Kirjoittaja Aihe: Gravitation  (Luettu 1923 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

sugaikotsu

• Ankeuttaja
Gravitation
« : Huhtikuu 07, 2007, 14:54:26 »
Eli näin. Kuinka moni teistä lukee/katsoo Gravitationia, mitä mieltä olette?

Gravitation on shounen-ai anime, eli käsittelee miesten välisiä suhteita. Päähenkilö on 19-vuotias Shuichi Shindou, pinkkihiuksinen mielialoiltaan ailahtelevainen poika. Bad Luck nimisen bändin laulaja, ja sarjassa hän yrittääkin saada bändinsä listojen kärkeen. Laulamisen lisäksi hänelle tärkeää elämässä on aluksi niin viileän oloinen kirjailija Eiri Yuki, hänen rakastettunsa. Rakkaus on kuitenkin vaikeaa, mutta Shuichi ei päästä kummastakaan irti.

Itse rakastan tätä sarjaa, aivan loistava. Sopivasti sekoitettu romantiikkaa ja komediaa. sarja on kuitenkin välillä hyvinkin vakava. Gravitationiin ei ehdi kyllästyä, kun animeakin on tehty vain 13 jakson verran. Suosittelen.

edit:// voi kamala, tämän piti tulla tuonne anime osioon. ANTEEKSI ANTEEKSI ANTEEKSI.
 Voisiko joku ihana mode tai joku siirtää tämän töpön sinne? Olen todella pahoillani.

// Siirsin :) - Villi Lohi
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2007, 10:17:18 kirjoittanut Villi Lohi »

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Gravitation
« Vastaus #1 : Huhtikuu 14, 2007, 01:51:24 »
Gravitation on rakkaani ^^ Se tutustutti minut anime- ja mangapuolen BL:ään kesällä 2005, enkä ole katunut.

Mistä tässä aloittaisi. Animeosasto kun on kyseessä, niin siitä sitten enemmän. Gravitation oli ensimmäinen japanilainen animaatio Pokémonin jälkeen, jota oikeasti katsoin (eli ei mitään jakso sieltä, toinen täältä). Siinä oli jokin oma juttunsa, kun ensimmäinen jakso lähti ensi kertaa pyörimään, että tällaistako tämä nyt on. Pohjatietoni sarjasta oli lähinnä se, että se sisälsi homoseksuaalisen suhteen ja että toinen päähenkilöistä oli pinkkipää ja toinen jumalattoman komea mies :D Oikeastaan päätin kokeilla sarjaa tuon BL-sisällön takia, olinhan ollut kova slashari jo useamman vuoden. Muutenkin sarjan löytäminen oli vahinko, olin juuri illalla katsonut Neon Genesis Evangelionia telkasta, ja siitä tietoja ja kuvia googlettaessani törmäsin Graviin.

Nyt puolentoista vuoden ja useamman sadan katsotun animejakson jakson jälkeen, niin mitä. Gravi on edelleen sinänsä suosikkini, vaikka anime ei ehkä ole niin hyvä kuin mitä manga. Alku- ja lopputunnarit kuitenkin tuovat ihania muistoja mieleen ja näin. Etenkin Glaring Dreamin kuunteleminen tuo vielä monasti kyyneleet silmiin. Vaikka Mr. Pinkkipää on toisinaan ärsyttävä, ei häntä voi olla rakastamatta, ja Yuki on edelleen jumalattoman komea mies (ja ah! sitä ääninäyttelijää, Inoue Kazuhikoa).

Etenkin Gravitationin mangaversiossa on erittäin hienoa se, että siinä on koko ajan tavallaan kaksi eri juttua meneillään, mutta jotka kuitenkin ovat tiukasti toisiinsa yhteydessä. Melkoisen tasapuolisesti seurataan sekä Bad Luckin edesottamuksia että Shuichin ja Yukin suhteen kehittymistä. Siinä mielessä Gravia voisi suositella melkein kelle tahansa luettavaksi.

