Kirjoittaja Aihe: Bleach  (Luettu 3339 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kuura

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Bleach
« : Huhtikuu 01, 2007, 12:38:26 »
"Bleach kertoo Ichigo Kurosakista, 15-vuotiaasta pojasta, joka pystyy näkemään haamuja. Naispuolinen shinigami (kuoleman jumala) Rukia Kuchiki törmää häneen eräänä päivänä metsästäessään hollow 'ksi kutsuttua olentoa. Rukia haavoittuu taistellessaan tätä hollow'ta vastaan ja joutuu sen vuoksi luovuttamaan voimansa Ichigolle. Hänen alkuperäinen aikomuksensa oli antaa pojalle vain osa voimistaan – juuri tarpeeksi hollow'n voittamiseen – mutta jostain syystä tämä vie ne kaikki. Tämän seurauksena Rukia ei enää pysty palaamaan kotiinsa Soul Societyyn (Sieluyhteisö), vaan hän joutuu jäämään ihmisten maailmaan materiaaliseen korvikekehoon suljettuna, kunnes hänen voimansa ovat palautuneet. Rukian on silti edelleen hoidettava töitään shinigamina, joten hän laittaa Ichigon tuhoamaan holloweja puolestaan ja lähettämään sieluja Soul Societyyn. Sarja alkaa seurata Soul Societyn tapahtumia sitä enemmän, mitä pidemmälle se etenee."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bleach
toimi lähteenäni.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2013, 23:05:06 kirjoittanut Kuura »

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
Vs: Bleach
« Vastaus #1 : Huhtikuu 01, 2007, 13:05:04 »
Minäkin tutustuin sarjaan koska niin moni väänsi kättä että onko näistä tämänhetken suosituimmista shounen-mättösarjoista paras One Piece, Naruto vaiko Bleach.
Minulle sanottiin ensin että sarja on läpikotaisin loistava, aloin katsoa sitä ja kymmenen jakson jälkeen olin lopen kyllästynyt hollowien metsästykseen. Jokainen jakso tuntui seuraavan samaa kaavaa, ja ainoa mieleen jäänyt jakso oli se missä Kon esiintyy ensimmäistä kertaa. Huumori oli kyllä ihan ookoota, toiminta tympeää, idea hyvä, dramatiikka täysin epäonnistunutta.
Sitten minulle sanottiin että se erinomaisuus alkaa kahdennenkymmenennen jakson tienoilla. Jatkoin katsomista, mutta mainittavaa parannusta ei tullut. Sitten sain kuulla että ne loistojaksot alkavat kolmenkymmenen jakson tienoilla. Olen katsonut 29 jaksoa ja sarja on muuttunut vain aavistuksen verran mielenkiintoisemmaksi. Ei tarpeeksi että jaksaisin jatkaa enemmän katsomista.

Aikalailla peruskauraa mielestäni. Ainoat hahmot jotka kiinnostavat ovat Ichimaru Gin ja se pieni valkotukkainen poika jolla on Paku Romi ääninäyttelijänä. En jaksa katsoa sarjaa vain niiden takia. Itse päähenkilö yllätti positiivisesti, sillä ihan liian monessa sarjassa päähenkilö on iloluontoinen mutta yksinkertainen, mutta muuten en Ichigosta oikein pidä. Inoue on typerin hahmo mitä olen missään sarjassa pitkään aikaan nähnyt vaikka laskisin mukaan japanilaisen viiden minuutin mainosanimen jossa lasta opetetaan käymään pöntöllä kakalla. Inouessa kaikki alkaen äänestä ja päättyen hahmodesingiin ja taistelutyyliin on jotain rajattoman ärsyttävää. Ishidan vakavamielinen asenne yhdistettynä ompelemiseen ja asunsa varaliehukkeiden mukana kantelemiseen jaksoi repiä loistohuumoria, mutta sitä herkkua oli tarjolla aivan liian vähän. Juoni seisoo ensimmäiset kymmenen ja risat jaksoa paikallaan ja aika kuluu toistensa näköisten hollowien listimisessä aina samalla kaavalla. Sen jälkeen juoni kyllä etenee, mutta tylsän virtaviivaisesti.

Ja minulla oli mennä hermot sen Rukian angstailuun ja huokailemiseen ja ikkunasta tuijotteluun siellä tornissa, kun se soti niin täysin hahmosta ensin saamaani kuvaa vastaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 01, 2007, 16:05:45 kirjoittanut Kuumato »

Poissa Jénaminya

• Keiju
  • Potterismin ylipapitar
    • Jénaminyan Omat Sivut
  • Pottermore: MoonCauldron3945
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Huhtikuu 02, 2007, 14:50:23 »
Älä huoli, Kuurankukka, et suinkaan ole ainoa.

