli on ollut.. Nyt luen, tauotta, siis tuota Salaisuuksien kammiota. Kohta ajattelin taas mennä jatkamaan, puolet jäljellä.

Tämä "monta kirjaa kesken" johtuu yksinkertaisesti siitä etten ikinä ole ollut mikään himolukia, ja luen vain tiettyjä kirjoja, joten tylsyyden takia tai jostain sattuneesta syystä tulleen tauon takia kirja jää helposti tauolle. En kyllä varmaan osaisi jättää mitään kirjaa silti koskaan ikiajoiksi kesken.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
« Vastaus #66 : Lokakuu 02, 2010, 11:52:06 »
Itselläni on tällä hetkellä tälläinen tilanne menossa aika rankalla kädellä.

Kesken ovat Dune (aktiivinen lukemisto tasolla yksi) sekä tuhannen ja yhden yön satujen kokoelma (aktiivnen lukemisto tasolla kaksi). Tämän lisäksi passiivisina V for Vendetta (toinen lukukerta, syventyneempi kuin ensimmäinen) sekä Notes from a small island (hyvin hyvin alkutekijöissä). Kirjahyllyssä näitten lisäksi viisi kirjaa odottamassa lukemista, ja postissa Amazonista tulemassa seitsemän.

Eli yhteensä tekee 16 kirjaa lukemisjonossa. (Ja minä tyhmä menin vielä lainaamaan yhden 800+ sivuisen romaanin kirjastosta)

---

Itse selviän tälläisestä järjestäytymisellä. Järjestän kirjat lukuaktiivisuuden mukaan: Ensimmäisen aktiivisen tason kirjat ovat sitä ykköslukemistoa jota menee 40 minuuttia aina iltaisin. Kakkostasolla olevat ovat semoisia jotka ovat yleensä melko kevyttä tavaraa raskaan ykköstason jälkeen, jolla rauhoitetaan mieli ennen nukumaanmenoa. Kolmannella tasolla ovat kirjat joita luetaan koulussa. Silloin tällöin saattaa olla että ykkös ja kolmostasot sattavat limittäytyä, jolloin kirja tulee tietysti nopeammin loppuun.

Passiiviset kirjat ovat sellaisia joita otetaan aina vaihtelunjanoon. Usein ne ovat joko aiemminluettuja tai kevytjuonisia, jolloin pitkätkään tauot eivät haittaa.

Useat kirjat ovat kuitenkin sellaisia että niitä ei tee mieli lukea kuin vain tiettyinä vudoenaikoina (esim. matkailukirjallisuutta kesäisin ja talvisin).
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #67 : Kesäkuu 28, 2011, 23:14:31 »
Yleensä luen vain yhtä-kahta kerralla. Joskus saattaa olla kolmekin kesken, mutta harvemmin.

Jos luen montaa kirjaa yhtä aikaa, minun aivoni alkavat seota niiden juonissa.. Muuten on ehkä käytännöllistä lukea monta yhtä aikaa, sillä jos yhtä ei enään huvita lukea, voi siirtyä toiseen ja palata sitten takaisin ;)) Yhdellä kaverillani saattaa olla kaksikymmentäkin kirjaa samaan aikaan kesken, mikä on kyllä jo aika paljon.. Heh. Minä sekoaisin tyystin siitä määrästä yhdellä kertaa :))
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #68 : Heinäkuu 01, 2011, 17:48:36 »
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että samaan aikaan saa olla kesken vain yksi romaani. Tämä on ehdoton sääntö. Ei romaaneja voi olla kesken vaikka kuinka monta.

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
« Vastaus #69 : Heinäkuu 10, 2011, 11:48:35 »
Minulla ei voi olla montaa kirjaa samaanaikaan kesken, kun luen aina yhden kirjasarjan / kirjan kerrallaan. Nyt minä luen toista kertaa Kuoleman Varjeluksia ja ostan tässä mahdollisesti joku päivä erään kirjan, johon törmäsin kirjakaupassa. Ally Condien Tarkoitettu olisi tarkoitus lukea jonainpäivänä. ^^
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