Goldie

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 21, 2007, 18:51:58 »
GRAVIAAAAAAA! Juuh, kyllä mie rakastan tätäkin. Miulla vaan menee hermot Shun kanssa, eikä kattomisesta tuu mitään, kun on tajuttomat myötähäpeän tunteet. Lyön vaan päätä seinään ja kiroan Shun alimpaan helvettiin. Mut Yuki ja Hiro.. Aaaaaaah. Yuki on niin ihastuttava kusipää. Ei kukaan voi olla noin kylmä ja silti saada sydäntä sulamaan. Se on vaan niin mahtava, kun se aukoo päätään Shulle. Mie kyllä itkin, kun Yuki itki, ei vaan voinu mitää. Hiro on kans aivan mahtava. Mie en vaan kestä, kun se yrittää iskeä sitä kamalaa Ayaka-bitchiä. Yyh.. Hah, parhaat naurut mie saan katellessani Ryun sekoiluja.. Ja entäs Kumagoro! ^^ Ihana.. Tohma on kyl kans jotain, mitä mie en siedä ollenkaan. Suututtaa vaan joka kerta, kun sen näkee.

Sarja oli hiton paljon huonompi kuin manga, koska sarjasta oli jätetty niin paljon pois kaikkia yksityiskohtia. Ja ne kamalat openingit ja endingit. Se oli aina jotain sellasta mitä ei vaan voinut kuunnella. Yleensäkin kaikissa anime/manga-pareissa manga voittaa. Sarjoihin ei kuitenkaan saada just sitä samaa tunnelmaa.

Malpropre

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 20, 2007, 12:09:08 »
GRAVITATION ON IHAN JULMETUN PERSEANIME. SIINÄ SE HUUMORI ON HUONOA, HAHMOT ON RAISKATTU TÄYDELLISESTI MANGAAN VERRATTUNA. SE ON HUONO, HUONO, HUONO!!!! HUONO!

Sori, mutta mulla on todella pahoja antipatioita tuota maailmanlopun animea kohtaan. Manga on aivan nerokas, loistava ja mahtava, mutta tuo anime on niin jumalattoman huono ja typerä ja ararara.
Shuichista on tehty kitisevä pikkupoikamainen luuseri, Yuki muuttuis typeräksi angstipalloksi, Ruichista tehtiin vain vammainen, K ei ole hauska, huumori ei ole hauskaa, kaikki on liian muovista ja lässynläätä, hyvät pusipusi-kohdat on sensuroitu pois. Mangassa nauroin ihan sikana joillekin kohdille, animessa en nauranut kertaakaan.

Lisäksi ne kappaleet on niin huonoja.

Vihaan Gravitation-animea, mutta se manga on hyvä. Manga hyvä. Anime huono.

HUONO!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2007, 12:12:15 kirjoittanut Malpropre »

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 24, 2007, 18:36:51 »
Olen katsonut muutaman jakson tätä animea mutta jotenkin ei iske. Olen kyllä kova s-ai ja yaoi fani mutta... En minä tiedä, ei vaan jaksa innostaa. Hahmot ovat kyllä hauskoja ja huumori on kohdallaan. Mutta jotenkin vain ärsyttää kun se päähenkilö (Shuichi?) vain itkeskelee rasittavasti. xD Siitä sen kaverista, Hirosta, tykkään tosi paljon, se on aevan ihana. :D

Lainaus käyttäjältä: Ruiskaunokki
...ja Yuki on edelleen jumalattoman komea mies (ja ah! sitä ääninäyttelijää, Inoue Kazuhikoa).

Hänhän on myös Kakashin ääninäyttelijä? Minä tiesin että hänen äänensä kuulosti tutulta! :D Se ääni on aivan upea, kuolaan sen perään (aivan kuten Kakashinkin kohdalla. ;D), vaikka en muuten siitä Yukista oikein pidäkään, hän on liian ilkeä ja v-mäinen. :P

Ehkä minun pitäisi tutustua tähän sarjaan vielä vähän enemmän ennen kuin tuomitsen kokonaan?

Mondschein

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Heinäkuu 24, 2007, 22:35:15 »
Katsoin tämän sarjan joskun kevään korvalla, kun halusin tutustua shonen-aihin vähän tarkemmin ja kun sarjasta oli ollut niin paljon puhetta, että alkoi itseäkin jo kiinnostaa.

Täytyy kyllä sanoa, että alkuvaikutus sarjasta oli huono. Shuichi oli minusta jotenkin... Argh. Siis henkilökohtaisesti inhoan sellaista kovaäänistä parkumista ja itsestään melua pitämistä ihan hirveästi. Katsoin pari jaksoa, jätin siihen, kunnes oli pari muuta animea katsottu alta aloitin uudestaan. Ensimmäisenä vaikutuksen teki kyllä musiikki, joka tuntui vievän sarjaa ihan tosissaan eteenpäin. Nykyäänkin löytyy kyllä soittolistalta noita kipaleita ihan kiitettävästi. Sitten yksi sellainen asia, joka nosti sarjan kyllä korkealle, oli se, että jokaisesta jaksosta tuli hyvä mieli. Vaikka sitä angstailua nyt oli aika paljon ainakin Shuichin osalta, mutta silti seassa oli niin paljon huumoria, että ne pahat jutut peittyivät.