Minä olen seurannut kyseistä sarjaa nytten relun vuoden.. Yhdessä vaiheessa innostus vähän lopahti, kun oli niin paljon fillereitä, tai siltä se ainakin tuntui silloin. Nyt onneksi ollaan taas päästy perusjuoneen kiinni :)

Bleach on yksi parhaista animesarjoista, ei parhain, mutta parhaimpia. Ja useimmat alkutunnaritkin ovat hyviä, samoin ns. Ichigon taistelumusa ;)

Itse lataan kaikki jaksot suoraan subbaajilta, yleensä anime-soucen kautta. Se on hyvä paikka etsiä ilmaisia fansubbeja: www.anime-source.com

-Jén
Ai miksi Jo on jumala? Hän loi Pottereiden taikamaailman, joten hän on virallisesti sen maailman jumala. Voiko kukaan väittää vastaan?
Ja koska Rowling on Jumalamme ja Potterit Raamattumme, meillä täytyy olla myös uskontunnustus.

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2007, 18:36:13 »
Täällä kolmas fani! :D

Mjuu, eli aloin katsoa Bleachia kahdesta syystä. 1. kaverit suositteli ja 2. löysin suomenteksteillä(osaan minä englantiakin, omalla äidinkielellä vain tajuaa varmasti IHAN kaiken :D)
Bleach on yksi niitä sarjoja, joissa on mielenkiintoiset päähenkilöt. Kuten Kuumato sanoi Ichigosta ja Ishidasta. Inouesta en itsekään pidä, tulee mieleen Naruton alkupään Sakura...
Ichigon ja Rukian oudonlainen suhde on yksi niistä, jotka sai minut katsomaan Ichigon ja kumppaneiden monen monen jakson seikkailun, joka alkaa siinä 20. jakson tienoilla ja loppuu vasta jossakin kuudenkympin lähistöllä.
Alku-ja lopputunnarit on aivan ihania! Ainut mistä en tähän mennessä ole pitänyt on se Happy People-lopputunnari, en enää muista monesko se on. Parhaimpia on ehdottomasti Tonight Tonight Tonight, Ichirin no Hana, My Pace, Life, D-tecnolife ja Rolling Star.
Olen vasta 68-69 tuplajaksossa, jota joudun katsomaan espanjalaisilla teksteillä, en löytänyt enkkutekstejä ;__;. Kiva kun ei tajua mitään, paitsi joitakin niitä sanoja sieltä täältä (tarkoitan siis ääniä, en niitä espanja-tekstejä).

Ginin, Aizenin ja sen ihme pellehyypän(se jolla on se aaveiden metsästys-ohjelma tai vastaava. Kädet ristiin rinnalle ja kunnon huuto "BOAHAHAHAHAHAHAHA!") voisi heittää rotkoon, varsinkin se pellehyyppä on ihan turha hahmo, joka antaa katsojalle vain paremmat naurut. Jos antaa.
Lemppareita sitten on Ichigo, Renji, Hitsugaya, Ishida ja Yoruichi. On se Rukiakin ihan kiva, tosin angstaa melkein yhtä paljon kuin Naruton Sasuke (vaikka Rukia ei olekaan täysi ku*ipää, kuten Sasuke).

Mangaa olen lukenut vasta ekan kirjan, mutta kyllä noita kutoseen asti löytyy :D.
Never thought that I would be the one falling down

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 06, 2007, 18:11:25 »
Juu, poikaystävä tutustutti minut tähän(kin) sarjaan, ja olen nyt katsellut Bleachia sellaiset 27 jaksoa - aika vähän, kun ottaa huomioon, kuinka monta jaksoa on jo ilmestynyt, mutta minä etenen omaa vauhtiani. :) Minä en ole varmaankaan mikään suurin anime/manga -fani, tosin luen InuYasha-mangaa ja katselen Death Note -animea sekä nyt Bleachia. Ihan viihdyttävää animeahan tuo on, pidän kovasti piirtotyylistä. Aluksi tuo juoni tosiaan minuakin hiukan tylsistytti, mutta nyt pikku hiljaa on alkanut kunnon toimintaakin tulla mukaan. Alun oli varmaankin vaan tarkoitus totuttaa katsoja Ichigon joukkoon, selvittää hiukan suhteita ja sellaista.

Lempihahmoa on aika vaikea sanoa. Yoruichi, Ichigo tai Urahara Kisuke saattaisivat olla sellaisia, ja ainakin tässä Rukian pelastusoperaatiossa mukanaolleet Ganju Kuukaku-sisarensa kera olivat myös melko hauskoja hahmoja. Minuakin välillä ärsyttää Inoue, jolla tosiaan on häiritsevä vinkuna-ääni.

Paikoin Bleachin jaksoille saa kyllä hörähdellä. Erityisesti hahmojen hämmentyneet kasvot huvittavat suuresti.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Jevvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Heinäkuu 30, 2007, 14:58:33 »
Bleach, kun tutustuin siihen se kiilasi heti listani kärkeen. Sarjan takia hyllyni on omistautunut kyseiselle mangalle ja seinät notkuvat Bleach -aiheisista kangasjulisteista. Kaikkea muutakin fani kamaa löytyy figuureista avaimenperiin.