tiitelitaateli

• Ankeuttaja
« Vastaus #70 : Heinäkuu 24, 2011, 10:40:54 »
Mulla on melkein aina kaksi kirjaa kesken. Joskus harvoin kolme tai neljäkin, mutta useammissa menee jo sekaisin. Yritän kuitenkin lukea erityylisiä kirjoja samaan aikaan. Kun tässä kerran luin kahta eri vampyyreistä kertovaa kirjasarjaa ja menin jo ihan sekaisin ja sekoitin kirjat toisiinsa, enkä ollut varma mitä missäkin on tapahtunut, kun niissä vielä oli saman nimisiä (tai nimet oli saman tyylisiä, tai jotain) hahmoja..
Jos kirja tuntuu tylsältä sillä hetkellä tai muuten siihen hetkeen sopimattomalta, aloitan toisen lukemisen. Esimerkiksi, jos olen surullinen, en välttämättä halua lukea mitään kovin iloista tai sitten päinvastoin haluan, jos kaipaan piristystä. Tai sitten ei jaksa mitään raskaampaa, enemmän keskittymistä vaativaa lukea jossain tilanteessa.
Usein kun olen menossa viikonlopuksi vanhempieni tai kaverin luokse ja sillä hetkellä lukemastani kirjasta ei ole riittävästi jäljellä, otan toisen kirjan. Joskus kirjastosta löytyy niin hyvä kirja, että sen lukeminen täytyy aloittaa heti. Ohan näitä tilanteita. =D
Luen paljon, niin ei ne kirjat kuitenkaan jää pitkäksi aikaa roikkumaan kesken. Paitsi joskus harvoin jos aloitan jotain omaa kirjaani, jolla ei ole kiire palautua kirjastoon, luen kuitenkin kirjaston kirjoja ensisijaisesti, niin joskus se unohtuu.

Poissa Minsku

• Albuksen kaartin jäsen
  • Vuotislainen
  • Magic is inside my heart
« Vastaus #71 : Huhtikuu 09, 2012, 18:51:43 »
No joo on kyllä mulla ainakin, joskus ei vaan malta lukea edellistä kirjaa loppuun ennenkuin aloittaa uuden sarjoissa luen kyllä ensin edellisen kirjan loppuun ennen seuraavaa kirjaa
"If you know, you need just ask. If you need ask, you can't never know"
-Helena Ravenclaw in Dealthy Hallows

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #72 : Joulukuu 26, 2012, 22:25:21 »
Itselleni ainakin kertyy tästä joskus melkein jopa ongelma. Tälläkin hetkellä kesken taitaapi olla.... viisi kirjaa. Hui! Eikä siihen laskettu kahta, koska ne ovat vähän pidempikestoisella tauolla ;D Yritän lukea kirjoja pois ns. rästistä ennen kuin aloitan uuden, mutta olen välillä todella malttamaton ja aloitan uuden kirjan uuden kirjan jälkeen. Jotenkin tuntuu, ettei millään kerkeä lukea kaikkea mitä haluaa...
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #73 : Tammikuu 12, 2013, 05:14:04 »
Useasti on miljoona kirjaa kesken :D Olen oikein ylpeä, että nyt olen saanut lähiaikoina niin monta loppuun, että on vain kaksi! Välillä on niin monta kesken, että osa unohtuu ja tulee jatkettua vaikka puolen vuoden päästä, mutta harvoin jää mikään kirja oikeasti kesken niin, että en lue loppuun.
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
« Vastaus #74 : Maaliskuu 05, 2013, 12:58:44 »
Myös minulla on usein vähintään se kaksi kirjaa kesken, mutta niiden on oltava ehdottomasti eri aihepiireistä, jotta en sekoita niitä toisiinsa lukiessani, ja mieluiten ei kahta yhtä raskasta kirjaa yhtä aikaa. Jos teos on aiheeltaan henkisesti raskas lukea, niin on kiva, kun rinnalla on sitten jotain vähän keveämpää (minulle "kevyt" kirjallisuus on lähinnä dekkareita). Muuten kesken on yleensä samaan aikaan tietokirja ja romaani, esimerkiksi tällä hetkellä yöpöydällä on islamia käsittelevä tietokirja ja 80-luvun alkupuolen juppeja käsittelevä fiktiivinen teos.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #75 : Toukokuu 07, 2015, 15:08:21 »
Mulla on nyt kai 3 kirjaa kesken ja onhan se vähän typerää - aionkin ehkä aloittaa ne pari muuta myöhemmin alusta. On järkevämpää kyllä lukea aina yksi kirja kerrallaan, mutta mikäli toisin haluaa tehdä, niin siitä vaan. Mutta sen takia saattaa sekoittaa esim. kirjojen hahmoja ja tapahtumapaikkoja toistensa kanssa :D
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Tenshinohana

• Vuotislainen
« Vastaus #76 : Toukokuu 07, 2015, 15:52:28 »
Itse en oikein kykene aloittamaan useampaa kirjaa samaan aikaan. Yleensä jos otan uuden kirjan, meinaa se sitä, että olen aikalailla luovuttanut edellisen kirjan kanssa. Kaksi mulla on kyllä ehdoton maksimi, että on samaan aikaan käynnissä.