Mutta, ah, Yuki. Se on niin cool, niinkuin Shuichikin sanoi. Se ei ole sellainen kun päällepäin näyttää ja kuulostaa, vaan siitä löytyy sisältä sitä jotain. Ja muutenkin, se on niin ihmeellinen, kun hyväksyi Shuichin sitten kuitenkin. Naistennielijä, mutta hyväksyi teinipojan rakastajaksi. Mahtavaa. Ja ne niin täydentävät toisiaan. Mutta Yuki on kyllä... Jotain mitä en voi sanoin kuvailla. Ei kannata kysyä edes, se vain menee niin. Jumalattoman komea, kuin joku aikaisemmin jo sanoi.

Sitten pääsenkin anime- ja mangaversion vertailuun. Kivaa. Siis ei niitä voi verrata. Manga on jotain niin mahtavaa. Eilen kävin ostamassa 3-5, ja tänään nauroin vitoselle ihan kiitettävästi. Yuki on vieläkin paras. Anime ei vedä vertoja mangalle. Ehdotan, että jos tykkäsitte animesta, ostakaa ihmeessä mangaa. Se on parempi, paras. Apua, hehkutan, ei tapaistani (tai siis on, krääh). Pitänee varmaan kyllä nyt katsoa uudestaan anime, alkoi tehdä mieli. Varsinkin ne OVA-jaksot oli kivoja. Ai niin, siitä tulikin mieleeni, että pakko motkottaa anime-Shuichin hiuksista -___- Yääh. Mistä ne on tulleet? Olen käsittänyt, että mangassa Shuichilla on tummat hiukset. Pinkit, voi jestas. Mangassa on kyllä vähän hassu piirrostyyli, mutta siihen tottuu. Nykyään jopa ihailen sitä piirtäjän estottomuutta. Mitähän jännää mangassakin vielä tulee kun Murakami sanoi haluavansa piirtää seksikkään (ja jotain muutakin se oli vielä, en muista .__.) kohtauksen... Odotan innolla, pieni pervo kun olen.

Pääsin taas vähän vauhtiin, kaunis kiitos, että sain hehkuttaa.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2007, 01:34:51 »
Melkein voin ymmärtää, miksi jotkut inhoavat Gravitation-animea täydestä sydämestä. Joskus itsestänikin tuntuu siltä, ettei sarjan manga- ja animeversiota voi edes mainita samassa lauseessa. Mutta nostalgiset tunteeni sumentavat osin sen tosiasian, että Gravi-manga on loisto eikä anime tee sille yhtään kunniaa. Vai pitäisikö tässäkin tilanteessa muistuttaa ihmisiä, että pidetään ne sarjakuvat ja animaatiot erossa toisistaan aivan kuten kirjat ja elokuvat :D

Lainaus
Hänhän on myös Kakashin ääninäyttelijä? Minä tiesin että hänen äänensä kuulosti tutulta! :D Se ääni on aivan upea, kuolaan sen perään (aivan kuten Kakashinkin kohdalla. ;D), vaikka en muuten siitä Yukista oikein pidäkään, hän on liian ilkeä ja v-mäinen. :P
Jepjep :D Kuulisitpa vain, kuinka äijä vetelee Günter von Kleistin roolin animessa Kyou Kara Maou! 8D Ja kas kummaa, minä en katsele Narutoa, mutta jostain kumman syystä tiesin mistä Kakashista puhuit xD

Lainaus
Mangassa on kyllä vähän hassu piirrostyyli, mutta siihen tottuu. Nykyään jopa ihailen sitä piirtäjän estottomuutta. Mitähän jännää mangassakin vielä tulee kun Murakami sanoi haluavansa piirtää seksikkään (ja jotain muutakin se oli vielä, en muista .__.) kohtauksen... Odotan innolla, pieni pervo kun olen.
Alkupään pokkareissa piirustustyyli on jotain niin loistoa, vaikkei välttämättä kaunista olekaan ihan ensimmäisissä pokkareissa. Myöhemmässä vaiheessa, ja etenkin nyt EXän aikana en taas oikein voi sietää sitä, mennyt liikaa animen tyylin suuntaan (=pallopäitä).
Ja täälläkin suunnalla odotellaan tuota kohtausta 8D Ei tietoa, meinaako Murakami moista itse sarjaan piirtää, vai toteuttaako haavettaan edelleenkin vain Remixien ja Megamixien puolella :D