Mutta siis.. aloin katsomaan sarjaa n. puolivuotta sitten kun olin kahden vaiheilla Bleach vai Naruto, kumpaan uhraan aikaani. Bleach vei voiton kun ei jaksanut katsoa lopulta iänikuisia fillereitä. Koukutuin heti ekasta jaksosta. Katsomista on jaksanut viedä eteenpäin mm. mahtavat alku ja loppu tunet. :D Thank you!, D-technolife ja Life is like a boat.
Ichigo tietysti päähahmona löytyy listasta, mutta ehkä siinä tekee enimmäkseen hahmolle luotu luonne ja löytyy jätkältä syvällinenkin asenne.
Loistava sarja, suosikki.

btw. Bleach jakso ilmestyy japanissa aina viikon keskiviikkona, mutta subattu tulee dattebayolta aina torstaisin (ellei tapahdu muutoksia). VEOH:stalöytyy kaikki jaksot hakeville subattuna. (:

Poissa Carmelie

• menninkäinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Heinäkuu 30, 2007, 19:13:49 »
Tutustin sarjaan, koska kaverini suositteli sitä. En ensin halunnut katsoa bleachia, koska minulla oli menossa muita animeita, eikä juoni kiinnostanut. Tosin satuin vahingossa katsomaan bleachin ensimmäisen jakson ja jäin heti koukkuun.
En ole tosin mikään superfani, koska katson vain animeta. Bleach on paljon parempi, kuin naruto mielestäni, koska sarja paranee kokoajan vaan. Toivottavasti tulisi jo uusi jakso, eikä fillereitä ;P xD

-Carm
xD

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #7 : Syyskuu 01, 2007, 13:54:40 »
Jep, minäkin tutustuin sarjaan kaverini välityksellä, on ollut ihan hyvä vaikkakin on jäänyt jaksoja väleistä kathomatta n_n muuten hyvä, ichigo on maailman paras! Ja se punapäinen tyttö.. *_*
Joo, tosi hyvä sarja, nätisti piirretty ja hyvät ääninäyttelijät! kaveri kertoi että yhdellä on sama ääninäyttelijä kun Edolla FMA:sta.. mielenkiintoista kuultavaa kun sitten pääsen sinne asti :D

MUOKS:// eiks ichigon sukunimi ole kurosaki?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2007, 19:53:21 kirjoittanut Littlerat »
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Syyskuu 29, 2007, 11:09:44 »
Olin kuullut sarjasta puhuttavan todella paljon joten pakkohan sitä oli eka osa ostaa. Jäin koukkuun -__- Tällä hetkellä on vasta kirjat 1-3, mutta aion jatkaa lukemista.
Hahmojen luonteista sen verran, että he tosiaan ovat omat persoonansa. Oma lempihahmoni on Hollow Ichigo ja Rukia. Hollow Ichigo suurinosin siksi, koska japanilaisessa animessa sen ääni on mahtava!
Tarinakin minusta on melko hyvä tosin näitä "Hirviöt tulee. Sankari hoitaa homman" tarinoita on ennestääkin, mutta Bleach poikkeaa tästä linjasta ainakin omasta mielestäni hyvällä tavalla.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Katarr

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Lokakuu 07, 2007, 14:59:08 »
Seuraan Bleachia melko säännöllisesti, ja tykkään siitä tosi paljon. Manga on hiukkasen parempi mutta ei animenkaan tarvitse kyllä ollenkaan hävetä. Bleachissä on todella hyvin sekoitettu huumoria, shounen-mättöä ja draamaa. Mitään ei ole liikaa. Varsinkin huumori on välillä aivan loistavaa (monesti Konin ja Don Kanonjin ansiosta <3), repeilen tilannekomiikalle melko usein. Hahmot ovat myös erinomaisia, ja koska niitä on niin paljon, löytyy kaikille varmasti oma suosikki. Omia suosikkejani ovat mm. Ichigo, Orihime, Kenpachi ja

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Animeversiossa täytyy nostaa hattua erinomaisille musiikeille. Varsinkin sarjan openingit ovat olleet aivan loistavia, ja monet niistä ovat nykyään suosikkikappaleitteni joukossa. Myös ääninäyttelijät hoitavat hommansa todella hyvin (tosin en oikein pidä Orihimen heliumiäänestä, vaikka hän muuten hyvä hahmo onkin. :P).

Leoniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Lokakuu 19, 2007, 12:19:45 »
:) itse tutustuin sarjaan viime kesän amerikan reissullani. Se on huikean suosittu sarja ainakin kanadassa. Jäin myös koukkuun nähtyäni ensimmäisen jakson (tosin oma "ensimmäinen jaksoni saattaa olla jo vaikka kuinka mones bleachin jakso :D) Rupesin sen jälkeen katsomaan sarjaa youtubesta.. Mitä nyt lukiolta on ehtinyt. Mangat ovat kuitenkin ylivoimaisesti parempia.