Pitäisi kyllä varmaan hankkia kunnon kirjanmerkkejä. Ongelmana minulla vaan on, että jos kirjanmerkki ei vahingoita kirjaa, se liukuu sitten välistä, mutta jos se taas pysyy jollain tavalla, on hazardi siihen, että kirjan sivu saa repäisyn.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #77 : Heinäkuu 10, 2015, 20:24:00 »
Minulla on aina monta kirjaa kesken, en mahda sille mitään. Se hajottaa keskittymiskykyä, lukunautintoa ja aiheuttaa stressiä. Nyt on kirjastosta lainassa kaksi Jane Austenin kirjaa (milloin ehdin lukea ne?) ja niistä toisen aikana olen nukahtanut kaksi kertaa. Todella kiinnostava kirja siis? Ei. Kirjanmerkit muistuttaa ystävällisesti että kesken olevia kirjoja on vielä kuusi...! Tänään lainasin kirjastosta taas yhden kirjan ja kirjahyllyssäni nököttää kirjanmerkkeineen odottamassa kirjoja. Tukalaa.
Don't blink. Blink and you're dead.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
« Vastaus #78 : Heinäkuu 28, 2015, 11:16:01 »
Enkös mie oo tänne mitään postaillut? No, korjataan tilanne.

Miulla on lähes vääjäämättä aina useampi kirja kesken samanaikaisesti ja joskus se ärsyttää, kun tuntuu, etten sit saa mitään luettua loppuun. On siinä kyllä hyvätkin puolensa, jokuhan täällä mainitsi, ettei ainakaan pääse kyllästymään, mikä on totta. Tuossa kuukausi, jos toinenkin, takaperin luin kolmea kirjaa samanaikaisesti. Kun yksi mokomista teoksista alkoi tympäsemään ihan kunnolla puolivälissä, niin palasin sitten toiseen teokseen, jonka lukemista jatkoin noin puolentoista vuoden tauon jälkeen. Kyllä, puolentoista vuoden jälkeen. Ei tarvinnu edes aloittaa alusta, koska miulla on kumma tapa muistaa, mitä missäkin opuksessa on tapahtunut aikaisemmin. hyvin harvoin pitää selailla alkuosiota päästäkseen jyvälle. Vaan Casual Vacancyn oon alottanu lukemaan alusta, kun sen aloittamisesta oli ehtiny vierähtää hyvin, hyvin pitkä tovi.

Mut juu, vaikka en aina välttämättä haluaisikaan, niin miulla tuppaa olemaan useampi kirja kesken samanaikaisesti, joskus kaksi, joskus enemmän. Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) tais olla seitsemän kirjaa jokunen vuosi sitten ja se oli jo vähän liikaa omaan makuun. Sen jälkeen oon pitäytyny vähemmässä määrässä. Eipähän oo yöpöytä täynnä aina vaan kirjoja.

Mutta sen takia saattaa sekoittaa esim. kirjojen hahmoja ja tapahtumapaikkoja toistensa kanssa :D

Miulle ei oo koskaan käyny näin kirjoja lukiessa, mikä on aika ihmeellistä, koska fikkien kanssa näin on kylläkin käynyt (oli muuten kahden ihan eri sarjan fikit vielä, täysin eri maailmoista ja ihan eri genrejä ja silti ne crossautu yhdeksi ja samaksi miun muistissa).

Ehkä se johtuu vaan siitä, että en lue saman tyyppisiä kirjoja samanaikaisesti. Sekin on hyvänä puolena kun mie luen. Kaipaan vaihtelua lajityylienkin välillä. Jos luen fantasiaa, niin en alota toista fantasiakirjaa siihen rinnalle, vaan jotain muuta, jos siltä tuntuu, että toinen opus kyllästyttää.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #79 : Elokuu 17, 2015, 21:13:20 »
Minulla on aina monta kirjaa kesken, en mahda sille mitään.
Mulla sama juttu.

Jotenkin en vain osaa keskittyä vain yhteen kirjaan.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Viheriä

• Kaistapäinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GlowCastle10343
« Vastaus #80 : Elokuu 26, 2015, 21:00:32 »
Yleensä minulla on 3-8 kirjaa yhtä aikaa kesken. Tällä hetkellä  kai kuusi?

En vain osaa keskittyä yhteen kirjaan, jossain välissä se kuitenkin alkaa tuntua tylsältä ja haluaa lukea jotain muuta välissä. Ja sitten ne toiset kirjat jäävät vain pölyttymään nurkkaan ja lopulta niitä ei edes tule luettua. Ups.

Poissa Lucid

• Vuotislainen
« Vastaus #81 : Syyskuu 27, 2015, 11:30:39 »
Tällä hetkellä 5 kirjaa kesken, mikä taitaa olla ennätykseni. Yleensä luen vain kahta kirjaa samaan aikaan. Noista viidestä jää todennäköisesti ainakin yksi kirja lukematta tai luen myöhemmin. Vielä äsken ajattelin, että usean kirjan lukeminen saman aikaisesti on epätavallista, mutta tätä topicia lukiessani tajusin, että se onkin aika tavallista :)