Homonyymi

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Lokakuu 07, 2007, 00:11:32 »
Oaaa, Gravitation. Ainoa anime- ja mangasarja jota olen jaksanut katsoa ja lukea. Löysin Gravin joskus pari vuotta internetin syövereistä, ja pakkohan se oli katsastaa.
Animesta sen verran, että kuusi osaa katsottu, ja ihanahan se oli, vaikkei lähellekään mangan tasoa yllä.  Shuichin itku- ja angstikohtaukset olivat jotain maailman huvittavinta ja Yuki, noh Yuki oli vain Yuki, eli yhdellä sanalla sanottuna melkein täydellinen. ♥ Musiikistakin tykkäsin, mukavaa vaihtelua normaaliin musiikkimakuuni.
Mangana omistan kolme osaa, ja koko ajan lisää hankin, Suomalaisen kautta tilaaminen kun vain on niin armottoman hidasta ;__; Mielestäni manga oli huvittava ja ihana ja söpö ja kaikkea. Ja piirrustustyylistäkin pidin, kumma kyllä, yleensä kun en monenkaan mangan piirrustustyylistä oikein perusta. Shuichi oli mangassa jos vielä mahdollista, niin söpömpi kuin animessa, ja Yuki oli kyllä niin ihana vaaleine hiuksineen ja ihanine kommentteineen ♥

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Marraskuu 05, 2007, 11:42:50 »
Gravitation on ihana! <3 Oon sen animen kattonu kokonaan (mitä, ne valtavat 13 jaksoako sitä jopa oli?) ja mangaaki oon lukenu vissii kuus pokkaria joskus. Mutta että sinänsä en lue mangaa kyllä.

Anime on tosiaan loistava. Lempihahmoja on ihan liikaa suunnilleenki. Mutta Ryuichi on ehottomasti paras. Yuki toki myös luonnollisesti, ja Tatsuhastaki tyksiin. :) Tykkään Gravin musiikista iha kauhiasti, omistan vissiin sen Vocal Collection 1. ja oon iha rakastunu siihen. Varsinki ne Nittle Grasperille tehyt kipaleet on hyviä.

Olin iha kauhian yllättyny että se anime oli niin lyhyt ku oli! Kolmetoista jaksoa, ne katto noin niinku välipalana tosta vaan! Ja lopetus oli minun mielestä pikkusen... Huono. Tai siis ihan ku se ois jääny ihan kesken. OVA jaksoja en oo kyllä kattonu ku vissii yhen joskus vahingossa.
Forces collide.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 23, 2009, 19:20:22 »
Itse asiassa juuri tämän topicin kautta innostuin Gravitationista noin muutama päivä sitten. Oli pakko ruveta katsomaan youtubesta ja englanniksi puhuttuja oli vain 13 jaksoa. Eikö niitä todellakaan ole enempää? Oviakaan (tarkoitan OVA-jaksoja) ei ole sen enempää. Tulee itku silmään, kun se loppui jo. Pitääpä haalia sitä jostain luettavaksikin, jos manga on kerta parempi.

Minua ei kyllä häirinnyt yhtään nuo Shuichin pinkit hiukset, tavallaan ne olivat todella suloiset. Muutenkin Shuichi on minusta aivan mahtava juuri sen takia, että on tavallaan niin ärsyttävä ja tyhmä. Mielialanvaihtelut saivat minut nauramaan varmaankin kaikista eniten > ensin parkuu täyttä huutoa ja sitten hyppii ilosta pitkin kattoja. Juuri näin. Hiro on aivan älyttömän seksikäs, vaikken yleensä pitkähiuksisista miehistä/pojista välitäkään, ja Yukissa on jotain hyyyvin mielenkiintoista. Se blondi manageri (en osaa kirjoittaa hänen nimeään) on aikas hulvaton tapaus ammuskellessaan kaikkea mahdollista ja alkuperäinen manageri se vasta huvittava onkin raivokohtauksineen ja hysteerisine itkuineen.