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #11 : Lokakuu 23, 2007, 17:56:55 »
Ah, Bleach. Kyllä, fanitan. Kaikki tähän mennessä ilmestyneet jaksot on katottu, ja se tarkottaa toisin sanoen sitä 144. :)

Itte taisin tutustua tähä jottai vajaat pari vuotta sitte, enkä ees muista miksi. Ei ollu mitään tekemistä joku kaunis viikonloppu, joten lainasin kaveriltani ekat 50 jaksoa DVDllä. Ekasta jaksosta asti olin iha myyty. Loistava. Siinä vaiheessa ku ne pääs Soul Societyyn, alko kunnolla tapahtua. Lissää hahmoja, jotka on erilaisia jne. Oha se vähä niinki että tää on sitä kulutusanimea ikäänku, sitä ei lopeteta koskaan ja yritetään saaha lissää juonenkäänteitä mukaan etc. Mutta tähän mennessä fillerit on vielä sietäny. Nytte tossa edelliset fillerit joita kattoin kuukauden oli aivan surkeita. Jossai 130-140 välillä kai? Yks ainoo suht. hyvä oli.

Mutta, lempihahmot. *kerää voimia jotta voi huutaa mahollisimman pitkään* SHIRO-CHAAAAAAAAANNN!!!!! ^^ Siis Hitsugaya Toushirou on lemppari. Jo se että sillä on sama ääninäyttelijä ko FMAn Edillä sai mut höristään korvia ja ku soli niin söpö ja pieni. Sitte ku siitä todellaki tuli sellanen hahmo jota näytetää enemmän olin iha myyty ku sen luonne on ihana. Sen ja Matsumoton välinen huumori on tosi viihdyttävää. Ja sillä on niin kick-ass zanpaktou, ja niin kick-ass bankai että HUH! Hyorinmaru on varmaan hienoin zanpaktou koko sarjassa. Byakuyan Zembonzakura pistelee kyllä kans kaikkia 1-0. :) Rukialla on kyllä kans hieno se miekka nyt ku sen oikee muotoki on näytetty. Lempparihahmoihin palatakseni, Uraharasta tykkään, samoten ko Novasta. Ukitatesta pidän myös.

Ja nii, Bleachissa on suhteellisen loistavat pahikset. *kuola*

Kuten Kuurankukka ekassa viestissä totesi, Bleachissa on aivan loistavat tunnarit ollut tähän asti. Osasyy sille miksi rakastuin animeen jo ekasta jaksosta asti oli se tunnari, Asterisk vai mikä olikaa. En muista. D-Technolife (tämän ansiosta aion tutustua UVERworldin tuotantoon enemmänki), Thank You!, My Pace, Houkiboshi, Rolling Star.. Ja sitte tää toisiksi uusin jonka nimeen en tiedä, aivan loistava. :) Edellisessä jaksossa tunnari vaihtuki. Vaan Asian Kung-Fu Generation on taas vaihteeksi osannu tehä sopivan kappaleen. :)
Forces collide.

Cataaaaaaaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Lokakuu 25, 2007, 23:32:21 »
Kyllä, myönnän olevani Bleach-fani. Katson joka viikko sarjan uusimman jakson eli olen juuri katsonut jakson numero 145. Aloin itse seurata sarjaa sillä näin pätkän tästä, kun veljeni katsoi tätä sarjaa ja katsoin huvikseen yhden jakson ja tykkäilin niiiin paljon että jatkoin katsomista.

Lempihahmojani on monta kymmentä, mutta top3 on Ichigo, Grimmjov ja Urahara. Inhoan eninten Ishidaa, Aizenia ja Orihimeä. Eli tuossa ei tosiaankaan ole kaikki lempparini (niitä on aivan liian monta) mutta noita kolmea taidan inhota eninten. Inhosin Bounto- aiheisia jaksoja, sillä ne tuntuivat vain täytteeltä, mitä ne olikin. Nyt uusimmissa jaksoissa Ichigo on vaikuttanut hieman oudolta, mutta kait sillekkin löytyy selitys.

Pidän sarjasta lähinnä sen takia, koska Ichigo ei oo mikään kauhea hymypoika ja hyvä kaikessa tyyppi vaan epäonnistuukin välillä ja on ihmismäinen eikä mikään über paras joka hallihtee kaiken eikä epäonnistu koskaan.

Olen katsonut sarjaa tv-linkseistä ja sillonkuin siellä on päivitystä tai muuta häikkää niin YouTubesta. Tunnarit ovat yksi paras osa sarjaa ehkä. Eka tunnari oli pakko käydä kuuntelemassa kokonaisena ja muutkin tunnarit ovat saaneet hyvän mielen. Uusin tunnari ei ole niin kovin hyvä.

Ja nii, Bleachissa on suhteellisen loistavat pahikset. *kuola*

KYLLÄ! Pahikset ovat siis aivan parhaita vaikka Aizenilla ei tee. :D Muuten ne uudet pahikset on hyviä.

Taidan lopettaa ihkuttamisen sillä muuten kirjoittelen täällä koko yön Bleachin hyviä puolia. :DDD

vaahtopöllö

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Marraskuu 15, 2007, 17:01:16 »
JEJ! Minäminä! Bleachia katselen. Pari uusinta jaksoa kattomatta muuten kaikki sitä filleria kautta lukuunottamatta.
Hmm... Siinä keväällä rupesin meikä sitä kattomaan ja sanotaanko että tykkäsin kyllä niistä ekoista jaksoista paaaljon enemmän ku niistä mitkä nyt pyörii... :/

Spoilaa nykyisiä jaksoja...

Mutta anyway... Lempihahmoni olivat alussa ehdottomasti Rukia ja Urahara<3 ja hyvänä kakkosena Ichigo (todella yllättävää...). Mukaan suosikki kastiin ovat hypänneet myös Byakua, Yumicuhka ja Hinamori. Ja tietysti listalla on oma idolini Uryu Ishida. Jousipyssyllä ampuminen on niiiiiiin siistiä... (Viime kesänä olin 5-vuotiaan serkun luona... Sillä oli semmonen siisti jousipyssy jonka mä tietysti omin ittelleni ja heti kun serkkuni oli opettanu mut sillä ampumaan meikäläinen alko sinkoilla ympäri pihaa ja kuvittelin olevani Ishida... *noloooooo mutta kivaa*)

Kannatan IchigoRukia paritusta. :B

Inhokki hahmo on ehdottomasti Chad//Sado alias tha mitäänsanomatonkaappi... -___-
Ja animessa Ganju otti niiiiiiiiiin kovaa päähän että toivoin vaan koko ajan että se kuolis... :D
Mutta kaiken kaikkiaan loistavia hahmoja sarja sisältää.

... ja vielä vinkkinä että veoh nimiseltä sivustolta löytyvät kaaaaikki kaikki jaksot kokonaisina. Itse käytän ko. sivuston palveluja.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #14 : Marraskuu 24, 2007, 23:36:21 »
Kyllä kyllä! Täältäkin löytyy pieni fanityttö! Itse aloin katsoa tätä kai... 3 viikkoa sitten? ja nyt on kaikki muut jaksot kuin kaikista uusin katsottu. Mitä minäkö pidin katsomis maratoonia kun eräänä päivänä meni vain vaivaiset 15 jaksoa kerralla? Mutta itse pidin kaikista eniten niistä ensimmäisistä jaksoista aina sinne asti kunnes fillerit alkoivat. Sitten laatu tipahti hitusen, mutta tällä minä EN tarkoita, että sarjasta olisi tullut huono. En todellakaan! Itse asiassa se alkaa taas parantua, varsinkin kun aletaan päästä kohti nykyisiä mangan uusimpiä lukuja.

Kuten aiemmin on jo mainittu niin tässä animessa on aivan totaallisen mahtavat alku- ja lopputunnarit! Minä olen itseasiassa oikein kerännyt kokonaisen levyllisen tunnareita (ja pitäisi kerätä lisää, että saisi toisen levyn täyteen) ja seiyuiden laulamia biisejä.

Paku Romin (Eli Shirou-chanin ääninäyttelijän) "This light I see" on todella mahtava biisi. Ja omituista kyllä kun ensimmäisen kerran kuuntelin sen olin aikalailla sitä vastaan. Kun kuuntelin sen toisen kerran, niin jäin siihen koukkuun ja kuuntelin sen varmaan viidesti peräkkäin x) Mahtaisiko joku ihana ihminen tietää mistä löytäin sen sanat englanniksi? Alkuperäiset japanilaiset sanat olen löytänyt, mutta kun tunnistän vain muutaman sanan sieltä täältä... ;(

Myös Ginin seiyuun laulamat ovat todella hyviä. Sen miehen ääni saa kylmätväreet kulkemaan pitkin selkääni! Ja Ishidan ääni on myöskin aivan mahtava! (miten niin se, että on ammatiltaan laulaja liittyy asiaan?) Ja Ichigon "sky high" on myös todella hyvä. Ja Rukian ääni ja... No kaikkien äänet ovat varsin ihania!

Sitten hamoihin lempparini on: *dramaattinen rumpusoolo* Hitsugaya Toushirou aka. Shirou-chan! Kukas se sieltä avasta kurkistaakaan... x)Hän taitaa olla aika suosittu, ne? Mutta mitä muutakaan voi odottaa kun omistaa sellaisen luonteen, ulkonäön ja äänen? (Paku Romilla on niiiiin ihana ääni!<3) Ehkä hieman enemmän huumorintajua voisi löytyä, mutta ei se mitään. Hän on aivan älyttömän ihana juuri tuollaisena!

Muita hyviä hahmoja ovat  Ichigo, Yumichika, Nova ( Jej, Flamerie joku muukin tyksii Novasta!) Matsumoto, Ikkaku, Rukia, Yoruichi, Urahara, Gin ja Ukitake. Harvinaisen paljon hyviä naishahmoja. Oikeasti!
Inhokkini on Hinamori. Hän on niin inhottava ;(  Orihime oli vähällä päätyä inhokiksi, mutta kyllä häntä kuitenkin sietää ihan hyvin kunhan ei ala hankkimaan itselleen yhtään enempää aikaa... Alku sarjasta hän oli oikeastaan ihan kiva, mutta jossain vaiheessa sarjaa hän muuttui ärsyttäväksi...

Tulen myöhemmin jatkamaan. nyt minä alan nukkua. Hyvää yötä!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2008, 13:49:02 kirjoittanut Damatris »
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #15 : Joulukuu 25, 2007, 14:49:51 »
Jep, Bleach kuuluu ehdottomiin suosikkeihini. ja minäkin löysin sarjan kaverini suosituksen kautta. Tällä hetkellä animea katselen jaksossa 21 ja mangaa olen lukenut 14 kirjaa, netissä taas lukuun 229 asti.

Parasta Bleach-animessa on musiikit opening- ja ending-biisit ovat pelkkää rautaa. Myös sarjan taustamusiikit ovat aivan mahtavat. Ääninäyttelijöistäkin pidän, ainuttakaan en kuitenkaan osaa nimetä.

Pakko kuitenkin sanoa, että pidän mangasta enemmän. Tite Kubon piirtojälki on vain niin nättiä... Mutta animessakin on hyvät puolensa. Hauskakin se tuppaa olemaan, Konin säätäminen on paikoin jopa hillitöntä.

Suosikkihahmoja ovat Ichigo, Yoruichi, Urahara, Kenpachi ja Renji. Olenko muuten ainut täällä, joka pitää Hanatarousta? Aivan ihana hahmo :) Rukiasta en jostain syystä pidä, eikä Orihimekään innosta...harvemmin animen naishahmot saavat minut hyppimään kattoon riemusta (Azumanga daioh on poikkeus).

Joka tapauksessa, Bleach on mahtavuutta.

Jinx

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2008, 17:20:36 »
Joo minäkin tykkään kyseisestä sarjasta. Uuden manga luvun luen aina kun se käännetään ja lataan uusimman jakson aina kun se ilmestyy ^^ Animessa noin melkein kaikilla hahmoilla on hyvät ääninäyttelijät, paitsi Orihime ottaa päähän (noin muutenkin hahmona -.-)
Suosikkeja on hirveä kasa, muutaman nyt mainiten ainakin Renji (paitsi jostain syystä en hirveästi pidä sen seiyuusta O_o), Kenpachi, Hitsugaya, Byakuya ja pahiksista Grimmjow ja Ulquiorra.

Bounto-jaksot olivat ihan takapuolesta, niistä suorastaan kuulsi läpi, että ne ovat fillereitä. Nyt näissä uusimmissa jaksoissa (tällä hetkellä 154) on vihdoin alkanut tapahtua, minusta ne aikaisemmat jaksot olivat aika tylsiä, (Menos Forest) kun ne olivat fillereitä.

Manga on säilynyt suht hyvälaatuisena, vaikka sitä onkin jo päälle 300 lukua. Tite Kubon jälki on hyvää, ja olen huomannut, että hän ei tee ns. ''massa sivuhahmoja'' niin kuin monet muut mangakat, vaan jokainen pieninkin sivuhahmo on yleensä oma persoonallisuutensa. Olen lukenut myös hänen ensimmäisen mangansa, Zombie Powderin (onko kukaan muu?) ja olen katkera siitä, ettei se jatku enää, koska siinä oli mielenkiintoinen juoni ja hahmot...

Bleachissä on myös se plussaa, ettei se ihan aina ole se pelkkä päähahmo, joka vetää pahiksia lättyyn, vaan hänkin epäonnistuu joskus. Myöskään pahikset eivät ole ihan pelkkiä pahoja ja 'hyviksistäkin' löytyy vähän raaempia persoonia, joita ei voi luokitella suoraan hyviksi (öh, tulipas epäselvä selitys... No toivottavasti joku tajuaa pointtini :D).

No minusta Bleach ainakin selvästi peittoaa Naruton 10-0, jos varsinkin animeversioita verrataan.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Bleach jeejee
« Vastaus #17 : Huhtikuu 30, 2008, 07:28:02 »
Joo Joo mulle mulle !! Tää on niin paras sarja mitä maa päällään kantaa^^ Pidän tästä sarjasta ja olen nyt pari vuotta ravannut ja ostellut mangaa ja ladannut netistä animea ^^ Paras on ichigo tietty...Mutta Hitsugaya on myös tooosi komee kanss. ...Orihime ottaa päähän kuten joku muukin on huomannut en tiedä mutta en pidä eritoten tyhmästä oranssi tukkasesta naikkosesta....Ichidasta en liion pidä koskan sillä on sasuken ääni enkä pidä siitä...Tosin en pidä myöskään järin paljon sasuksestakaan ....

Olen katsonu jonkin verran jaksoja eteenpäin ja niitä leffoja myös ^^ tosin uusin leffa oli huono en tiedä miksi
dataa kotona ja koulussa

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Toukokuu 14, 2008, 20:07:07 »
Tällä kertaa minä oon jääny koukkuun bleachiin ja kuten yleensä, seuraan enemmän mangaa kuin animea. Pitäisi käydä ostamassa pari seuraavaa mangaa mutta täytynee hieman säästää rahaa tässä välissä... (prkl)
Sarja on kyllä sen verran koukuttava että sitä vain haluaisi ostaa seuraavan ja sitä seuraavan mangan. Anime taas ei ole sillälailla kiinostanut minua vaikka täytyy myöntää että sarja on hyvin tehty, mutta animeen en ole sillälailla jäänyt kiinni että jaksaisin käydä jaksoja katsoman netistä, lisäksi kun satun olemaan niin kärsimätön tyyppi että haluan vain katsoa jaksoja missä lempihahmoni, tällä kertaa Renji, on mukana. 

Hahmot ovat loistavia, omia persooniaan kaikki ja on mukavaa että naamataulut eroavat muista hahmoista muullakin tavalla kuin hiestyyliltään tai ilmeeltään (kuten taas joissain muissa sarjoissa). Lisäksi sarjakuvaa on helppo seurata yksinkertaisen piirustustyylin takia. Bleachissä on ilahduttavan paljon huumoriaakin. Harvoin nauran ääneen yhtään mitään sarjiksen tapahtumia, mutta bleachiä lukiessa ainakin nauroin ääneen.

Lempihahmoja ei ole vielä muodostunut paljoa, mutta ainakin ykkösenä porskuttaa tällä hetkellä Renji ja Ichigo. Molemmat ovat persoonina sellaisia räväköitä, cooleja (no, tämä pätee enemmän Renjiin kuin Ichigoon) ja ovat niitä hahmoja joiden huumoria puree X). Eikä Byakuyata saa unohtaa mainita yhtenä suosikki hahmonani. 
Inhokki hahmoja ei vielä ole paljoa tullut, mutta yksi on ylitse muiden ja se on (yllättäen)Orihime. Hahmo on tyhmä tai ainakin tuntuu sellaiselta ja sitten nämä... miten sen nyt sanoisi... liian välittävä? Mangassa tulee näitä kohtia missä Orihime kertaa ajatuksiaan tai jotain sellaisella surullisella ilmeellä. EN tiedä miksi mutta se ärsyttää vain minua... Ärittäkää ymmärtää...

Bleachissä on muuten yksi erittäin hyvä asia (muiden muassa); Siinä on yaoi viittauksia mikä ilahduttaa tällaista yaoi fanittajaa esim.

Heh, Bleachistä saa kyllä paljon hyviä parituksia aikaiseksi, ei siinä mitään X)

Tällä hetkellä en osaa muuta sarjasta sanoa koska en ole sitä vielä seurannut kovin kauaa...
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Interwise

• Luihu velmuttelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #19 : Toukokuu 29, 2008, 12:06:20 »
Naruton ja muutaman kaverin kautta ajauduin sille linjalle, että piti se ~viis Bleachin jaksoa katsoa. Se oli PAM ja meikä olin toiseen anime-sarjaan koukussa(toinen siis Naruto). Useimmissa "taisteluanimeissa" se juoni kusee niin pahasti, ettei sitä viitsi katsoa. Tai sitten ne taistelukohtauksen on ihan jotain lastenleikkejä. Bleachissa juoni on mielestäni loistava, taistelukohtaukset hyviä ja päähahmon "klassi"(shinigami) on erittäin mielenkiintoinen valinta, toimii loistavasti. Mukavasti huumoria on myös saatu mahtumaan skaalaan.

Hahmoista löytyy loistavia yksilöitä, mutta myös pari täysin turhaa, joita ei IMO tarvittaisi ollenkaan(Orihime ja Ishida on yksi näistä turhista). Myös minua aina kiehtoneet pahikset ovat melkolailla ainakin kelvollisia. Lenpihahmoista pitää mainita ehdottomasti Kuchiki Byakuya, joka vastaa Naruton Itachia "cooliudessa" ja voimakkuus on myös hyvin rinnastettavissa. Toki Ichigo on myös suht rankka äijä :)

Tällä hetkellä Bleach on animessaa mielenkiintoisempi kuin Naruto(fillerit siis menossa molemmissa), mutta mangassa jää hiukan. Loistavia sarjoja kumpainenkin, enkä aio pudottaa Bleachia missään nimessä poies loppuviikon ohjelmistosta.

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • neitihaamu
« Vastaus #20 : Kesäkuu 11, 2008, 15:27:24 »
Etsiskelin jotain tekemistä, kun ehdin päästä Naruton nykyisiin jaksoihin enkä jaksanut odottaa aina viikkoa seuraavaa jaksoa. Monella foorumilla oli Bleachista puhetta, joten ajattelin napata sen seuraavaksi. Naruton jälkeen Bleachin piirrostyyli tuntui oudolta, mutta nyt en osaa enää sanoa kumman sarjan piirrustustektiikasta pidän enemmän. Täytyy kuitenkin tässä vaiheessa myöntää, että Naruto vie näistä kahdesta sarjasta voiton yleisellä tasolla. Bleachin katsominen on ollut hiukan takkuista aluksi. Vasta kun mentiin Soul Societyyn, juoni alkoi muuttumaan mielenkiintoiseksi. Nyt sitten tultiin sieltä takaisin ja vihaan tuota bountymikälie juttua (menen siis jakson 70 hujakoilla). Naruton fillereitä sentään jaksaa jotenkin katsoa.

Bleachissa on kuitenkin hyvää huumoria ja Ichigossa on kivaa cooleutta aina välillä, mikä on mukavaa vaihtelua Narutoon verrattuna. Lempihahmojani ovat Hitsugaya, Renji, Hisagi ja Byakuya. Nämä Bleachin henkilöhahmojen nimet menevät minulla muuten ihan ohi koko ajan. Noidenkin nimien oikeinkirjoitus piti oikein tarkistaan.. Entien inhoan Orihimea, Chadia ja sitä jousityyppiä (ei muistu nimeä). Rukia on vielä mysteeri. Aluksi pidin hänestä kovasti, mutta nyt en tiedä pitää vaiko ei.

Olen päättänyt katsoa sarjan loppuun, mutta en tiedä kuinka tekisin. Toisaalta haluan seurata, mitä tapahtuu, mutta loputtomat fillerit ja sivuhahmojen traagiset elämänkerrat alkavat viedä sarjalta mehut. Ehkä yritän fanittaa niitten loistavien alku- ja lopputunnareiden avulla.
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Hellurei

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Kesäkuu 24, 2008, 05:48:23 »
Soul Society arcissa jaksot ja luvut ovat parhaimmillaan. Episodi 60+ ovat yhtä fillerihelvettiä.

Poissa Vajoaja

• Kuplatila & Mössöttäjät Oy
  • Vuotislainen
  • Mitä emme näe, sitä pelkäämme.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #22 : Huhtikuu 14, 2010, 20:48:06 »
Bleach on ehkä paras manga, jota olen koskaan lukenut. Eihän sitä ole vielä paljon suomeksi tullut, mutta olen myös katsonut englanninkielisellä tekstityksellä animea netistä. Tosi hieno idea. Lempihahmoja ovat varmaan Chad, Renji ja Ichigo. Tykkään myös Uraharasta, Ishidasta ja Rukiasta :) Bleach on mahtava, en taatusti jätä kesken!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2010, 18:41:15 kirjoittanut Vajoaja »

Pirukas

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Elokuu 04, 2010, 17:18:04 »
Jess! Ihana tietää, että täällä on muitakin bleach addikteja! :---D

Aloin seuraamaan sarjan animea joskus viimevuoden keväällä, ja päästelin parhaimmillani menemään 30 episodea per päivä - viikonloppuisin tietty, kun arkipäivisin ei koulun takia ole oikein aikaa. Nykyään olen sitten virallisesti meidän kaveriporukasta se, joka fanittaa bleachiä sata lasissa - kun muut eivät ole vielä uskaltaneet kajota tähän sarjaan, paitsi aloittamalla sen suomennoksen keräämisen, niin kuin määkin tietty.

Aluksi en oikein tiennyt mitä odottaa koko sarjalta, mutta kun pääsin mukaan juoneen, en osannut enää lopettaa. Paras kohta sarjan alkupuolella on se, kun hollow ichigo astui ensimmäisen kerran peliin. En tiedä mikä siinä hichigossa on niin AH!, mutta sen ansiosta sarjasta tuntui heti tulevan entistä jännittävämpi. Jatkoin siis sarjan katsomista, ja odotin hichigon seuraavaa näyttäytymistä. Semmoinenkin tuli vastaan, mutta aivan liian pian ichigo onnistui taltuttamaan sisällään vaanivan pikkuhirviön. :( Sarja tuntui jostain syystä heti pitkästyttävämmältä, kun ei ollut mitään mitä odottaa. Mutta kun arrancarit astuvat peliin - Grimmjow ja Ulquiorra on namia <3 - sain taas jotain riemun aihetta. Grimjow on niin hot ja Ulquiorra niin söpö angstipallo, ettei niistä voi olla pitämättä. Ketuttaa kun kumpikin niistä kupsahti... ;;___;;

Eniten animessa mua ärsyttää ne "sivujuonet tai -tarinat", jotka ollaan ängetty kekselle sarjan dramaattisimpia kohtia. Että sellaisissa tilanteissa ei voi kuin sanoa: Damn, menkää asiaan ihmiset!

No... Mainitsinkin jo muutaman lempi hahmoni: Hichigo, Grimjow ja Ulquiorra. <3 Lisää kuitenkin on!! Hitsugaya esimerkiksi on niin sulonen, että sitäkin on pakko rakastaa, ja Kon on niin läppä että oon siihenkin lätkässä. Aizen ja Gin on niin söpö pari, että tykkään niistäkin, vaikka pahiksia ne onkin... :D Ja nyt kun pääsin parituksiin, niin eniten olen ehdottomasti koukussa Ulquihimeen! <3___<3